Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

melassi Toi on totta, että alkuunhan vauva pärjää todella vähällä. Tästä on vaan nykypäivänä tullut tällaista, että kaikkea mahdollista taivaan ja maan väliltä on oltava valmiina :D

Ja sie ku saat nyt pari päivää ihan vaan levättyä, niin kyllä se vauhti sieltä varmaan löytyy :heart:

Täällä käyty tänään neuvolassa. Kaikki oikein hyvin eikä vähäisestä painonnousustakaan tullut sanomista, kun kuitenkin syön normaalisti ja myös herkuttelen välillä. Terkka sano, että kyllä asiaan sitten puututtaan, jos näkevät sen aiheelliseksi.

Seuraava käynti sitten taas kahden viikon päästä :) Loppu häämöttää!
 
melassille rentouttavia äippälomapäiviä ja samoin Liville!

Hennullakin alkaa tosiaan loppumetrit häämöttää :) oi miten jännää! Tuntuu, että meilläkin on paljon tavaraa jo hankittu, mutta paljon on myös hankkimatta!

Itse sain tänään pelottavan kirjeen Ifiltä koskien vauvavakuutusta:
"Äidin terveydentilasta saatujen terveysselvitysten perusteella käsittely siirtyy vielä henkilovakuutusasiantuntijoiden ratkaistavaksi." Olin ihan maani myynyt :( Sitten luettiin miehen postia ja hänen Ifin kirjeessään (päivätty pari päivää myöhemmin) oli jo lasku vauvavakuutuksesta ja että se oli myönnetty! JES! :popcorn:

Ja sitten vielä iloisena uutisena, että käytiin tänään pankissa ja ilmeisesti saadaan lainaa kylppäriremonttia varten :) Saadaan vähän ylimääräistäkin, joten katsotaan mitä sillä vielä kotiin hankkisi.. On sitten kaikki valmista kun vauva saapuu taloon :)

Huomenna olisi luvassa "kela-neuvola" ja lähtö työporukan kanssa pikkujouluristeilylle. Saa nähä miten jaksan kun muut ryyppää, onneksi sentään laivan buffet on aina hyvä!

lauwra 22+6
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
lauwra Tsemppiä pikkujouluristeilyyn :D Kyllä sitä muiden juomista jaksaa tiettyyn pisteeseen katella, mutta jossain vaiheessa tulee stoppi... :) Hienoa, että saitte vauvavakuutuksen ja lainan!! =)
Meinaatteko laittaa kylppärin kokonaan uusiks?

Meillekin myönnettiin vauvan hoitokuluvakuutus! Ja eilen sain äippäpakkauksen! :heart: Oon kyllä tyytyväinen sisältöön :)

Kylppäriremontti alkamassa täälläkin. Just saatiin eilen tarjous koko helahoidosta. Meillä onneks se hyvä puoli, että ulkopuolisia työmiehiä tarttee vaan sähkö- ja putkimiehen ja niidenkin työn osuuksista saadaa vähä alennusta. Muuten mies tekee isänsä ja veljiensä kanssa sen kylppärin.

Meillä menee ihan kaikki uusiks, kun kylppäri on alkuperänen vuodelta 1971 tms... : / Mut ihanaa saada uus kylppäri ennen vauvan tuloa :heart:

Hei naiset, meikä poksuu tänään!! 30+0!! :heart:
 
Haikeana täällä lueskelee teidän loppuraskauden ajan juttuja :heart: Mä voin raskausajan niin hyvin, että on ollu usein jo ikävä sitä aikaa. Mutta sitte taas se pikkuvauva-aika oli meillä niin rankka, että sitä en tavallaan kaipaa vaikka olihan se silti tosi ihanaa ja ainutlaatuista aikaa sekin :) Vähän alkaa vauvakuume jo tulla..mutta vasta ens vuonna sitten ;)

Eltsu ja poitsu 1v(!) :)

P.S. Tulkaahan kaikki sitten tonne kerhonkin puolelle, ainakin vauvan synnyttyä siellä on kiva jatkaa jutustelua :)
Ainii ja pinniksessä suosittelen katsomaan, että on sellanen josta saa laidan irti; meillä ainakin helpottui kun ei aluks suostunut nukkumaan kuin vieressä niin sai sen pinniksen sivuvaunuksi omaan sänkyyn ja oli pikkasen helpompaa ja enemmän tilaa niin :D Ikeasta on meiän sänky ja hyvin on toiminut.
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Hennu, joo koko kylppäri menee uusiksi. Meillä on nyt vuoden -92 vaalenpunainen kylppäri, josta kaakelit jo vähän irronnut ja kosteutta löytyi pintamittarilla, joten on hyvä tehdä. Meille todnäk tulee appiukon työkaveri tekemään rempan, vesieristeet yms. menee taloyhtiön laskuun ja tää remppamies sitten purkaa ja laatottaa. Mä en kauheesti tykkää pimeistä hommista, mutta kun eroa laatoitukselle tulee 2 tonnia jos ottaa kuitin kanssa, niin pakkohan se tehdä ilman..Sillä rahalla saa jo saunan tehtyä. Ja senkin puolesta on kiva tehdä remontti, koska meillä on ihan kamalasti hukkaneliöitä. Nyt tehdään tilaa pesutornille ja pöytätasosta saadaan hoitopöytä. :) Niin ja onnittelut vielä pyöreistä viikoista!

Tupu, mä oisin kans niiiiiiiiiin tahtonu äitiysjoogaan, mutta täällä oli tarjolla niin huonoihin aikoihin, että en viittiny sitten alottaa :|

Kela-neuvolassa käyty :) Hemoglobiini edelleen hurjan korkea ja samoin fundus-mitassa mennään edelleen asteikon yläpuolella.
 
Viimeksi muokattu:
TJ 11 työpäivää !! :) Tänään viettelen vapaapäivää ja tällä viikolla alan siivoilee työhuonetta sekä tietokonetta. Sijaiselle alan vyöryttämään enimmät työtehtävistä.

Meillä töissä ollut nyt kerta viikkoon sellain Jangsu-tunti. Tooooodella rauhallista ja tuntuu sopivan tähän mun tilaan. Meilläki pikkunenkin alkaa kovasti jumppailee noilla tunneilla, taitaa tykätä? :)

lauwra Kyllähän teilläkin sitten remppaa riittää sen kylppärin suhteen :) Toivottavasti sitten teillä ja meillä ollaan tyytyväisiä lopputulokseen :)

eltsu81 Täytyy viimeistään vauvan synnyttyä tulla kerhon puolelle. Siellä onkin niin paljon tuttuja :heart:
Onnea myös jo 1v poitsulle! :flower:

Tupu Ei sulla ja mullakaan enää pitkä aika olis siihen, että oma nyytti on täällä maailmassa! Tammikuisten pinossa ensimmäinen vauva syntyi jo eilen (!!).

Mites millimollilla menee?

Mie sain eilen pestyä ekan koneellisen pieniä vaatteita ja käytii myös hakemassa pinnasänky. Käytetty Brion ruskea pinnis (tosi hyvässä kunnossa!), josta pohjan saa kahteen eri korkeuteen ja laskettava sivulaita löytyy. Pitäis myös onnistua niin, että toisen sivulaidan saa kokonaan irti.

Isoimmat hankinnat olis nyt tehty. Vielä pinnikseen on hommattava reunapehmuste ja ainakin yhen tai kaks settiä ostan vielä lakanoita, vaik niitä jo vähän löytyy. Vaatteiden suhteen on varmaan hommattava se toppapuku, kun toi äippäpakkauksen toppis on niin iso sitten tammikuussa. Kaukalopussin tosiaan ostin eli tarvinko välttämättä erillistä toppapukua? (mieku en näistä tiiä mittää) Myssyjäki tarttee vissii hommata vähä pienempikokosia. Bodyja alkaa olla aika hyvin, samoin sukkahousuja ja potkupukuja, mut aion kyl jostain kirppistellä edulliseen hintaan jotain vaatepaketteja. Ei tarvi koko ajan pyykkikoneen laulaa, kun on vaatetta, mitä vaihtaa...

Sit puuttuu jotain pieniä juttuja, kuten imetystyyny, pari tuttipulloa varmuuden vuoks, hoitopöydän pehmuste, lisää harsoja jne. Eiköhän tää homma ala olee suht hyvällä mallilla... :)

Pikkunen on viime päivät jumppaillu kovasti. Viime viikon ke ja to oli tosi hiljasia päiviä. Sellaisia vaimeita liikkeitä kyllä tuntui muutamia kertoja päivässä. Näinkö pikkunen olis ollu esim. selkäranka mun napaa päin, kun taas perjantaista eteenpäin ei oo liikkeitä paljon tarvinnu tunnustella :)

Huomenna meillä olis se eka valmennus...

Hennu & Möhkö 30+5
 
Viimeksi muokattu:
Hennu joko olet äp saanut? Siinähän tulee pussilakana ja aluslakana, vauvalle ei lakanoitakaan tarvitse mahdottoman montaa kuitenkaan olla. Meillä on kolme pussi- ja aluslakanaa, hyvin on riittäneet tähän asti. :) Ompelin meidän vanhoista lakanoista sopivia neitin sänkyyn.
Tuosta kaukalopussista ei meillä ole kokemusta, mutta kannattaa miettiä, että jos meinaa esim vaunuissa pihalla vauvaa nukuttaa niin olisko silloin kuitenkin hyvä olla se haalari sitten. Pienelle vauvalle kun löytyy käytettynäkin halvalla ihan uudenveroisia haalareita niin ei siihen sitten ainakaan tarvitse investoida mahdottoman paljoa, jos jääkin vähälle käytölle. :)

tsude ja neiti 1v
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
tsude Joo, äippäpakkauksen pussilakana ja aluslakana tulikin jo pestyä eilen :) Lisäks mulla taitaa olla yks vai kaks saatua pussilakanaa ja pari aluslakanaa? Pääseehän noilla jo alkuun :) Niin enkä tosiaan miettin tota, et jos/kun nukutan lasta ulkona, niin tartteehan se sitten sen haalarin :D Mut mie teinki eilen naamakirjan kirppiksellä hyvät kaupat vaatekasasta + kolmesta erityylisestä haalarista sekä myssyistä ja piposta :) Melkein puol ilmaseks lähtee koko paketti... :)
 
Ihanaa äippälomaa kaikille sen aloittaneille!

Nyt olikin jo Hennu enemmän ajan tasalla kuin luulikaan, eli täällä ollaan jo jakauduttu! :)

Kaikki tapahtu tosi yllättäen (niin no, kenelläpä ei). Pari viikkoa meni äitiyslomaa ja oli tarkotus vähä ensin lomailla ja käydä kavereiden luona ja sitten ruveta pesemään niitä vaatteita ja laittamaan kotia. Noh, jäi vaatteetkin pesemättä! Viikko sitten maanantaina meni vedet, tai osa, ja lähtö sairaalaan. Mutta homma ei lähtenytkään käyntiin kunnolla ja sitten yritettiin tiistaina maltillisesti käynnistää ja ti-ke yönä jotain alkoikin tapahtua. Ke-aamuna oksitosiinitipalle synnytyssaliin, jossa edistystä ei sitten loppujen lopuksi tapahtunut tarpeeksi nopeasti ja epiduraalin vaikutus lakkasi, joten lopputulos oli keskiviikkona 31.10. sektio JA tietysti tummatukkainen pieni POIKA. :) <3

Ihan pikkusen "liian" etuajassa tuli sairaalan laskujen mukaan eli 36+6, mutta neuvolan ja mun laskujen mukaan se olis 37+0. Painoa 2990 g ja pituutta 49 senttiä. Ihan hyvin on alku lähteny käyntiin vaikka leikkauksesta toipuminen on toki varmasti hitaampaa kuin normisynnytyksestä. En olis tietenkään leikkausta halunnu, mutta siinä vaiheessa kun mitään ei tapahdu oikein ja ite on ihan tuskissaan niin oli se jo helpotus. Sunnuntaina päästiin kotiinkin sitten, mikä oli tosi kivaa kun oli viikon jo siellä sairaalassa ollu yhteensä!

Äitiys ja vauvan kanssa eläminen on ihmeellistä ja kovaa ihmettelyä, mutta näin vajaan viikon kokemuksella se tuntuu kyllä myös varsin ihanalta. Välillä miettii että miten sitä kaiken voi osata, mutta onneks voi kotona rauhas opetella. Ja tästä kaikesta vastuusta toisesta pienestä ihmisestä meinasin saada kovan hormoonipaniikin, mutta siitäkin selvittiin. :D

Jossain vaiheessa kun kerkeen niin voin näpytellä tarkempaa synnytyskertomusta kerhon puolelle. Tällä erää siirryn imetyshommiin.

Tsemppiä kaikille mahojen ja raskausvaivojen kanssa. Ja suosittelen tekemään niitä vaatteitten pesuja tms. ajoissa, vaikka tuliskin vähä tylsää loppuajasta. Kun ei koskaan tiedä miten asiat menee! ;)

Barbamama + baby 6 päivää
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Barbababylle!:flower:

Tuosta toppahaalarista pakko sanoa omaa kokemusta. Meidän pikkumies siis syntyi viime joulukuussa ja meillä ei ollut käytössä toppahaalaria ollenkaan. Kaukalopussi oli ja se olikin aivan loistava! Vaunuissa nukutettiin kaikenlaisella säällä (siis jopa kovassa pakkasessa). Siirrettiin sitten vain nukahtamisen jälkeen sisälle. Vaunukopassa oli se äippäpakkauksen makuupussi ja vauvalla oli päällä villavaatetta. Sillä tarkeni todella hyvin. Toki lapset tarkenee erilailla, mutta kannattaa muistaa, ettei pakkaa lastaan liian kuumasti. Se tuppaa olemaan usein uusilla äideillä tapana ;) Tämä siis meidän kokemus ja vinkkinä vain. Jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi kokee :)
 
Barbababylle onnittelut pojasta! :heart:

Mä tässä nyt mietin, että rupeenko ostelee sopivaa toppahaalaria. Kun voi olla, että jos meidän vauva menee sen kaksikin viikkoa yli niin ollaan jo maaliskuun puolivälissä ja keväässä...

Täällä ei mitään muuta uutisoitavaa kuin, että mies pääsi tänään ekaa kertaa tuntemaan vauvan potkut! Potkas kyllä neljä kertaa tosi lujaa kesken Emmerdalen ja mies ehti viimeiseen mukaan :)

Tää maha kasvaa jotain hypervauhtia.. Oikein pelästyin ku laitoin koneelle tän päivän kuvan ja vertasin kahden viikon takaiseen :x Taidan laittaa sen tonne kuvaketjuun vielä..

lauwra 24+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Onnea barbababy :)
Me pärjättiin koko eka syksy, talvi ja kevät loistavasti niillä äp:n haalareilla (syntyi lokakuussa) ja lisäks oli kaukalopussi. Ei haitannu ollenkaan että haalarit oli reiluja vaan oli tosi helppo kun jäi sormet ja varpaat sinne hihoihin piiloon ja pysyi lämpimänä (välillä jopa ilman tumppuja). Moni on myös kehunut sitä äp:n makuupussia ja pärjännyt sillä hienosti.
 
Paljon Onnea Barbababy pienen pojan johdosta!! =) :heart: :flower: Mulla ollut siis joku aavistus silloin kun oon 29.10. kirjotellut sun jakaantumisesta ;) Onneksi kaikki meni hyvin, vaikka pikkunen etuajassa halusikin maailmaan! Voi että, ihanaa =)

Tosiaan noi toppahaalarit lähti nyt puoli-ilmaseks, joten onpa niitäkin sitten nyt :D Vaikka varmaan pärjäisi äippäpakkauksenkin toppiksella tai sitten ostamallani kaukalopussilla :)

Mut eilen hain sen 50 €:n vaatesäkin ja kyllä siellä oli ihania vaatteita. Voi että :heart: Kyllä meidän pikkusen kelpaa niissä ensimmäiset viikot olla pötkötellä :) Vaatteiden pesu jatkuu huomenna, ku viettelen taas vapaapäivää.

Täällä ollu nyt eilisestä asti vihlonu tuota häpyluuta :| Kestää vain pieniä hetkiä, mutta inhottavan tuntuista : / Noin muuten vointi on ollut ihan hyvä. Tasan kahden viikon päästä on viimeinen työpäivä ja aika rauhassa saan jo töissä ottaa. Ei tartte hötkyillä.

Hennu & Möhkö 31+1
 
Hennullakin alkaa pian loma häämöttää!

Mua ärsyttää tällä hetkellä tosi paljon, että en pääse hakemaan äitiyspakkausta tai muutenkaan rahoja kun en tiedä koska mun työt loppuu!! Eli määräaikainen mulla on vielä, 30.12.2012 asti ja äippäloma alkaisi vasta 15.1.2013. Odotan nyt siis tietoa työnantajalta joulukuun alkuun saanko jatkoja, vakinaisen vai joudunko työttömäksi. Tätä ennen asiat vaan seisoo ja joutuu odottelemaan : /
Pomo kyllä lupasi ensi viikolla puhua asiasta, että jos ovat jo asian päättäneet niin voisivat sen julkaista, jotta saataisiin nämä paperiasiat eteenpäin hyvissä ajoin... Onpa ärsyttävää. Ja olishan se ihana tietoa saada kuulla jos sen vakinaisen viran saisi, että on paikka johon palata äippälomalta!
 
lauwra: itte mietin kans tota toppahaalarijuttua.. mut tosi moni on sanonu et sen aikaa mitä tarttee, pärjää kyllä ihan sillä äippäpakkauksen haalarillakin.. :)

eilen tuleva iskäkin tunsi ekat potkut.. :heart: ihan säikähti kun tuli monoo ihan ykskaks yllättäin.. :D

lenkkari ja nöttis 24+2

ps. mistäs pääsee kerhoon? nimimerkillä en osaa täällä sivuilla paljon hengailla..
 
lenkkari, taidetaan tosiaan selvitä sillä äippäpakkauksen haalarilla... Vaikka toki nyt joulun jälkeen alesta varmaan sais edullisestikin noita ihan pienten talvivaatteita, niitä tuppaa vissii jonkin verran jäämään hyllyihin.

Täällä on kans päädytty ostamaan vielä pinnasänky, jonka laitaa saa laskettua/kokonaan pois. Meidän nykyisessä perintöpinniksessähän ei saa pohjan korkeuttakaan säädettyä, joten se on ihan pienen kanssa hankala. Saa vauva siirtyä siihen sitten kun jo nukkuu vähän pidempiä yöunia ettei tartte miljoonaa kertaa nostella :) Käytettynä varmaan ostellaan tää säädettävä pinnis, Brion One oli ainakin ihan kivan näkönen.

Meillä on remppahommat alkaneet kylppärissä ja pientä stressiä pukkaa! Mutta ihanaa sitten kun se on valmis. Laattamies tulee kun ollaan viikko Teneriffalla, oikeestaan sen jälkeen sitten on enää viimeistelyä :)

Ja mitäs muuta. Vauva on alkanut olla aktiivisempi, varsinkin öisin! Kun nousen vessaan pari kertaa yössä niin sen jälkeen on aina kauhee mekkala, yrittää saada pidettyä mua valveilla :)

Ja kahden viikon päästä olis sitten se 4D-ultra, jee :)

lauwra 25+1
 
Meilläki remppahommat kovassa vauhdissa. Sauna purettii viime viikon alussa ja tän viikkoa on ollut kylppärin vuoro. Jo tänään putkimies tulee vetämään uutta putkea ja miehen olis tarkoitus tehdä myös uusi saunan oven paikka eli uuttakin alkaa jo valmistumaan =) Mies jäi nyt töistä pois, että voi täyspäiväsesti tehdä tota remonttia. Mies on siis isäsä raksafirmassa töissä, joten onnistuu helposti tällaset ratkaisut... :)

Onko teillä lauwra mimmoin aikataulu remontin suhteen? Meillä tavoitteena, että jouluks olis valmista, toivottavasti jo aiemmin. En jaksaisi suihkun suhteen kiertolaiselämää niin pitkälle...

Toivottavasti lauwra saisit selkeyttä työkuvioihin!

Täällä pikkunen ollut taas pari päivää vähän vaisumpi. Oon huomannu, että aina ke ja to on sellaiset hiljaisemmat päivät, kunnes taas villiinnytään ja sitten potkitaan aamusta iltaan ja illasta aamuun :D En siis huolestu, jos pari päivää on hiljaisempaa. Vaimeita ja parit kovemmat liikkeet tuntuu kyllä päivittäin, mutta meno on huomattavasti rauhallisempaa kuin yleensä. Kuitenkin tiistaina neuvolassa kaikki oli hyvin.

Se olis niinku 4 työpäivää enää! Huomenna oon taas vapailla ja ens viikolla olis töitä ma-to. Sit se olis niinku siinä.

Hennu & Möhkö 32+1
 
Hennu, meillä kans saunan purkuhommat käynnissä ja remppafirma tulee purkaa kylppärin kahden viikon päästä. Kylppäri on toivottavasti valmis ja käyttökuntoinen joulun jälkeen. Sauna rakennetaan itse, joten sen kanssa voi ja saakin mennä vähän pidempään, kunhan vesi alkaa taas tulla :) Sulla on kyllä helppoa kun on työmies omasta takaa ;) Meillä ukko on ihan stressissä ku yrittää opetella edes sitä saunan tekoa :D Ja työkuvioihin tulee vastaus ensi viikolla!

Meinasi eilen iskeä pieni ahdistus kun Metso kertoi tulevista irtisanomisista/lomautuksista. Mieshän on Metsolla ja lomautuksia on siis tulossa. YT:t loppuu ensi vuoden puolella ja jos oikein ikävästi käy, niin voipi olla että palaan 3kk äippäloman jälkeen töihin ja mies jää vauvan kanssa kotiin. Toki voi olla myös, että Metsolle alkaa taas tilauksia tulla ennen kuin YT:t on loppu ja lomautuksilta vältytään. Vähän tulee kyllä nihkeään kohtaan.. Vaikka kyllähän mies pääsee ansiosidonnaiselle, ettei tässä nyt ihan kusessa olla. Nyt vaan toivon sitä omaa vakipaikkaan aika paljon enemmän.

Se olisi pikkujouluviikonloppu luvassa tyttökavereiden kanssa (asumme kaikki eri paikkakunnilla)! Ihanaa aikaa luvassa :) saa nähdä kuinka pitkään jaksan tyttöjen menossa mukana...

lauwra 25+3
 
Kuulumisia !

Olen ollu mahottoman laiska kirjoittamaan, mutta eipä ole fiilikset ollu niin positiiviset, että niitä ois kukaan jaksanu lukeakaan :)

Otettiin ukon kanssa mittaa toisistamme semmosen reilun viikon verran. ( Tai siis minä otin ja kitisin yksikseni ilmeisesti) No saimma sovittua kuitenkin. :)

Neuvolassa kaikki on ollu oikeen jees. Paino noussut sikana, mutta siihen syynä on turvotus, joka vaivasi ihan hulluna. Kunnes aloin käymään lymfassa! Ja voi pojat on ihanaa ja auttaa!!! Tänäänkin meen uudelleen. Eka kerran paino ei ollut noussu vaan oli jopa laskenu viime viikkoisesta. Mikä kertoo siitä, että täällä on tosiaan kerätty nestettä niinku mustan makkaranprinsessa ryyppyillan jälkeen :)

Maha on sekaisin ja selkä on tuskaisen kipeä taas vaihteeksi. Samalla on alkanut vaivaamaan lantion liitokset tuolla alakerrassa. Että katsellaan kuinka pitkään omin jaloin köpötellään.

Mies lupasi alkaa auttamaan kotihommissa. En tosin pidättele hengitystä sitä ootellessa. MuttA yritän nyt kovasti tsempata itteeni, että räjähtäköön vaikka kämppä mutten tee yksin kaikkea. :)

Äitiyspakkauksen laatuun olen hyvin pettynyt. Ekassa pesussa osasta värit haaleni iha hulluna, pipo kutistui ja luin, että pyyhekin saattaa päästää väriä. No yritän ajatella näistäkin, että nämä on vain niitä maallisia asioita..

T.Millimolli ja mahollinen muori 31+1
 
millimolli Kiva kuulla sinust pitkästä aikaa :wave: Et todellakaan enää tee kotona kaikkea yksin, vaan vaadit sitä apua. Toivottavast ukko-kultas alkaa auttamaan :)

Täälläki muuten yhestä äippäpakkauksen piposta löytyi reikä : / Mutta, kaappiin nuo ovat kuitenkin kaikki menossa :) Ei olis enää paljon pestävää.

lauwra Toivotaan, että miehen töiden suhteen kävis suht hyvin. Ikäviä noi uutiset.

Täällä Möhkö on tän päivän aikana taas reipastunut eli saman vanhan kaavan mukaan mennään :D
 
Kannattaa tehdä reklamaatio viallisista äippäpakkauksen tuotteista. Tilalle saa uuden tuotteen! Tietty, jos käyttöönottopesu ei ole tehty lapun mukaan, niin en sitten tiedä, miten toimiivat. Mut valittaa kannattaa kuitenki aina :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
millimolli, hyvä että ilmaa on puhdistettu ja riidat sovittu :) mun täytyy googlettaa toi lymfa, ei nyt heti tuu mieleen mikä se on..

Oman navan fundus-mitta sai aikaan mulle lähetteen sokerirasitukseen. Painoa kertynyt alkuun tosi niukasti, nyt tuli pieni pompsahdus, mutta silti edelleen alhaisissa lukemissa. Mahan kasvu oon vaan valtavaa, käyrän mukaan olisin tällä mitalla normaalisti viikolla 34+ (eli kun oikeasti viikot on tänään 25+6). Alkaa muutenkin olla mahan kanssa hankalaa töissä ja kotona, tänään oli käytävä ostamassa Ainot kun ei enää jaksa kumarrella laittaa kenkiä. Ja viikkoja ja mahan kasvua olis vielä aika reilusti jäljellä! Onneksi ensi viikolla mennään 4D:hen, saa vielä varmistuksen, että vauva on ihan normaalimitoissa ja lapsiveden määräy yms. normaalit..
 
Tupu_, niin se neuvolatätikin veikkasi, että minun ruumiinrakenteesta tää on kiinni. Kyllähän tää vaan vähän hankalaa on kun maha on kuin viimesillään olevalla : / Kaverin kanssa vertailtiin neuvolakortteja, niin hänellä ollut sama fx-mitta viikolla 36 kuin mikä minulla on nyt :D Järkyttävää.
Teillä on nyt sitten kaikki aikalailla valmiina vauvan tuloa varten? :) Jos kerran tuntuu siltä, että hän tahtoo sieltä vielä sovittua aiemmin ilmaantua.. Ja jos oikein ymmärsin, niin hyvää viimeistä työviikkoa ja sitten ihanaa äippälomaa!

Sain nyt sitten torstai aamulle sen sokerirasituksen. Tuskin sieltä mitään löytyy, mutta kammottaa se paasto kun mulla on pahoinvointia esiintynyt aamuina kun en ole heti syönyt : /

lauwra poksuttelee viikot 26+0!
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86

Yhteistyössä