Ette usko, kun vein 2500? tilille niin pankista kysyivät, että

  • Viestiketjun aloittaja joo
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Tuskinpa pelkällä kysymisellä yksikään rahanpesijä jää kiinni, jos sanojen todisteeksi ei kuitenkaan vaadita mitään kuitteja tms. asiakirjoja. Ja vaikka vaadittaisiin, ammattimaisilla rahanpesijöillähän nekin löytyy. Aivan turhaa toimintaa.
Eikös se ole verottaja joka vaatii kuitteja, ei pankki? Pankki siis vain ilmoittaisi verottajalle erikoisista tuloista.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkupee:
Mielenkiintoista. Tuskinpa se, joka on ne vääryydellä ansainnut, menee tunnustamaan. Eli mitä järkeä kysyä? "Ryöstin eilen kioskin, nyt talletan rahat tililleni".
heh, no samaa ajattelin minäkin..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkupee:
Mielenkiintoista. Tuskinpa se, joka on ne vääryydellä ansainnut, menee tunnustamaan. Eli mitä järkeä kysyä? "Ryöstin eilen kioskin, nyt talletan rahat tililleni".
No tätä minäkin mietin, että aika mitätöntä touhua kysellä kun ei kuitenkaan voi tarkistaa mistä rahat ovat kotoisin.
Todennäköisesti kysyessään kirjaavat sen tiedon rahan alkuperästä asiakkaan tietoihin ja sitten jos alkaa usein tulla suuria summia erilaisilla verukkeilla niin ilmoittavat asian eteenpäin.

jonkinlaista kontrollia kuitenkin pidetään yllä tuolla kyselyllä, että asiaan voi sitten viranomaiset puuttua tarvittaessa...

lie kuitenkin pankille tärkeintä, että sitä rahaa sinne tulee.
olisivatko oikeasti hanakkoja tutkimaan tarkemmin..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon käsittänyt, että ne kyselee aika satunnaisesti, vähän pistokokeen omaisesti, kun summa ylittää jonkun tietyn rajan. Täysi oikeus on kysyä, ja siihen varmaan ylemmiltäkin tahoilta kysellään. Tietty jos joku vie jatkuvasti useita tonnia käteistä tililleen, tyyliin joka viikko tai tosi paljon joka kuukausi, niin alkavat kiinnostua vähän enemmän. Verottajahan siitä sitten kiinnostuu myös.
Höpö höpö. Mä olen yrittäjä ja vien rahaa pankkiin tosi useasti ja koskaan ei kukaan kysy mistä rahat tulee. Ihan paskaa väittää jotain tuollaista että niiden pitää varmistaa se :) Älkää olko taas lapsellisia
Ite oot lapsellinen. Aina joku selittää, miten joku varma tieto on "ihan paskaa" kun nyt vaan omalle kohdalle ei ole sattunut. On aika paljon konttorista ja virkailijoista ja pankkiketjusta kiinni nuo asiat. Ei kukaan väittänyt, että aina kysytään ja tarkistetaan kun vie isomman summan käteistä. Perustapauksena oli lähinnä se, että joku yksityishenkilönä vie sitä rahaa, ei osana yrityksen toimintaa, koska on aika yleistä, että sitä kassan sisältöä viedään pankkiin säilöön..
 
vieras
Lisäksi en ymmärrä, miksi teitä joitakin ahdistaa niin paljon ajatus siitä, että sitä rahan alkuperää kysyttäisiin. Jos ette oo mitään laitonta tehny, eihän siinä mitään kummallista pitäisi olla. "Myin tavaraa kirpputorilla muutamaan otteeseen", "säästin rahaa kotiin pidemmän aikaa ja toin ne nyt", "kaveri maksoi minulle velkansa", ihan normaaleja asioita ja kelpaavat selityksiksi pankillekin oikein hyvin.
 

Yhteistyössä