Ex pudotti eilen aikamoisen pommin

Juuli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Alkuperäinen kirjoittaja öo:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Totta kai mamia vituttaa kun kullannuppu sai kilpailijan perinnönjakoon.

Ei ole exän asia ketä se ex painaa ja ehkäisyllä vai ilman.
No ei varmaan ole mutta miksi kertoa vasta kun lapsi on 1,5vee, haloo!
Tätä minäkin ihmettelin.
Jos ap on hankala ex niin ukko oo uskaltanut sanoa vasta kun se on rauhottunu
Luetteko te tätä ketjua lainkaan? Se exähän tässä vaikuttaa vaikealta ja on seannut pienen lapsen elämää. Nyt sitten tulee pokkana sanomaan, että on hylännyt lapsen toisen lapsen takia. Minkälainen ihminen hylkää lapsensa kun uudesta suhteesta tulee lapsia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsella on oikeus tavata sitä vanhempaa kenen luona hän ei asu. Sulla ei ole oikeutta kieltää yhteydenpitoa eikä kyse ole siitä mitä sinä haluat. Jos on tarvetta kieltää yhteys, sen tekee oikeus. Huoltajuus ei tapaamisiin vaikuta.
Jos sun lapsen toinen vanhempi tekis sun lapselle niin, että olisi elämässä, hylkäisi, tulisi uudelleen vakuuttaen pysyvänsä siinä ja hylkäisi uudelleen. Aiheuttaen lapselle sen, että tämä näkee jatkuvasti painajaisia, itkee joka asiasta, puhuu että tämä vanhempi vain valehtelee hänelle ja haluaa että tämä vanhempi menee pois ja sen jälkeen sulkeutuu kokonaan ja kieltäytyy puhumasta vanhemmasta tai edes katsomaan kuvia. Haluaisitko, että tämä vanhempi vahingoittaa lasta lisää??
 
siinä olen
Meillä on miehen kanssa lapsi ja kyllä ihan samalla tavala hän on tavannut lapsiaan aikaisemmasta liitosta kuin ennenkin eli joka toinen vko to-ma ja kaikki lomat. Mutta lasten äidille ei kyllä kerrottu vauvasta eikä lasketusta ajasta tms.. lapsille kylläkin ja seurasivat sivusta raskauttani ja uutta sisarustaan. Sitä en hyväksy, että ei ole kertonut lapselle ja en ymmärrä miksi yhtäkkiä tulee kertomaan sinulle. Mielestäni kuitenkin sinun pitäisi antaa mahdollisuus HÄNEN kertoa lapselleen, ei sinun. Ehkä isä on pahoillaan siitä mitä on tapahtunut ja nyt koittaa hyvitellä asiaa omalla tavallaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja siinä olen:
Meillä on miehen kanssa lapsi ja kyllä ihan samalla tavala hän on tavannut lapsiaan aikaisemmasta liitosta kuin ennenkin eli joka toinen vko to-ma ja kaikki lomat. Mutta lasten äidille ei kyllä kerrottu vauvasta eikä lasketusta ajasta tms.. lapsille kylläkin ja seurasivat sivusta raskauttani ja uutta sisarustaan. Sitä en hyväksy, että ei ole kertonut lapselle ja en ymmärrä miksi yhtäkkiä tulee kertomaan sinulle. Mielestäni kuitenkin sinun pitäisi antaa mahdollisuus HÄNEN kertoa lapselleen, ei sinun. Ehkä isä on pahoillaan siitä mitä on tapahtunut ja nyt koittaa hyvitellä asiaa omalla tavallaan.
Oiskin niin että tapais, mutta kun ei tapaa. Jos hää sais haluamansa, hää tapais lasta 1-2 krt vuodessa, kun häntä sattuu huvittamaan. Ja lapsi on jo kärsiny tarpeeks siitä mitä isänsä on hänelle tehnyt. Mä tunnen tyttäreni isän, ja hän ei tällä todellakaan halua hyvitellä mitään, vaan hän tällä haluaa päästä mun ihon alle. Hän jos on ollut mulle jostain suuttunut, hän on aina kostanut sen satuttamalla lasta. Luitko mitä aiemmin kirjoitin? Hän halusi kertoa lapselle, että tällä on sisarus ja hän on ollut tämän sisaruksen luona ja siksi hylännyt tytön. Kertoa noin 4,5 vuotiaalle. Se ei ole hyvittelyä. Hän ei ole mistään pahoillaan.
 
Miksi ihmeessä lapselle pitäisi sanoa, että sinut hylkäsin siksi, kun sain uuden vauvan. En ymmärrä, en.

Jos joku oikeasti haluaisi edesauttaa sisarusten suhteen syntymistä, hän ei sanoisi toiselle, että tuo toinen on muutes paljon tärkeempi minulle kuin sinä. Mun käsittääkseni normaalit vanhemmat pyrkivät sisaruksen synnyttyä korostamaan isommille lapsille, että nämä ovat edelleenkin yhtä rakkaita ja tärkeitä kuin ennenkin.

On siinä sitten äidillä tekemistä, kun yrittää isän tekemisten ja sanomisten jälkiä paikkailla jotta lapselle kasvais edes suht normaali itsetunto... :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Miksi ihmeessä lapselle pitäisi sanoa, että sinut hylkäsin siksi, kun sain uuden vauvan. En ymmärrä, en.

Jos joku oikeasti haluaisi edesauttaa sisarusten suhteen syntymistä, hän ei sanoisi toiselle, että tuo toinen on muutes paljon tärkeempi minulle kuin sinä. Mun käsittääkseni normaalit vanhemmat pyrkivät sisaruksen synnyttyä korostamaan isommille lapsille, että nämä ovat edelleenkin yhtä rakkaita ja tärkeitä kuin ennenkin.

On siinä sitten äidillä tekemistä, kun yrittää isän tekemisten ja sanomisten jälkiä paikkailla jotta lapselle kasvais edes suht normaali itsetunto... :hug:
Peesailen...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsella on oikeus tavata sitä vanhempaa kenen luona hän ei asu. Sulla ei ole oikeutta kieltää yhteydenpitoa eikä kyse ole siitä mitä sinä haluat. Jos on tarvetta kieltää yhteys, sen tekee oikeus. Huoltajuus ei tapaamisiin vaikuta.
Jos sun lapsen toinen vanhempi tekis sun lapselle niin, että olisi elämässä, hylkäisi, tulisi uudelleen vakuuttaen pysyvänsä siinä ja hylkäisi uudelleen. Aiheuttaen lapselle sen, että tämä näkee jatkuvasti painajaisia, itkee joka asiasta, puhuu että tämä vanhempi vain valehtelee hänelle ja haluaa että tämä vanhempi menee pois ja sen jälkeen sulkeutuu kokonaan ja kieltäytyy puhumasta vanhemmasta tai edes katsomaan kuvia. Haluaisitko, että tämä vanhempi vahingoittaa lasta lisää??
En tietenkään, mutta ei silti sulla ole oikeutta kieltää tapaamisia. Ne voi kieltää vain oikeus. Kerroin mitä laki sanoo ja näin se lain mukaan menee.
 
soitto lastenvalvojalle
Kysy mitä mieltä hän on siitä ettei isälle myönnettäisi tapaamisoikeuksia enää lainkaan kunnei niitä noudata ja tarvittaessa käräjäoikeudesta päätös.
Lapsi ei tee mitään isällä jota näkee kerran kaksi vuodessa jos sitäkään ja joka muistaa ilmoittaa että sori unohdin sinut kun sain uuden lapsen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja soitto lastenvalvojalle:
Kysy mitä mieltä hän on siitä ettei isälle myönnettäisi tapaamisoikeuksia enää lainkaan kunnei niitä noudata ja tarvittaessa käräjäoikeudesta päätös.
Lapsi ei tee mitään isällä jota näkee kerran kaksi vuodessa jos sitäkään ja joka muistaa ilmoittaa että sori unohdin sinut kun sain uuden lapsen.
Juu, no tätä puitiin jo lastenvalvojalla, kun lapsen isä halusi mennä sopimaan tapaamisia. Sovittiin tietyt päivät jolloin isän piti lasta tavata ja joita lapsen isä itse ei alkanut noudattamaan. Ja siitä puhuttiin jo silloin lastenvalvojalle, että tämä on viimeinen mahdollisuus olla lapsen elämässä. Lapsi itse on sanonut, että haluaisi isän menevän pois ja pysyvän poissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä tässäkin tarinassa surullisin puoli on se että sisarukset ei tule toisiaan koskaan tuntemaan.
Sanoin ex:lle, että voin tämän sisaruksen äitiin olla yhteydessä ja keskustella hänen kanssaan haluaako hän, että lapset tuntevat toisensa. Minulle kävisi vallan hyvin, että sisarukset olisivat yhteydessä, minusta se olisi hienoa. Mutta pallo on sillä kentällä, riippuu nyt heistä.
 
vieras
Hyvä jos sisarukset tulisivat toisensa tuntemaan. Jos lapsen isää ei ole aikaisemminkaan kiinnostanut, tuskin häntä tulee jatkossakaan kiinnostamaan. Toivottavasti sen lapsen äiti ottaa yhteyttä ja lapset voisivat tutustua toisiinsa!
 
soitto lastenvalvojalle
Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä tässäkin tarinassa surullisin puoli on se että sisarukset ei tule toisiaan koskaan tuntemaan.
Sanoin ex:lle, että voin tämän sisaruksen äitiin olla yhteydessä ja keskustella hänen kanssaan haluaako hän, että lapset tuntevat toisensa. Minulle kävisi vallan hyvin, että sisarukset olisivat yhteydessä, minusta se olisi hienoa. Mutta pallo on sillä kentällä, riippuu nyt heistä.
Tuo on fiksu ajatus,toivottavasti toteutuu.Ja hyvä että lastenvalvoja on sanellut selvät sävelet isälle.
 
Olisihan se mukava jos lapset voisivat oppia tuntemaan toisensa.

Itsekin sain kuulla ala-asteiässä, että minulla oli 6 v pikkuveli, joka vielä kuulema oli aivan minun näköiseni. Samaan hengenvetoon kerrrottiin myös, että pikkuveli oli juuri jäänyt auton alle ja kuollut. Olin/ja olen yhä vihainen kaikille siitä, että en saanut koskaan tavata veljeäni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Olisihan se mukava jos lapset voisivat oppia tuntemaan toisensa.

Itsekin sain kuulla ala-asteiässä, että minulla oli 6 v pikkuveli, joka vielä kuulema oli aivan minun näköiseni. Samaan hengenvetoon kerrrottiin myös, että pikkuveli oli juuri jäänyt auton alle ja kuollut. Olin/ja olen yhä vihainen kaikille siitä, että en saanut koskaan tavata veljeäni.
Kurjaa kuulla, että sinulle on käynyt noin. :hug: juuri tuollaisia asioita haluan välttää. Sisarukset on tärkeitä, itselle ainakin ja tytölle olisi tärkeää tietää ja tuntea sisko. Mutta riippuu heistä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Olisihan se mukava jos lapset voisivat oppia tuntemaan toisensa.

Itsekin sain kuulla ala-asteiässä, että minulla oli 6 v pikkuveli, joka vielä kuulema oli aivan minun näköiseni. Samaan hengenvetoon kerrrottiin myös, että pikkuveli oli juuri jäänyt auton alle ja kuollut. Olin/ja olen yhä vihainen kaikille siitä, että en saanut koskaan tavata veljeäni.
:( tämä oli mielestäni äärimmäisen julma tapa kertoa sisaruksesta :( :hug: mitähän tuommosilla vanhemmilla oikein liikkuu päässä?

hyvä ap että haluat lapsesi oppivan tuntemaan siskopuolensa, exäsi on kyllä täys kusipää, ymmärrän tunteesi, vierestä seuraan samanlaista touhua ja täytyy sanoa että kivaa ei ole kellään. :hug:

 
pikkukorj
Alkuperäinen kirjoittaja jesus:
Alkuperäinen kirjoittaja saa kai mieskin elää:
Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
Ollut ex sellaset 3 vuotta. Tyyppi kun ei tälle mun tytölle ole juurikaan isä ollut ja nyt yrittää vääntää, että tämä on kuulemma syy, miksi on "ollut paljon pois".
mtäs pommia tossa nyt on jos elätte eri elämää molemmat ja tekemisissäkään ette ole. hmph.
no onkait se nyt pommi! hei haloo ei kai tuo nyt ihan pikku uutinen ole! ei sillä että se maan kaataisi mutta pommi kylllä!!!
vai onko teille ihan normaali juttu jos joku tulee kertomaan yhtäkkiä että esim SULLA onkin veli?????
veliPUOLI huom
 
Mä sain kanssa n.15- vuotiaana kuullan että mulla on siskopuoli, niin ja isän jäljiltä tietty.
Ei ole koskaan käynyt edes mielessäkään tapaaminen, sen äidille kuulemma maksoi heti "kertakorvauksena kaikki elarit", mutta iän nimen ja paikkakunnan tiedän.

Enkä ole saanut siitä mitää traumoja, kun siitä kerrottiin niin eka v*tutti, mut enpä enää edes muista koko asiaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
Mä sain kanssa n.15- vuotiaana kuullan että mulla on siskopuoli, niin ja isän jäljiltä tietty.
Ei ole koskaan käynyt edes mielessäkään tapaaminen, sen äidille kuulemma maksoi heti "kertakorvauksena kaikki elarit", mutta iän nimen ja paikkakunnan tiedän.

Enkä ole saanut siitä mitää traumoja, kun siitä kerrottiin niin eka v*tutti, mut enpä enää edes muista koko asiaa...
Ihmiset on niin erilaisia ja yksilöllisiä, se mikä vaikuttaa toiseen jollain tavalla vaikuttaa toiseen ihan eri tavalla. Hienoa jos sä olet ottanut asian noin ja olet sinut sen kanssa, oman tyttöni tuntien tiedän, että hän ei suhtautuisi samoin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkukorj:
Alkuperäinen kirjoittaja jesus:
no onkait se nyt pommi! hei haloo ei kai tuo nyt ihan pikku uutinen ole! ei sillä että se maan kaataisi mutta pommi kylllä!!!
vai onko teille ihan normaali juttu jos joku tulee kertomaan yhtäkkiä että esim SULLA onkin veli?????
veliPUOLI huom
Mulla on ihania veli- ja siskopuolia, joiden kanssa olen hyvin läheinen. Puhun heistä veljinä ja siskoina, ei sitä puolikkuutta tarvitse korostaa, jos suhde on hyvä.
 

Yhteistyössä