Fb kuva vauva syö kissmettiä

  • Viestiketjun aloittaja "Irina"
  • Ensimmäinen viesti
"Irina"
Kaveri postasi facebookiin kuvan, jossa vauva syö kissmettiä. Vauvalla kädessä yksi sellainen kissmet-yksikkö/pala. On osana kansiota, jossa kuvat isomman sisaren synttäreiltä. Vauvalla ikää n. 10kk.

Kommentoisitko tuollaista kuvaa? Minun tekisi mieli linkata esim. Neuvolan ruokintaohjeet tai kuva johonkin tosi huonohampaiseen henkilöön. Puistattavan vastuuntunnotonta.
 
"Vieras"
Hui kamalaa! Ihan hirveen kauheeta. Nyt se vauva varmaan on lopun elämäänsä saastunut ja elämä pilalla.
Kärsii ikänsä ylipainosta ja on alta kymmen vuotiaana hillitön amazon ja kaikki vika äidissä joka syötti vauvana kismettiä.
Saatanan paska minkä teki!! Lapset pois vain tuollaisilta.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
No jopa on välinpitämättömiä vastauksia.. Kyllä muakin "kismittäis" tollanen, mun mielestä karkit ja suklaat ei kuulu vauvoille. Kaveri syötti joskus aikoinaan vauvalleen mehujäitä kun hampaiden tulo sattui. Siis mehujäitä?? Antais sit mielummin joko jäitä tai niitä kipuja hillitseviä puruleluja?

Tää nykyajan sokerin syöttäminen on mun mielestä lähtenyt ihan hanskasta, meidän kouluikäiset likat vinkuu ja vankuu suklaavanukkaita aamupaloiks ja vetää herneen nenään kun niiden äiti antaa syödä mitä vaan ja minä suosin tavallista jugurttia/viiliä tms mikä ei sit meinaa enää mennä alas kun kotona saa makeampaa. Ja sit ihmetellään kun lapset on lihavia.......
 
[QUOTE="jooooo";28517250]joo ja mummeliisan lapsenlapsella 5kk oli jäätelötuutti suussa vastikään :)[/QUOTE]

Mun lapsi sai eka kerran 3kk ikäisenä jätskiä lusikan kärjellä multa. Oli vaan hauska kattoa vauvan reaktiota.
 
hiphhei
No jopa on välinpitämättömiä vastauksia.. Kyllä muakin "kismittäis" tollanen, mun mielestä karkit ja suklaat ei kuulu vauvoille. Kaveri syötti joskus aikoinaan vauvalleen mehujäitä kun hampaiden tulo sattui. Siis mehujäitä?? Antais sit mielummin joko jäitä tai niitä kipuja hillitseviä puruleluja?

Tää nykyajan sokerin syöttäminen on mun mielestä lähtenyt ihan hanskasta, meidän kouluikäiset likat vinkuu ja vankuu suklaavanukkaita aamupaloiks ja vetää herneen nenään kun niiden äiti antaa syödä mitä vaan ja minä suosin tavallista jugurttia/viiliä tms mikä ei sit meinaa enää mennä alas kun kotona saa makeampaa. Ja sit ihmetellään kun lapset on lihavia.......
Riippuu mitä ne sun tavalliset jugurtit ja viilit on, onko ne maustamatonta jugua ja viiliä, mihin olet itse lisännyt marjoja/hedelmiä, vai niitä kaupan valmiitä sokeripommijugurtteja.. eli perioaatteessa suklaavanukas ja kaupan valmisjugurtti on ihan yhtä pahoja :)
 
  • Tykkää
Reactions: Zilla
"vieras"
Paheksuisin asiaa, todennäköisesti miehelleni tilittäisin :D Mutta enpä lähtisi mitään linkittämään tai asiasta avautuman. En nimittäin usko, että olisi teollani vaikutusta.
 
"vieras"
Meillä käy asiakkaana nainen, joka on huumeriippuvainen, edelleen käyttää siis päihteitä, vaikka on raskaana. Lapsen oletettu isä on vielä enemmän kamoissaan. Siinä sulle vähän perspektiiviä elämään. Ehkä se 10 kk:n mahdollisesti ensimmäinen suklaanpala ei sen lapsen elämää kaada! Mutta toki jos epäilet, että lapsi ei muuta ruokaa saa, niin vois miettiä, että puuttuuko asiaan ja millä tavalla. Kuvan kommentointi julkisesti fb:ssä ei ehkä ole se oikea tapa.
 
"hmm"
Onkohan meillä sama tuttu? Näin jonkin aikaa sitten kaupungilla 10kk vanhan vauvansa kanssa ja lapsi söi juuri kismettiä. Vähän asiaa ihmettelin kun itse en antanut suklaata edes vuoden ikäiselle. Mutta jokainen tekee omat ratkaisut, tuskin se lapsi pilalle menee, eihän 10 kk kuitenkaan mikään pikkuvauva ole. Varmasti ihan hyvä äiti hän on silti lapselleen, on niitä pahempiakin asioita.
 
vierasmutsi
No voi kamala. On meidänkin lapsi 10 kk vanhana maistanut esim. coca colaa, vaikka ei sitä muuten todellakaan saa. Kermavaahtoakin annoin maistaa jo varmaan puolen vuoden iässä, ja ei, silti meillä ei syödä kermavaahtoa juuri koskaan. Muutenhan en lapselle edes karkkia anna enkä esim. mehuja todellakaan, hampaat pestään neuroottisen tarkasti 2 krt päivässä jne. Minusta on idiootin merkki jos luulee, että perheessä syödään pelkkää mäkkiruokaa, jos näkee taaperon imeskelevän puolikasta ranskanperunaa mäkin pöydässä. Voi pyhä tyhmyys...
 
Kylläpä käy kaveriasi sääliksi. Ei siksi ettei osaa ruokkia lastaan oikein, vaan siksi että hänellä on kaltaisesi kaveri.

Tuskin noin pieni muuta kuin vähän maistelee sitä kismetinpalaa, ei siitä nyt haittaa ole.
 

Yhteistyössä