Fleece kuivaliinana

aiempaan ketjuuni pohjautuen niin kävin katseleen niitä fleecejäni ja koitin että kippasin päälle vettä ja mistään ei mennyt se vesi läpi. Kaikkiin jäi palloksi päälle niin, että pystyi siitä fleeceä nostamalla kaataan veden takaisin purkkiin.
Eli onko kaikki mun fleecet jotenki tukkosia vai meeekö se pissa sitten kuitenkin läpi...Joo ja saa nauraa mun tyhmille kysymyksille :D
 
En nyt periaatteessa osaa vastata, mutta mun mielestä fleecen kuuluu tavallaan käyttäytyä tollai, mut silti meilläkin esim. yövaipoissa on fleece kuivaliinana ja se on aina pintakuiva aamulla vaikka koko muu vaippa on aivan lönttö. Et joo.. Ei ollut apua tästä mutta mielenkiinnolla odotan fiksumpien selityksiä :D
 
Joo, multa löytyy sitä ohutta mikä tuntuu sormiin nahkeelta ja löytyy ihan tavallistakin. Oon niistä kuoria tehnyt vaippoihin. Muttakun en muista olenko pessyt niitä ennen ompelua etikalla vai huuhteluaineella :snotty:
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Joo, multa löytyy sitä ohutta mikä tuntuu sormiin nahkeelta ja löytyy ihan tavallistakin. Oon niistä kuoria tehnyt vaippoihin. Muttakun en muista olenko pessyt niitä ennen ompelua etikalla vai huuhteluaineella :snotty:
pese uusiks :)
 
Mulla
Käytössä kuivaliinoja, jotka olen leikannut tavallisesta valkoisesta fleecepeitosta. Toimii paremmin toisin päin, kokeile, kummin. Toimii kuitenkin silloin, kun alla on kangas sitä fleeceä vasten, joka imee kosteuden ikäänkuin siitä läpi. Kuorissahan täytyy olla kaksi kerrosta ja silloinkin oikein päin, että pitää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Joo, multa löytyy sitä ohutta mikä tuntuu sormiin nahkeelta ja löytyy ihan tavallistakin. Oon niistä kuoria tehnyt vaippoihin. Muttakun en muista olenko pessyt niitä ennen ompelua etikalla vai huuhteluaineella :snotty:
Eiks huuhteluaine pilaa just sen "vedenpitävyyden" ja senkin vasta kun säännöllisesti pestään huuhteluaineella? Mä olen käsittänyt että se vaikuttaa just enemmän kuorissa kuin kuivaliinoissa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Joo, multa löytyy sitä ohutta mikä tuntuu sormiin nahkeelta ja löytyy ihan tavallistakin. Oon niistä kuoria tehnyt vaippoihin. Muttakun en muista olenko pessyt niitä ennen ompelua etikalla vai huuhteluaineella :snotty:
Eiks huuhteluaine pilaa just sen "vedenpitävyyden" ja senkin vasta kun säännöllisesti pestään huuhteluaineella? Mä olen käsittänyt että se vaikuttaa just enemmän kuorissa kuin kuivaliinoissa?
eiku huuhteluaine tukkii sen fleecen eikä mee kosteus läpi. Itse pesen noita fleecekuoria satunnaisesti huuhteluaineella niin pelittää taas kauan hienosti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mulla:
Käytössä kuivaliinoja, jotka olen leikannut tavallisesta valkoisesta fleecepeitosta. Toimii paremmin toisin päin, kokeile, kummin. Toimii kuitenkin silloin, kun alla on kangas sitä fleeceä vasten, joka imee kosteuden ikäänkuin siitä läpi. Kuorissahan täytyy olla kaksi kerrosta ja silloinkin oikein päin, että pitää.
No mulla oli tuolla tilkuissa jyskin fleecehuopaa ja jotain muutakin mutta niihinkin jäi vaan vesipallura päälle ja koitin niin, että fleecen alla oli nenäliinaa.
Mutta perustuuko taika siihen, että iho on tiiviisti kiinni fleecessä jolloin vesi painuu lävitse eikä jää lillumaan siihen päälle karaten reunoilta vaatteille...?
 
Yhden ehdin leikkaamaan ja testaa vielä tässä iltasella ja JIHAAA se toimi! Vaikka se vesi jäi siihen palloksi hyvin oli pissa mennyt lävitse. Wou...jahka tuo ipana tuonne nukahtaa niin käyn hakeen fllecetilkut ylös ja leikkelen niitä lisää josko sillä saataisiin se iho paremmaksi kun ei sitten ole ainkaan kovin märän tuntuinen vaippa.
 

Yhteistyössä