G: Jos ystäväsi pyytäisi sinua ottamaan pankista/muusta rahoituslaitoksesta lainaa 1000 euroa *päivitetty*

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Löysinpäs tämän haulla...

Tuli tekstari; enkö ihan oikeasti suostuisi?

Vastasin, että en suostu. Ihan oikeasti en.

Tuli takaisin tällainen viesti: Kiva, nyt menee lapsilta asunto alta.

Vastasin, että "Kurjaa. Mutta ei ole mun ongelmani. Minä en oo sun vuokrarahoja muuhun tuhlannut."

Toivottavasti ei enää ota yhteyttä...
Jos asunto meinaa mennä alta niin sosiaaliviranomaisten kanssa voi varmaan asiasta keskustella. Harva lapsiperhe oikeasti joutuu taivasalle jos neuvottelee asian. Voi olla että siellä sovitaan joku järjestely että rahat lähtee suoraveloituksena palkasta tai jos sossu maksanut niin suoraan sossun tililtä.

Aika kurjaa syyllistää muita omasta huonosta taloudenpidosta.
 
Tiedän tämän
Pakko sanoa, että todellakin tämän ihmisen pitäisi katsoa asioita kokonaisuudessaan. Itse voin sanoa että yksi tonni ei tuota ongelmaa ratkaise. Itse olen tilanteessa, jossa voisin käyttäytyä samoin ja kuvitella tonnin selvittävän kaiken. Mutta onneksi tajusin ongelman vakavuuden ja aloitan asioiden hoitamisen. Joten ystäväsi pitäisi katsoa totuutta silmiin ja myöntää ongelma!!!

Tosin mä en ees kaverilta kehtais pyytää.
 
outo olet!
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
ja lainaamaan sen hänelle laskujen maksua yms varten, ja tiedät että hänellä on jo kymmenien tuhansien käyttöluotot yms, niin suostuisitko?

Minä en suostunut :snotty:
Eikö sulla ole tilillä edes muutamaa tonnia?
 
poipoipoi
Tossa kohtaa kun kaveri on ongelmissa jo korviaan myöden, tekee vain palveluksen kun ei lainaa lisää rahaa. Raha ei ratkaise rahaongelmia (eli että elää yli varojensa). Pitää korjata syitä, ei seurauksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja outo olet!:
Eikö sulla ole tilillä edes muutamaa tonnia?
Ei, ei oo. Viimeiset melkein 2 v opiskelijana ja sitä ennen 5 v kotona, joten ei ole säästötilillä muutamaa tonnia - ja vaikka olis niin en siltikään lainaisi, hähhähhää :D

KKK; kyllä sä tiiät että mä rakastan sua silti nyt ja ikuisesti :LOL: :heart:
 
Toivottavasti kaveri saa asiansa kuntoon. Ehkä
nyt jää parit etelänreissut tekemättä... Eikös se auto kannata ekana pistää vaihtoon jos vaarana on asunnon menetys?! Noh, ei tässä maassa lapsiperhe ilman kotia jää. Surkeeta lasten puolesta mutta jotkut aikuiset eivät vaan opi ennenkuin kunnon näpäytyksestä.. Toivottavasti ei kukaan muukaan tuttavista suostu lainannostoon...
 

Yhteistyössä