G: Minkä ikäisenä olette muuttaneet pois kotoa?

"heh"
Minusta on tosi huvittavaa kuulla jonkun muuttaneen esim 22vuotiaana kotoa, minä olin 22vuotiaana jo yhden lapsen äiti ja asunut mieheni kanssa 4vuotta yhdessä, naimisissa olin ollut vuoden. :D
 
"vieras"
[QUOTE="heh";24907459]Minusta on tosi huvittavaa kuulla jonkun muuttaneen esim 22vuotiaana kotoa, minä olin 22vuotiaana jo yhden lapsen äiti ja asunut mieheni kanssa 4vuotta yhdessä, naimisissa olin ollut vuoden. :D[/QUOTE]

Minusta on tosi huvittavaa, ettei kaikki edelleenkään tajua ettei kaikki voi olla samasta puusta veistettyjä. Onneksi!
 
"sama"
[QUOTE="vieras";24907480]Minusta on tosi huvittavaa, ettei kaikki edelleenkään tajua ettei kaikki voi olla samasta puusta veistettyjä. Onneksi![/QUOTE]

Kuka niin sanoi? Asia on huvittava koska elämäntilanteet ovat niin erilaisia samassa iässä, miksi heti pitää suuttua jos jokin on mielenkiintoista?
 
Saraldo
[QUOTE="heh";24907459]Minusta on tosi huvittavaa kuulla jonkun muuttaneen esim 22vuotiaana kotoa, minä olin 22vuotiaana jo yhden lapsen äiti ja asunut mieheni kanssa 4vuotta yhdessä, naimisissa olin ollut vuoden. :D[/QUOTE]

Mun mielestäni taas oli järkevää asua vielä opiskelujen ajan kotona. Mulla ei ole penniäkään opintolainaa, mun ei ole tarvinnut opiskeluaikana miettiä, mitä tänään söisin tai riittääkö siihen raha ylipäätään. Käytännössä mä vietin aikaa mieheni kotona varmaan enemmän kuin omassa kodissani. Mun ei myöskään tarvinnut maksaa asumisesta, ruuasta tms. niin kauan kun asuin kotona. Kun muutin pois kotoa, mulla oli ammatti, työpaikka ja vähän säästöjäkin, sillä kävin opiskeluaikana töissä. Ei hassummat lähtökohdat omaa elämää aloittavalle :).
 
"Pee"
No tässä on yks huvittava joka myös muuttanut 22-vuotiaana pois vanhempien luota. Ei, en opiskellut, ei en asunut missään vanhempieni sivurakennuksessa tai vierashuoneessa, en yksin enkä perheeni kanssa. Asuin ihan siinä samassa huoneessa, jossa olin asunut 13-vuotiaasta asti. Miksi? Tulin hyvin toimeen vanhempieni kanssa, sain elää omaa elämääni, säästin tulevaisuutta varten, kun vanhemmatkin siihen kannustivat.

Nyt olen ihan normaali työssäkäyvä ja asuntolainaa maksava äiti, mitä nyt aika pihi ;)
 
"sama"
Hyvä ettemme ole samasta puusta veistetty, osa kehittyy henkisesti myöhemmin tai miljoona muuta syytä. Ilmeisesti arka paikka jollekkin kun on muuttanut 20+ vuotiaana pois kotoa kun heti räjähdetään kun pohtii asiaa...
 
"vieras"
[QUOTE="sama";24907491]Kuka niin sanoi? Asia on huvittava koska elämäntilanteet ovat niin erilaisia samassa iässä, miksi heti pitää suuttua jos jokin on mielenkiintoista?[/QUOTE]

No "huvittavaa" on ehkä hieman typerä sanavalinta sitten. Jos se kerta on niin mielenkiintoista niin eikö olisi kannattanut käyttää sitä heti?
 
ja myös tämä
Mun mielestäni taas oli järkevää asua vielä opiskelujen ajan kotona. Mulla ei ole penniäkään opintolainaa, mun ei ole tarvinnut opiskeluaikana miettiä, mitä tänään söisin tai riittääkö siihen raha ylipäätään. Käytännössä mä vietin aikaa mieheni kotona varmaan enemmän kuin omassa kodissani. Mun ei myöskään tarvinnut maksaa asumisesta, ruuasta tms. niin kauan kun asuin kotona. Kun muutin pois kotoa, mulla oli ammatti, työpaikka ja vähän säästöjäkin, sillä kävin opiskeluaikana töissä. Ei hassummat lähtökohdat omaa elämää aloittavalle :).
Mun mielestä oli loistavaa että olen itse elämäni rakentanut tuosta vaan, ei ollut edes vaikeaa vaikka itse työt tein ja maksoin. :)
 
"vieras"
[QUOTE="sama";24907511]Hyvä ettemme ole samasta puusta veistetty, osa kehittyy henkisesti myöhemmin tai miljoona muuta syytä. Ilmeisesti arka paikka jollekkin kun on muuttanut 20+ vuotiaana pois kotoa kun heti räjähdetään kun pohtii asiaa...[/QUOTE]

mussunmussun..

Taidat vaan haluta kaivaa "verta nekusta" ;)

Ja kyllä ärähdin, vaikka olen muuttanut kotoa 19v.
 
"sama"
[QUOTE="vieras";24907520]mussunmussun..

Taidat vaan haluta kaivaa "verta nekusta" ;)

Ja kyllä ärähdin, vaikka olen muuttanut kotoa 19v.[/QUOTE]

Onpas täällä lapsellista porukkaa... mutta mitä voi olettaa tällaiselta keskustelupalstalta...
 
HabanaLibre
[QUOTE="vieras";24907480]Minusta on tosi huvittavaa, ettei kaikki edelleenkään tajua ettei kaikki voi olla samasta puusta veistettyjä. Onneksi![/QUOTE]

Suomessa kaikki on harmaata MASSAA, jossa on kaksi väriä musta ja harmaa.
 
"sama"
[QUOTE="vieras";24907537]:D

Seura tekee kaltaisekseen.[/QUOTE]

En oikeasti tarkoittanut mitään pahaa sillä kommentilla, on "hassua" miten eri reittiä elämme elämämme, kumpikaan ei ole väärä tie. Olkoot mussuttamista, mutta minusta se on hassua ja mukavaa ja mielenkiintoista ja hyvä asia.
 

Yhteistyössä