G: Miten te pesette kadet keittiossa?

  • Viestiketjun aloittaja "yrittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"yrittaja"
Mieheni veli on aina ihmetellyt vieraillessa meilla, etta miten ihmeessa me pesemme katemme, kun keittiossa ei ole saippuaa. Musta on hassu ajatus, etta keittiossa pitaisi olla saippuaa. Kuinka monen keittiosta loytyy saippuaa?
 
nooh
Ei oo käsisaippuaa keittiössä, meillä pestään kädet vessassa tai jos itse teen ruokaa ja pesen kädet niin joko ihan vesi riittää tai jos on rasvaista niin fairilla, joka on tiskipöydällä..
 
Keittiössä ei ole saippuaa, pesen veden alla joka usein riittää.
Jos kuitenkin on rasvatahroja tms. jota tulee usein kun tiskikonettakin täyttää, niin kipaisen nopeasti vessaan kädet pesemään saippuan kanssa.
 
"vieras"
mikis kadet pitas pesta keittiossa? voihan sita menna vessaankin. ja jos pesen keittiossa riittaa vesi koska olen ollut kosketuksissa vain ruoka-aineisiin
Eihän se pakko ole. Itelle tulee wc:n hanapinnoista ja ovenrivoista mieleen anaalibakteerit. Keittiössä on kätsy pesasta kädet. Ite käsittelen keittissä ruuan lisäksi, pakkausmateriaaleja, roskia, tiskirättiä, likaisia astioita.. jne. Siksi koen ettei pelkkä vesi riitä omiin keittiötöihin. Pöydän, hellan ja tasot pyyhin kans fairyveteeen kastetulla rätillä.
 
En mä jotenkin ymmärrä, mikä järki siinä olis aina lähteä keittiöstä vessaan vaeltamaan kun pitää kädet pestä.. mulle se ainakin tuntuu järkevimmältä pestä siinä keittiössä. :) Esim kalan hajun saa käsistä parhaiten pois juuri tuolla keittiösaippualla, samoin rasvan jne. Jos on vaikka kädet jauhelihataikinassa, niin ei tunnu hyvältä lähteä marssimaan vessaan käsiä pesemään kun vesipiste on ihan vieressä.
 
BJ
Pitäis varmaan mennä nukkumaan... Mä luin että "Miten te pesette kädet keitossa?".... :xmas:

Vastaus oikeaan kysymykseen: meillä on keittiössä käsisaippua, jolla pesen monestikin kädet ruuan laiton yhteydessä. Muutoin pestään kädet vessassa ennen syömään tulemista.
 
"Ihmettelen"
Suomalaisilla on pääsääntöisesti hyvin alhainen hygieniataso. Ulkomaalainen aviomieheni puhuu tästä usein, kun asiakaspalvelussa on niin hirveänhajuisia asiakkaita. Totta kai keittiössä pitää olla saippuaa. Itse käytän sitä kymmeniä kertoja päivässä. Keittiöstä löytyy roskapussi, puhtaita astioita, llikaisiavastioita, raakaa broileria,vauvan astioita ym. Miten joku voi olla pesemättä käsiään noiden keskellä?
 
häh
Siis mä ihmettelen kun jotkut sanoo että ruuan laitossa riittää vesipesu. Käsittelet ensin esim raakaa broileria tai possua ja vain huljuttelet käsiä vedellä? Ilman saippuaa?

Ookoo sitten.
 
häh
JA piti jatkaa että kyllä, keittiössä on saippuaa. Käytän sitä todella monta kertaa päivässä, samoin muu perhe koska ennen ruokailua/ruuanlaittoa kädet pestään saippualla.
 
"Vieras"
Fairy on mun keittiösaippua. :) Yleinsä ennen ruoan laittoa pesen vessassa saippualla ja sitten välissä huuhtasen fairylla. En oo kokenu tarpeelliseks erillistä käsisaippuaa keittiöön.
 
Mulla on kyllä pumppupullossa käsisaippuaa keittiössä mutta pesen sillä vain ennen ruuanlaiton aloittamista ja jälkeen jos olen käsitellyt jotain tosi rasvaista tai maustettua tai esim. raakaa sipulia. Muuten ihan huuhtaisen vedellä, kuivaan ja sit jatkuu.
 

Yhteistyössä