g: syötkö mitä tahansa?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
En todellakaan syö mitä tahansa.

Meillä ei esimerkiksi ole ollut keitettyä perunaa kertaakaan 9 vuotisen yhdessäasumisen aikana, vaan perunamuussia, perunaröstiä, uuniperunoita tms.

Ja tosiaan kaikki sillit ja muut kuvotukset ei ole ihmisten ruokaa. en ymmärrä, miksi edes tehdä ruokaa, jos se ei ole hyvää.
Heh. Millainen ruoka on sinusta hyvää?
 
Zoe-F
Minut on pakotettu pienen syömää kesäkeittoo vaikka en siitä tykkännykkää ja siit tuli kyl lopullinen kammo.
Oli pakko syyä vaikka oli ihan kylmää ja sit lens oksennus.
En ikinä ikinä ikinä ikinä ikinä pakota mun lapsii syömää mitää mistä ne ei tykkää jos ne maistaa ja on sitä mieltä et tää on pahaa.
Samal taval varmaa kysyn tenavilt et mitä tänää syyää ku mieheltäki :D

Ja kun omassa taloudessa asuu niin saa tehdä sitä ruokaa mitä haluaa syödä.
Vaikka mä oon tottunu syömään jauheliha keittoa, niin ei se tarkota sitä että meillä sitä syötäis, koska mä en söis ku ne perunat sieltä ja mies ei keitoista välitä.
 
En syö sisäelimiä (paitsi maksalaatikko/makkara), simpukoita janssoninkiusausta ja siskonmakkarasoppaa. Siinäpä ne taitaa suurimmat kauhuskenaariot olla... Koulussa ammattinopettaja koetti maistattaa lehmän kieltä, olin kokkivuorossa ja jouduin sen valmistamaan, en syönyt :x
 
No en syö (esim. mustekala, simpukat, lehmän kieli, pässin kivekset yms.), mutta kaikkea tavallista kyllä pystyn syömään vaikken erityisemmin pitäisikään.
Meillä ei nirsoile kukaan, ei mies, en minä eikä poikakaan. :)
 
vieras
Jos en oo raskaana niin kyllä maistaa voin kaikkea. Muutama sellainen on mitä en syö: tulee mieleen lipeäkala ja silli - niitä ei hirveen usein tarjota. Kahvia, oliiveja ja pestoa esimerkiksi olen opetellut syömään/juomaan. Mies nirsoilee, tavallaan olen oppinut, ettei kaikki tykkää kaikesta, mutta välillä nolottaakin kun ei kylässä voi edes maistaa tai olla maistavinaan jotain.
 
Mun mielestä on outo sanakin tuo nirsoilu, kun ihmisillä on erilaiset mieltymykset... minä en syö esim. punajuurta, kurkkua, vesimeloonia, silliä, maksaa, kiinalaista ruokaa, majoneesia, sinappia, ketsuppia, katkarapuja, puolukkaa tai kurpitsaa. En pysty kertakaikkiaan..Meillä oli pienenä sääntönä että pöydässä istutaan niin kauan kunnes lautanen on tyhjä, eli eipä ollut hyvä kasvatustapa ainakaan minun suhteen! Itse en pakota lasta syömään jos ei tykkää.
 

Yhteistyössä