G: vauvan mitat 4kk-neuvolassa

  • Viestiketjun aloittaja hopsula
  • Ensimmäinen viesti
tiutiu
Alkuperäinen kirjoittaja hopsula:
Minkä kokoisia vauveleita? Meillä on kuulemma 'liian iso vauva'. Siis pituuden ja painon puolesta. Ihme terkka meillä. Pojan mitat on siis 67 ja 8 kg. Ok, onhan hän iso, mut omalla käýrällään kasvaa tasaisesti.
Hihii onhan se tavallaa iso:) Mut meillä tyttö 11kk Neuvolassa 75,5cm ja 8,6kg :)
 
tiutiu
Alkuperäinen kirjoittaja tiutiu:
Alkuperäinen kirjoittaja hopsula:
Minkä kokoisia vauveleita? Meillä on kuulemma 'liian iso vauva'. Siis pituuden ja painon puolesta. Ihme terkka meillä. Pojan mitat on siis 67 ja 8 kg. Ok, onhan hän iso, mut omalla käýrällään kasvaa tasaisesti.
Hihii onhan se tavallaa iso:) Mut meillä tyttö 11kk Neuvolassa 75,5cm ja 8,6kg :)
niin se vastaus itse kysymykseen :D eli 4kk mitat oli 6180g ja 63.0cm :)
 
bud
Alkuperäinen kirjoittaja tiutiu:
Alkuperäinen kirjoittaja hopsula:
Minkä kokoisia vauveleita? Meillä on kuulemma 'liian iso vauva'. Siis pituuden ja painon puolesta. Ihme terkka meillä. Pojan mitat on siis 67 ja 8 kg. Ok, onhan hän iso, mut omalla käýrällään kasvaa tasaisesti.
Hihii onhan se tavallaa iso:) Mut meillä tyttö 11kk Neuvolassa 75,5cm ja 8,6kg :)
Meidän tyttö taitaa vetää pohjat, oli 1v neuvolassa 72.5cm ja 7.7kg. 1v1kk kontrollissa oli 8.5kg ja 76.5cm, vähän aiheen vierestä. =)
 
leijona80
meillä poika on 2,5kk vanha ja just oli tarkastus lääkärin takia niin pojalla oli painoa 6900g ja pituutta 61,5 cm.ei oo kukaan mitään painosta koskaan sanonu.iso tuo poika oli jo syntyessään.
 
<3
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja <3:
Meillä on ihan sopivan kokoinen pullukka :) mitat 8300g ja 64cm
Ihana, pullukka :D Meillä kanssa poika on melkoinen pullero!
On niiiiiin söpö poitsu, mä en itse mitenkään ajattele että on mukamas iso tai siis pullea, mut kyllähän sitä kommentoidaan kovasti!! Tosin itseäni ei haittaa yhtään nuo kommentit, nyt 5kk neuvolassa oli just 8700 eli pikkuhiljaa alkaa painon kehitys hidastumaan ja neuvolan täti tykkää ja muistaa aina kehua kuinka olen täysimettänyt poikaa :D
Esikoinen oli taas tosi pieni ja hoikka joten tuollainen pulleropallero oli ihanaa vaihtelua ;)
 
Vieras
Tuota, poika painoi 4kk vanhana yli 10kg, vuoden ikäisenä 15kg ja kolmen vanhana 20kg. Pituutta 1veenä oli 89cm ja 3 veenä 105cm. On ollut tosi iso vauva mutta dieetille ei ole joutunut. Nyt pitkä, sutjakka poika.
 
tinni
meitin sällit oleet 4kk iässä:
esikoinen: 7525g ja 65 cm (pienin meitin pojista)
kakkonen: 9675 ja 69,5 cm (sanoi aina että potra reippankokoinen mutta kasvoi vauhdilla alkuun sitten tasottui)
kolmonen : (meitin jätti) 9250g ja 66cm (nyt 6kk mitat 11.6 kg ja 73.8 cm)
syntymämitat 3690g, 4450g ja 4780g.

eli mun mielestä ihan normi kokoinen vauva.
 
Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja hopsula:
Minkä kokoisia vauveleita? Meillä on kuulemma 'liian iso vauva'. Siis pituuden ja painon puolesta. Ihme terkka meillä. Pojan mitat on siis 67 ja 8 kg. Ok, onhan hän iso, mut omalla käýrällään kasvaa tasaisesti.
70,8cm ja 10200g oli meidän poika. Lääkärikin ihasteli pojan mahtavaa kasvua. Ei todellakaan sanonut liian isoksi, ainoastaan isoksi =). Nyttemmin painon ja pituuden kehitys asettunut +2,5.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hopsula:
Minkä kokoisia vauveleita? Meillä on kuulemma 'liian iso vauva'. Siis pituuden ja painon puolesta. Ihme terkka meillä. Pojan mitat on siis 67 ja 8 kg. Ok, onhan hän iso, mut omalla käýrällään kasvaa tasaisesti.
Meillä 69cm ja 9105g ja toinen 68cm ja 9205g.
Ei ole liian isoiksi sanottu.
 
keiju
On huolestuttavaa, miten pienten vauvojen paino on koko ajan lisääntymässä. 2-vuotiaana lapsi painaa keskimäärin n. 10-12 kg. En voi käsittää sitä, miten 4 kk vanha vauva voi painaa saman verran kuin 2 vuotias leikki-ikäinen lapsi. Luulisi että vauvan olisi vaikea oppia liikkumaan, jos painoa on noinkin paljon kuin Tiina mainitsi.
 
bud
Alkuperäinen kirjoittaja keiju:
On huolestuttavaa, miten pienten vauvojen paino on koko ajan lisääntymässä. 2-vuotiaana lapsi painaa keskimäärin n. 10-12 kg. En voi käsittää sitä, miten 4 kk vanha vauva voi painaa saman verran kuin 2 vuotias leikki-ikäinen lapsi. Luulisi että vauvan olisi vaikea oppia liikkumaan, jos painoa on noinkin paljon kuin Tiina mainitsi.
Peesi. Ihanaa, kun joku aattelee samoin kun mä. En pysty kanssa käsittään, että niin monilla vauvoilla on hirveesti painoa. 10kg on sopiva 1veelle ja n.12 tosiaan 2veelle.
 
meillä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei oikeastaan kumpaakaan, kauhisteli vain. viisi kertaa mainitsi tyyliin 'on hän kyllä tosi iso'.
poika oli 7960g ja 67,6cm. Koskaan ei ole neuvolassa sanottu mitään negatiivista. Kehuttu, että hienosti kasvaa. Nyt 2v 95cm ja 15,5kg.
 
äti
Peesi. Ihanaa, kun joku aattelee samoin kun mä. En pysty kanssa käsittään, että niin monilla vauvoilla on hirveesti painoa. 10kg on sopiva 1veelle ja n.12 tosiaan 2veelle.
Vauvathan tosiaan laihtuvat kun oppivat liikkumaan. Itse olen puoli vuotiaana painanut 8kg ja yksivuotiaana 10kg. Joten ihan normaalia olla vauvana pullea, kunhan jaksaa kääntyillä ja oppia liikkumaan.
 
voi teitä
oma poikani oli jo 3 kk iässä 7,9 kg ja 63 cm, ja ihan rintamaidolla. Tississä kun ei ole mittaria, paljonko tavaraa menee, ja joillakin vain on ravintorikkaampi maito kuin toisilla. Liikkumista ei ihan kauheasti tainnut paino haitata, kun konttasi 7 kk iässä ja käveli 10 kk iässä ilman tukea. Nyt 2-vuotiaana on 91 cm ja reilut 15 kiloa. Miten joku voi sanoa, että "2-vuotiaalle 12 kiloa on sopiva paino". Johan pituuserotkin voivat olla 10 sentin luokkaa! Ei ihme, että syömishäiriöt ovat yleisiä nuorilla ja nuorilla aikuisilla, kun jo vauvojen ja lasten painoihin ollaan puuttumassa, ja kauhistellaan. Lapset kasvavat omaa tahtiaan, järkevää ruokaa toki voi syöttää.

Niin, pojallani muuten lukee aina neuvolakortissa, että kasvu sopusuhtaista. Kasvukäyrät ovat nääs aivan tasaisia nousultaan, mitään notkahduksia ei ole, ja paino ja pituus on hyvässä suhteessa.
 
"huolestunut äiti"
Meillä neljän kuukauden neuvola ensi viikolla, mutta tänään käytiin punnituksessa. Pituutta pojalla 64,5 cm ja painoa 5825 g. Rintamaidolla mennään ja olen imettänyt välillä tässä viime aikoina tunnin, puolentoista tai vähintään kahden tunnin välein ympäri vuorokauden. Poika venyy vain pituutta aivan älytöntä vauhtia, mutta paino ei pysy perässä. Olin haaveillut täysimetyksestä puolivuotiaaksi, mutta nyt sain uhkauksen, että jos ei ihmeitä tapahdu, "pakotetaan" meidät muuttamaan systeemiä. Poika on terhakka, hyväntuulinen ja pirteä ja osaa kaiken mitä pitääkin: pitää päätä jäntevästi pystyssä, kääntyy, juttelee ja on kaiken kaikkiaan tosi aktiivinen ja virkku ja seuraa ympäristöä. Masentaa, kun tuntuu että olen surkea kun en pysty näköjään ruokkimaan lastani kunnolla.
 
"vieras"
en muista kuopuksen 4kk mittoja, mutta 1vuotiaana oli 75cm ja 8.5kg. On pieni ja siro poika(äitiinsä tullut ;) kasvanut kuitenkin tasaisesti omaa käyräänsä, sehän kai se pääasia vauvoilla on:)
 

Yhteistyössä