G: vauvan mitat 4kk-neuvolassa

  • Viestiketjun aloittaja hopsula
  • Ensimmäinen viesti
kyllähän
[QUOTE="huolestunut äiti";23050594]Meillä neljän kuukauden neuvola ensi viikolla, mutta tänään käytiin punnituksessa. Pituutta pojalla 64,5 cm ja painoa 5825 g. Rintamaidolla mennään ja olen imettänyt välillä tässä viime aikoina tunnin, puolentoista tai vähintään kahden tunnin välein ympäri vuorokauden. Poika venyy vain pituutta aivan älytöntä vauhtia, mutta paino ei pysy perässä. Olin haaveillut täysimetyksestä puolivuotiaaksi, mutta nyt sain uhkauksen, että jos ei ihmeitä tapahdu, "pakotetaan" meidät muuttamaan systeemiä. Poika on terhakka, hyväntuulinen ja pirteä ja osaa kaiken mitä pitääkin: pitää päätä jäntevästi pystyssä, kääntyy, juttelee ja on kaiken kaikkiaan tosi aktiivinen ja virkku ja seuraa ympäristöä. Masentaa, kun tuntuu että olen surkea kun en pysty näköjään ruokkimaan lastani kunnolla.[/QUOTE]

4kk täysimetyskin on todella hieno saavutus, turhaan soimaat itseäsi. Osa lapsista tarttee sitä lisäruokaa ennen puolta vuotta, se on valitettava tosi asia. Ja kovin hoikkanen poikasi kieltämätttä on. Meidän just 0-käyrää kasvava poika oli 4kk neuvolassa 64,6cm ja 6800g. Kukaanhan ei pakota mihinkään, mutta ei kai se lisäruoka ihan maailmanloppu olis?
 
"Pimpula"
Meillä poika oli 3kk neuvolassa 66cm pitkä ja painoa 7890g. Kasvaa samaa tahtia kun isänsä aikoinaan. Syntyessä oli mitat 55cm ja 4150g. Viimeks oli kuukauden aikana pituutta tullut 5cm lisää. Saas nähä mitä ens viikolla 4kk neuvolassa.
 
"onnellinenäiti"
Voi että kun oma tyttö on ollut pieni kokoinen ja on kyllä edelleenkin. 4kk iässä 55cm ja painoa 4,9kg :') Pinenenä kyllä syntyikin. Eihän tässä ole mitään kiirettä, äitin puolesta voisi olla vähän pitempääkin tuommoinen pikkuinen mutta ne tahtoo vaan kasvaa niin nopeasti:) Pitää vain nauttia tästä vauva-ajasta.
 

Yhteistyössä