gallup:kuinka olette saaneet työpaikkanne?

Kiinnostaisi hirmuisesti tietää mitä kautta olette saaneet työpaikkanne: avoimen työpaikkailmoituksen perusteella, itse muuten vaan kysellen, suhteiden kautta vai miten?

Työnhaku on itselläni paraikaa päällä, ja joka kerta, kun tällainen työnhakuprosessi on eteen tullut (pätkätyöläinen tähän asti), olen menettänyt uskoni noihin mol:in sivujen avoimiin työpaikkoihin - kuka ne aina saa, kun hakijoita on niin pirusti?

Itse olen aikaisemmin saanu työtä lähinnä suhteilla sekä itse ronskisti kysellen vapaamuotoisen esittelyn lähettämisen jälkeen.
 
itse olen saannut lÁhes kaiki työpaikkani joko itse kyselemällä tai sitten pomot soitelleet suoraan minulle.
Työkkärin kautta en ole kertaakaan töitä saannut.
Nyt olis taas syksyllä tarkoitus lähteä töihin (jos joku tälläisen piereskelevän avanne immeisen haluaa enään palkata) ja olen tehnyt kopioita cv:stäni ja vien ne suoraan työpaikkaan mikä minua kiinnostaa. Saa sitten nähdä miten käy :\|
 
No silloin 16 vuotta sitten riitti kun soitti firmaan ja meni käymään.
Oli töitä vaikka muille jakaa.
Käytiin sen hetkisen firman työntekijöiden kanssa katsomassa tätä nykyistä paikkaa(pakkolomat tulossa) ja kuukauden päästä olin siellä töissä.
 
Tähän mennessä mulla ollut kaksi vakkaripaikkaa ja liuta muita pätkiä. Vakkarit sain niin, et hain ilmoituksessa ollutta hoitsun paikkaa. Ihan mukavalle se tuntui kun haki vieraalle paikkakunnalle ja sai paikan 74 hakijan joukosta! Ihan siis omilla ansioilla.
 
Usein on työpaikka löytynyt lehtien sivuilta, tosin nykyinen työ hyppäsi syliin lähinnä mieheni suhteiden avulla... Työkkäristä ei ole koskaan ollut mitään hyötyä työn saannissa, kaiken maailman turhia kursseja kyllä on pitänyt käydä, että tilastot hetken ovat paremman näköisiä... :D
 
Vuonna 1988 olin toimistotyön kurssilla ja pääsin firmaan työharjoittelu. Työpaikka on sama, mutta firman nimi ja työtehtävät ovat vaihtuneet moneen kertaan.

Ja alunperin hain tähän firmaan työharjoitteluun, kun kaverin sanoin: tämä on paljon isompi ja parempi, kuin se mihin ensin ajattelin hakea.
 
Työkkärin välittämänä sain aikoinaan kalatehdasjobin norjassa, mutta muuten en varmaan mitään, eikun joo, yhden kesätyön kyllä. Olen hakenut itse pp tai lehti-ilmoituksen perusteella. Nyt olis pari firmaa mielessä, joista yritän saada tänä syksynä töitä.
 
Sinttura harmaana
Aikanaan itse soittelin ja kyselin kesätöitä (vuosi 1991). Silloin vielä palkattiin kesätöihin...
Sen kesän jälkeen kävi niinpäin että pomo aina soitteli ja pyyteli töihin. Parit kesät sen jälkeen ja vakityö vuodesta 1994.
 
Kukkerikuu
Tulin tänne v. -96 kesäharjoittelijaksi (amk:n pakollista harjoittelua). Sit jäin seuraavaksi talveksi äitiysloman tuuraajaksi (lupa koulusta). Sitten lähdin kouluun takas (vaihdoin koulua, sama ala ja linja) ja kohta soittivat et ois vakipaikka. Siinä sivussa kävin koulun loppuun. Ja täällä ollaan vieläkin. =)
 
Yhden ihan käymällä haastattelussa, jossa olin 10 vuotta - työkkärin sivuilta
Seuraavan haastattelun ja psykon testien kautta, olin 5 vuotta - lehti-ilmoitus

Nyt tämän seuraavan työpaikan jossa aloitan syyskuun alussa, sain työharjoittelun kautta (opiskelin siis välillä uutta alaa)
 
Kaikki työpaikkani olen saanut itse käymällä haastattelussa. Näistä viidestä on ollut ilmoitus Hesarissa. Yhdestä oli työkkärissä. Siitä soitin ja minut kutsuttiin haastatteluun. Sain senkin ja olen ollut 7 vuotta sivutoimisesti. Nyt syksyllä aion lopettaa. Olen hakenut kokopäivätöitä. Minulla on 1-vuotías lapsi ja olen naimisissa. Olen etsinyt töitä kohta 3 kk. Olen päässyt kahteen haastatteluun muttei minua olla palkattu. Kolmannesta ei tullut edes haastattelukutsua vaikka uskoin olevani pätevä työtehtävään. Olen vähän kallistunut siihen, ettei pienen lapsen äitiä mielellään palkata vaikka en asiaan alunperin uskonut. Työpaikan etsintäni jatkuu koska aiempaa työtehtävääni ei enää ole. Työnantajani tarjoaa minulle tsupparihommaa joka ei ole yhtään vastaavaa kuin se, jota tein ennen äitiyslomaani. Enkä halua sitä ottaa vastaan .
 
Olin asiakkaana ko. liikkeessä ja juttelin kaikenlaista myyjän kanssa (selvisi että hän oli myymäläpäällikkö).Hän kysyi mitä teen ja pyysi minua haastatteluun!!!! Olin ihmeissäni että voiko tällaista tapahtua! Menin haastatteluun ja sain paikan (olin hoitovapaalla).Vieläkin samassa firmassa vielä 4 vuoden kuluttua :)
 
lällä
Lähes kaikki työpaikkani olen saanut niin että olen soittanut ja kysynyt että olisiko töitä tarjolla, niin myös tämän nykyisen, jossa aloitin kaksi viikkoa sitten. Neljä kesälomasijaisuutta olen saanut hakemuksen kautta(sama paikka) ja kolme saanut niin että työnantaja on saanut tietoni työkkäristä. Kaksi työpaikkaa olen saanut tutuilta. Kaikki työpaikkani ovat tähän saakka olleet pätkätöitä, toivon että tämä nykyinen olisi nyt sitten se vakituinen.
 
Työpaikkani sain diplomityön kautta. Tein firmalle lopputyön (en ollut firman palkkalistoilla) ja kysyivät työn edetessä, että olisinko kiinnostunut jatkamaan firmassa lopputyön jälkeen. Tuli todella hyvä olo kun joku huomasi minutkin.
 
Laitoin firman(Espoossa) nettisivuille hakemuksen(to),seuraavana päivänä soittivat haastatteluun(ma),haastattelussa kirjoitin työsopimuksen.Aiemmin kaksi vuotta työttömänä keski-suomessa.
Ensimmäistä kertaa viihdyn työpaikalla,että näin...
 
Itse olen soitellut työpaikoille ja tuonut myös itseäni tietyin väliajoin "esille", eli jos olen halunnut johonkin tiettyyn paikkaan niin olen aina välillä kysellyt mahdollisia töitä. Viime kesänä sijaisuudet poikivat pysyvämpää työtä, eli pyydettiin tällä kertaa töihin =)
 

Yhteistyössä