Gallup: Laitatko perunamuussiin sipulia?

Alkuperäinen kirjoittaja Ellida:
Laitan sipulipalat kiehumaan perunoiden kanssa, sitten muusautuvat hienoksi vatkatessa samalla kun perunatkin.
Lapsuudenkodistani opin tämän niksin. Ja kun on tottunut syömään muusin sipulilla maustettuna nin jos joskus syö sellaista missä sitä ei ole, niin maistuu joteenkin vajaalta. Tottumuskysymys. =)
mä teen kans näin jos laitan sipulia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
valkosipulisuolaa mutta en kyllä sipulipaloja. Mummo aikanaan laittoi tai sitten teki sen toisen version johon tuli keitettyä kananmunaa ja siitä munallisesta tykkäsin enemmän
tuosta keitetystä kanamunasta en ole ikinä kuullut, raa'asta kyllä.
joskus 60 luvulla sekin oli herkku muusin seassa, ainakin meillä. on muuten ihan hyvää vieläkin. joskus olen jatkojalostanut viikolopun pottumuusista ja ylijääneestä munavoista tuon seoksen
Siis muusihan on siitä hyvä että siitä voi tehdä vaikka millaisia variaatioita. Itse tykkään välillä sekottaa raejuustoa joukkoon.

 
vierailija
Vanaha keskustelu vai haitanneeko se. Sipuli/sipulit mitenny haluaa makua, nii nelijään ossaan, kattillaan ja maito sinne, sitte hilialleen keitellään, niin kauan että sipulit on pehementyny, perunat rupatelloon siinä kattilasa vieresä, sitku perunat on valamiit niin vesi tietty pois ja sitte pottupötkällä painellaan potut ihan sileiksi, sitte voita ja suolaa nakataan joukkoon ja sähkövatkain esille, sitte vaan sipulimaito kaajettaan lävikön kans pottujen päälle ja samalla vatkattaan. Näin meijän mummu teki muusin ja me kans, lapset ei tykkää meillä sipulista mutta täsä ei jää sipulin paloja, ainuastaan huippu maku jää.
 
Sekä mun että miehen lapsuudenkodissa muusin joukossa oli isoja sipulinpalasia - kumpikaan meistä ei tykännyt. Minä lapsena pyysin aina perunani kokoanisena, keitettynä, kun muusia oltiin tekemässä. Ja niin äiti laittoi minua varten keitetyt perunat pannumyssyn alle, ennen kuin rupesi tekemään muusia.
 

Yhteistyössä