Gallup: Mikä on ammattisi ja palkkasi?

  • Viestiketjun aloittaja sossun täti
  • Ensimmäinen viesti
"Joopa"
Vastaako näihin kysymyksiin aina vaan ne, joilla on jotain ylpeilemistä palkassaan? Mietityttää vaan, kun mun käsien läpi kulkee useita satoja palkkoja useilta eri aloilta ja aina kun näitä vastauksia täallaisiin kyselyihin kattoo, niin ilmeisesti ollaan esim "isillä töissä"...

Sit on just sitä ajatusmaailmaa, että minä en lähde alle sillä ja tällä töihin. Kun totuus palkoista on jotain ihan muuta, mitä ihmiset tuntuvat kuvan antavan.
Olen ihmetellyt samaa. Täällä kaikkien vastaavien ihmisten palkka on VÄHINTÄÄN 2000€/kk
 
liikaa vastuuta
[QUOTE="Joopa";23381009]Olen ihmetellyt samaa. Täällä kaikkien vastaavien ihmisten palkka on VÄHINTÄÄN 2000€/kk[/QUOTE]

Onko 2000 euroa joky erittäin hyvän tai korkean palkan raja? Mielestäni ei nykyään. Alkaa olla keskivertopalkkaa naispalkkaisilla aloilla ja sieltäkin alarajoilla ainakin hoitoalalla. Ja tämä ei ole mitään faktatietoa, vaan mutua.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23380997]Paperialalla.[/QUOTE]

Ja lisään että mieheni samassa paikassa työssä,ei koulutusta vaan perus duunarina ja tienaa puhtaana käteen 2500e joten ei ihan reilua..
 
"tiina"
[QUOTE="Joopa";23381009]Olen ihmetellyt samaa. Täällä kaikkien vastaavien ihmisten palkka on VÄHINTÄÄN 2000€/kk[/QUOTE]

No minun mielestäni tuo 2000e on jopa aika matala palkka, tai ainakin ihan normaali. Itselläni tuo 2600e max. 33h/vko ja se on ihan ok, mutta ei kovaa palkkaa lähelläkään. Ei minun palkassani ainakaan mitään kehumista ole. Kevään aikana siirryn projektisihteeriksi ja palkka tuosta nousee, katotaan tuntuuko sitten siltä että tekee mieli "kehua" :D
 
Non compos mentis
Olen toiseksi ylimmässä palkkasarakkeessa, jos katsoo vakuutusalan tessiä. Tosin mulla sitä palkkaa nostavat henk. koht. osuudet parilla satkulla. Viimeisin palkkaerittely tuli maanantaina kotio, verolliset ansiot siinä 2935 euroa, tosin siinä 14 tuntia ylitöitä mukana. Verojen jälkeen jäi käteen 2063 euroa. Kun tuosta sitten menee liki puolet asumiseen (kaksio kolmelle ihmiselle), en pidä kk-palkkaani järkyttävän suurena, toisaalta en hirveän pienenäkään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23381120]koulunkäyntiavustaja, käteen jää +/- 1600e/kk[/QUOTE]

lisäyksenä vielä, että ilman varsinaista kka:n ammattitutkintoa; yhteisöpedagogi amk oon koulutukselta
 
"vieras"
[QUOTE="mie";23381111]Minäkin olen laborantti ja BRUTTOpalkka on 2130 euroa[/QUOTE]

Suht isoja eroja siis,ihan työpaikka ja alakohtaisesti tuntuu olevan laboranteilla.
Itse tiedän kolme ja netto palkka haitari heillä on 1600-3000e
 
"eee"
Opiskelija, yhteiskunnalta 469 €/kk. Lisäksi henkilöstövuokrausfirman satunnainen keikkaduunari (promokeikkoja, tallennusta, pakkaamista, haastatteluja) n. 9 euron tuntipalkalla sekä ison pörssiyhtiön toimistotyöntekijä, 9,60€/h (työtunteja kuussa n. 30). Näillä mennään. :)
 
"vieras"
[QUOTE="a p";23380882]Missä sossulla noinkin matala palkka? Oletko pätevä?[/QUOTE]

Olen pätevä, vasta valmistunut. Pohjois-Suomessa. sossuja niin paljon tarjolla, että palkkoja pidetään alhaalla :/ mutta kelpaa tuo opintotuen jälkeen ihan mainiosti :)
 

Yhteistyössä