GALLUPPI: lasten aurinkolasit

  • Viestiketjun aloittaja Päivi79
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2007 klo 12:56 Sunshine kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2007 klo 11:25 Nasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 11:53 Misse kirjoitti:
[Mistähän Jyväskylässä saa niitä Julboja? Olen käynyt Instrussa, yhdessä Cazzessa ja vielä jossain muussakin liikkeessä, mutta ei ole heillä ollut Julboja.
Onko Jyväskylässä Silmäasemaa? Sieltä ainakin saa!
Taitaa olla kauttamaan nuo Julbot silmäasemalla myynnissä! ...niin täällä pohjanmaallakin.
Jyväskylässäkin oli toisella Silmäasemalla Julboja, mutta vain pientä kokoa, eivätkä puhuneet mitään isompien kokojen tilaamisesta, enkä silloin tajunnut kysyä, joten päädyimme muihin aurinkolaseihin. Optikolta siis kuitenkin ostimme. Täytyy vain kehitellä niihin joku lenksusysteemi, että pysyisivät paremmin lapsen päässä.

[/quote]

Oliko just siellä Sokoksella olevassa liikkessä? Kysyitkö hintaa? :)
 
Julbo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2007 klo 18:25 Päivi79 kirjoitti:
Kevät pukkaa väkisin, IHANAA! Elikkä siis aurinkoa tiedossa. Pienten lasten aurinkolaseista kyselen.

1) Minkä merkkiset?
2) Oletko tyytyväinen?
3) Mistä hankittu?
4) Oletko tyytyväinen?
5) "Optikon" hyväksymät?

Muitakin kokemuksia saa kertoilla. Kiitoksia!
1. Julbo
2. Ovat todella hyvät, sopivat lapsen päähän eivätkä paina nenänvartta, ovat myös kivan väriset
3. Cazze-optikkoliikkeestä (silmälasimarket tms.)
4. Olen juu :)
5. Ovat optikon hyväksymät, kyseessä oli siis ihan alan liike(tuo cazze siis)josta lasit ostettiin.

Mielestäni sopivan hintaiset nuo Julbot, muistaakseni jotain 38e. Varsinkin näin keväällä on jo todella tärkeää suojata lapsen silmät, koska esim. lumesta heijastuvat auringonsäteet voivat todella helposti vahingoittaa lapsen silmiä, emmehän itsekkään aurinkoisella ilmalla pysty olemaan ulkona siristelemättä!
 
Greippi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2007 klo 13:05 aurinkolasien laatu kirjoitti:
Ihmisen näkö kehittyy lapsuusvaiheessa harppauksin, niin tämän takia suosittelisin lapsille vain kunnollisia laadukkaita aurinkolaseja. Kukapa haluaisi ns. heikentää lapsensa kehittyviä silmiä...
Ja aurinkolasejahan tosiaan pidetään lapsella päässä jatkuvasti eli näön heikkeneminenhän on todellinen uhka. Jep.

Omalla pojallani ei ole laseja ollut käytössä kun hän ei ole niitä voinut koskaan sietää vaan on repinyt ne pois. Suojaus on hoidettu hatuilla ja rattaiden kuomulla. Kokeillaan varmaan uudemman kerran joskus kun poika on hieman vanhempi, mutta 50 euroa tuskin silloinkaan pojan aurinkolaseihin investoin.
 
Nyt mua alkoi nuo Julbot kiinnostamaan.
Mutta esikoinen on nyt 3-v 4kk ja tähän mennessä olemme ostaneet noin kuudet aurinkolasit. Aloitimme vauvojen pehmeäsankaisilla ja siitä pikkuhiljaa suurennettu kokoa. Parit on mennyt vauhdissa rikkikin. Markettilaseja siis.

Miten ne Julbot on tehty, että ne kestää monta vuotta?
Itse rillipäänä olen tietoinen kuinka väärän pituiset sangat tai nenäosat tuntuu todella kamalilta.

Kuinka yhdet ja samat lasit voi kasvaa lapsen kanssa, varsinkin näin nopean kasvun aikana? (Meillä ei ole varaa ostella tätä tahtia monen kympin laseja.)
 
Ilkeä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2007 klo 18:58 vieras kirjoitti:
Me ostettiin pojalle baby banzit. Käytiin kattomassa Julboja, mut ei ostettu koska ne on mun mielestä ihan järkyttävän rumat.
Poika 7kk ja hyvin suostuu pitämään arskoja B)
No ei Julboissa nyt ole kauheasti eroa Babybanzeihin...? Siis ulkoisesti... ;) Taitaa vauvas olla ruma jos lasit tekee niin järkyttävän näköiseksi... :LOL:
 
Meillä BabyBanzit olivat vain vauva-ajan eli yhden kevään ja kesän. Ihan ok lasit, mutta hyvin lyhytaikaiset hintaansa nähden.
Jouduin seuraavana keväänä kuitenkin ostamaan uudet lasit ja silloin päädyin Julboihin, joiden pitäisi sopia useamman vuoden.

Mun mielestä kaikki aurinkolasit on tosi suloisia vauvoilla ja lapsilla. Ihan älytöntä väittää, että jotkut olisivat karseat lasit jonkun lapsen päässä. Ehkä kateellisuutta, jos ei itse raaski investoida kalliimpiin laseihin...? Musta siis niin Julbot kuin BabyBanzitkin ovat ihan coolin näköisiä, eikä niissä kyllä mitään suurempia eroja ole, värityksissä kyllä. Sitäpaitsi Julboissa löytyy useita eri malleja, ei vaan yhtä. Niissä on vara valita omaakin silmää miellyttävä muoto (jos se on kaikkein tärkein juttu aurinkolaseissa...!?).
 
Me ostettiin 7kk vanhalle pojalle ne kidz banzit. Ne on hiukan isot, mutta tein niihin itse sellaisen jatkopalan tarranauhasta ja hyvin sopivat :)
Poika suostuu niitä pitämään hyvin päässä.
Mun mielestä myös ne julbot on hieman hassut :heart: , ne kun voi laittaa kummin päin vaan ja sitten kun niissä on se lasi sellainen peilimäinen. Eikä ne edes sopineet meitin pojan päähän (onneksi) B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2007 klo 12:49 Vieras kirjoitti:
Mun mielestä myös ne julbot on hieman hassut :heart: , ne kun voi laittaa kummin päin vaan ja sitten kun niissä on se lasi sellainen peilimäinen. Eikä ne edes sopineet meitin pojan päähän (onneksi) B)
Tuo looping- malli on vain yksi Julbon malleista. Niitä on tosiaan erilaisia ja erimuotoisia!
 
Viisivuotias tyttäreni sanoi, ettei halua pitää aurinkolaseja koska ne aiheuttavat näköharhan. Näyttää kuulemma siltä, että kävelee alamäkeen... Kyseiset lasit, joita on kahdet on marketista ostetut. Siispä suuntaan ostoksille silmälasiliikkeeseen. B)
 
Ostettiin pojalle Julpo looping 2-lasit. Pienempi koko olisi maksanut 33 euroa ja tämä isompi oli sitten 41 euroa. Sanoivat, että tähän isompien hintaan on laskettu myös se hihna. Eikö se olekaan ns. vakiovaruste?
 
kiltti

ilkeälle: Äitinä rakastan eniten toki omaa lastani, mutta samalla sydämessäni on kyllä tilaa muillekin lapsille. Lapset ovat arvokkainta, mitä maailmassa on, eivätkä varmasti ansaitse julmuutta, mitä idioottimaiset aikuiset heille ilmaisevat! Haluaisitko, että omaa lastasi kutsuttaisiin rumaksi? Miksi sitten pahoitat jonkun toisen mieltä?

Mitä mieltä ikinä toisten vanhempien mielipiteistä tai tavoista tms. olemmekaan, on todella raukkamaista siirtää negatiivisia ajatuksiamme toisten(kaan) lapsiin. Pieni vauva ei ole tehnyt pahaa kenellekään - vielä, sillä kyllä se iän myötä valitettavasti juuri tuollaisilta ilkeiltä itsekin ilkeäksi oppii... Jokainen vauva - ja sanoisinpa aikuinenkin, jos vain ei sisäisellä pahuudellaan itseään rumenna - on kaunis, ja onneksi silti yksilöllinen!

 
kiltti
ja vielä moderaattorille: eikö tuollainen nimenomaan ole toisia loukkaavaa? Vai eivätkö vauvat kuulukaan loukkaamiselta suojelun piiriin? (no, toki ONNEKSI vauvat itse eivät ole vielä tietoisia tuollaisista ilkeyksistä, mutta vauvojen vanhempia varmasti loukkaa...)
 

Yhteistyössä