~Great Girls~ vol.2

Kiitos kaikille :flower:

Kai mut voisi siirtää plussanneisiin, aamulla piirtyi varmistustestiin haalea viiva, mutta testin ohjeiden mukaan selvä plussa kuitenkin.
Mua jännitti ihan kauheasti soittaa äsken neuvolaan, kädet täristen tartuin luuriin ja näppäilin numeron. Ensimmäinen ä-neuvola-aika on varattu ja vieläkin ihan tärisyttää vaikka puhelu loppui jo aikaa sitten :D Eikä tää ole edes ensimmäinen raskaus!

Plussaonnea kaikille upeille ja mahtaville isoille tytöille! :hug:
 
Onnea Liisalle työhaastatteluun. Mulla on semmoinen edessä huomenna. Tuskin pääsen, musta on tullut niin pessimistinen kaikkien pettymysten jälkeen...No, meen ainakin haastatteluun, ettei kukaan pääse väittämään, et mä en edes yritä. Yritän mä!

Joo, jännäily alkaa täällä ihan näinä päivinä. Ei ainakaan vielä ole mitään tuhruiluja tai muita... Kauhea pahaolo aalto yllätti tunti sitten, kun olin syönyt. Menin ulos ja hengitin muutaman kerran oikein syvään, jolla se sit meni ohi... Viikon oon palellut ihan hulluna, tosin flunssa iski sit viime yönä. Palelen vieläkin..
Olin kyl tossa jo aika varma, että oli jo tärpännyt, ku mulla on siis niiiiin kylmä joka päivä ja joka paikassa. Mut sit se perkeleen flunssa kaatoi senkin teorian...
Menkkojen pitäis alkaa to tai pe.
Pakarasärkyä mulla on taas (niinku joka kierrossa viimeisen puolen vuoden ajan) oikealla puolella, ja oon ihan varma, että se on saletti menkkojen merkki.. Ja ristiselässä tuntuu lievää menkkamaisuutta...siinä ne oireet tähän mennessä...

Menkkoja siis odotellen vaan.
 
Liisa75
jojo369 Onnea työhaastatteluun! Kai sitä pitää suhtautua sekä työnhakuun että vauvan yrittämiseen riittävän realistisesti - joskus tärppää, joskus ei. Itselläni on tavoitteena haastattelussa "päästä omalle tasolleni" eli olla mokaamatta ja antaa oikea kuva itsestäni. Kelpaa tai ei. Mulla on tietty vähän eri tilanne kuin sulla, kun mulla on vielä töitä ainakin täks vuodeks. Mieluiten kyl jäisin vauvalomalle kesken tän pätkäsopimuksen ja murehtisin työuran jatkoa sitten joskus. Vaikka oishan se vakkaripaikka tosi hyvä olemassa. En oikeestaan ees jaksais opetella taas uutta duunia, mutta kun ei voi tietää kuinka pitkä tästä vauvaprojektista tulee, niin pakkohan se on yrittää työrintamallakin. Sulla on kyllä ihanan pessimistinen asenne sekä työhaastattelun että oireiden suhteen ;) Tolla asenteella saattaa vaikka molemmat tärpätä ;)
 


Ensimmäistä kuumeilee


kiukkutäti.....................kp6/30-35.................yk
Lumo...........................kp8/28-35..................yk5
kiharapää.....................kp11/30-35...............yk16
Liisa75.........................kp11/28.....................yk3
Arcatha.......................kp12/28.....................yk15
drakonia......................kp16/30-32................yk4
yöperhonen.................kp17/28.....................yk12
Lillet............................kp18/30-35................yk2
tch..............................kp23/30-31................yk4
Jeju81........................kp25/?........................yk2
Piglet..........................kp30/27-29................yk12
Rosmariini-74.............kp48/29-34.................yk4



Toista toivovat


marleena-84..............kp12/28.....................yk6
Selis..........................kp20/30......................yk10
mama1988...............kp24/28......................yk3
Minttu-Emilia.............kp40/32.......................yk1
Juizzi-77...................kp47/30......................yk1
Vilinäiti......................kp100/43.....................yk



Kolmatta kaipailee


Emmama.................kp21/28-33..................yk6
jojo369....................kp31/30-35.................yk



Mukana Myös


hyrskylän muori
largelady
tii-tikkä
Hope73
Bianca72
lilo
pisita
nasunen-82
syttis
tikruliini
akujalmari
sokeripulla
Piijuska-78
Allunmamma
papaijaa81
nallekarhu
touhu tenava
Härveli


Plussanneet


shaken
Iloinen
Sinderella
nelosenkaipuu
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen



 
Kiitos Liisa tsempeistä. Olipa muuten syvältä olla työhaastattelussa 38asteen kuumeessa. :'( Meinasin jo perua koko homman tunti ennen haastattelua, mutta menin sit lääkkeiden voimalla sinne, ku ajattelin, että mun pitää kuitenkin hakea lapset hoidosta. Haastattelu meni hyvin, sinne oli lähetetty 60 hakemusta, ja mä olin tänään jo sen mimmin kuudes haastateltava. No, en oo kuitenkaan menossa sinne, vaikka mut valittaisiinkin. Kaikki muu vaikutti ihan ok, paitsi liksa. 8? tunnilta ilman lisiä, eikä mitään selvää rakennetta, jolloin palkka nousisi. Hyväksyin sen palkan alkuun, mut sit autossa matkalla kotiin laskin, että bruttona täysillä tunneilla se palkka olis vaan 1200?/kk. Ja kun sinne menis tuntipalkkalaiseksi, niin aina ei ees välttämättä olis täysiä viikkoja. Nöy tänks!

Kuume vaan nousee ja olo pahenee minuutti minuutilta! :snotty: :'(
 
Ulp, koita kestää jojo sitä tuntuu olevan liikenteessä..kuumeesta pääsin eroon, mut nokka hiukan vuotaa..menkatki alkaa olla loppusuoralla..Raivostuttaa kun tää dietointi vaan tuntuu niin raskaalta..koko ajan tekis mieli mättää jotain naamaansa..tilasin näytteitä laihis pussi ruuista..kaikki vähälaktoosisia..ehkä pari pussia nautin päivässä laktoosikapseleitten kera..edellisetki jäi syömättä, kun vatsa ei kestäny (neiti laktoosi-intolerantti)..Jelppasin hiukan vanhuksia ja yllätin heidät siivoamalla heidän kämppänsä :) mutsi oli tyytyväinen!Vielä pitäis kaappeja siivota, pari hyllyä jo järjestelinkin :D
 
Täälläkin sairastetaan... Mulla itellä oli korvatulehdus viime viikolla ja samaan syssyyn alkoi lapsi sairastaa. Torstai ja perjantai välisenä yönä matkustettiin mun äidin luo Espooseen kun viikonloppuna oli hautajaiset ja perjantaina tuli neiti kipeäksi. :kieh: Mä vielä pakatessa katoin että ei me kuumemittaria tarvita mukaan ja sain sitten perjantaina käydä ostamassa uuden kuumemittarin. Koko perjantain jännitin että päästäänkö kipeän lapsen takia hautajaisiin lauantaina. No tytön olo näytti olevan lauantaina aika ok niin mentiin niihin hautajaisiin (pappani hautajaiset). Sunnuntaina kun päästiin kotiin käytin tytön jo lääkärissä kun yski niin limaisesti, silloin oli keuhkot ja korvat ok. Miehellä oli alku viikko vapaata niin hän hoiti tyttöä ja minä olin töissä. Eilen sitten päätin että käytän tytön uudestaan lääkärissä kun minusta ei ole hoito kuntoinen ja tauti vain tuntuu pitittyvän vaikka parempaan tunnutaan menevän voinnin suhteen, tyttö vain ei nuku eikä suostu syömään kunnolla. Miehen kanssa sitten sovittiin että minä jään kotiin vaikka ei edes ole varmaa maksetaanko mulle palkkaa siltä ajalta (ja miehelle oltaisiin maksettu). Lääkärissä selvisi että tytöllä on kunnon tulehdus molemmissa korvissa ja keuhkoputken tulehdus. Antibiootti kuuri ja minä jään loppu viikoksi kotiin. Mies sanoi että ompa hyvä että mä halusin jäädä kotiin kun ei tiedä kuinka pahaksi menee nuo korvat... Viime yön tyttö on nukkunut tuolta ilta yhdeksästä saakka, eli kohta 12tuntia niin että välillä on kyllä yskinyt mutta ei ole noussut itkemään, eli ilmeisesti aletaan menemään parempaan päin, jännityksellä odotan kelpaako aamupuuro vai jatkuuko syömättömyys vielä. Jos nyt joskus saamme toisen lapsen niin kauhulla odotan millainen luonne hänelle tulee kun esikoinen on näin rauhallinen ja kiltti...ei ole oikein koskaan valitellut turhia ja nytkin vaikka on kipeä niin on yllättävän aurinkoinen...
 
Liisa75
jojo369 Kuulostaa vähän riistolta toi 8 ekiä tunti. Ei varmaan hirveesti teidän talouden tulot edes nousis, kun tosta pois verot ja työmatkat jne. Toivottavasti saat ton flunssan talttumaan!

Lähinnä tulin taas kerran avautumaan tänne omasta navasta. Hirvee stressi perjantain työhaastattelusta. Aloin kasata itselleni paineita, vaikka päätin ottaa rennosti. Pää on täys räkää, joten kaikki tuntuu nyt raskaalta ja ylivoimaselta. Eilen olin aamusta iltakasiin liikkeellä, joten en sit jaksanu mitään ovistestiä alkaa värkkäämään. Tänään yritän uudelleen. Toivottavasti se ovis ois vasta vkonloppuna - alkuviikosta, koska voi mennä vähän väkisin yrittämiseks, kun väsyttää, niistätyttää ja ajatukset on työnhaussa. Toisaalta mikäpä ois parempi keino laukaista stressiä ;)

kiukkutäti Samat fiilikset dietoinnin kans. Vähänkö sä oot reipas, kun jelpit vanhuksia.
 
Kiitos kaikille toivottoluista. Mun kuume on talttunut. Korkein lukema, mitä mittari mulle näytti oli 38,8 eilen illalla klo 23 aikaan. Tällä hetkellä on olo vielä tosi kamala, mutta ei mikään ihme, kun lämpöä on enää tasan 36. Mies oli sit yöllä sairastunut, just lähti lääkäriin. Tytöllä aamulämpöä 37,8. Poika on vielä kunnossa, mutta eiköhän sekin pian kuumene. Kiva kun mun pitäis nyt koko perheestä pitää huolta, vaikka en tunne olevani ees puoliksi kunnossa.

Liisa, joo toi 8e tuntipalkka on kyl niin syvältä. Edellisessä työssä sain yli 9e tunnilta, se teki kuussa 1400, joka sekin oli ihan pjaska palkka. Silläkään ei pärjätty, joten mites sit vielä pienemmällä. Mä oon mielummin himassa rapsuttamassa peppuani, ku raadan noin huonolla palkalla pitkiä päiviä.

Testasin tänään negan. Viivanpaikka tuli testiin, mut ei siis plussaa. Arsesta!
 
Kurjaa ettei oo nuo työasiat menny ihan putkeen :hug: :hug: .

Ite oon puolipäiväisenä ja saan kyllä ihan hyvää palkkaa, varsinkin jos ajattelee mitä sillä alalla yleensä saa. Aika vähältähän tuo 8? tunnissa on ja kyllä kannattaa laskee tarkkaan kannattaako mennä vai ei.

Mäkin oon kipeenä, mulla enterorokko (Siis lastenhan tauti se on....) ja ei oo kyllä kovin kivaa =(. Oon nyt kyllä laihtunut kun en oo pystynyt mitään syömään kun kurkku on ihan täynnä rakkuloita ja nieleminenkin sattuu. Jotain positiivistakin siis tässä sairastelussa. Loppuviikko siis kotona kun en voi töihin mennä tartuttamaan muita.
 


Ensimmäistä kuumeilee


kiukkutäti.....................kp7/30-35.................yk
Lumo...........................kp9/28-35..................yk5
kiharapää.....................kp12/30-35...............yk16
Liisa75.........................kp12/28.....................yk3
Arcatha.......................kp13/28.....................yk15
drakonia......................kp17/30-32................yk4
yöperhonen.................kp18/28.....................yk12
Lillet............................kp19/30-35................yk2
tch..............................kp24/30-31................yk4
Jeju81........................kp26/?........................yk2
Piglet..........................kp31/27-29................yk12
Rosmariini-74.............kp49/29-34.................yk4



Toista toivovat


marleena-84..............kp13/28.....................yk6
Selis..........................kp21/30......................yk10
mama1988...............kp25/28......................yk3
Minttu-Emilia.............kp41/32.......................yk1
Juizzi-77...................kp48/30......................yk1
Vilinäiti......................kp101/43.....................yk



Kolmatta kaipailee


Emmama.................kp22/28-33..................yk6
jojo369....................kp32/30-35.................yk



Mukana Myös


hyrskylän muori
largelady
tii-tikkä
Hope73
Bianca72
lilo
pisita
nasunen-82
syttis
tikruliini
akujalmari
sokeripulla
Piijuska-78
Allunmamma
papaijaa81
nallekarhu
touhu tenava
Härveli


Plussanneet


shaken
Iloinen
Sinderella
nelosenkaipuu
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen


 
tch
Ajattelin tulla kertomaan kuulumisia!
Lähdettiin lauantaina vaimon kans helsinkiin ja tultiin eilen, oli entisen duunin pikkujouluristeily ja meille sit kans oli maksettu matkat!!
Ja tänään selvis että saatiin helsingistä asunto... ja oonki nyt pomppinu onnesta, eikä siinä kaikki... tää meidän entinen pomo hoiti meille sen kämpän, ja tietty sit sano että meidän työpaikat odottaa meitä!! Ollaan vaimon kans sillon helsingissä oltu samassa baarissa töissä, ja nyt päästään molemmat sinne takas!!Eli on meistä vissiin sit tykätty!!!

Sit tää jännäily tärpistä... en oo kerenny edes miettimään mitään oireita!!
Yks mikä on kyllä ärsyttäny suuresti nyt eilen ja tänään on että en saa tät ihme makua suusta pois... oon jynssäny hampaita ja koko ajan saa olla pastilli suussa ku maistuu suussa todella oudolle, ja kieli tuntuu tosi ikävältä, ihan ku ois asteen tunnoton(johtuen siitä oudosta mausta)!!!
Enkä mä nyt kuitenkaan mitenkään pettyny oo jos ei tärppi oo käyny, onhan tää vasta eka kunnon yrityskerta!!Ai niin... tänään on tullu nännit kipeeks...tosin se nyt ei tarkota mitään ku aina oviksen jälkeen on rinnat kipeenä(nyt siis pelkästään nännit)!!
Että tällasta tänään!!!
 
Onnea tch!!! Teillähän on käynyt mahdoton tuuri!!! :flower: Ja plussa siihen perään niin avot!! :D

Mulla ei oo menkat alkaneet. Eikä oo ollenkaan menkkaolokaan. Valkovuotoa tulee kamalasti ja mieli on herkässä (voi tosin johtua tästä taudista, joka on vetänyt mut tasolle 4vee).

Selikselle kans teetä ja sympatiaa....vaikka ei toi tee taida sun tilanteessa olla kauheen parantava voima...Sympatiaa senkin edestä siis. :heart:

T: :snotty: jojo
 


Ensimmäistä kuumeilee


kiukkutäti.....................kp8/30-35.................yk
Lumo...........................kp10/28-35...............yk5
kiharapää.....................kp13/30-35...............yk16
Liisa75.........................kp13/28.....................yk3
Arcatha.......................kp14/28.....................yk15
drakonia......................kp18/30-32................yk4
yöperhonen.................kp19/28.....................yk12
Lillet............................kp20/30-35................yk2
tch..............................kp25/30-31................yk4
Jeju81........................kp27/?........................yk2
Piglet..........................kp32/27-29................yk12
Rosmariini-74.............kp50/29-34.................yk4



Toista toivovat


marleena-84..............kp14/28.....................yk6
Selis..........................kp22/30......................yk10
mama1988...............kp26/28......................yk3
Minttu-Emilia.............kp42/32.......................yk1
Juizzi-77...................kp49/30......................yk1
Vilinäiti......................kp102/43.....................yk



Kolmatta kaipailee


jojo369....................kp1/33.........................yk7
Emmama.................kp23/28-33..................yk6



Mukana Myös


hyrskylän muori
largelady
tii-tikkä
Hope73
Bianca72
lilo
pisita
nasunen-82
syttis
tikruliini
akujalmari
sokeripulla
Piijuska-78
Allunmamma
papaijaa81
nallekarhu
touhu tenava
Härveli


Plussanneet


shaken
Iloinen
Sinderella
nelosenkaipuu
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen


 
Voi hittojen hitto!!!! Mulle soitettiin äsken sieltä pjaskasti maksetusta työpaikasta. Toimitusjohtaja haluaa tavata mut. Ja enhän mä osannut kieltäytyä.. :ashamed: Nyt harmittaa. Tavallaan tuntuu hitsin hyvältä, ku siellä oli kamalasti hakijoita. Se nostaa omaa fiilistä. Mutta kun mä oon liian kiltti ihminen, enkä vaan voi sanoa mitään suoraan. hiton hitto. :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
jojo :hug: pahoittelut tädistä. Koita pysyä tiukkana sen työpaikan suhteen! Jos palkka on oikeesti sellainen ettei teidän perhe hyödy sun sinne töihin menosta niin älä anna kiltteydelle nyt valtaa! Ja voithan sä mennä tapaamaan sitä toimitusjohtajaa ja sanoa että olet vähän laskeskellut ja ikävä kyllä palkka on sen suuruinen ettet mitenkään voi sillä palkalla tulla kyseiseen paikkaan varsinkaan jos varmuutta tuntien määrästä ei ole ja ei ole selkeää rakennetta milloin palkka tulisi nousemaan. Jos palkka on kerrottu vasta haastattelussa niin voit ihan hyvin sanoa noin ja esittää minimipalkka toiveesi millä olisit valmis töihin menemään heille, tai ainakin vaadit tietää missä ajassa palkka nousisi toiveesi tasolle.

tch kuullostaapa mukavalle tuo teidän pomo! Onnea muuton johdosta, varmasti mukavaa päästä vähän toisenlaiselle paikkakunnalle jossa ei olla koko ajan tuijottamassa ja ihmettelemässä. Nyt kun vielä saisitte plussan niin olisi kyllä ihan yliveto!

Mä oon bongannut aika selkeen oloiset ovislimat ja täytyy myöntää että antibiooteista huolimatta mun toiveet alkoi taas nousemaan tän kierron suhteen... :ashamed: Olisi vain niin ihanaa viimein saada plussa ja toinen lapsi. Olen alkanut käymään tytön vanhoja vaatteita läpi kun hölmönä olin laittanut ne kylmään varastoon ja vasta nyt tajusin että nehän tulee ihan karmean hajuisiksi ja parhaassa tapauksessa homehtuu. Nyt sitten pesen ne kaikki ja järjestelen johonkin kaappiin tilaa niille. Melkein pääsi itku kun niitä pienimpiä vaatteita hypistelin tänään. Josko loppu viikon aikana saisin ne laitettua kun maanataina täytyy taas olla töissä pirteänä ja töiden jälkeen ei oikein meinaa jaksaa mitään ylimääräistä. Onneksi tuo tyttökin on jo paranemaan päin niin ei ole reppana enää ihan yhtä tuskainen.

Meillä on alkanut se vaihe kun kaikki muut tuntuu plussaavan. Olen nyt vajaan viikon sisällä saanut kuulla kahden ystäväni olevan raskaana! Ensimmäisestä kuulin mieheltäni kun oli ollut viettämässä poikien iltaa ja kaverin veli oli kertonut, mies ei tietenkään osannut kertoa laskettua aikaa tms. Toinen ystäväni soitti eilen ja kertoi plussanneensa, kysyi olenko kamalan surullinen/pettynyt, ja rehellisesti sanottuna en voinut kuvitellakaan olevani mitään muuta kuin iloinen hänen puolestaan. Ystäväni on yli vuoden yrittänyt miehensä kanssa ja hän on ainut jolle olen kertonut meidän yrityksestä kun tiesin samanlaisia haaveita olevan heilläkin. Nyt odotan vielä kolmatta vauvauutista... En tiedä miksi mutta olen jotenkin tottunut että kaikki tapahtuu aina kolmen sarjoissa... Ja sen kolmannen jälkeen alan taas odottaa enemmän omaa plussaa...
 
Liisa75
marleena-84 Voi kuinka suloiselta kuulostaa tuo sun tyttösi :) Mulle kans tänään yks kollega kertoi olevansa raskaana. Tollaset uutiset kyllä nostattaa vauvakuumetta entisestään.

jojo Ehdottomasti voi sanoa suoraan, ettei voi ko palkalla lähteä. Ja pitääkin sanoa, jos se on se syy ja paremmalla palkalla oisit kiinnostunut. Jos olet jo päättänyt tolla palkalla olla menemättä, niin sullahan ei ole kuin voitettavaa ja vahva neuvotteluasema. Pahottelut tädistä.

tch Tervetuloa takaisin Helsinkiin! Toivottavasti ei törmätä baaritiskin eri puolilla vaan ollaan molemmat kohta äippälomalla ;)

ON: Koko viikko mennyt työhaastista hermoillessa. Oon tehnyt siitä nyt itselleni tärkeen jutun, vaikka oon kyllä kymmenissä haastatteluissa käynyt. Hyvä puoli on se, etten oo hirveesti jaksanut vauvakuumeilla (siis en hirveesti, mutta suht paljon kuitenkin).

Tein ovistestin. Ei mitään näy. Paitsi kontrolliviiva. Mutta ei kai pitäskään, jos kierto onkin 32 (eikä toi listan 28) ja nyt kp13. Eihän vielä tarvi näkyä, eihän? ;)
 
marleena, jospa sä oisit se kolmas plussaaja :D . Peukut pystyssä kuitenkin! Tiedän tunteen että kaikki ympärillä plussaa. Mä haluisin meidän lähipiirissä olla se ketä tälläsen uutisen seuraavaks kertoo!

Liisa, juu ei kai vielä noin aikasessa vaiheessa kuuluiskaan vielä plussaa näkyä. Toivottavasti joku sun työhaastatteluist tuottaisi tulosta.

Tänään oon illalla ite pystynyt jo syömään kunnon ruokaa. Vähänkö ruisleipä maistui hyvältä =). Varmaan nyt osa tiputetusta painosta tulee sit takas.... Mä vaan niin ootan että nää rakkulat lähtis pois naamasta!
 
Melkein viikko kulunut ekasta testauksesta ja eipä ole menkkoja tullut :eek: Kerkesin tässä ekan negan jälkeen tehdä toisenkin varmistusnegan RFSU:lla parin päivän päästä :ashamed: mutta sitten luin täältä ja vähän muualtakin, ettei se ole kovinkaan luotettava. Ehkäpä tässä odottelen kuun loppuun, sitten testailen vielä ;) ja jos mitään selvyyttä ei ole tullut suuntaan tai toiseen, niin marssin tohtorisedän puheille. Synnytyksen jälkeen muuten silloinen neuvolalääkärini oli sitä mieltä, että monirakkulaisuus munasarjoistani olisi parantunut raskauden myötä. Puhuikohan ihan huuhaata :eek:

:attn: EI TÄMMÖINEN EPÄTIETOISUUS OO AIKUISTEN OIKEESTI YHTÄÄN KIVAA :LOL:
 

Yhteistyössä