Haaveena vauva 2024

Migreenistä kyseltiin, mulla aurallista migreeniä, mikä tulee aika satunnaisesti. Mulla ei vaikuta "normaalit" hormonijutut, mut raskauden vaikutuksesta sit saattaa olla viikon/kahden aikana useita kohtauksia.. Tärkeintä mulla on ollu pitää elämä säännöllisenä ruokailujen ja unen suhteen ja välttää tiettyjä ruoka-aineita.

Iltatähti tsemppiä 😭💔❤‍🩹
 
  • Rakkaus
Reactions: Iltatähti89
Pitkästä aikaa minäkin tulin kurkistelemaan tänne...
Luin muutaman viimeisen sivun ja listoja selailin. Ihanaa että plussia on tullut tällä välin kun olin poissa. 😍

Alkoi tuossa jossain vaiheessa ahdistamaan, kun mitään ei tapahdu, ei merkin merkkiä raskautumisesta, jäin sitten täältä hetkeksi taka-akalle.
Ehdin jo tuossa miettiä, että ottaisin miehen kanssa puheeksi jatketaanko yritystä ollenkaan. Meillähän yksi yhteinen jo on ja minulla kaksi edellisestä liitosta.

Viime viikolla oli ovis ja talleteltiin hyvin. Sitten eilen tulikin vessassa pyyhkiessä arviolta 1-2tl verta paperiin 😳 Voisko olla kiinnittymisvuotoa?! Ainakin ajankohta sattuis kohdilleen ja on mulla aiemminkin ollu kiinnittymisvuotoa.
Nyt sit heräsi toiveet ja oon täällä taas 🤷🏻‍♀️ Ehkä maanantaina tekisin vasta testin, se ois KP24/26. Terolutit on ollu nyt neljä kuukautta käytössä ja kierto säännöllinen 26pvä niillä.
Että semmosta....
 
Joku kyseli ajoituksesta, onko sellasta vai ei. Ja onko toivetta syntymäkuukaudesta. Mehän skipattiin marras- ja jouluvauvan mahdollisuus yli ja sit vasta jatkettiin yritystä. Tällä hetkellä on toukokuinen, syyskuinen ja lokakuinen. Nyt tulis maaliskuinen, jos ois tärpännut 🥰
 
Pitkästä aikaa minäkin tulin kurkistelemaan tänne...
Luin muutaman viimeisen sivun ja listoja selailin. Ihanaa että plussia on tullut tällä välin kun olin poissa.

Alkoi tuossa jossain vaiheessa ahdistamaan, kun mitään ei tapahdu, ei merkin merkkiä raskautumisesta, jäin sitten täältä hetkeksi taka-akalle.
Ehdin jo tuossa miettiä, että ottaisin miehen kanssa puheeksi jatketaanko yritystä ollenkaan. Meillähän yksi yhteinen jo on ja minulla kaksi edellisestä liitosta.

Viime viikolla oli ovis ja talleteltiin hyvin. Sitten eilen tulikin vessassa pyyhkiessä arviolta 1-2tl verta paperiin Voisko olla kiinnittymisvuotoa?! Ainakin ajankohta sattuis kohdilleen ja on mulla aiemminkin ollu kiinnittymisvuotoa.
Nyt sit heräsi toiveet ja oon täällä taas Ehkä maanantaina tekisin vasta testin, se ois KP24/26. Terolutit on ollu nyt neljä kuukautta käytössä ja kierto säännöllinen 26pvä niillä.
Että semmosta....
Mikä dpo sulla on😊?
 
Tänään tyhjennykseen heti klo 8 Olis nyt edes tullut luonnollisesti pois Ei tässä auta ku toivoa, että tulis pian uudestaan raskaaksi
Oon tosi pahoillani 💔 Mulla keskeytynytkekenmeno ja lääkkellinen tyhjennys takana 3vko sitten. Todella rankkaa aikaa ja edelleen itkettää lähes päivittäin. Muista että kaikenlaiset tunteet on sallittuja. Voimia tosi paljon ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Iltatähti89
Veikkaan oloista ja limoista päätellen, että dpo7 tai 8 tänään. En oo testaillut ovista enää enkä testaa.

Ainiin, meillä siis ya 7/22 ja tosiaan pari kuukautta jätettiin välistä, eli yk10 nyt.
Edellinen lapsi tärppäs yk4.
Mennään sit melko samoissa 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 mulla on dpo7 😊 mulla on ollu jotain oireita mut sikatuhti keltarauhaslääkitys et kaikki voi tulla niistä. En siis vielä veikkaa suuntaan tai toiseen
 
  • Rakkaus
Reactions: nobelius
vierailija
Pitkästä aikaa minäkin tulin kurkistelemaan tänne...
Luin muutaman viimeisen sivun ja listoja selailin. Ihanaa että plussia on tullut tällä välin kun olin poissa.

Alkoi tuossa jossain vaiheessa ahdistamaan, kun mitään ei tapahdu, ei merkin merkkiä raskautumisesta, jäin sitten täältä hetkeksi taka-akalle.
Ehdin jo tuossa miettiä, että ottaisin miehen kanssa puheeksi jatketaanko yritystä ollenkaan. Meillähän yksi yhteinen jo on ja minulla kaksi edellisestä liitosta.

Viime viikolla oli ovis ja talleteltiin hyvin. Sitten eilen tulikin vessassa pyyhkiessä arviolta 1-2tl verta paperiin Voisko olla kiinnittymisvuotoa?! Ainakin ajankohta sattuis kohdilleen ja on mulla aiemminkin ollu kiinnittymisvuotoa.
Nyt sit heräsi toiveet ja oon täällä taas Ehkä maanantaina tekisin vasta testin, se ois KP24/26. Terolutit on ollu nyt neljä kuukautta käytössä ja kierto säännöllinen 26pvä niillä.
Että semmosta....
Mihin käytät terolutia? Onko sinulla ollut epäsäännöllinen kierto? Lukenut monesti että käytetään näitä tukilääkkeitä mutta jäänyt vähän epäselväksi mihinkä🤔
 
Alavatsan kivut jatkuu sekä turvotus. Päätä särkee ja jatkuvasti sellanen ei normaali olo.
Rinnat on kevyesti turvonnut ja kipeät, välillä ihan viiltää. Mulla todella harvoin rinnat reagoi kiertoon ja jos reagoi niin käytännössä huomaamttomasti.
Jännittää! Hätähousu testaaja testaa huomenna (taas, kuka nyt ei alottas dpo 8 testa 😂)

@nobelius kuulostaa lupaavalta 🤞
 
Mihin käytät terolutia? Onko sinulla ollut epäsäännöllinen kierto? Lukenut monesti että käytetään näitä tukilääkkeitä mutta jäänyt vähän epäselväksi mihinkä🤔
Säännöllistämään kiertoa, ettei tarvii arvailla millon menkat alkaa ja testailla ovista. Esikoinen tärppäsi kolmannesta terolut kierrosta aikanaan, silloin sain terot käynnistämään kuukautiset e-pillerien jälkeen.
 
Voimia paljon kesken menneille :( <3

Täällä odottelin kovasti kp1 ja ärsytti kun ei kuulunut ja spekuloin jo kuinka pitkäksi kierto oikein venyy. Tein sitten nyt illalla ihan muuten vaan testin itseni vakuuttelun vuoks, johon yllättäen tuli vaalea viiva. Malttamattomana vajaa 2h pidätyksellä vielä äsken digi johon 1-2 viikkoa... Katsotaan miten tämän kanssa käy, aika rauhassa otettu nyt tämä asia. :)
 
Pitkästä aikaa minäkin tulin kurkistelemaan tänne...
Luin muutaman viimeisen sivun ja listoja selailin. Ihanaa että plussia on tullut tällä välin kun olin poissa.

Alkoi tuossa jossain vaiheessa ahdistamaan, kun mitään ei tapahdu, ei merkin merkkiä raskautumisesta, jäin sitten täältä hetkeksi taka-akalle.
Ehdin jo tuossa miettiä, että ottaisin miehen kanssa puheeksi jatketaanko yritystä ollenkaan. Meillähän yksi yhteinen jo on ja minulla kaksi edellisestä liitosta.

Viime viikolla oli ovis ja talleteltiin hyvin. Sitten eilen tulikin vessassa pyyhkiessä arviolta 1-2tl verta paperiin Voisko olla kiinnittymisvuotoa?! Ainakin ajankohta sattuis kohdilleen ja on mulla aiemminkin ollu kiinnittymisvuotoa.
Nyt sit heräsi toiveet ja oon täällä taas Ehkä maanantaina tekisin vasta testin, se ois KP24/26. Terolutit on ollu nyt neljä kuukautta käytössä ja kierto säännöllinen 26pvä niillä.
Että semmosta....
Tiedätkö 😳 mullakin tuli pieni viiru verta nyt illalla. Mulla oli kans esikoisesta kiinnittymisvuotoa. Nyt jotenkin ajattelen et ainakin joku kiinnittymisyritys ehkä täälläkin. 🤞🏻🤞🏻🥰 Meille molemmille
 
Jee negatiivinen raskaustesti! Tänään 3vko kkm tyhjenkyksestä. Nyt ootellaan menkkojen tuloa että päästään enskierrossa taas yrittämään.

Mieliala tosi ailahteleva edelleen, mutta onneks ajoittain vähän jo helpompi olla ja jopa puhuin yhden työkaverin kanssa asiasta ilman että aloin itkeä. Pikkuhiljaa
Mä olin eilen tyhjennyksessä ja kätilö sano, että tee testi viiden viikon päästä. Mäkin taidan kokeilla sit jo vähän aiemminkin 🤔
On tää surullista ja mietin pelkääkö sitä seuraavassa raskaudessa kahta kauheammin 😪
Olis pitänyt olla 9+3, mut alkio vastas ehkä noin rv 6+ jotain 😪
 
Mä tekisin myöhemmin. Jos et halua nähdä kemiallisia, minusta tää myöhemmin teko ois sillon parempi. Teet miten haluut.

Mä teen ite aina vasta, kun menkat on myöhässä.

Keskenmenoista.. Ois Jännä tietää, tuleeko keskenmenoja tällä palstalaisilla enemmän nöistä siittiöistä, jotka "ei niin tuoreita?" Tämä on minusta mielenkiintoinen aihe. Olen tästä lukenut. "Mitä tuoreempi siittiö, sen paremmin pysyy elinkelpoisena" "4 päivän ikäinen on jo paljon huonompilaatuinen, kun tuoreempi" Ja yksi tutkimus, missä miehet oli ensin tyhjentänyt lastin ja siitä tunnin päästä tyhjentäny uudesta (naiseen tokalla kerralla) vs.miehet tyhjentäneet suoraan ekalla kerralla naiseen, tuossa ekassa naisten raskaidet oli jatkuneet paremmin. Siinä kerrottiin, että näin tuoreet siittiöt on parempia tämän mukaan.

Itselläni yksi km ja se on tullut silloin, kun ei edes yritetty lasta ja se tuli ns.monen päivän vanhoista simpoista.

Jos kukaan ei halua nöistä muille avautua, niin tehkää merkintöjä itselle,milloin harrastatte ja jos tulee km, mielenkiinnosta nähdä, kuinka aktiivisesta kierrosta tämä tuli jne. näitä on mielenkiintoista seurata. Arka aihe ja joku saattaa miettii, että mitä v****a? Mut oikeasti..
Ei raskauden mahdollisuudet kasva pelkästään ovulaatio päivää hyödyntämällä, vaan pikemminkin seksiä pitäisi olla useammin pitkin kiertoa, just vaik joka toinen pöivä tai vähän harvemmin, mut säännöllisemmin. Näin monet takertuu valitettavasti tuohon ovulaatio päivään liikaa. Näin monet ammattilaisetkin asian näkevät.
Vaik itsellä ei uritykset oo kestäneet ihan älyttömän pitkään, niin itsellä kiinnostaa nää km jutut, varsinkin sen jälkeen, kun itse sen koin..
Olen aiheesta keskustellu paljon lääkäreiden (tuttuja) ja.myös muiden alan ammattilaiset kans.

Älkää ampuko alas tän takia, enkä tarkoita tätä niin mustavalkosena. Tottakai myös raskaaksi voi tulla milloin vaan ja minkäikäsestä vanhasta lastista vaan.

Tykätään eri asioista. Ja toivon, että jokaisen mielipide on arvokas, vaik itse ois asiasta erimieltä. Ja jos kommentti on lyttäävä, haukkuva tms.sen voi jättää omaan tietoonsa.

Ihana palsta, kun ihmiset on niin eri tilanteessa ja kaikilla kuitenkin yksi ja sama haave.
Mielenkiintoinen aihe! Mulla taustalla yksi varhainen km, taisi viikkoja olka vasta 5. Katsoin tietoja flo:sta. Talletteluja oli silloin vain dpo -3 ja dpo -1, sitä ennen oli 1,5vko tauko. Eli tässä omassa tapauksessa tuo voisi päteä, kun tallettelut ajoittui vaan ovulaation lähelle.

Aloteltiin tallettelu jo keskiviikkona, vaikka vielä vähän vuotaakin. Nyt ollut 2-3pv välein talletuksia, ja niin pyritään jatkamaan koko kierron. En tiedä tikutanko ovista, kun viime kierrossa oli niin selvät oireet. Mutta toki helpottaa arvioida millon menkat alkaa kun tietää ovulaation ajankohdan tarkasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Päivänsäde84
Mä tekisin myöhemmin. Jos et halua nähdä kemiallisia, minusta tää myöhemmin teko ois sillon parempi. Teet miten haluut.

Mä teen ite aina vasta, kun menkat on myöhässä.

Keskenmenoista.. Ois Jännä tietää, tuleeko keskenmenoja tällä palstalaisilla enemmän nöistä siittiöistä, jotka "ei niin tuoreita?" Tämä on minusta mielenkiintoinen aihe. Olen tästä lukenut. "Mitä tuoreempi siittiö, sen paremmin pysyy elinkelpoisena" "4 päivän ikäinen on jo paljon huonompilaatuinen, kun tuoreempi" Ja yksi tutkimus, missä miehet oli ensin tyhjentänyt lastin ja siitä tunnin päästä tyhjentäny uudesta (naiseen tokalla kerralla) vs.miehet tyhjentäneet suoraan ekalla kerralla naiseen, tuossa ekassa naisten raskaidet oli jatkuneet paremmin. Siinä kerrottiin, että näin tuoreet siittiöt on parempia tämän mukaan.

Itselläni yksi km ja se on tullut silloin, kun ei edes yritetty lasta ja se tuli ns.monen päivän vanhoista simpoista.

Jos kukaan ei halua nöistä muille avautua, niin tehkää merkintöjä itselle,milloin harrastatte ja jos tulee km, mielenkiinnosta nähdä, kuinka aktiivisesta kierrosta tämä tuli jne. näitä on mielenkiintoista seurata. Arka aihe ja joku saattaa miettii, että mitä v****a? Mut oikeasti..
Ei raskauden mahdollisuudet kasva pelkästään ovulaatio päivää hyödyntämällä, vaan pikemminkin seksiä pitäisi olla useammin pitkin kiertoa, just vaik joka toinen pöivä tai vähän harvemmin, mut säännöllisemmin. Näin monet takertuu valitettavasti tuohon ovulaatio päivään liikaa. Näin monet ammattilaisetkin asian näkevät.
Vaik itsellä ei uritykset oo kestäneet ihan älyttömän pitkään, niin itsellä kiinnostaa nää km jutut, varsinkin sen jälkeen, kun itse sen koin..
Olen aiheesta keskustellu paljon lääkäreiden (tuttuja) ja.myös muiden alan ammattilaiset kans.

Älkää ampuko alas tän takia, enkä tarkoita tätä niin mustavalkosena. Tottakai myös raskaaksi voi tulla milloin vaan ja minkäikäsestä vanhasta lastista vaan.

Tykätään eri asioista. Ja toivon, että jokaisen mielipide on arvokas, vaik itse ois asiasta erimieltä. Ja jos kommentti on lyttäävä, haukkuva tms.sen voi jättää omaan tietoonsa.

Ihana palsta, kun ihmiset on niin eri tilanteessa ja kaikilla kuitenkin yksi ja sama haave.
Mulla ollut kolme keskenmenoa ja yksi onnistunut. Jokaisessa ihan yhtä tasaseen hommailtu 🤷🏼‍♀️

Ps. Nega tehty tähän aamuun. Edelleen aikasta testata, mutta toivoin että olis joku mielikuvitusviiva edes ollut 😅
 
Mä en tikuta ovulaatiota, mutta merkkaan menkat kalenteri sovellukseen, niin menkkojen tiedot näen sitten sieltä.😃 Toki vähän heittelee, kun ei vielä säännöllinen kierto, kun ei montaa kertaa ole menkkoja tullut, kun vielä imetän.😊 Aikasemmin ollut päivälleen säännöllinen kierto. Ja eihän se välttämättä tule säännölliseksi enää..😅

Kolmet menkat vasta ollu. Jännä nähä minkäpituinen tämä kierto on. Menkat pitäis alkaa täs muutaman päivän aikana.🙃
 
Palailin palstoille, olin loppuvuodesta tuol 23 palstalla. Mutta sit vaan jäin pois, kun tuntu että kaikki pyöri yrittämisen ympärillä ja loi stressiä. Mutta tuntuu että vertaistuki olisi paikallaan.

Mulla on ennestään 4 lasta, joista nuorin jo marraskuussa 11.v. Miehellä ei ole omia, mutta yhteistä kovasti toivotaan.

Meillä alkaa olemaan kohta vuosi yritystä takana. Yksi keskenmeno rv5, viime syksynä.

Nyt kävin maanantaina naistentaudeilla kun oli niin kovat kuukautis kivut, että epäilin onko jotain vialla. Ultras ja sano että, kohtu ja munasarjat on siistit eikä niissä näy mitään. Mutta suositteli hakeutumaan lapsettomuus tutkimuksiin, kun nyt niin kauan yritetty ja mä jo kumminkin 38.v.
Nyt oottelen terveyskeskuksesta puhelua, että päästäs tutkimaan.

Mulla itelläni on säännölliset kierrot, ja ovuloin joka kierto. Täällä on ilmeisesti yritäviä, joilta tutkittu ja alotettu jotain hoitoja. Mitä syitä on löydetty, että ei luomusti onnistu? Mitä erilaisia hoitovaihtoehtoja on?
Meillä siis raja on, että pitää onnistua meidän "vehkeillä", ei lainatuilla.

Yritetään joka tapauksessa edelleen myös luomuna, niin mulle voi päivittää KP5.
 
Vuosi yritystä takana, sehän on vielä "normaali" aika. Toki et ole enää kovin nuori, vaikuttaa. Ja miehelläsi ei ole lapsia..sieltäkin saattaa löytyä joku syy/syitä.
Hyvä tosiaan lähtee vähän selvittelee jo asioita.😊👍
Minkä ikäinen miehesi on?
Elämäntavat? Ymym. Mitkä kaikki vaikuttaa asiaan..

Tsemppiä🤗
 
  • Tykkää
Reactions: Myrtti85

Yhteistyössä