Haaveilen niin parturi kampaajan ammatista..jaksaisko sitä alkaa lukemaan karvaa vaille 30vuotiaana?

Mulla olis meidän talossa tilat omalla sisäänkäynnillä johon saisin oman liikkeen tehtyä.Haaveissa ollut...mutta jaksaisko sitä vielä lähtee uudelleen lukemaan ja hoitaa siinä samassa pienet lapset joita on kourallinen. :D :whistle:
 
Itse käynyt aikuisena
Suosittelen yksityiseen kouluun menemistä jos on mahdollisuus. Siellä keskitytään olennaiseen eikä lueta turhia. Yleisivistystä sinulla varmasti kuitenkin on jo =)
Teoriaa luetaan kyllä mutta vain ammattiin liittyvää. Ja koulu on nopeampi ja pääset heti palvelemaan asiakkaita.
 
Itse käynyt aikuisena
Suosittelen yksityiseen kouluun menemistä jos on mahdollisuus. Siellä keskitytään olennaiseen eikä lueta turhia. Yleisivistystä sinulla varmasti kuitenkin on jo =)
Teoriaa luetaan kyllä mutta vain ammattiin liittyvää. Ja koulu on nopeampi ja pääset heti palvelemaan asiakkaita.
 
vieras
Jos jaksat seisoa, hymyillä, ei ole allergioita, pieni palkka ei haittaa eikä se että kaverit olettaa saavansa vähintään pikkujoulukampaukset ilmaiseksi niin onnea uuteen opiskeluun ja ammattiin!

t. parturi-kampaaja joka luki sen jälkeen merkonomiksi ja on nyt sihteerinä
 
P-K
Alkuperäinen kirjoittaja Itse käynyt aikuisena:
Suosittelen yksityiseen kouluun menemistä jos on mahdollisuus. Siellä keskitytään olennaiseen eikä lueta turhia. Yleisivistystä sinulla varmasti kuitenkin on jo =)
Teoriaa luetaan kyllä mutta vain ammattiin liittyvää. Ja koulu on nopeampi ja pääset heti palvelemaan asiakkaita.
Minä taas suosittelen normi perustutkinnon käyntiä, ainakin meillä päin nää yksityiset ei opeta kaikkea oleellista ammatista, joo siellä oppii leikkaan ja värjään tän hetken muodin mukaan, mutta muoti muuttuu... siellä ei opeteta ainakaan täällä minkäänlaisia kihartamiskäsittelyjä ja ikävä kyllä permikset ja muut kihara käsittelyt on kuitenkin niitä mitä asiakkaat myös haluavat ja ammattikoulunkin voi käydä kuitenkin 2,5 vuoteen jos on aikaisempi koulutus jostain ja ei halua käydä yleisaineita...
 
mie
Ei se jaksaminen ole iästä kiinni. Jotkut ei jaksa 16-vuotiaana, jotkut jaksaa viisikymppisenäkin. Jos siltä tuntuu niin mikäs ettei.
Kannattaa tietysti harkita myös, minkälainen työtilanne sun paikkakunnalla on. Joillain paikkakunnilla kampaajista on huikeaa ylitarjontaa, sellaisilla paikkakunnilla on vaikea työllistyä.
 
Sama
Alkuperäinen kirjoittaja P-K:
Alkuperäinen kirjoittaja Itse käynyt aikuisena:
Suosittelen yksityiseen kouluun menemistä jos on mahdollisuus. Siellä keskitytään olennaiseen eikä lueta turhia. Yleisivistystä sinulla varmasti kuitenkin on jo =)
Teoriaa luetaan kyllä mutta vain ammattiin liittyvää. Ja koulu on nopeampi ja pääset heti palvelemaan asiakkaita.
Minä taas suosittelen normi perustutkinnon käyntiä, ainakin meillä päin nää yksityiset ei opeta kaikkea oleellista ammatista, joo siellä oppii leikkaan ja värjään tän hetken muodin mukaan, mutta muoti muuttuu... siellä ei opeteta ainakaan täällä minkäänlaisia kihartamiskäsittelyjä ja ikävä kyllä permikset ja muut kihara käsittelyt on kuitenkin niitä mitä asiakkaat myös haluavat ja ammattikoulunkin voi käydä kuitenkin 2,5 vuoteen jos on aikaisempi koulutus jostain ja ei halua käydä yleisaineita...
No olipa ihmeellistä! Meillä kyllä opetettiin perustekniikat ennen muotijuttuja. Ellei kihartamista ja muuta osaa niin ei kyllä valmistukaan.
 
joku
"Lukemaan karvaa" oli kyllä aika osuvasti sanottu tässä yhteydessä :D . Ja 30-vuotias on vielä nuori oppimaan uuden ammatin, mäkin meinaan vielä jotain opiskella, vaikka olen kohta 40 ;)
 

Yhteistyössä