Häälahjasta kysymys

Tuli sitten kutsu sukulaisen häihin jonka kanssa en ole missään tekemisissä ollut enää moneen vuoteen (en oikeastaan ymmärrä miks bileisiin kutsutaan ihmisiä joidenka kanssa ei olla missään tekemisissä mutta se nyt ei ole asian ydin ja kyllä olen pohtinut olla menemättä olleskaan)

Mutta siis kysyisin nyt että minkälaisen ja arvoisen lahjan kanssa menisit häihin. Hoitovapaalla ollessa jokainen tietää mitä ne tulot ovat ja matkakuluihin meillä menee jo bensaakin monta kymppiä. Toisaalta ois kiva nähdä sukulaisia pitkästä aikaa monen vuoden jälkeen mut budjetti on aika pieni tällä hetkellä...
 
Kaipuu
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Tuli sitten kutsu sukulaisen häihin jonka kanssa en ole missään tekemisissä ollut enää moneen vuoteen (en oikeastaan ymmärrä miks bileisiin kutsutaan ihmisiä joidenka kanssa ei olla missään tekemisissä mutta se nyt ei ole asian ydin ja kyllä olen pohtinut olla menemättä olleskaan)

Mutta siis kysyisin nyt että minkälaisen ja arvoisen lahjan kanssa menisit häihin. Hoitovapaalla ollessa jokainen tietää mitä ne tulot ovat ja matkakuluihin meillä menee jo bensaakin monta kymppiä. Toisaalta ois kiva nähdä sukulaisia pitkästä aikaa monen vuoden jälkeen mut budjetti on aika pieni tällä hetkellä...
Ihmettelit miksi ylipäätään kutsutaan jos ei tekemisissä.En tiedä teidän kohdalla miksi ette ole tekemisissä mutta itsellä vain elämä mennyt niin,ei riitoja tms.mutta esim.häät hyvä syy nähdä !!! ehkä muutoin ei vaan saa aikaiseksi!vieraannuttu yms.
 
vieras
Oman varallisuuden mukaan. Teidän ei tarvitse laskea paljonko mahdolliset ruuat kustantavat. Hääpari on järjestänyt juhlat oman varallisuutensa mukaan ja kutsuneet teidät juhlimaan. Pääasia on paikalle tulo ja muodollinen muistaminen.
 
no
me kutsuttiin aikoinaan häihimme muutaman kaverin joilla varat mitä opiskelija saa eli pienet,me sanottiin ihan suoraan kun heillä matkaakin oli että jos häihimme vaan millään pääse tulemaan niin se on meille lahja kun saamme heidät mukaan tärkeään päiväämme:)
 
No meillä on kesällä tulossa häät ja ruoat maksaa 21e per hlö. Me ei odoteta kuuta taivaalta, meille on tärkeintä että kutsuttavat tulevat paikalle. (Kutsutaan vaan sellaisia, joiden kanssa ollaan tekemisissä.)
Lahja ei ole todellakaan tärkein vaan se että tulevat paikalle ja tulis kiva pvä. Jos lahjoja vieraat tuovat, niin mielstäni tärkeintä on ajatus, ei lahjan arvo.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oman varallisuuden mukaan. Teidän ei tarvitse laskea paljonko mahdolliset ruuat kustantavat. Hääpari on järjestänyt juhlat oman varallisuutensa mukaan ja kutsuneet teidät juhlimaan. Pääasia on paikalle tulo ja muodollinen muistaminen.
Lisään että meillä oli viime kesänä häät :)
 
vieras
Eiköhän se ole jo "hyvä" merkki, ettei ole valmista lahjalistaa kalliista lahjatoiveista, eli ihan hyvin voitte hyvällä omallatunnolla ostaa jotain pientä kivaa ja/tai tehdä jotain itse lahjaan?
 
Ei meillä sinänsä mtn riitaa ole mutta ei ole yhteyksiäkään tullut pidettyä edes joulukortin muodossa. Se tosiaan oli positiivista ettei ollut mtn valmista lahjalistaa jota ylipäätään pidän moukkamaisena (mielipiteet jokaisella asiasta eikä siitä sen enempää ) koska ei vierailla ole tarkoitus maksattaa omia häitään. Itse olen myös sitä mieltä että paikalle saapuminen juhlistamaan parin päivää on se tärkein mutta kyseessä on hieman paremmin toimeentulevia ihmisiä joten saisin todella pitkiä katseita jos ei mtn viemistä olisi onnittelukortin lisäksi :( Maksimissaan sen 20-30? pystyn lahjaan laittamaan (meitä on 2 aikuista ja kolme lasta ja tuntuu kovin pieneltä kuitenkin tuo summa sitten) mutta mitä kivaa sillä rahalla saa? Katselin jo tuossa kaupoissa jtn mutta ikävä tosiasia on ettei sillä saa juuri mitään. Onko ideoita?
 

Yhteistyössä