Hätähousuiset Himotestaajat ja Piinailijat Vol.3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä ny on plussa kausi menossa ihan mahti homma :) Sais ny ite ovistestiin plussan. Tänään taas tuli testiin ohutviiva toispuoleinen aika tasavahva viiva no jospa tässä parin pvä sisään plussa pärähtäis. Plussaonnea kaikille oikeen urakalla ja onnittelut plussanneille :)
 


ketjua pitkään aikaan seuraamattaa, hätäisenä huutelen mielipiteitä...

Toivottavasti kuva näkyy... Tein tänään Dpo 8 ihan huvikseni tuon testin ja testiajalla ei tullut mitään. Menin sit kuitenkin tyhmänä hakemaan tuon roskiksesta ja nythän siinä jotain on... Oon kyllä ennenkin roskiksesta kaivellut ilman tulosta ja siksi tuo nyt niin kaivelee!!! Oi, miksi kaivelin sen roskiksesta :/
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kp7 ja eilen ainakin ovistesti oli nega, tietty. Ja nähtävästi on käyny juuri kuten pelkäsin, eli menkat alkaneet taas pitkittymään :( eihän tässä pääse yhtään yrityksen makuun tätä menoa.

Ja huh ku erehdyin lukemaan tietoa tosta aukiolotutkimuksesta.... kun ajattelin että jos se onnistuu normigyne käynnin yhteydessö (pitäsköhän varaa pidempi aika? o.o) ja menis ihan siinä samalla... nyt ahdistuin googlatessani kokemuksia tosta. Mä luulin että se on ihan pieni ja nopea kivuton tutkimus. Mut jos on jotain häikkää siellä niin voi olla tosi kivuliaskin... jaa'a. Näinköhän sitä uskaltaa tälleen "huvin vuoksi" sellaseen ryhtyä... toisaalta ois kiva tietää onko ne kunnossa vai siitäkö kiikastais ettei ees haamua oo koskaan saanu, vaikka lähes varma olen että ovulaatioita on ollut.

Nojoo, ot taas, sori :/ Saas nähä mitä tänään ovistesti sanoo...
 
Mamma hienot viivat sulla :flower: Mullon kp noin 520... :) Siis ei oo menkat alakanu vielä synnytyksen jäläkeen, siitä on reilu 9kk. Sepä se ihimetyttääki ko mulla oli jo aivan ok tuo pissihommeli, joskus saatto lirahtaa jos vaikka kävi ihan liian pitkän lenkin eikä ollu ennen lenkkiä käyny pissillä. Mutta nyt on alakanu lirahtelleen missä ja millon sattuu.. Pittää vissin soittaa terppakeskukseen :ashamed:

Theran no niin! Siehän saat alakaa testaan sitte vaikka heti jos tahot! Toivotaan ettei tarvi monta tikkua uittaa ;)

IMN ne wondfot on hyviä, niihin miekään en oo saanu yhtikäs mittään. Pc:ki minusta näyttää enemmän viivanpaikkoja ko W.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tammityttö;30800594:
Orava. Siis ymmärsinkö oikein että sulla oli ultrassa 7 viikkoa jo ku piti olla 5-6 vai toisinpäin? Eli siis sikiö oli isompi ku viikot?... muoks. Eiku äh..nyt luin tarkemmin. Oliko kaikki siis kuitenkin ok? Onko sulla vielä kontrolloultraa? Oliko sulla ovis tiedossa ?
Oi joo pienempi liki kahden viikon verran :s
Ovis oli hakusessa, mutta ilmeisesti ollut ihan huhtikuun alussa, jolloin kierron olisi pitänyt olla jo lopussa.

Kaikki muuten ok, kontrollia ei nähty tarpeelliseksi ennen neuvolaultraa, mutta halutessani yksityiselle kannattaa palata ultraan aikaisintaan parin viikon päästä jos haluan sykkeet yms. nähdä.
 
Siis apua; - olen siis syönyt Ladyvitan Mama vitamiineja kaksi kuukautta, mutta nyt huomasin, että niitä olisi pitänyt syödä 3 päivässä ja olen syönyt vain yhden :O Eli en todellakaan ole saanut riittävästi vitamiineja, foolihaposta puhumattakaan. Aaaargh. Onneksi sentään syönyt salaatin aina iltaisin....

MimSe: uutta testiä huomenna!

Zuhina: millä kp päivillä yleensä positiivinen? Minulla tullut kp 15-17 välillä vasta.

Theran: kohta sinäkin pääset testaamaan :whistle:
 
mamma12: Itse kokeilin ladyvita mama -tabletteja jossain vaiheessa ja niissä on nerokkaasti laitettu samaan tabuun kalsium ja rauta, ja yhteisesti otettuna rauta ei pääse imeytymään. Eli suosittelen vaihtamaan, mikäli edelleen niissä on tuo moka.

Enkä nyt kovaa stressiä ottaisi siitä, ettei ole säännöllisesti syönyt vitamiinilisiä ennen raskautta jos muutoin on syönyt monipuolisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka
IMN
Mihin se mun viesti hävis.. koitappa tässä nyt sitte muistaa kaikki.

Mamma2012 minä söin noita ladyvitoja edellisessä raskaudessa ja vihasin niitä :D hirviän kokosia tabletteja ja vielä kolome päivässä.. menin vielä ostamaan sen jättipakkauksen josta riittää vuodeksi :D

Pupelaattori Parempi olla hyviä :D mullahan oli tarkotus pallauttaa nuo, ja kirjekuori oli jo etteisessä oottamassa viejäänsä, mutta en voinu aamulla vastustaa kiusausta :LOL:
 
Orava: yhä edelleen rauta ja kalsium samassa tabussa. Eli vaihtoon menee, - pitänee tutkia mitä vitamiineja täällä tarjolla raskaana oleville. Ja onneksi olen syönyt suht monipuolisesti, kun on tuo 2,5 vuotias ruokittavana =)

IMN: vaihtoon menee...

Kiitos tsempeistä :wave:
 
Tein äsken tälläisen (toivottavasti kuva näkyy) itse näen harmahtavan viivan, näkeekö kukaan muu? Tänään on kp 26/28 ja dpo 12/14. Pitäisikö olla jo vahvempi viiva näille päiville vai onko ok?
Kiitos paljon avusta jo etukäteen.
Ensinnäkin onnittelut haamulaisesta molemmissa testeissä :heart:

Näitä One Steppejä on kovin haukuttu, enkä itsekään voi kehua. Omani oli aikalailla samanlainen, seuraavana päivänä sama juttu mutta digi onnitteli jo. Klik. Huomenna poksuu jo rv12 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: mamma2012
Orava: yhä edelleen rauta ja kalsium samassa tabussa. Eli vaihtoon menee, - pitänee tutkia mitä vitamiineja täällä tarjolla raskaana oleville. Ja onneksi olen syönyt suht monipuolisesti, kun on tuo 2,5 vuotias ruokittavana =)

IMN: vaihtoon menee...

Kiitos tsempeistä :wave:
Suosittelen itse ainakin multitabsin raskaus ja imetys - valmistetta. Yksi päivässä riittää.
 
Orava: asustelen vielä syksyyn saakka ulkomailla ja noita ei täällä ole tarjolla eikä mikään nettipulju toimita niitä ulkomaille... Pitänee vaihtaa niihin sitten syksyllä! kiitos.

MUOKS. Löysin nettiapteekin joka toimittaa multi tabs vitamiineja ulkomaille =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: 0rava ja Theran
Mamma, onnea ja toivottavasti kaikki menee nyt nappiin :)!!

Orava..ok! Aika jännä että 2vk :O! Mutta samapa se jos kun kaikki kuitenkin ok :)!

Vitskut. Mäkin syön multivitan/tabsin raskausvitskua jossa riittää yksi ja lisäks otan Foolihappoa vielä erikseen. Jäi tuolta yritysajalta kun söin isolla annoksella. Kalkit otan illalla eri purkista :). Foolihappoa saa toki ruoasta jos syö monipuolisesti mutta itse ainakin olen tosi rajoittunut ruokailija että siksi purkista suosiolla lisää :D
 
Itse tykästyin Vitaplexin monivitskuun kun siinä ei ole A vitamiinia lainkaan. Nyt odotuksen odottajana otan tuota vitaplex 50+ versiota, koska siinä jo yksin foolihappoa 400mcg eli 0,4mg /tbl. Jahka alan (toivottavasti pian) odottamaan, vaihdan family versioon, jossa ei ole inkivääriä. Foolia on tosin vähemmän, mut sitä voi ottaa sit viel lisänä jos tarvis.
 
Oravalle tsemppejä matkaan, toivotaan että kaikki menee hyvin eikä kahden viikon ero ennusta huonoa!

Joku kyseli munatorvien aukiolotutkimuksesta mikä mullekin aikoinaan tehty ja kieltämättä aika kivulias toimenpide oli vaikka torvet ei ollu ees tukossa ja kestän hyvin kipua. Tuntui tosi kovalta menkkakivulta muistaakseni, mutta onneks se ei kauaa kestäny ja lääkettä vissiin sai. Suosittelen kuitenkin kun pelkkä tutkimuskin jo saattaa torvet aukaista jos niissä jotain tukosta on. Torvien aukiolo kun on aika ehdoton jotta munikset pääsee liikkuun ja voi ees raskautua.
 
IMN mulla on morkkis jo etukäteen kun tiedän että testaan liian aikaisin.. noi testit mitä mulla on kaapissa niin maltan olla koskematta vielä mutta kunhan ne 10mlU niin enhän mä niitä malta... :headwall:

Mimse uutta huomenna! :)

unna1 Mulla kanssa eka alkanut reunasta väriä tulee.

Cisu Miltä näyttää?

).( Mä sain tänään kuulla hyviä uutisia mikä vaikuttaa vissiin omalta osaltaan siihen että en raskaudu. Saattaa olla että en ihan vielä lyökään hanskoja tiskiin.. saatiin uutta toivoa. :heart:
 
Tammityttö: Itse en oikeastaan hirveästi ihmettele, koska kiertoni on säännöllisen epäsäännöllinen vaihdellen 31-44 -päivää, eli ovulaatio on itselläni aika liikkuva käsite. Tässä kierrossa olisi siis tullut pitkä kierto, mutta päätyikin sitten raskaudeksi.
Lääkärin omaan silmään raskaus näytti oikein mallikelpoiselta, eikä hänen silmäänsä mitään viitettä keskenmenosta. Ovulaatio ja hedelmöitys vain tapahtuneet luultua myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kysymästä, kp15 menossa ja ovista odottelen edelleen. Aamulla jännäsin/pelkäsin että ovisplussa jo tulee mutta onneks ei sillä muuten siirto olis menny mönkään. Ovisplussa on tervetullut ke-la niin ens viikolla siirto. Hyvältä näyttää siis :)
 

Yhteistyössä