Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja

Onko kukaan täällä kokeillut greippimehua raskaaksi tulemisen helpottamiseksi?
Löysin muutaman ketjun netistä, joissa oli rohkaisevia kokemuksia greipin hyödyistä.
Joidenkin lääkkeiden kanssahan greippi ei sovi, täytyy siis muistaa selvittää asiaa, jos jotain lääkettä käyttäää.

Itse ajattelin alkaa juoda greippimehua heti tänään. Valion mehu kuuluu olevan suosiossa. :rolleyes:
 
Siis greippimehuhan paksuntaa limiksii ja sit siin on ihan sikana foolihappoa, niinkuin esmes kasviksissa... joku sano että valmariiini ajais saman asian, mut mun mielest siin ei kyl oo foolihappoo... tiiä sit... mää en ainaskaan pysty greippii juomaan,,, yöks...
 
Foolihappoa suositellaan raskautta yrittäville ja raskaana oleville 400 mikrogrammaa/vrk. Greippimehussa on 6 mikrogrammaa/100g/n. 1 dl. Joten sitä saisi juoda noin 6,7 litraa/vrk, että foolihappotarve täyttyis. Itse syön lisäksi monivitamiineja, joissa foolihappoa.
 
Mä otin just Valion greippimehun "käyttöön" tähän kiertoon (nyt kp14/38-42) ja foolihappoa olen syönyt purkista siitä saakka, kun alettiin yrittämään. Olen myös vähentänyt ruokavaliosta hiilihydraattien määrää, joka ainakin mulla vähän lyhentää pitkää kiertoa. Mielenkiinnolla odotan, onko näistä jotain hyötyä.
 
Onko kukaan täällä kokeillut greippimehua raskaaksi tulemisen helpottamiseksi?
Löysin muutaman ketjun netistä, joissa oli rohkaisevia kokemuksia greipin hyödyistä.
Joidenkin lääkkeiden kanssahan greippi ei sovi, täytyy siis muistaa selvittää asiaa, jos jotain lääkettä käyttäää.

Itse ajattelin alkaa juoda greippimehua heti tänään. Valion mehu kuuluu olevan suosiossa. :rolleyes:
Satu39 - Minä join jossain vaiheessa greippimehua reippaasti kun yritin käyttää kaikkia poppakonsteja raskautumiseen.
Huomasin että vaikutti ainakin oviksen bongaamiseen kun ovislimat lisääntyi huomattavasti!
Tällä hetkellä minullakin lääkitys, jonka kanssa ei saa nautiskella greippiä. Hassua, en tiedä mihin sekin perustuu... :D

Ja foolihaposta sen verran, että sitäkin tarvitaan enemmään raskaana ja jo raskaaksi tulon yrittämisessä.
Myös minun lääkityksessä foolihapon tarve lisääntyy entisestään.
Nyt syön raskausvitamiineja ja lisänä foolihappoa. :)

Perus vitamiinipillereissä kun taas on ainesosia, joita raskaana olevan/tulevan ei tulisi nauttia, muistaakseni esim. A-vitamiini ja Omega3.
 
Viimeksi muokattu:
Tällaisen löysin:
Felicitas-klinkan Kurunmäki on kommentoinut greippimehua seuraavasti: Greippimehun parantavasta vaikutuksesta ei ole tieteellistä näyttöä, mutta happamana hedelmänä sillä voisi kuvitella olevan emättimen happamuutta palauttava vaikutus. Tällöin ei ole väliä, mitten ja minkälaisen greipin nauttii.

Ei siis millään tavoin kohdun limakalvoa kasvata, vaan pitää emättimen hammapuuden hyvänä ja siitähän simot tykkää.;)
(ja tosiaan - ovislimat monella runsammat)
Liika hapan ei ole kuitenkaan hyvä..saattaa tulla "alakertaan" kirvelyä, kutiamista ja jopa hiivatulehduskin herkemmille.

Esim: juo viikko ennen ovista 1-2 lasia päivässä.
Itse käytin Valion greippimehua - sellaista kuitekin, johon ei ole lisäilty turhia sokereita.
..tai jos pidät greippihedelmistä, niitä sitten syödä päivitäin sen 1vko:n ajan.:)
 
Viimeksi muokattu:
Pele sai pregcheckillä negan. :( Ehkä vähän värikertymää tuli, mutta kumminkin. Kylläpä ottaa aivoon.



Mä en saanut clearbluella edellisessäkään raskaudessa noin vahvaa haamua vielä tässä kohtaa, vasta menkkojen ollessa myöhässä. En tiedä millon niiden kyllä pitäs ees alkaa. Voi alkaa jo tänään tai sitten muutaman päivän päästä.
 
miss_piggy
Ite oon juonu greippimehua jo pidemmän aikaa, ja foolihappotabletteja oon syöny kans joka päivä, tällä hetkellä käytössä Tohtori Tolosen Foli B-Strong tabletit joissa on
Foolihappoa 800 µg
B6-vitamiinia 10 mg
B12-vitamiinia 3 µg
 
Viimeksi muokattu:
valkeakuulas mulla oli raskautumiskierrossa ovistesti plussa ke eli ovis tapahtui to-pe akselilla ja siitä sitten 1,5 viikkoa maanantaina sain päiväpissassa ilman mitään pidättelyjä ihan selkeän haamun ja seuraavana päivänä digilläkin jo "raskaana 1-2 viikkoa". Eli varmaan voisit yrittää testailla su-ma akselilla. Onnea siihen :)
 
NiQ
Minä täällä taas outojen viivojeni kanssa! Viime lauantaina siis sain Early Predictorilla selkeän mutta vaalean plussan. Sen jälkeen ei millään testillä mitään muuta kun negaa. Tänä aamuna Apteekin omalla tuli tällainen puolikas viiva, ensin testiajalla tuli langanohut vaaleanpunainen viiva melkein tuonne loppuun saakka ja sitten hetken päästä se ohut viiva oli levinnyt koko testiviivan levyseksi mutta tuolta toisesta reunasta puuttuu viiva valla. (Herättelin toivoa että tuo viime lauantain plussa olisikin ollut ovis...??)



Onko tämä joku huono vitsi heitellä mulle näilä maanantaikappaleita vai mitähän tämä nyt tarkoittaa, onko kellään kokemusta? Viallinen testi vai jotain kasvamassa? Sorry huono kuvanlaatu kun rajasin turhat pois kuvasta...
 
Viimeksi muokattu:
Pakko se oli koittaa onneaan ihan huvikseen. Kastoin Davidin ja One stepin. Negojahan nuo oletetusti. No jaa, ehkä one stepissä voi olla "jotain" ihan suurennuslasilla katsoen. Mutta jos david on puhdas nega, niin ei kai toisessakaan voi mitään olla. Kai se näkyisi kummassakin, jos meininkiä olisi?
 
Kysymys: Kuinka luotettavia on viivanpaikat/haamut jossa on väriä, testiajan jälkeen reilusti.. kuivuneena? :D eli molemmissa tekemissäni testeissä on selvät "haamut" jossa väriä... mutta testiajalla en noin selkeitä nähnyt... ??
 
laitanpas kuvan vielä tähänkin ketjuun... hätähousuna kun olen sen muutaman negan jo saanut mutta entäs tämä??

katso liitettä 17241

Kuinkas luotettava apteekin oma onkaan???

Ps. mietein vain, että mistä tietää eron viivanpaikalla ja haamulla?? tuossa siis ihan väriäkin on, kuvassa ei näy ihan niin selkeästi ja tuli vajaa minuutin sisällä testin tekemisestä ja kuvakin otettu sen jälkeen kun miehlle sitä näytin...
Lukenut vain että tuo testi antaa useasti viivanpaikan... :/
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä