Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

Noniin, varhaisultrassa käyty. Ja siellä on nähty pallo jolla SYKE <3 Itse arvelin viikkojen olevan tänään sen 7+0, mutta ultraaja sanoi, että mitan mukaan (1,5mm laski hän) viikkoja olis 5+5 eli hedelmöitys olisi tapahtunut tosiaan myöhemmin kuin itse aattelin. Tikuttelin oviksen meinaan 24.12 aamulla plussa (illalla en kerennyt enään tarkastamaan) ja 25.12 oli jo sitten blanco. Mutta näiden viikkojen valossa hedelmöitys olisi siis tapahtunut vasta viikkoa myöhemmin. Ei tietenkään lääkärillä muistanut kysyä asiasta, mutta onko teillä kokemusta vastaavasta?

Kuitenkin ensimäiset haamut tein jo 9.1 ja digillä 1-2vkoa sitten 10.1 eli silloin viikot olisivat olleet tämän mukaan 3+1. (dpo ilmeisesti siis 8-10?) Ja seuraavan kerran ovistestin tein vasta raskaustestin kanssa silloin 9.1 (joka oli vahvempi viiva, rtesti haalea haamu).

Luulin, että ultra helpottaa tätä oloa, mutta tuli uusia pohdiskeluja matkaan :D Ootteko yhtään viisampia kuin minä? Itsellä siis ei ole ollut kunnollisia menkkoja kapselin poiston jälkeen, vain tyhjennysvuoto joten siitäkän ei voi laskea.

Ja lisäyksenä vielä sanoi, että kohtu suurentunut. Yleensä kuulemma ei tässä vaiheessa kohtu ole selkeästi näin iso, että pystyy ulkotutkimuksena tuntemaan kasvun. Yksi lepatus näkyi, mutta tuplat jännittää jos jossain piilossa... Tämäkin jäi hieman stressaamaan vaikka sanoi, että kaikilla kohtukin kasvaa eri tahtia.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: empuska ja Piupula
Cherry mun kuopus oli 7+2 ultrassa vasta 6+4 tai 6+5. En muista tarkalleen. Tiesin kuitenkin, milloin sai alkunsa, joten hiukan ihmetytti. Mut en tiiä, oliko tuo joku ekan ultran mittavirhe, vaikka olikin erittäin kokenut ultraaja. Seuraavissa ultrissa oli ihan sen kokoinen kuin pitikin ja syntyi ajallaan.

Mun just keskenmennyt oli 6+4 vasta 6+2. Siitäkin tiedän, et toi ei periaatteessa ollut mahdollinen heitto. Mut tiedä sitten, miksi oli. Siitä en tiedä sitten pidemmälle, meni kesken rv 8.

Mut kyllä ne heittää välillä ilman, et on mitään sen suurempaa syytä. Aika pienistä mitoista syntyy päivien erot.

Kohtu mulla on aina ollut raskauksien aikaan reippaasti suurentunut. En tosin muista, et ois alkumetreillä kukaan eritystä huomauttanut, vaan sit myöhemmin. Iso sf-mutta, mut täysin normaalit vauvat kooltaan. Mut kyllä mulla tuossa viime raskaudessa kuulemma päältäpäinkin tunnustelemalla tunsi, et kohtu on suurentunut ...eikö sit aina?
 
Cherrytomato. Onhan tossa aika heitto mutta seuraava ultra kertoo varmaan enenmän. Toivottavasti kaikki on ok. Mulla on kans yhdessä raskaudessa ollu poikkeuksellisen paljon suurentunut kohtu viikkoihin nähden vaikka muissa raskauksissa ei mitään tällaista. En tiedä mistä sit johtui. Normaalikokoinen sikiö siellä oli kuitenkin, lääkärin mukaan joskus tapahtuva ilmiö.

Onnnea vielä plussanneet ja tsemppiä jotta kaikki menis loppuun hyvin.

Tyty . Onnea. Joo..mullaki on yks raskaus ollu isoilla hcg arvoilla. 4+2 tai 4+3 oli jo yli 500. Tästä meni ihan muutama päivä kun hcg oli jo 5000. Ovis oli tiedossa tarkalleen :). Joskus vaan niinki käy. Tyttö olisi ollut ;)

Omaan nahkaan ei uutta. Muistoissa 7 raskautta ja sylissä kaksi lasta. Näillä kai on mentävä elämä sitten eteenpäin.
 
Mulla on kans ollut tarkat päivät tiedossa lapsista millon ovis on ollut ja la mennyt muutaman päivän eteenpäin. Ihmettelin sitä kans sillon, et miten voi olla mahdollista, mut ehkä ovat sit vaan kiinnittyneet myöhemmin?
Täällä saatiin miehen kans riita aikaseks tästä yrittämisestä.. Kohta oltu 1v 4kk ilman ehkäsyä, yks kemiallinen ja yks tuulimuna mahtuu tohon väliin. Eilen aamulla laitoin sille viestiä et mul on nyt ovis (sattui niin saakelisti) mut en tehnyt testiä ku tunnen sen niin selkeesti. No hän ei sit tosiaan sunnuntain jälkeen oo jaksanut harrastaa seksiä ja jotenkin ajattelin et olis voinut ennen mun yövuoroa harrastella vielä. No hän meniki sit koneelle ni lähin sit suutuspäissäni töihin. Lähetti sit viestiä perään. Annoin sit tulla sydämeni kyllyydestä (joo, kovin fiksua tiedän!!) ja sanoin et ehkä on parempi et hankitaan ehkäsy kun ei tästä mitään tule ja en halua et mies heiluttaa peittoa vaan pakosta tai säälistä kun mulla on ovis. Hän haluaa kuulemma yrittää vielä, mut mä en tiedä. Vaikka kuinka yritän olla ajattelematta koko vauva-asiaa ni silti se pyörii mieles kokoajan. Mut enhän mä voi taikoa vauvaa yksin. Mun olis kuulemma pitäny ilmottaa hänelle aiemmin mun oviksesta kun vasta eilen. No, eipä sitä voi viikkoa ennen ilmottaa ku ei tarkkaa päivää etukäteen aina tiedä. Mä yritin tiistaina, mut ei mies jaksanu. Kauanko tätäkin sit jaksaa? Toinen haluaa yrittää mut ei kuitenkaan jaksa? Anteeks vuodatus, en tätä oikeen muuallekkaan voi puhella, mut ehkä te ymmärrätte mun ahdistuksen :(
 
Paljon voimia kaikille vaikeuksien kanssa painiville! Toivottavasti kaikki täällä saa vielä sen plussan ja lapsen ihan syliin asti! :love: Ja mielellään mahdollisimman pian!

ON: Jospa nää tikuttelut olis tällä erää tässä ja digi vielä tässä joku päivä. Tuossa nyt mun 10 testiä Eikö tähän ole hyvä lopettaa? :ROFLMAO:
http://aijaa.com/huJ0nt

Sitten vain toivotaan, että siellä tosiaan joku on ja se jaksaa hengailla mukana lokakuulle asti ja syntyä terveenä. :love: Kyllä tulee olemaan pitkät pari kuukautta ennen ultraa, ellei sitten mene kesken jo ennen sitä. :unsure:
 
Alkuraskauden ultrassa toi mittaaminen on vielä aika epätarkkaa ja ne millimetrin osasetkin varmaan vaikuttaa siihen mitkä viikot se antaa. Sulla on asiat tosi hyvin, kun syke löytyi. Sehän taitaa olla aika rajoilla, jos tuo 5+5 pitäisi paikkaansa. Itse uskon, että se alkio on vanhempi, jos syke löytyi helposti. En nyt tiedä käytetyn ultralaitteiden tasoa. Mä jotenkin uskoisin, että alkio on vanhempi myös sen takia, että kohtu tuntuu selkeästi suurentuneelta. Se niskapoimu-ultra (np, nt tms) kertoo sitten enemmän ja siinähän se laskettu aika sitten muutetaan, jos jostain syystä siihen olisi aihetta. Jossain muuttavat vaikka heittäisi päivän ja jossain muutetaan vasta viikosta.
Mulla oli koko ajan kolme-viis päivää isompi alkio/sikiö ja laskettu aika pysyi samana ja synnytys käynnistyi 39+3 ja syntyi sitten aamuyöllä 39+4.

Mun henkilökohtaiset kokemukset tuosta sikiön mittaamisesta on ultrista vähän sitä sun tätä. Kun ne sitten aina antaa niitä kokoarvioita ja sen perusteella katsovat, että minkäkokoinen olisi syntyessään. Ne ei aina ihan osu nappiin. Mun kohdalla olivat vakuuttuneita siitä, että kärsin raskausdiabeteksesta, koska mittauksissa vauvan vatsanympärys on aina +2 käyrällä ja ei yhtään suhteessa muihin mittoihin. Painoarvio oli kuitenkin (tätä oikein painotettiin) 3500g. Jouduin sokerirasitukseen vielä 37+0 tarkastuksen jälkeen (ja oli ihan perseestä lyllertää sinne ja juoda sitä litkua ja odottaa). Ei ollut mitään siinäkään Vauva syntyi 4070g ja hienosti sopusuhtaisena. Eli hän vain oli viihtynyt kohdussa asennossa, jossa mahan mittasivat aina väärin. Ilmeisesti jotenkin vinottain lytyssä. Vauva asettui pää alaspäin selkä minun navan oikealle puolelle jo varhain. Mut joo, olihan sekin. Jouduin käymään ultrissa sen takia, että istukka sijaitsi ihan kohdunsuun vieressä koko ajan.
 
Minmar83 pahoittelut. :(

Joo, saman oon kyllä huomannut, että ei ne ultrien painoarviotkaan ihan paikkaansa pidä. Mun esikoinen ultrattiin edellisenä päivänä käynnistystarvearvioinnissa ja sanoivat kooksi jotain 3700 pyöreesti. Totuus oli 3495. Ei iso heitto, mutta heitto kuitenkin. Ja tosiaan nuo ekat ultrat on niin millipeliä, että...

Minä iloitsen siitä, että kainalon aluset on kipeytyneet (odotetusti). :D Siitä päättelisin, että nyt ois dpo 7 tai 8 kuitenkin vasta. Maha aristaa yhä.
 
Onnea plussanneille ja voimia niille joita nyt koetellaan!

Mun on nyt kyllä jo pakko liittyä taustalta seuraanne, jos huolitte :) Meillä yrityksessä toinen lapsi. Taitaa olla kolmas yrityskierto menossa. Yritän pitää tän semmoisena huolettomana "tulee jos on tullakseen"-meininkinä, mutta hirveää oireiden kuulosteluahan tämä on :D Esikoinen sai alkunsa heti kun lupa annettiin, niin olin jotenkin varma ettei tässä tarvi toisenkaan kohdalla edes yrittää.

Nyt on kai menossa dpo6. Ovista en ole tikuttanut, vaan oireiden mukaan näin laskeskelisin.

Nämä toiveajatellut raskausoireet alkoivat eilen illalla. Kovasti palelee, lämmöt selkeästi koholla, ja alamahalla tuntuu pientä (ja välillä vähän isompaakin) vihlontaa kun oikeen alkaa ajattelemaan. Aamulla oli ihan silmitön nälkä. Kahvi maistui pahalle, tosin se saattoi olla oikeastikin pahaa.

Tässä päivän minäminäminä-postaus. Oliko kenelläkään sama vaihe piinailussa menossa?
 
Mulla on joku dpo8 menossa. En tiiä ovista kyl tarkkaan. Menkat oletetusti alkaa viikon päästä lauantaina. Ei vielä oo varsinainen yrityskierto, mut (hups sentään) raskaus on kuitenkin mahdollinen. Hyvin epätodennäköistä, mut mahdollista. Meil on reilu 4kk ikäinen vauva ni en oo täysin toipunu vielä sen odotuksesta ja synnytyksestä.

En siis nyt piinaile sen kummemmin, mut omaks iloks vähän jo vauvakuumetta yritän kasvatella. Tavallaanhan on sulaa hulluutta toivoa pientä ikäeroa lapsille, mut ei mun ikä anna odotella enempiä.
 
:( kp 1. No eipä auta, kun kohti uutta yritystä.

mä ramppasin esikoisen odotusaikaan äitipolilla pienen sf-mitan vuoksi ja vielä viikolla 41+3 arvioivat ettei ole kolmea kiloa. Poika syntyi päivän kuluttua painaen 3702g.

tsemppiä kaikille uuteen kiertoon joutuneille, ensi kerralla on meidän vuoro. Uusi plussa-aalto sitten.

pitkää pinnaa piinapäiville, ne todella on piinaavia. Plussia toivomme!
 
Kiitos teille kaikille jotka otti osaa mun ultra pohdintaan!

Tosiaan, jos viikot ovat kohdillaan niin tuurillahan se syke näkyi. Paria päivää aikaisemmin ei välttämättä olisi edes näkynyt. Laitteet eivät olleet mitenkään uuden uutukaiset, mutta eivät nyt ihan aatamin ajaltakaan, Ohjelma ei automaattisesta antanu viikkoja, vaan lääkäri arvioi viikot listan mukaan CRL mitan kanssa.

Jotenkin itsekään ei voi uskoa tuota eilistä 5+5, mutta sen mukaan mennään tällä hetkellä sitten. Kuitenkin kokenut ultraaja niin luotto olisi kuitenkin kova. Neuvola on 9.2 ja eiköhän siellä sitten selviä milloin pääsen seuraavaan ultraan. Joskus maaliskuussa. Kuinkahan malttaa odottaa...
 
Hieno plussa on lisbon! (y)

Mulla tuli ovisplussa toissapäivänä ja eilen oletan kipujen perusteella oviksen olleen. Nyt vaan oottelen josko aamulämmöt lähtis nousuun. Vähän jo huoletti kun tänä aamuna ei vielä näkynyt mitään eroa aiempiin lämpöihin, mutta jospa se siitä vielä. :confused: Hyvällä tuurilla nyt olis siis dpo 1.
 
Ovisviivoista
Ei ne aina vahvene ns raskaustestityyliin. Mullaki on tullu ihan haaleaa ja eilen kp10 ja rfsun uusimpaan (sellanen tikku missä päässä lukee lh lh lh) tuli tosi tumma viiva aamulla. Siis ihan viittä vailla kontrolli, ip viiva oli haalea ja illalla taas tummahko. Digi vilkkui. Tänä aamuna tein vanhemmalla rfsulla (perus vihreä ) eikä siihen tullu juuri lainkaan viivaa. Ovista toi ei kuitenkaan tarkoita sillä mulla se on yleensä kp20 korvilla ja kaikki muutkin ovisolot lähestulkoon puuttuu. Lisäks o.plussa ei ainakaan mulla mitenkään katoa muutamassa tunnissa vaan vahvene ja on tumma ainakin sen o.päivä mikäli ovis on kunnollinen . Okei eilen aamulla oli sellanen panetus olo ja mietinkin hetken että "MV, onko mun kroppa seonnu lopullisesti" Mut kohdunnapukka ei oo avonainen luttero eikä limoja oo mitään. Näin on käynyt joskus ennenki että kp12 korvilla tulee tumma viiva mutta ovis on kuitenkin joskus myöhemmin :)
Joten ainaki itselläni ne viivat suhaa edes takas mutta kun se plussa tulee se on selkeä. Noita "melkein plussa" kiertoja mulla on paljon. O.tikku käy melki tummana mutta ei silleen voimakkaasti. Lämmötkin nousee. Mut ultrassa saattaa näkyy että rakkula on puhjennu mut keltarauhanen ei oo sellanen vahva paksu pyörylä. Menkatkin saataa alkaa tiputtaen. Eli mulla ainakin pääsääntöisesti heikko LH piikki on yhteydessä siihen että irronnut munis ei oo kunnollinen
 
Viimeksi muokattu:
Joo! :) ja siis sitä mietin että kuinka noi testit siis tummenee? Eli onko näyttäny koko aika haaleaa siihen asti kun ovis vai ruvennu pikku hiljaa tummenemaan?
Enpä olis uskonu, että näitäkin vielä kuvaan! :eek::ROFLMAO: Mutta tässä nyt kuitenkin viimeisimmän kierron ovistestit ja tästä plussasi. :) En kyllä ole ihan varma onko samoja testejä kuin sulla, kun mulla näyttäis olevan tummemman vihreät perät...

http://aijaa.com/79Q3Rt
 
  • Tykkää
Reactions: Miwwi

Yhteistyössä