HCG ei noussut juurkaan-lääkäri ehdotti keskeytystä! :O

  • Viestiketjun aloittaja "Toivoton"
  • Ensimmäinen viesti
"Toivoton"
Labra otettiin 5+3 ja se näytti 14450mIU/ml kahden päivän päästä 19000mIU/ml.Kohdussa ei juur mitään näkynyt-joku piste ehkä. Lääkäri sanoi että tämä raskaus on tuhoontuomittu koska HCG ei tuplannut-vaikka kohdusta sykkeellinen alkio löytyisikin ei pääsisi ensimmäisen kolmanneksen läpi! Puhui mm.kehityshäiriöistä joka aiheuttaa hitaan HCG nousun ja ehdotti lopuksi keskeytystä. Mieli maassa eikä tiedä mitä tehdä...
 
Ken guru
Jaa. Kai ne lääkärit paremmin tietää kuin me. Mutta monta "tarinaa" olen täälläkin lukenut että terve vauva on syntynyt tuollaisten alkuaikojen tuomioiden jälkeen.

Itse varmaan odottelisin vielä...
 
vierass
Mikä päänväkevyys ihmisiä ajaa ultriin tuossa vaiheessa??? Kyllä se tenava sieltä pois tulee, jos on tullakseen, ellei tule niin viimestään 40 viikon päästä tulee.
 
"vieraana"
Mä odottaisin viikon ja pyytäisin ultraamaan uudestaan näkyykö sykettä/onko kehittynyt. Jos syke löytyy en antaisi tehdä lääkkeellistä tyhjennystä. Jos ei ole sykettä se on todennäköisesti tuulimunaraskaus.
 
"Toivoton"
Lääkäri pelotteli että tämä raskaus tulee keskeytymään jok.tap pian. Ja mitä väliä meninkö ultraan vai en? Et taida käsittää että HCG:n huonon nousun takia sinne jouduin!
 
jhtkjkyulyöi
Enpä antais tehä mitää ja odottelisin sitä mahdollista keskenmenoa.itelläni nyt rv 28 ja hcg nousi hitaasti ja oltiin lähes varmoja kohdunulkoisesta tai tuulimunasta.kävin ultrassa rv5+ ja mitään varmaa ei silloin kohdussa näkynyt.ja ultraan laitettiin sen takia kun viikoista ei tietoa,olisi hyvin voinut olla jo kk pidemmällä....
 
"Toivoton"
No huomenna on uusi ultra(viimeisestä viikko aikaa). Ei tietoa HCG:stä-lääkäri vain hoki että tämän on tuplaannuttava 48 tunnin sisällä,muuten ei ole normaali raskaus. Ei meinanut edes bookata uutta ultraa koska koko raskaus on jo tuhoon tuomittu.
 
"laalaa"
[QUOTE="Toivoton";30017183]No huomenna on uusi ultra(viimeisestä viikko aikaa). Ei tietoa HCG:stä-lääkäri vain hoki että tämän on tuplaannuttava 48 tunnin sisällä,muuten ei ole normaali raskaus. Ei meinanut edes bookata uutta ultraa koska koko raskaus on jo tuhoon tuomittu.[/QUOTE]

Millä ihmeen lääkärillä olet ollut?

Hcg ei todellakaan tuplaannu kaikilla 48 tunnin sisällä, vaan ihan normaali vaihteluväli on muistaakseni 36-72 h välein. Ja jostain ulkomaalaisista lähteistä olen löytänyt vieläkin pidempiä tuplaantumisaikoja. Tämän tiedon olen myös vahvistanut omalta lapsettomuushoitoihin erikoistuneelta lääkäriltäni.

Mene huomenna ultraan tietysti, mutta sinuna en missään nimessä antaisi keskeyttää. Vasta, jos muutaman viikon päästäkin ultrassa sikiö on kehittymätön antaisin tehdä keskeytyksen. Näitä alun tarinoita on niin monia, ja hcg oli kuitenkin noussut.
 
vieras...
en alkais tekee keskeytystä vielä. mulla ultrattiin kaksi kertaa muutaman päivän välein ja molemmilla kerroilla sanottiin että se on tuulimuna, ei näy alkiota. suositeltiin vauhdittamaan keskeytystä lääkkein mutta en tähän suostunut ja parin viikon päästä löytyi viikkoja vastaava alkio sykkeineen. joten älä ihmeessä tee vielä keskeytyspäätöstä vaan odottele rauhassa mitä tapahtuu
 
rauhallisesti nyt
Yhdessäkään kolmesta raskaudestani en ole otattanut HCG:ta joten en ole edes osannut pelätä etteikö se nousisi toivotulla tavalla...
Viimeisimmässä raskaudessa ensimmäisessä ultrassa näkyi vain sikiöpussi ilman sykettä mutta seuraavalla viikolla syke löytyi hienosti ja tuolla tuo puolitoistavuotta vanha tyttönen nyt touhuaa.

Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, odottele nyt pari viikkoa ja mene sitten ultraan tarkistamaan syke.
 
"Toivoton"
Lääkäri siinä laski että mun arvoilla tuplaantuminen veisi 6 päivää!! Ei siinä ettei ultrassa mitään näkynyt-en olettanutkaan, kohdunsisäinen kuitenkin. Ultra on pienin murhe. Eniten pelottaa lääkärin puheet ja se HCG. Aijemmin ollut kohdunulkoinen ja siksi HCG:tä seurattiin. Vituttaa että menin koko verikokeeseen, ilman sitä olisin iloinen kahdesta viivasta raskaustestissä-nyt täytyykin miettiä että otanko keskeytyksen vai odotanko keskenmenoa :(
 
samassa veneessä
Kannattaa varautua pahimpaan, monesti hidas arvojen nousu kertoo totuuden :( Itsellä lukuisia keskenmenoja, joissa hcg-arvoja on seurattu. MUTTA poikkeuksiakin on, onnistuneessa radmsksusessa hcg arvot ei tuplaantuneet ihan yhtä nopeasti kuin ehkä ois pitänyt, mutta raskaus sujui hyvin kuitenkin ja lopputulis tuli vielä tuplana :) Joten seurantalinjalla oisin minäkin, älä vielä heitä kirvestä kaivoon vaikka tiedän että henkisesti koettelee rankasti.
 
jsaq
[QUOTE="Toivoton";30017925]UPDATE: syke ja viikkoja 6 vastaava sikiö. Luulin olevani 6+3. Lääkäri yhä edelleen fantasioi keskeytyksestä ja jaksaa muistuttaa HCG:stä[/QUOTE]

mikä fetissi sillä on keskeytyksistä :-o itse en todellakaan noilla tiedoilla menis keskeytystä tekemään! Jos menee kesken niin ei sille mitään voi, mutta miksi keskenmeno pitäs ehkäistä keskeytyksellä? Kun ei se keskenmeno noilla viikoilla mikään riski taida olla. Ja raskaus voi ivan hyvin jatkua normaalisti!

mulla ei oo arvoja mitattu kun vaan keskenmenon aikaan mutta oletan että normaaleissa raskauksissa mulla on myös matalat hcg-arvot aluksi, koska selkeet plussat on tullu testeihin vasta viikko menkkojen myöhästymispäivän jälkeen.
 
[QUOTE="Toivoton";30017016]Lääkäri pelotteli että tämä raskaus tulee keskeytymään jok.tap pian. Ja mitä väliä meninkö ultraan vai en? Et taida käsittää että HCG:n huonon nousun takia sinne jouduin![/QUOTE]

Miksi sitä nousua seurattiin?
 
Kaikki menee hyvin
[QUOTE="Toivoton";30017925]UPDATE: syke ja viikkoja 6 vastaava sikiö. Luulin olevani 6+3. Lääkäri yhä edelleen fantasioi keskeytyksestä ja jaksaa muistuttaa HCG:stä[/QUOTE]

Anna sen fantasioida, mutta älä suostu keskeytykseen! Luonto hoitaa, jos keskeytykseen on tarvetta. Mikä se lääkäri oikein on miehiään?

Voimia ap!
 
  • Tykkää
Reactions: Hilpuri Tilli
"Toivoton"
Päädyn itsekin keskeytykseen :'( Olen puhunut useiden kanssa ja sanovat samaa ettei voi olla normaali rsakaus... Ei huvita np-ultrassa taas todeta pienen menehtyneen varhais ultran jälkeen :'(
 
Kaikki menee hyvin
[QUOTE="Toivoton";30018401]Päädyn itsekin keskeytykseen :'( Olen puhunut useiden kanssa ja sanovat samaa ettei voi olla normaali rsakaus... Ei huvita np-ultrassa taas todeta pienen menehtyneen varhais ultran jälkeen :'([/QUOTE]

Voimia ja halauksia!
 

Yhteistyössä