Hei nyt apuja, te joilla on kokemusta??

Minkä ikäisten pyykkien pitäis osata mennä jo itse kaappiin??

Kun en ole varma, että odotanko noilta nyt liikoja, vai onko koulutuksessa mennyt jotain pieleen.

:xmas:
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Meillä eskarilainen vie omat. Kaappi kyllä on aina kuin pommin jäljiltä mutta niin se on 9v isoveljelläänkin. Alkuunhan voi avittaa että antaa ensin housut, sitte paidat jne ja lapsi vie siis joka pinon erikseen.
 
Blue
[QUOTE="vieras";28916293]Ei kysytty, minkä ikäinen lapsi osaa vaan minkä ikäiset pyykit.;)

Minä odotan, minkä ikäisenä astiat menisivät kaappiin.:)[/QUOTE]

Minkä ikäisten pyykit on eri asia kuin minkä ikäiset pyykit.
 
3 ja 5-vuotiaat vievät pyykit pyykkikoriin itse, osaavat myös katsoa meneekö vaaleisiin vai tummiin pyykkeihin.
Joskus toki vaatteita jää lattialle lojumaan mutta käskystä kyllä vievät paikoilleen. Minä ne sitten pesen ja huollan ja vien puhtaana kaappiin.
 
[QUOTE="vieras";28916525]No ap, tulepa kertomaan meille tietämättömille, mitä tarkoitit. :)[/QUOTE]

Itse asiassa kyllä, tarkoitukseni oli olla mukahauska, ja leikittelin ajatuksella, että pyykit oppisivat tietyn ikäisenä kapuamaan kaappiin ihan itse, vähän niin kuin koirat oppivat sisäsiistiksi tai lapset oppivat syömään omin avuin.

Ja kyllä - teoriassahan kumpikin tulkinta on oikein. Joskin "minkä ikäisten pyykkien" viitannee kuitenki jonkin ikäisiin pyykkeihin, eikä jonkin ikäisten lasten/ihmisten pyykkeihin.

Mutta mielenkiintoista on suomen kieli. Kävin tätä jo kertaalleen muokkaamassa, kun ensimmäinen versio oli liian monitulkintainen, mutta kun ajatus on omassa päässä niin kovin selkeänä, niin ei tule huomanneeksi että monitulkintaisuus on edelleen olemassa.

Olisiko siis muoto "Minkä ikäisenä pyykkien pitäis osata mennä jo itse kaappiin?" jo sellainen, ettei väärinymmärryksiä pääse syntymään?
 
Mulla on omassa koulutuksessa ihan uusia, alle viikon ikäisiä pyykkejä, sit on parin kuukauden ikäisiä ja toisena ääripäänä jopa vuosia vanhoja. Nuorimmilta en edes odota että vielä osaavat kun ovat käyneet pesussa vasta kerran ja vanhimmat alkaa olla niin dementoituneita ettei ne enää muista minne mennä vaan jää lojumaan yleensä kuivausrumpuun mutta noi keskimmäiset.. niiden kyllä pitäisi osata. Ovat vaan niin laiskoja että odottavat kantoapua :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: vippis
"vieras"
Kyllä minulle ap viestisi oli täysin selvä. Ethän sanallakaan puhunut lapsista.

Blue, miksi olet minulle ilkeä ja piikittelet suomen kielen osaamisellani? Osaatko pyytää anteeksi?:)
 
Blue
[QUOTE="vieras";28916601]Kyllä minulle ap viestisi oli täysin selvä. Ethän sanallakaan puhunut lapsista.

Blue, miksi olet minulle ilkeä ja piikittelet suomen kielen osaamisellani? Osaatko pyytää anteeksi?:)[/QUOTE]

Siksi koska sinä piikittelit ap:ta. En ollut ilkeä vaan niin asiallinen kuin voi tyhmäksi heittäytyjälle olla. Ei koe tarvetta pyytää anteeksi mitään. :)
 
"vieras"
Siksi koska sinä piikittelit ap:ta. En ollut ilkeä vaan niin asiallinen kuin voi tyhmäksi heittäytyjälle olla. Ei koe tarvetta pyytää anteeksi mitään. :)
Siis herran jumala!!!!! En takuulla ole piikitellyt ap:ta!!

Ap, ethän sinä sellaista luule! Minusta aloitukseksi oli hauska! Anteeksi ap, jos sait sellaisen kuvan kirjoituksestani!

Suomen kieli tosiaan!
 
Blue
[QUOTE="vieras";28916642]Siis herran jumala!!!!! En takuulla ole piikitellyt ap:ta!!

Ap, ethän sinä sellaista luule! Minusta aloitukseksi oli hauska! Anteeksi ap, jos sait sellaisen kuvan kirjoituksestani!

Suomen kieli tosiaan![/QUOTE]

Ok, sitten minä ymmärsin väärin. Pyydän anteeksi. :)
 
[QUOTE="vieras";28916642]Siis herran jumala!!!!! En takuulla ole piikitellyt ap:ta!!

Ap, ethän sinä sellaista luule! Minusta aloitukseksi oli hauska! Anteeksi ap, jos sait sellaisen kuvan kirjoituksestani!
[/QUOTE]

Ei, luin vielä uudemman kerran ja ei tosiaan mitään piikittelyä sieltä silmiini sattunut :)
 
[QUOTE="vieras";28916686]Hienoa.:) vähän kyllä eksyttiin alkuperäisestä aiheestasi.:)[/QUOTE]

Njää, tämä olikin enempi tällainen sijaistoiminnonsijaistoiminnonsijaistominto, enemmänkin "aihe" kuin aihe.
 
Mulla on omassa koulutuksessa ihan uusia, alle viikon ikäisiä pyykkejä, sit on parin kuukauden ikäisiä ja toisena ääripäänä jopa vuosia vanhoja. Nuorimmilta en edes odota että vielä osaavat kun ovat käyneet pesussa vasta kerran ja vanhimmat alkaa olla niin dementoituneita ettei ne enää muista minne mennä vaan jää lojumaan yleensä kuivausrumpuun mutta noi keskimmäiset.. niiden kyllä pitäisi osata. Ovat vaan niin laiskoja että odottavat kantoapua :kieh:
Ajiai...aivan samaten meijän pyykkien kohalla |O
 
Riippuu pesuaineesta ja mahdollisesta huuhteluaineen käytöstä;)
Enpä tajunnu tätä ollenkaan! Eli nyt lähti pesuaine vaihtoon. Mä tiesin, et joku koira toho Lidlin halpaan pesupulveriin on haudattuna!

..minkähän verran vaatteen merkillä on vaikutusta? Meil on suurin osa ihan perusvaatteita, H&M:ää ja Lindexiä, jopa Lidliä ja Cittaria... että nyt alan todella tajuta, mikä niissä kalliimmissa kleduissa maksaa!
 

Yhteistyössä