Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Cassy: Ihanaa, eli voit saada vaavin nopeammin syliin kuin mitä ensin ajattelit :D Laitahan ultrakuvaa jos vaan pystyt/osaat =)

*Huoh* täällä tämä jyrän alle jääneisyys jatkuu, taitaa mennä taa koko päivä kotona kökkiessä kun ei jaksa mitään :headwall:
Maha turvottaa koko ajan (en tiedä johtuuko raskaudesta...? ) ja tuntuu kuin joku sisältä päin pullistelisi mahaa koko ajan ulospäin :headwall: Ähkyltä tuntuu vaikka taas ehti päätä huippaamaan kun en ole kunnolla syönyt :ashamed:


 
nasu: :hug: :'(
cassy: =) ihana homma,että ultrassa oli kaikki ok.
RouvaPikkuMyy:korjaa mulle listaan la 9.7 sellaisen toi terkka laittoi korttiin.
Ultraan pääsen vasta 1.12 :/
dj mussukka:toivottavasti pääset päässäs ymmärrykseen mikä on sulle paras vaihtoehto työn suhteen.
Vauvan tavara hankinnoista Leal aika hyvin luetteli mitä tarvitsee.Mulla vaippoina on kestot.
Sain muuten neuvolasta kirjekuoren,jossa voi osallistua tyksin tutkimukseen.ei ole pakollinen mutta saa osallistua.Tarvii tässä perehtyä paperi pinoon minkä mukaan sain.Olo on kuin ensi synnyttäjällä ;)
nyt on hetkeks mentävä huilaan,en vielä töitten jälkeen ole kerennyt.Suoraan neuvollaan ja sit hain muksut sekä kaupassa oli käytävä.
Palaan myöhemmin.
Äiti-Kengu rv 6+1
 
Meilläkin kestoillaan! Ja mulla on kestovaippakauppakin netissä.. vinkvink.
Nyt ollaan kyllä käytetty toisinaan öisin kertsejä kun poika pissaa ihan huuurjan paljon eikä siedä niin suuria vaippoja mitä tarvittaisiin. :/ Kertseillä hän nukkuu paremmin, joten niitä nyt siis käytetään.. Oma uni on nyt tärkeintä.B)

Cassy:lle hurjasti onnea ultran johdosta!

Pikaisin terkuin
Hilmuska
 
Olipa ihanaa saada hyvät ultrakuulumiset Cassyltä!Onnittelut :flower: :flower: :heart:

Ultrakuvat olisi kiva nähdä aina kaikilta jotka osaavat liittää, kiva katsella pienoisia ihmeitä, eikö vain.

Monta ultraa tulossa ilm 1.12.2008,minullakin silloin :heart:

Nukuttu pvunet , sauvakävelty ja pian saunaan :heart: :saint:

Ihanaa iltaa kaikille!




 
Ai niin unohtu mainita PikkuMyylle,että laita korjaten sairaala Vas.Todennäköisesti ei ole kesällä sulkua siellä.
Johnu83:kaikki neljä kestoilla mennyt.Öisin kyllä kaupan vaipalla.Nuorimmaisella enään öisin vaippa.
Onko muuten teillä aikaisemmin synnyttäjillä synnytyspelkoa?
jaahas pyykit kutsuu.
Illanjatkoja kaikille
 
hilmuska: mullekin se nettiosoite, jos ostais muutaman vaipan aanakin osa-aikaiseen käyttöön.

äiti-kenguru: täällä yks synnytyspelkoinen.. meinasin käydä ihan pelkopolikklinikalla ( siis mite tuo sana kirjotetaan :LOL: ) on siis ihan kunnon pelko.. liittyy lähinnä tuohon ponnistusvaiheeseen.

tuntuu et kaikki muut on jo käyny neuvolassa ja kohta menevät ultraan ja mä vasta ens viikolla meinasin varata, ku on pojan lääkärineuvola. no tää alkuaika menee niin hitaasti, et yx pvä tuntuu viikolta.

kaikille hyvää vkloppua!!!
 
Aargh! Täälä turvottu kun pullataikina :headwall: :x Kamala olla kun maha ihan pallona, ihan kun joku työntäis sitä oikeen eteen :/
Tietääkö joku mistä turvotus johtuu..?

Tein äsken vähän iltapalaa: coctailtikuissa nakkeja, viinirypäleitä, juustoa ja lihapullia :p Ja niitä on iiiiso kasa! :D :ashamed:

En ehtinyt vielä lukea muiden kirjoituksia, pitää mennä laittamaan tyttö nukkumaan, mukavaa viikonloppuiltaa kaikille! =)


 
Päärynärouvallekin laitettu viestiä. Ja tervetuloa muutkin kurkkaamaan sivuillemme vaikka kestovaippailu ei olisikaan se oma juttu. :)

LEAL: Kuulostaapas houkuttelevan herkulliselta.. Saadaanko kaikki tulla teille iltapalalle? :p Nimimerkillä Alati Nälkäinen.

Esikoisen synnytyksestä ei jäänyt pelkoa, vaikkei kaikki mennytkään ihan niinkuin olin ajatellut ja varsinkin ponnistusvaihetta mietiskelin pitkään synnytyksen jälkeenkin. Sairastan endometrioosia ja olen kärsinyt älyttömistä siihen liittyvisä kivuista. Äitini aina sanoi, että mieluummin kokee synnytyskipua kuin endometrioosikipuja, joten avoimin mielin menin synnyttämään. Ja samalla mielellä mennään nytkin.
Ennemminkin pelkään hätäsektiota, sillä olen aina ollut vähän huono heräämään narkoosista. :|

Täälläkin turvotaan. Tänään totesin, että on aika jättää yhdet housut jo kaappiin kun oli niin tukala istua autossa. Viime kesän raskaudessa olin jo ehtinyt ostaa muutamat äitiysvaatteet, nyt en uskalla vielä hankkia mitään niin konkreettista. Esikoisen ajoilta on niin äitiys- kuin imetys- ja vauvanvaatteetkin tallella, joten tarvetta ei ole hankkia juuri mitään. Mutta tottakai shoppaileen on päästävä, jos parin ultran jälkeen uskaltautuisi.

Tiistaina on tosiaan neuvola ja ultra-ajan yritän myös saada heti alkuviikkoon. Pieni epäilys kaihertaa mieltä koko ajan, ei kai sitä voi uskoa ennenkuin itse näkee.

Väsyttää jo ihan mahdottomasti, vielä täytyisi tyhjentää vielä kuivausrumpu ja muuta pientä puuhaa.. Mutta rauhallista perjantai-iltaa kaikille!

Terkuin Hilmuska rv 5
 
suuret pahoittelut nasu ja indica :hug:
toivotaan että jennylillä ja muilla(?) kellä vuotoa ollut ei olisi mitään vakavaa. onneksi se ei aina tarkoita että kesken menisi.
Tervetuloa uusille :wave: ja mukavaa odotusta.
mulla tänään oli se neuvola, oli oikein mukava neuvola täti :) nyt pitäis varata se varhaisultra :) tuli niin yllättävän nopeasti toi neuvolan aika, vähän jännittää kun oli niin aikaisin että mitä jos menee kesken niin harmittaa vielä enemmän kun tuli jotenkin todemmaksi tämä odotus ton käynnin jälkeen.
cassylle onnittelut ultrakuulumisista
mitähän vielä, ei millään muista. mulla pahoinvointi helpottanut vähän, nyt enää aamusin ja illalla ennen nukkumaan menoa. ja synnäriksi valittiin tuo kätilöopisto =)
voimia kaikille :hug: ja ihanaa odotusta

toivova ja pieni 5+1
 
Hei kaikki heinäkuiset 2009!

Oli palkko tulla kurkistamaan teidän pinoon, koska itse olin heinäkuisten 2008 pinossa, ja nyt siis kolme kuukautta vanhan poika-vauvan äiti :heart:
(vauva kuitenkin päätti syntyä vasta elokuun puolella ja olin pinon toiseksi viimeinen synnyttäjä :) )

Oikein paljon tarrasukkia ja ihanaa odotusaikaa kaikille!!! Raskausaika hujahti niin nopeasti että nauttikaa siitä täysin mitoin!! Se ihana palkinto on aivan kohta sylissä!

Paljon onnea kaikille tuleville äideille ja ihanaa raskausaikaa!!! :heart:
 
Huomenta
RouvaPikkuMyy:toivottavasti olos on siedettävä töissä.
Mun räkätauti vaan pahenee :( Ohinoilta jurmii ja räkää on,vaikka muille jakaa.Tästä saa valittaa,eiks niin.
en valita,kun kuvottaa ja väsyttää ;)
Nyt haukkaan lisää aamupalaa.
Mukavaa lauantaita kaikille =)
 
Heipä hei!

Kurkkaan varovasti tälle puolelle. Eli testailin haamun keskiviikkona kahdella testillä :ashamed: ja nyt sitten tänä aamuna vielä Clearbluella ja nyt tuli vahva plussa, joten kai se on uskottava. :)

Laskurin mukaan nyt olisi siis 4+1 (vasta!) ja LA siis 24.7. (itselläni synttärit 23.7) ;)

Meillä on ennestään maaliskuussa -05 syntynyt poika, joten ikäerosta olisi tulossa aika pitkä. Minä olen 27v. ja mies 28v. Tämä raskaus sai alkunsa 2. yrityskierrosta, joten täytyy olla tosi kiitollinen. Synnytyssairaala meillä OYS.

Olisi siis kiva liittyä teidän joukkoon ja vaihtaa kuulumisia ja ajatuksia koko pitkän taipaleen ajan. :)
 
Huomenta!

Tervetuloa joukkoon mukaan Pikkumuksis :flower: !

Äiti-Kengu: Täällä on sama homma, että nuha senkun vaan pahenee. Räkää on todellaki niin paljon, että vois osan jo muillekkin jakaa :snotty: . Mutta jospas se tästä pikkuhiljaa helpottaa!

Joku kysyi, että pelottaako synnytys..Noh, mulla ei kauheesti kyllä pelota. Mutta eka synnytys oli aika vaikea, ku ensin alateitse kokeiltiin lähes vuorokausi ja lopulta kiireelliseen sektioon. Lopputulos oli kuitenkin maailman ihanin, niin tuosta synnytyksestä ei siltikään ihan kauheita muistikuvia jäänyt. Toinen synnytyski oli pitkä, mutta lapsi syntyi alateitse. Saa nähä miten tämä pikku-kolmonen aikoo sit maailmaan tulla :heart: ! Toivottavasti pysyy menossa mukana.

Oma napa: Kuvotus vaan jatkuu, ruokaa ei kauheesti tee mieli, mutta koko ajan suu käy, kun ilman syömistä tulee vielä pahempi olo. Muuten ei mitään "oireita" nyt tällähetkellä oo. Mitä nyt pientä arkuutta rinnoissa.

Mutta, mukavaa lauantaita kaikille!

Oikein mukavaa lauantaita kaikille! ;) ;) :hug: :heart: :heart:
 
Nasu-85:: Voi ei miten sulle piti käydä :'( Paljon jaksuja ja voimia :hug: toivottavasti tulis nyt sitten itte pois niin ei tarviis leikata.

Tiaralle myös jaksuja :hug:

Kiva että Mussukka sai työn ja nyt vaan puntaroimaan hyviä ja "huonoja" puolia, kyllä se siittä varmaan selkiytyy kun hieman sitä pyörittelet mielessä..ja ei kai sun edes tarviis kertoa raskaudesta mitään, mutta tietty jos se sinnuu ittiä jää vaivaan niin silloin...

Kiva että Cassyllä oli mennyt hyvin ultra janyt vaan nauttimaan kunnolla odotuksesta, kun pieni sydänkin löi :heart:

Olikohan vielä muutakin jota piti kommentoimaan :whistle:

No omasta navasta:

Kuvotus ja oksetus on pahentunutja tulee semmoisina aaltomaisina kohtauksina, iltapäivään saakka, ja aina kun yrittää syödä niin olo pahenee ainakin hetkellisesti..en tiiä sitten syönkö liian harvoin..Mutta oksentaan en oo joutunut, vielä. Poikaa kun potalla käyttää kakalla, niin ei kyllä kaukana oksennuskaan oo :x mutta en valita...
Väsyttää, mutta muita oireita ei sit oikeastaan oo..
Himoja on illasta varsinkin...kaikkea suolaista haluttaa, ja ei auta ollenkaaan että puhutte täällä kebabeista yms herkuista :D no ei vaiskaa,n kiva vaan että puhutte.

Mieheltä on tässä yrittänyt kinuta että käytäis siinä alkuraskauden ultrassa, mutta saa nähhä..Haluttais niin käydä katastaan , kun näitä huonoja uutisiakin on tullut, niin muistaa ainakuin epävarmaa vielä se omakin raskaus on :/ Toivottavasti ei enää tuu huonoja uutisia kenellekkään...

Mut nyt poijalle sapuskaa... :wave:

Piku ja Tintti 6+6
 
Onnea uusille ja tervetuloa mukaan! :flower:

Kiitos Hilmuska
osoitteestaa! Täytyykin heti mennä vilkasaan.

Omanapa: Mua vähän huolestuttaa kun ei mitään oireita varsinaisesti ole... Mitähhän se voi merkitä? :ashamed:

Mukavaa lauantaipäivää kuitenkin kaikille!

 
Pikkumuksis:jarrusukkia ja mukavaa odotusta.
johnu83:ei aina välttämäti tarkoita mitään pahaa tuo oireettomuus.Toisilla tuo 9kk voi mennä ns.siinä sivussa.Koskas sulla oli neuvola?
Täällä podetaan flunssaa ja väsymystä.Yritin hieman nukkuakin,kun isommat katto pienten perään.Puhelin herätti |O
Kävin apteekista hakemassa kallkitapletteja joissa d-vitamiini mukana.Nyt juomaan kuumaa vettä johon sekoitan eucalyptyskarkkeja.

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LEAL:
Aargh! Täälä turvottu kun pullataikina :headwall: :x Kamala olla kun maha ihan pallona, ihan kun joku työntäis sitä oikeen eteen :/
Tietääkö joku mistä turvotus johtuu..?

Tein äsken vähän iltapalaa: coctailtikuissa nakkeja, viinirypäleitä, juustoa ja lihapullia :p Ja niitä on iiiiso kasa! :D :ashamed:
LEAL mua kävi naurattaan tämä viesti. :D Ensin neiti (vai oletko rouva?) ihmettelee miksi maha on turvonnut, ja heti perään kertoo kauheasta nakki-juusto-lihapullakasasta. :LOL: Ei vais, kyllä minä tiedän että alkuraskaus turvottaa. Se ei ole oikeastaan kovin kivaa kun ei ole vielä vauvamahaa, mutta muuten vaan tasapaksu olo. :| Musta tuntuu kuitenkin, ettei masu ole nyt ihan yhtä turvonut kun eka raskaudessa. Kaipa se eka kerta on kropalle suurin shokki, kun kaikki on uutta.

Aivan ihanaa että niin moni onnitteli mun ultrakuulumisista. :heart: Kiitos kaikille! Kyllä se jollakin lailla tekee odotuksen taas enemmän todeksi. Vielä kun meidän ä-polilla oli mun mielestä tosi tarkka uä-laite. Hyvin näkyi että pieni on jo ihmisen näköinen, vaikka pituutta oli huimat 11mm. En kyllä voi lakata ihmettelemästä, miten ihan muutamassa viikossa saa aikaan jotain sellaista. Vastahan mä 3 viikkoa sitten plussasin!

Pikkumuksis tervetuloa, ja onnea!

Meillä mimmi on päiväunilla. Sen jälkeen lähdetään miehen vanhempien luo syömään. Saa nähdä mitä sitä saa alas... Kumma juttu muuten, että kakkavaipat ei minua ällötä yhtään normaalia enemmän. Kaikki mimmin ruoka sen sijaan.. :x

RV 7+3 :heart:
 
Tervetuloa Pikkumuksis ja paljon Onnea raskausaikaasi! :heart: :flower:

Kyllä oli ilkeää olla töissä, mutta sisulla se 4 tuntia meni, TUC keksiä välillä haukaten ja 1 piltti oli myös mukana :p

Nyt pian nukkumaan :xmas:

Mukavaa ´lauantaipäivän jatkoa kaikille!





 
:wave: kaikille täällä hyviä uutisia eli pieni epämääräinen möntti ultrassa näkyi ja sydän sykki kyllä oli herkkä hetki vaikken tiiä oliko se nyt hyvä vai huono kun sen näki jos kuitenkin menee kesken jostain syystä
no mutta joka tapauksessa ollaan hiukan pidemmällä mitä luulin eli viikkoja on nyt 7+2 mahtoko se LA nyt siirtyä sitten 2.7 eli jos vaihdetaan minut siihen

täällä oli taas surullisia uutisia :hug: teille kaikille kellä menny kesken ja voimia

syömisestä mä nykyyän syön suht terveellisesti just esikoisen takia ja melkeenpä 5 kertaa päivässä grilli ruoka vaan alkaa taas himottamaan niin kuin aikasemmassakin raskaudessa makkaraperunat oli ihan ykkönen :p

uusiakin oli tullut tervetuloa ja jarrusukkia :flower:

tänne oli niin hirmusesti tullu tekstiä et meni puolet pojun päikkäriajasta
lukemiseen :LOL: se on nyt sitte niin et kaikki tulevat isovanhemmat tietää no melkeenpä arvasivat kun ei me turhanpäiten kumpikaan kaupungilla juosta ja vielä yhtäaikaa käskin kyllä olla vielä hissuksiin kun ollaan niin alussa, mutta appiukko ei varmasti ole hiljaa sillä on tänään synttärit joten miehen sisarukset varmasti kuulee ilouutiset

hyviä vointeja kaikille ja toivottavasti ei tule enempää surullisia uutisia

witchi & nökkönen 7+2
 
Cassy: täällä sama homma myös pojan ruuat etoo, varsinkin nan:in tehty aamupuuro saa puistattaan ja yökkimään..vaan ei auta pakko syöttää poitsu...myös aamusella se jääkaapin haju saa yökäämään..

Tervatuloa mukaan pikkumuksis, ja oikein mukavaa odotusta.

Hienoa että saatiin lisää hyviä ultrauutisia witchi :heart:
 

Yhteistyössä