Heinäkuun Hellemasut-15 *Huhtikuussa*

NeIHM kamalalta kuullostaa toi teidän terkka, kannattaisiko siitä tehdä jonkin sortin valitus jonnekkin? : / :confused: Tai voisitteko vaihtaa kokonaan toiseen tätsyyn? Ei tunnu terkalla hirveämmin mitään työmotivaatiota olevan ja hui hirveä miten se puhuu sulle! Tsemppiä! :heart:

Minnimys & Mölli 26+4
 
StaRR itse just poskiontelotulehduksesta parantuneena voin vinkata että Bafucinia saa ottaa, Strepsilsiä ei. Bisolvonia saa ottaa jos pitää saada limaa irti. Paljon teetä ja lämpimiä suihkuja niin limakalvot pehmenee. Muista myös juoda. Siis 2-3 litraa, sanoi mulle tanssikaveri joka on terveydenhoitaja, jotta limakalvoille olis helpompaa. Juo vaikka vähän haaleampaa vettä ja pienin kulauksin useasti niin tekee kurkulle hyvää. Nenäsumutetta ei periaatteessa suositella, mutta mulle sanoi työterveyslääkäri, neukkutäti ja farmaseutti että voi käyttää kun on ihan toiseen päähän kuin vauva ja niin pieniä annoksia lyhyen aikaa. Farmaseutti sanoi että hän itse käytti nenäsuihketta kyllä raskauden aikana. Työterveyslääkäri määräsi penisilliinikuurin kun oli tulehdusarvot koholla. Sitten on tietysti nenäkannu jos meinaa mennä nenä tukkoon. Tsemppiä!

Tyyppi päätti pitää festareita 03-4.30 viime yönä, enkä pystynyt nukkumaan kun monotti niin reippaasti. |O Toki varmasti pieni vauvakin valvottaa, mutta silloin ei tarvitse herätä 6.15 töihin vaan voi nukkua kun tupajumi taintuu.

Löysin eilen tosi kivan kevättakin uffista, kun huomasin että oma kevättakki ei mennyt enää mahan kohdalta kiinni. Iloitsen asiasta! :) Nyt on hyvä mennä tyylikkäänä ulkomaille.

Alkaa tää raskausdementia muuten olla jo aika paha. Unohdin tossa alkuviikosta oman sukunimeni kun vastasin puhelimeen. :D Reippaasti vastaisin firman nimen, etunimeni ja öööö... En mä ole ollutkaan kuin 32 vuotta saman niminen joten onhan se vaikea muistaa. :D Meinasin myös toissayönä veskiin herättyäni lähteä ulko-ovesta rappuun. Käsi oli jo ovenkahvalla kun havahduin. Piti sitten varoittaa miestä että jos ovikello yöllä soi ja mä en ole sängyssä niin tulee päästämään mut sisään.

Terhitär ja Kaneli 25+3
 
Nelli no jopas on täti, pystyisitkö valittamaan jonnekin. Noiden neuvolantätien pitäisi ennemmin olla empaattisia ja auttaa. Omassa neuvolassa kyllä kysytään aina että miten voit, huolestuttaako joku ja jos joskus joku huolestuttaisi niin varmasti antaisivat lähetteen ja pyrkisivät auttaa kaiken mahdollisin keinoin.

Minnimys tsemppiä työpaikalle, jospa työterveyslääkärikin tajuaisi ettei raskaana oleva samalla tavalla pysty enää tekemään mitään.

En muista mihin muuhun mun piti vielä kommentoida... parin viikon päähän tuli äippäpolille kutsu näistä radi jutuista. Pitäisi taas ottaa vuorokausi käyrä jossain vaiheessa, ehkä viikonloppuna. Saisinkohan mä vähän herkutella viikonloppuna suklaalla :)? Huonosti nukutut yöt ja väsymys tekee mulle aivan hirveän suklaan himon... ja se on ainakin hetkellisesti piristänyt mua.

Meillä on rankka tilanne töissä (YT:t ja joudun irtisanomaan 2 henkilöä niiden johdosta), onneksi mä en ole mikään stressaaja tyyppi niin ei hirveästi vaikuta omaan vointiin. Eli täällä on myös yksi ihan hyvin voiva tyyppi...

ipna 26+5
 
Moikka

Se mun terkka on oikeesti todella kylmä ihminen, uskoisin ihan luonteenpiirteeksi noin niiku siviilissäkin.. ? No, oisko kuitenkin kolahtanut eilen sille jotenkin kun asiallisesti mutta suoraan ilmaisin etten koe pystyväni jutella sen kanssa. Soitti aamulla KYSin äippäpolilta ja sanoi että*lähete*minusta saapunut eilen ;). Siellä päässä hyvin ymmärtäväisiä ja halusivat että saan ajan nopeasti eikä tarvitse odottaa normia kolmea viikkoa.Ens torstaina on tunnin aika (tupla-aika) lääkärille äitipolilla. Tuli hyvä mieli vain pelkästään siitä kuin hienovaraisesti tämä sihteeri hoiti asiansa. Tämä minun terkka on käsittääkseni äitiysneuvolan lähiesimies kaiken kukkuraksi. Mies ehdotti myös th:n vaihtoa. . Pitää nyt katsella kun yksi ainut sovittu aika rv30ja sit se neuvolalääkäri rv35-36.. ei aikoja välissä ja ton lääkärin jälkeen ois parin viikon tauko vissiin ja sit en saata enää ehtiä. Ja tiiäppä tuota ottasko ne johonki kontrolliin mut tonne isolle kirkolle vielä loppuvaiheessa.

Nelli & Timpsu 27 + 4
 
  • Tykkää
Reactions: Terhitär
Terhitär Mietinkin just tuota bafucinia mut terkkari eilen sanoi ettei sitä suositella kun katsoi netistä jostain et ei ollu "vihreellä" listalla raskausaikana. Ja just tarkistin netistä et saa käyttää turvallisesti. Vitsi toi terkkari on ihan pihalla.. onkohan se joku valehoitaja, tähän ei kohta enää oo muuta selitystä kun toilailee koko ajan erinäisissä asioissa. Se väitti mulle myös et rauta auttaa tyroksiinia imeytymään ja toisinpäin mut onneks bongasin pakkausselosteesta et asia on just päinvastoin :O
Sit tuota strepsilsiä se yritti eilen koneeltaan etsiä et joskos sitä sais raskausaikana ottaa niin se ei sitä löytäny mistään kun kirjotti sen nimen koko ajan väärin vaikka sanoin jo jossain vaiheessa sille kirjaimiakin.. mut täytyypä bafut tänään hakea, thänks! Mullakin pää lyö välillä ihan tyhjää, jonkinasteinen raskauspää kehittynyt kun saatan puhua samoja asioita uudestaan ja en muista yhtään mitä joku on puhunut tai sanonut aiemmin. Myös muuta hölmöilyä päivittäin havaittavissa :D
Ihanaa reissua teille ja muistahan levätä välillä kävelyn ohessa! =)

Nelli karmee tuo sunkin neuvolatäti. Pistäisin kyllä palautetta jonnekin päin.. ei sen noin kuulu mennä. Hyvä et itse oot valveutunut ja jaksat ja osaat hakea apua muualtakin..
Kiva et sullakin paistaa aurinko välillä ja on parempiakin päiviä =)

ipna saa sitä suklaata ihan hyvällä omalla tunnolla syödä kunhan ei päivittäin harrasta makeaa. Kyllä mullakin on kaapissa pringlesejä ja ässä mix-pussi ja herkutellaan tänään illalla kun katsellaan telkkaria.. se ei vaan välttämättä tee hyvää mun huomisaamun sokereille kun illasta syö tollasia mut kohollahan ne on muutenkin :attn: Mulla on nyt tärkeintä ettei aamiaisen ja muiden aterioiden jälkeiset arvot nouse yli sallitun rajan. Paastosokerin suhteen ei nimittäin taideta satunnaisia aamuja lukuunottamatta päästä tavoitteisiin kuitenkaan vaikka insuliineja kuinka nostettais..

Kauhee kun tuo sängystä nouseminen on nykyään päivä päivältä vaikeempaa, ja tarkoitan fyysisesti. Meillä on pehmeä vuode ja siinä on oma työnsä kun sieltä yrittää 3-4 kertaa yössä punnertaa omatoimisesti ylös kun ei viitti miestäkään joka kerta herättää vaan sen takia et pääsen pissalle. Vähänkin kun oot "väärässä" asennossa niin pistää ja vihloo eikä sieltä yksinkertaisesti helpolla nousta. Sama pehmeellä isolla sohvalla kun katsellaan telkkaria niin aikamoinen könyäminen tästä on jos tahtoo nousta ylös.
Nyt oon ollut sisällä aikalailla enkä oo ulos mennyt kuin kauppaan kun tuolla on aivan kamala tuulimyrsky ollu jo monta päivää. eilenkin illalla tuntui et lähden tuulen mukaan kun kauppaan kävelin. Hiekkapöly lentää myös kun ei täällä pikkupitäjässä mitään katuja pestä. Ootan niiin jo kesää :)
Ihanaa viikonloppua kaikille!

Starr 28+2
 
Nelli hyvä et aika onnistui jo noin nopeesti äippikselle =) Jes! Mä oon aina ihmetelly itsekin alan töitä tehneenä et miten hoitoalalla voikin olla jotkut niin tunnekylmiä ja varmasti ovat sitä myös siviilissäkin. Onneks me kaikki ei olla samanlaisia =)
 
Ihan järkyttäviä juttujahan täällä näkyy! Minnimys, mä kysyisin suoraan esimieheltä tuossa vaiheessa onko aivan liiton hyväksymää tuo, että työsopparia aletaan muuttamaan puolivälissä ja raskaudesta johtuen? Lisäksi kertoisin, että olen aina käsittänyt ettei raskaus ole peruste tutkia työjaksamista, vaan se on väliaikainen tila, joka tulisi ottaa huomioon helpottamalla työntekijän työskentelyä, eikä pahentamalla työskentelyilmapiiriä! Uskomatonta. Tekisipä mieli käydä koputtamassa olkapäälle kyllä tuota sinun esimiestäsi. Ärr.. :mad:

nelHM, mä kuvittelen tietäväni miltä susta tuntuu! Mulla on vähän sama mielikuva omasta terkastani, koska vastaus lähes jokaiseen "onkohan tämä normaalia, koskahan tätä voisi tutkia, voisiko aikaani aikaistaa" -kysymykseen on jotain välillä "mene yksityiselle" tai "jos oikeasti on hätä, niin sairaalaan".. Joka ei tietääkseni ole ketään auttanut tähän saakka, mutta tottakai ymmärrän että ylireagointi ekan raskauden kohdalla mullakin on herkässä.. :D Huh. Mä vaihtaisin terkkaa sinuna ja puntaroisin mahdollisuutta tehdä ilmoituksen kyseisestä terkasta! Mulla oli tänään joku sijainen oman terkan kohdalla ja ihan erilainen käyntikokemus syntyi kyllä heti! :heart:

Sitten vähän Winny, eli minä :D :
Tänään kävin terkalla ja sain kuulla lapsiveden määrän olevan runsasta! Whaat? Mitä se tarkoittaa? En tajunnut edes kysyä sitä, kun avauduin vain kaikista omista vaivoistani ja marisin kuinka en jaksa olla töissä enää jatkuvien kipujen ja hankalan olon takia. Noh, googletin ja sain vastaukseksi: "lapsi on sairas, lapsella on napanuoran pään ympäri-kiertymisen riski, lapsi ei välttämättä kehity jänteväksi kun pääsee liikkumaan liian helposti" jne. Ihan järkyttävää tekstiä. Joku oli linkittänyt jopa jotain Down-linkkejä sinne, joten lakkasin lukemasta! :\
Lisäksi kuvailemani oireet (eli nämä "kivut" ja "epämieluisat olotilat") vastasivat terkan mielestä pehmentynyttä kohdunsuuta ja patisti lääkärille. Tosin neuvolalääkärille sai ajan vasta 3vkon päähän ja niinpä marssin työterveyslääkärin puheille! Noh, sain saikkua sinne neuvolalääkärin aikaan saakka, eli 3vkoa. Jippii! Hävetti ihan mielettömästi soittaa töihin, että olen saikulla nyt usean viikon.. Äh.

Muita oireita mitä tällä hetkellä on, löytyy pissatessa: lorauttaa vielä pöntöltä noustessa ja lantiopohjan lihaksia harjoitan lähes päivittäin = johtunee jostain muusta. Terkan mukaan tässä voisi olla kyse juurikin tästä pehmenemisestä, kun lapsivettä on paljon ja tihkuis sen vuoksi? En käsittänyt tätä kokonaisuudessaan, mutta selvä.
Alaselkä poksuu ja naksuu, kyljelleen ei pääse enää kun on hetken makoillut selällään. Itkua väännetään ja mies auttaa.. Huoh.
Lantio ja polvet ovat aivan tuusannuuskana työpäivän jälkeen, samoin kevyempikin lenkkeily aiheuttaa ongelmia. Mutta pakko liikkua, en kestä jos en pääse kävelyille välillä! 2km on ihan maximi nyt ja nopeus ehkä se 2km/h :D

Tällaista tällä kertaa.. Saapa nähdä jäädäänkö tässä suorilta äippälomille kohta! Onneksi esimieheni ymmärtää hyvin tilanteeni ja kannusti toimimaan olotilojen mukaisesti :heart:

Winny+vauva rv 28+0
 
Pakko tulla hehkuttamaan :wave: Me ostettiin tänään vauvalle vihdoin vaunut, Teutonia Mistral Sportit ja ollaan megatyytyväisiä :kiss: Käytetyt mutta tosi hyväkuntoiset. Nyt puuttuu enää turvakaukalo ja sitteri ja jälkimmäisellä ei niin kauheaa kiirettä. Yes =)
 
Hiphei!

Täällä taitaapi vihdoin olla ohi työnantajan kanssa tappelu! :cool: Perun kyllä pahat puheeni työterveyslääkäristä kokonaan, todella asiallinen ja järkevä vanhempi herrasmies. Kerroin hänelle ihan rehellisesti kaikki ongelmat työssäni, ja hän kyllä ymmärsi täysin. Ilmeisesti hän itse on myös ollut joskus vuonna kivi ja kirves ravintola-alalla töissä ja tuntee alan haasteet. Työnantajani oli kuulemma ehdottanut hänelle että jäisin osasairaspäivällerahalle ja tekisin kolmisen kertaa viikossa töitä. Lääkäri ei kokenut että siinä olisi hirveämmin mitään järkeä, totesi että työnantaja yrittää vain säästää palkkakustannuksissani. Oli kuulemma saanut työnantajan puheista sellaisen käsityksen että laskettu aikani olisi vasta joskus myöhemmin syksyllä. Luuli että olen neljännellä kuulla raskaana. Olin että noooo ei nyt ihan :D Määräsi minut nyt 10 päiväksi sairaslomalle, ja ensi viikolla menen takaisin juttelemaan ja kerron että haluanko ottaa tuon osasairaspäiväsysteemin. Lääkärille oli ihan selvää ettei tuommoiset työtunnit, tauottomuus ja painavien tarjottimien kantelu tule enään kyseeseen. Että tuli hyvä mieli! :rolleyes:

Lääkäri vielä soitti meille töihin ja kertoi että jään nyt sairaslomalle ja ensi viikolla päätän haluanko olla osan ajasta töissä vai jäänkö kokonaan pois. Vein sairaslomatodistuksen töihin ja esimieheni kysyi vain että "niin, ensi viikollako sitten päätät että jaksatko vai etkö ja jäätkö sitten sairaslomalle?" Totesin vain että EI, jään nyt 10pv pois ja päätän sitten että tulenko ollenkaan takaisin. Selkeästi hänestä tuntui vaikelta uskoa että mulle oltiin muka oikeasti määrätty sairaslomaa ja että 10 tunnin työpäivät ei tule enään kysymykseenkään :headwall: Lääkäri myös soitteli mulle myöhemmin perään ja kyseli miten töissä suhtauduttiin ja totesi vielä että aikamoisia työpäiviä ne on mulla uskaltanut teettää. Mukava ukkeli. =) Mutta nyt on kaikki hyvin työn osalta. Ei tarvitse enään stressata ja pelätä että mihin helvetin loukkoon ne tänään mut taas työntää töissä :x Iso kivi lähti harteilta.

Winny Ei kannata missään nimessä googlailla, sillä saa aikaan itselleen vain pahaa mieltä ja hirveän stressin päällensä. Vastaukset siellä aina maalailee kauhukuvia seinälle ja ennustaa vähintään kuolemaa. Itsekkin tein sen virheen että raskauden alkuaikana googlailin raskaudesta ilman pahoinvointia ja tulos googlen mukaan oli jo tuulimunaraskaus tai keskeytynyt keskenmeno ja olin aivan hajalla seuraavat pari viikkoa enkä edes uskonut olevani enään raskaana. Sen jälkeen mies määräsikin ehdottoman google kiellon :D Soita vaikka neuvolaan niin saisit luotettavamman vastauksen :)

Täällä alkanut tulemaan kummallisia tuntemuksia alapäähän, välillä kun supistaa niin sen jälkeen alapäätä kirvelee hieman jostain sisältä päin. Mutta tämä menee aina hetkessä ohi. Täytyypi kyselle neuvolalääkäriltä 1,5vk päästä että mikä meininki ja jos hän tekisi sisätutkimuksen ja tsekkaisi kohdunsuun tilan ettei se ole vaan pehmentynyt.

Ihanaa viikonloppua kaikille! Ensimmäistä kertaa neljään kuukauteen täälläkin on lauantai vapaa, kiitos sairasloman :heart: :cool:

Minnimys & Mölli 26+4
 
  • Tykkää
Reactions: Terhitär
StaRR, meilläkin vaunut hankittu ^_^ Ostettiin Ora Saagat käytettynä, tosi hyväkuntoiset ja ei mitään käytönjälkiä edes renkaissa! Olivat olleet turhat edellisellä kun ilmeisesti heidän baby ei viihtynytkään vaunuissa pitkään :)
Sitten ostettiin Brio Singit, joihin saadaan se Brion oma turvakaukalo napsautettua kiinni esim. Kauppareissulla :)
Lisäksi meillä on nyt se TinyLoveRocker -sitteri ja pinnasänky tulossa tutulta kunhan heidän lapsi oppii nukkumaan ilman laitaa ^_^

Kaikki löytyy siis ja vaatteet on hankittu myös. Vain vauvakirja puuttuu, mutta odotan ainakin vielä babyshowereitani josko joku olisikin hankkinut sen niin säästäisi siinäkin vähän ;)
Kaikki on oikeastaan hankittu käytettynä joten rahaa säästynyt rutkasti.

Nyt olen tosiaan 20päivää saikulla ja saa nähdä antavatko palata töihin enää.. Harmittaa kun on itse niin tunnollinen, etten halua "lintsata" töistä, mutta neuvolantätiä lainaten; on parempi ottaa nyt rauhallisesti kuin kärsiä myöhemmin oireista ja ongelmista. Töitä ehtii tehdä loput 40vuotta.
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
Minnimys hyvä et alkaa pikkuhiljaa vihdoin asiat järjestyä työnkin saralta =)

Winny älä googlettele :hug: Mäkin sorruin joskus alkuraskaudessa vähän ettimään tietoa kaikista riskeistä yms. ja varsinkin kun oli yksi tuulimunaraskaus ennen tätä nykyistä takana niin sain vaan lisää stressiä ja huonon mielen. NYt lepäät saikulla äläkä yhtään tunne huonoa omaatuntoa sairaslomasta. Kaikki on väliaikaista ja sun ja vauvan parhaaksi. Töihin kerkeet kyllä sit myöhemminkin ja siellä pärjätään kyllä =) Nyt vaan rauhallisia ajatuksia ja lepoa, kaikki on varmasti hyvin :heart: Myös me ollaan mahd. paljon käytettynä vauvajuttuja ostettu niin on kyllä rahaa säästynyt ja hyvä niin koska hankintoja on ja tulee vielä paljon.

Mitäs astrealle kuuluu?

Mä oon sit flunssassa. Karmea muutaman päivän kestänyt kurkkukipu on hävinnyt mut tilalle tuli vuosisadan nuha. Kipeä olo ja pää täynnä räkää mut onneks oon kuumeelta välttänyt, kop kop :rolleyes:
Oon jääny koukkuun mehujäihin vaikka tiiän etten sais niitä koko ajan syödä :whistle: onneks ne loppuu kohta pakastimesta..
Tää päivä menee sohvannurkassa ja sängyssä, onneks mulla on tuollainen ihana mies joka tekee kotihommat ja hoitaa koiran yms. En millään jaksais päivällä nukkua vaikka kipee olo onkin mut tässä surffailen tekemättä mitään :saint:
Kivaa lauantaita kaikille!

Starr 28+3
 
Minnimys; voi kun ihanaa että asiat lähti ratkeemaan ja sait lääkäriltä tukea!! Ehdin jo muistella omaa työuupumusta ja kuinka huonoon kuntoon menin ja oma esimies oli vain sitä mieltä että ylireagoin asioihin. Viime kesänä iski toisen työnantajan jäljiltä muistihäiriöitä. Näissä en ole ollut edes raskaana joten toi sun koittelemus on varmasti ollut vielä rankempi!

Nelli; toivottavasti säkin saat purkaa mieltäsi kun pääset lääkärille. Kamala neuvolatäti!

StaRR; toivottavasti flunssa antaa pian periksi!


(.) Täällä rauhallista. Tänään saatu viimeinen kortisoni piikki ja huomenissa pitäis vauvan keuhkot olla valmiit maailmaan. Kanyyli saatiin pois kädestä. Unto on ollut nyt pari päivää rauhallisempi mutta sykkeet kuuluu hyvin. Eilen tutkailin Kelan sivuja äitiysrahahakemusten, isyyslomien yms takia. Osaako kukaan sanoa että mitenkäs tämä nyt toimii kun on tosiaan se keskosuuden vaara(tämä on nyt erittäin pitkälle vietyä spekulointia) että mitä jos vauva ehtii syntyä ennen kuin ehdin tehdä ne hakemukset?
Harmittelin täs yks päivä että olin ajatellut tehdä itse kehdon mutta vaikka tässä kotiinkin pääsis niin en varmaan saa sellaisia alkaa väsäämään. Olis kaavat ja ohjeetkin jo etsittynä. :-\
Vaunuja en oo tarkemmin edes vielä miettinyt kun aina ajattelin että kesällä on vielä hyvin aikaa katsella ja vertailla. Miehen vastuulle jää nyt tosi paljon.
 
Moikka. Nopeasti vain pikapäivitys omista kuulumisista näin aamutuimaan.

Se olis täälläkin tänään käynti työterveydessä. Eilen alkoi tuntua supistus jo selän puolella ja totesin, että nyt riittää. Oon melkein kuukauden kärsinyt supistuksista töissä ja ehkä se on tosiaan aika hakea saikkua. Töitähän ois jäljellä enää reilu 4 viikkoa ennen kesälomaa, joten eipä tässä pitkästi olis. Mutta kun ei pysty niin ei pysty. Tuntuu vähän luovuttajalta, kun tapana ei oo kauheesti saikkuja pidellä ellei oo oikeesti pää kainalossa :(

Mutta ei auta kuin ottaa rauhallisesti ja touhuta hissukseen. Kotona se onkin mahdollista toisin kuin töissä.

Anskutin ja Muikku 25+3
 
Heipsis kaikille!

Minnimys Onnea taistelun päättymisestä! Ihan kiva huomata että on olemassa myös ymmärtäväisiä ja mukavia terv.huollon immeisiä =). Lepoa vain ja kotona sinne loppuun asti.

Winny Sulle kans tsempit saikulle ja huilia.

Astrea Sitä varmasti joutaa siellä kelailee kaikkea.. sitäkin mitä ois pitänyt tehdä. Onneksi sulla on niin hyvä asenne että sillä jaksat varmasti. Ja saahan sitä romahtaakin välillä. Mies varmasti tekee osallaan kaikkensa kun sinä keskityt teidän kahden hyvinvointiin siellä sairaalassa. Haleja paljon!

StaRR Onnea vaunuista =). Tsemppiä flunssan kouriin, veemäistä se tukkosuus ja jotenki kaikki tuplaantuu tässä siunatussa tilassa.

Anskutin Varmasti ihan oikea päätös. Ei toinna luovuttajana lähteä saikulle vaan fiksuahan se vaan on.

Omaa napaa. Eilen oli kiva mutta raskas päivä. Fiilikset pysy hyvänä mutta keho ei kestä. Oli lasten kanssa kaikenlaista menemistä ja tapahtumia ja illasta vielä pihan rapsuttelua.. ei minun luonteella seista tumput suorana ja sittehän se kostautuu. Olin illasta tosi kipee taas. Supisteli ja alapää on sellasessa paineessa että ihan pelottaa mite se kestää juhannukselle. Sitten tämä voisi syntyä.. ja hyvät mahkut on niillä tienoilla kun kaikki tullu reippaasti ennen laskettua. Yöt alkaa kans olemaan hankalia. Asentoa ei pysty ilman kipuja vaihtamaan. Liitoskivut niin pahoja että luu murskaantuu haarovälistä :(. Maha on kans koko ajan todella kiree. Mieskin kauhistele kuin pinkee se on. Ihan ku kestosuppari koko mahalla. Ei ole selkämakkaroita kun maha kasvaa ihan eteen ja vetää kaikki nahat selästäkin kireelle :D. On tää nii iso ja alhaalla että voi olla että tarviin oikeesti sen rollaatorin kohta. Kuopus etukoriin ja maha ritsalle ja baanalle :D. Noh, valivali taas. Mutta olo on todella tukala ja kipuja koko ajan niin ei osaa asioita ja oloaan kaunistellakkaan.

Mukavaa lämpöistä pyhäpäivää kaikille.

Nelli&Timpsu 27 + 6
 
astrea Kiva kuulla susta ja että kaikki on olosuhteisiin nähden ok. Joka päivä vauva kasvaa ja kehittyy enemmän ja turvallinen maailmaantulo todennäköistyy. Toivon sinne teille rauhallisia päiviä ja hyvä että tosiaan oot pystynyt vähän mieltä rauhoittamaan vaikka vaikeaa se varmasti onkin kun on koko ajan tietoinen kuitenkin tilanteesta. Mä en yhtään tiedä noista Kela:n jutuista mut eiköhän asiat järjesty tavalla tai toisella vaikka sattuis syntymään ennen kuin paprut kerkeet täytellä.. Sit vaan täyttämään niitä =) Ja jos kotiin pääset niin ihan hyvä pysytellä kaukana kehtoprojektista, kuulostaa siltä et joka tapauksessa, olit sairaalassa tai kotosalla niin taitaa mennä levätessä ponnistuksia välttäen tuo sun loppuraskaus. Kovasti tsemppiä ja halauksia =) Tuli mieleen et mehän ollaan samassa sairaalassa yhtä aikaa periaatteessa mut eri paikoissa kun ollaan taas tulossa äippäpolille seuraavan kerran ellet kotiudu ennen sitä.. :attn: Maailma on pieni ja sitä rataa :rolleyes:

{Anskutin} Et tosiaankaan ole mikään luovuttaja vaan raskaana =) ja sun ja vauvan parasta ajattelet ja se on ainoa oikea tapa. Loppupeleissä siinä tekee vaan itselleen hallaa jos väkisin kärvistelee töissä ja kotona voit rentoutua. Hyvällä omalla tunnolla vaan saikkuilemaan =)

Täällä flunssainen olo jatkuu. Kuumetta ei tosiaan ole vieläkään ollut ja siitä oon tosi tyytyväinen. Niistämässä saa olla koko ajan ja koko nenä ja sen vierusta on jo ihan punaisena :snotty: Eikä ruokaa maista joten tulee syötyäkin vähemmän :D Eiköhän tääkin tästä pikkuhiljaa. Luulin jo selvinneeni etten sairastu raskausaikana kun ei oo mitään ollu ja nyt tää tauti. Mut ei oikeestaan viittis näin pienestä ees valittaa kun muut asiat kuitenkn kondiksessa täällä.. :ashamed:
Rauhallista sunnuntaita kaikille =)

StaRR 28+4
 
Nelli Joo, tosiaankin tuntuu et kaikki tuplaantuu tässä tilassa. Just eilen nukkumaanmennessä miehelle itku silmässä ähisin et eikö nää raskausvaivat riitä vaan tulee vielä veemäinen tukkoisuus & räkätauti ja kainalon ihotulehduskin tosi kipee vieläkin vaikka antibiootti menee jo 4jättä päivää. Varvaskin vielä arka :D Mielikin herkistyy siinä samalla kun joka paikkaan sattuu.
Mulla kans tuo (vaikka nytten oonkin levännyt vaan paljon) et välillä innostun tekemään liikaa ja liian innokkaasti ja sit se kostautuu kipuina yms. Pitäis vaan osata ja muistaa levätä ja rentoutua. Helpommin sanottu kuin tehty =) Nuo yölliset kivut.. hmm. Mä oikeen oon kellosta katsonut et käyn tätä nykyä 2 tunnin välein pissalla eli aika katkonaiset on unet ja just tuo sängystä nouseminen ja kyljen kääntäminen on yllättävän vaikeaa jos meinaa ettei nivusiin tai alamahaan vihlo ja vedä inhottavasti.
"Kuopus etukoriin ja maha ritsalle ja baanalle" :LOL:
 
Anskutin: mä niin tunnistan ton mielialan mutta sä et oo luovuttaja, etkä itsekäs kun haet saikkua! Tuolla mentaliteetilla ei ikinä hae liian aikaisin saikkua joten rentoudu ja otat nyt rauhassa, se on teidän kummankin paras. :)

Nelli: mä ihailen tuota sun asennetta elämään!

StaRR: nenän tukkoisuus on ilman raskauttakin jo vmäinen olotila, saati kun vauva alkaa viemään keuhkoilta sen viimeisenkin tilan. Toivottavasti edes jostain päin alkais helpottamaan!

(.) Tänään on itketty mutta tavallaan hyvässä mielessä. Täällä on kätilöillä ollut nyt rauhallisempi päivä niin ovat ehtineet jutellakin ja sain purkaa mieltäni vähän kaikista asioista. Kätilöäkin tuntui helpottavan kun alkoi nähdä koko kuvan tästä mun elämästä ja miten kaikki kietoutuu tähän raskauteen.

Kelan papruista kätilö sanoi että sosiaaliosasto voi täytellä ne mun puolesta ens viikolla ja esitteli sellaisen Pikkulapsipsykiatrian poliklinikan mistä voisin saada keskusteluapua yms näihin pelkoihin, ahdistuksiin ja löytää iloa tähän raskauteen. Taas pari murhetta vähemmän.

A&U 24+1(seuraava tavoite 28+0)
 
Moikka

Sairaalassa sisällä taas oltu torstaista alkaen, kärvistellen eteenpäin mennään siis.
Pahoinvointi tekee niitä ylilyöntejä, en ollut saanut mitään taas tiistai illan jälkeen alas ja vesikin tuli ulos samointein ja samalla alkoi vahvat supistukset.
Supistukset eivät ota laantuakseen, kun oksentaminenkin jatkuu niin vahvana koko-ajan. Nesteytys tuo helpotusta kyllä, mutta aika pian olo palaa ennalleen.

Itsehän olen ollut sairaslomalla jo tammikuun lopusta alkaen kokonaan, se oli vaikea paikka minulle kun jouduin sairaslomalle, vaikka olin tiedostanut sen jo itselleni. Olen ollut semmoinen "työohjus" ja ura-ihminen, mutta silloin tajusin että nyt pitää höllätä enhän olisi voinut tehdä mitään tässä oloissa.
Maaliskuun alussa oltii "kolmikantakeskustelussa" minä, tukena mieheni, työterveyslääkäri sekä pomoni, itse kun olen esimiehenä joten koko paikan pomo oli paikalla. Se meni hyvin kaikki ymmmärsi kaiken, sairaslomalla olen äitiyslomaan saakka, eihän tässä tilanteessa oikein epäselvyyttä voinutkaan olla kun koko ajan oksennan ja olen osastolla. Ja nukun tai makaan vaan kun huimaa.

Kaikille teille tsempit kanssa!

Annu 28+4?
 
Hankinnoista: meillä jo jonkin aikaa sitten vaunut käytettynä ostetut, tosin uudenveroiset. Päädyttiin silloin Emmaljungan Edge duo malliin, jossa kääntyvät etupyörät. Vaatteita on tarpeeksi edellisten jäljiltä + muutama heräteostos ja kaikkea pikkusälää nyt viimeaikoina hankittuna mm. muutamia ihotuotteita, vaippoja niin kertiksenä kuin kestona, pari tuttia ja tuttipulloa (vaikka siis aiempia täysimettänyt, niin varalla on hyvä olla). Turvaistuimeksi valikoitui cypex aton turvakaukalo. Hoitolaukku myös hankittuna, samoin pinnasänky ja siihen olemassa jo edellisiltä jääneitä lakanoita. Aikalailla siis alkaa olla hankinnat tehtynä. Inhoan jos tulee kiire hankintojen kanssa, suurimmat tavarat tosin kellarissa säilytyksessä. Vaatteet kaappiin järjestettynä. Onhan tässä tosin vielä hyvin aikaa touhuilla.

Kipeänä edelleen, nyt alkanut päätä särkeä ja poskiontelot kipeinä ja vihloo hampaisiin ---> täytyy varmaan oikeasti lääkäriin päästä. Nyt ollu enemmän tai vähemmän sunnuntaista lähtien kipeänä, kuumetta ei tällä hetkellä ole, mutta tosiaan niistäessä tulee niin järkyn näköistä tavaraa, että taitaa olla antibioottia vaille. En vaan tuossa viikolla päässyt työterveyden kautta lekuriin, kun supisteli myös, niin he sanoivat, että ei kuulu heille. Otin neuvolaan yhteyttä, siellä ei lääkäriaikoja. Menin terkkariin, ei lääkäriaikaa eli oon nyt sitten ollut omalla ilmoituksella ja sairaanhoitajan luvalla pois tän ajan + vapailla. En oikein tiedä kuka mun asian ottais nyt sitten hoitaakseen, kun ei oikein viitsis yksityisellekään maksaa :( Yks ilta supisteli 2 tuntia säännöllisesti, onneks ei ollut kuin pari kipeämpää supistusta (sellaista menkkajomotusta alavatsalla) ja sitten on alkanut viiltää tuonne kohdunsuulle. Keskiviikkona neuvola ja toivon, että varais aikaa mulle ylimääräiseen lääkärintarkastukseen, että sais tietää ton kohdunsuun tilanteen, kun kuitenkin nyt muutaman viikon noita supistuksia ollut enemmän ja nyt kipeänä ihan levossakin tulee useita peräjälkeen :| Tälläistä ei ole ollut aiemmissa raskauksissa, niin en osaa arvioida tekeekö ne jotain tuolla alakerrassa vai meneekö harmittomien olojen piikkiin vielä. Harjoitussupistuksia toki ollut aiemmissakin raskauksissa.
 
Astrea Onpas hyvä että siellä on joudettu kuuntelee sinua. On todella tärkeää että pääsee puhumaan ääneen tunteistaan ja tunnelmistaan. Monesti pelkkä ääneen sanominen riittää. Itkut puhdistaa. Itsekin tarvitsen välillä romahtaa, etsin siihen oman hetken, ruokin sitä ja annan kaiken itkun tulla. Kyllä se vähän aina helpottaa. Halit sinne sairaalaan!

Annuu Joka kerta odotan, että nyt, nyt sinä saat jo nauttia ja tuo homma on loppunut. Voi sinua :(. Olen oikeesti niin pahoillani että raskausaika pitää olla pelkkää kärsimystä. Varmasti kun tultu jo viimeselle kolmannekselle, tuo oksentelu aiheuttaa supistelua. En osaa sanoa mitään, menen sanattomaksi. Halauksia ja voimia.. ei tässä muuta osaa.

Pajunkissa Erikoista että et mistään saa lääkärille aikaa. Kyllä minäkin näkisin että hyvä ois tossa tilanteessa tarkistaa kohdunsuun tilanne. Lepoa vain ja ääntä korkeammalle jotta se aika löytyy!

Supisteluista: Vaikka on viides raskaus ja kaikki aiemmatkin supistellu reippaasti, niin silti olen epävarma että tekeekö ne jotain tuolla vai ei. Kyllä harkkasupparit oikeista erottaa, mutta lopussakin ne harkat napakoituu ja siten kypsyttää kohdunsuun tilannetta synnytystä varten.. jos nää muuttuu tässä viikkojen edetessä, niin voihan ne saada siellä aikaan jotain kypsymistä aiemminkin. Mulla nimittäin kans kuten Pajunkissalla, alkanu välillä tuntumaan kohdunsuulla ne välillä. Ja jotenkin tuo paine tuolla alamahalla. Oisko jo laskeutunut vauva johonki asemaan? Tuo kuopus painu alas yläaukeamaan rv28, että siinä mielessä sopis. Maha roikkuu alhaalla, osuu rappusia noustessa reisii :D. Painaa, kiristää ja kaikkea. Onneksi lääkäri torstaina! Saan mielenrauhan toivottavasti kaikelle näille ja mikä parasta, näkee Timpsun!

Muoks. Piti kirjoittaa vielä äsken sellasesta oudosta tuntemuksesta.. kun tuo maha painaa niin alas niin painetta on peräpäässäkin. Sitten on sellaista outoa tuntemusta kohdunsuulla; ihan ku siellä ois joku kupla joka muljuaa ja tuntuu että posahtaa. Samalla se on vihlovaa ja ikävän tuntuista. En osaa muulla tavoin kuvailla. Tavoittaako kuksan tällaista?
 
Viimeksi muokattu:
astrea kiva että järjestyi juttutuokio kätilön kanssa koska aina kun mä oon ollu sairaalassa niin hoitajilla on niin hirvee kiire et potilas tuntee itsensä tosi helposti yksinäiseks eikä hoitsuilla ole ymmärrettävästikin aikaa kuin huoneessa pyörähtää. Tää on jännä sillai huomata et itse hoitajan ominaisuudessa (silloin kun töissä olin viimeks) se kiire on käsinkosketeltavaa ja aikaa ei todellakaan jää mihinkään inhimilliseen "ylimääräiseen" potilaan kanssa ja työaika menee niin nopeesti ettei sitä 8h päivää edes huomaa. Mut kun potilaana on ja vaikka asian tiedostaa niin tuntuu hylätyltä ja merkityksettömältä usein, varsinkin jos ei kauheesti vieraita käy katsomassa. En osaa paremmin selittää :D Mut ihanaa et pääsit tosiaan juttelemaan. Se helpottaa ja antaa hoitajallekin käsitystä sun tilanteesta ja lähemmin sun tunteista ja peloista yms. Yksikin murhe vähemmän on jo paljon :heart: Ja mukavaa et saat keskusteluapua sieltä psyk.poliltakin tarvittaessa.

Annuu ei voi kuin olla tosi pahoillaan ja lähetellä tsemppiä tuohon sun olotilaan :hug: Aivan järkyttävää ja vielä koko raskausajan. Tsemppiä loppurutistuksiin, onneks ollaan jo viimeisellä kolmanneksella jos se nyt yhtään lohduttaa =)

Pajunkissa-85 toivottavasti kyse harmittomista oloista mut vaadit kans sit sitä ylim. lääkäriä. Parempi tarkistaa tilanne kuin olla tarkistamatta. Mulla kans poskiontelotulehdus ja suihkussa niistin kans aivan järkyttävää staffia tuolta jostain syvältä eilen illalla. Mut kyllä sitä räkää irtoskin ja heti olo vähän parani. Toivottavasti parantuisit pian kun on tuo tauti sullakin jo kestänyt..

Täällä tauti jatkuu vaan, nyt jo 5. päivää.. Tämän aamun uusi oire:ääni on melkein kokonaan poissa ja kurkussa/nielussa semmonen ihme olo ja välillä kun yskii niin limaa irtoo ja kuulostan ihan puliukolta jos näin vois tilannetta kuvailla. Poskiontelot täynnä mitä ihmeellisempää inhan metkaa kamaa, välillä keltaista ja välillä kirkasta. En oo lääkäriin edes miettinyt mennä kun ei ole kuumetta ollenkaan ja mulla menee siihen kainalon ihotulehdukseen jo kefexin joten eiköhän se tähän tautiinkin auta ees vähän jos sattuis jo bakteeritulehdus olemaan eikä virus enää.. mut yleiskunto ok joten vakaa usko et tää menee ohi ilman lääkäriä. Onneks mieheen ei oo tarttunu *kop kop*.
Rautalisää oon syönyt nyt viime viikon pe lähtien eikä onneks oo mitään sivuoireita ilmaantunu..
Nivus+häpykummun kivut ja vihlomiset=liitoskivut välillä aivan järkyttäviä. Yöllä sängyssä kääntyminen ja vessaan nousu kivuliasta, jopa pelkkä kävely ja esim. sohvalla asennon vaihtaminen. Välillä pistää muutenkin. Tuntui et eilen seksin jälkeen paheni mut voi olla vaan sattumaa koska ei muuten kipua missään yhd. jälkeen tai muitakaan oireita. Enhän mä nyt kipeenä oo edes lenkille yrittänyt, eilistä kauppareissua lukuunottamatta, mut ärsyttää kun kävelylenkit tekis hyvää et jos nuo liitokset iski tälläi päälle niin tuleeko tässä kauheesti käveltyä sit tervehtymisen jälkeenkään :$ Jos uimaan tuohon paikalliseen pikkuhalliin sais ittensä kammettua jossai vaiheessa mutta ekaks pitäis jostain metsästää uus uikkari joka menis päälle.. terkkari ehdotti jo bikineitä mut nou thänks :LOL:

Oletteko muuten jo tai missä vaiheessa alatte pesemään vauvan vaatteita ja pussilakanoita yms. ja pistätte kaappiin? oon miettinyt et missä vaiheessa tuo rumba on hyvä alottaa..

Ihanaa ja rauhallista viikonalkua kaikille!

StaRR 28+5
 
Viimeksi muokattu:
Annuu, yhdyn Nellin sanoihin, että aina toivon että kun seuraavan kerran kuullaan susta niin olo olisi helpottanut. Voimia ja halauksia, olet varmasti meidän kaikkien mielessä :heart:

Kuten myös astrea, sieltäkin toivoo kuulevansa pelkästään hyviä uutisia ja eilen oli kiva lukea sun viestiä. Yritä pysäyttää joku kätilö nyt viikollakin edes hetkeksi aina juttelemaan ja ehdottomasti hyödynnä tarjottu pikkulapsipsykiatrian mahdollisuus. Voimia myös sinne!

Pikaista paranemista flunssaisille StaRRille ja Pajunkissalle! Mietin Pajunkissa että riippuu tietenkin millainen sopimus teillä on työterveyshuollosta mutta olisiko mahdollista että pääsisit flunssan takia sinne ja tt-lääkäri laittaisi lähetteen yksityiselle gynelle? Meillä tämä on mahdollista ja täytyy sanoa että on todella hyvä työsuhde-etu. Aina pääsee erikoislääkärille sitä tarvitessaan eikä tarvii jonottaa julkiselle puolelle.

Nelli, en tunnista itsellä tuommoista tunnetta. Mulla ennemminkin niin päin että vauva on niin ylhäällä että välillä kun oikein tuolla möyryää niin tuntuu että tulee ylämahasta läpi joko pää tai pylly edellä..

Onnea uusille vaunujen omistajille! :) Me myös hyödynnettiin lauantaina lapsimessuilla messutarjous ja tilattiin vaunut. Oltiin päätetty että Bugaboo Buffalot tulee ja kun saatiin kesäkuomu kaupanpäälle niin pakkohan se oli lyödä lukkoon. Mulle vaunut on ollut se ehdoton, jonka haluan uutena ja oi että noi on vaan niin ihanat ja aivan unelmat työnnellä. Ei malta odottaa että kesä tulee ja pääsee niitten kanssa tositoimiin :)

Mä oon menettänyt jotenkin ihmeellisesti yöuneni. Pe-la yönä valvottiin vauvan kanssa molemmat. Tyttö piti niin hurjaa elämää että en tiennyt missä asennossa olisin. Saattoi johtua siitä että söin karkkia pe-iltana kun hetikohta sen jälkeen se alkoi eikä loppua tullut koko yönä.. Kahdelta aloin pyöriä ja puoli kuudelta aamulla luovutin ja nousin lukemaan lehteä : / Samoin viime yönä heräsin neljältä vessaan enkä sitten ole enää nukkunutkaan vaikka tällä kertaa ei voi vauvaakaan siitä syyttää. Tosi tylsää :(

Oli mielessä vaikka mitä muutakin mutta nyt kaikki sitten unohtui mutta joka tapauksessa aurinkoista uutta viikkoa kaikille!

Säihkiss 26+0
 
astrea hienoa että pääsit juttelemaan, kyllä tuollainen mieltä painaa niin puhuminen helpottaa.

Minnimys mahtavaa että oli noin hieno työterveyslääkäri, mahtava näpäytys työpaikalle.

Anskutin mullekin olisi tosi kova paikka hakea saikkua, mutta pitää vaan ajatella vauvan parasta. Mä en ole ollut varmaan kuin kerran 10 vuoteen oikeasti saikulla kun olin influenssassa. Omalla ilmoituksella ollut muutaman kerran, oksennustaudin takia. Kynnys kuitenkin olisi suuri. Onneksi vointi on hyvä niin ei ainakaan vielä toistaiseksi ole tarvetta saikulle.

Annuu tuo sinun tilanne on kyllä ihan uskomaton. Toivotaan että edes jossain vaiheessa helpottaisi.

StaRR mä olen tässä käynyt tyttöjen vaatteita läpi myytäväksi ja säilytettäväksi vauvalle (ei ehkä mekkoja pojalle :)). Ne onkin jo pesty joten sen puolesta ei tarvitse sitä alkaa tekemään.

Äitiyspakkaus tuli viimeviikolla (tykkään ihan hirveästi) joten ne vaatteet pitäisi pestä ja lajitella koon mukaan. Mutta meillä alkaa olemaan ongelma sitten nukkumisjärjestelyjen ja vaateiden säilytyksen kanssa. Jos yläkertaan tehdään väliseinä ja siirrytään sinne nukkumaan niin sitten ehkä helpottuu. Tuo kuopus kun vielä nukkuu meidän makkarissa niin tulee tilan puute, enkä tiedä millä ihmeellä saadaan hänet nukkumaan vaikka siskonsa kanssa. Tämä kuopus kun on sellainen neiti joka vaan tykkää ihan hirmuisesti läheisyydestä. Esimerkkinä tänä aamuna kun olin pukemassa vaatteita päälle niin otti oman yökkärinsä pois ja hinkui syliin ihokontaktiin <3 hertaista kyllä 2,5v neidiltä :).

Flunssan kourissa taisteleville nyt on todella paljon kaikenlaisia ja todella sitkeitäkin flunssia liikenteessä joten pikaista paranemista.

Nelli tuollaista tuntemusta ei ole mutta sellaisia on kuin papakoe otettaisi, ilmeisesti vauva välillä potkii tuota kohdunsuuta, näitä tuntemuksia on ollut aikaisemminkin.

Äitiyspolille pääsee ensiviikon tiistaina, radi diagnoosin takia. Arvot kotimittauksissa on ollet kyllä hyviä, joten sen puolesta ei mitään hätää. Tosin en tiedä olisivatko kutsuneet muutenkin kun esikoinen on SGA lapsi niin kuopuksesta olin tarkemmassa kontorllissa. Ylimääräisistä ultrista tässä loppupuolella ei ole yhtään mitään haittaa, vaikka ei se nyt niin mielekästä olekaan ravailla tuolla äippäpolilla.

Olikohan mulla jotain muuta mielessä ja jotain mitä olisi pitänyt kommentoida... no ei näin raskausdementiassa voi kaikkea muistaa. Vointi on kaiken puolin suhteellisen hyvä, mitä nyt maha hankaloittaa eläämää mutta juurikaan mitään kipuja sen pahemmin ole. Toisinaan on vähän pahempia päiviä ja toisinaan parempia, mutta sellaista se on. Stressin pitäisi helpottaa tämän viikon jälkeen kun saa noi vaikeat asiat pois alta ja sitten voikin keskittyä suosiolla tulevaan ja suunnitelmiin.


ipna 27+1
 
Ääh, just puhuin äitin kans puhelimessa (tartti jotain apua töissä tietsikan kanssa :D ) ja nyt ääntä ei lähde juurikaan enää ja raakun kuin käheä-ääninen varis. Googlettamalla mun oireet sopis viruksen aiheuttamaan kurkunpääntulehdukseen joten näillä mennään :x Ja kurkkukipu is back, entistä ehompana..
 
Viimeksi muokattu:
Pajunkissa, sulla on tossa kaks asiaa: tukkoinen nokka ja supistelut. Mee sen nenän kautta työterveyslääkärille jotta saat tarvittaessa tropit siihen. Tsemppiä myös muille nuhanenille! Vieläkin yskin kuin pultsari aamulla suihkussa sellaista vihreän sammakonkudun kaltaisia kimpaleita mutta vähemmän. Yök.

astrea: Kyllä ne kela-asiat saa hoidettua vaikka takautuvasti tai joku muu voi ne täytellä. Rattaat yms. voi hommata sitten kun Untoon on saatu katsekontakti. Varmasti jostain saa tarvittaessa jotkut työntelyvempeleet aluks ja sitten voi paremmalla rauhalla ja kunnolla katsella niitä kamoja. Tai jos sulla on siinä aikaa ja mahdollisuutta surffailla netissä niin kattele mitkä olis kivoja ja sitten ei tarvitse kuin hakea. Huuto.netistä ja tori.fistä löytyy paljon kaikkea ja sitten vaan miehelle hynät kouraan ja noutohommiin. Tsemppiä!

Meillä oli tosi kiva reissu Tukholmaan. Olin oikein ilahtunut siitä että jaksoin kävellä ihan hyvin. Aina vaan istui alas kun penkki näkyi. Otin aamulla hytissä jo 1g Panadolia suorilta niin ei sattunutkaan. Ilmeisesti vauva on jotenkin mönkinyt parempaan asentoon eikä paina enää niin saakelisti alavatsaan. Muutenkin kävely laivalla ja rauhallinen kävely kaupungilla teki hyvää ja kivut helpotti. Eniten sattuu kun on ollut pitkään paikallaan ja sitten lähtee liikkeelle niin menee ensimmäiset parikyt minsaa irvistellen. Harmi että työ on paikallaan istumista koneen ääressä niin on ihan rahjus illalla.

Tänään on jotekin ihan kosminen aivosumu ja väsymys. Ei ymmärrä mitään näkemäänsä tai lukemaansa. Tosi hyödyllinen olo töissä kun ei löytäis vastauksia asiakkaille edes kartan kanssa. Työkaverikin on ihan helkkarin pahalla päällä ja äsähti julmasti kun jotain kysyin. Nooh... Tölkki batterya ja hirveetä jynkkää kuulokkeista niin ehkä pysyn hereillä työpäivän ajan. Oikein sattuu silmien taakse!

Terhitär 25+6
 

Yhteistyössä