Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

Juu...pääsinkin sanomaan noista supistuksia, niin äsken kun lepäilin sohvalla tuli pienen ajan sisään useampi supistus ja tuntuikin jo. Joten katsotaan miten tässä ensi yö menee. Selkää jomottaa ja vatsa painaa. Ja tosiaan se lima jota tulee on aika vetistä. Huomenna olis soittoaika äippäpolille. Nyt alkoi jännittää.
 
Hei taas pitkästä aikaa! Joka päivä käyn useampaankin otteeseen lueskelemassa ketjua, mut musta on tullut nyt loppuvaiheessa ihan super laiska kirjoittaja :unsure: Ja kun ei tunnu että kropassa tapahtuisi tälla hetkellä mitään ihmeellistä edes, väsyttää vaan pirusti.

Onnea Starille vauvasta, varmaan ihan huikeaa kun on oma vaavi ja ihanaa kun pääsitte kotiin sairaalasta :love: ja tsemppiä kaalimaankakaralle sekä piiperille käynnistykseen, kohta teilläkin on omat pikku nyytit!!

Rinnoista, täällä on maitoa tihkunut silloin tällöin joltain viikolta 20 saakka. Tilasin H&Mltä imetysrintsikat, mut aika hakuammuntaa oli tuon koon valitseminen, kun ei mulla ole pienintäkään käryä että millaiseksi rinnat oikein sen synnytyksen jälkeen turpoaa o_O

(.) Täällä ei tosiaan ole olot mitenkään ihmeellisesti muuttunu, harjoitussuppareita tulee silloin tällöin. En tosiaan kyllä tiedä et miltä ne oikeat supparit tuntuu mut jotenkin uskon että sit kun niitä tulee niin todellakin tiedän niiden olevan niitä :) Kohdunsuulle on alkanut vihlomaan jotenkin tosi paljon, välillä tuntuu kun joku veitsellä viiltäisi. Ihmeellistä aaltoilevaa kipua, kestää hetken ennen kuin loppuu ja alkaa taas hetken päästä uudestaan. Ja näitä tulee nimenomaan iltaisin. Kuullostaa ehkä suppareilta mut uskon niiden olevan kyllä vielä paljon kivuliaampia. Mölli oli viime neuvolassa kääntynyt jo pää alaspäin, onneksi! Joka päivä yritän liikkua kävellen keskustaan tai haahuilla kaivopuistossa että paikat kypsyisi helpommin.. Tänäänkin repäistiin miehen kanssa ja mentiin käymään korkeasaaressa :rolleyes: Tuli kyllä käveltyä ihan hurja määrä!:)
Huomenna neuvolalääkäri, jos saisi vaikka jotain koko arviota Möllistä.

image.jpg

Siinäpä myös tämän päivän masukuva, viikkoja nyt 36+2!

Minnimys & Mölli
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta.

Piiper Hurjasti Onnea matkaan :) !!!

Marie Ootko sinäkin jo vauva sylissä?

Minnimys Kaunis masu (ja tatska) :)

Kasassa. Voi jumaliste jos samanlaisen päivän tekee ku eilen ja mitään ei tapahdu ni menee hermo. Kuopuskin huutanut toista viikkoa kaikki yöt läpeensä. . Mies sen kaa kikkailee yöllä kun en pysty mahan vuoksi hoitamaan ja sylittää jnejne.. alkaa ressata tuoki homma iha satasella nyt. Ei jaksas.. vissii vähä huono aamu.

Mutta sitä kaatosadetta odotellessa, oikein mukavaa torstagenia :)

Nelli & Timpsu 37+3
 
Huomenta!

Huijui, tänään alkaa sit taas jännittäminen, kuka teistä ja koska ilmoittaa seuraavasta vauvasta! Te joilla käynnistetään niin toivottavasti paikat ovat kypsät ettette joudu kauaa kärvistellä!

Nelli, sen vuoksi ihmettelinkin sen nlatädin sanomista kun sairaalareissun jälkeen mikään ei mielestäni enteile aikaista syntymistä! Ei supista, ei vuotoja tms. Hämmennyin niin etten ymmärtänyt edes kysyä mitä sillä tarkoitti. Kerroin asiasta siellä pikkulapsipolilla ja mulle vastattiin että mun nlatäti on ollut niin kauan jo virassaan että pitää tätä meidän tapausta ilmeisesti jonkin sortin ihmeenä että yhtenä kappaleena vielä ollaan. Nyt vain mietin että se kyllä kokeili vauvan asentoa vatsan päältä, rt asento. Mainitsi että pää on sit tässä mutta jos se olis ollu kiinnittyneenä niin kai se olis sen sanonu?!

Jos nousis, lähdetään tyttöjen ja koiran kans käymään päiväseltään mökillä kun vanhemman tytön pitää kerätä kasvio kouluun nyt kesän aikana. Ei paha ajomatka, reilu tunti suuntaansa.

Onnistunutta päivää kaikille!!
 
Missä teillä tuntuu hikka? Mulla tuntuu vasemmalla, mielestäni ihmeellisen ylhäällä. Ja liikkeet ei enää vas ylhäällä vaan oikealla .. että apua, onko tää vielä vaihtanut asentoa o_O
Supistellut kivuttomasti (mutta ahdistaa henkeä kun supistus tulee) aamukuudesta tms kun mies lähti töihin, ja mä oon flunssassa ääni miltei kadonneena. Lapsille kivat 3 päivää kun raakun variksen lailla :LOL:
Kohta grillaamaan lasten kanssa puistoon lounasta, ja tänään täydentämään loput puuttuvat ruokakamat kuten maidot ja patongit
 
Täällä kotonahan minä edelleen. Yöllä ei ollut mitään tuntemuksia. Maha on vaan nyt oudon tuntuinen ei kipeä, mutta jotakin. Tyhjennys kävi nyt aamulla Jeah
Painon tunne jyllää tuolla alapäässä. Katotaan nyt mitä ne sanoo äippäpolilla kun soittavat, niin noista mun lima/vesivuodoista ja mun oloista. Nyt meinaan alkaa imurointi ja pölynpyyhkimis hommiin, siten kun tässä jakselen.

Marie82 rv38+5
 
Kaalimaankakara ja Piiper: Tsemppiä käynnistykseen! Jännää!!

Mulla oli eilen ylimääräinen ultra, kun masun kasvu thidastunut ja tippunut alakäyrän alle. Viimeisin sf-mitta oli neuvolassa 27 pari viikkoa sitten. Ultrassa kuitenkin kaikki oli hienosti ja vauva edelleen keskikäyrillä. Tämänhetkinen paino oli 2.8kg. :) vointi on edellen hyvä. Pitkiä kymmenien kilometrien kävelylenkkejä olen tehnyt ja yöt pääsääntöisesti nukun hyvin. Muutamana viime iltana on tosin paha närästys vaivannut ja eilen join perunajauho-vettä, kun kipu ruokatorvessa oli kova. Perunajauho kyllä auttoi ja sain nukuttua. Ajoittain kohdunsuuta tuikkii sellainen lievä kipu, joka kuitenkin on toistaiseksi ollut enemmänkin miellyttävän tuntuista kuin epämiellyttävää.

Eilinen lääkäri teki kyllä niin rajuin ottein sisätutkimuksen, että ensimmäisen kerran elämässäni gynekologinen tutkimus tuntui kivuliaalta. Kyseisen mieslääkärin asennoituminen tuntui olevan, että kun synnytyskivutkin pitää kestää, niin kyllä tämäkin. Kyseisen vastaanoton jälkeen hetkellisesti synnytys alkoi pelottaa. En pelkää kipua sinällään, mutta ajatus siitä, että olen mahdollisesti kovakouraisten ihmisten armoilla niin herkällä hetkellä, tuntui pahalta. Onneksi juttelin asiasta yhden ystäväni kanssa, jolla on samanlaisia kokemuksia kyseisestä lääkäristä ja hän sanoi, että tyksissä kätilöt ovat oikein helläkätisiä ja että hänestä ainakin synnytyskivut tuntuivat psyykkisesti paljon vähemmän ikäviltä kuin kyseisen lääkärin kovakouraiset otteet, koska synnytyskipu on luonnollista ja kuuluu asiaan sen sijaan karskit otteet ovat asiatonta, välinpitämätöntä ja epäkunnioittavaa kohtelua. :(

Nohmu ja untuvapallo 36+2
 
Nohmu jopas oli kovakourainen.... ei sen puoleen lääkäri tarkisti mun lantiota tänään niin sekin tuntui ikävältä tosin sanoi siitä etukäteen.

Salla mulla hikka tuntuu alhaalla vaikka vauva väärinpäin.

Äitiyspolikäynti käynti takana vauva poikittain pää ylhäällä. Maanantaina uusi käynti ja kääntämistä yritetään. Olisivat varmaan yrittäneet tänää jos en olisi syönyt aamulla. Vauvalla kaikki hyvin teki ultrassa paljon hengitysharjoituksia. Paino arvio nyt 3110g ja kasvaa vähän päälle keskikäyrän eli ei mikään jättiläinen kuitenkaan.

Pitää vissiin pakata se sairaalalaukku maanantaille ihan varmuuden vuoksi jos vaikka käännytys käynnistää synnytyksen.

Ipna 36+4
 
Terveppä terve! Synnäriltä terveisiä, olen jo 3cm auki! Kolmesta aiemmasta on synnytyspvnä ollut vielä kaulaakin jäljellä. Joten käynnistys varattu keskiviikolle! Että ehditään sairaalaan, kun aiemmin nollatilanteesta synnytykset käynyt supernopeasti. Eli nyt mahdollinen syöksysynnytys, huh! Suosittelivat jäämään juhannukseksi kotiin, eli mökkeily jäi nyt. Lapsilla pääsee itku kun kuulevat. Painoarvio 3413, eli n. 3,6kg olisi syntymäpaino. Ja keskiviikkona viikot 38+2 muistaakseni.

Terv. Crea 37+3, ihanaa juhannusta kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
No jopas jotakin. Täällähän alkaa kaikki synnytyshommiin. Hei miekii tahon!! No onneks on jotain jännättävää ja käydä täällä kyyläämässä kun oma olo jumii entisessä. Tänään tai huomenna saadaan varmasti Piiperin vauvakuulumiset kuulla :). Enkä usko että on ainut. On täällä muutamat sen verran kypsää kamaa jo ;) !

Vetäsin tuossa nurmikon leikata (melko iso piha meillä). Tein aika tunteella sen homman :D. Pelkkä narusta kiskasu leikkurin käyntiin aiheutti sellaset supistelut että vartti menikin het alkutöikseen vessassa kun alko hetietyhjentää suolta. No sit pääsin hommiin ja nyt sen jälkeen alapäässä vihlontaa ja supistuksia tullu joitakin mutta ne on kipeitä ja leviää laajalle alueelle jo. Mutta tuskinpa sitä kummosempaa tästäkään tulee.. mutta olipa kivaa vaihtelua kun niin on väsyttänyt viime päivät ja tullu oltua vaa sisällä.. kelikin kun ollu huono.

Jännää päivän jatkoa :)
 
Mullakin irtosi tänään aamulla (noin 1,5h sitten) limatulppa! Hyi hitto mikä tunne se oli ja minkä NÄKÖINEN :D Yöök.

Toissapäivänä käytiin myös synnytystapa-arvioinnissa ja 3320g (+/-10%) oli tytön painoarvio, sekä yhdelle sormelle jo auki, lääkäri tunsi vauvan pään, sekä 1,5cm kohdunkaulaa jäljellä - kuulemma tosi kypsä näin ensisynnyttäjälle! Jee!!!

Rv 37+6 ja toivottavasti pian tyttö ois tässä vieressä <3

Winny
 
Onnea Starrille pienokaista sekä tsemppiä käynnistystä odottaville. Tosi monen olot kyllä kuulostaa siltä, että heinäkuussa täällä on enää pieni porukka meistä päivystämässä. Ei millään malttaisi enää odottaa itsekään synnytystä, mutta tuskinpa tuo etuajassa syntyy.

Päivittäin olen minäkin käynyt lukemassa, mutta päivittäminen on jäänyt. Nyt piti aktivoitua, kun Nohmun kuulumiset aina kiinnostaa! :) Kiva, kun edelleen voit noin hyvin. Ihan samoihin lukemiin en lenkeissäni pääse, mutta reilun kympin lenkkejä kävellään yhä koiraherran kanssa. Muutamaan otteeseen olen jopa ihan viimeaikoina innostunut muutaman juoksuaskeleenkin kesken lenkkejä ottamaan, kun polte kunnon hikilenkille olisi jo valtava! Pumpissa ja salilla käyn yhä myös viikottain, pissihätä suurin ongelma liikunnassa, eli helpolla pääsee. Vatsan kovettumista tapahtuu iltapainotteisesti, mutta eivät siis mielestäni harjoitussuppareita kummempia.

Itsellä tänään viikkoja 35+2 ja tänään oli neuvola. Sf mitta kasvaa omaa tahtiaan alakäyrän alapuolella, tänään himpun yli 25 cm. Samassa suhteessa kasvaa kuin esikoisestakin, joten suuremmilta kasvukontrolleilta vältyin tällä erää. Yksi äitipoliultra varattiin viikolle 37+2, jossa tehdään kokoarvio. Itse kyllä kuvittelen, että uusi tulokas olisi yli kolmekiloinen täysiaikaisena, esikoinen jäi parisataa grammaa alle.

Synnytys pyörii kovasti mielessä, mutta pelätä tai suuremmin jännittää en osaa. Muutama synnytysunikin jo viimein nähty!

Leppoisaa juhannusta koko porukalle!

Littlelion 35+2
 
Plääh!! Täällä osalla jo synnytys lähellä. Itsellä takana valvottu yö (alamahakipuineen ja muutamine supistuksineen), mutta aamupäivällä lääkärinneuvolassa kanavaa vielä hyvästi jäljellä..no pehmentynyt kuulemma sentään kai sekin jotain eteenpäin on?? Olisin jo niin valmis:sleep:

Valvottu yö varmasti saa olon kurjemmaksi kuin mitä muuten olisi. Josko se minunkin aikani tulisi laskettuun aikaan mennessä.

Pieniä siivoiluja tänään, levähtelyä ja josko tuo sade pysyisi vielä jonkin aikaa pois niin innostuisi ulkoilemaankin niin kuluisi tämä päivä ja pääsisi taas nukkumaan ( I hope so). Huomenna päivä uusi parempi.
 
Tänään on ollut ahdistava... itkuinen mieliala. Kuten aiemminkin peloistani olen tänne kertonut niin tää päivä ei oo ollu poikkeus. Kamala tunne kun pelkää kokoajan enkä tiedä edes miksi. Raskaus on alusta asti sujunut ongelmitta ja vauvalla kaikki hyvin... Silti pelkään. :( Päivisin ei ole mitään tekemistä ja se lisää miettimistä kun aivoille ei muuta käyttöä ole... vuorokaudessa on liikaa tunteja ja ajatukset lähtee lapasesta. Tiedän että jos jotain sattuisi niin ei sillekään mitään voisi... kamalaa tällainen. Olisipa jo maanantai ja saisin vauvan syliini. :rolleyes:
 
Tsemppiä kaikille käynnistystä odottaville ja tositoimiin "joutuville" :)
Meillä nousi biliarvot kontrollissa ja juuri muutama tunti sit kotiuduttiin sairaalasta. Nukuttiin miehen kanssa semmosessa tavallisessa sairaalasängyssä vierekkäin kaksi yötä, voitte kuvitella et oli hieman ahtaat paikat :confused: Vietettiin lastentautien osastolla kaksi yötä kun biliarvot nousi melkein verensiirtorajalle, näin lääkäri sanoi. Vauva oli yhden sinivalolampun alla taas yhden yön ja sit lähti arvot laskuun ihan itsekseen ilman valoa. Tänä aamuna oli laskenut taas itsekseen paljon ja päästiin kotiin. Nyt peukut pystyyn et kaikki menee hyvin ja saadaan vihdoin olla kotona. Lääkäri ei antanut kontrolliaikaa kun arvot niin hyvät ja laskivat spontaanisti vaikka oltiin ennen viimeisiä kokeita vuorokausi ilman valohoitoa. Nyt vaan pitää pitää huoli et vauva syö säännöllisesti ja kakkaa ja pissaa ja kasvaa.
Itse olen unohtanut syödä melkein kokonaan ja oon silminnähden laihtunut. mikään vaate ei pysy päällä, esim. housut vaan tippuu koko ajan. Juoda olen yrittänyt ja pitää skarpata tuota syömistäkin.
Verenpaineet alkoi huitelemaan synnytyksen jälkeen omissa yläilmoissaan ja pitää nyt seurata 2 viikkoa ja ellei laske niin lääkärille. Näin voi kuulemma käydä synnytyksen jälkeen. Ka tällä hetkellä n. 150/95 ehkä :alien:
Onneks massiivinen turvotus on jaloista lähtenyt kuiteskin poijes.
Vauva nukkuu tosi paljon mut jaksaa olla hieman jo hereilläkin. Tapittelee niin ihanasti suoraan silmiinkin :love:
Nyt jos hieman lepäis kun vauva nukkuu ja sit kahvia.
Tsemppiä tosiaan kaikille tasapuolisesti! Tulen lukemaan ja kommentoimaan kun kerkeän, joskus :ROFLMAO:

StaRR ja poikanen 8 vrk
 
Käynnistys peruttu. Harmitti ensin ihan vietävästi itkun kanssa mutta ymmärrän sen kun 1% mahdollisuus oli perumiseen jos vauva voi hyvin ja hänellä ei ollut mitään ongelmaa. Hengitysharjoituksia teki ja se on merkki että kun niitä jaksaa tehdä niin kaikki on hyvin. Oli rankka reissu.
Ens ke sovittiin käynnistys ja se pitää. Silloin 38 rv ja sen yli ei mennä. Näin luvattiin. Painoarvio oli nyt 3,5 kg mutta sanoi heti että asento on hankala ja ei usko tuohon kovin tarkasti. Kokeili vielä mahan päältä ja sanoi että ei ainakaan isompi ole. No, ensi viikolla näkee sit. Kuusi päivää :)
Ei laskeutunut, kaula pehmeä ja 2cm pitkä sekä tiukasti kiinni. Nyt hyvä mieli jo että ei käynnistystä jotta paikat voi vielä itsestään avautua.

Piiper ja poika 37+3
 
Voi ei Piiper... voin kuvitella että harmittaa :(.

StaRR kiva kuulla kuulumisia harmi että jouduitte vielä sairaalaan noiden arvojen takia. Jospa ne nyt pysyisi hyvänä...

Mua pelottaa maanantain kääntöyritys... olen kuullut helppoja tapauksia mutta myös että se sattuu. Piti perua kampaajakin tuon takia ;). Toisaalta jännittää että entä jos käännön seurauksena synnytys alkaakin.. ei en mä vielä ole valmis... tänään näin tuolla äitiyspolilla pieniä vauvoja ja olin et kääks en ole vielä tottunut ajatukseen että sieltä tulee oikeasti vauva ( kun nuo tytöt on jo niin isoja)... no sen tietää kun vauva on syntynyt että sitä ei pois antaisi ikinä, mutta aina sitä miettii kaikenlaista ennen synnytystä.

Ipna 36+4
 
Mulla oli äsken niin jäätävää supistukset ja alavatsakivut etten puhumaan pystynyt. Nyt meni taas ohi... taitaa kohdunsuun avautua urakalla... Kun kohdunkaula siis kokonaan lyhyt. Kivut kovia joten saas nähdä syntyykö jo ennen maanantaita mutta viimeistään silloin. Ei oo enää montapäivää! ! Ilmottelen kyllä :geek:
 
kaalimaaankakaralle tsempit! Kyllä kuulostaa et jotain siellä alakerrassa tapahtuu. Mullahan alkoi kans rytinällä sairaalassa supistukset niin kun käynnistystä siellä odottelin etten puhumaan tai muutakaan pystynyt.
Auki olin yhessä vaiheessa 4cm kun saliin lähdin ja siitä tunti niin jo 8cm! :confused:
 
piiper varmasti harmittaa mutta pääasia et vauvalla kaikki hyvin. Ke pääset kummiskin sit viimeistään hommiin.

ipnalle kovasti tsemppiä kääntöyritykseen, toivotaan että menee hyvin ja tuottaa tulosta :)
 
Ehtoota kaikille.

Täällä on kyllä jänniä aikoja yhellä jos toisella. Vitsit. Mietin talvella että ikuisuus siihen kun pääsee jännäilee muiden ja omia oloja ja tässäpä tätä jo ollaan :O

StaRR Onpas kurja että arvot lähti nousuun. Nyt kaikki peukut että ei enää! Ja kiva lukea kuulumisia :).

Piiper Voi harmitus. Kyllä ois itelläänkin itku päässyt. Mutta onneksi se keskiviikko on takaraja sulla, jaksasit sinne asti ellei nyt itelleen lähe.

Winny Tiiä kauan sullakaan menee enää jos tulppaa tullu ;)

Kaalimaankakara Sun olot kuullostaa niin lupaavalle että luulenpa luonnoliseen käynnistymiseen sinun kohdalla. Varsinkin kun alakerrassa tilanne jo hyvä. Täällä varron sinunkin tilannettas.

Maria Mikä sinun tilanne?

Kiva lukea myös muiden kuulumisia ja että jaksuja riittää lenkkeillä hurjia määriä!

Kysymys, varsinkin teille keillä nyt jo oloja pukkaa. Onko teillä alakerta yhtäkkiä turvonnut erikoisen paljon? Ite huomasin toissapäivänä että tuo ihan pullistuu tuolta kohta :O ! Huomattava turvotus tullut sen myötä kun paine lisääntyi. Ei edes siinä vaiheessa kun vauva laski ja kiinnittyi tuonne syvälle lantioon pari viikkoa sitten ollut tällasta. Ihan nyt tullut.

Mistä pääsenkin omaan oloon. Melkosta on tuo koko lantion seudun paine ja jännä tunne. Tuntuu että vauva tulee väkisin läpi. Joitakin supistuksia tullut pitkin iltaa ja ne kyllä sattuu ja kestää kauan.. sen minuutin pahin kipu. Ja tuntuu ympäri lantion seutua sekä uutuutena paine sisäreisillä. Joku semi tyyneys aamun vatutuksen sijaan nyt vaihtunut.. toivon että homma etenisi mutta voi olla vielä liikaa toivottu.
 
Juhannusta! Tai kai sitä nyt voi jo toivottaa :) Täällä loppui toissapäivänä kesäloma ja eilen alkoi äitiysvapaa <3

Mulla on ollut tällä viikolla erikoinen energiapiikki ja oon saanut ihan älyttömästi hommia kotona tehtyä. Vaikka esikoinen on ollut koko viikon kotona kun pph:lla on oltu oksutaudissa ja vaikka oonkin joutunut joka päivä nukkumaan 1-2 päiväunet :D Mies on omalla tavallaan kovilla kun se on pitänyt unikoulua tuolle 3-vuotiaalle. Onneksi tää alkaa jo näyttää merkkejä parempaan suuntaan, että ehkä meillä on ne unet kunnossa ennen kuin vauva tulee omien juttujensa kanssa iltoihin riekkumaan :D

Streptokokkinäytteestä ei oo muuten puhuttu mitään tuolla äpolilla, vaikka ovat sanoneet, että neuvolan seurantaa ei tarvita, kun olen siellä asiakkaana. Eli pitää myös osata kysyä sieltä tiettyjä asioita, koska niitä ei myöskään ole pätkääkään kiinnostanut mun rauta-arvot ennen kuin ne kävin itse mittauttamassa neuvolassa.

Harmillista piiper, että käynnistys siirtyi, mutta ehkä tässä nyt ehtii sitten luonto tosiaan tehdä oman osansa vielä :)

Toivottavasti Ipnan kääntöyritys on menestyksekäs niin voisi sitten rauhallisin mielin jäädä odottamaan synnytystä :)

Ja kukas se ihmetteli, että vauva vielä vaihtaa puolta tuolla? Noh, mulla on pääasiassa vauvan selkä ja pylly tuntunut tuossa oikealla puolella ja voi pojat että ahdistaa. No edellisellä äpolireissulla olikin ylläri että vauva oli selkä vasemmalle! Mietin ihan ihmeissäni kanssa, että miten se on siellä onnistunut liikahtamaan niin että en oo huomannut!

Synnytyksen ja osastoajan suhteen on mieleen laskeutunut rauha :) Nyt tuntuu, että tiedän paaaaljon paremmin miten kannattaa ja tahdon osastolla olla vauvan kanssa ja mitä tahdon itse tehdä synnytyksessä. Toki aina voi mennä metsään ja mitään ei voi suunnitella täysin, mutta ainakin olen valmiimpi.

Ja kaikin puolin muutenkin on rauha laskeutunut. Aika ihanaa, että näin jo tässä vaiheessa. Koti alkaa olla mallillaan. Ollaan saatu erinäisiä sisustukseen (lähinnä asunnon eri huoneiden toimintoihin) liittyviä visioita tässä ja aina kun on saatu melkein valmista, on tullut seuraava visio. Nyt ei oo enää visionpaikkoja, joten kun saa vaan irtoroippeet paikalleen, on koti valmis kesään ja vauvan tuloon. Seuraavaksi alkaa sitten se pikkuvaatteiden pesu, lajittelu ja paikalleen laittaminen.

Tsemppiä kaikille tuleviin päiviin ja viikkoon :) Siellä onkin monta jännittävää hetkeä luvassa! Ja päivitettävää. Päivittelen uutisia sitten ensi viikolla kun tullaan Juhannusreissusta kotiin. Mennään Jyväskylän suunnalle juhannukseksi ja sanoin miehelle, että jos jostain syystä alkaa tuntua napakoita supistuksia, niin lähemme välittömästi takaisin tänne oman sairaalan lähelle. Minähän en ilman ilokaasua nimittäin synnytä :D

Anskutin ja Muikku 35+0 POKSPOKS:love:
 
Nyt on tunnin ajan supistunut 5-10min välein. Alaselkää polttaa sekä kohdunsuulla kestopuukotus ja peräreikää painaa. Olen jalkeilla ollut koko ajan ja heijaillut lantiota. Tiiä nyt johtaako mihinkään mutta tehoja vois nyt löytyä. Vähintään kypsyttämään. Pessimistinen olo edelleen...
 
Nelli kuulostaa siltä et sullekin vois lähtö tulla pian. Peukut pystyyn (y)
Noista biliarvoista niin ne oli tosiaan silloin synnäriltä lähtiessä 289 eli nousussa mut lääkäri sieltä sillon sunnuntaina kotiutti meidät silti. Kontrollissa ti nousseet 340 ja sit oli kuulemma jo kiire lastenosastolle. Sinivalon alla vietettiin ilta/yö/aamu ja sit laskeneet valon ansiosta tasolle 220 jotain. Otettiin valosta vauva pois ja eilen illalla arvo 222. Tänä aamuna otettiin osastolla kontrollit ja oli laskenut itestään johki vähän alle 190 ja lääkäri sanoi et on hyvin epätodennäköistä et lähtis nousemaan enää kun ilman valoja laski noin hyvin eli nyt näyttäis et vauvan maksa pilkkoo sitä bilirubiinia tms.
Hyvin on ainakin vointi ollut, toki vauva nukkuu paljon kun syntyi kuitenkin 3 viikkoa etuajassa ja lääkäri sitä sanoikin et hyvässä lykyssä maksa olis saanu kehittyä vielä sen 5 viikkoo eli ennenaikaisuudesta johtuvaa vaikka syntyikin tasan rv37+0.
Mutta virkeitä ajanjaksoja on enenevissä määrin ja jaksaa syödä.
Kontrillilabrojakaan ei enää määrätty joten toivotaan et kaikki menee hyvin ja saadaan täällä kotona olla ja alotella perhe-elämää rauhassa kun on nyt jouduttu sairaalassa yhteenään olemaan.
Mulla jälkivuoto edelleen ollut niukkaa, välillä tulee verta ja välillä ei mitään ja välillä siltä väliltä. Selkään ja alamahaan ottaa välillä mutta se on kaiketi normaalia? :rolleyes:
Koira tuli nyt illalla hoitopaikasta kotiin ja voi sitä ihmetystä minkä vauva aiheuttaa. Eli pikkuhiljaa tässä totutellaan mut on tää koti ihan paras paikka kylläkin.
 
Huomenta.

Täälläpä tätä :(. 2h tuli säännöllisesti mutta kun menin sänkyyn niin jonki ajan päästä nukahdin. Kovia vihlontoja kohdunsuulla ollu yöllä ja aamusta. Ne sattuu tosissaan. No jospa vei eilinen tilannetta taas vähän eteenpäin, sen verran teki kipeetä.
Mutta.. Esikoinen kävi tuossa just valittamassa että mahatauti on. Siis eiiiiiiiiiii! En kestä.Sano että iha just lentää lapanen eikä voi erehty mikä on. En kestä. Kolmosesta paha noro 37+3 ja meinasin kuolla siihen tautiin, tiputukseen jouduin. Nyt vois käynnistää synnytyksen jo se yökkiminen ja ripulointi enkä todella kipeenä haluis synnyttää. Toivon todella että säästyn ite. Toki muutkin tietysti!

Nelli & Timpsu 37+4

Ja hyvää juhannusta :)
 

Yhteistyössä