Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

Täällä oon sairaalassa. Tutkittiin paikat ennen osastolle siirtymistä. Kohdunkaula ei oo kauheen alhaalla ja kohdunsuu kiinni. Lääkäri sanoi että voi mennä jopa 2 päivää mutta toiv ei. Sit se päätyisi sektioon. Eka cytotec annettiin klo 9.45 ja 4h välein niitä saa syödä.. täällä makoilen odotellen oloja ja teen ristikkoa. ..luen lehtiä ja syön. :ROFLMAO: näillä mennään.. toivottavasti vauva syntyy viikon sisään edes. Muuten hajoaa pää.
 
Kaalimaankakara toivottavasti lähtee kuitenkin käyntiin pian. Tsemppiä!!

Liikelaskentaa teen nyt toista tuntia. En saa liikkeitä kasaan vaikka vedin mehut ja suklaat välissä :(. Supistuksia sen sijaan tulee noin vartin välein. Vauva ollu siis useamman päivän vaisu ja havahduin vasta tänään että pitäiskö huolestua. Soitin äitipolille ja kerroin oloista ja vauvasta. Liikelaskenta ainut nyt eka. Ja pitänee kohta soitella synnärille että meenkö käyrille. Huoh.... Tulipa paska olo, kun en ole aiemmin huolestunut. Keskittynyt itsekkäästi omiin oloihini.
 
kaalimaaankakaralle edelleen hurrrjasti tsemppiä ja toivotaan et käynnistyy pian ja pääset normaalisti alakautta hommiin. Toivotaan et käy niin et paikat pehmenee ja avautuu. Peukut pystyyn!

Nelli Hyvä et huomasit kuitenkin asian, et ole itsekäs! Sit vaan helposti käymään näytillä jos siltä tuntuu tai et saa liikkeitä kasaan. Ilmoittelethan..

Mä hain nyt sit apteekista Rela Dropseja, ajateltiin niitä kokeilla kun d-vitamiinitkin aloitetaan ylihuomenna. En kyllä aloita heti täydellä annostuksella vaan neuvolan täti sanoi viime viikolla et voi aloittaa yhdellä tipalla per päivä ja sit aina lisätä annostusta kunnes ollaan siellä maksimimäärässä. Jos nekään ei sit niin aiheuttais mahakipuja lisää kun tuo relatippa on jo meillä ja tänään ajattelin ekan kerran sitä antaa..
Soittelin sisätautipolille mun kilpparilääkityksestä jonka siis raskausaikana sain kun on menny ruokahalut, hikoiluttaa välillä niin et vesi lentää päästä yms. ettei ois menny liikatoiminnan puolelle ja tuo raju laihtuminenkin.. voihan olla et tää kaikki on normaalia mut haluan tietää et onko mun nyt turvallista jatkaa elokuun verikokeisiin asti tuota lääkitystä jos onkin ollut vaan raskausaikainen vaiva sittenkin..
 
StaRR huomiona se että meillä d-vitamiinien öljy aiheutti vatsavaivoja ja noissa relatipoissa on samaa öljyä. Bioteekin teho d-tippoja käytettiin loppujen lopuksi kun niitä ei tarvitse kuin 1 tippa ja siihen loppui meidän mahavaivat.

Tsemppiä Nelli ja toivotaan että vauvalla kaikki hyvin!

Kaalimaankakara toivotaan ettei mene paria päivää käynnistelyssä.

Mä odottelen magneettikuvaukseen pääsyä... parin päivän sisällä saa tietää mahtuuko vauva perätilassa syntymään...
 
Kivaa kun hajosi verenpainemittari, edes patterien vaihto ei auta. Näkyy siis ne numerot vain osittain, oon nyt 3 krt tänään mitannut. En ole varma onko nuo luvut nyt 97, 92 ja 99, vai 87, 82 ja 89. Turvotus on hirveä, naamasta, sormista, päkiöihin sattuu kävely ja jalkapöytien päälle sattuu.

Unohdin aamulla neuvolankin, muistin että se on tiistaina
 
  • Tykkää
Reactions: An79
Synnärillä käyty. Vauvan käyrä hyvä. Supistukset tuli 6min välein ja huiteli 100-127 siellä asteikolla. Kohdunsuu 3cm auki ja kanava hävinnyt. Todella hilkulla on homma. Lääkäri anto vauhtia pyöräyttämällä kuulkaa niin huolella että en ole moiseen käsittelyyn ennen joutunut.. tai tässä tapauksessa päässyt. Kalvoja koitti sormin puhkasta mutta lipes alta, mutta ne on hyvin puhkahtavissa siinä kuulemma. Heti tuli Verensekaista limaa. Sanosettä menkää kotiin mutta tavataan todennäköisesti hyvin pian. Ja voin kertoa. . Luulen itsekin niin! Matkaa on se 80km.. Jännittää vähän lähtee kotii mutta ajellaanpa kovempaa takasi sitten.
 
Toivotaan kaalimaankakara että ihan oikeesti ei mee montaa päivää. Saitko valita millä käynnistetään? Ajattelin vaan kun meen ite ke että voiko toivoa miten käynnistetään vai määrätäänkö :unsure:

Mites Nelli, ootko näytillä käynyt?

staRR--> mulla ollut molemmat koliikkeja ja kyllä rohkeasti jätin d-vitskut pois kokonaan ja aloitin vasta ehkä puolivuotiaana :oops: ja hyvinhän nuo on selvinneet siitä. Bioteekkiä mekin käytettiin kun imetin ja olin maidoton ite ja niissä relatipoissa oli maitoa...
Mutta teet miten teet niin sinä olet lapsesi äiti ja teet niin kuin haluat ja miltä tuntuu (y) Tsemppiä arkeen!!

Ipana, onko vauva pitkään istunut? Mulla kun tahtoo vieläkin pyöriä vaikka huomenna poksuu 38. Aina saa jännittää että onko oikein päin kun käy polilla.

Ite olen tänään ahkeroinut siivoamalla. Joka paikan nyysännyt ja pessyt lattiat. Keittiön matolle kaadoin pepsi maksia joten joudun sen vielä illalla pestä. Maha on laskeutunut edelleen ja nyt on painanut koko päivän. Aamulla herätessä ihan tajuton päänsärky joka ei lähtenyt ees lääkkeellä. Jäsenkorjaajalla kävin joka lukot poisti niin jäi särky sinne. Siitä se siivousinto alkoi.
Kyllä se eilinen 500km autossa istumista jotain hyödytti kun mahan kovettumisia oli ihan jatkuvasti. Tänään ne on jatkuneet mutta ei kovina, ei todellakaan. Mutta jos tuo painon tunne olis jotain tehny tuonne alas...
Alkaa vaan jännittää se keskiviikkoinen käynnistys. Lasten kans menee koko ajan hermot, ei jaksais mitään. Yöt menee huonosti. Vali vali...

Piiper ja poika 37+6
 
Piiper on ollut jo pitkään tässä asennossa.... välillä vähän enemmän poikittain välillä vähän vähemmän.

Kyllä mua mietityttää paljon synnytys mutta niin mietityttää myös leikkauskin.... ei pitäisi mennä lukemaan keskustelupalstoja asioista toisilla on niin jyrkkiä mielipiteitä perätilasynnytyksestä ja leikkausta pitävät ainoana turvallisena vaihtoehtona. Toisaalta monet on synnyttänyt hienosti perätilasta huolimatta. Ääh kun ei tiedä.... saa nähdä mitä lantio mitat sanoo...
 
Anteeksi ku änkään tänne, mutta ihan ipnalle oli pakko tulla kommentoimaan. :)

Eli serkkuni synnytti juuri 2kk sitten esikoisensa joka oli perätilassa. Kaikki meni oikein hyvin ja hänellä ei jäänyt mitään huonoa mielenpäälle synnytyksestä. Ponnistusvaihe toki oli työläämpi, kun muutenkin ensisynnytys niin hiukan alkuun hakusessa mitä pitää tehdä, mutta ilman mitään kamaluuksia meni ja virkeä neito syntyi ja kaikki hyvin edelleen molemmilla. :)
 
Kiitos viipulainen hyvän perätila synnytyskokemuksen jakamisesta! Jotenkin vain noissa keskustelupalstoilla on niitä jotka suunnilleen syyllistävät että asettaa itsensä ja lapsen vaaraan jos edes ajattelee synnyttävänsä perätilassa. Mun yks kaverikin sanoi että vaadi leikkaus, mutta mä pelkään sitä leikkaustakin....
 
Littlelion: Ihanaa kuulla, että myös sinä olet päässyt helpolla. Itse en salilla ole käynyt toukokuun jälkeen. SIlloin loppui salikortti, enkä vaivautunut enää uusimaan, kun luulin, että loppuraskaus olisi este salilla käymiselle ja muutenkin ollaan miehen kanssa oltu mökillä kesäkuun alusta lähtien, joten en täältä jaksa kaupunkiin vaivautua salinkaan takia. Tällä viikolla tosin käydään joka tapauksessa muutaman päivän visiitti kaupungissa ja vähän poltetta lihaskuntoiluun olisi, joten voi olla, että käväisen kaupungin kuntosalilla, jossa nyt ainakin välttämättömimmät lihakset pystyy tekemään. Miehen kanssa juuri juteltiin, että sitten kun vauva on syntynyt ja vointini on sen kaltainen, haluaisin käydä salilla jälkeen kaksi kertaa viikossa ja kerran viikossa pitkän juoksu-/pyöräily-/uintitreenin. Muu urheilu voi sitten olla vauvan kanssa liikkumista. Kaverilta jo sain vauvalle rintarepunkin, josko pieni siinä viihtyisi. Arvelin, että voisi viihtyäkin, kun nyt raskausaikanakin on tottunut kulkemaan mukana pitkiä kävelylenkkejä, mutta jää nähtäväksi. Miten teillä, joilla on jo aiemmin lapsia, on urheilu/liikunta synnytyksen jälkeen käynnistynyt kehon ja ajan ottamisen kannalta? ITse toivoisin, että mahdollisimman nopeasti voisin jatkaa, koska oma jaksaminen on huomattavasti parempaa, jos liikun säännöllisesti.

Eilen meinasi jännitys nousta huippuunsa, kun hetkellisesti luulin, että lapsivedet olisivat osittain lorahtaneet. Jotain hyvin nestemäistä tuli puolisen desiä, mutta koko illan ja yön aikana ei tullut enempää. Soittelin sitten ensin eilen illalla synnärille ja tänään synnärin ohjeiden mukaisesti neuvolaan ja kävin tänään tarkastuttamassa tilanteen äippäpolilla. Noh, lääkäri arvioi sekä silmämääräisesti että tikun kanssa, että ei ole lapsivettä ja tätä toki tukee sekin, ettei tuon eilisen jälkeen ole yhtään mitään tihkunut. Vauvan sydänäänet olivat kauniisti välillä 127-151, kun puolisen tuntia niitä rekisteröitiin ja ultrassa kaikki oli muutenkin kunnossa. Painoarvio nyt 2940kg eli 140g tullut lisää viidessä päivässä, mikä menee ihan käyrän mukaan. Tänään oli onneksi ihana, huomaavainen ja helläkätinen lääkäri sen viimekertaisen hirviön jälkeen. Lääkäri korostikin, että pyrkii tekemään tutkimuksen mahdollisimman hellästi, kun näillä viikoilla paikat voivat olla arat. Kohdunkaula oli lyhentynyt alun 4cm:stä 2cm:ään, ulkoapäin olen kuulemma sentin verran auki, mutta sisempää edelleen kiinni. Kuitenkin edistymistä tapahtunut siihen, että viime viikolla ainoa edistys oli se, että paikat olivat hieman pehmenneet. Olin tosi tyytyväinen käynnin antiin, kun mielelläni pitäisinkin vauvelin vielä kolmisen viikkoa mukana matkassa ja synnyttäisin lähempänä laskettua aikaa. Ensi viikolla onkin sitten taas jo uusi käynti äippäpolilla, kun erään aiemman sairauteni vuoksi sellainenkin aika varattiin viikko sitten lääkärin toimesta. Hienoahan se on, että odottavasta äidistä ja vauvasta pidetään hyvää huolta.

Täällä on kyllä niin monella niin jännät paikat, ettei tosikaan. Ei tietty varsinainen ihme, kun kohta puoliin ollaan jo heinäkuun puolella. Tsemppiä kaikille kärvistelijöille! Toivottavasti synnytykset vähitellen käynnistyvät ja etenevät sujuvasti!! On tämä kyllä NIIIN ihmeellistä. Itse olen vasta alkanut uskoa, että minusta ihan tosi tulee näillä näkymin äiti muutaman viikon sisällä!!

Huomenna Untuvapallo on täysiaikainen!!

Nohmu + Untuvapallo 36+6
 
ipna: just jokin aika sitten luin laadukkaan kotimaisen tutkimuksen perätilasynnytyksistä ja sen mukaan alatiesynnytys on ihan yhtä turvallinen kuin keisarinleikkaus, jos vasta-aiheita (esim. magneetilla todettu liian kapea lantio) ei löydy. Keskustelupalstoilla nyt huudellaan, mitä milloinkin, mutta ne kannattaa jättää omaan arvoonsa. Yksi vakioselitys keskustelupalstoilla tuntuu olevan, että tuon mainitsemani tutkimuksen kaltaiset tulokset johtuvat vain siitä, että hätäsektiot tilastoidaan sektioiksi, vaikka ovat oikeasti pieleen menneitä alatiesynnytyksiä. Kuitenkin tuossa kyseisessäkin tutkimuksessa synnytys määriteltiin alatiesynnytykseksi, jos se alkoi alatiesynnytyksellä eli riippumatta siitä, jouduttiinko lopulta muuttamaan sektioon ja lopputulemana tosiaan oli, että siitä huolimatta, että osa synnytyksistä (kuten aina alatiesynnytyksistä) jouduttiin lopulta muuttamaan kiirelliseksi/hätäsektioksi, oli perätilasynnytys ihan yhtä turvallinen kuin keisarinleikkauskin. Harmi, etten nyt tähän hätään sinulle kyseistä kotimaista tutkimusta löydä (törmäsin siihen yksi päivä, kun halusin tutkia keskustelupalstoilla sitkeästi pyöriviä väitteitä siitä, että synnytystavat tilastoidaan väärin ja tämän vuoksi alatiesynnytystä pidetään turvallisempana --> mikä osoittautuikin penkomiseni jälkeen melkoiseksi urbaanilegendaksi), mutta voi olla että itsekin onnistut sen löytämään, jos aikasi googlailet. Kannattaa luottaa lääkäreihin! Itse ainakin ajattelen niin, että lähtökohtaisesti luotan lääkäreihin. Sitten olen ainakin tehnyt päätökseni parhaan saatavilla olevan tiedon varassa. Jos jotakin siitä huolimatta menee pieleen (niin kuin aina ja kaikissa päätöksissä toki voi mennä), se on asia, jolle en olisi mahtanut mitään.

Nelli: Hienoa, että vauvalla kaikki kunnossa!! =) Ja paikat alkavat olla kunnolla kypsyneitä!
 
Kaalimaaankakara, mä toivon sulle kyllä suuret tsempit sinne! Ihan mieletön koettelemus varppina edessä ja taatusti jännittäviä hetkiä sulle, kun joudut aivan "tyhjästä" ponnistamaan nyt :\ Aijai.. Jänskää!

Nelli, huh kun säikäyttää tuollainen että liikelaskentaan joutuu, mutta eikös ne sano opuksissa yms. että vauva hiljenee hieman ennen synnytystä? Jossain jopa spekuloitiin, että vauva kerää voimia synnytykseen :D Mutta en sitten tiedä. Uskon tällä hetkellä lähes mitä tahansa, koska ensisynnyttäjänä olen täysin uuno näissä jutuissa ja toivon kyllä huolella, että tää meidän neiti liikuskelee loppuun saakka.. Huih! Mulla on samat tuntemukset kuin sulla nimittäin olleet, eli kävelystä supistuksia ja tippa "karmean" pissahädän seurauksena pönttöön, vaikka tuntui että vesiputous tulossa jne. Tsemppii!!!

ipna, on varmasti tosi iso pettymys tuollainen ja kamalasti riittää pohdittavaa, mutta yritä ajatella että kyllä sairaalahenksu sut hoitaa ja vauvan myös. Pääasia, että kotiudutte jossain vaiheessa ehjinä ja terveinä molemmat :) Ei ehkä lohduta, mutta ei kannata täysin lannistua, kyllä joskus on vauvat itsekseenkin kääntyneet yllättäen, vaikka lääkärit povanneet ettei enää ehdi kääntymään! Se kyllä sitten tuntuu ja paljon, mutta todennäköisesti on sen arvoista mikäli näin pääsisi käymään :) Paljon voimia sinne!

Sitten minä. Eli nyt on tänään supistellut tosi paljon, lähinnä selässä ja kylkien selkäpuolella, vähän kovettuu masu alhaalta kuten harjoitussupistuksissakin. Takapuoleen sattuu edelleen, jos isompi hätä tiedossa, samoin ilma mahassa aiheuttaa kipua takamukseen, mutta vessassakäynti helpottaa oloa vähän.

Tuntuu vähän, että tää syntyy tällä viikolla. Ja jos ei jostain syystä synny, niin soittelen viikon lopulla sairaalaan ja kysyn mikä homman nimi kun sattuu vaan :( Aamulla ja yöllä pissakäynneillä tuntuu että vauva valahtaa kohta ulos, sitten alkaa se kakkahädän aiheuttama kipu pepussa, sen jälkeen ahdistaa ja oksettaa kaikki.. Tätä jatkunut kohta viikon yhtäjaksoisesti enkä vain jaksa! Onneksi sataa vettä ja on viileä <3 Keskiviikkona neuvolaan, sieltä jos tulisin hieman viisaampana kotiin. Tai mikäli OIKEIN hyvin käy, en edes pääse koko neuvolaan ;) !

Winny ja 38+4 tyttö
 
Tsemppiä Nelli!

Nohmu noin mäkin ajattelen että ei ne lääkärit ehdoin tahdoin minua/vauvaa varaan laittaisi. No parin päivän päästä on viisaampi kun tietää mahtuuko vauva syntymään väärinpäin vai ei.
 
Täällähän saadaan kohta vauvoja(y) Ja muistelenko väärin, että joku oli muutama päivä sitten jo 3 cm auki ja hänkin (Crea?) jo siis lienee synnyttänyt?

Omat olotilat vaihtelee..viimeyö meni taas valvoessa vauvan jyllätessä mahassa ja harvakseltaan supistellessakin; väliin muutama kipeä ja väliin vaan kiristeleviä. Uutena vaivana nyt alamahan kipuilu, vauva painaa ihan erilailla voimalla nyt tuonne ja alamaha on ihan arka ja pissatuksen tunne älytön...luulisi jo kohta kohdunsuullakin jotain tapahtuvan. Tuikkii ainakin kipeästi. Närästys on nyt myös kokopäiväinen ei toivottu kaveri joten vauvaa tuntuu riittävän sekä painamaan alas, että ahdistamaan mahalaukkua :)

Torstaina olisi streptonäytteen otto, minkähänlainen operaatio se on? Katteliskohan täti siinä samalla kohdunsuun tilannetta, olisi niin hienoa jos olisi lyhennyt ja pehmennyt jo lisää. Tahtoo jo synnyttää!!

Voimia ja tsemppiä synnyttäjille sekä odottajille!

Toivottavasti 37+4 suunnilleen
 
Voi Nelli onnea koitokseen! Mähän sanoin ettei kauaa mee.. toivotaan et pääset heti tositoimiin. Kivuliastahan se on, tuoreessa muistissa vielä on mutta onneks se kipu loppuu kun homma ohi. Uijui, nyt jännittää vaikka pitäis nukkumaan mennä :love:
 
Nelli MAHTAVAA! Oon niin kade! :LOL: Tosin nyt supistellut aika urakalla tänään ja tälläkin hetkellä, tosin ei mitään niin kivuliasta ole ettenkö pystyis tässä kirjoitteleen.. o_O Ihan aavistuksen toivoisin kipujen yltyvän, että päästäis miehen kanssa koettelemukseen, mutta sitä ennen pitäisi kyllä käydä suihkussa ja vaihtaa vaatteet, koska koko päivä mennyt taas vessassa ramppaamiseen :poop: :ninja:

Oijoijoi!!! Täähän käy jännäksi, koska itselläkin lähtö tulee :eek::ROFLMAO:
 
Iiiiik! Ihanaa Nelli! Tsemppiä koitokseen :)

Eikä taida Winnyllä olla yhtään vähemmän jännät paikat käsillä :)

Muiden synnytysjuttuja ja lähestyviä oloja lueskellessa on alkanut jo itsekin oikein tosissaan odottaa synnytystä :) On sellainen olo, että ei malta odottaa sitä hetkeä, mutta toisaalta mun puolesta saa vielä mennä sen 4 viikkoa :D Ihan hassua ajatella, että tässä on vielä NIIIN pitkä aika :) Että An79, mulla ei ainakaan ole mitään sen suuntaisia oloja ollut, että tästä mihkään oltais menossa vielä piiitkään aikaan :D

Meillä on viikot nyt vähän erilaisia, kun lapsen pph on pois pelistä omien lastensa sairastamisen vuoksi (yksityinen, ei varahoitoa. Eipä meillä toisaalta nyt ookkaan muuta kuin lomaa) joten vähemmän ehdin täällä pyöriä. Mutta käyn lukemassa ja päivittelen sitten ja enköhän mä joku päivä saa kommentoitua vähän enemmänkin :)

Jänskää!

Anskutin ja Muikku 35+4
 
Hei kaikki piiiiitkästä aikaa! Mulla ihan kirjoittelu jäi kokonaan kun jouduin sairaalaan lepoon 9.5 rv29+6 vesien mentyä yllättäen. Olin kymmenen päivää naikkarilla ennenkuin sain siirron takaisin Lahteen (Lahdessa saa synnyttää vasta kun on viikkoja 30 ja vauvan painoarvio 1500g, meillä oli tuolloin 9.5 pa 1200g). Kotiuduin sairaalasta 2.6. Melkein neljä viikkoa pidättelin vauvaa masussa ja supistukset alkoivat 3.6 iltasella kasin kieppeillä epäsäännöllisinä. 4.6 rv33+4 klo 3.31 syntyi meille tyttönen 1955g <3 Pisteitä sai 9/3/7.
Synnyttäminen oli... no... kamalaa... Tenssin kanssa pärjäsin muistaakseni 6cm asti ja sitten sain epiduraalin joka meni väärään paikkaan eikä sitten toiminut. Anestesialääkäri pisteli sellaset rapiat kymmenen kertaa ja se sattu aivan sairaasti! Kätilö ehdotteli jos spinaalia oltais sit kokeiltu, mutta se tohtori ei enää piikkeineen tuu lähellekään mun selkää! Luomuna siis loppuun. Synnytys pääsi vähän venymään, kun en antanut puhkaista kalvoja alhaalta (reikä oli siis ylhäällä) eikä vauva siten päässyt laskeutumaan, mutta kun viimein annoin luvan puhkaisuun, niin meniköhän ihan 3min kun vauva oli syntynyt. Ponnistin yhdessä minuutissa yhdellä työnnöllä tytön ulos :)

Neiti on vielä keskolassa mutta mahdollisesti tän viikon lopussa tai ens viikon alussa olisi kotiutuminen :) Syömisen pitäisi lähteä sujumaan paremmin, muuten kaikki on kunnossa.Tyttö oli pari kertaa valoa ottamassa ja sai kofeiinia apneoita estämään, kaffi lopetettiin viime torstaina eikä apneoita ole tullut :) Itse käyn pari kertaa päivässä sairaalalla muutaman tunnin kerrallaan tyttöä hoitamassa ja viemässä maitoa. Oma olokin on ihan jees, aikamoista baby bluesia oli, mutta nyt jo helpottaa.

4.6, Zeni, tyttö, 1955g/42,5cm, rv 33+4

Nyt yritän vähän perehtyä siihen mitä teille on täällä tapahtunut :)
 
Viimeksi muokattu:
Voimia Nellille koitokseen, pian se sinun piinallinen loppuodotus palkitaan. Voi että!!! Ja toivottavasti Kaalimaankakaran käynnistys lähtee hyvin sujumaan. Pian saadaan taas uusia vauvakuulumisia! :)

Minäkään en kyllä An79 ole olojeni puolesta täältä hetkeen lisääntymässä ja tietysti hyvä niin, kun huomenna vasta täydet 36 viikkoa. Kovasti odotan 37+0 olevaa äitipoliultraa, jossa saa vähän tietoonsa tilannetta sekä vauvan kokoa. Selvästi alemmas vauva koko ajan laskeutunut, mutta lähinnä mahan mallista sen huomaa sekä paineesta virtsarakkoon. Pari kertaa tullut nyt sellaisia supistuksia, jotka säteilleet myös jalkoihin ja aiheuttaneet puudutuksen tunnetta, mutta kipeitä ei ole tullut vielä ainuttakaan. Tänäänkin pumpissa käyneenä ei edes sen jälkeen muuta vaivaa kuin normiolotilaa väsyneemmät jalat.

Nohmu, kyselit liikunnasta raskauden jälkeen. Itsellä siis ensimmäinen raskaus meni yhtä vaivattomasti kuin tämäkin ja liikkua pystyin ihan loppumetreille saakka, myös synnytyksen suhteen kaikki meni ongelmitta. Ensimmäisen juoksulenkin (kevyt 6 km) taisin tehdä siinä reilut 3 viikkoa synnytyksen jälkeen ja salilla käynnin aloitin heti jälkitarkastuksen jälkeen. Lenkit myös piteni nopeasti, kunhan sai kurottua entistä kuntoa takaisin. Joka tapauksessa yllättyin eka kerralla siitä, miten helppoa liikunnan jatkaminen synnytyksen jälkeen lopulta oli. Toisen kohdalla asennoidun siihen että kunto palautuu normitasolle hitaammin, kun ei ole enää mahdollisuutta pitkiin päivittäisiin vaunulenkkeihin vain vauvan kanssa. Juoksemaan pääsyä odotan kyllä jo kuin kuuta nousevaa.

Sairaalakassin pakkaamista pitäisi kuitenkin kai pikkuhiljaa harkita... Jotenkin en itsekään vielä ole sisäistänyt sitä, että loppusuorallahan tässä jo joka tapauksessa ollaan. :) Nyt kuitenkin vielä tämä viikko mökkeillään saaressa lukuunottamatta huomista pyrähdystä parin tunnin autoilun päähän alennusmyyntejä katsastamaan.

Ehkä seuraavalla kerralla lukiessa saakin jo uudet vauvakuulumiset eteensä, tsemppiä vielä tositoimiin pääseville!

Littlelion 35+6
 
Zenille onnittelut vauvasta! Hyvä et paremman puolella jo mennään teilläkin vaikka niin aikaseen syntyi.

Oon varmaan unohtanut meidän pisteet laittaa eli meillä oli 9/9/9 laitoksella.
Tässä keittelen pulloja ja himmaillaan seuraavalle syötölle jonka jälkeen taas koko poppoo nukkumaan ellei masuvaivaa toivottavasti tule.. Välillä vääntää vauvalla edelleen masua ja kakkaa ei ole tänään tullut kuin pieraisu. Helpottais jos sais sen punnattua taas, noh, eiköhän jossain vaiheessa.
Luojalle kiitos et meitä tosiaan on kaksi ja mies osallistuu hoitoon täydellisesti. Viime yönä tosiaan ainakin löydettiin hyvä rytmi kun kumpikin heräsi aina syötöillä ja silmätippoja laittamaan ja sit nukkumaan vauvan kanssa.
Mulla on niin et jos ite herään vauvan kanssa ja jätän miehen nukkumaan niin en osaa mennä nukkumaan vaan jään vauvan kanssa syötön jälkeen olkkarin nojatuoliin pitkäs aikaa silmät ristiin. Mut miehen kans kun yhdessä herätään niin osaan rentoutua ja laittaa vauvan takas sänkyyn ja jatketaan unia.
Nyt kun näyttäis ettei bilirubiinit enää nouse vaan vauva on virkeempi ja voi hyvin niin huolia riittää. Koko ajan sitä miettii etteihän mitään pahaa käy mutta normaaliahan se vissiin on.
Mulla on aamulla huomenna kilppariverikokeet (yöks!!!) ja nyt tyroksiini tauolla niin kauan et sisätautilääkäri katsoo labrat ettei tosiaan oo mennyt liikatoiminnan puolelle kun mulla ei ennen raskautta ollu tota vajaatoimintaa..
 
Kaalimaaankakara, miten menee?

Nelli, jei! Onnea matkaan!

Zeni, huisia että noin pienillä viikoilla! Ihanaa että kaikki kuitenkin meni parhainpäin!! Onnea!!!

(.) En tiedä. Ei mitään selkeää muutosta omassa olossa mutta ennakkoaavistus että jotain olis muuttunut. Pientä epämääräistä oloa alavatsalla ja alapäässä, juilintaa mutta ei likellekään menkkamaista, lievää vihlontaa, värkki vetisesti kostea mutta ei pikkarisuojaan asti. Tänään pitäis lähteä tyttöjen kanssa mökille päiväseltään ja jotenkin hirvittää, en enää haluaisi lähteä ainoana aikuisena sinne asti. No täytyy vain toivoa, että nämä olis vain sympatioita teitä tositoimissa olevia kohtaan. En kuitenkaan näillä viikoilla vielä haluaisi synnyttää. Ristiriitaista kun haluais että homma olis jo ohi ja näkis vauvan mutta sitten kuitenkin toivoo ettei vielä. Äh, lyhyt yö takana ja ajatukset seilaa.

Palaan illalla tarkistamaan kuulumiset, varmasti muutama vauva taas tullut maailmaan! :love:

Astrea 34+3
 

Yhteistyössä