Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Äitikissa Kappas, tuttuja niccejä kuumeilijoiden puolelta muutama löytyy. Mehän voidaan tehdä sit melkein synnytystreffit sairaalaan ;) Mitäs oot aikaisemmin tykännyt TYKS:stä?

ON: Tänne ei kummenpaa: etoo, väsyttää ja viluttaa melko lievästi. Ootellaan ekaa neuvolaa 10.12. et saa taas vastailla huumekyselyihin sun muihin, jippii...

Kuis moni aikoo mennä varhaisultraan? Ite en aio, vaikka ajatuksena olis tosi kiva konkreettisesti nähdä et kaikki on kunnossa. Aattelin vaan tuudittautua ajatukseen ettei mitään oikeesti voi jos kesken menee ja jos on väärässä paikassa niin otan sen riskin.

OmenankukkaMulla on aina ollut raskaana nokka enemmän tai vähemmän tukossa. Yskänlääkkeistä sen verran et jos kerran limaa irtoaa niin ehkä kantsis kuitenkin käyttää sitä limaairrottavaa et irtois kunnolla ja siten yskä helpottais lopulta. Alkuun se tottakai lisää yskää kun sitä limaa lähtee irtoamaan. Mut voihan sulla olla esim. poskiontelontulehduskin, joka sit aiheuttaa oireita.

Terp 5+6
 
Mulla on varhaisultra HUOMENNA! Kääk! Ja ihanaa! Toivon niin kovasti, että kaikki olisi kunnossa. Pikkuisen jännittää, mutta toisaalta tässä on kaikki ollut niin kuin pitääkin, joten turhia ei kai kannattaisi huolehtia. Oireet ovat vähän lieventyneet, mutta toisaalta ekassa raskaudessa ei ollut oireita ollenkaan, joten ei kai tämäkään kummallista ole.

Ensimmäinen neuvolakäynti on sitten kahden viikon päästä. Eilen vähän katselin niitä lappuja, joita terkka lähetti täytettäväksi, mutta en uskaltanut niitä vielä alkaa täytellä, sen verran taitaa olla taikauskoa ilmassa :D

Kova kiire on töissä, joten päivän aikana ei juurikaan ehdi koko masuasiaa miettiä. Illalla sitten enemmänkin, varsinkin kun turvottaa niin, ettei housut meinaa mahtua jalkaan.

Niin, ja vielä uusille tervetuloa!

bellissima 7+0
 
Täytyy tulla tännekin kertomaan ilouutiset kävin tänään varhaisultrassa, kohdusta löytyi elävä ihmisen alku <3 viikkoja nyt 6+1. Tän hetkinen olotila on kevyt ja onnellinen. Epäiltiin että veri tulisi limakalvoilta, jos on ärtynyt tosta keltarauhashormoni lääkityksestä. Kipujen syylle ei löytynyt syytä.

Nyt vaan rauhallisesti askel kerrallaan!

Oireita on ollut mutta pelkojeni takia laitoin ne stressin syyksi, koko ajan pitäisi syödä tai tulee huono olo, hajut ottaa nenään niin kovin että rupeaa oksettamaan. Nenä on ollut tukossa yön jäljiltä jo pitemmän aikaa.
 
Mä taidan kuulua tänne.:) Kuukautisten mukaan laskettuna LA on 15.7.2013.

Pikku-Saara / 30 / toinen / JS

Lueskelen ketjun vielä ajan kanssa läpi. Jännittää! Tänä aamuna plussasin, joten en ole vielä sisäistänyt asiaa.:D
 
Mullakin on huomenna pelottava varhaiultra, hirvee jännitys!! Saas nähdä miten saa nukuttua ens yönä. Neuvolaan en ole uskaltanut vielä varata aikaa. Toivottavasti sit sen huomisen jälkeen olis syytä varailla.

Häivähdys onnittelut toivotusta ultratuloksesta ja onneks oli vuodot harmittomia!

Paljon taas uusia, tervetuloa kaikille ja onnittelut plussista!!

Pipsa79 6+6
 
Ihania uutisia Häivähdys! :heart:

Bellissimalle tsemppiä huomiseen ultraan!

Tervetuloa uusille ja paljon tarrasukkia matkaanne!

Vitamiinit hain tänään apteekista. Eilen mainitsemani munasarjan kohdalla ollut kipu katosi melkein laittamani viestin jälkeen, eikä ole palannut.

Tänään on ollut huomattavasti etovampi olo kuin aikaisemmin. Ja valkkaria tulee roppakaupalla. :D Onko muita, joilla valkkarin eritys on selvästi lisääntynyt?

Ilyana & Goa 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Häivähdys, onneksi pääsit ultraan ja olikin ihania uutisia :heart:

Vitamiinit tuli täälläkin haettua, ostin multivitan raskausvitamiinia. Jotain toistakin merkkiä oli, mutta apteekissa sanoivat että maistuu voimakkaalle :x

Pikku-Saara: tervetuloa, ja kiva kun on joku toinenkin Jorviin menossa :) Myös ikä ja lapsiluku täsmää :D
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa,täällä hyviä uutisia ja lisää uusia plussanneita <3
Oma päivä mennyt nuokkuessa autossa ja sohvalla..Parit torkut otettuna. Kauhistuttaa miten Joulun siivot ja hulinat ja lahjaostokset jaksaa hoitaa jos olo jatkuu näin vetämättömänä!
Vihiä raskaudesta on saanut siskoni ja muutama muu joten epäilen että suurin osa pikku pitäjästämme tietää ;) Ainakin yksi tuttavakin oli plussannut isänpäivänä joten lähekkäin tulee olemaan LA:t
Varhaisultrasta: Olen tullut siihen tulokseen että se saa minun kohdaltani jäädä välistä,luotan fiilikseen joka pääosin on sellainen että kyllä siellä pieni ihmistaimi on <3 En myöskään ole edes suunnitellut neuvolaan soittoa.


*piuu&Masukki 5+6* :heart:
 
Tervetuloa uusille! :wave: lista päivitetty! :)

BDU Kyseli siitä np-ultrasta, en ainakaan huomannut, että kukaan olis sulle vielä vastannut, eli se on vasta ekan neuvolan jälkeen ja se tehdään valitsemassasi synnytyssairaalassa rv 11-13 välisenä aikana. :)

bellissimalle ja pipsalle tsempit huomisiin ultriin!! :) Toivottavasti molemmilta löytyy sieltä hyvin voivat pikkuset :heart:

Häivähdys Ihania uutisia!! :heart:

).( mulla iski taas tänään sellanen jäätävä närästyskohtus mikä kerran jo muistaakseni viime viikolla valittelin.. :( Kiva oli kontata 1v.n kanssa lattialla leikkimässä.. Muuten kyllä on ollut olo ihan loistava.. :) Niin ja sitten mun työkaverit arvas.. :D Päätin sittenkin, että osallistun duunin pikkujouluihin ja eipä mun tarvinnut muuta sanoa, kun että mulle pitää järjestää alkoholittomat juomat.. :D




Sitten mainostaisin vielä uusille, että meillä on tuolla kerhopuolella suljettu kerho eli muut kuin kerhon jäsenet ei pääse sinne lukemaan. Kaikki on tervetulleita myös sinne. Liittymispyynnöt yv:llä HENKARILLE
 
  • Tykkää
Reactions: mammi85
piuu, itselläni oli yli vuosi sitten ku ja mulle sanottiin kunnalliselta, että saan ar-ultran kun vain soittelen uudelleen raskauduttuani neuvolaan (jopa neuvolassa oltiin tästä sitten tietoisia, kun lukivat ku-taustan tiedositani), eli sunkin luulisi saavan ar-ultran :)
 
apuva, uskaltaisinkohan mäkin jo liittyä tänne seuraanne,jos sallitte? :)
Ihana joukko täällä plussanneita <3

mä koitin tossa nyt leikkiä ton raskauslaskurin kanssa ja mulla olis nyt ilmeisesti 4+5 viikot (ovulaation tiedän, tosin se oli 2pv plussaa..kummastakohan se kannattaa laskea?), menkkojen mukaan oltais jo 5+1..

tää on vaan niin epätodellista vielä, koko ajan sitä on varpaillaan.. varsinkin kun on ties minkälaista menkkajuilimista eikä oikein muita oireita olekaan :D


tässä vielä tiedot:

Mammi85 / 28 / 3 / KOS
 
Viimeksi muokattu:
Häivähdys Ihania uutisia :heart:

bellissimalla ja pipsalla huomenna jännä päivä! Tsemppiä ultraan :heart:

Toivoisin saavani varhaisultran muutaman viikon päähän, pakko päästä katsomaan että tuolla masussa on elämää, kovin on epäluuloinen olo. :ashamed: edelleen..

Muuten olo on loistava, väsyttää kyllä välillä niin että silmät lupsuu kiinni. Huomasin myös että tätä ei kauaa piilotella, järkyttävä turvotus masussa! :D Näytän kuin olisin yli puolen välin. :D

Voikaa hyvin masun kasvattajat. :heart:

Unno
 
BDU
Häivähdys, aivan ihania uutisia!! :heart:

Ilyana, mulla on ollu järkyttävää valkkarivuotoa myös! Noin viikko oviksen jälkeen alko ja jatkunu siitä asti..

Tuo kerhoasia olikin minulle uusi, ehkäpä koitan ängetä myös sinne juttelemaan :) Vitamiinit haettu apteekista tänään ja varhaisultraan soittelen huomenna.

BDU ja ötökkä 4+2
 
Iltoja!

Ja tervetuloa uusille! :wave:

Tosi ihanaa Häivähdys, että olikin harmitonta vuotoa :heart:

Huomisiin ultriin tsemppiä Pipsa ja Bellissima! Tuokaahan hyviä uutisia sitten!

Piuu säkin mietit jo joulun tehtäviä :) Mulla on tässä olot vahvistunu ja ennakoin nyt sen verran varmuudeks, että jos pahenee, niin kuin edellisistä ainakin, niin aloitin jo "joulusiivouksen" :D Siis mua rupes ällöttään jotenkin meijän jääkaappi ja keittiö muutenkin, niin on tullu puunattua kaikki jääkaappi, mikro, hella ja sen alunen sekä kaappien ovet. Vaikka siivousintoilija oonkin, niin en mä tommosta puunausta ihan kovin usein jaksa. Mies saa siivota sit kylppärin ja saunan, niin se on siinä, joulu saa tulla rauhassa :) Lapsille tilasin myös tänään lahjat, kun oli tarkat toiveet selvillä, niin ei tarvi niitä kauppojakaan lähtee kauheesti sit enää kierteleen :) Ja mä oon oikeesti ihminen, joka yleensä jättää asiat aika viimetippaan :)

Varhaisutraan saattaisin mennä omakustanteisestikin, jos kunta ei sitä tarjoaisi. Meillä myös kunta ostanut palvelut yksityiseltä lääkäriasemalta, niin pääsisi onnekkaana sinne ilmaiseksi 4D np- ja rakenneultriinkin :)

Nyt tää yökukkuja valmistautuu kuitenkin jo yöpuulle, kun tänään oli poikkeuksellisen aikainen herätys ja sillon, kun on nukkunut liian vähän (alle 7tuntia ja tässä tapauksessa alle 6) niin jää koko päiväksi vielä huonompi olo, kun muuten olisi..

Hyviä vointeja kaikille!

omppunen 6+0
 
BDU
Huomenta! :)

Tänä aamuna piti epätoivoisen varmistella apteekin omalla ja selkee viiva sieltä pärähti melkeen heti :heart:

Mites muuten kaikki vauvan tarvikkeet, te joilla on jo lapsia niin löytyy varmaan paljon varastosta jo tarpeellista? Entäs ekaa oottavat, millon meinaatte alkaa hankkimaan? :) Kauhee into ois jo päästä shoppaileen mutta ehkä on hivenen aikasta vielä :D Ai niin ja teiltä joilla lapsosia jo on niin onkos jotain merkkejä esim. vaunujen suhteen mitkä ootte todennu laadukkaiksi? En tiedä noista asioista oikeestaan mitään niin mielenkiinnolla kuulisin mitä kannattaa ottaa huomioon isompia ostoksia tehdessä..

BDU ja ötökkä 4+3
 
Hei kaikki, uusi äiti ilmoittautuu mukaan :)
Eli plussannut olen jo parisen viikkoa sitten mutta lähinnä olen tuolla fb:n puolella jutellut asiasta edellisen lapsukaisen ryhmässä. Kotoa löytyy jo kaksi maailman ihaninta lapsukaista, kohta 5-vuotias ja 1v2kk. Katselin tuossa niin meitä PKKS:ssä synnyttäviä taitaa olla jo aika monta, ja aika monella saman ikäisiä pieniäkin vielä, hauska sattuma :)

2.7./Iitula / 35 / 3. / PKKS

Sain varhaisultra-ajan tuonne loppukuulle vasta, ja silloin sitten enemmän selviää tuon lasketun ajankin suhteen, itse luulisin että on oikeammin noin 6.7.

Olen niin pahoillani teidän puolestanne ketkä jo olette tippuneet pinosta :( Toivottavasti kukaan ei enää joudu kokemaan tuota kohtaloa!
 
  • Tykkää
Reactions: roosakaisa
Äh, kun te ootte niin puheliasta sakkia, etten mä oo vieläkään ehtinyt koko ketjua lukea läpi, vaikka niin uhosinkin! :D No, höpistään sitten tänne väliin jotakin.

Tervetulotoivotukset muillekin uusille ja lämpimät onnittelut plussan johdosta! :flower:

Häivähdys Onnea ihan mahottomasti, ihana juttu! :)

Varhaisultraan olisin toivonut pääseväni neuvolan kautta, kun ei ole noista viikoista ihan tarkkaa selvyyttä, mutta en osannut markkinoida tätä ajatusta tarpeeksi vakuuttavasti terkkarille puhelimessa... Joten ei varhaisultraa. Yksityisellä on niin kallista, ettei kukkaronnyörit nyt anna periksi, vaikka mieli vähän tekisikin.

Ensimmäinen neuvola on 12.12., jolloin on rv 10+0. 12+0 poksuu just jouluviikolla, joten jännä nähdä mihin ajankohtaa nt-ultra mahtaa ajoittua. Esikoisesta ensimmäinen neuvola taisi olla rv 8:n paikkeilla, mutta eipä mulla sinne kiire ole. Jotakuinkin vielä muistissa ne ekan kerran löpinät ;)

Jokohan on ollut sikiöseulonnoista puhetta? Me aiotaan osallistua tämän pikkukakkosenkin kohdalla. Ollaan juuri muutettu paikkakunnalta toiselle, joten en tiedä millaset käytännöt täällä on. Tampereella homma meni niin, että riskiluvut laskettiin siinä heti ultrauksen päätyttyä eli niitäkään ei tarvinnut odotella sen kummemmin.

Oireet on kyllä aika selvät. Tai siis olo on todella raskaana oleva. Ei ole ollut enää samanlaista testaushimoa kuin esikoisesta aikanaan, vaikka kyllä mä nytkin oon ehtinyt tehdä seitsemän testiä... :D Ensimmäinen oli nega, sitten oli niin hailua viivaa, että oli pakko varmistella vahvistumista. Yhden digitestinkin tein.

Pahoinvointia ei ole ainakaan vielä. Pientä ellotusta kyllä toisinaan ja kahvi maistuu välillä aika karmeelle ja meinaa vähän yökkäyttää. Esikoisen aikaan mulla oli pientä pahoinvointia noin kolmen viikon ajan enkä tainnut oksentaa kuin kerran tai kaksi ja toivon todella, että jää siihen tässäkin raskaudessa! Tsempitykset kaikille pahoinvoiville :heart:

Nyt täytyy alkaa suunnitella pukemisrumbaa ja uloslähtöä tässä pikkuhiljaa. Mukavaa tiistaita kaikille masunkasvattajille!

Jomi & Taimi 5+5
 
Argh....kaikki oireet tipotiessä.....!! Itkettää!!
Vasta ylihuomenna ultra,tuntuu ikuisuudelta. Miks sitä ajattelee aina pahinta? Uskon tän kyllä johtuvan viimekertaisesta :'(.
Voi kiukku.

Tervetuloa uusille ja onnea tuhannesti :heart:.
Toivotaan ettei yksikään tipu kyydistä enää ja osa onkii saanu ihania uutisia :heart: Onnea niistä :heart:. Toivotaan miullekkin onnea :heart:....

Nyt surkuttelemman sohvan nurkkaan....kun iskee epätoivo niin se todella iskee :|.

~Emmuli~ ja pikkuinen 6+4 :heart:
 
Kaikille varhaisultraan menossa oleville kovasti tsemppiä, toivottavasti kaikkien pikkuiset voivat hyvin :heart:

~Emmuli~: Minua myös huolestuttaa, jos menee edes HETKI ilman oireita! Minun täytyy odottaa sitä ultraa vielä 3 viikkoa : /

Ensimmäisessä raskaudessa en varhaisultrassa ollut, en edes tiennyt että sellainen on olemassa. Olin täysin huoleton, eikä edes käynyt mielessä, että jokin voisi mennä vikaan. Pahoinvointia oli päivittäin rv 6-14. Toinen raskaus oli alusta alkaen lähes oireeton, ka kkm havaittiin vasta np-ultrassa rv 11... tästä on jo yli 2 vuotta aikaa, ja viimeine vuosi meni tosiaan hoidoissa. Nyt sitten taas tärppäsi, ja välillä tämä oireettomuus saa mielen matalaksi...

Joulua täällä oli jo mietitty, osan lahjoista olen jo ostanut, ja loput tiedänkin mitä ostan. Joulusiivouksista en ota ressiä :D

Jaksamista kaikille, ja oireita niitä toivoville! ;)

Madagascar 4+3
 
ihanaa häivähdys!! =)
Vaunuista Meillä on emmaljungat. Etsin tytölle loppuraskauden aikana vaunuja netin kautta..kun ei ollut varaa uusiin. Löysinki sitte eteläsuomesta käytetyt vaunut vauva.fi sivuilta. Myyjä lähetti paljon kuvia ja kehu paljon. Oon kyllä itekki tykänny kovasti nuista emmaljungista...ne on vaan sen verran vanhat että niissä ei oo heittoaisaa. Ja sitä oon jääny kaipaamaan..varsinki tuulisilla ilmoilla ois niin helppo jos ois se heittoaisa. Emmaljungat kulkee kyllä hyvin lumessaki ja sohjossa.
 

Yhteistyössä