HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
dora72: Noihin mittoihin ei aina ole luottaminen. Esikoisen kohdalla mitta meni koko ajan 4cm viikkojen yli eika mitaan haikkaa, pieni vauva siella sitten olikin. kakkosesta luvattiin jattilaista ultran perusteella vaikka sf-mitta meni tarkalleen viikkojen mukaan, tuli sitten taysaikainen 2800g jattilainen :D Tasta masuasukista on mitta mennyt mittaajan mukaan, "paivasairaalassa", DAU:ssa, eilen yks katilo sai mitaksi 38cm ja toinen 34cm.

Hauskaa jussia muuten kaikille! Saas naha juhlistaako kukaan paivaa synnarilla :)
Holmoa ajatella etta on juhannus kun taalla on ihan normaali arki vaan... yx vuos olin viettamassa suurta suomalaista ryyppyjuhlaa merimieskirkolla. vahan arvelutti etta millainenhan se kirkollinen juhannus on kunnes heti ovella tuli pappi vastaan karjala-tolkki kourassa :D , etta ihan perinteiset juhannusjuhlat :LOL:

musikka ja pumpero 35+
 
suomalainen eiköhän tässä ehdi moni ennen minua! jomottelut täällä kyllä edelleen jatkuu, mutta eiköhän ne siitä taas häviä! mä taas oisin veikannu sua ekaks synnyttäjäks, ennen ku tuli titalta ja senjuskalta uutisia.

t-06 36+6
 
Hyviä Juhannuksia vielä kerran...

Kokko käyty katsoos ja pomppunen hiekkatie tullut testattua..huh huh, tuntuipa hurjalta tuolla alakerrassa, aattelin et kaveri tipahtaa kyydistä :)
Noh, nyt kotona ja lapset saatu nukkuu ja itekkii vääntäydyttävä kylelleen. Pakko oli vaan tulla kertoo kyydistä..eiks joku ehdotellukii kuoppaista hiekkatietä :)

äippä 37 tasan
 
Tää taitaa olla samanlainen tapaus ku nuorikko. Supisteli viis kuukautta ennen laskettua aikaa aina kun vähänkin laittoi jalkaa toisen eteen, mutta kun laskettuun aikaan oli kolme viikkoa supistukset loppui ja käynnistettiin päivän yli lasketun ajan. Joku meinas että joskus vauva on sellaisessa asennossa että tekee niitä supistuksia. :eek:
Uskallanko kertoa minkälaisessa auto kyydissä minä olin äsken? :ashamed: Mies osti mun nimiin aika ihanan auton toissapäivänä ja äsken ku tultiin keskustasta se kokeili paljonko se kulkee..(kulki 220..) :whistle:
 
Hyvää Juhannusta myös täältä! Kotosalla ihan ollaan. Mulla yöt on nyt parina yönä ollut aika katkonaisia, kun taas maha kovettuu eli harjoitussuppareita tulee ihan kiitettävästi. Viime yönä tuntui jo vähän selässä ja reisissä. Ihan rauhallisesti täytyy ottaa.

Jemima 34+6
 
Hyvää Juhannusta täältä kaupungista!!

Ihan kotosalla siis ollaan oltu ja kieltämättä aika tylsää on. Jotenkin tämä Juhannus menee siinä missä mikä tahansa viikonloppu :(
Harmittaa kun ilmatkin on mitä on, eikä pääse vaikka rannalle lapsien kanssa tms..
Pitänee vaan jatkaa siivousta ja tehdä kohta taas ruokaa..niin tylsää..

Omaan napaan kuuluu oikeen hyvää. Supistelee kyllä, mutta muuten ei oikeastaan mitään vaivoja ole. Tai ei kai supistukset näillä viikoilla enään mitään vaivoja ole, päinvastoin :D
Neuvolassakin tuli taas pyörähdettyä ja kaikki oli hyvin.

Ups, meinasi ihan unohtua..
ONNEA KAIKKILLE VAUVAN JO SAANEILLE!!

Tylsistynyt Popo 38+0 :heart:
 
Tulin ihan pikana vaan pyörähtää.Tietty se mahatauti iski minuunkin... :(
Eilinen meni nukkuessa ja oksentaessa.Ukko pyöri ja hääri ympärillä et mihinkä sattuu,eihän vaan synnytys oo alkanu?Kuumetta nosti illalla reippaasti,joka suolenmutkaan ja mahalaukkuun koski ja vaavi juhli juhannusta virallisesti,kun tuntu muksuttavan urakalla.Nyt olo vähän parempi,hiki irtoo joten kuume varmaan laskee.Mutta,hyvät juhannukset teille.Mie painun takasin vaakatasoon...

Ievaliina ja pikkumies 38+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja dora72:
Moi heinamammat, kysyn teilta neuvoa, kun kavin tanaan katilolla (LA 26.7.) ja mittasi vatsan 34cm:ksi. Huomasin tuossa aiemmin SmileX kertoi isosta mitastaan, mutta voiko tahan olla jokin syy, esim. vetta liikaa, vauva liian korkealla tms. (kuulostanpa angsti-aidilta :LOL: )?
vastaan sulle tähän että lääkäri ei tosiaan osannut selittää millään tuota mun 42cm sf-mittaa (rv siis 37+0).
Kohtuni on erittäin pinkeä ja siksi vatsanpäältä ei voi tehdä vauvasta minkäänlaista paino-arviota. Neuvolalääkäri tosiaan sanoi että painaa ainakin 4kg mutta ultralla keski-arvoksi tuli se 2670g. eli n. 1,5kg heittoa!
Tuli just se fiilis, ettei kyllä voi yhtään luottaa mitä joku neuvolalääkäri arvioi (ellei tekisi arvioita kokoajan ja käytössä olisi MYÖS ultraa, meillä kun ei ole).
Totesi vaan synnärillä se lääkäri että melkoisesti on peloteltu turhasta.

SF mittaan vaikuttaa lääkärin selittämänä moni asia:

1. kohdun asento (minulla eteenpäin kallistunut)

2. istukan paikka (minulla etuseinämässä )
= vatsa kasvaa jyrkästi eteenpäin, ei siis mihinkään sisälleni vaan kaikki ulospäin näkyviin

3. vauvan asento (jos vauva on oma selkä äidin selkään päin, vie hän vähemmän kohdusta ja äidin kropasta tilaa kun jos vauva loikoilee selkä kyyryssä äidin mahaan päin -> työntää kohtua entisestään ulospäin, kuten minulla! )

4. vesimäärä (mikä minulla oli normaali vaikkakin vettä oli "hyvä määrä". Ilm. enemmän kuin aiemmissa raskauksissani )

5. Äidin lisääntynyt paino, eli onko paljon vararavintoa vatsan ympärillä tai esim. turvotusta. Minulla ei tosin ole )

Mitta ei siis välttämättä kerro tosiasioita jos moni asia on epäsuotuisasti kuten minulla nyt ilmeisesti on.

Eilisen ihan koko päivän tuli kipakoita suppareita. Vielä sängyssä illalla kahdentoista aikaan pisti puuskuttamaan ja olo oli erittäin tukala, tippa linssissä. Ekaa kertaa tässä raskaudessa tunsin nämä oikeasti kipeät supistukset ja tuli mieleen oikeasti synnytys. Yön meni kuitenkin hyvin, supparit loppuivat ja nyt taas ihan normi olo :)
Eipä nuo kuitenkaan hukkaan menneet, takuulla tekivät työtä, sen verran sattui. "jippii!!" :LOL:

Smilex ja pampula rv 37+2
 
Morjens!

Eilen alkoi Juhannuksen vietto mojovilla supistuksilla. Just oltiin puolilta päivin lähdössä ystäville grillaamaan, kun lähtö viivästy minun vessassa ravaamiseen ja puuskuttamiseen. Se oli semmonen puolen tunnin sekoilu. Seuraavan kerran supisteli 11 illalla, kun autoa ajoin. Aamulla kotiuduttiin kuuden aikaan vasta. Hyvin jaksoin valvoa ja kun grilliruokaa sai parin tunnin välein :p Tänään puolilta päivin herättiin ja sama jatkuu varmaan jonkin ajan kuluttua, jos ei vettä sada mahottomasti paljon.

Hah, mies kävi tuossa lukemassa tämän, eikä tienny tuosta aamusupistelusta. :LOL: Se oli vieressä siinä ja sano, että onko jokin hullusti, onko paha olo.... Pitänee ensikerralla artikuloida selvemmin hälle. =)

Yöllä oli vain inhottava, kun musiikki pauhas koko ajan lujalla ja ite touhus jotain koko ajan, niin sitten joutu miettimällä miettimään onko vaava liikkunu. Mutta onhan se, se vaan elää joka päivä samaa rytmiä, eikä kuku koko yötä, jos mie kukun. Ihana, antoi minun nukkua aamulla yöunetkin häiritsemättä.

Miellä mies on muuten alkanu näkemään synnytysunia. Toissayönä saatiin miekkailevat kaksoset. :LOL: Mulla itellä unissa on vain maha, eikä sieltä mikään ikinä synny.

T: pörrö ja vaava rv.39
 
Kaikilla tuntuu vauvat pysyvän ainakin laskettuun päivään saakka. Olis niin kiva saada vauva uutisia. :)
Voi Ievaliina ku sait vielä kunnon taudin. :hug:
Itse kärsinyt sellaisesta joka aamuisesta pahoinvoinnista. Herään kello viis, pyörin sängyssä niin kauan että tulee nälkä. Syön vähän ja sen jälkeen tulee oksettava että närästävä olo tila. Nukahdan seuraavaksi sitten kymmeneltä ja nukun pari tuntia.
Supistuksia ei enää tuu. :headwall: :headwall:
Tänään jos vauvaeli syntyy tulee horoskooppi merkiksi kaksoset ja huomisesta alkaen rapu. Eli ei tästä ainakaan kaksonen tule.
 
Ja hyvää juhannusta kaikille.Enpäs ole aikoihin käynyt katsomassa kuulumisia, kun on remonttia ym kiirettä.Ketkäs on jo vauvan saaneet?Meillä vielä hiukan on odotusta, vaikka eihän sitä tiedä.Vauvan kassi on pakattu valmiiksi:).
 
Äitee2 äläs sinä nyt meitä kokonaan jätä, ethän?!? Kurjia tuollaiset kyttääjät, onpa itsellänikin niistä kokemusta.. :kieh: Toivottelen varuiksi hyvää loppuodotusta ja mahdollisimman helppoa synnytystä! Tietenkin myös että kaikki sujuu pienten kanssa hienosti!

Ievalle pikasia paranemisia! Kurjin tauti kaikista tuo mahatauti, ite oon ainakin yhdessä raskaudessa sen yökkiny läpi.. Ja muutes sivuhuom. ettei mullakaan enää mahdu jalkoihin muita kenkiä, kun ne "lonttoset"! Ja aina jos näkyy mahakas nainen moisissa, niin sitä miettii oiskohan tuo vaikka Ieva.. :D Vaan taidetaan nii eripuolilla Suomee majailla jottei taidetä tormätä. =)

Hieno homma ettei SmileXillä ollu hätiä! Taikka vaavilla oikeemmin.. Kaverilla oli kanssa aikonaan sellanen iiiiiiiiso ja pinkee massu, oli kuulema niin täys vettä vaan hällä ja iso muksukin kyllä. Sanoi ettei hällä oo hajuakaan supistuksistakaan, kun massunahka oli niin pinkee aina että soi, ja laps synty leikkauksella. Eikä oo kun se yks lapsi..

Oon tässä pitännä pientä ompelupajaa taas.. Yhdet trikoiset housut ja potkarit tehtynä, toiset housut ja "solmu"pipo työn alla. NinniElmeri ei vaan äiskän ompelusta pidä, kun asento vetäsee sen verta kyyryyn, pitäs olla suorana tai selkä takakenossa että hänellä ois tyytyväinen olo! Ainakin het pian alkaa kauhea myllerrys kun istahtaa.. Vielähän tuota ois hyvä jaksaa kuulostella vattanahan läpi parisen viikkoa.
Noin muuten alan olemaan suhteellisen kypsänä jo tämän rellun kantamisseen.. Tänään huonompi päivä vissii, mut eilenkin vetäs välillä hermokipuja jalkoihin ja lonkkiin, hiostaa vaikkei lämmintä olekaan, kädet ihan pökkelöt turvotuksesta samoten jalat, selkä alkaa jumittaa, joko sanoin että hiostaa?!? :kieh: Millähän tuota alkas paikkoja pehmitteleen kun isäntäki on vapaehtoistöissä?? Ai niin, kukas se kehu dildon hommaavansa?? :D Eipä taija se värkki avittaa, kun siitä puuttuu se paikkojen kypsymiselle olennaisin eli siemenneste, siinä se seksin taika tähän juttuun piilee.. Mutta saapihan sitä tieten hauskaa senkin kanssa pittää jos siltä tuntuu! :D :D

Jooh, ei auta ei, on tästä noustava ja saatava vielä tuo kuopuskii heräämään, otti taas pirskatti ja nukahti ihan liian myöhäseen unilleen.. Pakko antaa hetki tirsata, muuten ois ollu aika huutoo loppuilta..

Räpis+N-E rv36+3 ja äiskän pää täysin kypsänä jo...
 
Hej

Täällä ahkera lukija mutta laiska kirjoittaja..laitoin hakemuksen sinne suljettuun yhteisöön nimimerkillä ma_jo4.
täälläkin tuntuu jo että voisi tämä odotus jo loppua, ja alkaa jo tapahtua, mutta neuvolassa että synnytystapaultrassa sanoivat vaan että ei mene sektioon vaan odotellaan ihan rauhassa...niinpä..odotellaan vaan..
selkää särkee, juilii alavatsaan sekä tonne alas välillä ihan kunnolla että luulee että henki lähteenyt..
juhannus vietetty ihan kotioloissa..saavusaunassa pyörähdin ja poreammeessa, mutta edelleenkään ei lähdön merkkejä..
edelliset odotusket mennyt kaksi viikkoa yli ja käynnistykseen joten tämäkin on niin odotettavissa..
noh ainakin on vielä aikaa hommata kaikki tavarat..ne on edelleenkin hommaamatta...grr.
aateltiin josko jo ensi viikon päästä kun miehellä alkaa loma jos mentäisi vaunu ja sänky ostoksille..kai se on parempi myöhään kuin ei milloinkaan??

Kiva kuulla kun kirjoitatte synnytysunista, ite en nää minkäänlaisia unia..nukun niin sikeesti vielä vaan..kukakohan tässä huushollissa alkaa yöheräilemään?? |O

jaksuja kaikille, magia ja papu 38 ja jotain risat


 
18.6 A-tyttö klo.5.24 Paino. 2360g ja 44cm ja B 5.40, 2320g ja 42 cm. Synnytys lähti käyntiin vesien menolla 17.päivä ja useempi tunti meni että supistukset alkoi. Supistuksia estävän piikin sain mikä oikeestaan vaan helpotti oloa ja sain nukuttua hurjat 1,5h. siitä huolimatta tytöt syntyi, alateitse molemmat A perätilassa ja B raivotarjonnassa. loppujen lopuksi niin nopeasti ettei lääkitystä ehditty antamaan, että ilman mitään kkivunlievitystä tuli hoidettua koko homma. silti oikeestaan ihan hyvä mieli. täälläkin tytöistä toinen ihan mustatukkainen (paksu tukka) ja toisella keskiruskea paksu tukka. Pikkuiset jäi vielä kasvamaan ja vahvistumaan sairaalaan. vielä ei tietoa kotiutumisesta..

eliza ja tytöt 4pv :heart: :heart:
 
PALJON ONNEA ELIZA!!!! Ihanaa, voi kun itsellä olisi jo pieni sylissä myös. Hyvä et kaikki meni hyvin kaksosten kanssa vaikka ilman lääkitystä synnytit. Oli oikea uroteko! =)

Onnea vielä kerran :flower:

Neleka 36+3
 
elizalle ONNITTELUT pienistä tytöistä!! :flower: nyt vaan kasvamaan ja vahvistumaan että saat heidät kotiin :)

täällä ei erikoista... juhannusta vietetty kotona. säät ei oo oikein sallinu mutta ulkoiltu sen verran mitä pystytty. lenkillä käyny aina aamusta kun loppuillan yleensä satanu. eilen sain etu + takapihan nurmikon leikattua niin nyt vauva tulkoot ;) ei supistuksia eikä muutakaan.

lisäsin kuvia msn:hen.

korvapuusti + pikkupulla rv 38+2
 
eliza: tupla hyper isot onnittelut rinsessoista!

neleka: Voit mennä sinne yhteisöön joko siitä sähköpostista, tai sitten tuolla aikaisemmin kun oli se yhteisön osoite (voi pyytää sitä sähköpostiosoitetta ja salasanaa, mulla ei jostain syystä pyydä vaikken ole sitä tallettanutkaan koneen muistiin).

Täällä supistelee ja vihloo suht tasaseen tahtiin jatkuvasti, mutta ei kuitenkaan niin usein tai kipeästi että olisin vielä lähdössä. Mahakin on aivan sekaisin edelleen. Mul on jatkuvasti tunne että mä oon vielä kotona kun tää tosissaan on tulossa, enkä tajua lähtee sairaalaan, Kuulin tuossa että mein äitee ei ollu esikoisestaan (minä) meinannu ehtiä vaikka lyhyempi matkakin ollu.

Juhannusta ollaan vietetty lähinnä kotosalla, kun ei saareen uskallettu lähteä kavereiden kanssa, sieltä kun ei pääsis pois kun vaan 1 vene ja sen omistajakin joka tuntee reitit olis ollu niin tuhannen kännissä että mediheli pitäis kutsua. Ollaan sitten saunottu oikein urakalla joka päivä, nyt kun kylppäri ja sauna on kerran valmiina.

Eilen käytiin kaverin mökillä ja pois lähtiessä eksyttiin tielle jota ei enää sitten tieksi voinut edes sanoa. Onneksi on tuollainen kunnon maastoauto niin tuli taas harrastettua Offroadia, oli muuten nättejä maisemia kun kallion päälle ajettiin. Ja tuntui muuten kaikki kivet ja kannot aika melkoisilta mahassa... Onneks ei lähtöä tullut kun ei oltu varmoja missä ollaan. Kaippa tuota voisi verrata soratiellä ajoon, paitti että töyssyjä ja muita on 20kertaisesti. Me muuten asutaan soratien varressa, jota vaivaa melkoinen kelirikko :LOL: , pitäis kai lähtee ajeleen sitä edes takaisin...

Kasasin kotiin eilen päästyäni vanhan kirjahyllyn, tai siis palaset oli jo valmiiksi kasattu (6-osainen), mä vaan nostelin ne paikoilleen kun isäntä touhus autotallissa moponsa kimpussa. Olin sitten niin laiska etten jaksanu kaappeja tyhjentää vaan nostelin niitä paikoilleen täytenä. Oli varmaan näky tän mahan kanssa. Noh, nyt on makuuhuone vihdoinkin kunnossa muuton jälkeen (johan ollaankin 4kk tässä asuttu) ja muksun nurkkaus valmis pehmoleluhyllyineen. Enään se Mukelo puuttuu. :heart:

viime yönä heräsin moneen kertaan tunteeseen että jotain valuis pitkin jalkoja, mutta sit kun nousin niin jalat oli kyllä ihan kuivat samoin kuin lakanat ja jaloissa ollut tyynykin.

Kohta alkaa S:t käymään vähiin; Siivous, sauna, stressi, shoppailu ja soratie jo kokeiltu, siihen yhteen isäntä ei oikein lämpiä kun menin sanomaan että tuntuu että joku olis jyystäny monta tuntia putkeen alapäähän tuolta sisältäpäin... (KOSKA MÄ OPIN OLEEN HILJAA?)

Tilasin tuossa hääpuvunkin, otin varoiks vähän ison kun helppohan se sitten on pienentää jos siltä näyttää että palaudun nopeasti omiin mittoihini (ajatuksena mahdotonta, mutta toisaalta eihän mulle oo tullu painoakaan kuin n.6kg), niissä vaan on niin älyttömän pitkät toimitusajat että pitää nyt jo tilata jos meinaa keretä. Pidetään häät ja ristiäiset sitten samaan syssyyn sitten niin ei tarvitse sukulaisten vaivautua liian usein tännepäin.
Mitäs morsiamella piti olla... jotain sinistä, lainattua, uutta, vanhaa...?

Nyt etsimään jostakin suklaata, pakkohan sitä täältä on jostain löytyä....

EDIT: Oho mikä romaani :ashamed:
 
Onnea Elizalle vaaveleista :heart: :heart: :flower: :flower:

Täällä mennyt jussi syödessä!! Mä oon oikeesti lihonut näiden kahden päivän aikana varmaan sata kiloo, kun parin tunnin välein tunkenut jotain "vähemmän terveellistä" suuhunsa. no toisaalta lähtöpainosta puuttu vielä viime neuvolassa 400g, joten ei stressiä sen puoleen. Supparit ja liitoskivut vaivaa vähän väliä, mutta ei tässä nyt vielä olla synnyttämään lähdössä.. Sen verran kivuttomia on nuo supparit vielä.

Tuosta limatulpasta... Esikoisen aikana se lähti tulemaan vasta sairaalassa, joten kauheesti en sitä kyttäile nytkään. Tosin paikat mulla tällähetkellä enemmän auki, kun esikolta sairaalaan mennessä, vaikka synnytys oli sillon jo ihan täydessä käynnissä :whistle:

Nelly ja JJ 36+1
 
Ihanaa, Elizalle onnittelut tytöistä...! :flower: :flower:

Ai että kun alkaa itseäkin jännittämään :xmas: Yöt menee jo ihan pipariksi, viime yönäkin olin vielä puol 4 hereillä |O Ja sitten kun saa unen päästä kiinni, herään 3 vartin päästä siihen että on kylki ja lonkka ihan pirun puuduksissa |O Sitten kun haluaa kylkeä kääntää, on pakko pakertaa itsensä ensin kokonaan ylös... Ens yönä en varmaan nuku yhtään kun jännittää jo nyt ihan tajuttomasti :xmas:

Marge & Keijo 38+0 :heart:
 
Onnea Elizalle pikkuprinsessoista! :heart:

Täällä ei edelleenkään mitään tuntemuksia. Oon alkanut nyt tekemään kaikenlaista supistusaltista, niinku kävelemään suhteellisen pitkiä lenkkejä, mitä en oo aiemmin tässä raskaana ollessa just supistusten pelossa hirveästi tehny. No, eipä niitä supistuksia, siis kivuttomiakaan paljon tuu, tänään tunnin aikana sain aikaan kaks suhteellisen napakkaa (mutta siis kivutonta) supistusta aikaan.. Mutta onhan täs nyt tietysti vielä 2,5 viikkoa siihen laskettuun päivään.. Ku edes paikat vähän pehmenis jne..

Onkos Vio-la muuten vielä yhtenä kappaleena? En muista nähneeni vähään aikaan täällä..Tai sitten oon sokea vaan.. :D

Hoh hoi, yöt muuttunu myös huonoiksi. Viime yönä heräsin puoli viideltä, enkä meinannu saada nukuttua enää. Alkaa heti kaikennäköiset ajatukset pyöriä mielessä. Edellisyönä heräsin puoli kahdelta ja nousin kattomaan sitten dvd:ltä kummisetä II:sta.. Siinä mielessä kyllä ihanaa olla yksin kotona, että saa aamulla nukkua sitten niin pitkään ku haluaa ja väsyttää..

Mutta juu, nyt tekemään jotain tähdellisempää.. :whistle: Tänne sitä vaan aina eksyy.. :LOL:

Pinuski 37+3
 
Oikein paljon onnea Senjuska ja Eliza tytöistä! :flower: :heart:

Pinuski Ainakin vielä yhtenä palana.... Supistuksia on tullu nyt yli vuorokauden... Lyhimmillään muutaman minuutin välein ja yöllä (luojan kiitos) 45 min välein välillä, niin sai nukuttua jonkun verran. Limatulppaa alko tulla eilen ja tänään on tullu isoja köntsäleitä. Supparit on muuttuneet kipeistä aivan hirveiksi... Nyt niitä tulee 7-10 minuutin välein...
Soitin jo synnärille, kätilö sano, että ohje on, että jos tulee 2 tuntia alle 10 min välein, voi tulla, mutta se sano, että ole niin kauan kotona kuin kestät... Musta tuntuu että meijän naapurit ei kohta kestä enää mun meuhkaamista... :LOL: Tosin just pari edellistä on tullu 10 min välein ja sitä ennen oli 7 minuutin välein ja olin jo valmis myymään mummoni kivun loppumiseksi ja nyt ku ne vähä harveni niin taas haluaisin niitä lisää... On se naisen mieli outo!
 
Lämpimät onnittelut Elizalle pienistä prinsessoista! :heart:

Juhannus meni rauhallisissa merkeissä, käytiin siskon luona grillaamassa ja ai ai oli hyvää =) Illalla ei kehannut mennä katsomaan kokkoa sateen vuoksi, joten olimme sitten avokin kotosalla ja röhnötettiin sohvalla kissat sylissä. Viimeinen juhannus näin kahden kesken, ensi vuonna onkin sitten erilainen juhannus =)

Unista: Viime yönä näin unta Rusinasta, tosin tyttöhän se oli unessani ja vierelläni makasi vahvan harmaan/sinisine silmineen :heart: Niin kaunis näky, ettei paremmasta väliä. Hymyili valtavasti, ettei ihan vastasyntynyt ainakaan ollut.Kyllähän rakenne UÄ:ssä lääkäri näytti näytöltä selkeät pallerot, joten taitaa alitajunta tehdä vaan tepposet :p

Suppareita: on tullut todella todella paljon, mutta ei kivuliaita sellaisia vielä. En pysty enään tekemään mitään raskaampaa ja istuviltaakin suppareita tulee ihan alvariinsa. Eilen illalla Rusina oli ihan mahoton ja vatsa tanssi salsaa :LOL:

Vio-la: Pidetään paljon peukkuja siulle, taidat olla seuraava vaavinsa kotiin tuova mami!

Kaikille haleja!

Brigantia & Rusina ( Rv 36+5)

 
Onnittelut Elizalle! :flower:
Vio-la taitaa olla matkalla jo synnyttämään?
Täällä uni ongelmaa myös. Pahoinvointia ja närästystä. :headwall: Supistukset on taakse jäännyttä elämää. :headwall:
En tiedä onko se poju joka pissaa mahassa, kun välillä tuntuu tuolla alhaalla vatsan kohdalla ihan kuin joku lanka liikkuis tai kutittas.
 
Brigantia ja suomalainen: Ei olla matkalla... saas nähä oonko seuraavakaan... supistukset on harventuneet... nyt jo melkein 20 minuutin väli. Limatulppaa tulee edelleen. Taidan koittaa mennä pötkölleen ku oli tuo viime yö niin rikkonainen. Eipä tästä oikein ota selvää mitä meinaa, mutta ei kai tässä auta kuin mennä luonnon armoilla.

Viola ja Pingu 38+3
 

Yhteistyössä