HEINÄMAMMAT 2008 ~toukokuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
supistuksia tulee tosi paljon. ja suurinosa on kipeitä. viikkositten ei oolu muutoksia kohdunsuulla,mikä on hassua kun niin kovasti supistelee. ja joka viikko lisääntyy. ehkä se on sitten normaalia. lapsiveden vähyys tarkastettiin,kun sitä epäilin,mutta vettä on nyt ihan normaalisti. supistelut ei siis johdu siitäkään. paino arvio oli 1250g raskausviikkoja silloin 29+3. vauva pyörii paljon,on välillä pääalas ja välillä pääylöspäin. saas nähdä miten asettuu. keskimmäinen settui pääalas viikoilla 33 kun taas esikoinen oli pääalas jo 20viikosta asti. raskausdiabetes taas iski ja nyt mittaillaan arvoja. painoa on tullut n.5,5kg mikä on ihan hyvä. viimeksi tähän mennessä olikin tulu 10kg enemän.. :eek:
 
kävin vähän ulkoiluttamassa visaa... H&M kaupassa ;)
löysin kivan paidan ja kaprit. Nyt vaan pitäisi löytää vielä jotkut pitkät housut. Mulla ei ole kuin nyt yhdet käytössä, ja nääkin alkaa liitoksistaan repeillä. :|

Kotiin tullessa kiva ylläri... äippäpakkaus saapunut postiin :heart:
me haetaan se tänään tai huomenna.

Eipä tässä nyt muuta. Supparit rauhoittuneet.
Illalla teatteriin.

Minttis & Ulpukka 29+1 :heart:
 
aik toivotan pikaista paranemista ja toivottavasti kivut pysyvät pieninä. itselläni oli tuo sama tammikuussa, eikä ole vielä selkä parantunut, tuskin pääsee tämän raskauden aikana paranemaankaan. paljon olen joutunut syömään särkylääkkeitä, panadolia ja panacodia. ja jotenkin on pelko persiissä, että ne vaikuttaa vauvaan jotenkin, mutta kuten kerroit, ne kivut on niin kovia, ettei niitä montaa päivää pysty kärsimään! nyt siis mulla edelleen puutuu jalat millon mistäkin kohtaa ja vihloo ym, välillä tuntuu joka askeleella jalka pettävän alta, mutta sinnitelty on. uskon, että kun tämä ylimääräinen paino on keskikropasta pois niin vois päästä selkä paremmin paranemaan.

perätilassa on meidänkin vauveli, mutta vielä kyllä ehtii kääntyilemään. sikäli vaan tuntuu oudolta, kun esikoinen oli pää alaspäin ollut jo pitkään näihin aikoihin.

nyt ei enempiä, kun mies hoputtaa kauppaan.

t-06 30+3
 
aik
t-06: Kiitos toivotuksista =) Onko sinulla ollut jo synnytystapa-arviota? Ajattelin, että pystyykö sitä ponnistamaankaan kunnolla, jos on toinen puoli puuduksissa...Panacodi ja Panadoli ovat ilmeisesti kuitenkin suhteellisen vaarattomia vauvalle, vaikkakin kaikenlainen lääkitys kyllä huolestuttaa minuakin näin raskaana ollessa. Pidän peukkuja, että kivut loppuisivat meillä kummallakin ennen synnytystä, kun vauva laskeutuu ja viimeistään synnytyksen jälkeen. Täällä tuntuu vauva vielä potkivan kovasti juuri tuonne oikealle puolelle, kipeään hermoon.

aik 30+4
 
tota noin...
tuli tuossa mieleen, kun kroppa leviää joka puolelta komeaan tahtiin... miten ihmeessä saan aikanaan nää kilot pois :eek: nyt jo välillä ahdistaa tsekata reisiä ja takalistoa. Huoh...
Tietty imetys vie jonkin verran kiloja ( hope so ) mutta mutta...

Mun mies vaan lohduttaa, että olen raskaana ja kaunis. Mutta eipä paljon naurata, kun on taustalla syömishäiriökin.

Miten ootte ajatelleet homman hoitaa ??
 
MINTTUMAARIA:Mulla on ollut alusta asti pelko siitä etten saa kiloja ikinä pois... :eek:
Tähän mennessä painoa on jo tullut noin 13kg,ehkä enemmänkin!Olen tarkkaillut aina painoani ja siksi tämä tilanne on nyt jotenkin ahdistava.Kesällä kun joutuu muutenkin kulkemaan vähissä vaatteissa.Tottakai olen ylpeä raskaudestani ja kannan masua hymyillen,mutta ns.ylimääräisistä kiloista olisin valmis luopumaan heti!

Työkaverini sai kk sitten pojan ja raskaana ollessaan hänen painonsa nousi yli 30kg!!3vkoa synnytyksestä ja 20kg oli lähtenyt jo pois!Eli toivossa on hyvä elää... :)

Monet ystäväni sanovat,että kilot lähtevät itsestään vuoden sisällä,varsinkin jos imettää(eikä ahmi herkkuja!)!!!En taida uskoa ennenkun näen\koen sen itse. :LOL:
 
aik
Minulla tippui paino kuin itsestään imetyksen aikana (v. 2003). Synnäriltä lähtiessäni minulla oli noin 5 kg enemmän painoa kuin ennen raskautta, mutta imetys vei ne, sekä muutaman muunkin kilon, jotka tulivat imetyksen loppumisen jälkeen takaisin. Herkkuja en silloin kovin napsinut, hyvä kun ruokaa ehdin kotitöiltä syömään ja liikuin paljon vaunuja lykkien, joten kyllä ne kilot jotenkin karisevat pois.
 
aik eipä ole ollut vielä synnytystapa-arviota, enkä ole yhtään tietoinen millon sellanen on jos on ollenkaan. piti viimeksi neuvolassa kysellä, mutta unohdin. mulla ois muitakin syitä kuin tuo selkä, et vois olla sektio parempi, mutta lääkäri päättäköön. itseä kyllä kauhistuttaa ajatus sektiosta, mutta jäi kyllä kammot alatiesynnytyksestäkin. katsotaan nyt mihin tässä päädytään. jotakin kautta se lapsi on maailmaan saatava kun sen aika koittaa.

mä kun olen täällä kertonut, etten ole mitään laittanut/ostanut vauvalle, niin nyt olis jo laatikosto makuuhuoneessa vaatteita varten!! ja jopa yksi koneellinen esikoisen vanhoja vaatteita pestynä, mutta ei vielä laatikossa asti. olen sentään jotain saanut aikaiseksi :LOL:

t-06 30+3
 
moikkelis

Minä olen ihan nuhanenänä :snotty: ilkeetä.

Viime viikolla olin sairaslomalla supistusten kanssa. Kohdunsuulla ei ole kuitenkaan tapahtunut mitään suurempaa joten sen puolesta ei huolta. Supisteuksia kyllä tulee jatkuvasti ja toisinaan on päällä joku ihmeen "kestosupistus". Pahimmillaan menee vatsa ihan kuralle suppareista, samoin pakko aina päästä vessaan pissalle.
Alapäästä lorahtelee myös tosi vetistä eritettä, ei ollut kuitenkaan lapsivettäkun äitipolilla tarkistivat, kaikki bakteeriviljelyt ja näytteet otettiin muttei selitystä löytynyt. Lääkärikään eiosannut sanoa mitä se on, mutta ihan sitä tulee niin että housut kastuu läpimäriksi :x
Muistan keskimmäisen odotuksesta saman, alkoi viikolla 35 ja sillon lääkäri seliti limakalvojen kypsymisellä vetisen vuodon. Poika syntyi siitä 5 viikon päästä.

Tuollon rv 29 + 4 painoarvio oli 1400g eli normi kokoinen vauva.

Perätilassa meilläkin viihdytään. On ollut raivotarjonnassa tiukastikin mutta eräänä yönä mylläsi itsensä ympäri ja nyt istua kököttää.
Synnärille ulkokäännökseen 4 viikon päästä jos ei siihen mennessä ole itse kääntynyt.

RR:t hyvät, edelleen yläpaine siinä 125 tienoilla, alapaine n. 70 ollut joka mittauksella. Painoa tullut nyt about 8kg.

Nyt syömään, herrrrkullinen tuoksu leijailee keittiöstä
;) :p

SmileX ja pampula rv 30+5
 
Tuli tässä iltapalaa tehdessä mieleen, että jos hikka tuntuu ihan alhaalla masussa niin kummin päin sitä poika siellä hikottelee? Edelleenkin olen vahvasti sitä mieltä että perätilassa on, mutta mene ja tiedä sitten kun maha on välillä ihan omituisen mallinen..

 
Moikka, paljon tekstiä tullut. Toivottavasti tulee nyt kaikki mitä piti kommentoida.

aik Hui, kun pelottava kokemus sulla. Onneksi kaikki kuitenkin ok vauvalla.

Adrian-80 Kyseli supistuksista. Mulla on nyt viikon verran tullut tosi paljon, mutta ovat kivuttomia. Tosi ärsyttäviä tosin, kun liikkuminen on silloin vaikeaa. Ja supistuksia tulee myös istuessa esim. autolla ajaessa. Kohdunsuulla pari viikkoa sitten kaikki ok, mutta aioin ensi viikon neuvolassa kysellä enemmän. [

SmileX Kirjoituksesi oli kuin mun näppikseltä kirjoitettu. Siis supistaa ja pari kertaa lirahdellut housuihin, mutta ei tiedetä tarkemmin mitä se on. Ootko nyt jaksanut olla töissä?

Asennosta Täällä vauva on siis edelleen poikittain. :kieh: Pää vasemmalla ja jalat oikealla. En tiedä vaikuttaisiko noihin supisteluihin. Töissä olen yrittänyt jaksaa, tosin alkaa käymään aika rankaksi. Mulla työpäivän pituudeksi tulee se 10 h työmatkoineen ja työssä joudun jatkuvasti olemaan liikkeessä. No nyt lepäämään tv:n ääreen.

Jemima 28+2(??)
 
aik:Voimia kipujen kanssa!
panacod on kuulemma neuvolalääkärini mukaan ihan turvallinen raskausaikana,ainoa haittapuoli siinä on ,että kodeiini aiheuttaa ummetusta.Kokemusta on!
Ite oon joutunut tämän poski\päänsäryn takia sitä käyttämään,kun se on hermokipua.Väsyttävää lääkettä kylläkin eikä autonrattiin toinna haaveillakkaan!(ei miula kyllä korttia olekkaan)
Onneksi nappula on liikehtinyt vilkkaasti,kokopäivän oon tunnustellu ja kuulostellu pientä.Pylly tahtoo vaan painaa ilkeästi(siis vaavin) miun kylkeen,että pitää oikein kunnolla olla takakenossa.
Huomenna oisi se uusinta sydänäänissä,siis kuuntelu ja mie toivon koko sydämestäni ,että ei enää kuuluis niitä rytmihäiriöitä!!!
Isännän kanssa ollaan taasen riielty urakalla,hän laukas ,että eipä oisi tuollaista harmia jos oisit tehnyt abortin! Jotta huh huh! :headwall:
Vaikka pikkumies olikin vahinko niin miulle se on silti hyvin rakas :heart: ja nyt tuntuu entistä pahemmalle.Itkuksi menee taas koko ajan.Sanoin jo ettei tarvihe synnärille tunkee,miun puolesta vois painuu vaikka hevonv*****!

Ievaliina ja pikkumies 31+5
 
Voi ärtsy...mie sain just kirjoitettua vissin puolen romaanin verran tekstiä kunnes se yhtäkkiä katosi jonnekkin noh yritetään uudelleen.

Ievaliina iso rutistus :hug: sinulle. Onneksi pääset jo huomenna tarkastukseen, ettei tarvitse odottaa enää kauempaa. Toivotaan että siellä vaavilla on kaikki hyvin. Onneksi me sentäs eletään 2008 luvulla että kaikki tällaset tunnistetaan.
Ei nuista miehistä ole meidän raskaana olevien lohduttajiksi silloin kun on suurin huoli vauvasta. Mieki kun yritin jakaa murheitani tuosta napanuora jutusta omalle miehelleni niin sain vain kliseitä elikkä nämä perinteiset, otetaan päivä kerrallaan ja on siellä kaikki hyvin ja kyllä kaikki menee hyvin ja kyllä me pärjätään jne. Sama asia silloin kun sain keskenmenon..sanoin miehelleni että vuodan verta ja mies vain hoki että ei se sieltä pois tule, on sillä siellä kaikki ok jne. Mutta joutui sitten nielemään sanansa ku ajettiin ku hullut sairaalaa kohden ku minä vuosin kuin vesiletku verta..Miehillä on vain sellainen oma tapansa surra asioita niinkuin myös jännittää asioita..ainakin minun miehelläni. Miettii niitä omassa mielessään ja yrittää tsempata minua vaikka asiat olisivat minun mielestäni todella huonosti :D mutta on se silti niin rakas :) :heart: .

Perätilasta mulla lapsi viime ultrassa tosiaan poikittain ja se aiheutti vielä viime viikolla todella tuskasta oloa, varsinkin ruokailessa..painoi niin paljon ruokatorvea vissin :D :D (en tiä mitä paino) että tuntui ihan kamalalta parin haarukallisen jälkeen. Ihan kuin hevosen olis syöny :)
Mullahan nuo liikkeet on tuntunut nyt jo pari viikkoa vain muljahduksina, potkuja ei tunnu, mutta möyrii ja pyörii reippaasti. Ihan vatsa heiluu. Nyt mulla sitten ihan tässä pari päivää sitten muuttunut vatsan muoto, ja vauva ihan selvästi laskenut alaspäin.. just kun tuossa saunaan mennessä ihastelin massua peilistä :D niin selvästi näki miten vatsa oli laskenut alaspäin. Ei minusta silti vauva oo tuolla mitenkään kääntynyt uuteen asentoon, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Toivoisin kamalan paljon että kääntyisi pääalaspäin. Kun kerta sen alatiesynnytyksen haluan.

Mie se en vain osaa sanoa EI :) ajattelin jo pari täytekakkutilausta sitten etten enää ota yhtään kakku tilausta, että jään ihan lungisti jo äippälomalle siitäkin, mutta ku ei... aina kun joku kysyy että mitenkä oisi, niin minähän siihen että joo tietenkin teen :) noh, tuleepa tuota blogia täyteltyä sitten ettei ihan unohdu sekin. Sitä vain kun väsyy ihan kamalasti kakkumaratoonin jälkeen.. mutta äkkiä sen unohtaa. kaksi päivää kun saa levätä niin sitten taas on valmis tekemään :LOL: :LOL: no enköhän mie sitten ku la häämöttää lopeta vähäksi aikaa nää kakkujututki, viimeistään silloin ku synnärille lähetään.
Mutta tällasia kuulumisia täältä. Ensiviikon maanantaina on neuvola joten silloin kuulee että josko kenties tuo kaveri olisi uusissa asennoissa, pidetään peukkuja ja toivotaan niin.

mukavaa viikonjatkoa toivotellen Pipsa+tehotyttö 31+4
 
Perätilasta mulla lapsi viime ultrassa tosiaan poikittain ja se aiheutti vielä viime viikolla todella tuskasta oloa, varsinkin ruokailessa..painoi niin paljon ruokatorvea vissin :D :D (en tiä mitä paino) että tuntui ihan kamalalta parin haarukallisen jälkeen. Ihan kuin hevosen olis syöny :)
Mullahan nuo liikkeet on tuntunut nyt jo pari viikkoa vain muljahduksina, potkuja ei tunnu, mutta möyrii ja pyörii reippaasti. Ihan vatsa heiluu. Nyt mulla sitten ihan tässä pari päivää sitten muuttunut vatsan muoto, ja vauva ihan selvästi laskenut alaspäin.. just kun tuossa saunaan mennessä ihastelin massua peilistä :D niin selvästi näki miten vatsa oli laskenut alaspäin. Ei minusta silti vauva oo tuolla mitenkään kääntynyt uuteen asentoon, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Toivoisin kamalan paljon että kääntyisi pääalaspäin. Kun kerta sen alatiesynnytyksen haluan.

Olin tänään neuvolassa(rv 32) ja täällä kans vauva poikittain masussa, myllää kanssa tosi paljon. Potkut tuntuu vasempaan kylkeen, huomaa hyvin että on poikittain silloin kun pikkanen venyttelee... :)


 
Eilen kirjoittelin kun supisteli. Kävin neuvolassa tänään. Vauva on vielä korkealla että ei se sieltä helposti synny vähään aikaan. Aika paljon kyllä vauva painaa ja sattuu ku liikkuu. Eipä oikein ilman särkylääkettä voi olla.
Tänään sain hommattua imetysliivit. Myyjä ihmetteli minun vatsaa että noin suuri. Ihmetteli että vasta heinäkuussa laskettu aika ja sitten kysyi että onko siellä kaksi kun vasta noin myöhään laskettu aika..Hoh, hoijaa ku ihmiset on tyhmiä. Jos vauva on mahassa ja siellä on istukkaa ja lapsivettä niin eihän se mikään litteä ole.
Raskauden aikana painoa minulle on kertynyt 7 kiloa. Lähtö paino oli kyllä isompi mitä aikaisemmin. Yleensä raskauden aikana olen lihonnut sen 20 kiloa. :p
 
Nelli84 eikö olekkin jännä, kun ne nyt on alkanut tuolla tavoin viihtymään :D mulla kun esikko oli ihan pääalaspäin jo näillä viikoilla turvallisesti. Pietetään nyt kuitenkin suuren suurta peukkua :wave: että meidänkin taaperot tyytyisisivät alaspäin jo köllimään, kun nuita viikkojakin jo on jonkun verran kertynyt. Vaikka ultralääkäri sanoi että mahdollisuudet tästä meidän asennosta muuttaa on rv 36-38 asti. Joten ei vissin sitten mitään hätää :) tilaa on :D
 
äippäpakkaus haettu, saatiin -07. Se iiiiiiiiiiiiihana :heart:
isäntäkin sitä katseli ja leperteli mun masulle :heart:
Se naistenkondomi hieman hymyilytti ja ihmetytti molempia.

Täällä on eilisestä alkanut olla häpyluu tosi kipeä. AUTS !!! Kävellessä tuntuu ja kun illalla riisuin vaatteita, niin housujen kanssa oli oikein tekemistä, kun ei voinut painoa laittaa pelkästään toiselle jalalle. Niin kipeä tuo on !

Tänään ajattelin olla hurja ja lähteä oikein Helsingin keskustaan Stockmannille etsimään mammahousuja. Se tulee olemaan suoritus, koska liikkuminen on HIDASTA ja pelkkää PUHINAA !!! Joten kait tuo suuri kulttuurielämys eli METRO kutsuu. Mä inhoan metroa. Siellä on aina jotenkin pelottavaa porukkaa liikkeellä. Mä olen vannoutunut autoilija. Oma auto on ja tulee aina olemaan. Stadin keskustaan tosin en koskaan mene omalla autolla. Ei oo järkeä, koska parkkimaksut tajuttomia ja mistään ei saa paikkaa helposti.

Hikasta:mulla se tuntuu alapäässä. Vauva raivotarjonnassa. Tosin, Ulpukka aina herppaa hikkansa kanssa, joten hikka loppujen lopuksi tuntuu joka puolella, kun kaveri möyrii.

Minttis & Ulpukka 29+2
 
aik
Ievaliina: koeta kestää. Olen hieman samoilla linjoilla pipsa27:n kanssa. Ilkeät kommentti voivat johtua hyvinkin, siitä että kumpaakin pelottaa. Toivottavasti saatte sovittua asian, ettei jää vaivaamaan. :hug:

Minun on puolestani pakko kertoa, että eilen, kun otin Tramalia, niin yhtäkkiä jalkani alkoivat tuntua mahdottoman suurilta muovailuvahaisilta peikon jaloilta! Säihkähdin niin, että nousin ylös katsomaan telkkua kesken unien. Järki sanoi, että omat jalat ne ovat, mutta silti ne tuntuivat mielessä peikon jättijaloilta...Oli todella pelottava kokemus. Ilmeisesti Tramal on jonkisortin huumaava lääke. Koetan olla nyt ilman sitä (jos ei tule ihan hirveitä kipuja) ja otan vain panadolia ja lepään. Huh-huh! Olipa kokemus.

ps. Olen tulossa täällä mökkihöperöksi, kun ei pääse puuhailemaan... :LOL:

Mukavaa päivää kaikille!

aik 30+
 
Huomenia jälleen!

Hyi hitsi kun on taas synkkää, ihan harmaat pilvet roikkuu taivaankannella eikä arskasta tietoakaan. Hö. :( Tahtoo edes puolipilvistä ja vähän lämpimämpää!

aik:lla on tosiaan ollut hurja kokemus! Piti aiemmin jo kommentoida ja unohdin.. :ashamed: Toivottavasti toipuisit niin, että normaali synnytys ois mahdollinen! Ja tietenkin muutenkin, eipä tämä loppuaika tästä helpommaksikaan enää käy muutenkaan.

Kävikös Nättitähti tarkistuttamassa tilannetta neuvolassa taikka polilla?? Hurjalta kuulostaa että nyt jo alkais säännölliset supistelut, huijjui.. Masukki nyt pysykööt kiltisti yksiössään vielä muutaman viikon!! *komentaa* ;)

mittumaaria-76, kylläpä on mietityttäny nuo kilot täälläkin, varsinkin kun niitä tuntuis tulevan ennätyksellisä määriä! Esikolta sain kyllä eniten, muistaakseni n.16kg, mutta olinpa alipainoinen ennen raskautta joten ei niin haitannu. Niistä kyllä jäikin muutama kilo. Nyt tuntuu hurjalle, kun lähtöpaino oli normaali ja nyt on tullut jo yli sen mitä kahdessa edellisessä raskaudessa koko aikana, ja vauvan kiivain kasvukausi on vielä edessä.. Ja mä teen sitten sen poikkeuksen säännön vahvistamiseksi, enkä laihdu imettäessä yhtään! Kuopukselta esim. jäi laitokselle jo 9kg (12kg tuli ) ja silti painoin vuoden päästä saman kuin viimesilläni!! :ashamed: Mutta itse olen saanut kilot laristettua aina 1½-2 vuoden sisällä vauvan syntymästä, enkä ole kyllä pahemmin stressanutkaan.. Saa nähdä kuinka nyt käy!

Ievaliinalle täältäkin halit! :hug: Miehesi tuntuis olevan nyt hiukan säikähtänyt itsekin, jospa töksäytti tuon ilkeän kommenttinsa sen vuoksi että pelkää? Miehet ei välttämättä osaa ilmaista itseään niin selkeästi kuin me naiset, on tullut huomattua.. Eiköhän kaikki ole vauvalla ok, ja kyllä miehesikin lämpenee vauvalle viimeistään sen synnyttyä, ihan varmasti! :hug:

Ja siitä sitten ( . ).. Ei tu mitään taas. Viimeyönä iski taas se järjetön repivä ja polttava kipu vasemmalle nivusen yläpuolelle.. Pakko oli sitten maata vasemmalla kyljellä ettei massunahka yhtään veny, vaan kun se vasen kylki on se kipeä ja aristava niin untahan tuli... En muistanu neuvolasta kysyä tuosta kivusta, et kuuluuko asiaan, oletan että kannattimet siellä venyy ja paukkuu kun perätila venyttää masun alaosaa enemmän. En muista tälläistä yhdestäkään aiemmasta raskaudesta, vaikka se yksi perätilakin mukana on.. Tukivyö taas heti aamusta niskaan, ja peukalot ylös ettei se tästä enää pahene.

PIhahommia tuli eilen kyllä reviteltyä urakalla, voiskohan jotua kivut siitäkin.. Tämä mamma kun on tottunut töitä tekemään urakkatahdilla, niin tuppaa nuo omatkin hommat sitten menemään samalla, ja siinähän äkkiä unohtuu että raskaana onkaan.. :whistle: Isäntäkin tuumas kun näki mun "tekoset" (hiekkatien tasoittelua, polttopuiden kottareilla kuskausta ja pinoomista, haravointia ja sahasin yhden pienen puunkin nurin.. ) et eiköhän rouva ota ja vetäse henkeä taas loppuviikon ajan! :whistle:

Jahas, lapsoset ketterät pitää saada aamupalalle, nukkuivat jostakin ihmeen syystä pitkään tänään, ehdin omat kaffetkin nauttia ennenkuin kuopus heräs! Ja hommiakin ois ja keskimmäisen hammaslääkäri ja paperiasioiden hoitelua ja...

Räpätäti+Ninni Elmeri rv30 (hui, enää näin vähän jäljellä!! )
 
Alkuperäinen kirjoittaja aik:
ainiin, unohdin kysyä, että miten te tiedätte mikä on hikkaa ja mikä potkuja?

aik
Hikka tuntuu sellaisena säännöllisen rytmikkäänä nykimisenä, kun liikkeet taas tulee ja menee, enemmänkin muljahtelee. :wave:

Hui tuota sun lääkekokeiluas, jopa pärjäät nyt ilman sitä!! d =) b
 
Jemima, kiitos kysymästä, tässähän tää menee töissä koneen äärellä istuen :D
Eipä se muuksi muutu vaikka kotisohvalla istuisi lepäämässä joten samahan tuo vaikka töitä samalla tekeekin. Mulla sitä lirahtelua on päivittäin eikä oikein voi olla ilman sidettä kastelematta moneen kertaan päivässä housujaan.

Mä olen tosi väsy ja alavireinen. Herkkia ja itkuherkkä.
Pienempi lapseni on mielestäni aina ollut jotenkin "erityinen" todella vaativa tapaus. Energiaa on liikaa, on aggressiivisuutta ja erityiskeinoja kasvatuksessa että edes jotenkin selvitään arjesta.
Päiväkodissa palaveerattiin ja olivat kanssani samaa mieltä että nyt olisi korkea aika hakeutua lääkäriin miettimään tilannetta ja mahdollisia tutkimuksia. Viime yönäkin olen herännyt 6 kertaa tuon 3v5kk lapsen takia, se on niin mahdottoman levoton, kastelee ja raivoaa... ja pääsin nukkumaankin vasta klo 02.

argh, pää hajoaa :headwall: ja pelottaa kuinka sitä jaksaa kun vauva vielä taloon tulee :(

Kiva jos josku jaksaa lukea :D
 
SmileXille isot tsempit kuopuksen kanssa. :hug: Ja voimia tutkimuksiin, toivottavasti siellä selviäis joku syy käytökseen.
Hikka täälläkin tuntuu tasasena jumpsutuksena ja kestää jonku aikaa, kun taas liikkeet tulee ja menee ja ovat lähinnä sellasta möyrimistä ja venyttelyä. Hikka tuntuu (poitsu raivotarjonnasa) alhaalla.
Kiloista sen verran, että mulle tuli esikosta 17kg ja suurin osa lähti aika äkkiä pois. Ja vuoden kuluttua synnytyksestä taisin olla jo alle lähtö painon, tosin laihduin ihan liikaa. Enkä laihduttanut ollenkaan vaan kilot vaan lähti itestään.

Mä kävin tänään neuvolalääkärissä ja sain sitte sairaslomaa loppuajaksi eli 2,5vko. Oon niin väsyny, ku yöt on katkonaisia ja autolla ei oo hyvä enää ajella pitkiä matkoja, ku supistelee. Sekä istumatyö kun on, niin maha painaa kylkiä ihan älyttömästi ja on hankala olla.
Ultralla katottiin ja poitsu on edelleen raivotarjonnassa. Lääkäri oli sitä mieltä, että ei varmaan enää käänny, ku ei oo tilaa paljoo.
Kohdunkanava oli lyhentyny ja on nyt 2,5cm ja pehmentynyhän se oli jo aikasemmin.
Painoa oli tullu muka viikossa 1,5kg, mitä en kyllä ihan usko. Siis viikko sit kävin omalla terkkarilla ja nyt toisella. Eri vaaathan niillä on ja nyt mulla oli enemmän vaatteita päällä ku viimeks, ni eiköhän se jotain vaikuta. Terkkaakin lähinnä huvitti. :D

rinkinki ja poitsu 32+1
 
RouvaSumppisuu
Lista päivitetty =) .

Moni oli menossa sokeritesteihin tai oli ollut jotain häikkää arvoissa, tsempitykset teille.

Ievaliinalle täältäkin halit :hug: , onneksi jo tänään tuo nlakäynti, niin saat vähän lisäselvyyttä asiaan.

Räpis, mä en tiedä mikä mulla paukkuu ja venyy, mutta välillä tuntuu, että beibi puskee ittensä ulos vaikka vatsanahan läpi...oisko toi perätila siihen syynä tai sit on vaan ylivilkas tapaus. Ei todellakaan ollut tällaista esikoisen odotusaikana. Mieskin tuumas eilen, että toihan on jo pelottavan näköistä kun vatsa ei pysy millään paikoillaan. Mies parka, täytyy varoa, ettei se säiky liikaa :LOL: .

Hikka tuntuu täälläkin alamasussa tuollaisena säännöllisenä "takutuksena" usein syönnin jälkeen, taitaa maiskutella lapsivettä...

Seuraava lääkäri/ultra
mulla on rv. 34 muistaakseni. Äitipkl:lla, tarkastellaan taas kokoa, tarjontaa yms.

Kiloista: Mä taas oikein nautin 1. raskaudessa kun tuli kiloja, aina oon ollut mallia rimppakinttu. Nyt kun on tuo sokeriton dieetti päällä (ainakin periaatteessa) niin kiloja on vasta tullut joku 5 eikä ne missään näy, paitsi masussa. Painoindeksi tais olla ennen raskautta 18-19, niin sais kyllä kilojakin tulla. Ja imetyshän vei multa viimeksikin kilot, joten saan varmaan sit elokuulla syödä vaan lenkkimakkaraa ja juoda kermaa päälle, ettei syysmyrskyt vie mua mennessään. Ja viimeksikin oli tosi kiva kuulla niitä päivittelyjä, että voikos hoikatkin imettää ja tuleekos sitä maitoa nyt tarpeeksi ja etkös korviketta anna lisäksi :headwall: , kun sitä maitoa tuli suihkuamalla ja vauva oli ihanan pullukka!!! Sori avautuminen, mutta ei ihmiset aina mieti mitä ne suustaan laukoo, vihaks pistää vieläkin (ja sama varmaan taas edessä ) :headwall: .

Sumppis ja pikku-B rv. 31+
 
HEI!!

meijänniin vauveli on poikki / perätilassa. masun kasvu huitelee ihan jossain muualla kun käyrillä sf oli 27vko 30cm... mulla on varmaan jättimaha kuhan loppuun pääsee en ite ole mikään huippu pitkä 165cm niin voihan se olla näky :xmas:

mullakiin on suppareita eilen viimes ihan säännöllisin välein, kipeitä, loppuu ku menee nukkummaan.

mutta nyt muksujen kans pihalle ennen ku kaatuu seinät päälle!!
 

Yhteistyössä