HEINÄMAMMAT 2008 ~toukokuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
wilma annika multa TH kokeili ihan käsillä missä asennossa vauva on. ja liikkeistähän voi itse päätellä missä asennossa on. sanoi että seurataan rv 36 saakka, jollei käänny niin käännetään. silloin katotaan ja varmistetaan vielä ultralla. toivon mukaan siihen ei mennä vaan kääntyy itekseen...

korvapuusti + pikkupulla rv 32 tasan

ps. joku tulossa kättärille tutustumiskäynnille kesäkuussa??
 
Tervehdys kaikille! En taas ees muista millon oon viimeks aktiivisesti ottanut juttuihin osaa :/ Lähes päivittäin oon kuitenkin käynyt lukemassa, että edes suurinpiirtein olisin kärryillä missä mennään, mutta väsymys on ollut niin armotonta ettei ole jaksanu kirjottaa ite mitään. Koitan tässä parhaillaan saada opintoja sille mallille että on hyvä alkaa pitämään taukoa ja se homma viekin sitten melkein 24/7, ensin pitkä täys päivä ja yleensä vielä illalla lisää kun esikoinen on saatu nukkumaan. Ja koko välissä oleva aika stressaamista ja ajatustyötä... Mutta onneksi viikon päästä pitäisi kaiken olla tehtynä ja voi huokasta helpotuksesta ja heittäytyä huoletta lomalle, eli sitä odotellessa! :D

Neuvoloita on tuntunut taas monella olevan ja itelläkin oli nla-lääkäri maanantaina. Kaikki oli noissa perusmittauksissa hyvin, painoo oli vaan taas tullu n.600g/viikko ja en ees jaksa laskee mitä sitä kaikkiaan on jo tullu lisää :ashamed: Turovtuskin on vähän lisääntynyt, joten sekin tietysti vaikuttaa. Lääkäri antoi ensin hyvä uutisen, eli Toivis taitaa vihdoinkin olla kääntynyt pää alaspäin (toivottavasti vaan pysyy niin kun niin ahkerasti möyrii tuolla!). Sen jälkeen tuli sitten kaiken vähänkään raskaamman nosto ja kanto kielto. Kaula oli jo kohtuu pitkälle auki, mutta yläosa kuitenkin vielä napakasti kiinni. Oli aika yllättävä "tuomio", kun mun mielestä mua ei oo edes mitenkään kipeesti supistellu. Nähtävästi ne pienetkin on sitten jotain tehny ja nyt tuon lääkärin jälkeen on tuntunu että ovat jotenki napakampia. Supparit tulee kuitenki aina vaan kumartelun tai jonkin rasituksen jälkeen, että ei silleen ihan itestään. No mutta anto lääkäri kuiteni sitten ylimääräsen tarkitusajan kuukauden päähän, täällä kun ei uudesti synnyttäjille normaalisti ole kuin kaksi lääkärikäyntiä.

Tuli tuon lääkärikäynnin jälkeen sellanen olo, että pitänee tässä pikkuhiljaa alkaa laittelemaan vauvan tavaroita valmiiks. Vaatteet pitäis kaivella laatikoista, tehdä inventaario ja pestä ja vaippoja pitäis saada tilattua/ostettua (kunhan sais päätettyä mitä haluan!). Kaikki noita vaippoja lukuunottamatta on kuitenki siis jo olemassa, kunhan vain sais otettua ne esiin ja laitettua paikoilleen. Että ei kait tässä kuitenkaan vielä suurempaa hätää ole. Tupliakaan ei sitten päätetty ostaa, kun esikoinen kävelee jo niin reippaasti eikä niin enää rattaissa viihdykään. Ja toisaalta liina/Ergo olisi tarkotus ottaa käyttöön kuitenkin.

Voi että kun ei taas muista mitä kaikkea sitä piti kommentoida! Pipsalle kuitenkin toivotukset, että se turvotus siitä tosiaan laskis! Ei oo mitään hääviä se. Mun eräs ystävä turpos viime kesänä kans yhtäkkiä tosi rajusti ja sillä sitten tulikin tosi paha raskausmyrkytys joka kehitty todella nopeesti. Sektio jouduttiin tekemään reilu kuukausi ennen la:aa. Mutta hänellä ei tosiaan lähtenyt turvotus enää laskemaan kun se kerran tuli, että jospa sulla ei kuitenkaan tulisi ihan sama tilanne!

Mutta nyt poistun iltapalalle ja miehen viereen köllöttelemään ennen kun saan ihan täys pitkän romaanin aikaseks!

Mukavaa alkanutta viikonloppua kaikille! =) Me tultiin viettämään äitienpäivää tänne minun vanhempien luo. Mitään sen kummempaa ei ole suunnitelmissa, ihan kotona kahvitellaan. Ja toivotaan että nuo miespuoliset saa jonkinmoisen kakun aikaseks :p

Änkkäpöö ja Toivoilona 30+2
 
aik
t-06: minulla on sama laskettuaika kuin sinulla, 12.7. (sairaalana KYS)! Saas nähdä kumpi saa tutustua tulokkaaseensa ensimmäisenä. Minulla meni esikoisen kanssa melkein 41 viikolla, ennenkuin syntyi, vaikka supisteluja oli ollut jo rv:lta 20.

Selän kanssa mennään päivä kerrallaan. olen nyt rohkaistunut (eilen) käymään ulkona kävelemässä hyvin pieniä matkoja (200-400 m) ja kotona liikun minkä jaksan (hyvin vähän siis), mutten kumartele. Jätän astianpesukoneen täytön ja pyykinpesukoneen tyhjennyksen suosiolla miehelleni :D
Jalka on edelleen lähes tunnoton pakarasta jalkapohjaan ja epäilen kovasti tokkopa se siitä edes paranee, ennenkuin paino alaselässä vähenee. Hyviä uutisia on, että pääsen siis liikkeelle vaikkakin hyvin hyvin hitaasti. Aamulla tarvitsee ottaa särkylääkettä, mutta iltaa kohti jalka vetreytyy ja olen voinut vähentää kipulääkitystä. :) Nukunkin ihan hyvin, mitä ei uskoisi, kun kukun täällä tähän aikaan!!

Vauvan asennosta, että äitipolilla vauva on ollut joka ultrassa (kaksi kertaa) perätilassa, joten eilinen TH:n käsitunnustelulla saatu PT voi olla hyvinkin epävarma diagnosointi tai sitten vauva kääntyy koko ajan vatsassa ympäri. Viimeistä edellisenä kertana TH tunsi myös vauvan pään alhaalla, mutta vauva oli ultrassa PT:ssa. Aloin miettiä tätä asiaa, kun liikkeet tuntuvat koko ajan erittäin alhaalla ja hyvin vaimeina selän puolella, niin josko se vauva on sittenkin istualtaan ja niin pieni pyllyinen, että TH vahingossa arveli sen olevan pää-pää. Minulla on seuraava äitipolikäynti vasta 36+ viikolla, joten ehdin pohtia tätä asiaa vielä useaan otteeseen. :LOL:

aik 31+
 
HUOMENTA =)
Tulin ilmoittelemaan että jaloista nyt ainakin on turvotus laskenut, ja ihmeekseni ...siis TODELLA suureksi ihmeekseni nukuin tänään näinkin pitkään eli klo seittemään :whistle: miekö oon just niissä raskausajan unettomuudesta kärsivien ryhmässä.
Aatelkaasta tytöt.. niin se aika vain vierii, mullakin alko tosiaan eilen viikko 32 :snotty: :)
ensiviikolla täytyy alkaa kovasti jo järjestämään esikon synttäreitä.. tekemään siivousta ja sen semmoista. Olen yrittänyt kovasti olla tuolla ulkonakin jo reippaana, vaikkei joka paikasta ole edes lumi sulannut, mutta niistä kohdin mistä se on sulannut, olen käynyt haravalla raaputtelemassa.Ettei tulis sitten viime hetken paniikkia senkään asian kanssa.

nuista tehiksen tavaroista, mie olin paljon valmiimpi tuolta esikolta jo näillä viikoilla ja kaikki oli jo laitettuna. No ostettiin me tytöille (tai minun isä ja äiti osti ;) ) uudet vaatekaapit ja olenkin laittanut sinne sitä mukaa tehiksenkin 50-56cm vaatteet kun vain olen kerennyt. Yläkerran varastossa tosin on vielä ISO KASA!!! vaatteita jotka pitäisi lajitella että mitkä otan käyttöön. Meille siskon kanssa on kyllä näitä lapsia tullu nyt kivasti joka vuoden aikaan että on jos vaikka minkälaista vaatetta :LOL: .
Osa ollaan viety kuitenkin pelastusarmeijan kirppikselle, ja osa myyty huutiksessa ja kirpparilla, ja mitä on jäänyt niin ne on sitten olleet justiinsa neitien (meillä jo yhteensä 3kpl tyttöjä) synnärihakuvaatteita (joista ei raski luopua) ja sellasia helmiä..mitkä halutaan säästää.
Tehikselle on huudettu ihan VALTAVASTI justiinsa ruotsin traderasta vaatteita, sekä ostettu paikallisilta kirpputoreilta, joissa valikoima on nykyään TODELLA HYVÄ! ja sitten saa tosiaan tuon toissa päivänä puolivuotta täyttävän serkkutyttönsä vaatteet kanssa sitä mukaa ku neiti vain siellä päässä kasvaa ja vaatteet pienenee :D

Oon ajatellut sitä kantoliinan käytön aloittamista sitten ku tehis on maailmassa..jotenkin ainakin se näyttää helpolta jutulta, ja mulla tuolla yksi onkin kaapissa jo esikon ajalta (ei vain tullut otettua käyttöön), joten jospa sitä vaikka alkais harjoitella etukäteen ennen tehiksen syntymää, että pärjäis siinä sitomisessa sitten ihan yksin ku tuo mieshän on tiettävästi ainakin koko kesän 24/7 töissä peltotöitten yms. takia.

Äitienpäivästä mie en oo tainnut saada vielä yhtään äiskänpäivälahjaa ollessani äiti :) miehelle sentäs ostin adidaksen verkkapuvun viime isänpäivänä :LOL: ...tänä vuonna tuo kakun tekokin jää ihan anopin harteille, mie olen jo aikaa sitten ilmoittanut, että sen vuoro tehdä ku mie passasin ne viimevuonna :D :D
Olisikohan tämä lahjojen puute siitä johtuvaa että kun mies multa kysyy lahja toivetta on mulla niiiiiin kalliit toiveet ettei meillä oo niitä varaa toteuttaa...esimerkiksi OMPELUKONE, PAINEPESURI, PYÖRIVÄ TUULETUSTELINE PIHALLE, KUIVAUSRUMPU jne :D :D
aatellu varmaan että just joo..muut vaimot tahtoo koruja, meidän äitee haluaa kodinlaitteita :LOL:

mutta tällästa täällä taas. Nyt mie kaadan itselleni kupin kahvia ja alan ihmettelemään että mille mie rupeaisin näin lauantai aamun kunniaksi . Jos vaikka yllättäis nukkuvan miehen ja veis kahvia ja leipää sänkyyn ;)
t.pipsa ja tehotyttö 32+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Annika:
Sumppis ja muut keillä vauva on perätilassa, onko th vatsan päältä tunnustellut vai onko teillä ultrassa katsottu miten päin vauva on?

Tää asia vaivaa mua nyt jostain syystä ihan kamalasti, vaikka tiedän että aikaa on vielä kääntyä :/
Viimeks oli lääkärineuvola ja en tajunnut kysyä asennosta, oli jotenkin muutenkin tosi hätänen käynti kun ei edes sf-mittaa mitannut... oli taas eri lääkärikin. Parin viikon päästä olis neuvola jos sitten th osais jotain sanoa, vaikka tuntuu että kun toista odottaa niin kaikki pitäis olla niin selvää jo ja mistään ei kerrota jos ei osaa ite kysyä... mä koen itseni kyllä enemmänkin taas ensisynnyttäjäksi kun edellisestä se 8 v. jo aikaa :x

Vilma-Annika
mulla lääkäri katto ultralla et on perätilas 8kääntynnyt viime viikosta) no joudun menee päksiin kotrolliin lapsiveden ja vauvan koon takia..aikakin tuli jo ma 19.5 olis mentävä...mä meinasin etten halua sitä sektioo ellei ole sitten aivan pakko...joten vauveli olis hyvä ja kääntyis oikeeseen asentoon =)

bambiino ja pömppis rv 31+4
 
Täällä aika ärtsyjä suppareita tuli taas loppuviikosta. Tänään ei ole tullut, onneksi. Maanantaina on neuvola, saas nähdä laittavatko saikulle. Kyllä minä töissä jaksaisin, jos ei tosiaan jatkuvasti tarviisi olla tiskiltä nousemassa ylös ja istumassa alas. Lisäksi nuo pirun työmatkat... :kieh: vali vali.

Mukava kuulla, että Ievaleenan tilanne helpottanut. Aikalailla varmasti säikäytti tuollainen uutinen. Mullekin tästä palstasta on hurjasti apua, kun on samassa tilanteessa muita.

Nyt en taas muista mitä muuta piti kommentoida. :ashamed: Mä alan olemaan ihan hatarapää tätä nykyä. ;)
 
Päivää kaikille! =)

Turvotuksesta oli puhetta..mulla on välillä ollut aavistus turvotusta nilkoissa. Huomaa kun sukista jää kamalat jäljet.

Vauvan tavarat on hommattuna, mutta mitään en ole laittanut esille/valmiiksi. Pitäisi ryhdistäytyä ja käydä läpi nuo pienet vaatteet, jotta tietäisi pitääkö jotakin vielä hommata.
Vaipat, tutit, rasvat, liivinsuojat jne..ovat kyllä vielä kaupassa.
Jotenkin tuntuu että vauvan tuloon on vielä pitkä aika, mutta jos aika kuluu yhtä nopeasti kun tähän asti, niin synnytyshän on käsillä ennen kuin huomaankaan :D

Neuvolassa tuli käytyä ja kaikki siltä osin kunnossa. Vauva luultavammin pää alaspäin, syke vahva ja liikkeet ++
Äitikin voi hyvin, paineet ja pissa ok, painoa tullut nyt 8kg ja sf-mitta 30.

Lämmintä lauantain jatkoa!!!

Popo 32+0 :heart:
 
RouvaSumppisuu
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Annika:
Sumppis ja muut keillä vauva on perätilassa, onko th vatsan päältä tunnustellut vai onko teillä ultrassa katsottu miten päin vauva on?
Mulla on ultrattu äitipkl:lla, rv. 28 oli vielä RT ja nyt rv. 30 PT. Th oli aika epävarma kun tunnusteli nyt viikolla nlassa, sydänäänetkin kuului melko alhaalla, mutta tuli siihen lopputulokseen, että pää olis mun oikeeseen kylkeen päin, pylly suht alhaalla istuskelee ja potkii mun vasempaan kylkeen. Ja niin itsekin uskon vauvelin tällähetkellä viihtyvän. Seuraava ultra on 30.5 muistaakseni, jolloin jotain rv. 34+. Sitä odotellessa...

Mukavaa äitienpäivää kaikille supermammoille, myös esikoistaan odottaville tuleville sellaisille :D !!!

Sumppis ja pikku-B rv. 31+6
 
Minä kävin tänään läpi minun ja veljieni vanhoja vauvanvaatteita ja nyt niitä roikkuu kuivumassa ulkona sievät rivit :D Ei niitä nyt toisaalta mitenkään valtavasti ollut jäljellä, kun on anettu sukulaisille ja ystäville kiertoon, mutta joitakin ihania mekkoja ja retro potkareita kuitenkin. Mekotkin oli pestävä vaikka ei oo tietokaan kumpi meille tulee, ja osa niistäkin sellasia, että menevät vasta ehkä ens kesänä :whistle: Meidän vanhaa makuupussiakin etsin, mutta sitä ei valitettavasti enää löytyny.

Tuosta perätilasta vielä sen verran, että mulla kyllä lääkäri sillon viime maanantaina aika varmaks arvoi Toiviksen olevan raivotarjonnassa ja sillon jus ennen käyntiä tunsin kyllä iteki todella vahvoja potkuja suoraan ylös (ekaa kertaa tässä raskaudessa!) Nyt oon tosin jo useempana päivänä sen jälkeen arvellu, että taitaa kaveri olla kuitenki taas kääntyneenä perätilaan kun muksii niin alas ja välillä selkäänkin päin ihan selvästi. Reilun viikon päästä on seuraava neuvola, että jospa siellä taas sais asiaan enemmän selvyyttä. Olis kyllä mukavaa kun pääsis käymään ulrassa jossa ihan varmaks sanottais miten päin on. Ja olishan se muutenkin kiva päästä kurkkaamaan pikkusta :D

Mutta nyt ruuanlaitto puuhiin!

Ihanaa äitienpäivää kaikille mammoille, myös tuleville (kyllähän sitä raskaana ollessa itteensä jo äitinä ajattelee :D )! :flower:

Änkkäpöö ja Toivoilona 30+3
 
Pakko taas vähän kirjoitella kuulumisia..

Mulla on ollut huono masupäivä. Menin eilen illalla nukkumaan kahdeksalta ja herättiin sitten kuudelta, kiitos esikoisen, ja vieläkin väsytti. |O Tosin mä oon alkanu heräillä aika hyvää tahtia öisin, joten ei se yöuni nyt ihan 10h ollu..Mutta kuitenkin. Heti aamusta oli sormet turvoksissa (ei oo ollu tässä raskaudessa), ja nukuin neidin kanssa päiväunetkin, joilta heräsin kädet niin turvoksissa, ettei sormukset lähteny kädestä. Turvotus on kyllä päivän mittaan tasaantunu, muttei nyt ihan normaalitasolle kuitenkaan (sormukset kyllä lähtee pois jne). Oon vähän huolissani kyllä. Myös jonkinlaista ylävatsakipua on, mutta en nyt tiedä, onko sitä ollu aiemminkin, ja nyt vaan noiden edellisten kirjotusten perusteella reagoin niihin vahvemmin. Onko kellään kokemusta, millaisia ne ylävatsakivut oikeastaan on? :eek:

Muutenkin vähän pelottaa tää oma olo. Me nimittäin lähdetään viikon päästä kolmeksi viikoksi reissuun, neuvola on just perjantaina ennen lähtöä, ja sitten on se reilun kolmen viikon tauko noista neuvolakäynneistä. Mietin vaan, että jos sattuukin, että joku myrkytys tms iskee, niin tajuaako sitä hakeutua ajoissa hoitoon ja ottaa oireet tosissaan..Tiedän siis kyllä, että aina voi mennä hoitoon muihinkin terveyskeskuksiin, ja tää olis vielä mun entinen kotikunta, jossa kävin esikkoa odottaessa neuvolassa, mutta silti..Teen taas ittelleni tästä suurempaa stressiä ku pitäiskään.. :ashamed: No, toivottavasti ens viikon perjantaina kaikki on neuvolassa kunnossa eikä tarvisi murehtia..

Ai niin, ostin eilen imetysliivit. Esikoisen aikaiset ei oo menny edes imetyksen lopettamisen jälkeen enää... :whistle: Vielä parit jos hankkis, mutta vähän myöhemmin sitten..

Mutta juu, hyvät huomiset äitienpäivät kaikille tuleville ja jo oleville äideille. Esikoinenkin toi päiväkodista paketin, kyllä jännittää, että mitä sieltä oikein paljastuu! :D

Pinuski 31+2
 
Nostetaanpas meidät heinikset taas etusivulle, ettei kadota ihan kokonaan :LOL: :LOL: tänään mennään yhdentoista maissa tehiksen kanssa neuvolaan :) mukava käydä vähän mittauttelemassa veriä ynnä muita että mitä mulle ja vaaville kuuluu.
KÄYN SITTEN ILMINEERAAMASSA KUULUMISET. MUKAVAA AAMUNJATKOA!!! :flower:
PIPSA JA TEHOTYTTÖ RV 32 + ?
 
Huomenta mammat ! Täällä ollutkii hiljaista viikonloppuna. Visiin kaikki mammat niin juhla tunnelmissa ollut eilen, ettei oo kerennyt kirjoittelee. :flower:
Eilen juhlittiin sen verran ,että mummot käytiin moikkaa ja ite sain aamukahvit sänkyyn. Tyttö oli kasvattanut kukkasen eskarissa ja tehnyt nätin kortin...ihanaa.
Illalla tein pihahommia...ihanaa puuhaa, kumpa jaksais vähän paremmin.
Kuis muitten juhlapäivä meni?
Eilen oli niin kiva ilma ja pesin pari koneellista pyykkiä...arvatkaa vaan kun en niitä illalla sisään ottanut et oliko nyt aamulla märkiä...argg. Kiva virittää ne uudestaa kuivumaan vuorostaan sisälle. Ei paljoa satanut , mutta just sen verran että kastuivat. Kivasti vihertää maa ja nurtsi kasvanut kohinalla. Huomaa kuin vesi teki terää.
Nyt mentävä kattoo nuorinta josko herännyt...(teki eilen taas tepposet päikkäreil...oli ottanut itse kakkavaipan pois...arvatkaa oliko kivan näköinen neiti + sänky+ seinä )

Äippä 31+3?
 
aik
autan nostossa kertomalla, että tulipa rehkittyä liikaa. Hieman, kun selkä antoi paranemisen merkkejä, niin innostuin siivoamaan, joten nyt olen siis toista päivää ihan krampissa. Pystyn kävelemään, mutta vaivalloisesti, jopa lääkkeiden kanssa... hoh-hoi-jaa. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis! Onneksi mieheni äiti tulee apuun ja voin levähtää suurimman osan ajasta ja liikkua vain sen verran, että hieman veri kiertää. =) Huomenna menen lääkärille juttelemaan tästä tilanteestani.

Mukavaa päivää kaikille ja toivottavasti teillä oli ihana äitienpäivä eilen! Minä sain pojaltani itseistutetun parvekekukan hänen maalaamassaan saviruukussa. Erittäin ihana lahja! :D

aik 31+
 
RouvaSumppisuu
Huomenia täältäkin!

Meillä meni vkl ihanista ilmoista nauttiessa, sain eilen aamukaffet ja jäätelöä sänkyyn ja hienon kortin, jonka tyty 1v4kk oli väsännyt isänsä avustuksella =) . Miehelle ilmoitin, että tälläkertaa ei tarvitse hommata mitään kukkaa, koska meillä on tuo pihaprojekti meneillään, sinne tulee iso perenna/havuviritelmä, maanpeiteruusuja, luumu- ja (taas yksi)kirsikkapuu ym., joten rahaa palaa :whistle: . Mutta mäkin rakastan tuota pihanlaittoa nyt kun vihdoin ja viimein on oma piha, mitä laittaa! Masu vaan on välillä "vähän" tiellä kun tuolla kyykkii :LOL: .

( . )
Perätilassa vaan viihdytään :headwall: ja asento on jotenkin niin hassu, että mun sisuskalut huutaa halleluujaa! Virtsarakkoon päin painaa välillä tosi kovaa. Ja hiukan oikeesti huolettaa lapsiveden määrä, vaikka sitä kuulemma pitäis olla ihan normaalisti. Kaikki liikkeet näkyy niin selvästi vatsan päältä, ihan kuin vauva olis ihan mun vatsanahan alla...Näin jo untakin, jossa vauvan kasvonpiirteet näkyi tosi selvästi mun vatsan läpi :/ .

Nyt muihin hommiin :wave: , Pipsan ja muidenkin nlakuulumisia on sitten myöhemmin tultava taas lueskelemaan :D .

Sumppis ja pikku-B rv. 32+1
 
Yksi sairauslomalla olija täällä, :wave: . Supistukset yltyneet niin, että terkka laittoi vuodelepoon pariksi päiväksi, jonka jälkeen katsotaan kohdunkaulan tilanne. Poikittain pikku-ukko mahassa edelleen, 6 viikkoa aikaa kääntyä. Muuten kaikki mallikkaasti.

Jemima 29+1
 
Sumppis mulla oli ihan samanlaisia unia edellisessä raskaudessa! Välillä kasvot puski mahasta niin, että nenästä olis saanu kiinni ja välillä taas jalasta näky kynsien rajatkin :D Nyt oon vaan ihmetelly kun yhen yhtä vauva- tai synnytysunta en oo nähny, esikoiselta kun niitä näky vähän väliä :/

Täällä ei eilen oikein ihanasta ilmasta päässyt nauttimaan, mutta mukava äitienpäivä oli kuitenkin =) Mies ja poitsu oli yhdessä väsänneet kortin ja aamulla sain kakkukahvit sänkyyn. Mitään suurempaa muistamista en tarvitsekaan :)

Oi että kun oliskin ihanaa päästä laittamaan omaa pihaa! Puuttuu vaan toistaseks vielä se piha! Meillä on miehen kans ihan valtava talokuume, mutta ihan vielä ei elämäntilanne anna sellasen hommaamista periks. Onneks käydään täällä minun kotona suhteellisen usein ja täällä pääsee edes vähän tyydyttämään pihalla möyryämis viettiä :D Lauantain äidin kans laiteltiikin kukkapenkkiä ja tänään olis tarkotus siirrellä vähän ruusuja. Eihän minusta paljoo apua ole, kun en saa nostella yhtään painavampaa eikä masu oikein tykkää kauheesti kumartelusta, mutta ainakin näönvuoks ja oman hyvän mielen takia on kiva edes vähän koittaa touhuta :D

Toiviksella on tänä aamuna ollu masussa sellaset jumpat ja venyttelyt, että jalka varmaan vielä joskus tulee läpi! Kylkee kääntelee niin että maha heiluu ja sitten tunkee jalkaa tuonne oikeeseen kylkeen. Se paikka tosin on jo tottunu siihen, kun samaiseen paikkaan myös tuo isoveli popotti.

Mun äiti muuten katteli eilen mun mahaa ja sano, että näyttäis niinku se oli painunu alaspäin. Minä tietysti kauhistuin, että ei kait se vielä ala laskeutumaan kun tässä olis vielä aika monta viikkoo mentävänä! Ens viikolla on vasta seuraava neuvola, että jospa nyt sinne asti kuitenki selvittäis ilman ongelmia.

Mutta nyt pitää lähtee touhuamaan tuon poitsun kans ja pikkuhiljaa katteleen jotain ruokaakin.

Änkkäpöö ja Toivoilona 30+5
 
Viime to oli neuvola. Sykkeet hyvät 150. Sf-mitta kasvanu kuukauden aikana sentin eli nyt oli 29. Liikkeitä ollut vähän ja neuvolan tätin käsiin vauva tuntui pieneltä joten kävin tänä aamuna ylimääräisessä ultrassa. Kaikki muuten hyvin mutta vauva on pieni. Uudestaan ensi viikolla, tarkkaillaan painon kehitystä.

Jontturi ja "Nelli" 31+5
 
Äiteelle kovasti tsemppiä!! Pienille vielä lisäpäiviä kaksioon, ei vielä saa tulla pois!!! Toivottavasti kaikki hyvin.. :|

Mä kävin tänään TAAS labrassa. Jäi alkraskaudessa ottamatta klamydianäyte, niin piti se nyt sitten viedä jos meinaan että lääkäri selvittää näitä kipuja. Pissanäyte oli puhdas, eli tulehdusta ei ole, mistä sitten lie se valkuainen pissaan tiensä löytää kerta toisensa jälkeen. Vettä kitattava litrakaupalla sit, jos se vaan sitä.

Nyt ruuanlaittoon, jännityksellä jään odottelemaan Äiteen kuulumisia..

Räpis+NinniElmeri rv30+5
 
tervehys mammat
: :wave:

toivottavasti Äitee2 tilanne helpottuu ja vaavit sais olla vielä masussa :heart:

minulla itsellä oli perjantaina taas tarkistus ja kaikki oli ennallaan =)

lotan painoarvio n.1800g
pissa +
verenpaine vähän koholla

siitäpä sit inostuin ja kävin h&m lauvantaina
vaikka en viipyny reissu n.tunnin ostarilla ja sit käytiin iltapäivällä kattoo kaverin 2 viikon ikäistä vaavia.matkustin pitkällään autossa :whistle:
kylässä taas olin pitkällään sohvalla.

mut äitienpäivä menkin sit täys levossa kun paino koko päivän alas ja paska olo.
mies kyseli illalla et mennäänkö saikulle näytille.
mut päätin odottaa aamuun ja onneksi olo parempi :D

sain myös soitettuu kelalle ja olivat tehneet uuden päätöksen tohon sairaspäivärahaan mun eduksi :D
saipahan maksettu enemmän laskuja :p

pitää vaan siis jaksaa pysyä vaakatasossa.
äitienpäivänä sain aamupalan ja ruuan valmina sänkyyn niinkuin koko ajan nyt viisi viikkoa on palvelu pelannut.
lapset oli kaikki tehneet kortit ja pienin tarhassa vielä tyynyliinan :heart:


sentu ja lotta rv32
 
Aurinkoista vaikkakin tuulista päivää kaikille!

Toivottavasti Äitee vaavit vielä viihtyisivät masussa! Täällä yksi pitämässä peukkuja!

Ja kaikille joilla ollut ongelmia turvotuksen ja selkäkipujen ja suppareiden takia tsemppiä ja jaksamista! Ja muistakaa ottaa ihan iisisti vaan! =)

Meikäläisellä on tänään ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä!!! jipii :D Olo on ollut kaikinpuolin tosi hyvä! Teen lähes kaikkea normaalisti vähän vaan pienemmällä vaihteella. Äitienpäivää vietettiin mun äidin luona ja käytiin miehen äidin haudalla. Moottoripyörän selkäänkin vielä pääsin ihan hyvin. Kohta on sekin lopetettava, kun ei ole sellaista akantappovaunuakaan. :LOL:

Tässä perjantaisia neuvolakuulumisia:
rv 32+3
paino nyt 59,8kg 850g/vko ja tarttis kuulemma katsoa vähän mitä suuhunsa laittaa...
rr 110/55
raivotarjonnasa ja syke ok
sf 25, mistä syystä äpkl:lle ultraan. Tippui jo alle alakäyrän.

Sauraava neuvola jo ens perjantaina, mikäli ei äpkl aikaa tule jo siksi. Liikkeitä piti myös alkaa seuraamaan. Niitä on kyllä ollut ihan tarpeeksi.

Niin ja perjantaina tuli tuo neljäsosavuosisatakin täyteen, eli sumppis voisitko päivittää mun iän tuonne 25:ksi

Joku kyseli miten raivotarjonta todettu. Mulla on joka kerta tunnusteltu. Mutta kaksi eri neuvolatätiä ja lääkäri ja nyt perjantaina vielä harjoittelijakin tuli siihen tulokseen, että rt:ssa se siellä on. Hyvä niin. Mutta niillä joilla on ollut lapsiveden määrästä neuvolakuulumisissa, miten se on todettu? Onko teillä neuvolassakin ultra? Meillä kun täytyy lähteä äplk:lle Poriin, jos haluaa ultraan. Lapsiveden määrästä ei ole millään neuvolakerralla ollut edes puhetta.
 
Äitee2:Toivottavasti kestät vielä kasassa! Piän tiällä siulle peukkuja!

Miulla alko eilen tosi kivuliaat supistukset.Lätkämatsi piti jättää kesken ,kun se rupes hermostuttamaan entisestään.Tässä on ollut nyt lähipäivinä ihan törkystressiä miusta riippumattomista syistä(niinkuin aina),ja näköjään ,kun ei piä taho kestää enää vaikka kuinka yritän laskee kymmeneen(piäsen ehkä kolomeen) niin rupeaa kroppa sitten temppuilee...
Vauva ,luojan kiitos on liikkunut vilkkaasti,mutta kuten jo mainitsin niin eilen alko noi kipeät supparit,yön tuli kanssa aika epäsäännöllisesti ,mutta kipeästi varrattuna harjoitussuppareihin.Soitin aamulla neuvolaan,(keskiviikkona on sydänääntenkuuntelukontrolli) täti määräs lepoon ja jos rupeaa tuntumaan pahalta(joo,muutenkin tosi hyvä olotila) niin soitella äippäpolille.Keskiviikkona tutkiivat sitten neuvolassa tarkemmin tilannetta...

Äitienpäivälahjaksi poika oli tehnyt koulussa kortin "olet mailman paras äiti",hellyttävä kirjoitusvirhe 10 vuotiaalta :heart: ja käsityötunnilla omilla pikkukätösillään ommellut ja painanut sellaisen seinäraanun jossa lukee "i love you mum". Tuli tosi hyvä mieli!
Äitin luona käytiin kakkukahvilla,äiti täytti eilen 67 vuotta joten oli ihan tuplajuhlat.

Turvotus:eek:n hyvin yleistä täälläkinpäin.Jalat paisuu ihan muodottomaksi iltaisin.Eilen en meinannu saada sormuksia pois sormesta.

Onneksi supistelut on nyt vähän rauhoittuneet.Makaan tässä sängyssä,kun ukko töihin lähtiessään hilas sängyn viereen tietokonepöydän,vissyä ja naposteltavaa.Ei tarvihe kun vessaan nousta.Ei sentään pottaa kaivanut komerosta...
Toivottavasti voitte hyvin ja hyvin paksusti!

Ievaliina ja pikkumies 32+4
 
Senjuska:Neuvolantäti on ihan käsikopelolla tunnustellut ja todennut pikkumiehen olevan raivotarjonnassa.Emätinultralla neuvolassa kohdunsuuta kahtoessaan lääkäri näytti jotta tuossa se piä mollottaa.Tais olla viikolla 28,muistaakseni.Muuten pitää ultraan mennä Joensuuhun äippäpolille,meiltä matkaa noin 20 kilometriä.Sinne siis mänen taas 22.5. sydänäänikontrolliin.On sitten kuudes ultra jo tässä raskaudessa.No ,näkeepähän miten pikkuinen masussa voipi ja miten se pikku pumppu jaksaa pumpata.

Sama Ievuska taas

Höh,äiti soitti, niihen paviljonki oli lentänyt katolle tuulenpuuskan voimasta.Sisko poikineen on sitä sieltä repimässä alas.Ja mie taisin sanoa ,että on vähän turhan aikasta vielä sitä laittaa ,kun vappuna höyrysivät...Sen siitä suapi!
Titta-83:Sori ,siulle piti tää vastata,mutta kun pää on nykysin kiukkunenhattara,niin näkyy menevän nää kirjotuksetkin miten sattuu :ashamed:
 

Yhteistyössä