HEINÄMAMMAT 2008 ~toukokuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Olipa tosi mukavaa luettavaa kun Äitee pääsi sittenkin kotiin vielä yhtenä kappaleena...tosiaan jarrusukkia täältäkin lähetellään sylillinen =)

Tuossa aikasemmissa kirjotuksissa on ollu puhetta siitä "tärinästä" masussa. Itselläni on ollut sitä muutaman kerran tässä raskaudessa, aikasemmissa kolmessa ei ole ollut. Aikasemmat olleet tyttöjä, mutta tätäkin vauvaa ollaan tytöksi ultrattu (?) tosin kerran, mutta silti tytöksi saatu. Eli kaipa ne tytötkin sitten täristelee, tai sitten mein ultratulos on erittäin vikaan veikattu :LOL: Nooh, eihän se veikkaus koskaan 100% olekkaan, nähdään se jonkun vkon päästä toivottavasti.

Kävin tossa viime vkolla lapsivesi tarkastuksessa synnärillä, kun mulla mahasta hävis 4 cm ympäryksestä, tosin seisten mitattuna, mutta joka tapauksessa neuvolatätikin oli samaa mieltä, että maha on kyllä pienentynyt selvästi. No synnärillä sitten lääkäri palpoiden vatsalta ensin oli sitä mieltä, että vähän vettä, mutta ultra näytti sitten ihan normaalimäärät. Tosin vatsan pienentyminen johtui kuulemma siitä, että vauva on tosissaan täällä laskeutunut ja pää kiinnittynyt jo. Kohdunsuuta kun kokeili, niin pituudesta oli hävinnyt 1cm (jäljellä vielä 2cm) ja oli alkanut pehmetä. Sanoi myös, että selvästi tuntee vauvan pään jo alhaalla :eek: Ei parane kyllä paljoa hyppiä ja pomppia, ettei se sieltä sujahda vielä syliin... :D Vkoja meillä täynnä jo se 33+ , että ei sitä kauaa tarvi odotella, niin ollaan TOIVOTTAVASTI tosihommissa.
Muuten (.) ei ole mitään kummempaa....ihan seesteistä aikaa... Ei paljoa supistele, nyt kun vauva laskeutunu on helpompaa hengittää ja liikkua yms. Nukkuakki pystyn suht hyvin, kerran vessassa yöllä, mut se mikä muutos on muuten nukkumiseen tullu, niin unen tarve on kyllä huomattavasti vähentyny... Aamusta oon ihmeenki pirtee vaikka nuita Suomen jääkiekko pelejä on tullu vahdattua.... :whistle: Eli ei ole puhettakaan mistään päiväunista.

Nyt kotipuuhiin taas...pesukone jyllää ja toivottavasti pyykit kuivais tuolla kovassa tuulessa nopsaan... :wave:

Piparminttu 33+ (?)
 
Täälläkin on herätty siihen todellisuuteen, että vauvaa varten on nyt viisainta laittaa paikat kuntoon. Minä kun olen yrittänyt ihan tuota kodin yleisilmettä siistiä. Eli tänään on sitten pyykkikone laulanut tauotta kyydissään vauvan vaatteita ja petivaatteita. Ja pyykkikone taitaa laulaa vielä monta monituista päivää pestävien juttujen määrästä päätellen, minä kun olen aina vielä niin maan perusteellisen tarkka lajittelemaan pyykit tismalleen väreittäin, en vahingossakaan tahtoisi vaatteiden menevän piloille väärän lajittelun takia. Että hitaasti käy pesu, mutta pääasia että puhdasta tulee!

Vauvalle ostin viime viikolla pinnasängyn reunasuojan, pussilakanan ja uudinverhon samaa sarjaa, ja ne sain tuossa äsken viriteltyä paikoilleen. Näyttää niin suloisen syötävän ihanalta nyt tuo pinnasänky, kun se äsken vielä pursuili kaiken maailman tavaraa laidasta laitaan. Toisen lapseni kummitäti muuten muistutteli, että pinnasänkyyn kuulemma pitäisi laittaa joku "nukkumaan" jo ennen vauvan syntymää. Tyhjänä sänky ei kuulemma saisi vanhan kansan uskomuksen mukaan olla. Niinpä meillä on sitten pinnasängyssä vauvan pupuja useampia kappaleita, mutta tyhjänä se ei ainakaan ole. (Varmaan huomaa, että nuo uskomukset edelleen uppoaa minuun tietyssä määrin!)

Nyt lähden hörppäämään kahvia, ja sitten hommat jatkukoon.....

Kovasti voimia teille kaikille, jotka vuoteen omana olette. Juuri tänä aamuna juteltiin miehen kanssa siitä, että toivottavasti ei loppuraskaudesta tarvitsisi olla vuoteessa päiviä, sillä se on taatusti raskasta, jos mitään ei pysty tekemään ja toisten touhuihin osallistumaan.

Kultatiuku ja Nuppu rv31+6
 
Möh!

Tänään ollu tosi alavireinen päivä jotenki. Kaheltatoista vasta nousin sängystä ja äsken sain puettua päivävaatetta.Onneksi isäntä tulee neljän jälkeen kotiin niin pääsee kainaloon kiehnäämään. Ja sitten sinne synnärille viideksi tutustumaan. Mikäköhän näin myrtsiksi on minut vetäny....

T: pörrö ja 32+3
 
Kiitos kaikille vinkeistä.Enköhän mie nyt saa kassin sairaalaa varten valamiiksi, ettei sitten puolet unohu kotiin jos hyvinkin kiirus tulee :D .
Tuntuu olevan meillä mammoilla tänään oikein känkkäränkkäpäivä.
Miulla kummasti mieli virkisty ,kun laahustin äetin luo kahville ja sieltä kaupalle.Kaupassa sitten lorvin ja syynäsin kaikki tarjoukset läpi.Loppujen lopuksi ostin kahvia...
Mutta mieliala koheni kummasti, kun vähän sai aivoja tuuletettua.
Poikakin vaan koulun jälkeen pyörähti välipalaa haukkaamassa ja lähti melkein samantien perinnekerhoon.Joten saan nyt ihan rauhassa pyöriä tiällä netin ihmeellisessä maailmassa(vaihteeksi...)

Ievaliina jälleen
 
Mukavaa Äitee2, että pääsit vielä kotiin lepäilemään. :flower: Ja jaksamista kaikille muillekin vuoteeseen kahlituille! Eihän tässä ole enää kuin loppukiri edessä! *Yrittää luoda positiivista ilmapiiriä*

Mekin ukon kanssa eilen pähkäiltiin, että täytyy tänään pitää hätäpalaveri, mitä kaikkea pitää vielä hankkia pikkuista varten. Ja se kassi pitäisi myöskin pian pakata. Niistä vauvanvaatteista minäkin sain hyviä vinkkejä, tattista vaan! =)

Äippäpoliltakin jo soittivat ajan perjantaiksi. Oli tänään tullut lähete ja heti otettiin yhteyttä. Ei sitten tarvitsekkaan perjantaina mennä neuvolaan. Jännittää kyllä hiukan, mitä jos siellä ei olekaan kaikki kohallaan. Istukka ei toimikkaan ihan niinkuin pitäisi. Sitten meille todellakin tulee kova kiirus kaiken laittamiseksi valmiiksi ja vaatteiden hankkimisessa. Ja eiköhän masuasukille tartiis löytää jostain sitten oikein pieniä vaatteita. Sehän hukkuu niihin 56cm.... :x Siis jos siellä nyt on joku huonosti. Suuri se tuskin voi olla vaikka heinäkuuhun asti siellä saisikin olla. On tuo masu niin pieni. Ainakin vielä... Argh, tätä tiedottomuutta!! :headwall:

Täälläkin saisi kyllä hiukan vettä tulla, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Tuulee vaan kylmästi. No saanpahan taas pestyä pyykkiä.

Hyviä vointeja kaikille! B)
Titta ja masuasukki 33+0 ehkä..
 
Täällä koko päivä mennyt torkkuessa. Räntää on satanut pariin otteeseen. Lepo on tosiaan auttanut supistuksiin, joita ei tänään ole tullut säännöllisesti.

Hyvä, että Äitee vielä yhtenä kappaleena. Ja titta-83 voimia teidän tilanteeseen.

Jemima 29+2
 
täällä kanssa huonotuulisuutta ilmassa, ollut jo jonkin aikaa. Hirvee morkkis kun ei saatu vauvavakuutusta. Kiitos liiallisen rehellisyyden neuvolassa. Prkl...

Mä oon aivan loppu tän masun kanssa. N. 15 kg säkki edessä ja joka paikkaa kolottaa. 8 vk vielä täytyis kestää. Ja nää koleat ilmat alkoi ketuttaa. PALELEE !!!

Ja mä oon alkanut saada itekseni hepuleita siitä, että en osaa vauvan kanssa olla. Esikko kun tulossa niin mulla ei oo mistään mitään tietoa tai käsitystä. Voi Ulpukka parka, äiti on ihan pihalla. Ressaan kaikesta jo valmiiksi. Ja pelkään kätkytkuolemaa ja mitä jos Ulpukka ei olekaan ok... AHISTAA !!!

Minttis & Ulpukka 30+1
 
Hellou..

Huh, 12h luentoja takana. Ei oikein enää tämän masun kanssa jaksaisi..Aina tauolle lähtiessä, siis ylösnoustessa, tuli supistuksia.. Oli muuten hurja potkupäivä tänään, maha heilui ihan koko ajan! :D Toivottavasti rauhoittuu näin iltaa kohti.

Hurjaa, että toisilla alkaa jo tulla niitä oikeita supistuksia..Äiteelle vaan tsemppiä! :hug:

Musta tuntuu, että täällä on käännytty pää alaspäin. Potkut on ainaki tuntunu nyt ainoastaan ylhäällä. No, perjantaina sen näkee.

Minttumaaria, mulla osaltaan ihan samanlaisia tuntemuksia. Oon myös alkanu murehtia napanuoraa kaulan ympärillä (mulla on syntyessä ollu, samoin pikkusiskolla..), ja kaiken maailman komplikaatioita. Ja sitten, vähän eri asiaan liittyen, vauvojen kesävaatteita katsellessa tuntuu, että musta tulee surkea kesävauvan äiti. Kauhistutttaa katsoa kaikkia t-paitoja ja sortseja yms. Meidän vauva tulee olemaan varmaan helteillä jossain villavaatteissa ja toppahaalareissa.. :ashamed: No ei nyt ihan..Mutta melkein.. :D

Voi vitsi, jotkut oli jo pinniksiä petaillu..pitäisköhän munkin? :p Sairaalakassin ainakin pakkaan vasta sitten, ku kesäkuun puolen välin tienoilla kotiudutaan reissusta..

No joo, kaikkea turhaa tänne raapustelen taas..Koittakaa kestää.. :wave:

Pinuski 31+5
 
aik
huomenta!
hieman eilisiä lääkärikuulumisia. Lääkäri suositteli pelkästään kyljellään makuuta ja kävelyä jaksamisen mukaan. Kaikki muu on lähes kiellettyä. Eli piiitkät viikot tulossa. Paikat olivat niin kiinni kuin kiinni vain olla voivat ja vauvan sykkeet hyvät. Synnytystapa-arvio on vasta viikolla 36 KYS:ssa. Neuvolalääkäri ei osannut sanoa synnytykseen liittyvistä jutuista enempää, kun ei ollut omakohtaista kokemusta. Totesi vain, että kipulääkkeitä saa niin, paljon, että normaalisynnytys on mahdollinen. Minä, kun hieman mietin ponnistusta näiden iskias/välilevyn pullistumakipujen kanssa...

Flunssa kolkuttelee täälläkin, joten lämmin juoma on nyt poikaa.

Mies tuo tänään hoitopöydän ja anoppi saa laittaa tavarat sinne sitten. Itse, kun en enää kumartele.

Aurinkoista päivää!

aik 31+
 
Huomenet! Täällä kohta neuvolalääkäri, jossa selviää tuo kohdunkaulan tilanne. Jännittää.

minttumaaria76 Täälläkin välillä tulee samanlaisia hepuleita siitä, että osaanko hoitaa vauvaa. :ashamed:

Palaan kertomaan uutiset lääkärin jälkeen. Pitäkää peukkuja.

Jemima 29+3
 
SatuKalle oikeen suuret onnittelut pienistä tytöistä! :heart: :flower:

Tänne ei erikoisempaa, saikulla olen. Harjotussuppareita tulee aika paljon ja iltasin varsinki jomottaa oikeen puolen kylkiluita ihan hirveesti ettei oikeen missään asennossa oo hyvä olla. Ja muutenki olo tuntuu tosi hankalalta. :( Ei esikoisen odotus ollu näin tuskasta. Sanoinki miehelle, että jos mulle vielä vauvakuumetta pukkaa jossain vaiheessa, ni muistuttaa mua näistä kivuista... :/

Meillä muutto lähenee, ens viikolla saadaan avaimet. Pakkaminenki on niin helvetin tuskasta puuhaa, ku pitää kumarrella ja kurkotella.

Sairaalakassia en oo pakannu, sitte uudessa kodissa. =)

Uhmaa ilmassa myös meijän 2v. neidillä. Hermoja kyllä tarttis jostain lisää ja reilyusti. Juhlittiin viikonloppuna tytön synttäreitä ja olihan hulinaa. Ja likka ihan ylikierroksilla. :headwall: No, onneks ne on jo ohi! :D

Äitienpäivälahjaks tyttö ol.i hoidossa maalannu kukkaruukun ja siihen oli istutettu orvokki. Aivan maailman paras lahja!!! Eka ite tehty lahja ikinä. :heart:
Ja mies toi kahvin mulle sänkyyn keksien kera. Itse asiassa mä heräsin ekana (niinku aina) ja vitsillä herätin miehen ja kysyin, et "saanko kahvit sänkyyn vai meenkö keittään ite?" :D Ni sehän kuulkaa nous ylös!!! On oikeesti niin aamu-uninen ku olla voi, ni siks oli niin suuri ihme. :D

Jaa, kai sitä pitää taas alkaa hoitaan muutto asioita. Palaillaan ja tsempit kaikille, varsinki vuodelevossa oleville! :hug:

rinkinki ja poitsu 33+1
 
RouvaSumppisuu
Tuolta tuplaodottajista kurkittua: Satukalle ja koko perheelle suurensuuret onnittelut pienistä tyttäristä :heart: :heart: . Saatiinhan ne ensimmäiset heinäkuiset jo hyvissä ajoin maailmaan, ja heti vielä kaksin kappalein =) .

Sumppis ja pikku-B rv. 32+
 
Löysin avun turvonneisiin jalkoihin ja suonen vetoisiin BOREAS jalkavoiteen. Kerron sen teille , jos joku kärsii samasta vaivasta!
Voima varat alkaa olla vähissä. Tuntuu että veren maku suussakin on. En tiedä miten epänormaalia se on.
Muutama viikko vielä pitäs jaksaa ja sitten helpottaa?? Välillä sitä ajattelee että tuleeko koliikki vauva, tai vauva joka nukkuu yöt huonosti ja pätkissä. Iskeekö raskauden jälkeinen masis ym.. Onko vauvalla jotakin kehitys häriöitä ym. Selviänkö synnytyksestä..
 
Nopsaan neuvolakuulumiset ennenkuin unohdan...
Paino +677 (kok. jo 18 kg... :whistle: )
RR 109/70
Hb 126 jee, ei tartte vieläkään lisää rautaa
Sykkeet 140
Ja RT (senkin kyllä "tiesin" etukäteen, pää alhalla, mutta ei kiinnittynyt)
Liikkeet ++ , oli vähän tekemistä harjoittelijalla saada vauvaa anturin alle, kun oli parhaat melskaukset juuri alkaneet...
Kohd.korkeus 30 cm

Hienosti siis kaikki, seuraava käyntikin sovittiin 3 vkon päähän, kun ei tässä mitään kummaa. Yhdessä naureskeltiin mun suunnitelmille mennä Mikkeliin synnyttämään ilokaasun perässä, saa sit nähdä, minne kerkee. Sanoi vaan, että ottaahan ne vastaan, jos sattuu sattumoisin siellä olemaan.. :whistle:
Onnea Satukalle! Mä vielä hetken toivoisin oman pysyvän nahoissaan... :flower:
31+2
 
Suuret onnittelut pikku prinsessojen johdosta Satuka! :flower:

Neuvolakäynti ei sitten mennytkään ihan suunnitelmien mukaan tänä aamuna. Tätin mielestä vauva vaikuttaa käsikopelolla sekä reilun liikkuvuutensa vuoksi pienikokoiselta, joten laittoi ensi viikolle ekstra-käynnin. Sitten kun eteisessä oltiin pukemassa päälle, niin tulikin hihkaisemaan perään, että tehdäänkin niin että hän laittaa suoraan lähetteen äitipolille kokoarvioon, että turhaan tässä asiaa murehditaan, tarkistavat tilanteen ultralla, niin tiedetään missä mennään. Sanoi myös, että koska esikoinenkin oli pienikokoinen syntyessään niin ei siitä mitään haittaakaan ole, jos jo nyt tarkistetaan tilanne. (esikko siis oli syntyessään rv 39+4, 2725 g)

Neuvolamittoja:
Verenpaine 126/75
Painoa tullut +350 g/vko, yhteensä 5,7 kg
Hb 120
Sf-mitta 27 cm (sama kuin 2 vkoa aikaisemmin)
RT

Sairaalakassin pakkaan varmaan joskus rv 36 paikkeilla, pinnis laitetaan kuntoon vasta vauvan ollessa sairaalassa/kotiutuessa, koska vie niin paljon tilaa meidän makkarissa.

-Anniel ja vekkuli 30+6
 
Onnea Satuka! Ensimmäinen heinämamma saanut nyytit syliin. :flower: :flower:

(.) Neuvolareissu siis takana ja saikulla edelleen. Työrasitus ei tässä tilanteessa hyväksi, vaikka kohdunsuulla ei suurempia muutoksia tapahtunut ole (hieman pehmennyt). Asukki oli hyvin hiljaista poikaa ja on nyt sitten kääntynyt...mutta perätilaan.

Paino +754/vko (yht. 7 kg)
Verenpaine 124/81
Hb 136
sf 26
Sykkeet 140-150

Jemima 29+3
 
Onnea vielä täältäkin Satukalle! :flower: :flower:

Ja hienoa Äitee että kotiin pääsit, noudatas nyt sitten kiltisti neuvoja ja pysyt aloillasi!

Miulla taas tuikkii kohdunsuuta, niitä sukkapuikkoja.. Eilen illalla alko, liekkö vällyjen välin touhuilut saaneet aikaan. :ashamed: On tämäkin jos niitäkin on ny vältettävä sitten tyystin! Supisteluja kun ei tuu kuitenkaan enempiä, niin en mä nyt jaksa huolissanikaan olla.

Isännys saattaapi olla loppuviikon vapailla, joten saapi sitten hoidellakin kotihommia sen edestä mitä on ollu muualla! Minä meinaan vetästä lonkkaa ja vaikka shoppailla, jos vain vointi antaa periks. :D

Eipä mulla sitten muuta...

Räpis+NinniElmeri rv31
 
Lämpimät onnittelut Satukalle ja koko perheelle! :flower: Niin sitä vaan tämäkin joukko alkaa pikku hiljaa jakautumaan.

Toivottavasti teillä Anniel pikkusella kuitenkin olisi kaikki hyvin. Mulla kans yhdellä ystävällä synty poika ihan laskettuna päivänä ja kokoo oli vaan n.2600g. Poika oli ja on edelleenkin kuitenkin täysin terve. Mutta hyvähän se kuitenkin on, että tarkistavat ettei varmasti ole mitään hämminkiä. Pidetään peukut pystyssä!

Minä näin viime yönä ekan vauva unen. Kävin siinä läpi noita esikoiselta jääneitä vaatteita ja mietin, että onkohan ne sitten vauvalle sopivia. Kunnes siinä kaiken keskellä hoksasin, että meidän poikahan synty jo, että taitaa kesäsemmätkin vaatteet olla just sopivia! Siinä unessa elettiin siis toukokuuta. Toivottavasti tuo synnytysajankohta ei kuitenkaan enteilis mitään!

Käytiin tuossa poitsun kans käppäilemässä pari tuntia kaupoilla ja sain tarttumaan mukaan itelleni pari paitaa kesäks. Yhessä liikkeessä oli kaikki mamma vaatteet alennuksella loppuunmyynnin takia ja ohkasempia housuja koitin ettiä itelle kesäks, kun on vaan farkkuja, mutta ei löytyny hyviä. Harmitti kyllä. Imetystopin sitten löysin ja toisesta kaupasta ihanan pehmosta ja joustavaa kangasta olevan tarpeeks pitkän mallisen t-paidan. Ja pari kesäisen keltasta mukia ostin mielen piristykseks :D

Mutta nyt pitääkin sitten kyllä oikasta pitkälleen. Vaikka ihan hiljoksiin kävelin ja rauhassa, niin voimat se vei ja selkä kipeyty. Inhottavaa kyllä olla näin vaivanen!

Änkkäpöö ja Toivoilona 31+0
 
:flower: Onnea paljon Satuka pikku rinsessojen johdosta ! Aivan ihanaa !
:flower:
Ihan jänskättämään kävi taas. tuli tuleva synnytys mieleen...ja edellinen. Klups...

Äiteelle jaksuja.. Sinä se varmaan seurava oot "vuorossa", mut tietty toivotaan et menisi vielä jokunen aika. :hug:

 
Satukalle tuplaonnittelut :flower: :flower:

Ihana kuulla Äitee, että pääsit vielä kotiin.. Jaksamisia :hug:

(.) Sokerirasitus testissä tänään käyty.. Arvot oli kohdallaan: Eka mittaus 3,8, toinen 9,4 ja viimeinen 8,2. Eli kaikilla kerroilla reilusti alle sallitun "rajan" :)

Päivisin en vauvan liikkeitä niin paljon huomaa, mut yöllä klo 12-02 potkuja satelee ylämahaan todella paljon ja ne käy kyllä kipeetä |O

Jaksuja kaikille!

NiiVe ja pikkuinen 32+2
 
Kiitos Jemima! :) Annielkin sitten samassa tilanteessa, tosin sulla taisi olla sf- mitta vielä alarajan yläpuolella.

Ja Minttumaaria76 taidetaan kaikki vähän hermoilla jokainen omalla tavallaan ja omista syistään. Taitaapi hiukan kuulua asiaan, että jännittää!

SatuKalle hurjan paljon onnea!!!!! :flower: :flower: :flower: B)

(.) hissukseen jaksoin tänään käydä koiran kanssa lenkilläkin. Tosin mentiin keskustaan, niin siellä on tuota tohinaa niin että koira väsyy jo ihan lyhyestäkin kävelystä. On tässä kyllä tullut käveltyä muutenkin kun hevosia on talutettu laitumelle ja takaisin joka päivä. Onneksi siitä ei nyt taida tulla kuin kilometri.

Huomenna on neuvola ja sitten perjantaina äpkl. Piipahdan sitten kertomaan mitä ne siellä sanovat.

Titta ja masuasukki 33+1
 
Onnea SatuKalle ihanista pienistä tyttönyyteistä.

Miekin sain tänään mieluisan paketin - nimittäin vuoden 2008 äitiyspaketin. Kelan täti jo oli muka selvittänyt, että vanha olisi vielä tulossa, kun postitin paperit heti pian uuden pakkauksen ilmestyttyä sivuille. Onneksi täti oli kuitenkin väärässä ja minä olin surrut turhaan, sillä uusi pakkaushan se siellä postissa odotti. Olin jo ajatellut, että palautan sen vanhan ja otan rahana, koska Kelan tädin mukaan niin voi tehdä.

Pakkauksesta vielä: Hymyilytti tänään kovasti, kun äiti on toisaalla Suomessa postissa töissä ja kertoo usein, että hän joutuu kantamaan odottaville äideille pakkauksen autoon, kun se painaa niin paljon. No, minä tässä vkolla 31 roudasin sen laatikon jopon tarakalla kotiin n. 3 km välillä ajaen ja välillä taluttaen ja oikein hyvin sujui. :LOL:

Muutenkin vointi on hyvä. Edelleen jumppaan ja liikun ahkerasti, eikä vatsa vaivaa muuten, kun sukkia jalkaan laittaessa. On jotenkin niin tiellä tuo pinkeä maha... Sf-mitta oli neuvolassa pienehkö (25,5 cm) ja mahakin on sellasen rv 20 näköinen (kun vertaan muiden masukuviin). Silti ei neuvolatädin mukaan ole aihetta huoleen, koska vauva potkii nyt rivakasti ja sydänkin lyö oikein mallikkaasti.

Toivottavasti odotusajan rytmi ei jatku syntymän jk. Pari viimeistä yötä vauva on nimittäin ollut aktiivisin aamuyöllä neljästä kuuteen ja tää aika on menny mulla valvoessa ja monoa vastaanottaessa. Onneksi ei pahemmin ole kuitenkaan duunissa väsyttänyt.

Täällä Mikkelissä on muuten äskeisen sadekuuron jälkeen maa valkoisena...

Terv. Virtanen
 

Yhteistyössä