HEINÄMAMMAT 2008 ~toukokuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Onnea SatuKalle :flower:

Tänään oli taas neuvola.Siis sydänäänikontrolli.
Perustaso oli 140-150 luokkaa ja yksittäisiä sivuääniä kuului.Uudelleen taas neuvolaan ensi tiistaina.Ja ensi torstaina on se äippäpoli-kontrolli saman asian takia.
Muita arvoja:
Paino pysynyt samana kuin viikko sitten,
Sf:30
Poju edelleen raivotarjonnassa.
Verenpaine olikin sitten 130\90 josta sitten juteltiin pitkä tovi.
Täti tuumasi lopulta ettei yhtään ihmettelekään jos on koholla ,kun stressi pukkaa päälle.
Supistuksia on vieläkin,mutta ovat heikentyneet eikä kivuliaita.
Kohdunkaula on pehmentynyt,mutta kiinni ja kaulaakin 4 senttiä joten ei se kultamuru sieltä ihan yskimällä itsestään tule!
Nyt ,kun saivat miun lääkityksen kohilleen viime viikolla äippäpolilla niin neuvolassakin täti kehui ettei ole kokoaikana nähny minuu näin terveen näkösenä!Kieltämättä väriä naamassa on eri tavalla ,kun ei tarvitse sitä jatkuvaa päänhermosärkyä kuunnella!
Kunhan saisi vielä hermonsakin kuriin!

Anniel:Elä ota hirmu stressiä,kaikki vauvat ja myö ollaan erikokoisia!Miulla esikoinen painoi syntyessään tasan rv40 :3765g ja nyt veikkaavat jos vauva syntyy täysiaikaisena niin koko oisi n.3200g. Viime viikolla ultrassa painoarvio oli n.1700g ja viikot silloin 31+6.
Ite pelkäsin viime viikolla ä.polin ultrassa ,että vauvalta löytyy jos jonkinlaista sydänvikaa jne.,mutta nykyajan vehkeillä saadaan poissuljettua ainakin isommat rakenneviat!
Koita olla stressaamatta :hug:

Minttumaaria:Tutulta kuullostaa,kaikki mahollinen on tiälläkin omassa piässä käyty läpi!
Se varmaan on omalla tavallaan normaalia ,että tulee näitä pelko- ja ahdistustiloja,mutta jos niistä ei piäse yli ja ne vaivaavat mieltä niin kannattaa jutella niistä ihan neuvolakäynnin yhteydessä.Raskausaikana mieli on muutenkin herkkä ja vielä tällaiset kauhujutut siihen piälle niin en yhtään ihmettele jos välillä ahistaa ja kunnolla :hug: .
Mie sain esikon 20 vuotiaana ja kyllähän se vauvanhoito aikamoista opettelua silloin oli,mutta kyllä se siitä lutviutu.Nyt 10 vuotta myöhemmin sitä tuntuu ,että on taas saamassa "esikoisen".Kaikki opeteltava taas uusiksi.Kyllä sie varmasti pärjäät ja jos siula ei oo tukiverkostoa ympärilläsi ja tuntuu ettet jaksa niin aina kannattaa pyytää apua.Onhan niitä perhetyöntekijöitä jne.Elä vielä siitä huolta kanna.Koita jaksaa :heart:

Meillä sataa rakeita ja maa on ihan valakee!!!Tuli sitten talvi takas :headwall:

Ievaliina ja pikkumies 32+6

(ai niin,poju on jo laskeutunna silleen alas jotta pikkumiehen piä painaa miun häpyluuta,mut sekin kuulemma on normaalia)
 
Onnea SatuKalle tyttövauvoista! :flower:

Hurjaa, että heinävauvoja syntyy jo nyt. Itsellä tuntuu, että aika menee jo hieman liiankin nopeasti ja laskettu aika senkun lähestyy. Eilen käytiin ostamassa tulokkaalle ihana kehto, joten nyt alkaa olla kaikki valmiina. Tosin vauvanvaatteita en ole vielä pessyt, enkä sairaalakassia pakannut. Ehkä kesäkuussa otan ne projektiksi.

Lohdullista kuulla, ettei muillakaan ole elämä pelkkää ruusuilla tanssimista vanhempien lasten kanssa. Meillä tämä viikko on onneksi mennyt vähän paremmin pojan uhmailujen osalta ja öisinkin on saatu taas nukkua. Heti on parempi mieli itselläkin :D Mutta kyllä välillä hirvittää, kun miettii, miten meidän käy jos pojalla tosissaan uhma jo alkaa ja jos uusi vauva on yhtä vaativa tapaus kuin esikko on ollut syntymästään saakka. Eiköhän me siitäkin silti selvittäisi. Pakko on niin uskoa :whistle: Ja toki muakin välillä mietityttää, että entä jos vauva onkin sairas tai synnytyksessä tapahtuu jotain radikaalia. Esikkoa odottaessa pelkäsin kaikkea sellaista vielä paljon enemmän, mutta loppujen lopuksi kaikki meni suht hyvin (koliikkimeininkiä lukuun ottamatta..)

Nyt pitää valmistautua saunaan lähtöön. Ciao!

Krissie rv 32+0
 
EAK
Moi!

Neuvolakuulumisia 14.5:

Raskausviikot: 30+4

Paino: 66 kg, painonmuutos/vko (viime kerrasta): 250 g

Tuorvotus: +/- (katseli että käteni ovat pilkulliset ja siitä päätteli turvotuksen = +, itse en
ole huomannut turvotusta = -)

Verenpaine: 99/64

Pissa: ok, niinku aina aiemminkin

Hemoglobiini: 123 (olen syönyt rautaa jo pitkään)

Kohdunpohjankorkeus: 25

Lapsiveden määrä: N eli Normaali (päätteli mahan päältä tunnustelemalla ensimmäistä kertaa sitä tunnusteli)

Tarjonta: I rt (eli pääalaspäin neiti jo oli. Tunnusteli myös tätä ekaa kertaa vasta tällä neuvolakäynnillä. Itse en tiennyt että on jo pää alaspäin. Olisin veikannut että poikittain.)

Sydämen syke: 145-150

Liikkeet: ++

Seuraava neuvolakäynti on 3 viikon kuluttua.

Muuta: Todellakin toivon, että meitin vauva ei synny vielä aikoihin, koska kylppäriremppa on niin kesken. Veskissä ei oo muuta kuin pönttö. Eli puuttuu vesieristys, kaakelit, suihku, lavuaari yms. Ja tää remppa aiheuttaa sekasortoa koko muuhunkin meidän kaksioon kun remppakamoja on ympäriinsä, rakennuspölyä jokapuolella ja kylppärin tavaratkin muissa huoneissa pesukoneesta kattolautoihin...

Sairaalakassista: Josta olen lukenut mielestäni kivan vinkin mukaan pakattavaksi eli vauvakirjan, jos sellainen jo valmiina on. Sitä on sitten mukava täytellä heti sairaalassa kun kaikki on tuoreessa muistissa ja aikaakin ehkä on enemmän kuin kotona.

Hyvää looppuviikkoa kaikille!
 
RouvaSumppisuu
Päivittelin listaamme ja ajattelin poistaa ne nikit, jotka eivät ole vielä ilmoittaneet laskettua aikaansa eli:
Narya, 3.lapsi, LA 27.6-1.7
liisaihmemaassa, 2. lapsi
fairytale84
nisu, 1.lapsi
Wilma08
Kvaak, 3.lapsi
Marruska
hoplaa
VilliSiili
Jos lueskelette ja listalle haluatte takaisin, niin varmasti onnistuu =) .
 
Täällä Pipsa äiskä TODELLA HUONOSTI NUKUTUN YÖN JÄLKEEN!!!!
Mie kyllä vannon, etten kyllä enää vilkaisekkaan rauta tabletteihin päin..ainakaan nuihin mitkä neuvolasta sain. Otin eilen yhden sellaisen, ku tuo veri oli vain 106 ja käskettiin ottaa, ja voin kuulkaa sanoa että tiesi ottaneensa :LOL: ..nukkumaan mennessä tuli ihan kamala olo. Vasta kun olin kolmesti oksentanu :x :x :/ sillä tyylillä että kaakelit raikui niin alkoi se puoli helpottamaan. Rauta vain maistuu vieläkin suussa aina kun hörppään vettä.
No ei siinä mitään kun mie sain vatsani tyhjennettyä, olikin tehis vatsassa ihan ihmeissään ja alkoi sellasen jumppauksen että oksat pois. Minusta tuntui että saas nähä selviääkö tästä hengissä tästä yöstä sillä OLIN TODELLA KIPEÄ!!!!! Supisteli (onneksi ei säännöllisesti) ja sattu menkkamaisesti selkään (polttojen tapaan), mies rakas sitten haki mulle särkylääkettä ja ku se alko vaikuttamaan niin olinki nukahtanut puoliksi istuvaan asentoon.
Heräsin kyllä jo puoli 4 ku naapurissa kävi maitoauto, ja kipasinkin hakemaan mustikkapiirakkaa, sillä nälkä oli ihan karmea :D nyt onneksi ei ole kipuja. Mutta olihan tuo yö karmea...mie sanoinki miehelleni että muista s**t**a että me ei varsin tähän aleta uudelleen :D hyi minua, mutta siltä se tuntui.
Lupauduin tekemään sitten kolmannen iltatähdeksi kymmenen vuoden päähän ;) :D

Vauvakirjan mie olen ruukannut saada siskoltani lahjaksi ennen vauvan syntymää, sillä sisko on tuon minun esikon sylikummi ja niin siitä tulee tehiksenkin sylikummi.
Kirjakaupoissa on kivoja nuita vauvakirjoja, mutta kun netissä niitä selailin niin huomasin, että halvemmaksi tulee pian tilata internetin kautta.. Mulle tulee tälle neidille sellanen kultainen vauvakirja :
http://www.lastenkirjakerho.fi/tilaa-tuotteita/nuppujen-kirjat/3034/KULTAINEN-VAUVAKIRJA

esikolle on sellanen kovakantinen nalle puh vauvakirja mutta koin sen todella vaikeaksi täyttää sillä siihen täyttöön tarvitsi tussia kun mustekynä ei näkynyt..

Vauvan laitokselta hakuvaatteet ovat jo kaapissa valmiina. Minun äiti eli tehiksen mummi oli ostanut neidille sellasen valko-ruskean collegetakin jossa huppu, ja siihen samaa sarjaa olevan ruskean vakosamettipintaisen hameen jossa helmassa kukkasia :hug: :D , sitten otan mukaan collegetakin alle pitkähihaisen bodyn, ja paksut sukkahousut.. sekä lakin, ja villasukat + tumput ja tietenkin ohuen peiton. Niitähän voi sitten autossa tarvittaessa vähentää jos helle on ihan hirveä.
Silloin kun esikko syntyi toukokuussa 2006 loppupuolella, niin neidillä oli sellanen vaaleanpunainen paksu vanuvuorinen takki, sen alla kevyt neulepusero ja pitkähihainen body, päässään ohut vaaleenpunainen pipo ja kypärälakki, ja jalassa sukkikset, vaaleanpunaisen collegehousut sekä samaa sarjaa olevat tossut ja tumput. Ja peitto oli sitten mukana autoon siirtymistä varten, sillä ainakin silloin oli kova tuuli ja vauvathan menevät ihan paniikkiin kun tuulee naamalle..eivät saa henkeä. meillä neidin turvaistuin vuorattiin kokonaan sillä peitolla ulkona olon ajan :)

Mutta tällasia täällä tällä kertaa.
toivottelee pipsa27 ja tehotyttö 32+5 :)
 
jaahas, neuvola olisi klo 10 :heart:
aattelin siellä purkaa hieman sydäntäni pelkojeni suhteen.
Mulla on maailman ihanin neukkatäti, joten enköhän lohtua saa.

Tuo vauvan pukeminen laitokselta lähtiessä mietityttää. Oon kyllä ihan pihalla. Täytyy alkaa tuossa katella mitä kivaa jäbälle laittais mukaan noutovaatteiksi :D Noi äippäpakkauksen vihreet kuteet ois mageet ...

Tilasin itselleni ensiviikoksi kasvohoidon ( 2h ) ja jalkahoidon ( 2h ) IIIIIHANAA . otin eri päiviksi, jotta nautinto ois tuplana.
Saatiin töistä 170e lahjakortit, joten heti otin käyttöön. Mukavaa päästä hemmoteltavaksi. Jalat ainakin huutaa välillä jo hoosiannaa, 15 kg kun jo painaa päällä. Kauneushoitolan täti sanoi, että laittaa kivasti jalkahieronta nesteet liikkeelle. Sitä odotellessa...

Minttis & Ulpukka 30+3 :heart:
 
EAK tuli tuosta teidän remppapölystä ja keskeneräisyydestä mieleen kertoa stoori miten meillä kävi esikoisen syntymän aikoihin. eli yli LA:n oltiin menty jo ja asutaan rivitalossa. tähän taloon tehtiin kattoremppaa just sillon siis tuonne ulkopuolelle. yhtenä aamuna sain sit oikein kunnon herätyksen, ihmettelin että mitä ihmeen kolinaa ja meteliä kuului jostain olohuoneen suunnalta. nousin vauhdilla sängystä ylös ja tulin olohuoneeseen. laudan, pattingin ja tiilen kappaleita jokapuolella ja katossa parin metrin pituinen aukko mistä näkyy taivas ja mies mikä hilaa kroppaansa ylös!! siinä olin ihan sydärin partaalla, huutelin sille äijälle perään jotain, mutta eihän se mitään enää kuullut, kun meni takas sinne katolle. mä hetken pällistelin sitä roinan ja villan määrää mitä sieltä oli tullut alas ja soitin miehelle töihin, että et ikinä arvaa mitä on tapahtunut. hän jo meinas, et synnyttämään pitäs lähtee. mä vaan, et eiiii, ku tuu kotii. no, me sit jouduttiin "muuttaa" hotelliin asustelemaan. tai mä en ehtinyt siellä olla ku yhden yön, ennen ku ottivat mut sairaalaan sisälle. mutta jännittää sai, että kotiudutaanko vauvan kanssa hotelliin vai minne. miehellä oli pikku työ saada kaikki tavarat hyllyistä laatikoihin, kun sitä villapölyä oli sit aivan joka puolella ja leijaili joka huoneeseen. tietty tää firma mikä sitä remppaa teki niin hoiti suurimmat siivoukset. ja maksoi uudet vauvan sitterit ja turvakaukalot, ne kun sattui olemaan olohuoneen lattialla valmiina, oltiihan jo ylitetty laskettu aika. siis kaikki oli laitettu vauvaa varten valmiiksi ja siivottu kunnolla! mutta eniten jäi häiritsemään se, ettei se mies tullut soittaa ovikelloa, että onko joku kotona, ettei jäänyt alle! onni onnettomuudessa, että tuli olohuoneen katon läpi, eikä makuuhuoneeseen minun ja vatsani päälle!

SatuKa:lle paljon, paljon onnea!

vajaan parin tunnin päästä neuvola joten kuulumisisa sieltä myöhemmin.

t-06 31+5
 
Onnea satukalle täältäkin! :flower:

Neuvola kuulumisia:
pissa:puhdas
hb:114 (noussu 3 viikossa 109, ku alotin käuterblut saftin)
paino: +7kg lähtöpainoon
turvotus:+/- (en ollu ite huomannu.. )
sf:28,5
syke:140

Eipä ole mun tullu paljoo kirjoteltua, mut lukemassa käyn säännöllisesti.
Ihanaa loppuvkoa kaikille! =)

Ines rv29+5
 
Voi Äitee, voimia sinne! Mahatautikin tultava just silloin kun sitä vähiten toivoo! :/ Ja kourallinen maitohappobakteereja sulle, ettet itse sairastuisi! :)

Neuvolakuulumisia:
rv 33+2
paino 59,4 vähän tippunut viimeviikosta (-467g) Taisi tätien torut vaikuttaa alitajuisesti, vaikka tietoisesti en tottumuksia muuttanut. Viikko sitten kun oli tullut +850g...
RR 100/55
ja Sf kasvanut 27 cm:iin!!!!!!!!
loputkin kaikki normaaleja

Huomenna kuitenkin äippäpolille. Neuvolatäti kyllä arveli, että sillä nyt taisi vaan olla joku kasvun taantumavaihe. Ja tuskinpa siitä suurta vauvaa tulee. Itsellänikään ei ole syntymäpaino ollut kuin 3170g. Jospa tämäkin olisi sellainen pieni, helposti synnytettävä ja ennen kaikkea terve. Huominen kuitenkin jännittää, mutta vähän kuitenkin on nyt mieli valoisampi.

Titta
 
Täällä kontrolliultra takana. Vauvat on kasvanu tasasesti omalla käyrällään. A olis tulossa vielä peppu edellä ja B on poikkitilassa se päällä. Hurjat painoarviot oli A 1577g B 1462g. :heart: Kaikki näyttää olevan ihan hyvin täällä, maanantaina taas uus kurkkaus kohdunkaulan tilanteesta. Saa nähä onko supistelut vaikuttanu.. :eek:

Eliza 29+1
 
kurjaa noi oksennus taudit :hug:
toivottavasti saat äitee ensi yön olla rauhassa nukkua

oma napaa,eilen alko koskee ylämahaa ja tyttö kävi sit rennietä ostaa,sit alko helpottaa.
mut kun olin aamupäivän syömätä niin sit tankkasin lopupäivän niin et yölä heräsin kun oli pahaolo ja vatsaan taas sattu.
piti suoli tyhjentää ja syödä lisää rennettä :kieh:
eipä tehny aaamupalaa mieli vasta ku klo.11 ja sit lounas klo.15 ja nyt ois karmee nälkä :headwall:

kauhee kierre kun tekis mieli ahmii mut sit on huono olo ja vatsaa sattuu ja kiristää :(
vatsan ympärysmitta 111cm.

onneksi huomena jo rv33 täynnä :wave:

settu ja lotta
:heart: :heart:
 
SataKalle onnittelu :hug: kera :flower: :flower: Ihania uutisia :saint:

Omat neuvola kuulumiset hyvät
pissa puhdas,
ei turvotuksia,
painon lisäys ekaan kertaan verrattuna tasan +7kg.
Neiti perätilassa yhä, itse tunnen sen. vatsanpäältä käsikopelolla makuuasennossa ei terveydenhoitaja pystynyt löytämään päätä sen enempää kuin peppuakaan ja sydänäänet kuului 3 kohtaa mahaa, ihan eri puoliltakin vieläpä :LOL: Veikkasi "palloksi", mutta siltähän tasa tuo maha näyttääkin!
sf 33cm, yli yläkäyrän edelleen
2 viikon päästä seuraavana kerran neuvolaan ja sillon ultrataan asennon tarkentamiseksi.

Vauvan syntymä on alkanut tuntumaan yhä todellisemmalta, rimpsu hörhelöitä on kaappi täynnä (ihan liikaakin jo, tiedän...) ja synnytystä olen aika paljon alkanut miettimään, jopa perätilavauvan synnytystä alakautta?!

Pinnasänky projekti on ohi: me ostettiin Italialaine Pali merkkinen desing sänky minkä joku tollo oli mennyt maalaamaan: hiottiin käsin koko pirun sänky ja mies lakkasi sen. Nyt se on kasassa makkarissa :)
Patja pitää käydä ostamassa jostin patjaliikkeestä koska standardimittaiset ei ole sopivia siihen.
Vaunukoppa käytiin tilaamassa eilen, mies valitsi kuosin: vaaleanpunainen maastokuvioinen :D :heart:

Sitte kysymys: Onko teidän helppo löytää sopivia äitiysvaatteita??!!

Mä olen itkusilmässä ja hermoromahduksen partaalla koska maha on kertakaikkisesti niin pallo, että ei ole sopivia vaatteita, L kokoisetkin alkaa kiristellä masusta, muuten löpöttää eikä istu päälle. Maha alkaa pallona heti "alakerrasta" asti joten edes under bellyt ei ole hyvät, niissä on kuitenkin pikkusen sitä vyötäröä. Masun päälle tulevat jotenkin ahdistaa nekin. Puhumattakaan äitiyspaidoista! Niissä on kivasti sitä rypytystä ja "pussia" mutta huomattavasti ylempänä kuin missä mun maha on, joten ryppy on "tyhjillään" pallon päällä, alamaha loistaa paljaana. Mua oikeesti ahdistaa tää vaatetus ongelma!!

Mä olen töissä vielä ens ke asti, sitten jään kotiin, vihdoin. Jakselkaahan massujenne kanssa!

:wave:

SmileX rv 32+0 (profiilissa päivitystä parin päivän takaa)
 
Heipan pitkästä aikaa taas :wave:

Ihan ensimmäisenä suuren suuret onnittelut Satukalle :flower: :heart: Johan sitä alkaa itsekin miettimään tosissaan, että vauva voi syntyä koska vaan... hui.

Mä kävin ma lukemassa itseni ajantasalle, mutta en jaksanut kirjoitella kun olin kummallisen väsynyt... nooh, tiistaina sitten alkoi oksentelu ja aikamoisen rankka tauti ollutkin. Kaks tuntia sit sain ekaa kertaa syötyä ja olo alkaa helpottaa. Ihanaa. Onneksi vauva on ollut selvästi pirteä =) Eikä mun vissiin tarvii miettiä ylimääräisiä raskauskiloja enää :LOL:

Neuvolassa oltiin viime perjantaina, kaikki hyvin:

rv 29+6
painoa tullut nyt yhteensä 8kg
paineet 120/79
hb 107 (ei näytä nousevan raudan syönnilläkään...)
sf 29cm
syke 142
liikkeet ++

Vauva on hienosti pää alaspäin, mutta vähän pisti miettimään kun th sanoi että pää on jo tiukasti alhaalla... mutta tuskin kuulemma vielä on tulossa! Mitäs jos onkin... varsinkin silloin miettii kun suppareita tulee ahkerasti. Nooh, nähtäväksihän se jää miten tässä käy ja milloin poksuu :p

Kaikki on vauvaa varten meillä valmiina, isyyspakkausta teen parhaillaan ja siinä samalla sit loput tarvittavat tulee hommattua! Saan hyvän synttärilahjan miehelle ensi viikoksi... Ihanan levollinen olo, kun ei tarvitse stressailla että onko kaikki valmista jos vauva syntyy ajoissa tai jos oma olo on kovin väsy tms niin ei tarvii kaupoissa ravaa...

Sairaalakassista täällä oli puhe... kovasti tekis jo mieli pakkailla, mut taidan tyytyä kirjoittamaan ylös mitä tarvii ottaa mukaan. Tuskin niin kiire tulee, etten sit ehtis pakkailla. Tai jos tulee niin joku saa sit tuoda perässä kamat... tärkein mulle taitaa olla kamera ja sitä tuskin unohdan ;)

Mitäs muuta... eipä tuu nyt mieleen, palaan sit jos jotain unohtui!

Jaksamista kaikille, enää ei kauaa oo kun kaikkien kainaloissa oma nyytti tuhisee :heart: :heart: :heart:

Nuusis ja pikkumies 30+5
 
SmileX: mullakaan ei toi äippävaatteiden hankkiminen oo ollu helppoa. Oon lyhyt 160 cm ja masu alkaa alhaalta. Elopainoa oli ihan kiitettävästi jo ennen raskauttakin, joten en muutenkaan kunnolla ole aina löytänyt vaatteita, varsinkaan HOUSUJA !!! Nyt olen sitten H&M kaupasta löytänyt mammavaatteita. Niissä kun on se kangas masun päälle. Otan vaan isoja kokoja, jotta reidet ja peffa mahtuu myös :LOL: Ja äitini lyhentää puntit. Ja ne ei oo pahan hintasiakaan siellä !

Kävin äsken ostamassa sen kaurapussin. Jos saisi illalla ristiselkää ja hartioita rentoutettua, aah :D

Vauvakirjaa kävin katsastamassa. Valinnanvaraa oli vähän liikaakin, joten jäin vielä harkitsemaan minkä ostaisin. Jos huomenna tekisi tikusta asiaa ja menisi Itäkeskukseen sitä ostamaan...ja samalla voisi hakea cd-levyn. Oon tykästynyt Timbalandiin :heart: Voidaan Ulpukan kanssa sit jorata himassa, hehee.
 
Äitee2:Toivottavasti vältyt oksutaudilta ja supparit lakkais :hug: .Kurjaa ,kun mieheskään ei voi nyt apuna olla!(kiroaa moisen taudin sinne mistä se on tullutkin!)

Smilex:Miulla on kahet pitkät mustat äitiyshousut kokoa m.Toiset ostin hm:ltä ja toiset sain siskolta.Parit isot collegelökärit kotikäyttöön löytyy myös.Menee ihan hyvin.Ellokselta ostin beiget mammapökät,ohuet kun mitkä joten ne oottaa suosiolla lämpimiä kelejä jos mahtuu sit enää...Aika pitkälle tunika-linjalla oon ollut,koko 38-40 menee ihan hyvin.Kirpputoreilta oon löytänyt muutaman isomman t-paidan ja sisko toi jotain paitoja myös.Niin ja oon ostanut kesäksi pari maksimekkoa ellokselta ja muutaman samantyylisen hm:ltä.Menee ihan hyvin ison masun kanssa ja sitten synnytyksen jälkeenkin on ihan kivan näköinen.En muutenkaan tykkää "pintaa nuolevista" mekoista ,kun tää miun kroppa ei satu olemaan todellakaan mikään esittelyvartalo...Joskus kieltämättä tökkii pitää näitä samoja rättejä mut eihän tämä raskaus loppuelämää kestä.Jos vaan sitten joskus mahtus ne farkutkin jalkaan...
Isoin investointi on ollut hm:n mustat mammapökät,makso 39 euroa!Miulla ei varmaan ikinä oo ollu mitään noin kalliita housuja.Yleensä ostan kaikki alesta, kirpparilta tai kierrätyksestä.
Pituutta löytyy kokonaiset 163.5 cm ja painoa tällähetkellä 68 kg.

Masu on laskenut parista viime viikosta valtavasti alas,ei enää ahista samalla tavalla kylkiluita kuin aiemmin.Vaavi vaan välillä täräyttää mahottoman potkusarjan =) .
Kohtu miulla on jyrkästi taaksepäin kallellaan joten masun muotokin on outo :/ ,masunympärys tällähetkellä on 99 senttiä(juuri mittasin).Napa tuskin pullahtaa ulos ,kun se ei pullahtanut esikostakaan vaikka paino nousi n.30kiloa reiluun puoleen vuoteen.Siitä tulikin sitten raskausarpia kokorahan edestä enkä vielä ainakaan oo huomannut(eikä tietty ukko ilkee sanoa jos on) et ois tullut uusia punaisia juovia.Nyt siis paino noussut alkuraskaudesta vajaa 9 kiloa.
Tulipahan taas ihme sepustus väännettyä, varmaan ihan hirveesti teitä miun mitat kiinnostaa.Mutta onpahan ne nyt julkista tietoa :p .

Koittakeehan pysyä kasassa mammat!

Ievaliina ja pikkumies tasan 33 rv(huh,huh eräpäivä lähestyy!)
 
Smilex:Justiin vasta älysin käyvä kurkkaa siun masukuvan.Ihana pallo :heart: .
Miulla on puoli tyhjä rantapallo,tai keskivartalolihava kaljamaha...
En varmaan ilikeis ees laittaa kuvaa tänne jos omistaisin sen vehkeen jolla kuvia otetaan...
 
Heps pitkästä aikaa!
täällä kärvistellään suppareitten kanssa, 3 tuntia kestää aamuisin päästä ylös sängystä kun niin koskee. Viime viikolla neuvolassa huomattiin että Mukelo on kääntynyt raivotarjontaan ja nyt mulla on itellä sellainen tunne että oisko alkanu laskeutumaan/kiinnittymään (mistäs mä tälläsiä tietäisin kun ekaa odotellaan), mutta painaa tuonne alapäähän niin mahottomasti, sellainen paineen tunne koko ajan (?).
Jostain syystä moni (minä mukaan lukien) on sitä mieltä että tässä ei pitkään kasassa olla, isälläni on paniikki että pääsenkö ens viikollekkaan, tosin avokki totes et menee pitkälti yliaikaseks kun näin ajatellaan...
Muutaman viikon päästä tarkistellaan taas kohdunsuun/kaulan tilannetta ultraten, samalla kun kasvukontrollissa käyn.

Äitiysvaatteista: Yllättävän helposti oon löytäny sopivia (kaikki taitaa olla H&M:n mallistoa).

Sairaalakassi: Ajattelin sen tässä vielä jokupäivä lähiaikoina pakata kun noita suppareitakin tulee niin usein. Vähän vaan vielä auki että mitä kaikkea sinne jo pakkaisi valmiiksi ja mitä heittää sitten viimetinkan (jos muistaa/ehtii).

EAK: Voi ihanuutta, teillä sentään on edes pönttö, meillä kun sekin revittiin jo viime viikolla irti, tarkoitus olis parin viikon sisään saada vessa taas käyttöön (jos vaa isäntä jaksaa väkertää)... :LOL:

~Bubona ja Mukelo 32+6~
 
Tässä sama sepustus kuin tuolla heinäkuisissa tuplamammoissa:

Olen vieläkin häkeltynyt raskauteni saamasta nopeasta käänteestä... Menin ma 5.5. kontrolliultraan Kättärille, jossa todettiinkin kohdunkaulan lyhentyneen 2,5 senttiin ja olevan yläpäästä vähän auki. Viikkoja oli 28+1. Eli pakkolepoon sairaalaan ja kortisonipiikit "varmuuden vuoksi". Olo oli hyvä enkä tuntenut supistuksia - vähän vain selkäkipua (joka sitten kuitenkin meinasi supistuksia). Ihmettelin vain, mitä mä siellä teen.

Seuraavana perjantaina lääkäri totesi kohdunsuun olevan auki 1,5 senttiä, joten mulle tilattiin kiireen vilkkaan ambulanssikyyti Naistenklinikalle. Siellä jouduin suoraan synnytyshuoneeseen enkä saanut nousta sängystä mihinkään. Mulle laitettiin 48 tunniksi tippana supistuksia ehkäisevää lääkettä. Edelleenkään en tuntenut supistuksia - ainoastaan pikkuisen ikävää alaselkäkipua, jonka luulin johtuvan viikon makaamisesta.

Lauantain ja sunnuntain välinen yö olikin jo vähän ilkeämpi, mutta aamulla kaikki kivut olivat poissa ja olo oli loistava. Lääkärin mukaan kohdunsuun tilanne oli ennallaan, joten pääsin odottavien osastolle. Sunnutai-iltana rupesi taas selkä kipuilemaan. Ja kipu paheni iltaa myöten ja rupesi säännölliseksi. Kun kivun aikana rupesi vielä ponnistuttamaankin, ajattelin että ei helkkari, NYT nää on ainakin supistuksia ja vissiin aika pahojakin. Lääkäri tuli toteamaan, ettei tunne enää muuta kuin pelkkää kalvopussia ja että tätä synnytystä on enää turha ruveta estelemään.

Päivä oli vaihtunut jo maanantain puolelle, kun mut kärrättiin takaisin synnytyshuoneeseen, jossa vasta yksi kätilöistä huomasi soittaa miehelleni. Tosin liian myöhään, koska olin alkanut jo ponnistaa. Kymmenen minuutin ponnistusvaiheen jälkeen syntyi tyttö ja kahdentoista minuutin päästä poika. Viikkoja heillä oli 29+1 ja he painoivat molemmat 1630 g. Kipulääkkeitä ei ehditty antaa ja ilokaasupullokin oli kadoksissa. En kyllä olisi niitä tarvinnutkaan - kaikki kävi niin nopeasti ja adrenaliini kohisi suonissa...

Syntymän jälkeen näin lapseni muutaman sekunnin ajan ja sitten he jo menivätkin lastenlääkärin tutkittavaksi ja heidät vietiin Lastenklinikan vastasyntyneitten teho-osastolle. Onneksi mies tuli paikalle vähän sen jälkeen, joten ei tullut ihan orpo olo.

Molemmat kaksosista voivat hyvin eikä suurempia ongelmia ole ollut. Jatkohoitopaikasta on ollut jo vihjauksia, joten sitä odotellaan nyt, milloin he ovat tarpeeksi vahvoja siirtymään. Yritän luottaa siihen, ettei heillä ole mitään hätää erinomaisessa hoidossa.
 
voi että...
paljon onnea Eleanor78!!!
kiva että pikkuiset ovat kunnossa :heart:

täällähän on nyt alkanut tapahtua :eek:

Minä sain neukkatädiltä eilen lohdutusta ja oon taas ihan suht ok.
Äitinikin sanoi, että otat vastaa sen mikä tulee päivä kerrallaan.

Narahdin eilen korkeista verenpaineista ja veren paastosokerikin pitää vielä kontrolloida. Samoin pissa, joka oli epäpuhdas NKL:n päivystyksessä pari viikkoa sitten.
Huoh, no ompahan ainakin ens viikolla tekemistä, kun ravaan tuolla terveysasemalla näytteissä, neuvolassa ja lääkärissä. Ja kaikki tietenkin eri päivinä :LOL:

Meillä Ulpukan liikkeet ovat edelleen vilkkaita ( isäänsä tullut elohopea ) mutta liikkeet ovat muuttuneet erilaisiksi. Potkuja ja nyrkkiä tulee välillä edelleen mutta nyt siellä venytellään ja oiotaan asentoa. Ihan friikin tuntuista kun toinen kääntää asentoa ja vetää pitkin mamman nahkaa kättä tai jalkaa. Peppua tai selkää yrittää työntää nahasta läpi. Vatsassa on välillä ihan möykky siksi :LOL:

Jees, näin aamusta virkkuna :whistle:

Minttis & Ulpukka 30+4
 
Hurjasti onnea Eleanor78!! :flower: :heart: :flower: :heart: Ajoissa ehdit sinäkin tuplasi synnyttämään, toivotan heille mahtavaa elämänjatkoa ja kaikkea hyvää!

Mulle ei ihmeellisiä kuulu. Repimiset vaivaa silleen lievästi tänä aamuna. Ei pahasti. Yritän jaksaa vaan pikkuhiljaa ja vähän kerrassaan, turhia riehumatta ja rehkimättä.
Tutun tupareihin pitäs vääntäytyä tänään, saa nähdä jaksanko myöhään valvoa; todennäköisesti en..

Aamukahville, ei heräile muuten.

Räpis+NinniElmeri rv31+2
 
aik
Onnea perheen kasvusta Eleanor78 :flower: :heart: !

Sitten aamupäivän hassuin juttu: Huomasin, ettei terveydenhoitaja muistanut antaa minulle uutta aikaa viime neuvolakäynnillä. Puhetta oli, että hän antaa sen puhelimessa (viime perjantaina), kun saa selvitettyä lääkäriajan. Hän tosiaan soitti viime perjantaina ja ilmoitti lääkäriajan, mikä oli maanantaina, mutta unohti neuvola-ajan. :LOL: Itsekin tajusin tämän vasta maanantaina. Olen yrittänyt tavoittaa TH:ta puhelimitse, mutta heillä onkin nyt koulutuspäivät tms. Tilanne on mielestäni jo huvittava, etenkin, kun annoin viimekäynnillä TH:lle sekä ruusuja että risuja...Taidan olla jo jollain mustalla listalla... :snotty:

aik 31+
 

Yhteistyössä