***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

mansikkamarja ymmärrän sua tosi hyvin :hug: meillä päin anoppi vastaavasti sellainen ettei pidä yhteyttä ollenkaan ja sillonk un pitää jakelee ohjeita.. Kuten heidän poikansa takia koira pidettävä ulkona ja heidän isommasta pojasta täytyisi tulla kummi. No eipä tule tälle toiselle. Ei ole tuon esikoisen kummikaan yhteyttä pitänyt. Käyvät kylässä kun on pakko, viimeksi kävivät tytön 2v synttäreillä ja nyt kävivät kun tehdään utota remonttia (mut nyt ei tietenkään kummi tullut mukaan.. eihän sillä aikaa ole)

Onko kenelläkään muulla sellainen tunne lasten kummejen suhteen et se homma vaan ei toimi? Mä niin kovasti toivoin et tytön kummit pitäis yhteyttä ja kävisivät, mut ei kaks kummeista käy kun synttäreillä. Niitä pitää kyl jouluna muista ajne.. mut eivät pidä yhteyttä. :'(
Nyt toiselle tulekeen aivan erilailla kummit ja aioin mainita jo kummiks pyytäessä et yhteyttä on pidettävä! Onkohan huonoidea? Mut mä vaan en haluis taas pettyä kummivalinnoissa ja huomata ettei yhteyttä pidetä.

Äitipolilla tuli käytyä, voi että mä meinasin siell itkeä :'( selitin lääkärille ton käden kipuilun, mut ei.. ei vaan käynnistetä :'( ensi viikolla uusi kontrolli aika ja taas katsellaan. Perusteluja en saanut ja ihemttelen edelleenkin maksa-arvot oli taas 100 ja sappikin noussut :'( mut sitä käynnistystä ei vaan tehdä :headwall:
Mä sit jopa sanoin sille lääkärille etten jaksa hoitaa enää esikoista kun valvon kaikki yöt, ja et saapi sit unohtaa synnytyksen mun osalta et sitä en tule jaksamaan. Mun voinnilla ei ole mitään väliä! pääasia kuulemma et vauva kasvaa ja voi hyvin..
Voi hyvää päivää sanon minä! Jos äiti ei jaksa viikko tolkulla öitä valvoa niin miksi asialle ei tehdä jotain :'( Kyllä mua sieppas se lääkäri, mies lähtiessä toivetteli kiitoksia ja minä en pystynyt sanomaan mitään. Tökkäs niin pahasti se lääkärin kommentti et "syö särkylääkkeitä ja yritä pärjätä maanantaihin, katsellaan sit tilanne" :'(

Onneks sentään sain tänään tuon tulevan vauvan rokotusasian selvitettyä. Ja toinen et saatiin tuo turvakaukalon telakka sopimaan meidän autoon, jostain siis saan minkäin iloinen olla :D

Mulla on ollut tasan yks neuvola lääkäri, huomenna käyn tavallisessa neuvolassa ja siihen ne käynnit sit loppuukin. Seuraavan kerran mennään vauvan kanssa.
Mites muuten kun mua nykyään pelottaa toi synnytys enemmän ja enemmän, missä siitä kannattaa puhua, jos edes kannttaaa. Tonne sairaalaan ei saa enää näillä viikoilla aikoja kun ne on sitä mieltä ettei tässä kohdassa enää sitä tarvii pelätä :'( Nyt vaan kun olen itse noita öitä valvonut ja noi aamut alkaa olla niin hankalia vielä enemmän pelottaa miten jaksan synnytyksen ja sen jälkeisen elämän :'( onko kukaan muu kokenut/tuntenut samoin?

Tämä oli nyt aika valitusvirsi.. mut kiitos jos joku jaksoi lukea loppuun :'( :flower:

Terkuin ansku ja toukka 37+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenmo85:
JoannaH jos oot seksiä harrastanu niin se veri voi tulla kohdunkaulasta, jossa siis suonet normaalistikin raskausaikana verestävämmät. Eli ei hätää. Tai sit sulla alkaa kans se limatulppa pikkuhiljaa irrota? Onko sulla supistuksia ollu?
Niin ja siis ei varmaan tarvii soitella minnekään kunhan huomenna muistat asiasta mainita..Mut siis hetkinen, onko sulla sit vielä lääkärikäynti? Onko ensisynnyttäjillä sit enemmän noita Oulussa? Jos nimittäin mulla onki sit vielä lääkärinla...On kyl menny täysin ohi jos semmonen vielä on..Meillä ku sama la, ni aloin yhtäkkii miettiin et näinkö pahasti mulla pätkii :headwall:
Paitsi jos se on tosiaan vaan ensisynnyttäjillä, ni ei sit mitää. No, huomenna mul on se "tavis"nla, kyselenpä siellä vielä.
=)
Niin.. tosiaan, kyllähän tuota tuli miehen kanssa vähän pupuiltuakin tuossa.
:whistle: :p :xmas: En ajatellutkaan että se voisi siitä johtua kun ei ole ennenkään tuolleen käynyt. No, lisää verta ei ole tullut onneksi joten taisi olla väärä hälytys. Supisteluja ei ole tainnut olla, tai sitten minä en vaan jotenkin erota niitä. :/

Mulla on lääkärikäynti huomenna kun mulla pahentui astma ja ihottuma meni tosi pahaksi raskauden aikana, niin oon sen takia käynyt välillä äitiyspolilla. Huomenna käyn vielä sitten näyttämässä ihottumaa. Siinä samalla sitten jutellaan synnytyksestäkin ja tekevät käsittääkseni jonkin tutkimuksen. Mut kyllä mulla olisi myllyojallakin ollut kolmas lääkärikäynti, jos tätä ä-poli käyntiä ei olisi tarvinnut. Viimeksi vielä neuvolan täti rupes varaamaan mulle lääkäriaikaa mutta sitten muistutin sitä että käyn äitiyspolilla.

Piti vielä lisätä, että on se jännä kun aluksi jotenki pelkäsi sitä synnytystä, mutta mitä lähemmäs loppua menee niin rupeaa oikein haluttamaan jo synnyttämään että sais sen vauvan! :) Eikä pelota enää yhtään. =) sen näkee sitten miten se menee, mut ei pelota.
 
Neuvolakuulumisia:

rv 39+2
painoa -200g (viimeksi taisi juhannuksen herkuttelut vähän heilauttaa...)
RR 130/82
turvotus ja pissat -
SF 34,5 on laskenut jo 2,5 cm huippulukemista
syke +144
RT
hb 126

... ja viikon päästä palataan asiaan... TOIVOTTAVASTI EI!

Kurjaa muutenkin käydä nyt neuvolassa, kun vakitäti on lomalla ja joka viikko on uusi ihminen, kun kierrättävät tuurauksia. Senkin puolesta olisi jo hyvä aika synnyttää... :whistle:

Kävin juuri ostamassa tulokkaalle patjan, peiton, suojan ja tyynyn pinnasänkyyn. Esikoinen nukkuu vielä toisessa, enkä ottanut äitiyspakkausta niin siksi piti ostaa uudet kamppeet. Ensin ajattelin siirtää esikon jo normaalisänkyyn, mutta ajattelin helpottaa omaa elämääni ja lykätä iltakarkailusessioita vielä vähän aikaa. Ei ole tyttö vielä keksinyt kiivetä pinniksestä pois ja on sitä tyypiä, joka viihtyy siellä itsekseen jutellen vaikka useamman tunnin, jos uni ei heti tule silmään. Tavallisesta sängystä varmaan pomppisi koko ajan karkuteille.

Koittakaan kaikki jaksaa, pian tämä aika on vain muisto ja vauva ilahduttaa olemassa olollaan!

parisienne + kaveri :wave:
 
Nooh.. Mutteri mä voisin sulle laitella telepaattisesti näitä mun oloja, jos tässä kerta aletaan pikkuhiljaa ns. "olemaan valmiina" :snotty:

Nyt mäkin ymmärrän sen kärsimättömyyden, vaikka en haluaisi millään synnyttää ennen laksettua, niin tätäkään menoa en jaksaisi enää kauaa. Ei nää kivut helpota ollenkaan, ulos ei voi enää lähteä ku vihloo tohon toiseen reisiluuhun niin paljon, et se ei sit enää kestä painoa ollenkaan. Eikä sekään helpota vaikka kuinka menee istumaan taikka maate, se vaan vihloo ja sitten polttelee alaselkää. Sit se loppuu itsekseen ja alottaa jossain välissä uudelleen. Viime yön varjelin miestä heräämiseltä ja purin huulta kun teki mieli huudahtaa kivusta.. aina siinä vihlomisten ja supistusten välissä onnistui nukahtaa ja sitten kun heräs, niin tuskanhiki oli pinnassa koko ajan. Niin hereillä kuin unissaankin.. mukavata tämä tällainen :whistle: Aamulla meni pari tuntia (nousin 7 kun jäbä aloitti aamubileetkin siinä) ihan jees, ja nyt sitten taas vihloo tonne luuhun, supistaa ja oksettaa. Vessassakin taas tullu käytyä joku 3-4 kertaa tälle päivälle istuskelemassa :whistle: Sit naureskelen siellä itsekseni, kun tulee mieleen kun joku sanoi suolen tyhjentävän itse itsensä joillain kun h-hetki lähestyy. En tiedä mikä siinä muka niin hauskaa on, mutta pääasia kai että on hauskaa tuskailujen välillä :D

Mitään limatulppaa tosin en edelleenkään oo huomannu, joskin jotain tihkuu välillä. Tiedä sitten onko vetistä valkovuotoa (joskin en usko) vai mitä :eek: Holahtais nyt sitten edes ne lapsivedet, tai helpottais tää kipuilu, niin päästäis tästäkin. Yritin tehdä toukan kanssa diilin, että se pysyttelis liikkumatta siihen asti et tulee ulos.. mut ei se oikein nyt ymmärtänyt pitää siitä kiinni kun samantien venähti maha kumpaankin suuntaan :D

Jaksamisia kaikille.. mäkin liityin nyt sitten tähän tuskiensa kanssa taistelevien joukkoon :/
 
Onko vielä heinäkuisissa muita joilla on kohdun kanavaa jäljellä ja kohdun suu kiinteä ja kiinni?Mulle tänään tuolla äåitipolilla se lääkäri sanoi et kanavaa on vielä 2cm ja kohdun kaula kiinni. Joten senkään takia ei sitä käynnistystä aloitettu. Lääkäri kyl vähän ihmetteli kun on supistuksiakin ollu et miksi se kanava vielä on jäljellä??

Olisko tuohon mitään hyvää konstia millä tuota kanavaa voisi itse lyhentää tai vaikuttaa kohdunsuun avautumiseen? Ehkä toi on utopistinen kysymys, mut jos joku keksii konstin niin aina valmiina kokeilemaan :LOL:
 
aurinkoinen81 Halaus :hug: ja voimia odottamiseen :hug:
Eikös sitä sanota, että sperma saattaa kypsyttää paikkoja (ja käynnistää synnytyksen)? Ja oliko se vielä niin, että pitäisi sitten yhdynnän jälkeen maata jalat ylhäällä, että valuu sinne kohdunsuulle :LOL:

Mulla 2vkoa sitten polilla oli kohdunkaula vielä kokonaan jäljellä ja paikat kiinni, ainoastaan oli pehmeä. Saas nähdä vieläkö on huomenna sama tilanne :attn:

 
vauvelihaave Voin nyt puhua vaan omasta kokemuksestani, mutta siis mulla ei ole koskaan mennyt mitään limatulppaa ja siis nyt jo neljäs raskaus tosiaan meneillään... :whistle: :) Eli siis pitäsikö sen muka aina mennä sit vai?? :eek: Mulla ei kuitenkaan ole koskaan niin ollut, eikä nytkään ole limatulpista mitään tietoa.. hmmmm.. :/
Ja tuo mitä puhuit terveydenhuollon henkilökunnan asenteista.. noin minäkin olen luullut että vakavasti pitäisi asiat ottaa.. ja kun mäkin ihan sanoin suoraan että tilanne tää: mä EN jaksa. Varmaan sinä sit tahtookin kuulla, että voi voi, kyllä se siitä. Eli kiitti tyhjästä :/ Oikeasti kun TEISTÄ TÄÄLLÄ on ollut se isoin tuki ja apu siihen jaksamiseen.. KIITOS siitä kaikille :)

aurinkoinen81 tää on nyt hmm.. mut joo.. olen KUULLUT että sperman pitäsi alkaa kohdunsuuta avaamaan loppuvaiheessa :whistle: tiedä sit onko urbaania legendaa vai mitä, mutta jostain olen lukenut että sperma sisältäis jotain "ainetta" mikä auttais supistuksia käynnistymään ja kohdunsuuta aukeamaan.. :whistle:

parisienne ilmaisit asian jotenkin hienosti "pian tämä aika on vain muisto..." voi että.. niinhän se tosiaan on :heart: :) kiitos, toi jotenkin sai mut tajuamaan että niinhän se on.. vain muisto kohta.. :( pitäis kai sit vaan osata nauttia.... :)

JoannaH toi on muuten jostain kumman syystä kans niin totta.. mitä lähemmäs H-hetki tulee, sitä enemmän sitä odottaa.. :) ja ne pelot, vaikka ne ei häviäis, ne tulee toisarvoisiksi pikku hiljaa.. :)

No mutta me käytiin uimassa ja oli kyllä kivaa olla rannalla, vaikken uimaan uskaltautunutkaan.. vähän kyllä heikottaa, mahdoin saada yliannoksen aurinkoa B)

Nyt suihkuun.. voi kun lähtö tulis vaikka jo ens yönä tai huomenna aamulla.. :whistle:

toivoen
Heidi ja poitsu 38+3 edelleenkin.... :heart:
 
....vastaileepi....Käyn täällä ilokseni katsomassa aina kuka teistä on jo saanut vauvan ja miten nuo ihan viime metrit sujuu teillä.VOIMIA siskot :heart: Mutta siisanoppijuttuun:mulla on sellainen anoppia joka ei KOSKAAN auta lastenhoidossa/ruuanlaitossa tms.Ei kyllä (onneksi...) usein käykkään,mutta silloin kun käy,niin naljailee inhottavasti mm.siivoamisestani.Viime kerralla kun kävi,raskausviikkoja oli noin 20 ja kotona siis meillä 3 ihan pientä jo (vanhin täytti juuri 4v),niin alkoi naljailla kuinka siivosin "ruotsalaiseen tyyliin" huolimattomasti :kieh: No,huhhuh!Kaikki jotka mut tuntee tietää.,että olen tosi tarkka ja siivoan paljon,mutta juuri sillä kertaa en mattoja moppauksen alta siirrellyt,kun otin vain pahinmpia pölyjä pois ja siitä tuo kommentointi.Pyykinripustamisesta lähtien teen kaiken jotakuinkin "väärin" hänen mielestään,AINA.

Blaah.Anteeksi tämä vuodatus kun teillä on mahojenne kanssa jo tarpeeksi tekemistä,mutta tarkoitus oli sanoa,että YMMÄRRÄN!


Kassu ja Alma 35+3
 
Aurinkoinen81 :hug: voi että oli kökkö lääkäri siula. tais olla mies...? :kieh:

Nyt on mansikoita käyty poimimassa ja käytiin tuossa viel iltauinnillakin. Muutama supistus tuli ja pää painaa todella alhaalla, mutta ei sen kummempia. Vili tuntuu jotenkin rauhallisemmalta kuin muina päivinä mutta johtuneeko ihan siitä että olen itse ollut niin paljon tänään liikkeellä?

mieh täällä on peukut pystyssä että limatulpasta ei menisi kauan synnytykseen, onnea matkaan!!!

jossu + vili 38 tasan edelleen :D
 
Aah, taas alkanut nyt illasta tuo vihlominen.

Onko kellään muulla tällästä??

Siis se tuntuu tuolla (kai?) kohdunsuulla, sellaisia äkillisiä vihlomisia, jotka eivät kestä kerrallaan kuin muutamia sekunteja. Ja tuntuu sekä istuessa että kävellessä että maatessa että asentoa vaihtaessa :x Mitähän lie?


Jännittää se aamuinen poli käynti, lähinnä vauvan koon puolesta. Toivottavasti nyt on sitten jo sen verran kasvanut, että lääkärikin on sitä mieltä että normaalin rajoissa mennään. Tänään kun katsoin tuolta Tekay:n nettisivulta, niin sen mukaan ei ollut edes alakäyrällä vauvan koko. Kai sitten vaihtelee sekin lääkärin mukaan, että mitä pitävät milläkin viikolla pienenä ja mitä isona...
 
:flower: :flower: Onnea kaikille jo vauvan saaneille Heinäkuisille :flower: :flower:

Aikas hyvin ollaan kasassa pysytty .. ei juurikaan liian ennen aikaisia vaaveleita ole syntynyt.


Anoppikeskusteluun... mulla ei varsinaisesti anoppia ole kun miehen äiti on kuollut aikaa sitten... mutta anoppipuoli löytyy ja voisi kyllä sanoa että oikea äitipuolen oloinenkin....mies oli 16 kun hänen äitinsä kuoli ja n. ½ vuotta sen jälkeen tämä nainen tuli taloon ja sanoi ettei sitten ole asiaa tähän jääkaappiin.....aatelkaa 16 vuotiaalle!! :eek: No tämä nainen on kyllä omanlaisensa, varmaankin elämän kaltoinkohtelema....? Toimeen tullaan jne.

Postissa tuli tänään vaavisänky, jonka vuokrasin. Ihan näppärän oloinen, eikä tarvi heti pinnasänkyä kasata. Vie vähän tilaa....Tänään olen vihdoin viimein pessyt kaikki äitiyspakkauksen vaatteet ym. vauvan vaatteet.

Mulla on ollut mieliala aika matala viimeisen kuukauden aikana, hirveän itkuherkkä olen ollut jne. Välillä on tuntunut etteihän tästä mitään tule.....Pojillakin on ollut joku oikea uhmapiikki, ehkäpä tuleva vauva vaikuttaa ja esikoisen kouuluun meno jne..... Nyt parina päivänä mieliala kuitenkin jotenkin seesteytynyt ja hyvä olla. Saas nähä miten sit synnytyksen jälkeen.

Itsellä ollut täs juhannuksen jälkeen kesäflunssa, kauhee yskä ja se sattuu mahaan.... :( Kävin viime perjantaina päivystyksessä ja ottvat tulehdusarvon joka oli melkein sata :( no antibioottikuurihan sieltä sain ja olo kyllä helpottanut. Viikko täs aikaa parannella ennen sektiota....Maanantaina 9.7 se olis.....vähiin käy aika. Ihan outoa .....tää aika on mennyt ihan lehtäen....


:hug: halit kaikille sitä kaipaaville ja tarvihteville


terkuin remutar 39+0
 
Tässä puhtaasti vain omaa napaa:
tänään oli neuvola, oma neukkutäti onkin kesälomalla joten oli sijainen.. onneksi mukava sellainen =)
Sunnuntaista astí ollut ihmeellistä "kipua" tuolla alhaalla... noh se selittyi sitten ultrassa, poika on kiinnittynyt jo täysin, pää ei pyöri enää lainkaan, kuulema enää päivistä kiinni milloin pääsee tositoimiin. :eek:
Maanantaina uus neuvolakäynti, jolloin soittelevat äitiyspolille jotta pääsisi jo samana päivänä sisälle ja käynnistykseen. Silloin olis rv 38+6.

Istukka oli kuulemma vähän jo kalkkeutunut, mikä ilmeisesti normaalia näillä viikoilla?

Itellä alkaa oleen jo todella tukalaa ja tuskallista olla.. :'(
Toivoisin vaan kovasti että poika syntyisi ennen maanantaita jotta ei tarvitsisi käynnistää, kuuleman mukaan ku käynnistetty huomattavasti kivuliaampi synnytys :/
Neuvolatäti kyllä sanoi että ihme on jos maanantaina vielä nähdään, mutta olihan tuo poika tulossa ulos jo monta viikkoa sitten ja edelleen on sisällä pysyny :LOL:

Skye ja poika rv 38 tasan
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: :flower:

Piti olla huomenna lääkäri/neuvola mutta himskutti ne meni siirtää sen perjantaille. Mie niin jo odotin et huomista... olisi kiva tietää miten päin pikkuinen tuolla masus nyt viihtyy. Itse en saa mitään tolkkua. :|

Nyt yöt alkanut olemaan kauheita... Herään vähän väliä kun on niin kauhian kuuma ja muutenkin heräilen sitten. Laskin et yöunet jää enään muutamaan tuntiin tuon heräilyn takia. :( Ja sit koko päivän olen aivan totaalisen väsynyt.
Viime yönä näin kauhiaa painajaista viel kaiken lisäksi enkä enään pystynyt unia jatkamaan. unessa lähdin iloisin mielin synnyttää. Synnytyshuoneessa olin pitkän tovin mutta itse synnytystä en nähnyt. yht äkkiä olin vain synnyttänyt ja mietin missä vauva on. lähdin etsimään miestäni ja vauvaa... Löysin mieheni ja oman äitini itkuisena... Heidän vieressä oli paperi pöydällä mitä aloin lukemaan. Paperissa oli synnytyskertomus ja lopussa luki et äiti menehtyi!!! olin aivan kauhuissani ja yritin huutaa muttei kukaan kuullut minua... Mietin vain mihin oikein olin kuollut ja halusin nähdä vauvan edes kerran. enhän edes tiennyt oliko tullut tyttö vai poika... Tuohon sitten heräsin...
tuon jälkeen en sit enään pystynyt nukahtaa, uni pyöri mielessä koko ajan. :( :( :'(

"eetvartti" rv 36+4
 
jenmo
Hunajakoipi olipas ikävä uni.. :hug: Älä nyt ota sitä mitenkään tosissaan, alitajunta tekee temppuja ja leikittelee noilla ihmismielen normaaleilla peloilla. Katastrofiunethan liittyy muutenkin raskausaikaan niin odottajalla kuin odottavalla isälläkin.

Skye85 mä just tulin nla:sta ja sama tilanne ku sulla; vaavi täysin kiinnittynyt eikä lähtöön välttämättä enää mee kauan! :D

Mut laitan nyt nopsaan ne neuvolajutut ennen ku unohdan..
Eli sf-mitta 31cm, vauvan syke melko alhaalla 120-130 mut tais poju lepäillä.
Pää painaa kivasti tonne alas...Eli voin päästä kuulemma piankin tositoimiin tai sitten en... Mulla ei ois enää lääkärikäyntiä, mut koska siitä kohdunsuun tilanteen kattomisesta on jo kolmisen viikkoa, pyysin et joku kattois sen vielä. Pääsen ens viikolla sit ylimääräsenä käväseen, ja joku hoitaja voi sen kurkata. Kiva saada vähän osviittaa mitä noi supparit on saanu aikaseksi.
Painoa tullu heti helteiden myötä (turvotusta luultavasti suurin osa) 1300g viikossa!!!! Huh...Tota tuhatta grammaa tuli Jadea oottaeski lopuksi viikossa..Eli en huolestu vielä. Valkuaiset pissassa plussalla, mut tää selittyy kuulemma ton limatulpan vuotelulla.
Vauva painaa nyt suunnilleen saman verran ku Jade syntyessään :eek: Ei kuulemma tarvii siitä huolestua, päänympärys ei kasva samassa suhteessa. Vasta jos lähennellään neljää kiloa voi mulla sen pään suhteen tulla ongelmia. Eli poika nyt ois arviolta 3100-3200g.

Kohdunkaulasta ja kypsyttelystä oli ollut puhetta..Eli sperma sisältää samaa hormonia, jota käytetään synnytystä edistämässä. Ja se siis ainakin pehmentää tiettävästi paikkoja, ellei sit ihan avaamaan lähde. Ja siihen voi sit vaikuttaa limatulppa. Eli jos limatulppa on mennyt, pääsee sperma paremmin kohdunsuulle asti pehmittelemään kuin jos limatulppa on siinä tiellä. Ja seksin jälkeen siis jalat kohti kattoa on kans tämmönen ohje joka auttaa asiassa :whistle:
Itellä tosin ei oo tullu tuota vielä kokeiltua, sen miehen sekoilun jälkeen ei oo seksi maistunu. Mut pian alkaapi olla jo niin hyvin asiat selvitelty et varmaan koitellaan sit noita petipuuhia taas uudemman kerran...Varsinki jos yliajalle mennään!

Vielä Mieh:lle kommentoin..Mulle just sano terkka, et varsinkin uudelleensynnyttäjällä voi mennä limatulpasta useita viikkoja synnytykseen. Mulla nyt kolmisen viikkoa sitä tullu, pian kaks viikkoa sitä verisempää. Kaverilla meni tulppa 5 viikkoa ennen tytön syntymää! Mut toivotaan et sun kohdalla ei menis kovin kauaa tositoimiin. =) Mut usein kuulee tota 1vrk-2viikkoa juttua, ja joillain nettisaiteilla oon lukenu et jos kokonaan tulee kerralla menis 1h-7vrk synnytykseen... ;) Oli miten oli, tsemppiä kuitenki!!!

Nyt Jaden kaa touhuileen. Moikka ja vointeja kaikille!!
Jenmo&Kulta-poju 37+3
 
Eilen illalla tuli sitten ensimmäinen hälyytys. Kävin vessassa ja huomasin että alapäästä (ei takamuksesta ) tulee kirkasta verta ja soitin synnärille. Käskivät tulemaan kontrolliin heti. Ensin odoteltiin ja istuttiin käyrällä (vaavi liikkui paljon ja syke normaali, luojan kiitos ). Lääkäri onneksi ei löytänyt mitään hälyyttävää, limakalvot vuotivat kuin seula. Otettiin verikokeita joista luvataan tänään soittaa jos jotain hälyyttävä ja päästettiin kotiin. Epäselväksi jäi mikä tuon limakalvojen vuotamisen laukaisi...

rv 37+0
 
Neuvolakuulumisia vaan pikaseen, sit täytyy lähteä ostaa harsokangasta ja alkaa ompelee niitä ja metsästää amme pikkuiselle jostain.

Onneksi oli ihan mukava sijainen tällä kertaa =) Huomenaamulla pitää viedä sinne aamupisut purkissa, valkuaista oli näkynyt mut se saattaa kuulemma johtua siitäkin et piti oikein ponnistella et sai sen näytteen annettua. Tarkistamma asian sitten huomenna. Laihtunut oon vähän, liekö jotain tekemistä asian kanssa tällä kuumuudella (hikoilu) ja sit et ei sen takia tee mieli syödä hirveesti lämpimiä aterioita.. yks sellanen menee nyt päivässä ja sit muuten on nannaa salaatit ja sen sellaset. Ja suklaa ja jätskit :D

Pää on kuulemma tosi alhaalla ja aika lahjakkaasti lähtökuopissa, mistä johtuu se kipuilu ja vihlonta mistä mäkin oon alkanu kärsiä. Naureskeli täti ettei hän usko, että montaa päivää malttaa enää sisällä pysyä, kun mun mahassa ei tota tilaa oikein oo ku on niin hoikka (ikuisesti alipainoinen) ja pyllykin oli kuulemma aika tiukasti kylkiluita vasten kun ei oo tilaa sen enempää.

Vaan nyt ostamaan sitä harsoa -> jaksamisia kaikille! :wave:
Ja tietenkin hauskaa kesämieltä :flower: (lämpötila täällä melkein +30)

-Me 38+4-
 
No niin nyt oli sitten viimenen lääkärikäynti ja vauva on ilmeisesti kääntyny takasin perätilaan?!! :eek:
Ja koko tän raskauden ajan ainoa pelko on ollut ettei se käänny pää alaspäin.. :headwall:
No ens viikolla ultraan tarkistamaan.

Tulehdusta löytyi, ja lääkitys siihen sitten, Kohdun kaula ei oo lyhentyny mutta kohdun suu 1cm auki. Pää tai takapuoli( :ashamed: ) on tosi alhaalla mutta ei vielä kiinnittynyt.

Nyt rasittaa toi että kummin päin se siellä oikein on........ :ashamed:

al 36+3
 
Täällä kans on neuvolassa pyörähdetty... Oli kans kivan tuntuinen terkkasijainen, joten hyvä mieli jäi käynnistä :) Eli siis...

viikot 36+4
paino +475g/viikko
turvotus ja pissat -
hb huimat 147
paineet jälleen hieman koholla
sf 31.5
syke 152 ja liikkeet ++

Raivotarjontaa olis tarjolla ja kuulemma todella alhaalla. Kiinnittymisestä ei puhunu mitään, mut sano et ei ole sf mittakaan hirveesti kasvanu kun on tosiaan niin alhaalla... Ja sen takia mulla on ollu hirveitä kipuja ja särkyjä tuolla alapäässä... (lonkat, häpyluu ja kohdunsuu paukkuu :/ ) Jollain muullakin on näitä kipuja, :hug: sinne suuntaan, olen hengessä mukana!

Hunajakoipi, ei ole kiva herätä tuommoiseen uneen. :hug: Täällä kans ollu outoja unia, mutta yleensä unessa on vauvalle jotain tapahtunu. Kaikkee sitä tuo ihmismieli saa aikaan...

Nyt pitäis lähtee kaupoille kattelemaan sandaaleja, kun nuo vanhat otti ja sano sopimuksensa irti... onneks saan muksut mummolle hoitoon niin pääsee yksin liikkeelle =)

Mä ja nirppu 36+4
 
Täällä ollaan vielä kokonaisena. Oon ollut nettipimennossa yli viikon. :(

Eilen kävin neuvolassa. Sf-mitta on pienentynyt 2 senttiä. Ja Vilperi painaa selkärankaa ja se kyllä tuntuu jaloissa. Jalat on niin kipeet, että itku meinaa tulla joka kerta, kun lähen kävelee. :'( Hemppa oli noussut. Ilman rautaa. :eek: Ja verenpaineet on hyvät. Viime viikolla ne huiteli aika korkeella, että jouduin käymään mittailemassa. Ja tuo ylävatsa on vieläkin kipeä. Ei siihen mitään syytä löydy. Pitää vaan kestää. Mä oon vaan kyllästynyt nyt tähän masuun. :headwall:

Kyllästynyt Viipi ja Vilperi 38+1
 
No voi hyvä tavaton.. mä kirjotin vaikka kuinka pitkän sepuistuksen ja se katos :'(

No alotan alusta...inhottaa vaan kun yks kaks teksti häviää. onko muilla käynyt niin?

johantero valitettavasti se lääkäri oli kyl nainen mut sillä ei selvästi ollu mitään kokemusta siitä et äiti voi itse tuntea asiat erilailla. Mä vähän veikkailen et se on työkseen noita valituksia kuullut ja ajattelit et minä taas yksi niistä. Eipähän noista ikinä tiedä, mut mä koin sen kuitenkin niin ettei se huomioinut mun väsymystä :'(

vauvelihaave mulla sanoja kipuja lähes päivittäin, oletko kokeillu auttaako sulla jos istut aina jalat harallaan? (siis haarukset niin auki kun lähtee :LOL: ) Mä istun nykyään iltaisin aina sillee ja auttaa ainakin mulla noihin kipuihin sit vaan vihloo kun nousee ylös ja kävelee. Tänään aattelin neuvolassa tuosta mainita kun en oikein tiiä mitä kipua on mut istuessa saan sen estettyä kun on jalat levällään :LOL:

remutar onnea maanantaille, mulla pitäis sillon mahdollisesti kanss aolla käynnistys, saapas nähdä saadaanko kumpikin nyytti sinä päivänä =) toki käynnistyksessä voi mennä mulla useita päiviä mut jos hyvin käy niin ei mene.

skye mulle sanottiin äippäpolilla eilen et käynnistyksessä aan yleensä supistukset on kivuliaampia kun ne voi alkaa heti voimakkaasti, mut käynnistyksen hyvä puoli on se et kipulääkettä saa sit halutessaan jo alkuun. Kuulemma ponnistus oli vähän helpompi jos on käynnistetty, tiedä sit onko näin, mut toivottavasti koska aikovat mullakin käynnistää. :hug:

hunajakoipi olipa ikävä uni, mut onneksi vain uni :hug: Toivotaan ettet jatkossa näe tuollaisia unia.

Kohdunkaulankypsyttely vinkeistä kiitos kaikille :hug:

Ny tlähden syömään ja sit neuvolaan kirjoittelen sit neuvola kuulumisia :wave:
T:Ansku
 
Hunajakoipi älä ota unta vakavasti, saati jää sitä liikaa miettimään, ite nähny myös mitä inhottavampia unia nyt loppuvaiheessa, johtuneeko sitten siitä että sitä tulee ajateltua näinä "luppoaikoina" asiaa paljon enemmän. :hug:

Jenmo85 meillä tuo painoarvio on nyt noin 4000 g, ja neuvolassa täti totesi ettei painoonsa nähden ole kovin pitkä mutta sitäkin pullukampi mm. vatsanympärys :LOL: saa nähdä jääkä raukka mahasta kiinni :LOL:
Toivotaan että päästään pian tositoimiin! :p

Omaa napaa: yö meni taas tuskaillessa, poika kun on jo niin alhaalla ja kiinnittynyt, on hirveät kivut alhaalla, yöllä kun saa ravata noin 4 kertaa vessassa, meinaa tulla jo housuun sillä välin ku yrittää sängystä päästä ylös... ja asennon vaihto ei onnistu, eikä oikeastaan voikaan nukkua ku vasemmalla kyljellä, mutta sekin tuottaa jo tuskaa kun lonkka tahtoo sanoa sopimuksen irti :headwall:

Tuleva mahdollinen käynnistys pelottaa kamalasti, ite koen olevani niin kipuherkkä ja kun kaikki on puhunut kuinka käynnistetty synnytys paljon kivuliaampi kuin "luomuna" alkanut... :'(

Skye ja poika 38+1
 

Yhteistyössä