***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

jenmo
Pelkoja on täälläkin..Edellinen raskaus meni kesken, joten on koko raskautta vähän häirinnyt jokin alitajuinen pelko, et entäs jos sittenkin taas käy huonosti? Vaikkakin jo pitkällä ollaan...Varsinaista synnytysjännäystä ei oo vielä tullut. Siis semmosta ku esikoisesta lopussa....Oon nimittäin taas päätynyt siihen tulokseen, et aivan varmasti tääki menee yli!!! Eli ehdin jännäillä vielä ihan tarpeeksi kauan....
Ihan sama veriset vuodot yms., mut ku kaikilla muillakin on jatkuvasti suppareita jotka sit loppuu aina vaan. Just ku mullaki! :headwall:

Mutteri me nukutaan saman pitusia öitä...Ite en kivuiltani saanut unta ennen kahta eilen. Sit sen neljän tunnin aikana jonka nukuin, noi kissat herätti mut ja miehen neljä tai viis kertaa! Meinas jo tehä mieli nakata ne parvekkeelle! Joku kesävillitys niil on, ku eivät ennen oo huutaneet öisin. Nyt sit joka yö! Vaik valjaissa ulkoilee toinen päivittäin niin ei riitä. Arempaa aletaan totutella täs pikkuhiljaa.. Kivat valitukset tuli taas :ashamed:

Synnytyksen käynnistämisestä oli kyselty, mut en muista enää kuka... Ainakin vissiin Aurinkoinen81?
No, Jadea oottaes aloteltiin käynnistys sytotec-lääkkeillä suun kautta rv42+1...Ei mainittavaa tulosta. Suppareita ja käyrillä oloa... Lisää lääkettä sain seukkipäivänä. Ja sitä seuraavana..Sairaalas olin siis koko tuon ajan. Sit 42+4 teki lääkäri aamulla sisätutkimuksen (kovakourasesti!) jonka seurauksena tai itseasiassa aikana limatulppa irtos ja seurauksena alko tulla lapsivettä! Vihdoin!!! Tän jälkeen vasta sain tietää mitä ne OIKEASTI KIPEÄT supistukset on..Joka kerta supparin jälkeen aattelin, et tästä ne EI VOI enää pahentua. Ja joka kerta ne paheni! En haluu pelotella siis tällä ketään. Jossain vaihees kätilö käväs mun huoneessa ja ennemmin totesi kuin ehdotti et nyt sit synnytyssaliin ja epiduraalin laittoon... Se sit auttokin tosi hyvin ehkä tunnin. Sitä ennen olin niiiiiin kipeä, et melkeen joka supparilla itkin vaik mies hiero selästä. Kuuma suihkuki menetti tehonsa hetkessä....Mut sit ku se epiduraali vaikutti, niin istuskelin puolisen tuntia kiikkutuolissa ja lueskelin Vauva-lehteä hymyssä suin! :LOL: =)
Ennen ponnistusvaihetta mulle viel laitettiin oksitosiinitippa ja lisättiin epiduraalia, jonka vaikutus sit kuitenki kerkes lopahtaa pikkuhiljaa..Samalla alko taas supparit tuntua, mut ei enää kovin pahoina. Siin vaihees pääsin pissalleki omin jaloin ( :D ) ja sen jälkeen ei enempää epiduraalia annettukaan. Kävi se avautuminen lopuksi niin äkkiä, et kutsuin ja kutsuin kätilöä, ja kun tää viimein tuli, sanoi et ei varmasti oo vielä mitään mainittavaa tapahtunu...Mä sit koitin et kyl mua niinku ponnistuttais...No, kätilö tsekkas tilanteen ja kiireellä lähti hälyttään toista ihmistä paikalle, kun oliki paikat auki yhtäkkiä täysin! Siinä piättelin ilokaasun voimin hetken ja sit ku sai ponnistaa ni unohtu muuten HYVIN äkkiä ne supistuskivut..Ponnistusvaihe oli nimittäin kaikkein kauhein :ashamed:
...Mut se oli myös nopeiten ohi! Eppari leikattiin, sitä en tuntenut ollenkaan ja Jaden syliin saatuani ne kivut loppu ku seinään! Siis ihan oikeasti! Pari minuuttia tytön syntymästä olin innoissani kätilölle höpöttäny et mä tuun sit ihan millon vaan uudestaan :LOL: Mies kertoi ton jälkeenpäin.... En siis tosiaankaan haluu pelotella, koska jokaisen jokainen synnytys on varmasti erilainen, jokaisen kipukynnys eriasteinen ja puudutteet vaikuttavat erilailla tai jotku ei koe niitä tarvitsevansa ollenkaan. Mut mä koin, et hyvin tärkeä oli kolmen päivän supisteluiden jälkeen se epiduraalin mahdollistama lepohetki ennen ponnistusvaihetta, ja tosi hyvä kokemus loppujen lopuksi jäi koko touhusta vaikkakin kipuja toki oli. Toivoisin ettei tällä kertaa tarvis käynnistää, mut jos täytyy niin en silti ala pelkäämään mahdollisia kipuja; ne on niin äkkiä loppupeleissä ohi ja yleensä kaikki menee kuitenkin hyvin :heart:

Tulipas stooria kerrakseen...Huomaatte varmaan et alko nyt viimestään tos kirjotellessa se synnytys jännittämään :D Mut Jade heräs päikkäreiltä just, niin täytyy jatkaa myöhemmin. Positiivisia synnytyskokemuksia kaikille toivotellen
Jenmo&Poju 36+5
 
Jenmo85 kiva massu sullakin :D joo siis en tiiä.. kyllä noi yöt niin toivottomia on.. sit kun kääntää kylkeä toiselle, tuntuu että vähintään nosturi tarttis apuan olla :/

Lotta84 No samantyyppisiä pelkoja mullakin on kuin sulla.. ja ist vielä se että jos vaikka ite kuolen niin miten mies pärjää lasten kanssa jne.. mä oon ihan pimee :ashamed: Mä vaan toivon että tää ois pian ohi.. synnytys takana ja minä ja vauva turvallisesti kotona.. meinaan hullux tulla näiden mun ajatusteni kanssa.. :/



Nyt on pari tuntia poltellut taas tuota alaselkää.. voi että kun tää tietäis jo sitä että lähtö ois käsillä.. mä niin toivon!!!!! ja en oo ikinä päässyt miestä hälyttämään töistä kotiin sen takia että synnytys on käynnistynyt.. ois hauska nähdä miten nopeaa se sieltä ehtii :D :LOL: pienet on mun ilot mutta sitäkin jännemmät ;) :D

Heidi ja poika 37+6 edelleen..
 
Pollerolle Ahaa se on siellä, kiitos :flower: Jos sitä vaikka keskiviikkona kävis sit pyörähtämässä. Mä yllätyin, miten paljon S-linnan CM:ssa on vauvatavaraa :eek: Siellähän oli Brion pinnasänkyjäkin :)

Aiotteko hankkia vauvalle aurinkolasit?? B)
Täällä mietinnässä, että tarvitaanko niitä :/ Lähinnä automatkoja ajattelin, kun varjossahan se vauva pitää muutenkin pitää. Mut autolla ajaessa kai se arska jostain pääsee aina pilkistämään, niin mietin että pitäiskö vauvan silmät sitten suojata laseilla? Jos, niin millaiset olis hyvät niin pikkuiselle?

Laitan uusimman masukuvan, jos onnistun :saint:
Tosin se on jo melkein 2viikkoa vanha, rv 36+1 mutta ei ole tullut sen jälkeen kuvailtua. Ja kai sitä on niin sokeaksi tullut tuolle omalle masulle, että ei se mun mielestä ole kasvanut enää piiiitkään aikaan yhtään :D Tai kai se voi siitäkin johtua, kun laskeutunut alaspäin, että näyttää pienemmältä.

Koodi:
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=684806.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/00038/684806.t.jpg[/IMG][/URL]

Vauvelihaave & Pikkuinen 37+6
 
Moikka kaikille!!!

Tulin näin pikaseen ilmoittelemaan, että meille on syntynyt tyttö 26.6.07. Tuli muutamaa viikkoa ennen la, mutta kaikki meni onneksi hyvin. Voimia kaikille heinämassuille ja hyvää kesän jatkoa ja paljon haluksia. Pitää tulla kirjoittelemaan useammin, mutta nyt pikku neiti tarvitsee minua! =)

T.Miisa81 ( ekalla heinämassu sivulla Miisa)
 
Mie en juuri ole ehtiny (viittiny) koneella olla, joten suurin osa tekstistä on lukematta... :ashamed:

Nyt tulee todellinen rutinaviesti!

Kohta kaksi viikkoa toisten nurkissa alkaa kait tuntua! Ja tätä olis vielä puolitoista kuukautta edessä... :O Tänään miun on tehny mieli vaan kiukutella, eikä tässä torpassa ole ketään, kelle voisi niin tehdä. Kun se miehen turjakekin on leirillä, eikä siis puhelimen päässä... |O |O Miulla menee kokonaan hermo siihen, että mie olen ihan toisten armoilla, ilman autoa siis. Ja nää meidän mummolarattaatkin on niin loppuun ajettu, ettei niiden kanssa viiti mihinkään lähteä, vaikka voimia ois kyllä. Kun ei tämä ipanakaan tunnu osottavan mitään merkkiä siitä, että hällä ois haluja poistua mahasta.

Huonosti nukun miekin, lonkkiin särkee hurjasti, kääntyminen on yhtä tuskaa liitoskipujen takia, jne. ÄRFFFF! |O Tule jo ulos!

Kaiken lisäksi tää täkäläisen neuvolatädin sijainen on karmea hössö! Sille tuntu olevan suurtakin suurempi ongelma se, että mie vaihdoin neuvolaa näin loppuraskaudesta.

Ja sitte pieni positiivisuus; meidän tänään kaksi täyttävä (iso)sisko on ollu koko päivän ilman vaippaa (päikkäreillä oli) ja vain yhdet housut on kastunu! Ihan muistuttamisen varassahan tuo potalla käynti on, mutta hienosti sinne pisut ja kakat silti tulee. :heart:

kesis 38+5
 
Miisa81 onnea tytöstä!!!

mulla on kans nyt loppu ajasta ollu pelkoja :/ mut kaipa ne siitä helpottaa...

käynnistyksestä oli jotain..mulla vauhditettiin synnytystä tipalla...kun oli vedet menny ja supisteli.nopeutettiin hommaa..oli ne kovemmat kivut ku esikon aikaan.mut ei kestäny sit kauan.ja ne kyl unohtu saman tien ku sai vauvan syliin =)

imetyspaitoja en oo ostanu...enkä varmaan ostakkaan..

en muista oliko muuta.. :ashamed:

mieh ja rv39+2 alkas tulla jo :whistle:
 
Aurinkoinen81: Niin oli vielä pakko jatkaa vähän. Voin huomenna mennä katsomaan ja jos kokoa löytyy, niin kumman värisen otan. Se vihreä on kuitenkin neutraalimman oloinen jos ei muille vielä halua paljastaa sukupuolta :whistle:.

Luen aamulla vielä nämä viestit, ennen kuin lähden liikenteeseen. Maksupuolesta sit jos haluat haalarin voidaan sopia yv:nä.

T: saikku ja "hipsukka" 38+3
 
Miisa81 onnittelut :flower:

Nyt tulee oman pahanmielen purkua... ...siis mie olen niin kypsä tuota saunaremonttia. Tänään oli nimenomaan sovittu, että miehen loman alkamisen kunniaksi vietetään mukava ja kiireetön ilta, katsellaan kolmisin telkkua ja syödään vähän herkkuja. Noh, kotiin kun tultiin appivanhemmilta saunomasta, ilmoitti ukko että hänen serkkunsa tulee kohta käymään, niin merkkaavat huomista lattian laatoitusta varten jaot valmiiksi. SIIS PRKL miuta suoraan sanottuna v*tuttaa, jo ihan esikoisenkin takia kun esikoinen oli kovasti odottanut tätä iltaa, kun kerrankin oltais vaan ihan keskenämme. Miehen serkku on ollut täällä viikon ajan jo joka ilta ja sen takia esikon nukkumaan käyminenkin on aina venynyt tuonne lähemmäs kymmentä.

No nyt tuli sit itkukin, pitää lopettaa kirjoittaminen ja mennä vessaan ennekuin esikko huomaa miun itkun...

jossu
 
siis mä oon aivan epätoivoinen!! Miehellä ollut ihan sikana töitä tällä viikolla ja ensi viikko on samanlainen, jos ei pahempikin... sitten rauhottuu... :snotty: eli, mulla laskettu aika ensi viikolla ja pelottaa että mies ei pääse mukaan (työ sellainen että jos on vuorossa niin sieltä ei mukaan lähdetä..) ja ihanne olisi että syntyisi viikonloppuna niin mies pääsisi mukaan... noh..siskon kaverilla kuulema on käynnistynyt synnytys kun se on juonut hirveenä piimää. Minä en voi sietää piimää mutta huitasinpa tossa epätoivosena 1litran naamaan ja toinen on odottamassa jääkaapissa...noh, jotakin se ainakin aiheutti..onpahan suolisto tyhjennetty synnytystä varten :LOL:
johantero ajattele positiivisesti...mitä enemmän ukkosi tekee sitä saunaremonttia sitä nopeampaa se on ohi! Ja usko pois.. minä tiedän mitä remontin keskellä asuminen on...meillä kanssa taloa remontoidaan
ajan kanssa koko ajan...
:whistle:
 
AUTS AUTS AUTS ja valivali :attn: :ashamed:
Sattuu, inhottavaa. Tuonne kohdunsuulle taas vihloo niin kipeästi!! Vauvako se siellä matkaa alaspäin vielä, vai mikä? Ja supistelee, muttei ne ole kovin kipeitä, vähän ikävästi vaan sillein "kiristää".

Mies on jo että nytkö se lähtö tulee, ja mä että eihän mua edes niin pahasti supistele. Mistähän mulle on sellanen päähänpinttymä tullut, että supistuksilla se tämä synnytys alkaa?! :D Voihan se olla että se alkaa jotenkin ihan muuten, jostain vaan saanu päähäni että eka tulee supistukset. Kai mä niin toivon, ettei vedet menis, kun haluisin sinne ammeeseen läträämään, tai suihkuun edes. Mutta kyllä nyt on alkanut kieltämättä se synnytys jo mietityttää aika tavalla :/ :attn:

Johtuu varmaan siitä, että pikku hiljaa alkaa olla valmista vauvaa varten, kamppeet pesty ja silitetty, sänky vielä laittamatta. Reunalakanan silitin tänään, jospa sen siihen pahvilaatikkoon vielä ennen nukkumaan menoa pakertaisi...

kesä82, johantero, esikoinen :hug: :hug: :hug: *HaLauS* kaikille :) Täällä alkaa yksi jos toinenkin vaikuttaa aika kyllästyneeltä odottamiseen. Ja mieli on herkkänä, tuttu tunne täälläkin.

Kuuluuko tämä siihen äitiyteen ja synnytykseen valmistautumiseen, että on niin herkkä ja kuulostelee ikään kuin olis kamalasti tuntosarvia joka ilmansuuntaan höröllään? Voi kun sitä vaan jaksais rauhassa odottaa, kun kuitenkin tietää, ettei tässä enää pisimmilläänkään montaa viikkoa mene...


Iloista viikonloppua kaikille :wave:
 
Vauvelihaave ja Jenmo85: hienot massut teillä! Itellä ei oo tullu kuvattua aikoihin. Pitäis kyllä näistä viime hetkistäkin saada muisto. Masukipsi mulla on kyllä tehtynä.

Vauvelihaave: Ei ainakaan meidän synnärillä lapsivesien meno ole este altaassa olemiselle tai vaikka veteen synnyttämiselle. Ainoastaan jos lapsivesi on vihreää tai vauvan sydänäänissä jotain häikkää, niin sitten pitää pysytellä kuivalla maalla.

Oma napa (x): joka siis on pullahtanut ajat sitten, kuten teki esikoisestakin. Sunnuntaina supisteli illalla ekan kerran. Tänään tuli supistuksia toiseen otteeseen useamman tunnin. Mulla ne on vaan niin epämääräisiä tuntemuksia etten oikein ota niistä selvää. Se oli enemmänkin sellaista jatkuvaa menkkasärkyä, josta ei erota erillisiä supistuksia, niin että voisi laskea välejä. Sit kuitenkin välillä sen jatkuvan säryn keskellä oli sellaisia hetkellisiä kipupiikkejä, mutta ne kesti vaan muutaman sekunnin ja saattoi tulla minuutin välein. Sit kun menin pitkäkseni, että jos vaikka saisin jotain välejä laskettua, niin johan kaikki kivut hävisivät!

Tollasta menkkakipuilua (ilman kipupiikkejä ) mulla oli keskiraskaudessa ja kun kävin käyrillä, niin siellä näkyi suppareita parin minuutin välein, mutta ne olivat niin pieniä, ettei ne saaneet mitään aikaiseksi...

Ja esikoisen synnytyksessä oli kans tyypillistä, että kun kävin makuulle, niin supistukset helpottivat. Silloin synnytys oli siis jo ihan käynnissä, oltiin jo sairaalassa.

Imetyspaidoista: Sellaisen vinkin luin jostain, että jos ei halua imetyspaitaa ostaa, niin voi tehdä vanhoihin aluspaitoihin (esim. narutoppiin)
halkion rintojen kohdalle. Kun nostaa päällimmäisen paidan ylös, niin rinnan saa sieltä kätevästi esiin, mutta maha jää piiloon.

kutkutus 37+6

 
kutkutus Tuo olikin tosi hyvä vinkki, kiitos vaan kovasti :flower: :D Mulla ainakin tuollaisia "käytöstä poistettuja" toppeja on pilvin pimein, mutta tuohon tarkoitukseen meneväksin oikein hyvin. Siis hyväkuntoisia, mutta jostain syystä ei ole vain tullu käytettyä :whistle:

SKS:ssa ei saa synnyttää veteen ollenkaan. Kysyin valmennuksessa, ja kätilö sanoi, ettei siellä hoideta vesisynnytyksia lainkaan. Heidän lastenlääkärit eivät sitä suosittele, kun on kuulema niin epähygieenistä :/
Ja ammeeseen ei pääse, jos lapsivesi on mennyt (kai tulehdusriskin vuoksi). Eikä edes suihkuun jos oikein ymmärsin.

Jännä juttu sinänsä, kun toisissa sairaaloissa vesisynnytystä pidetään LUONNOLLISENA syntymisympäristönä lapselle, ja osa lääkäreistä on sen kannalla, että vesisynnytys saisi Suomessakin yleistyä. Taas kerran täytyy todeta, että vaihtelee nuo käytännöt aivan järjettömän paljon riippuen paikkakunnasta, sairaalasta ja lääkäristä.
 
Muistanko ihan väärin, vai oliko JoannaH tai Shannon joka joskus aikoja sitten (varmaan talvella tai alkukeväällä) sanoi sairaalakassista, että oli miehen kanssa nauranut ottavansa sellasen perässä vedettävän lentolaukun? :D Sellaseen minä täällä hutkin nyt tavaroita :LOL: Oikeesti alkaa naurattaa, kun kuvittelen sen näyn, mutta ei ollut oikein muuta sopivan kokoista ja tarpeeksi pientä laukkua sellaiselle alle viikon kestävälle matkalle, jossa "hotellissa" on käytännössä täysihoito, eikä omia vaatteita tarvitse raahata mukaan niin kuin normaalisti lomalle lähtiessä.
Päädyin sitten tuohon lentolaukkuun :D

Nyt siellä on jo liivinsuojia, vielä kun tajuaisi mitä muuta sinne tarviis laittaa :whistle: Ainakin meinasin ottaa jonkun cd:n mukaan.
Onko teillä kokemuksia musiikista avautumisvaiheessa? Onko ollut mitään iloa? Meidän valmennusryhmässä yksi tuleva äiti puhui ihan innoissaan synnytyslaulusta (en ole aiemmin kuullut aiheesta sanaakaan). Kovin tosissaan tuntui olevan, että hän uskoo sen auttavan itseään. Siinä siis kai lauletaan jotain tavuja tms. mikä kuulostaa yhtä omituiselta näin äkkiseltään ajateltuna. Mä taidan tyytyä kuitenkin kuuntelemaan jotain omaa mieli musiikkia, ja vaikka sitten hoilaamaan siinä mukana, saa nuo tavutukset jäädä sikseen, mieskin sanoi ettei kyllä pystyisi vakavana sellaista touhua katsomaan :D Ja anteeksi, en todellakaan halua loukata ketään. Toisille se voi sopia kuin nenä päähän, mutta mä en taida valitettavasti lukeutua niihin ihmisiin :ashamed:
 
:flower: onnittelut vauvat jo saaneille :heart: me toiset vielä jatkamme turpoamista ;)

Joku kysyi niistä imetystyyny täytteistä niin minä ostin pari vuotta sitten muistaakseen :whistle: Askosta oli säkkituolin täytteen nimellä ja maksoi vissi hiukan alle 10 e .

Kyllä huomaa että alkaa olla raskaus loppusuoralla nyt on ruvennut supistelemaan ja maanantai-tiistai iltasella jaksoi jo tunnin verran niitä pitää tuntuu tuo alapää nyt hiukan erilaiselta ehkä myös siksi että vauva on kiinnittynyt lähtöasemaan -th arvio täältä päivältä .Perjantaina olisi käytävä Savonlinnassa sitten kuulen onko lähteneet paikat aukeama ,tuossa viikolla 32 olit kaikki paikat kiinni ja kiinteitä. Painoa vaan oli tullut taas kilo :whistle: viikossa :ashamed: ja minä niin yritän ...


Onko kellään kokemusta pestävistä liivinsuojuksista ? Ovatko ne mukavat?

T:mä ja pikkuinen 36+3
 
vihreäsammakko Mulla ei ole omakohtaista kokemusta niistä pestävistä liivinsuojuksista, mutta jotkut tutut ketkä niitä käyttäneet, on sanoneet että jos se rintsikoita vasten tuleva puoli on pitsiä tms. karheampaa kangasta, niin kestävät paremmin paikoillaan. Meinasin kyl hankkia, edullisemmaksihan ne tulee kuin ostaa aina kertakäyttöisiä...

Saako udella, että mistä kunnasta olet, vai ihan Savonlinnasta? Mä oon myös menossa SKS:aan synnyttämään :wave: Meillä on kans ensi viikolla aika polille, keskiviikkona kasvukontrolliin, kun viime viikolla vauva oli viikkoihinsa (26+3) nähden hieman pieni.
Ja samaa jännitän, että onko mitä muutosta tapahtunut tuolla alhaalla. Viime viikolla oli kohdunsuu vielä kiinni, mutta pehmeä, eli jotain supistukset saaneet aikaan. Nyt tuntuu, että vauva on laskeutunut vieläkin alemmas, koko ajan saa rumpata veskissä ja vihleksii niin älyttömästi tuonne kohdunsuulle :x
 
Meidän synnärillä järjestettiin rentoutusvalmennus + synnytyslaulu-luento/kurssi. Oli siis 2 tuntia kestävä tilaisuus, jossa oli arviolta vajaa sata kesä-heinäkuuksi vauvaa odottavaa. Tilaisuus oli siten tosi suosittu! En nyt mene yksityiskohtiin, mitä siellä opetettiin, sillä asiasta saa tietoa kirjasta ja netistä. Kirjan nimi on "Synnytyslaulu. Rentouttava äänenkäyttö synnytyksessä ja raskauden aikana (Edita 2005)". Sen kirjoittaja musiikkipedagogi Hilkka-Liisa Vuori oli pitämässä mainitsemaani kurssia.

Tässä vielä linkkejä aiheeseen liittyen:

http://www.harmoninenlaulu.org/kirjasto/synnytys.htm

http://www.hernekeppi.fi/blogit/index.php?itemid=377

http://keskustelu.kaksplus.fi/t736576

kutkutus 37+6
 
Mä tässä tulin vaan miettimään, että taitaa olla menossa itsellä ensimmäinen tätä "joko nyt"-sorttia.. iltapäivästä asti kiusana ollu kohtalaisen kipeät (joskin epäsäännölliset) supparit ja tuossa alkuillasta saikin sitten jo istuskella posliini-paten kanssa useampaan otteeseen :whistle: Plus siihen sitten todella omituisen "huono" olo ja plaah. Nyt tää jäpikkä vaan piinaa mua pyörimällä tuolla mahassa jotenkin tosi kipeästi (mikä saa aikaan lisää suppareita) ja kaiken tän yhdistelmänä vihloo reisissä asti ja jotenkin polttelevasti vihloo alaselästäkin sitten samalla. Ei ole kivaa :/ Vettä juon ties monettako litraa taas, kun meinaa alkaa oksettaa kun on kuivin suin. (vettä nyt tosin muutenkin menee monta litraa päivässä) Oli kiva käydä kaupassa miehen kanssa, kun meinas jalat lähteä alta ja hikeä vaan puski ku sattu niin paljon supistella. Ja jostain syystä jalat tullu ihan pirun kipeäksi nyt tän päivän supistelun aikana, reisistä pohkeisiin ja nilkkoihin asti. Ja mä kun ajattelin tuossa, että ois voinu tänään viettää miehen kanssa vähän laatuaikaa kun sen sisko tulee taas sunnuntaina tai maanantaina asumaan meille ties miten pitkäksi aikaa :LOL:
Huhhuh, en mä tiedä vieläkään pitäiskö sulkea pois lähdön mahdollisuutta seuraavan yön aikana, mutta katsotaas nyt miten tämä olo helpottais. Ei oo kivaa kun sattuu ihan mukavasti :| Ruikun ruikun ja vali vali ja auuuu nyt sattuu sisäreisiin niin paljon taas että piti ihan ääneen huutaa. Voi paska ku tää nyt vaan helpottais, en mä vielä halua synnyttää :kieh:
 
kutkutus kiitos linkeistä, alkoi kiinnostaa ihan toden teolla! Harmi vaan, että täällä järjestetä asiasta mitään kursseja :/ Taitaa olla aika uusi juttu Suomessa?
Tuota kirjaakaan ei näyttäisi kirjastossa olevan saatavilla, onko sulla tietoa miten kallis se olis ostaa? Jos tuohon asiaan nyt ehtisi vielä tutustua ennen kuin vauva syntyy :)
 
Vauvelihaave :LOL: et oo tosissas??? :LOL: sä sit meinaat muuttaa sinne sairaalaan??? :LOL: No ei vaan.. mä väkisin sulloin pieneen laukkuun omat kamppeeni.. kyllä munkin teki mieli ottaa kaapista se perästä vedettävä, mut annoin olla.. tosin hyvä ettei vetskari mennyt tosta pikku laukusta rikki kun sen väkisin kiinni vedin.. :whistle:
synnytysmusiikista Oonaa kun olin synnyttämässä niin siellä synnytyssalissa oli 2 cd:tä ; Jari sillanpää ja joku raskas hevi cd. valitsin sillanpäätä.. ja hyi että mä en enää pysty kuuntelemaan "sä oot vain mun, mä oon vain sun ja sydän lyö pum pum puuuum" |O :LOL: Siis se jäi vahingossa repeatille ja toisti itseään lähes koko synnytyksen ajan :D

Täällä ollaan edelleen vaan hereillä.. alaselkää polttelee ja välillä on tullut napakoita supistuksia.. mutta en jaksa uskoa että tää mitään meinais.. mä olen varmaan heinäkuun lopullakin yhdessä koossa yksinäni kiukuttelemassa tässä pinossa kun ei mitään tapahdu :snotty: :snotty: :D

Heidi ja poika 37+6... itseasiassa minuutin päästä tasan 38 :D :heart:
 
Mutteri Siis se on tollanen ihan pieni, ei se sellanen normaali kokoinen perässä vedettävä laukku :whistle: :D Ja silti jää tyhjää tilaa ihan huimasti, kun en tosiaan meinannu mitään aamutossuja ja -takkia sinne roudata. Meinasin lähteä sillä asenteella, että käytetään niitä sairaalaan hurmaavia vaatteita, kun kerran siitä täysylläpidosta maksetaan :LOL:

Ja hyvä, että sillekin laukulle tulee käyttöä, mä kun olen sellainen että yleensä kun jonnekin lähden, niin pakkaan mukaan myös kaiken sellaisen, mitä saattaa tarvita, ja tuo ollut siis joka reissulle aina liian pieni siitä syystä :snotty: Eniten mua siinä huvittaa just tuo perässä vedettävä ominaisuus, on vähän sellanen olo sit siellä varmaan, että TERVE; me tultiin nyt! :LOL: Ihan ku tosiaan olis jonneki lomalle menossa :xmas:

Ja Mutteri Oon ihan varma, ettei sun täällä tarvitse viimeiseen asti roikkua :) :hug: Yritä unohtaa koko juttu, niin silloinhan se vauva sitten syntyy. Eikös yleensä tälläset jutut mene niin, että silloin kun sitä vähiten odottaa niin *pam* :D Kyllä se sieltä tulee, kaverilla on luonnetta, tulee sitten kun tahtoo, eikä äitiltä paljon kysele =) Ja saattepahan ainakin pidettyä sen kahdenkeskeisen vapaaillan miehen kanssa, jos ei juniori vielä päätä syntyä :flower:

Vauvelihaave 38 tasan :wave: :D
 
Vauvelihaave: Editan sivuilla ovh:ksi mainitaan 20 euroa.

Tällaisen nettikaupan löysin, jossa kirja maksaa 18,10 + postikulut 4,50:

http://www.suurikuu.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=9513744043

Itse varasin kirjan juuri äsken kirjastosta, kun kerran tuli puheeksi. Harmi ettei teiltä päin sitä löydy kirjastosta. :(

Mutta siis yksikertaisimmillaan synnytyslaulu on yhden tai kahden vokaaliin (aaa, uuu) toistamista supistusten aikana puheäänen korkeudella tai sitä matalammalla äänellä (ei missään tapauksessa korkealla äänellä ). Tarkoitus on ääntelyn avulla syventää hengitystä ja rentouttaa lihaksia. Leuan pitäminen rentona auttaa myös lantionpohjan lihasten rentoutumiseen ja avautumiseen.
Supistusten välillä ei äännellä, vaan kerätään voimia rentoutumalla. Mies voi hieroa tai silittää selkää ääntelyn tahdissa ja muistuttaa leuan pitämisestä rentona ja hengityksen pitämisenä syvänä. Tosin joidenkin tekee mieli läähättää supistuksen aikana, mikä ok, mutta sitten niiden välillä pitäisi palata syvään hengitykseen. Jotain tollasta jäi mieleen kurssilta...
 

Yhteistyössä