**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Meilläkin syödään usein,päivisin 1 tunnin välein,joskus 2 tuntia taukoa..Neuvolassa sanottiin että rintaruokitut syövät koko ajan ja se on normaalia,ja tää hetkenhän nää vaan on vauvoja :)
Axel syö nyrkkiä ja kovasti niitä tuijottaa, ja on myös kiinnostunut jumppalelusta,riehuu sen alla ihan tohkeissaan :D
Pää nousee hienosti.Mutta jokainenhan kehittyy omaa vauhtiaan.
Miten muuten hikoiletteko enenmmän,te jotka imetätte? Ite hikoilen 24h hirveesti ja ahistaa aika lailla :/
 
meillä on uus yörytmi, valitettavasti. Jere herää 4 kertaa yössä vaikka oon kääriny sen peittoon. viimeyönä kun heräsi, niin nostin tissille ja poju otti muutamat huikat ja nukahti. nostin sänkyyn ja taas parin tunnin päästä ylös ja sama juttu. tätä on nyt jatkunu viikon. ite kerkeen aina just nukahtamaan, kun pitää nousta ylös. tosi väsyttävää, päivisin oon ihan poikki ja tekee mieli vaan nukkua.. |O

olis vähä tarkotus jättää ens viikolla poju yöhoitoon, mutta en tiiä kehtaako sitä kellekkään jättää, jos se heräilee vielä samanlailla. :ashamed:

täällä kans hikoillaan :wave:

laitan profiiliin uuden kuvan Jerestä :heart:
 
Hei!

Tänään käytiin 3kk neuvolassa ja saatiin rokotus. Sitten onkin uni maistunut herralle..Meillä kannatellaan päätä jonkin verran ja touhutaan kovasti. Jokeltelua tai hymyjä ei vielä oikeastaan tule..Jonkinlaisia hymynalkuja kuitenkin. =) Herra on kanssa löytänyt omat nyrkkinsä ja niitä välillä kummastellaan ja imetään.
paino 6578g
pituus 60,7cm
pipo 40,3cm

Meillä on kans ollut aika hulinaa, kun noita tätejä on käynyt jos jonkinlaista..Vaikka kaikki ovat kyllä olleet kovin mukavia! =) Ensi viikolla meillä on erikoislääkäri ja ens neuvola on lääkärinneuvola ja sit taas on fysioterapeutit yms...

Alotettin sit vauvauintikin lauantaina. Kivaa oli ja isovelikin tykkäs, kun sai olla mukana. Vielä oli vähän säheltämistä pesuhuoneessa, mutta kai se siitä. Jompellekkin oli varmaan aika aamu, kun ensin herätetään aikasin ja sit viedään veteen ja sit vielä saunaankin. Mut hyvin nukutti sen jälkeen!

t.mä ja Jone
 
Terveisiä 3kk neuvolasta! Reipas poika joka kasvaa omaa tahtia.
Paino 5700g tasa kilo tullut lisää viimesestä. pituus 60 tasa(58) (mut oli vähä enemmän mut ei poika pysynyt aloillaan). pää 42.1(40).
Kovasti kehui hoitsu poikaa. sattui tulemaan kunnon juttu tuokia poijaalle. päästi oikein kunnolla kaiken maailman äännähdyksiä. juttelee kuulemma kuin isompikin.

mutta nyt kuuluu ääniä tuolta joten pitänee mennä...
 
Mie täysimetän poikaa.
Nyt iltaisin poika vaatiikin vähän enemmän maitoa. Onneksi mulla on vielä pakkasessa rintamaitoa niin sitä iltaisin annan lisäksi, korviketta ei tarvitse vielä antaa.
Lisämaitoa menee 20-60 ml.

Poitsu nukkuu vieläkin 3-4 tuntisia unia päivällä, vain vaunuissa. Yöt on parantunut. Ennen heräsi kahdelta ja viideltä. Nyt herää kolmelta ja kuudelta. Eli ensimmäiset unet yöllä on tunnin pitempiä. Illalla nukahtaa omaa sänkyy klo 21.00.

Poitsu on alkanut hurjan paljon liikkumaan selälleen ollessa. Saisi olla vähän väliä laittamassa uudestaan peiton päälle. Esikoisen äippälaatikosta tulleelle kirjalle jaksaa puhua pälpättää kauan. Myös naurua tulee päivittäin paljon.

Tällästä meille kuuluu.
3kk neuvola on 25 päivä.
 
No en sitten eilen enää ehtinytkään mitään kirjoittamaan...

Hmmm...mistähän täällä onkaan ollut puhetta, huonomuistisuus kun vaivaa :headwall:

Vaippoina meillä Libero, kokeiltu on myös Muumt, Dailyt ja Pampersit. Pampersin new bornia käytettiin alkuun, mutta sen jälkeen menty Liberoilla, ne tuntuu parhaimmilta.
Tosin tänään aloin miettiä josko koittaisi kestovaippoja! Pyykkiä kyl riittää ihan hirveesti ilmankin, mutta eipähän tarviis kantaa vaippoja kaupasta...
Te, joilla tämän vuoden äp:n kestovaippa käytössä, niin millainen se on? Vai mahtuukohan enää edes, kun Julius painaa varmaan jo ainakin 6,5kg.

Kylpemisestä Pelkällä vedellä kylvetään, ei ole tarvinnut öljyäkään laittaa, vauvan iho on niin hyvä, kuivuutta tms. ole ollut.
Ainiin, olisko jollain tietoa, että saako pohjatulpalliseen ammeeseen ostettua jostain "varaosana" sitä tulppaa?? Mies tossa viikonloppuna kun pesi suihkun lattiakaivoa, niin jotenkin onnistui lennättämään sen ammeen tulpan sinne :LOL:

pollerolle oikein muistit, oon kans samoilla linjoilla, että niin kauan imetän kun poju kasvaa. Tai no en nyt tietenkään ihan kouluikään saakka :LOL: mutta sen n. 6kk ja sitten vasta alan antaa kiinteitä. Tai nyt ainakin sellanen tuntuu parhaalta, voihan sitä vielä tulla toisiin aatoksiin.
Mä kuitenkin koen, että tuo imetys on helppoa, aina ruoka mukana sopivana annoksena ja sopivan lämpöisenä :) Ja kun sitä maitoa kerran riittää :whistle: Enkä koe noita yöheräämisiäkään mitenkään niin "rasittavina" vaikka edelleen syöttöväli sen max. 3h.
Tietysti lisäsyynä se (eikä ollenkaan vähäisimpänä) kun vauva selvästi nauttii kun saa ruokansa tuollain lähellä äitiä :heart: Se on niin ihana, oikein pitää monesti sellaista hyvän mielen hyrinää ja katsoo niin rakastavasti äitiä luputellessa =) :heart:
Eikä meillä olla pulloa käytetty muuta kuin pari kertaa elokuussa, kun oli oikein kova helle niin annoin vähän vettä. En edes tiedä suostuisiko pullosta syömään...

Aurooralle onnittelut rouviutumisesta :flower: Miltäs se olo ja elo nyt maistuu rouvana?

Lotta84 Voi miten tuntui pahalta sun puolesta tuota lukiessa :'( Siis tuollaiset neuvolantätit :kieh: Ei niitten tehtävä todellakaan ole syyllistää, vaan päinvastoin tukea. No, ehkä ne nyt ei sitä tahallaan tee eikä oikeesti tarkoita, mutta kyllähän meille herkille äiteille monesti voi sellainen vaikutelma tulla... (nimimerkki: kokemusta on)
Muista, että olet paras asiantuntija oman lapsesi kohdalla, ja tehnyt parhaasi. Neuvolan tätit varmaan kertovat sen yleisen, että mitä missäkin iässä "pitäisi" osata tehdä, että on ns. normaali kehitys. Ja hohhoijaa |O mä ainakin uskon, että se on vaan tosiaan se "keskiarvo", eikä ole hyväksi jos liikaa korostaa. Jokainen on kuitenkin yksilö, kehittyy omaa tahtiaan, osaa jotain mitä joku toinen ei, joka taas osaa jotain muuta ennemmin =) Kaikki voi silti olla normaalisti ja äitinä tunnet parhaiten lapsesi. Näin ulkopuolisen korvaan kuulostaa ettei Eetu mitenkään jäljessä ole. Ja se voi olla jo huominen tai ylihuominen kun yhtäkkiä osaakin tehdä jotain mitä tänään vielä ei, nopeasti näyttää taidot karttuvan tässä iässä :heart:

Ei Juliuskaan katsele käsiään tai "leiki" niillä, vaikka suuhun ne löytävät kyllä. Nyrkkiä syö minkä ennättää (ihan kuin ikeniä kutittaisi) ja sylkeäkin valuu aika tavalla. Ei myöskään käänny, mutta päätä pitelee tosi jäntevästi varsinkin sylissä. Mahallaan ollessakin se jonkun verran onnistuu varsinkin päivällä, mutta illalla ei kyl kovin kauan jaksa.
Leluista on alkanut innostua vasta nyt parin viikon sisään, välillä jutteleekin niille, mutta kyllä suurin suosikki on vieläkin ihmiskasvot, jutut, ilmeet, hassuttelut jne. Nauraa ääneen, juttelee vuoropuhelua, hakee kontaktia yms. eli seurallinen poika on :heart:
Musta tuntuu, ettei ole mitenkään jäljessä, vaikka jotkut tuossa iässä jo kääntyvät yms. Toisaalta ei mulla ole mikään kiirekään, että sellaista vielä tekisi. Ihanaa kun on vielä niin vauva :)
Kyllähän nekin taidot sieltä vielä tulee, luotetaan siihen, ja nautitaan päivä kerrallaan.

Sori, tulipahan pitkä viesti kun ei oo ehtiny aikoihin tänne kirjoitella vaikka lukemassa käynkin. Ja anteeksi jos oon jotenki ylipositiivinen (en todellakaan aina) :D Nyt on vaan niin mahdottoman onnellinen olo :heart:
Oon niin kiitollinen, kun tuo muksu vihdoin tuhisee täällä meidän kotona, ikävä oli valtaisa kun odotus kesti ja kesti...
Sen voimalla mä varmaan jaksankin väsymyksen, yöheräämiset, kipeät niskat, itkut, ajanpuutteen (ei ehdi tehdä kotitöitä, saati sitten harrastaa mitään "omaa", ei ole juurikaan kahdenkeskeistä aikaa miehen kanssa) yms. yms. kun muistelen miten kamalalta se kaipuu tuntui, kun lasta ei ollut vaikka sen niin paljon halusi olevan :attn:
Sitä vaan on niin onnellinen, ja ihmettelee miten ollaan voitu saada aikaiseksi jotain noin ihanaa :heart: :eek: Ja kyllä meidän parisuhdekin on nyt entistäkin parempi, vaikka luonnollisesti elämä ja ajankäyttö vauvan syntymän jälkeen onkin muuttunut niin paljon.

 
Mulla on oikea nänni aivan helkutin kiepä, kun poika (3kk) syö siitä, vedet tulee silmistä. Nyt yöllä ihan kivan 5.5h unipätkän jälkeen yritin syöttää ja poika vaan otti ja irroitti koko ajan. Teki niin kipeää että äyskähdin sille äkäisesti että ai helvetti, älä irrota koko ajan. Heti sanoin rauhallisella äänellä että anteeksi, äitiä vaan sattuu niin paljon. Tietysti tuli heti huono omatunto kun sillä tavalla korotin ääntäni, eihän se sitä ymmärrä. Itkin samalla kun se söi, poika katsoi välillä ihmeissään. Väsymys painaa, kun unet on jääny todella vähäsex. En meinaa millään saada häntä nukkumaan takaisin syötön jälkeen. Kiukkuaa vain sängyssä kuten illallakin. Vain vaunuihin ryskyttämällä onnistuu. Menee vaan hankalax kun se on oppinut vain tuohon keikutukseen.
Onko ehdotuksia miten saan nukkumaan vielä syötön jälkeen, haluis vaan tissin takasin suuhun. Monesti oon nukuttanut tissillekin ja nukkunut itse samalla, mutta nyt ei onnistu koska tissi niin kipeä että pakko irrottaa sit kun on syönyt tarpeeksi. Ja kiukkuhan sieltä tulee kun omaan sänkyyn laitetaan tai ylipäätään otetaan se tissi pois.
Onko vinkkiä hyvistä nännikumi-merkeistä, ehkä pitäis niitä kokeilla.
 
Inga1 Mulla ei ole kokemusta eikä tietoa rintakumeista, en oo koskaan käyttänyt.
Meilläkään poika ei nuku omaan sänkyyn. Yöllä jos hänet laittaa sinne, kun on nukahtanut syvään uneen, niin sitten nukkuu, mutta muuten ei. Saattaa illalla syöttäessa nukahtaa tissille ja sitten kun siirtää omaan punkkaan niin heti herää.
En tosiaan tiedä, miten vauvan sinne saisi pakolla nukkumaan (unikouluun kai liian nuori?) ja siksi meillä nukutaankin nykyisin perhepetissä lähes kaikki yöt :whistle: :heart:
Syökö teidän vauva tuttia? Jos hän tahtoo läheisyyttä syötön jälkeen ja siksi tahtoo tissin vaikka masu olisi jo täysi. Mietin vaan et auttaisko jos huolisi tutin ja sitten pitäisi vieressä tai sylissä niin et nukahtaa ja siirtää sitten omaan sänkyyn. Tai käärii lakanaan tms. jo ennen syöttöä, niin sitten on siinä samassa lämpimässä paketissa eikä ole kylmät lakanat vastassa omaan mennessä.
Älä pode huonoa omaatuntoa :hug: Kaikki me joskus väsyneinä hermostutaan. Vauvalla on kuitenkin päällimmääisenä mielessä oma rakas äiti.
Pystytkö nukkumaan itsekin silloin, kun vauvan päiväuni aika on?
Tuosta väsymyksestä kannattaisi ehkä puhua läheisille, ja vaikka neuvolan tädille. Jos voisit saada lapsen/lastenhoitoapua niin että saisit itse nukuttua rauhassa vaikka edes muutamia tunteja.
Mulla ainakin uni on paljon syvempää silloin, kun mies ottaa esim. viikonloppu aamuina pojan, menee toiseen huoneeseen ja tuo hänet vaan syömään. Kai sitä jotenkin alitajunnassa tiedostaa, ettei ole sillä hetkellä vetovastuussa vauvasta ja pääsee syvempään uneen.
 
Inga: auttaisko teille sellaset tassut pinniksen jalkojen alle, mikä tekee siitä ns.kehdon. JOs pikkuhiljaa oppisi sinne sänkyyn nukahtamaan, kun sekin keinuisi? http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=236
Rintakumit saa vaikka cittarista. Mulla ainakin toimi ne Ainun(?) silikoniset ihan hyvin.
 
Meillä on jälleen murheita tuon Aadan ihon kanssa. Eilen kun mentiin kaupunkiin niin vaipan vaihdon yhteydessä huomasin että koko keho on täynnä punaista kohollaan olevaa ihottumaa. Marssinpa siitä suoraan Koskiklinikalle ihoa näyttämään ja ihmettelivät suuresti mikä voi olla kun suusta menee alas ainoastaan Neocate (maidon korvike). Antoivat siellä allergia lääkkeen ja käskivät jatkaa kotona sekä rasvailla kortisonilla. Jäimme siis siihen toiveeseen että nuo konstit eivät auta ja kyse olisi vain jostain viruksesta. Eilen sitten kylvetettiin ja rasvailtiin ja tänä aamuna olikin sitten ihottumat helpottaneet, joten ei ollut kyse viiruksesta. :'( Nyt ollaan siis kaikki hukassa, siis minä, sairaanhoitajat ja lääkärit. Saas nähdä mitä lääkäri tuumaa ens tiistaina kun on aika allergologille. Mutta kuulemma lääketiede ei tunne sen enempää yliherkkyyttä Neocatelle kuin D-vitamiinillekaan. Eli vaikka tyttö reagoi voimakkaasti esim. D-vitamiinille niin allergiaa se ei voi olla eikä siis kuulemma voi D-vitamiini tuollaista aiheuttaa. Tulee itselle sellainen olo että kaikki epäilee mun omia havaintoja jne. Tunne on sama kuin jollain salaliittoteorian kohteella tai jollain skifi elokuvan hahmolla. |O Eli itse näkee oireita mutta kaikki muut kieltää niiden olemassa olon. :headwall: Onneksi sentään oma mies ja lapset ovat tulleet samaan johtopäätökseen kanssani. Hulluksi taidan tulla ennen kuin tämä rumba on ohi. :/ Alkaa vaan usko tulevaan hiipua. Onneksi tyttö on nyt kuitenkin rauhallinen ja tyytyväinen noiden allergia lääkkeiden turvin. Viime yönä nukkui yhtenäistä unta klo 21.30-7.05, söi ja nukkui vielä yhdeksään asti. Ja nyt nukkuu selvästi noita eilisen päivän univelkoja pois. Eilinen kun meni huonoilla unilla ilmeisesti tuon ihottuman vuoksi. Olen jo valmis menemään vaikka sairaalaan tarkkailuun tuon neidin kanssa jotta näkevät miten tuo iho reagoi. Alan jo itse olla allerginen kaikelle punoitukselle ja ihottumille. :whistle:

Inga1, miksi sulla on nänni niin kipeä? Oisko sulla siinä joku vaiva, esim. hiiva? Ja onko pojalla sammasta suussa? Se ainakin voisi selittää molempien vaivat ja huonon unen ja rinnan kipeyden. Mulla oli alussa käytössä jotkut rintakumit, mut merkkiä en tiedä kun tuli kirpparilta ostettua. Mut kai ne kaikki on ihan hyviä. Mut Fisher pricen kumit näytti aika mielenkiintosilta. ;) En tiedä siis mikä paras vois olla, mut ainu ainakin on tehny niitä pitkään joten voisivat ehkä olla kokemuksen kautta hyväksi todettuja.

Noihin yövalvomisiin ja siihen että lapsi nukkuu vain vaunuja rytkyttämällä, voisin ehdottaa että lapsella olisi jotain vaivaa. Allergisten lasten äitinä ehdotan tietysti suolioireista maitoallergiaa. Maitoallergia kun ei aina tarvitse iho-oireita. Meillä kaikki lapset ovat alkaneet nukkua hyvin kun allergisoiva aine on poistettu. Tuo nukkumattomuus kun kuulostaa samalta kuin meillä on aikoinaan ollut kaikilla lapsilla. Ja jos täysimetät on helppo itse todentaa tuo maitoallergia, eli jätät kahdeksi viikoksi kaikki maitotuotteet (mielellään myös soija ja kananmuna) pois ja syöt kalsiumia ja sitten lisäät tuon maidon uudelleen ruokavalioon ja katsot kuinka lapsi reagoi muutoksiin. Sitten onkin helppo lähteä lääkäriin selvittämään asiaa kun on jo kokeillut. Onko teillä myös päivisin itkuisuutta, katkenneita päiväunia jne. Minulle lääkäri sanoi että on täysin puppua että terveen lapsen kuuluisi itkeä n. 3 tuntia päivässä. Ja meillä nuo ovat apteekin maidoilla olleetkin sitten sellaisia että ovat itkeneet vain nälkää ja väsymystä jos niitäkään. Yleensä vain päästelevät komennusääniä että äiti tottelisi. :D Tulipas pitkä stoori, mutta jos haluat lisää tietoa niin laita vaikka y:tä niin voin kertoa tarkemmin.
 
Ingalle vielä... laita lapselle pään viereen päivällä käyttämä pukluriepu sinne sänkyyn. Voi hyvinkin helpottaa nukkumista itsekseen, kun on tuttu ja turvallinen haju lähellä.
Käpylehmä :hug: , toivottavasti syy ihottumalle löytyy.
 
Hoida nänniä Lansinoh-voiteella, auttaa tuskaan heti http://www.lansinoh.fi/tuote.php?id=1 . Jatka voiteen käyttämistä vaikka nänni ei olisi enää kipeä. Riittääkö sinulla maito siten, että jättäisit oikean rinnan syöttökerran yhdesti väliin ja syöttäisit vasemmasta vaan? Ja pumppaisit maitoa pulloon, jos oikea rinta täyttyy liikaa. Näin saisit voiteelle vaikutusaikaa. Toki kannattaa kokeilla noita rintakumeja, mutta tärkeintä olisi nyt vähäksi aikaa rauhoittaa rinta ja hoitaa kipu pois.
 
Pukluriepu on aina vieressä. Pika osaa vähän huonosti pitää tuttia niin puklurätti kun on heti vieressä, niin osaa siitä hamuta tutin takaisin.

Lansinohia olen kokeillut, tosin ehkä vaan kerran päivässä. Kipeä ei ole niinkään nännin kohta jossa liittyy nännipihaan.

Nyt ongelmana on se että kun yöllä herää syömään, roikkuisi siinä tissillä vaikka ikuisuuden. Kun yritän vaihtaa tuttiin, ei kelpaa. Yrittää hamuta tissiä takaisin. Sitten alkaa itkemään jos ei saa. Nälkä ei kuitenkaan ole, koska kun nostan pojan pystyyn, on ihan tyytyvöinen. Makuulla vaan ei suostu olemaan ilman tissiä suussa. Olen yrittänyt niin että otan syliin ja tarjoan siinö tuttia, mutta heti syötön jälkeen kun maha on pullollaan, tuttia ei huoli. Voisin kokeilla tota lakanaan käärimistä, mitä siksakkia ehdotti.

Maitoallergiaa jo yhdessä vaiheessa mietikin. Jätin maidon pois 2 vkoksi, tosin en jättänyt soijaa ja munaa samalla. Päivisin meillä ei yleensä itkeskellä, ellei ole nälkä tai vösy. Harvoin poika huutaa sillain miten 1 kk iässä ennen Cuplatonin aloitusta. Pierua tulee kovasti. Lisäksi meillä käytössä Jekovit ja Relatipat. Ja yöllä kumminkin on tyytyväinen jos nostetaan pystyyn ja viedään vaikka olohuoneen leikkimatolle. Kai se maito vaivais silloinkin? Ulos jos vien nukkuun päiväunia, nukkuu välillä 3 tuntiakin unen katkeamatta.

Täytyy kokeilla tuota, että jättäis yhden syötön väliin oikeasta rinnasta. Ongelmana vaan on se että jostain syystä en saa enää pumpattua siitä rinnasta pulloon. Ongelma alkoi 2 vkoa sitten kun mulla on maitotiehyen tosi paha tukos. Poika ei saanut niin hyvin rintaa tyhjäksi ja siksi roikkui rinnalla päivälläkin. Nänni tuli kipeäksi ja punppaus ei ole tuon jälkeen onnistunut.
 
Nyt jos tää ei onnaa niin heitän koko masiinan ikkunasta pihalle, vaikka eihän se ole tän koneen vika jos viesti ei suostu tulemaan perille.... EIlenkin raapustin pitkän tarinan ja ei tullut ruutuun vaikka mitä tein....

Elikkä meillä 2,5 viikon flunssa sai sit tuomion siis korvatulehdus on neidillä.Antibiottia saatiin ja sitä nyt popsitaan... Masu tietysti ruikulilla, eilen tuli niin että äiteen sylikin oli kakassa... No toivottvasti nyt sit helpottaa.
Relat on käytössä, josko ne vähn masua tasoittais.
Sit jouduin alkaa antamaan jekovitteja kun täälläpäin maailmaa on deetipat loppu apteekeista, kyllä otti aivoon.. Muutenkin ajankohta vähän huono kun nyt ei tiiä tuleeko niistä viel lisää masu vaivoja kun masu murisee muutenkin....
Mutta elämä on....

Täällä on opittu nauramaan ääneen. Eilen oli tosi hauskaa kun isoveikka pelleili, kikatus oli hervotonta. Hitis kun olin unohtanut, miten ihanan kuulosta tuo nauru on.... Koko tyttö hetkui kun kikatti.

Masulleen onkova yritys kääntyä, mutta viel ei ihan oo onnistunut... Muutenkin nyt viihtyy paremmin masulleen kuin esi pari viikkoa sitten...

Kovasti olis haluja jo lähteä tuulettumaan, pikkujoulutukin olis tiedossa, mutta täytyy nyt katella. Tuo neiti ei viel ole siinä "kunnossa" että kehtais yö-kylään viedä... Illat aikasta äänekkäitä aika ajoin... Ja mieän äitee taitaa vaan turhaan alkaa panikoimaan jos rupiaa itkemään.... No kassellaan kassellaan....

Tänään se sit paukahti postilaatikkoon eka lelulkirja, eli siis joulu tosiaan on tulossa...... Mä oon muuten tehnyt historiaa eka joululahja on hankittuna... Neidille pitäis hankkia taaperokärry lahjaksi, voiåi olla että ei paljon muuta sitten saakkaan, tai mistäs sitä viel tietää...

Ai niin meillä neiti on jo siirtynyt isojen tyttöjen istuimeen autossa. Ostiettiin Brio Zento istuin, kun kaukalo alkoi käymään ahtaaksi.

Mutta nyt etiäpäin....

 
pollerolle
Moi vaan.3kk neuvolassa käyty:paino 3750g ja pituus 62.5cm.Että sellanen pieni tyttö meillä :LOL: .Kehitys vastaa 5kk ikää.Neiti siis kääntyy selältään mahalleen ja toisin päin(on kääntyillyt jo kolmisen viikoa).Päätä kannattelee todella hyvin,eikä viihdy enää missään "vauva-asennossa"(siis puoliksi makuullaan) sylissä ollessaan vaan koko ajan kampeaa pystyyn.Lelusta ottaa kiinni mutta lelu ei vielä pysy kädessä.
Siksakkia:ehdottomasti kannattaa kokeilla kestovaippoja.Minä ainakin hurahdin täysin kestovaippailun maailmaan.Se äp:n vaippa on kylläkin luultavasti aika nafti.Mutta käyppäs huutiksesta huutamassa käytettyjä niin löydät teille parhaan mallin halvalla.

Tuohon nännin kipeytymiseen:Minulla oli keskimmäisen lapsen ollessa vauva sama vaiva:nänni oli tosi kipeä ja arka.Ja syyksi siihen löytyi LIIAN PIENET LIIVIT.Siis liivien kuppi oli liian pieni ja nänni oli liian "rytyssä".Apu vaivaan löytyi kaupan hyllyltä,yhtä kuppikokoa isommista liiveistä.
Jaksamista kaikille joilla yöt ei suju yhtä hienosti kuin meillä,klo.21 nukkumaan,4-5 välissä tissille ja sitten 8-9 aikaan herätään.Eikä onneksi ole mitään ongelmia nukahtamisen suhteen.
 
Onko teillä/tutuilla lapsia jotka leikkii niin että seisoo suorana ja kaatuu siitä suoraan selälleen? Mun kaverin lapsi on 1.5v ja harrastaa tällaista. ikinä ei ole vielä päätään lyönyt koska isä on aina ehtinyt saamaan kiinni. Onko kokemuksia? onko pää kolahtanut lattiaan? Onko leikki loppunut siihen kun on kerran pää kolahtanut ja tullut itku? Voiko tuosta sattua mitään vakavampaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Inga1:
Onko teillä/tutuilla lapsia jotka leikkii niin että seisoo suorana ja kaatuu siitä suoraan selälleen?

Meillä poika oli 6kk kun alkoi nousta seisomaan. Siinä sitten jäpitti niin kauan että väsyi ja ainoa keino tulla alas oli tuo suorana kaatuminen. En koskaan ottanut kiinni, että oppisi kivun kautta miten kaadutaan pyllylleen. Toki liikerataa opetin monet kerrat, mutta oivallus kävi vasta 8 kk iässä. En halunnut siis että poika oppii luottamaan siihen että aina aikuinen ottaa kiinni kun kaatuu. Meillä oli kova lattia (betonin päällä muovimatto) joten pehmennystä ei ollut tarjolla. Eikä koskaan mitään pahaa sattunut. Kaverini taas tuki vielä kaksivuotiaanakin tytärtään ettei istuma-asennosta vain päässyt kolauttamaan päätään (tyttö ei vielä silloin kävellyt). En tiedä mikä olisi hyväksi, mutta itselläni on sellainen asenne että elämä opettaa vaikka kantapään kautta. :whistle:
 
Kyllä on meidän perheellä pienet ilon aiheet.
Poitsu on nyt melkein viikon ajan kakannut monta kertaa päivässä ilman mallasuutetta. :D
Äiti on iloinen! =)
Oli se kamalaa kun kakka ei tullut kuin n. kerran viikossa ja iltaisin koski mahaa ja sitten sai kuumemittarilla auttaa. Nyt se tulee melkein joka syöttökerralla. JES!! :LOL:

Tänään kävin lasten kanssa taas pitkästä aikaa kunnon lenkillä. Poitsukin nukkuin 4 tunnin unet eikä kertaakaan herännyt. :)
Yleensä kun 3 tunnin unien aikaa saa olla kamalan monta kertaa olla laittamassa tuttia.

Nyt en ole parina iltana joutunu antamaan pakkasesta lisämaitoakaan. Syöttökerrat on välillä lyhentyneet joten poitsu taitaa välillä "tilata" lisää maitoa. Hyvä vain jos vaikka ei vielä tarvitsisi korvikkeita ruveta antamaan, kun pakkasessa ei ole enään järin paljon maitoa.

Tällaista tänne meille taas kuuluu.
 

Yhteistyössä