**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Jos tässä piakiseen ehtis kirjoittaa....

Elikkästä perjantaita vastaisena yönä meiän neiti alkoi kuulostaa pikku possulta.. Ja kuulostaa aika ajoin edelleenkin.., Räkä tuntuu pyörivän jossain, mutta ei tule oikein uloskaan... Keittosuola tippoja olen tunkenut tuhka tiuhaan... Monesti syönnin jälkeen ryöhtäyttäessä saattaa sit yökätä oikein kunnolla limaa.... No onhan se tietysti hyvä kun tulee ulos jotenkin..

Kaikesta huolimatta saatiin rokote perjantaina, vaikka luulin että ei anneta...

No siitä sit iltapäivän aikana kuumetta alkoi pukkaamaan.. 38,3 oli illalla. Supon laition ja aamulla oli sit vaan vähän lämpöä. Ja illalla ei mitään. Onneksi ei kuitenkaan noussut sinne 40 mitä täti sanoi että voi tehä. Jalkaa aristi kanssa eilen. Mutta jäykkäkouristus sen aiheutti.... Samoin oli aikasta kärttyinen sen päivän ja seuraavan aamun.
Mitä tästä siis opimme.... Kun 5kk iässä tulee sama rokote niin aion olla kaukaa viisas ja hyvissä ajoin laitan supon.

Sitten ne mitat....
paino 5925g (kk sitten 4680g)
pituus 57,5 (kk sitten 53,5)
järki 39,3 (kk sitten 37,2)

Hyvin on siis neiti kasvanut.

Mutta nyt on mentävä, neiti hermostuu tuolla....

Tä&Neiti huomenna tasan 3kk, missä se mun vauva on?????????
 
minun pojasta tuli axel onni elias, Kastettiin lauantaina. TÄysimetyksellä mennään ja hyvin poika kasvaa,painoa melkeen 7kg ja pituutta on 60cm. 2kk tulee täyteen 12 pvä.
sammas on vaivannut mutta muuten ihan perustyytyväinen kunhan saa cuplatoneja ja reloja :D
 
Heips!
Meillä jouduttiin laskemaan pinnasängyn pohjaa jo alemmas :eek: vauva on ku pikkunen tikanpoika pää pystyssä ja aamulla oli nostanu jalat siihen laidalle!
Mä oon joinakin päivinä ihan kyllästyny tohon imetykseen ku joudun imettämään rintakumeilla ja sit toisesta tissistä ei tuu heti maitoa ja vauva ehtii hermostua ja sit ku sitä tulee niin kans tulee eli sit meinaa tukehtua! Sit pitäähän sille tissille myös välillä hieman kiukuta ja itkeä!
Mutta sitten taas toisena päivänä oon sitä mieltä, että imetän kyllä pitkään! Kummasti mieli vaihtelee!
No nii sieltä sanotaan vaunuista äää :wave:
 
Nla+lääkäri terveisii:
3kk

paino 5kg
pituus 60cm
päänympärys ol 38.5cm

sai rokotteen vas. reiteen... vähä tirahti ku piikin pisti mut sit sen jälkee vaa naureskeli

Nla -täti ei kirj. mitää korttiin
mut lääkäri jotain:

Reipas, hyväntuulinen tyttö, seuraa katseellaan hyvin
JA LOPUT O SIT LATINAA ...joten ei mitää hajuu mitä toss lukkee
mut kaikk ol kunnossa !
en tiä vielkää otetaanks rota-rokote...
laitto valmiiks reseptin et ei sen tarvii ku hakee tksta jos halutaan se Nannalle ottaa...
150e tuntuu taas vaikeelta "repii jostakin"....

seur. nla 31.10 klo 12
 
moikka piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa :)

Niilo oli 2kk neuvolassa 6200g ja 60 cm, eli iso poika :) silti pituus suhteutettuna painoon oli ok, ikään nähden vaan iso poika :)

Meillä menee mukavasti, Niilo vaan syö ja nukkuu. Yöt menee yhdellä tissittelyllä, eli minäkin nukun yöni tosi hyvin.

Vieläkään ei ole muodostunut mitään selkeetä päivärytmiä.. muistelisin että meidän muilla lapsilla oli jo päiväuniaika ennakoitavissa tässä iässä.. niilo nukkuu, kun nukkuu ja piste :) :heart:

Heidi ja pikku-Niilo 2,5 kk :heart:

ps. on ollut niin ikävä sitä odotusaikaa............ :(
 
Reissussa käyty ja ihana olla taas kotona!!!

Poitsukin on suhteellisen väsyneen oloinen, mutta eipä mennyt unirytmi reissussa sekaisin (ja edellisessä viestissä kun kirosin et unirytmi meni sekaisin, niin poitsu nukahti 5 min viestin lähettämisestä :LOL: ). Päiväunille nukahtaminen oli vähän hankalampaa vieraassa ympäristössä, kun ei millään olisi malttanut sulkea niitä silmiä...

Menkat alkoivat täällä tänään. :kieh: Eli se siitä, että olisivat pysyneet pidempään poissa. Tosin se lienee taas syynä, ettei meillä syödä enää yöllä. Aikaisintaan 6 maissa herätään ensimmäistä kertaa syömään, välillä vasta 7 jälkeen. Ja siis 21-22 korvilla syö illalla ennen yöunia.

No toisaalta, nyt kun menkat alkoivat aloitin minipilleritkin. En viitsinyt niitä suotta aloitella ennenkuin menkatkin alkavat.

jossu + poitsu
 
Ja iso sellainen....

Meillä neiti ollut perjantaista asti tukkoinen ja olo senkun pahenee.. EIlen jä tänään käyty lääkärissä. Tänään imetty limat nenästä. Nyt pitää laittaa ventolinen kolmen tunnin välein ja keittosuola tippoja ja nasolin tippoja. Sit viel höyryhengitystä ja sängyn reunoille märät pyyhkeet.... Niin ja suppoja....

Lähete saatiine ttä jos mene pahemmaksi niin sit suoraan sairaalaan ja osastolle sisään...

EI kivaa.....

Tä&Neiti 3kk ja 1päivä
 
Neuvolan tätiä käytiin morjenstamassa ja rokotus saamassa vaikkakin pientä tukkoisuutta on ollu havaittavissa.
Strategisia mittoja pojalle saatiin seuraavasti (2kk):
7220g (6490)
65cm (63)
42cm (41)
Hyvin kasvaa,seuraa katseella ja hymyilee.

Jännityksellä odotan, mitä ilta tuo tullessaan tuon rokotuksen seurauksena. Pikkuhiljaa kuulemma vois alkaa jo syöttämään tukevampaa evästä, kun on noin iso jäppinen.

Menkoista... ei kai ehkä oo alkanu? Mulle laitettiin kierukka reilu kk sitten, siitä asti tiputtelua/vuotoa enemmän ja vähemmän :x . Ihmetyttää vaan, kun aiemmin ei kierukan kanssa ollut mitään vastaavaa... Järki lähtee kohta tuoun vekottimen kanssa. Tehokas on ehkäisimenä, ei voi muuta sanoa :whistle:

Mutteri: Teillekkin koripalloilija tulossa :LOL:
 
En nyt sit tiedä et oliko noi menkat vai mitä, kun loppui jo tihkuttelu. Siis eilen alkoi ja tänään loppui. Ja siteeseen ei tullut mitään, mut pyyhkiessä tuli veristä limaa. Just sellasta kananmunanvalkuais-ovislimaa. Oisko sit ollu eka ovis, kun koski ennen tuota vasemmalle alavatsaan???
 
Meillä oli kans tänään neuvola
5940g ja 59cm. Pituuskäyrä oli lähteny laskuun ja paino meni ylöspäin...Rokotukset saatiin ja se rotarokote myös. Mietin täs et pitäskö varalta antaa särkylääkettä...Silmät Eealla rähmii edelleen :(
Makuannoksia sais kuulemma alkaa antamaan, olin kyl vielä kuukauden aatellu ootella.

Ja ne mun menkat on nyt kestäny sit vaivaset 2 viikkoa |O . Kysäsin samalla siltä mun äitiysneuvolan tätiltä. Se meinas et vielä hetken vois katella mut jos ei ala loppuun niin soittaa sille niin se varaa mulle lääkäri ajan...hohhoijaa...
 
Eilen oli 2kk neuvola...

Paino: 5385g
Pituus: 58cm
Pipo: 40,5cm

" virkeä ja jäntevä poika. tarttumisrefleksit hyvä. heijasteet ok. iho, napa ja silmät siistit. kasvu ok."

menkoista vielä ei ole alkanut... imetys loppui jo aikaa sitten, kun niitä antibioottei söin. jälkivuoto oli jo loppumas aikaa sitten mutta sen kaavinnan takia vuotoa vielä oli 2viikkoa sitten...

Hk ja Eetu-Verneri 2kk3pvä
 
:D :D :D lähtöpaino saavutettu, on ihana!

hitto ku ei enää ehi kirjotella ja lukea, mies tekee päättötyötä niin on ominu koneen ja mulla on paljo hommia. jos ei oo niin kehittelen jotain.

meil oli 29.9 ristiäiset, pojasta tuli Veeti Markus Antinpoika, suap lisätä listaan!

Ootteko käyttäny kylpysaippuaa? Pitääkö se huuhtoa erikseen pois jos käyttää?

JoannaH ja Veeti 8vkoa


ai niin, meil on ollu jo muutamia itkuttomia iltoja, toivottavasti loppuvat pian kokonaan.
 
Meillä on käytetty kylpyöljyä neitin kylpyvedessä, ei ole iho päässy kuivumaan.

Ja laitoin sit uudemman kuvan Iinasta profiiliin. On toikin vanha kun on kuvassa n. kuukauden ikäinen. Pitäis siirtää kuvat kamerasta koneelle...
 
Jippii, meillä on nukuttu neljänä yönä 6.5tuntia putkeen. Kiitos Marzu76 vinkistä, oon kääriny Jeren aina iltatissillä peittoon, nukahtaa huomattavasti nopeammin eikä huomaa mitään kun siirrän sänkyyn nukkumaan. Oon nyt aatellu ostaa semmosen unipussin, jos sillä olis sama vaikutus.
 
Ollos hyvä vaan hapsiainen84, meillä on kanssa toiminut toi peittohomma... Ja on Iina ruvennu nukkumaan yönsä yhdellä heräämisellä. Ihanaa!

Mites pitkiä päikkäreitä teillä muilla nukutaan ja montako kertaa päivässä? Meillä neiti ottaa yhet pitemmät päikkärit ja sillon voi nukkua yli neljä tuntia. Sit illan aikana nukkuu pienet (15-45min) unet, mutta valvoo muun ajan. Samalla rytmillä on menty jo jonkin aikaa.
 
meillä päikkäreitä nukutaan aamupäivällä n.2h ja sit iltapäivästä 2-3h ja sit illalla sellanen 45min.....nukkumaan mennään vasta joskus 23.30 ja eka syöttö n.03.30 ja toka joskus 07.00 ja sit herätään joskus 10.00........
onko kukaan antanu viel velliä tai kiinteitä???kun mun kaveripiirissä lähes kaikki on alkanut antaa 3kk iässä ni mietin et mites te muut????
kuulemma ois mahiksia et alkais nukkua koko yön niiden johdosta....
mielipiteitä kaipailen......

mimima ja minea 11vkoa 3pvää
 
Meillä aloitettiin perjantaina Bataatilla tuo kiinteisiin totuttelu. Neuvolan täti tuumasi, että hyvin voisi jo aloitella, kun tuota kokoa on jo reilusti. (65cm ja 7220g) Alko meinaan ne maito määrät olemaan kohtuu isoja.
Yöt tuo on nukkunut muutenkin läpeensä reilun kuukauden, joten siihen ei vaikutusta.
 
Meillä on unirytmi 3kk ikäisellä siten, että
aamupäivällä n. 1h
iltapäivällä 2-3h (ulkona nukkuu jopa 4 tuntia...)
illalla n. 1h
nukahtaa yöunille n. klo 21, eka syöttö n. klo 2, toinen klo 5 ja herää yöunilta n klo 8 maissa.

Noista kiinteistä: Tytölle oli tullut painoa +850g kolmessa viikossa, joten rintamaidolla kasvaa hyvin. Ajattelin venyttää kiinteiden aloitusta lähemmäs tuota 4kk ikää, koska tällä hetkellä mua ei hirveesti haittaa vaikka joudunkin yöllä heräilemään. Mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin tilanne muuttuu ja pitää miettiä syömisasiat uusiksi. Esikoisen kanssa aloittelin kiinteät 3kk ikäisenä.
Vaipoista: Mitä merkkiä ja kokoa käytätte? Meillä on nyt käytössä Pampers New Baby 2, joka ainakin tällä hetkellä pitää pisut ja kakat hyvin sisässään. Välillä oli käytössä Libero, mutta se on aika tönkkö ja paksu vaippa verrattuna Pampersiin.
 
Meidän poika (30.7 tulee 3kk) käy aamupäiväunille klo 10.00 ja herää 14.00 maissa, eli neljä tuntia nukkuu. Iltapäivä unet alkaa 16.00 maissa ja herää 19.00 eli kolme tuntia nukkuu. Yöunille menee 21.00 ja herää 03.00-03.30 aikaa, toisen kerran 7.00 maissa. Aamulla herää 8-9 välillä.
Meillä tuo rytmi jo melkein kellon tarkkuudella. Ihan hyvä vain niin osaa päivät suunnitella ja pitää lapset tyytyväisinä.
Mutta päiväunilla pojalle saa laittaa monta kertaa tutin jotta se nukkuisi 3-4 tuntia. Jos nukkuu levottomasti niin tunnissa joutuu jopa 3 kertaa laittaa tuttia. Kaikki päiväunet nukkuu vaunuissa ulkona tai ulko-eteisessä. Sisällä nukkuisi tunnin unet ja sitten oltaisiin tosi kiukkusia.
Yöunille nukahtaa tosi kiltisti omaan sänkyyn.

Mie varmaan alan kiinteitä antamaan vasta 4kk iässä. Esikoiselle annoimme velliä 3kk iässä ja soseita 4kk iässä.

Vaippoina meillä on nyt libero. Ennen oli pampers mutta se päästä liian monta kertaa pissat läpi.
 
pollerolle
Olenkohan minä tämän ketjun ainoa "kalkkis" kun meinasin täysimettää sen puoli vuotta ja vasta sitten aloitella kiinteitä(siksakkia taisi myös olla samoilla linjoilla minun kanssa).Minulla ei ole mikään kiire aloittaa kiinteitä ruokia,eikös se ole WHON ja Unicefin suositus tuo puoli vuotta?Isommat lapset on myös täysimetetty sen puoli vuotta ja niin olisi nytkin tarkoitus.Jos vaan vauva kasvaa ja maitoa riittää niin kyllä kannattaa imettää se puoli vuotta.Parasta ravintoa vauvalle.Jos saan olla utelias niin mistä syystä aloitatte kiinteät jo kolme/neljä kuukautisina?Meillä muuten kestovaippaillaan päivisin ja yöllä on käytössä pampersit.
 

Yhteistyössä