**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

esikoinen, niinhän se sitten meilläkin... paino ei ollu noussu paljoo mitään. nyt pumppaan maitoa ja annan sitä vähän lisänä joka tissittelyn jälkeen vaikka poju on jo tissin jälkeen tyytyväinen. oon mie saanu yleensä n. 20-40ml vielä menemään. jospa se nyt tästä. masennuin vähän kun paino ei oo noussut. meilläkin kun tuota keltaisuuttakin vielä on. maanantaina mennään taas punnitukseen.
mullekin tuli sektion jälkeen kohtutulehdus. just eilen loppui antibioottikuuri. sekin voi tähän imetykseen titetysti vaikuttaa,
pojalla silmät rähmii. maanantaina katotaan että tarviiko tippoja.

miarus, olitkos sie joensuusta kans? oltiin kai sit samaan aikaan sairaalassa. me oltiin 11.-16.7.

nyt taas syottää..

lotta ja poju 10vrk

sori kun kaikki teksti pienellä. poju sylissä niin pitää yhellä kädellä kirjottaa
 
jenmo
Pahoittelut etukäteen..nyt tulee valitusta :ashamed:

Meiän vauva valvo yöllä klo12-05!!! Edellisyö meni hyvin ku illalla "valvotettiin" ja aloin antaa rela-tippoja..Mut viime yö taas aivan karmea :( Mulla on neljättä päivää kamala flunssa, kurkku kipeä ja pahenee vaan.. Mies kanto yöllä poikaa melkeen koko ajan, toi rinnalle kymmenen min.välein. Poika oli rinnal ja imi, mut hetken päästä jatku kitinä. Ja taas sama uudestaan,monta tuntia... Viideltä loppu tän mamman usko joten annoin 25ml korviketta pullosta. Ja siihenhän se herra nukahti! Mulla on niiiin paska äiti-olo, kun Jade vietiin papan luo heti aamusta. Ei vaan jaksettu hoitaa kun molemmat mentiin vasta puolilta öin sänkyyn ja siis nukkua saatiin vasta viiden jälkeen. Tosin sit mä taas imetin kahen tunnin välein tähän hetkeen saakka. Mut tosiaan flunssa kiertää meiän sukua ja mä oon ihan loppu!!!! Mies ja poika nukkuu nyt, mut mä en oo yhtään kertaa saanu päivällä unta kotiin tulon jälkeen (eli viikkoon) vaik kuin väsyttää.
Yöllä muuten Jade sit pissas sängyn märäksi ja olihan se mukavaa yöllä vaihtaa kitisevä vauva olalla lakanoita ja ottaa neiti neljänneksi meiän sänkyyn. Voi hitto tää on ihanaa tää vauva-arki! :LOL: Mul on väsy menny niin yli et ei voi ku nauraa!
Mut jospa tää taas tästä. Sanokaa mulle et en oo paska äiti vaik veinki Jaden hoitoon eikä mun oma maito tällä hetkellä tunnu riittävän vauvalle......

Voimia kaikille ja olkaa kiitollisia jos osaatte/saatte nukkua yöllä/päivällä! :hug:

Jenmo&Yökyöpeli 10vrk
 
Jenmo, et ole paska äiti, vaan paras äiti!!! Lohdutukses voin sanoa et meillä mentiin samalla tavalla esikon ja kuopuksen kanssa. Sillon kun en jaksanu, saanu nukuttua tai jotain muuta, niin esikko vaan mummolle vähäks aikaa ja ite huilimaan. Oma jaksaminen on tärkeetä!!! Ja meillä on kumpikin muksu saanut lisäruokaa aivan pienestä pitäen ja toi kuopus oli kokonaan pulloruokinnalla kolmeviikkosesta. (Jännityksellä oottelen miten tän kolmannen kanssa rupee sujumaan, kunhan eka syntyy)
Mutta muista tosiaan hoitaa myös itseäsi ja hyväksy kaikki apu mitä tarjolla! Varsinkin kut kipeenä olet! :hug: :hug: :hug:

Ja toivotetaan jaksuja myös muillekin!!!

Mä ja nirppu rv 39 tasan
 
täällä kans yhden käden kirjottamista:) mitä noi relatipat,saak ilman reseptiä? meillä tissin lisäks korviketta ja on jo merkkiäkin vaihdettu ja kovasti välillä pojalla vatsaa vääntää.. öisin menee kerral yli 100ml.. painoa tullut hyvin. ikää nyt 3vkoa ja 3 päivää ja paino jo 4.200kg... tänään tämä mammastiina lähtee vähän diskoilee:) mies kun pakottaa:D itse olen paranemaan päin flunssasta nyt se on miehellä ja vaavikin reppana tukkoinen:( muuten sujuu kivasti =)
 
Katos Jenmoa.. :hug: Vähän sama meininki täällä, tosin nyt päivällä. 4 tuntia kitinää ja tissiä vähän väliä.. mietin, et vaikka tissit suihkuaa niin riittääköhän toi mun maito sittenkään :ashamed: Tosin sekin, et poika eilen vasta pääsi kotiin ja on ollu osasto-meininki sen melkein viikon ajan sillä.

Saako korviketta sitten alkaa kokeilee omin päin, ja jos niin käykö esim. tutteli?

Viime yönä oli kans et pari tuntia sai olla puolen tunnin välein tissi suussa, ja jätkä leikki yökukkujaa.. vaan nyt kun ton pojan sai vihdoin nukahtamaan, niin otan kaiken irti ja meen itsekin kun ei yöllä oikein tullut nukuttua.

Jaksamisiin :wave:
 
Torstaina lastenlääkärillä oli meille ikävää kerrottavaa...meijän pikkusella epäillään Downin syndroomaa.. :'( :'( tää on ihan kamalaa, kun ei voi kun odottaa tuloksia ja toivoo parasta..

t.mä Jomppe 7vrk
 
nana83 :hug: miten sitä nyt vasta aletaan epäilemään? eikö sitä nähnyt heti kun pikkuinen syntynyt? ystäväperheellämme on tyttö jolla down, ja heti kun lapsi oli syntynyt oli kätilöt + äiti nähnyt lapsesta että down hänellä on. mutta voimahaleja sinulle sinne kovasti, ja toivotaan nyt kuitenkin että kaikki hyvin olisi! :hug: :hug:
 
päästiin kotiin tiistaina, kun poika oli 4vrk ja ei sillon kukaan mitään epäillyt..vasta torstaina kun mentiin lastenlääkärin tarkastukseen, niin hän sitten kertoi epäilystään..ei kai sitten kuitenkaan niin selvästi näy piirteet..sydämestä ei kuitenkaan kuulunut sivuääntä, mutta tutkitaan kuitenkin paremmin..
 
nana83 :hug:
lotta84 :hug: elä suotta masennu. Meillä tytöllä nousi paino 130g kolmessa päivässä kun rupesi saamaan korviketta! Että kyllä se siitä lähtee..tuohan tietenkin vain meille sen kertoi että korvikkeella pakko mennä..oli minulle pienoinen pettymys.. :ashamed: no, nyt sitten viimeksi imettänyt eilen illalla ja rinnat ei ole reagoinut millään lailla!! :eek: eli se siitä minun maidon erityksestä... :snotty: tais tämä tissibaari mennä nyt konkurssiin :LOL: tyttö ei nimittäin rupea enää ottamaan rinnasta kiinni.. :ashamed: :snotty:
 
Mie nyt kanssa pikaseen ilmottelen, että meilläkin (vihdoin) vauva suostui syntymään! :)

Eli 17.7. syntyi tyttö, 3630 g ja 49 cn, 35 cm:n pipolla, rv:lla 41+2.

Suostui sentään syntymään ilman käynnistystä. ;) Nyt ollaan jo "kotona" (siis täällä anoppilassa), neiti oli vuorokauden sinivalossa keltaisuuden takia, mutta nyt jo syö tosi reippaasti. Masua vähän vaivaa, kun äiteeltä tulee maitoa kylän tarpeisiin ja tytön tekis tietysti hirmusti mieli vaan lutkuttaa... Onneksi tuttikin kelpaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja nana83:
Torstaina lastenlääkärillä oli meille ikävää kerrottavaa...meijän pikkusella epäillään Downin syndroomaa.. :'( :'( tää on ihan kamalaa, kun ei voi kun odottaa tuloksia ja toivoo parasta..

t.mä Jomppe 7vrk
Aivan kamalaa!
Eikö teillä missään ultrissa epäilty mitään?
Miksi nyt epäiltiin..anteeksi uteluni..
Toivottavasti on väärä hälytys!

 
nyt kun oon antanu pojalla pullosta lisämaitoa niin hän on alkanu hirveesti puklimaan. röyhtäys ei aina tule. miten sais röyhtäsemään? ja sitten tulee monesti hikka.. mikä siihen auttais? ja mistä se johtuu?

sit kakasta.. onko normaalia että kakkaa tulee tän ikäisenä koko ajan? sais joka välissä olla vaihtamassa kakkavaippaa.. harveneeko ne miten pian?

tämmösiä "fiksuja" esikoisen äidin mietteitä....

lotta ja poju 11vrk
 
nana83 :hug: toivottavasti teidän tilanne selviää pian.

Lotta84: kokeile röyhtäyttää jo kertaalleen syötön välissä. Meillä jos poika ahmii pullosta, niin on pakko keskeyttää välillä ja nosta olkapäälle. Kevyesti kun hieroo selästä, niin yleensä tulee röyhtäys.
Mutta toi on kyllä muuten oikea pikkupossu, kun tuppaa se ilma yleensä tulemaan perääpäästä samaan aikaa kun syö.

Jenmo:Ei täälläkään riitä oma maito, korviketta saa. Mä oon ajatellu asian ihan niin, että poika syö sen,mitä syö tissiltä ja loput pullosta. Turha poikaa ja itseään on ressata ja huudattaa, kun helpommallakin pääsee ja pysyy tyytyväisenä. Mun usko loppu imetykseen sillon, kun poika lusutti 2h tissillä, nukku parikymmentä minuuttia yritti vielä saada tisseistä jotain irti kauhealla tappelulla herättyään ja pullosta meni heti perään 60ml... Nyt syö sen 90-120ml, ja nukkuu yöllä 3,5-5h pätkissä. Eli kerran joutuu herätä syöttämään.

CotHai: Kokeile mielummin Semperiä tai Nannia, Tutteli tuntuis aiheuttavan helpommin noita vatsanväänteitä.(Ihan mutua, mutta lähes jokainen tuttu,joka on Tuttelia syöttänyt on sen vaihtanut pois.)
Ootko kokeillu pumpata pahinta painetta pois, meinaan jos sitä maitoa tulee liian kovalla paineella ja se aiheuttaa ton kiukkuamisen?
 
jenmo
Lotta84 On normaalia et kakki on vaikka joka vaipassa :) Ja tuo pukliminen. Pullosta tulee monesti helpommin/nopeammin enemmän maitoa kuin rinnasta, joten masu täyttyy nopeammin (liikaakin). Lisäks pullosta pääsee enemmän ilmaa vatsaan. Kannattaa kattoa syöttäessä et pullon tuttiosa, joka on vaavin suussa, on aika pystyasennossa jolloin näet itse ettei mene niin paljon ilmakuplia vauvan suuhun vaan ne jää vaahdoksi pulloon. Toivottavasti ymmärsit :D

nana83 :hug: Kovasti voimia teille!!! Millon saatte tuloksia? Kamalaa tuommonen, en osaa kuvitella omalle kohalle. Vaikka yhtä rakas vauva varmasti on oli asiat miten oli. Tietysti toivon kuitenkin et kaikki ois hyvin!!!

Sit kiitos ja halit kaikille jotka mut eilen autto sieltä itsesyyttelyn polulta takas elävien kirjoihin....Viime yö meni jo huomattavasti paremmin ja Jadenkin kans oon jaksanu touhottaa aamulla :D Vauvalle annettiin vaan 20ml lisämaitoa (nan-merkkinen korvike mun kokemuksella paras) jotta saatii rela-tipat menemään. Innoissaan vetää niin pullosta ku tissistäki meiän poika :D Hyvä tulevaisuutta aatellen, pääsen ihan yksin kerta viikkoon saunomaan sit ku kunto antaa myöten. Jännä muuten miten eri ohjeita saunasta ja jälkivuodosta saa! Mulle on kahessa sairaalassa sanottu et ei ennen ku vuoto loppuu..Tosin se on jo käytännös loppu. Seki ihmetyttää. Mut 2vkoa mulla Jadestaki vaan oli...

Shannon rela-tippoja saa ilman reseptiä apteekista. Melko kalliita (17,90 pikku purkki ), mut musta ne autto mein pojan masuvaivoihin ainaki jonku verran! Ja iteki oon ottanu niitä ja Jadelle antanu, et ei ne hukkaan mee. Ne siis on maitohappobkteereja ja sopii vauvasta vaariin. Tasapainottaa vatsan toimintaa.

CotHai voit antaa korviketta ihan omin päin tai halutessas soittaa neuvolaan eka. Tutteli käy, mut mulla on siitä semmosta kavereilta kuultua tietoa, et se saa puklut haisemaan tosi pahalle, kermapohjainen ku on. NAN taas on maitopohjainen ja sitä suurin osa meiän tutuista antaa/on antanu. =)
Tietty yksilöllistä ja teillä voi sopia seki Tutteli. Alotusmääränä ite oon antanu 20ml ku on niin pikkujätkä kyseessä ja syö kuitenki molemmat rinnat aina eka. Siitä sit pikkuhiljaa lisää riippuen ilmaantuuko masuvaivoja yms.
Muoks..Cirakin kerkes sanomaan noista masuvaivoista ja Tuttelista, niin muokkaanpa vähän.

Sori jos en muistanu kaikille vastata! Nyt täytyy jatkaa aamiaista ennen ku vaavi herää....Nimikin pojalla jo on, mut en vielä paljasta.
Kiitos vertaistuestanne ja olemassaolostanne, ootte ihania :heart: :heart:

Jenmo (jo paremmalla mielellä ) ja Tiitiäinen 11vrk :heart:
 
:/

loppu raskuadessa en muuta tehnytkään kun täällä istunut.. nyt en ehdi koneeseen edes koskea.. Nyt on harvinainen hetki kun pikku-mies nukkuu ja isi meni isompien kans ulkoilemaan.. =)

Mä aloitin cuplatonit meidän miehellä.. hällä kun tuppaa olemaan ilmavaivoja. Viime yö meni jo huudoitta =) Nukuin jopa itsekkin ekaa kertaa synnytyksen jälkeen hyvät yö unet :D ja olo on kyllä pirteempi.

Napa meillä tippui eilen.. se vaan vuotaa vähän vieläkin.. :/ Huomenna onneks neuvola..

Maitoa tulee, sitä tulee siis ihan mielettömästi.. ihme jos ei ala raskauskilot tippua.. :) pitäis vaan se suklaa vielä jättää pois :snotty: :whistle:

Lotta84 On normaalia että kakkaa tulee kokoajan.. meilläkin lähes jokaisessa vaipassa kakat, ja niin on ollut muillakin lapsillani. Se kyllä ajan myötä sitten tasoittuu, mutta vastasyntyneet kakkaa lähes koko ajan.. :)

nana83 :hug: voimia nyt kovasti :hug: mun yhdellä tutulla on down-poika, aivan ihana iloinen lapsi =) Ei varmasti lohduta yhtään, mutta kuitenkin.. :ashamed: :hug:



Heidi ja pikku-ukko 9 päivää :heart:

[/img]http://www.aijaa.com/img/00003/745542.t.jpg
 
lotta84 meillä kanssa pikkuinen kakkaa koko ajan. Minä oon ruennut antamaan korviketta siitä "koliikki tuttipullosta" niin ei mene niin paljoa ilmaa mukana. Meillä kanssa on vauva kova puklimaan ja varsinkin jos äiti innostuu laittamaan liikaa maitoa ja neitihän imee kun helposti saa... tulee aika nätisti ylimääräiset ulos...Meillä käytössä tutteli ja ainakaan vielä ei mitään huonoa sanottavaa!
Mulle sanottiin laitoksella että hikka on täyden mahan merkki!!??
 
Kaikki ultrat ja niskapoimukin oli ihan normaalit..lapsivettä nyt oli kovin vähän, mutta tuskin se tuohon vaikuttaa. Tuloksissa voi kuulemma kestää viikko tai voi mennä neljäkin. Meillä kun ei oo silleen mitään kiirettä. Kyllähän hän on aivan ihana ja kiltti.. :) Ja mullakin on sellanen kuva down-ihmisistä, että ovat kovin iloisia ja aurinkoisia. Tää on vaan kun ei tiedä..Joka toinen hetki kattelen vauvaa ja en näe mitään erikoista ja joka toinen hetki, näen kaikki tyypilliset piirteet..Toivois vaan, että ne tulokset tulis pian..
 
NANA83: Voimia tulosten odotteluun! Onhan lapsi joka tapauksessa rakas ja meillä mun lapsuudenkodin naapurissa asui pieni poika jolla Downin syndrooma ja hän on ainakin aivan ihana. On kyllä aika erikoista nykypäivänä kun nimenomaan noi ultrat on ettei niissä mitään näkynyt, vaikka siinä onkin muistaakseni joku 60% juttu ton Downin syndrooman näkymisessä. Voimia koko perheelle! :hug:
 
Jos ehtis muutaman sanan laitta...

Neiti tänään nukkunut tuosta puol ysistä saakka, ehäk äkaiken kaikkiaan siinä välissä noin tunnin verran hereillä... Aamulla valvoi 2,5 tuntia ja eilen hurjat 5 tuntia.....

Pikkasen kauhistuttaa miten yö tulee menemään...

Miten teillä muilla menee? Onko jo löytynyt jonkinlainen rytmi? Meillä ei ole kahta samanlaista päivää ollut. No aamulla heräillään samoihin aikoihin ja mennään ekoille unille ja illalla nukkumaan meno samoihin aikoihin, mutta muuten ei ole kahta samanlaista päivää ollut....

Maidosta.. Meille ei tutteli käynyt ja nyt mennään semperillä... Tuttelia olis tarjolla jos jotakuta kiinnostaa.....

Niin ja kukaan meistä ei ole huono äiti vaikka antais vaan pullosta... Mie jouduin niin tekee esikon kanssa ja samalla tavalla on tääkin mennyt.. nou hätä... Hyvin on esikko kasvanut...

Perjantaina olis neuvola, piti olla paino kontrolli, mutta huomasin, että sunnuntaina neiti tulee kuukauden, että menee sit varmaan sekin siinä samalla...

Jos nyt suuntais etiäpäin....

Tä&Neiti tasan 3 viikkoa


 
Me ollaan otettu nyt tavaksi että kun syötetään siis pullosta niin n.10-20ml:n välein röyhtäytetään. Kaverilla muuten vääntää vatsaa todella paljon. On toiminut! Hän kun kerralla syö 60ml:stä ylöspäin..Vaihdettiin jo nannista semperiin ku aateltiin siitä johtuvan(voihan osaksi ollakkin) Meillä oli aluksi niitä "kätilöiden suosittelemia" koliikkipulloja mutta huomattiin että sellainen normaali pitkä onkin paljon paljon parempi!
Kyllä tekisi mieli saunaan..voi hittolainen... jälkivuotoa mulla on vielä mutta todella vähän.. uskaltaiskohan mennä ees pieniin löylyihin?:) tikit on aikas hyvin sulaneet taitaa olla enää vaan solmut jäljellä että kohta varmaan putoavat nekin pöksyihin?
Jee.. huomenna mulla synttärit:) mies on soitellut jotain epämääräisiä puheluita joista olen kysellyt mutta on vaan vastannut että älä nyt kysele koko ajan ja virnistänyt:) mä olen sanonut että en halua mitään koska mieheni kuitenkin osti rattaat ja sanoi silloin että on syndelahja mulle, että saan juuri sellaiset kun olen aina halunnut.. vähän jänskättää huominen =) =) :heart:
 
toistamiseen äidiksi Kuinka pian korvikemerkin vaihdon jälkeen huomaa,että sopiiko se toinen paremmin (ymmärtääköhän tuosta nyt mitä yritän kysyä :whistle: ). Meillä on tutteli nyt käytössä ja oon miettiny et pitäiskö kokeilla jotain muuta kun neitiä ähisyttää ja kipristää...

Eipä täälläkään kummempaa rytmiä vielä ole, paitsi että iltaisin on pitempi hereillä olo aika.

Shannonille onnittelut :flower:
 
pollerolle
Hei vaan tännekin.Meille siis syntyi tyttövauva 14.7 ja rv.oli 38+3.Maha oli vielä ylhäällä ja vauvan pää ei ollut kiinnittynyt,kun lapsivedet meni keskellä yötä.Sitten lähdettiin sairaalaan(napanuoran luiskahdus vaara)odottelemaan supistuksia.Koko päivä meni siinä maatessa,vessassa sain käydä.Viiden aikaan illalla rupesi supistelemaan ja sitten 9 vaille 10 illalla tyttö syntyi.Vaikka oli kolmas kerta niin ei ollut helppo synnytys,kohdunkaulanpuudutteen otin mutta se ei kerenny vaikuttamaan.No lopputulos on mitä ihanin:painoa 3780g,pituutta 51cm ja py.36,5.Neiti syö päivällä noin 3 tunnin välein ja yöllä 4 tunnin välein.Maitoa ilmeisesti tulee riittävästi koska hän ei itkeskele oikeastaan ollenkaan,välillä vähän änisee.Joitakin tunteja jaksaa olla valveillakin.
pollerolle ja neiti 9pvä.
 
On meillä liivit. Voi apua kun en nyt muista merkkiä, mut käyn tänään veneellä ja katon sen merkin. Täytyy sanoo että istuvia liivejä ei varmaan löydy, mut suosittelisin koittamaan Hokan rouheliivejä 0-10kg. Uskosin että ne vois olla hyvät. Meillä noi on sopivan kokoset kyllä vastasyntyneelle, mut on aika palikat ja niskatuki jää törröttään hassusti, eli ei voi pitää kuin kyljellään tai tyynyn päällä selällään ettei kaula jää pahasti. Mut tukee kyllä varmasti vedessä pään hyvään asentoon. Meillä kun on tollanen matkavene niin siellä on helppo kääntää ja vääntää sillain että on hyvä, mut harmittaa oikeesti vähän että ei tullu kokeiltua niitä hokan liivejä ennen kun osti. Mut polte lähtee veneelle oli niin kova että mentiin suoraan Merimarinaan ja ostettiin ne. Mut ne rouheliivit menis teillä sen ens kesänkin, eli niitä kandee kokeilla. Meillä on lapsilla ollu aina Hokan liivejä ja on ehdottomasti ollu parhaita. Rukan liiveistä varotan sen verran että ovat liian isot vastasyntyneelle. Menee ehkä n. puolesta vuodesta eteenpäin. Noi meidän liivit makso 59 ? ja hokka maksaa n. 60-90 ? paikasta riippuen. Nokian raisamolla on halvimmat. Mut se hokka tosiaan sitten menis kaks kesää toisin kun noi ihan rääpäleelle sopivat. Ja veneliikkeistä kannattaa kysellä ja katella, varmimmin löytyy sopivat. Mutta siellä tosin saattaa olla hiukka suolaset hinnat....
 

Yhteistyössä