**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Alkuperäinen kirjoittaja hapsiainen84:
kastajaiset on vietetty ja nimeksi pojulle tuli Jere Petteri.

joannah kyseli kakunkoristeita. minä ostin stockmannin kondiittorista, siellä oli monenlaisia.

hapsiainen ja jere
Hyvä nimi! :D Mun pikkuveikka 10v on Jere. Mieluinen kakunkoriste löytyi yhestä konditoriasta. Kiitos vinkistä kuitenkin!
 
JoannaH yksi suihkutissi ilmoittautuu lisää vahvuuteen :D meillä ainakin ilmavaivojen ja itkeskelyn syy on ollut juurikin tuo, mitä sanoit - jos yhtään lohduttaa, niin meillä ainakin pahin vaihe on kummallakin pojalla ollut tuossa 1,5kk paikkeilla ja nyt 2kk iltaitkeskelyt on jääneet lähes pois

rotarokotteesta en ole suoraan sanottuna kauheasti asiaa miettinyt -tuskin otetaan sitä pojalle
 
aurinkoinen81 Ei tietenkään ketään heitetä listasta pois, vaikka kuin harvoin ehtisi kirjoittaa :hug: Onhan tää huomattavasti hiljentynyt sitten loppu-odotuksen, eli kyllä muutkin ovat ihan yhtä "kiireisiä" :)

Neiti-84 Tervetuloa mukaan vaan, hyvin sopii :wave:


Suihkutissit on täälläkin :/
Maitoa tulee eka niin paljon, ettei vauva rassu ehdi kaikkea niellä :attn: Ja kun tissi tippuu suusta, niin suihku vaan jatkuu ja jatkuu, poju on sitten yltä päältä maidossa, naama ja vaatteet. Ja pulauttelu on vieläkin aika runsasta.

Syöttövälistä ollu puhetta... Meillä edelleenkin max. 3h yöllä, illalla tisutellaan jopa alle tunnin välein. Ei kai se aina nälkää ole, tissille on varmaan niin ihana ja turvallinen nukahtaa :) :heart:
Neuvolan täti sanoi että yleensä korviketta saava vauva pärjää pidemmän pätkän kuin pelkkää rintamaitoa saava. Meillä mennään täysimetyksellä, eli ihan normaalia kuulema että syöttöväli on lyhyt.

Rota-rokotteesta annettiin eilen ensimmäinen osa, kun Juliuksella oli 2kk neuvola.
Ei tullu mun mielestä muita sivuvaikutuksia, kuin kakkaa useammin (ja tuoksu oli melkoisen voimakas :LOL: )

Onhan se aika kallis, piti kaksi kertaa miettiä otetaanko vai ei. Jos olisin vauvan kanssa "aina" kotona niin ei varmaan olis otettu, mut päädyttiin ottamaan kun käydään esim. siellä kerhossa. Rota kun on niin leviävää sorttia, lelujen jne. kautta.

Rokotteen hinta oli muuten noussut, maksoi 77,15?. Eli rokotusmaksun (tk:lle 5?) kanssa yli 160?... Ajattelin kuitenkin niin, että JOS se tulis oikein pahana ja joutuis sairaalaan, niin maksaahan sekin. Ja silloin varmaan tuo 160? tuntuis pieneltä rahalta ja mua harmittaisi että miksi piti jättää ottamatta :headwall:

Kaikki oli vauvalla hyvin, kasvanut taas reippaasti.
Pituus 58cm (50cm)
Paino 6135g (2880g)
Pipo 41,3cm (35cm)


Siksakkia & Julius 2kk4pvä :heart:
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa!

Meillä on oltu nettipimennossa koko viikonlopun ja tänään vihdoin saatiin yhteys pelaamaan.

Tyttömme sai kasteessa nimen Iina Elina (saa lisätä listaan) Neiti sitten otti ja huusi koko toimituksen ajan ja kummi oli melkein hätää kärsimässä kun sylissä piti ;)

Tänään oli sit mulla jälkitarkastus ja Iinalla lääkärineuvola. Pääettiin sitten olla ottamatta rota-rokote, kotosalla kun suurimmaks osaks möllötellään. Ja tuntuu vaan hullulta ottaa kun ei ole kahelle aiemminkaan mitään rokotetta saanu ja ei ole tullu tautia. (nyt koputtaa puuta...)

Iina oli kasvanu tasaisesti, mitat tällä kertaa oli:

Pituus 59½cm (49cm)
paino 5300g (3600g)
pipo 37cm (33½cm)

Tässä oli tärkeimmät tällä kertaa, nyt neiti huutaa nälkäänsä joten on mentävä! Unirytmistä sit toiste...

Mä ja Iina 8vko 3pv (pian 2kk)
 
Suihkutissit täälläkin. Masuvaivaa ei enää *koputtaa puuta* onneksi ole ollut. Cuplaton ollaan lopetettu, mutta Rela-tippoja kyllä käytetään vielä. Hyvin tuntuvat pierut paukkuvan :D

Rota-rokotteesta päädyimme siihen, että emme sitä ota. Otimme sen sijaan lapsivakuutuksen. Pahimmat tautiajat olemme kerhoista poissa, kunnes Mikko on vähän isompi.

En nyt muista valittelinko täällä sitä, ettei meillä oikein päivällä nukuta päiväunia??? No, tänään on nukuttu hyvin. Ensin vaunulenkillä nukkui 1,5 tuntia ja nyt on koisannut sängyssä 2,5 tuntia :D

Tiheämmän imun öiden jälkeen meillä on taas palattu siihen, että Mikko syö illalla 21 maissa ja seuraavan kerran sitten 5 jälkeen.

Tänä aamuna syötiin puoli kuudelta ja sitten rusautettiin niin isot selkäkakat, että vaatteiden lisäksi menivät lakanatkin vaihtoon. Eihän sitä enää sit nukuttanut heti, joten vasta puoli kasilta käytiin takas nukkumaan ja sit yhdeksältä noustiin ylös.

JoannaH:lle piti vielä sanomani että VOIMIA, kyllä ne vatsavaivat onneksi pian hellittävät :hug:
 
pollerolle
Meidän neiti ilmeisesti rupeaa jo kohta kävelemään :p ,siis ikää on kaksi ja puoli kuukautta ja neiti on nyt muutamana päivänä kääntyny ihan itse selältään mahalleen.Siis voi jeesus mitä vauhtia tuo tyttö kehittyy.Joko muilla käännytään mahalleen?Onhan nuo kaksi muutakin lasta kontannu puolivuotiaana ja oppineet kävelemään 10kk mutta ei kumpikaan vielä näin nuorena kääntyny mahalleen.
 
pollerolle: meillä kanssa kovasti harjoitellaan jo mahalleen kääntymistä! se vaan se käsi on niin pirullinen ja sille pitää aina sitten suuttua! :D Musta tuntuu kanssa että tyttö kehittyy niiiin hurjaa vauhtia että hätää sen kanssa ollaan vielä kärsimässä. Siskolla on kanssa tytöt olleet jotenki super nopeeta kehittyviä..ensimmäinen tyttö käveli jo n. 7kk iässä.. :whistle: :eek:
 
Meillä oli eilen neuvola lääkäri.
Pojan mitat nyt
5300g (3210g)
58.5cm (49.5cm)
40.3 cm (35.5)

Hyvin kasvaa pelkällä rintamaidolla ja päätä jo kannattelee todella hyvin.

Joko teillä muiden vauva kääntyy? :flower:
Ihanaa! :)
Meillä ei tietoakaan kääntymisestä, mutta alkaa jo pikkuhiljaa pyörimää selälleen lattialla. =)
Nopeasti se aika on mennyt ja nopeasti lapset kehittyy.

Neiti-84 ja Janne sunnuntaina 2kk
 
Siitä on nyt tasan 3kk, kun aamulla ihmettelin tuhisevaa kääröä vieressäni :heart:, ja ilmoitin tuttaville sekä sukulaisille, että poika tuli. On kyllä aika menny ihan törkeetä vauhtia.
Meillä oli Valtsu ekaa kertaa yökylässä viime viikonloppuna, kun vietettiin mun kolmekymppisiä. Hyvin oli mennyt, ei ollut edes hulinoinut yöllä. Teki kyllä hyvää itellekkin päästä vähä tuulettumaan isännän ja kavereitten kanssa.
 
Tänään käytiin sitten kolmekuukautisneuvolassa =) Aika menee todella nopsaan. Eka rokotus saatiin ja "lupa" antaa soseita.
Matti-pojan mitat oli:
6530 g (4250)
61.5 cm (52)
pipo 41.2 cm ( 36)
Nyt pitäs tällä viikolla päättää, otetaanko rota-rokote. Mitäs muut olette ajatelleet sen suhteen :eek:

 
Kävin maanantaina hakemassa sen rotarokotteen apteekista ja ens viikolla neuvolassa sit antavat sen.

Mites te joilla on menkat alkanu, onko ne ollu ihan "normaalit"? Musta tuntuu et tää vuoto ei lopu koskaan |O . Hieman alkaa jo tympimään.
 
Cira- Voi kun olit ihanasti kirjottanu, tuli ihan tippa linssiin :) ja muistui mieleen se päivä kun Julius syntyi, oli se vaan jotain NIIN sanoinkuvaamattoman ihanaa :heart:

Äsvee Onpa suloinen poika tuo teidän Matti, ja ihana tukka!! :D

Rota-rokotteesta kirjottelinkin jo viimeksi, me otettiin se...

Meinasitko sitten alkaa antaa jo jotain makuja?

Tuntuu hurjalta, miten eroavia on eri th:n näkemykset tästäkin asiasta :eek: Meidän nimittäin oli sitä mieltä, ettei olisi mitään järkeä antaa edes vielä 4kk iässä ensimmäisiä makuja. Suositteli että jos normaalisti kasvaa, niin 6kk ikäiseksi pelkkää maitoa. No, katsoo nyt...helppoahan tää maitoruokinta on, sen kun kaivaa tissin esille, ei tarvii keitellä pulloja eikä reissussa miettiä missä on mikro jne...

Menkoista Onko kellään joka täysimettää (johantero, Mutteri... muita en nyt muista :ashamed: ), alkanu vielä menkat??
Ja joskus aiemmin imettäneet, kuinka kauan synnytyksestä meni menkkojen alkuun?
Mua ei haittais vaikka kestäisivät poissa vielä piiiitkään, mulla kun ne olivat niin kivuliaat :x

 
Menkkoja ei ole vielä näkynyt eikä kuulunut, ei kyllä tarvettakaan... Esikoisesta menkat alkoivat samoin tein, vaikka täysimetyksellä mentiin 8 kk asti... Niin ne näköjään on erilaisia imetyksetkin :D Eroa esikoisen imetykseen tosin on siinä, että kuopus syö vielä öisin kerran. Esikoinen ei syönyt koskaan yöllä, ei edes sairaalassa.

Huomenna lähden poikien kanssa ihan keskenään ajelemaan vanhempieni luokse, sellaiset 300 km. Tulee varmaan rankka viikonloppu. Maanantaina sitten ajellaan joko kotiin tai miehen siskon luokse pariksi päiväksi kylään. Riippuen miten viikonloppu on mennyt.

jossu + poitsu 2kk 4 pvää
 
pollerolle
Siksakkia:täysimetän ja menkoista ei ole hajuakaan.Minulla myös norm.runsaat ja kivuliaat.Ei oo ikävä.Aikasempien lasten kohdalla olen myös täysimettäny 6kk,yöllä ovat syöneet pari kertaa.Molemmilla kerroilla menkat on alkanu noin 8kk synnytyksestä,toivottavasti nytkin käy samalla tavalla.Niin ja me otettiin se rota-rokote.
 
siksakkia: täällä kans täysimetetään eikä menkkoja oo vielä kuulunu..en kyllä kaipaakkaan.

käytiin neuvolassa, jere oli kasvanu taas mahottomasti. fysioterapeutti tulee kattomaan poikaa, kun se vetää päätä ja kroppaa taaksepäin. välillä on kun banaani.
5410g (4060g)
60.5cm (53cm)
39.8cm (35.2g)

me ei olla vielä päätetty rota-rokotteen kohtaloa. on kyllä melko kallis. tuolta haaparannasta sais sen vähä halvemmalla, mutta pitää vielä miettiä.

nyt Jere kutsuu...
 
Meidän Iina Elinan voi lisätä tuonne listaan!!!

Jossain vaiheessa oli puhetta unirytmistä. Meillä neiti käy nukkumaan yöunilleen n. klo 22-22.30. Nukkuu 5-6 tuntia, syö ja nukkuu kasiin. Saa itekin nukuttua hyvin ja olo on aika virkee =) =) Päivisin ottaa yhet pitkät unet ja yhet pätkät unet... Valvoo siis aika paljon... Onneks ei hirveesti kiukkua ;)

Ihania kuvia teidän vaaveista!!! Pitäis päivittää joskus toi oman neidin kuva kun on hieman kasvanut parin kuukauden aikana!

Nyt rupee kutsu kuulumaan laikkimatolta joten mentävä on...

Mä ja Iina huomenna 2kk
 
Meilläkin oli pojalla tota kaarelle vetäytymistä jonkin verran. Meille auttoi viisi kertaa vyöhyketerapiassa, oli kuulemma lihakset tosi jumissa, kun oli kohdussa ollut huonossa asennossa. Meillä ei neuvolassa mainittu tuosta vetäytymisestä mitään, itse kiinnitettiin huomiota.
 
Jassoo... ...meillä meni sit unirytmi ihan päälaelleen... Poitsu nukkui lähes koko päivän, oli todella väsynyt. Nyt on sit seitsemästä lähtien ollut silmät niin sirkeinä... ...eikä väsymyksestä merkkiäkään... Tottakai kun huomenna ollaan heti aamusta lähdössä reissuun ja vieläpä siten, että auto pitää hakea huollosta heti aamukahdeksalta... Saas nähdä miten tää mamma sit ajelee silmät ristissä...

Muutenkin oon huonolla tuulella. Miehen serkku soitti, että lähteekö ukko tuulastamaan tänään. Sanoin ihan suoraan, että olisi kiva jos et menisi, kun pitäis saada pakattuakin ja muutakin tekemistä tässä olisi ennen lähtöä. No eikös tuo ukko lähtenyt tuulastamaan kuitenkin. KAIKEN HUIPPU ON SE, ETTEIVÄT SITTEN EDES LOPULTA TUULASTANEET KUN TULI TUULENVIRE JUST KUN PÄÄSIVÄT MÖKILLE. Olivat sitten muuten vaan 3 tuntia siellä. :kieh:

Siis olen niin v***uuntunut kuin vain voi olla. Ja varmana mennään miehen siskon luokse ja ollaan niin kauan kuin sisko vain pyytää meitä olemaan. PRKL. Siinä on ukolle sitä omaa aikaa.

jossu erittäin vihaisena
 
Meidän pojalle menee myös selkä kaarelle, tai siis sillein "vnyttää" itsensä välillä S:n muotoon suurinpiirtein. Ollaan kiinnitetty siihen huomiota jo ajat sitten, ja mä vaan ajattelin, että se on ihan normaalia, kun ei neuvolan täti mitää sanonu :(
Oon vaan odottanu, et se korjaantuis itsestään :headwall: mut pitää kyl ottaa puheeksi uudestaan neuvolassa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Meinasitko sitten alkaa antaa jo jotain makuja?

Tuntuu hurjalta, miten eroavia on eri th:n näkemykset tästäkin asiasta :eek: Meidän nimittäin oli sitä mieltä, ettei olisi mitään järkeä antaa edes vielä 4kk iässä ensimmäisiä makuja. Suositteli että jos normaalisti kasvaa, niin 6kk ikäiseksi pelkkää maitoa. No, katsoo nyt...helppoahan tää maitoruokinta on, sen kun kaivaa tissin esille, ei tarvii keitellä pulloja eikä reissussa miettiä missä on mikro jne...

Menkoista Onko kellään joka täysimettää (johantero, Mutteri... muita en nyt muista :ashamed: ), alkanu vielä menkat??
Ja joskus aiemmin imettäneet, kuinka kauan synnytyksestä meni menkkojen alkuun?
Mua ei haittais vaikka kestäisivät poissa vielä piiiitkään, mulla kun ne olivat niin kivuliaat :x
Periaatteessahan terkkojen vissiin pitäis noudattaa tätä 6 kk:n täysimetyssuositusta... Tai ettei ainakaan ennen 4 kuukautta antais muuta kuin maitoo. Mutta erojahan noitten sanomisissa on joka tapauksessa. Joku kirjotti tosta rota-rokotteestakin, ettei terkka ollu suositellut. Meillä taas terkka sanoi, ettei he saa ottaa kantaa puolesta tai vastaan.
Mä tähyilen tän täysimetyksen kanssa tonne tammikuun puolelle. Esikko sai kiinteitä jo 4,5-kuisena, enkä mä siitä mitään hyötyä huomannut olevan. Ei meillä pidentänyt unia tms. Tällä hetkellä ainakin tuntuu, ettei ole mitään kiirusta eikä hinkua kiinteitä antamaan, kun maitoa kerran hyvin tulee. Tiheeseen kyllä syödään. Eli pitäis varmaan tästä lähteä nukkumaan, että jaksaa yöllä heräillä. 1-2 h välein poitsu herää, muutamana viime yönä on saattanut olla 3,5 h tauko! Hurraa! :)

Mulla tuli esikon imetysaikaan kuukautiset, kun typy oli 11 kk. Mutta ihan kivan pitkään pysyivät pois.

Pauline ja poika 2,5 kk
 
eli minä oon tuo esmi tuolla eka sivun listassa enkä oo muistanu olleskaan käydä tääl... :ashamed:

poika synty 18.7,oli melkonen rytäkkä se synnytys ku aamulla puol viideltä menit vedet mut supparit alko vasta ehkä viiden maissa,ja poika oli maailmassa jo puol ysiltä eli 4h...karmeeta oli :LOL:

Nimikin on jo annettu:Touko Viljami Teemunpoika :D Koliikkia oli,mutta onneks ei enää...nyt on kylläkin löytyny uus itkun aihe:puhkes eka hammas jo nyt!Onneksi on kuitenki nyt jo alkanu nukkuun ihan mahtavia yöunia:kympin aikaan nukahtaa ja syömään herää joskus aamukuudelta,siitä sit vielä johonki yhteentoista-kahteentoista torkutaan...

Meilläki ollaan mahottomia äheltäjiä,kovasti koitetaan päästä liikkeelle ja asiaaki on niin paljo että kokoajan pitää porista.Meillä on myös kääntynyt jo muutamaan otteeseen..

Jaa,enpähän keksi nyt muuta selostettavaa =) hyvää syksyä kaikille!
 
aijoo,pitihän mulla noihin kuukautisiin vielä kommentoida et yhet on tullu ja ne oli ihan järkyttävät!tunnissa tuli läpi siteistä,toivottavasti toiset ois jo vähän iisimmät...

täytyy mennä ultraan taas,kun kävin jälkitarkastuksessa ja lääkäri huomas et toinen munasarja on turvoksissa niin pitää tarkistaa et onko kysta tai jotain..Onko kellään todettu?ja mitäs sille sit,onko jotai toimenpiteitä tehty?
 
Multa on leikattu dermoidikysta toisesta munasarjasta oiskohan 2001. Oli kipee ja aiheutti kamalat menkat. Osan munasarjaa joutuivat viemään leikkauksessa, mutta eipä tuo ole haitannut. Yhen yön jouduin olemaan sairaalassa tuon leikkauksen jälkeen.
 

Yhteistyössä