**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Eetu-Vernerin 3kk neuvola kuulumiset.

Pituus: 64cm (58cm)
Paino: 6465g (5385g)

"Kasvanut hyvin. maissi- ja peruna/porkkanavelliä juo. Jutustelee, hymyilee kauniisti. Iho siisti. Jäntevä poika. Kääntyy vatsalleen. Seuraa lelua, tarkkaavainen."

Th katsoi pitkään kun selvis et poika kasvanut kuukaudessa huimat 6cm pituutta. Paino menee alakanttiin oliko nyt 8%. Jotain tuollaista sanoi. Taitaa kaikki ravinto mennä pituuskasvuun ja paino ei siten pääse nousee.
Soseita saadaan antaa jos halutaan. Kasvaa kuitenkin hyvin maidolla ja vellillä. Th vähän ihmetteli kun poika jo kääntyy selältä vatsalleen. Jonkin aikaa jo kääntyillyt ja nyt kuin vanha tekijä. Heh... Kuulema kehitykses vähän edellä...

Me vieläkin odotellaan sit ekaa kunnon itkua. Poika vain naureskelee. Päästänyt kyllä meidät todella helpolla. Todella tyytyväinen. Monet muutkin jo huomannut ettei poika itke, pientä kitinää vain jos nälkä.
 
Meillä oli eilen 4kk neuvola

Pituus 63,5cm
Paino 6550g
:heart:
Oli siis lääkärineuvola, kaikki oli hyvin. Silmät vaan rähmii edelleen :/

Neiti menee nykyään jo ennen puol kasia yöunille. Kellojen siirron jälkeen nukkumaan meno siirty ensin kasiin ja nyt on vielä aikastanu siitäki. Ei vaan jaksa valvoo. Päiväunia nukkuu kyl tosi huonosti et eipä tuo ihme oo, vaikka väsyttääki. Kuhan ei tosta enää paljo aikastais. Esikko meni vauvana pitkään jo kuueltä yöunille, eli iltapuurolla oltiin viiden maissa :) Siinä ei paljo iltasin sit lähetty mihkään...

Onkohan nuissa lastentarvikeliikkeissä joulun jälkeen alennusmyynnit kans? Vois sitä turvaistuinta alkaa katteleen, vaikka eihän sitä vielä tartte mut kuitenki...

Tänään oli kunnon kikatuskonsertti kun molemmat neidit käkätti toisilleen :D
 
Meidän perheessä me tytöt sit sairastellaan... Iinalla nokka vuotaa, onneks ei ole kuumetta. Isompi tyttö toista päivää kuumeessa ja flunssassa, ja minä ite kuumeessa. Joka paikkaa särkee ja silmiä kirvelee, taitaa rähmiäkin toinen silmä. :( :/ :'(
Onneks Iina on kuitenkin suht koht hyväntuulinen flunssasta huolimatta. Nauro muuten eilen eka kerran mulle ääneen. (Isille kuulemma nauranu jo muutamia kertoja ;) )

Me alettiin muuten kestoilemaan (ainakin osittain). Sain kaverilta kokeiluun muutamia vaippoja sekä kaavat niitten tekoon. Kai mun sit pitäis osata ommella niitä kun ompelualan koulutuksen olen saanu...

Ajattelin sit antaa tytölle perunaa eka kerran viikonloppuna. Jänskättää oikein miten käy...

Ei kun nythuilimaan,kerta tytötkin nukkuu...
 
Pikaisesti 3kk neuvolakuulumiset..

Paino 6250gr ja pituus 62,3 ja pipo 43,2. Iho siisti ja reipas poika. Kasvaa hyvin rintamaidolla ja voi siis huoletta jatkaa täysimetystä.

Piikin anto oli kyllä aikamoista itkua mutta pian jo naureskeli neuvolatädin höpsöttelylle. Sitten poika nukkuikin viiden tunnin päikkärit! :eek: Annettiin siis piikki ja rotalääke. Liekkö ne sit väsyttäny... Muuta sivuvaikutusta ei onneksi tullut, illalla oli jo pirteä oma iloinen itsensä.

JoannaH ja Veeti 3kk

Tässä Veetiläisen tuore kuva! Kuola valuu kovasti..... :xmas:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1231996.jpg
 
Ruokailusta...

Meilla menee näin:

noin 7,30 yleensä vaan maitoa ja luumu sosetta, tänään tosin söi puuroa noin
0,5dl ja vähän sosetta
maitoa 150ml
noin 11 kasvissosetta noin puoli purkkia ja vähän hedelmä sosetta päälle
maitoa 90-120ml
noin 13 200ml maitoa
noin 16,30 puoli purkkia kasvissosetta, vähän hedelmää päälle
90-120ml maitoa
noin 18,15 maitoa noin 120ml
19,30 puuro 0,5dl+hedelmäsosetta
20,15 maitoa 150-200ml

Tänään kun söi aamulla puuroa niin se ol noin 7 ja maito sit puol kasin jälkeen..
 
Heippa pitkästä aikaa!

Kävin lukemassa viimeinkin tätä palstaa, on ollut niin kiireen täyttmä syksy ettei yhtään koneelle ole ehtinyt istahtaa.

Eliaksen kanssa on kuljettulääkärissä. Sairaalassa oltiin viikko :'( samalla löytyi synnytyksen yhteydessä keuhkoijin jäänyt neste :'( :'( kuulemma perusongelma täällä meillä päin kaikilla tehon lapsilla, mut käytäntö vaan kuulemma olis että tutkia pitäis ennen kotiutusta, no meillä ei tokikaan tutkittu ja sairaalaan päädyttiin :'(
Vielä on yksi tutkimus edessä :'( sen jälkeen kaiken pitäisi toivottavasti olla hyvin.

4kk neuvolassa pituutta oli 65cm ja painoa 7400g. Lääkäri kehuskeli että hyvin on rintamaidolla kasvanut :) Eikä kuulemma mitään kiirettä tavalliseen soseeseen. Kova on poika liikkumaan kääntyili jo enne 3kk ikää ja nyt liikkuu jo tosi paljon. Lääkäriltä meinasi pöydältä tippua :LOL:

T:Ansku ja Elias
 
Kiva kuulla teistä aurinkoinen81 pitkästä aikaa, vaikka olikin ikäviä uutisia. :hug: Toivottavasti Eliaksella olisi nyt kaikki kunnossa ja saisitte nauttia vauva-ajasta ilman lääkärissä tai sairaalassa ravaamista!

JoannaH ja aurinkoinen81: Täällä myös täysimetyksellä kasvettu hyvin, mitat 4 kk neuvolassa 6670 g ja 64 cm. Tyttöjen keskikäyrällä menee.

JoannaH: On pitänyt sulta kysyä, että lainasitko aikanaan kirjastosta sen "Imetysopas"-kirjan, josta vinkkasin odotuspuolella? Hyvä kirja mun mielestä.
 
Heipsansaa

Tässä sitä ollaan hereillä, vaikka pitäs olla nukkumassa. Mutta kun kerran koneelle jumiuduin, niin tulin tänne kertomaan kuulumisia.

Eetu täyttää sunnuntaina 4 kuukautta. Käytiin neuvolassa ja siellä ne ottavat Eetun pituuskasvun seurantaa. Miinuksella mennään... Olikohan -2.1? Ei muista.

Tässä mitat. Suluissa kolmen kuukauden.
Paino: 5925g (5240g)
Pituus: 60cm (57,7cm)
päänymp.:39,7cm (38,7cm)

Meillä ollaan oltu velleillä kuukausi. Ja osittain ollaan rintamaidolla. Ja nyt sosetta ollaan annettu 2 viikkoa. Yöunet ei oo kyllä yhtään parantunut. :| Elikkäs mun pitäis olla nukkumassa. :p

Että tämmöstä täällä.

Viipi ja Eetu
 
Tervetuloa mukaan uudet! :flower:
Lisäsin laittamanne tiedot etusivun listaan. Jos haluatte, niin laitan tietysti myös vauvan syntymämittoja, syntymäpäivän yms.
Ilmoitelkaa tänne tai suoraan y-viestillä.
Ainakin johkilla on siellä nyt pelkkä nimimerkki ja vauvan nimi...

Synttärionnittelut kaikille lisävuoden merkanneille :)

 
No niin... Lääkärissä sitä tuli käytyä ja tuloksena silmätulehdus, kummallakin, mulla ja Iinalla. :( :( Samoja tippoja saatiin kumpikin. Mulla on sit maanantaina vielä laprakäynti kun tulehdusarvot hieman koholla... Iinalla oli muuten kaikki ihan ok. Että suppoa vaan jos kuume nousee ja paljon nestettä.

Tällasta täällä.

Mä ja Iina 3½kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja kutkutus:
JoannaH: On pitänyt sulta kysyä, että lainasitko aikanaan kirjastosta sen "Imetysopas"-kirjan, josta vinkkasin odotuspuolella? Hyvä kirja mun mielestä.
Ei tullut lainattua.. mutta sen äitiyspakkauksessa tulleen oppaan kyllä luin. Mutta onneksi tuo imetys lähti hyvin käyntiin melkein heti. =)
 
|O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O
Sori tällainen aloitus mutta tää mamma on tosi väsy.... Nyt on muutama yö mnety niin että ollaan vähän väliä hereillä ja tuttia pitää suuhun saada useamman kymmen kertaa... Aloittaa vaille 12 ja siitä sit joutuu kirmaamaan sängyn vierellä. Männä yönä tuolloin tuttia jouduttiin laittamaan varmaan 5 kertaa. Ja aikaa meni noin puol tuntia... Sit 2 aikaan piti saada ruoka... Ja taas puol 5 hereillä ja taas meni pidemmän aikaa ennenkuin nukahti.... Sit ollaan taas 6 jälkeen valmiita nousemaan ylös....
Arvata saattaa että nyt oltais ihan valmiita nukkumaan....
Ruoka ei taho maistua....
Mulla 3 epäilystä eli hampaat,korvatulehdus tai loppu viikon kääntymään opiminen...
Muilla samanlaista?
 
Toistamiseen äidiksi :hug: Tiedän tunteen.
Meillä on nyt viimeset 1½kk ollu yhtä hulinaa öisin. Nyt on onneks parina yönä heränny vaan parin tunnin välein. Aina vaatii tissin. 6 kertaa söi viime yönä. Tää on edistystä kun välillä heräsi 10-15 kertaa yössä.
En ees muista millon oisin nukkunut putkeen 2 tuntia pidempään.
Mut tähän tottuu...
En jaksa päivisin kyllä tehä yhtään mitään muuta kun Eetua hoitaa. Eetu ei viihdy ollenkaan yksin. Kotityöt on tekemättä. Ei voi vieraitakaan pyytää kun on sellainen kaaos täällä. Mut en vaan jaksa...
Keskiviikkona on nyt Eetulla se fysioterapia.. Vähän jännittää että mitä nyt sanoo. Mun mielestä tilanne on kyllä korjaantunut parissa viikossa tosi paljon. Kääntymistä harjoitellaan kovasti. Ei vielä onnistu kuitenkaan. Pään asento on mun mielestä suoristunut huomattavasti.
Nyt pitää mennä. Eetulle tuli hikka ja hermostui..

Lotta84 ja Eetu 4kk1vko
 
Murr.. Eilen olin niin v*******unut, ku annoin Eetulle Piltin Päärynäsosetta... No en ruvennu sitä maistelemaan ku kansi napsahti ihan normaalisiti ym..!! Sit ku olin puol purkkii syöttäny kaapisin lusikalla purkin sisäreunasta ja lusikka töksähti siihen, ihmettelin että mitä.. ja sit katoin ni jeejee siitähän puuttuu lasinpalanen! sit pistin lusikallisen sitä omaan suuhun ja arvaatkaa oliko mun suu täynnä semmosii pienii lasinsirui... Ja Eetu söi sitä n. puol purkkii!!! Soitin sit tk:n päivystyksee ja käski seurata tilannetta et tuleeks puklun tai pissan/kakkan mukaa verta tai muuttuuks kärttysemmäks ku yleensä on tai levottomaks.. ei ainakaa viel mitää oo tullu mut nukkuu vieläki yöunii (piti ihan käy tarkistamas et hengittääkse :heart: ) Sit soitin hiukan aikaa sit Pilttiin ja siel on nyt joku tulos hakemaan sitä purkkia tutkittavaks... Kyllä pisti harmittamaan tommone!!! :'(


No mutta ei mulla muuta .. tsemppiä yövalvojille :hug:
 
Ssammakko: Hui kamala! Toivottavasti Eetulle ei tule nyt mitään.


Meillä tänään näköjään taas huono päivä Jannella.
Nukkui omassa sängyssä 30 min ja sit laitoin ulos nukkumaan. On nyt nukkunut 2 tuntia ja olen 7 kertaa käynyt tuttia laittamassa ja hytkyttämässä vaunuja. Kohta otan sisälle jos ei nyt rauhotu.

Inhottaa tuo ramppaaminen kun kämppä viilenee sisältä kun ovia saa aukoa vään väliä.

Neiti-84 ja Janne 3,5kk
 
Neiti-84 meillä ei ole koskaan Lauri nukkunu 1 tuntia pidempiä päikkäreitä, että minusta ainakin se 2 tuntia kuulostaa jo pitkälle! =)
Täällä viihdytään paljon lattialla ja sylissä.
Tänään kävin hierojalla ku mies osti synttärilahjaks jonkun kerran, niin löyty kyllä hyvät jumit tuolta vasemmalta puolen niskasta melkein häntäluuhun asti...johtunee tuosta vauvan kantamisesta kun aina vasemmalla puolen kantelen...oli hieroja sitä mieltä, että pitäs yrittää sillä toisellakin puolella kantaa, olin sitä mieltä että helpommin sanottu kuin tehty!
 
Ssammakko HUI! :eek:
Taitaa olla laadunvalvonta aika heikkoa vauvojen purkkiruuissa kun niistä löytyy vaikka sun mitä :headwall:
Täällä pidetään peukkuja ettei Eetulle tullut mitään :hug:

karvatonkoira Sama juttu täällä, ihan jumissa paikat ja syykin taitaa olla sama :snotty: Mä kun oon oikea kätinen niin kannan lähes poikkeuksetta vauvaa vasemmalla puolella että saapi edes jotakin tehtyä toisella kädellä ;)

Jaksamista kaikille ketä sairastaa, valvoo yöt yms. :hug:


Meille ei sen ihmeempiä kuulu. Arki on aika hyvin rytmittynyt:
n. klo 8.00-9.00 herätään
Julius nukkuu yhdet aamupäivätorkut n. 15-30min.
Päiväunille n. klo 12-13
nukkuu 16-17 asti
illalla ottaa yhdet tai kahdet tirsat ja yöunille meno vaihtelee päiväunien pituudesta, iltatorkuista yms. riippuen klo 20-23

Päikkärit nukkuu aika hyvin vaunuissa. Muutaman kerran pitää tuttia käydä laittamassa suuhun ja yleensä tulee kerran nälkä kesken unien, otan sit sisälle syömään ja tisuttelee unissaan :) Välillä vien vielä takaisin ulos nukkumaan, toisinaan taas jatkaa unia vielä pari tuntia sisällä.

Mulle on vähän epäselvää että kuinka kauan olisi hyvä ulkoilla milläkin säällä??
Täällä on ollut max. 8 astetta pakkasta ja sinä päivänä ei kyl oltu ulkona kuin tunnin lenkki. Samoin hankaluutta tuottaa pukeminen ulos, vaunuun, autoon&kauppaan jne. Julius on aika kuumaverinen kaveri, tai sitten nuo kärrit on niin lämpimät, että yllättävän vähillä vaatekerroksilla tulee hiki :)

Elän kyllä elämäni onnellisinta aikaa nyt, oon niin äärettömän onnellinen tuosta pikku nyytistä :heart: :heart:
On saanut äitinsä hurmattua ihan täysin. Oikea äitin aurinko, hymyilee ja nauraa ääneen tosi paljon ja tykkää ihan mahdottomasti kun hänen kanssaan hassuttelee. Nykyisin osaa jo "vaatia" kaikkia hassuja juttuja, suu auki odottaa ja nauraa kaikelle mikä vähänkin poikkeaa "normaalista" käyttäytymisestä =) :heart:

Kääntymistä ei ole vielä keksinyt eikä hampaita ole vielä näkynyt. Sylkea tosin valuu aika reippaasti ja kaikki minkä käsiinsä saa menee suuhun, ikeniä taitaa kutittaa aika paljon aina välillä.

Ja huh huh tätä ajan juoksua :eek: Vastahan mä tein plussa testin, puhumattakaan siitä kun tuskailin ikävissäni heinäkuussa osastolla ja ikävöin vauvaa syliini...ja nyt äitin pikku mies on jo päivää vaille 4kk!
 
onko muita joiden vauvat ei osaa syödä tuttia? Meillä Elias ei sitä oppinut ikinä syömään, ja nyt jos tutin antaa poika imee sitä niin "tehokkaasti" et unohtaa samalla hengittää :'( no lääkäri sit kielsi tutin antamisen. NYkyään meillä aan syödään noita sormia kokoajan.. Mitä kannattaa tehdä ettei ne kokoajan olis suussa?
Leluja Elias ei suuhun laita, katselee niitä kyllä. :)

Masullaan meillä vietetään suurinosa valveilla olleissa ja siitä jo lähdetään usein kierimällä liikenteeseen. Yllättävän äkkiä pienet ruoeaa liikkumaan ja haluaa tekemistä. Nytkin leluja pitää olla käden ulottuilla, muuten tulee kamala huuto.

Kuinka moni heinäkuisista käyttää kestovaippoja? Ja mitä käytätte? Mä surukseni huomasin et meidän harsotaitos alkaa jäädä liian pieneksi.. joten täyttövaipat kaivoin äsken esiin. Hahtuvavilliksiä käytetään tuossa päällä :)

Kutkutus jos näet tämän laitatko vaikka sähköpostia, yritin laittaa sulle päin mut tulee aina takaisin.

Mukavaa viikkoa kaikille. Kuka muuten nykyään laittaa tuonne ekasivulle noita tietoja? Huomasin just et meillä lukee pelkkä pojan nimi ja joillain tietojakin.

T:Ansku ja Elias 4kk
 
siksakkia
Meille ainakin annettiin neuvolasta ohjeeksi et ulkoilua mahdollisimman paljon, ja sään mukaiset vaatteet. Meillä Elias nukkuukin noin 4tunnin päikyt ulkona, ja yleensä ulkoillaan vielä esikoisen kanssa sen lisäksi noin tunti jos ei Elias nuku sillon.

Varmasti paljon myös lapsesta kiinni kuka viihtyy ulkona. Elias on tosi mielellään ulkona kun saa olla liinassa, mut hereillä ollessa ei yhtään viihdy rattaissa.
 
Täällä olis yks tyttö joka ei suostu ottamaan tuttia... Monesti olen yrittäny antaa, mutta ei ota edes yhtä imua siitä, pulauttaa heti pois. No eipä tarvii vierottaa ja tyytyväiseltä tuo vaikuttaa ilmankin. Nyrkit menee suuhun onneks vaan sillon kun on nälkä.

Olenpa minäkin ruvennu kestoilemaan. Sain kaverilta lainaan mutamia Fuzzin täyttöjä ja niillä kokeiltiin. Nyt olen ise ommellu Pul-täyttövaippoja ja oon ihan tykänny.

Täällä rupee pikkuhiljaa sakki parantumaan. Silmät enää hieman rähmii ja yskä raikaa välillä. Kuume on onneks kaikonnu veks :) Toivottavasti tämä tästä...

Hui kun kuulosti hirveeltä toi Ssammakon ruoka juttu. Saa näemmä olla tosi tarkkana nykyään noiden valmisruokapurkkejen kanssa. Toivottavasti ei Eetulle tullu mitään :hug:
 

Yhteistyössä