**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

aurinkoiset terveiset

Jerellä on puhjennut eka hammas :) :heart: Sitä se varmaan kiukkusi öisin, kun ei nukkunu viime viikolla kunnolla. Viime yönä ei enää heränny kun kahesti, jospa nuo yöt alkas rauhottumaan.
Mie oon lopetellu päiväimetystä, kun ei poika rauhotu syömään tissiä vaan touhuaa kaikkea muuta ja puree kun ikeniä kutittaa. Meillä kans ryömitään vähän, enempi liikkuu napansa ympäri ja pääseen sillä tavoin tavaroihin käsiksi.

Joannah: minäki oon ruvennu selailemaan hääsivuja. oishan se kiva mennä naimisiin mutta taitaa olla turha outtaa kosintaa.
uus vauva ois myös kiva, mutta ollaan suunniteltu että valmistuisin eka ja kerkeisin olla töissä vähä, että sais sen paremman äp rahan.

profiilissa uusi kuva
:heart:
 
Ihana söpöstys hapsiaisella :D

Meiän pirpana on kans taas nuhassa, musta tuntuu et viimeset kaks kuukautta on ollu pelkkää niistämistä :/
Viime yönä neiti ei heränny ollenkaan syömään ja parina edellisenä yönäki on vaikuttanu siltä, et sillä ei oo ollu nälkä. Loppuiskohan meiän yösyömiset tähän :)
 
hapsiainen84, uskon enemmän siihen että vielä tänä talvena tulee kaks metriä lunta ja -30 pakkasta kuin että tuo minun mies kosisi! Ei tasan taatusti. :LOL: Pitää itellä kerätä rohkeutta karkauspäivää silmällä pitäen... ;) Meilläki olis uus vauva mielessä... ja kun ei ole vielä rahaa järjestää mieluisia häitä (kun sais vieraat ruokittua ja kivan mekon ja sormuksen) niin saapi se vauva tulla ensin jos on tullakseen. Jos vaikka 2009 kesällä meidän 10v päivän kunniaksi... :whistle:

p.s. mullaki uus kuva profiilissa, joululomalla otettu.
 
Pikaiset kuulumiset.. Eilen oli 6kk neuvola. Mitat (suluissa 5kk) 8560g (8240g) ja 71,4cm (68,3cm), päänympärys 45,6(44,5). Kirjoitti näin: "Tarkkaavainen, seurailee. Pituuskasvu tasaista, sairastellut, painoa tullut vähemmän. Viljat ja liha ruokavaliossa. Vatsalleen kyynärnojassa, vatsalleen ei käänny. Selällään ollessa siirtyy akselinsa suunnassa, jalkoihin alkaa varata. Paljon tuottaa erilaisia ääniä, suuntakuulo +/+."

Painoa oli tullut kuulema liian vähän (tipahti reippaasti omalta käyrältään) mutta voi johtua tuosta sairastelusta. Eetu on nyt onneksi taas terve :) Seuraava neuvola on sitten 8kk iässä.

Pitää kirjoitella myöhemmin lisää. Nyt vähän kiire

Lotta84 ja Eetu 6kk1vko5päivää :)
 
meillä viime yö oli kauhee....minea itki lähes koko yön,oli pieni niin tukossa.
mä oon itekki ihan sika väsyny kun oon jo monta yötä nukkunut tosi huonosti kun minea on ollut kipee...
kaiken tän muun mukavan lisäks meillä alkoi tänä aamuna klo.7.00 ainakin kuukauden kestävä pesuhuoneremontti,ihan kauheeta kun ei oo mitään pesumahdollisuuksia,pesukonetta ei voi käyttää ja puolet kämpästä on eristetty muoveilla,antakaa mun kaikki kestää....

en nyt tiiä et vienkö mineaa lääkäriin vai mitä tekisin,on niin vaikee toi pienen neidin olo...

mimima+minea 6kk3pvää
 
Hei!

Ei ole täällä tullut pahemmin käytyä edes lukemassa... :ashamed: meillä on mennyt älyttömän hyvin tytön kanssa. On niin iloinen ja huumorintajuinen.. =) kaikki aina kysyykin että eikö se ikinä huuda.. :LOL: ja on kyllä tosiaan hyvin vähäistä! onkohan äidiltä perittyä.... :whistle: Mutta tosiaan, asiaan...rupesin vaan kyselemään kun tässä viikot ja kuukaudet humisee mennä niin kuinka monella töihin meno häämöttää..? minun pitäisi mennä osa-aikaisesti töihin ja tuntuu niin pahalta tytön puolesta... :ashamed:
 
Mimima Utelias kun olen niin kävittekö lääkärissä?

Esikoinen Vanhempainvapaa loppuu maaliskuun alussa, mutta töihin ei onneksi tarvi viel mennä..

Muuten täällä ei ihmeitä. Neiti on toipunut rs-viruksesta ja konttaus harjoitukset jatkuvat.

Aamu unet on lyhentänyt 45 min mittaisiksi ja iltapäivällä nukkuu eka puol tuntia ja jos on nopia niin sit nukahtaa takas ja nukkuu noin 1,5-2 tuntia.. Muuten on aikamoista pelleilyä. Yöllä nukkuu 10-11 tuntia
 
TOISTAMISEEN ÄIDIKSI!!!juu kyl me käytiin lääkärissä eilen ja korvatulehdushan se taas oli,toinen jo tänä vuonna,kääk!!!
nyt on saanut kolme kertaa antibioottia ja tuntuu ku se alkais pikku hiljaa helpottamaan.
on se kyl niin inhottavaa ku noinki pieni on kipee,muuten niin iso tyttö jo mut kipeenä tuntuu et on viel niin vauva.
 
Hei vaan kaikki!

Kaikki hää intoiset mulla olis kaapissa hääpuku myytävänä! :D Halvalla lähtee kohta pois tilaa viemästä.

Meillä harjoitellaan kävelyä. ottaa jo askeleita kun seisottaan. ja sitä pitäiski tehdä koko ajan. Yöt on meil rauhottunut kun aloitettiin MLL:n unikoulu. Ja päivä rytmi alkaa olla jonkinlainen jo. Kohta mennään nuorten äitien kahvilaan. Ja sitten hierojalle.

Alkaa pahasti epäilyttää että meil on tulossa toinen... vaikka jo eilen soitin työnantajalle et tuun toukokuussa töihin.

:hug: Niille joilla lapsi sairastaa! meil ei oo ollut viel oikeastaan kun yks mini flunssa jos niin voi sanoo.

Mut pitää mennä herätteleen matiasta et keretään sinne kahvilaan...

Mukavia viikonloppuja heinämammat!
 
En oo pitkään aikaan kirjottellut.

Meillä tyttö on nyt 6kk ja eilen käytiin neuvolassa painoa oli 8400g ja pituutta 69cm. Tyttö kääntyy mahalle ja selälle takas kohta alkaa konttamaan ja istuu mutta tasapainoa ei oikeen hyvä vielä eyyä saa katsoa että ei mee nenälle.
Tyttöllä on jo puhkennu 2 alahammasta ja ylös on nyt tulossa kuolaa aivan hirveästi ja sormet kokoajan suussa.
Meilläkin sairastelttin flunssaa justiin mutt onneksi ei saanut korvatulehdusta.
Huomenna olis sitten taas vauvauinti ei olla nyt oltu kahteen kertaan kun oltiin sairaana mutta nyt ollaan paremmassa kunnossa.

terv. sanna ja vilma
 
Meillä taas heräillään 2 tunnin välein, kun flunssasta parannuttu. Viime yönä esim. nukahti klo 20, heräsi 22, 24, 02, 04, 06 ja sitten 08 noustiin ylös. Joka hiton kerta vaatii tissin... Pitäis aloittaa joku unikouluhomma mutta en millään jaksais. Mutta pakko kai yrittää tai tää jatkuu tällasena ikuisesti. Neuvolan mukaan kyse on siitä, että Eetu ei vaan yksinkertaisesti osaa nukahtaa itse uudelleen kun heräilee univaiheiden välillä. Herää siis melkein minuutilleen 2 tunnin välein.
 
Nyt loppu meillä imetys. Jerellä on kaksi pientä hammasta alhaalla niin eilen puri kaks kertaa nänniä ihan täysillä. Toisella kerralla vuos vähän verta, niin päätin että nyt loppu. Oisin muuten voinu vielä imettää. :ashamed:
 
Tossa muutama päivä sitten sanoin et neitillä ei ole aikomustakaan lähtee liikkeelle... Nyt sitten pyöritään kovasti lattialla ja mennään pikkusen eteenpäin :D Äkkiä se kehitys sitten tapahtuu kun homman hoksaa.

Räkäinen on edelleen, mutta ei ole onneks menny pahemmaks, ehkä jopa parempaan suuntaan. Yönsä onneks nukkuu ihan hyvin, korkeintaan kerran saa peitellä. (Ei ole kuukauteen syönny yöllä).

Nyt pitäis mennä tekemään suolaista piirakkaa ja laitta se leivinuuniin muhimaan. Ja sen kanssa on tarkoitus korkata viinipullo pitkästä aikaa...

Hauskaa viikonloppua kaikille!!!
 
|O Mulla taas leviää pää tämän ihottuman kanssa... :'( :'( :'( iho on niiiiin kipeä. Kämmenselät on ihan verillä ja kaulan iho on todella kipeä ja silmäluomet. Kiva haaveilla häistä ja sit ite on kuin rupisammakko ympäri vuoden. Pakko kai mulla on mennä lääkäriin tämän kanssa. Korttarikuuri auttaa sen hetken mutku lopettaa, ihottuma ja kutina palaa takaisin. Valohoitoon haluaisin, mut ei oo rahaa eikä mihinkään muuhunkaan ihottuman hoitoon. Vakuutus ei korvaa mulle mitään, kelalta saa jotain lääkekorvausta jos on lääkärin määräämä. Tänään on NIIIIN HUONO PÄIVÄ. :'( :'( :'(
 
Ja terkut sitten neuvolasta...

Terhakka tyttö. Kasvu ja kehitys ok... Rohinaa kuuluu hieman (flunssa päällä), mutta korvat terveet. (Onneks)
Tutkimuksen teki lääkäri ja mä en saa mitään selvää mitä kirjoitti neuvolakorttiin! :kieh:

Mitat oli sit 8340g ja 69cm. Tullu kuukaudessa reilu 600g painooja 1,5cm pituutta...
Seuraava käynti onkin 9kk iässä.
 
Heipparallaa pitkästä aikaa :)

Meillä Eetu yli 39,5 kuumeessa.. :/ käytiin eilen korvat tarkistuttamassa muttei siellä vielä ainakaan mitään ollut. Huutaa vaan koko ajan kun on hereillä ja nukkuu huonosti.. :( Eikä se suostu syömään ku maitoa, tai no vähän aikaa sit sain puol prk sosetta annettuu.. voi voi, toivottavasti menis pian ohi!

Ryöminyt hän on nyt noin kaks viikkoa. 6 kk neuvolaan ei olla vielä päästy ku ensin mä kipeenä ja nytten sit eetu..

No mut koitan taas hiukan ahkerrammin käydä täällä lukemassa teiän kuuluumisia ym! :)

Sammakko ja Eetu 6kk!
 
Meidän poika tänään 6kk :heart:
Perjantaina sitten neuvolaan.

Meillä ollaan nyt oltu vähän yli 2 viikkoa ilman yömaitoa ja yöt ollut sen jälkeen aika katkonaisia. Tuttia saa olla laittamassa ihan älyttömän monta kertaa.
Nyt kaksi viimeistä yötä on onneksi ollut jo paremmat. Tuttia ei tarvitse enää olla laittamassa niin monta kertaa ja aamutkaan eivät ole enään katkonaisia. Eli nyt alkaa toivon mukaa helpottamaa.

Meidän muksut onneksi ovat nyt olleet terveenä. Flunssa oli eikä sitä enään haluta! :)

Jaksamisia kaikille mammoille joilla kipeät lapset! :hug:

Neiti-84 ja poika tasan 6kk.
 
Mä sain kutsun Lordi-elokuva maailman ensi-iltaan! :D Ois viikon päästä.. jos tämä mami pääsis vähän tuulettumaan. Tilaisuus alkaa klo 20 ja varmaan elokuvan jälkeen lähtisin heti kotiin. Jokohan voisin kauravelliä ruveta tarjoamaan iltapalaksi? Kohta kuukausi opeteltu kiinteitä, syö hyvin kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Isi vois sitte antaa velliä mun poissa ollessa.
 
Pikaiseen kuulumiset:

Niilo sairastui kuumeettoman keuhkokuumeen.. vein yskän takia lääkäriin, ei ollut siis edes kuumetta!!! :eek:

Niilo ei syö kiinteitä, eikä osaa juoda pulloista eikä nokkamukeista. Syynä ilmeisesti kireä kielijänne, joka täytyy leikata.. :(

Mä kävin siellä psykologilla... no joo.. olihan se kokemus.. olo on kyllä ihan ystävien ansiosta jo paljon paljon parempi :heart:

Luin kyllä jutut, nyt vaan niin kiire ettei enempää tällä kertaa.. :wave:
 
pollerolle
Meillä on nyt viikon verran yöt ollu yhtä helv...Hyvin käy nukkumaan mutta siinä kahden aikaan alkaa riekkuminen:istuu sängyssä ja konttaa ja meluaa.Sitten kun saa asettumaan (laitan takasin makuuasentoon ja tutin suuhun)niin menee joku 5-10 min niin taas on neiti istuallaan ja huutaa. Tätä kestää noin tunnin tai puolitoista ennenkuin jatkaa kunnolla yöuniaan.Tissiä ei syö enää yöllä,elikkä sen takia ei huutele.Tiedän kyllä että kuuluu kehitykseen kun on oppinut istumaan ja konttaamaan niin sitten yölläkin pitää harjoitella.Mutta ei oo kivaa,ei.Nyt ostin neitille unipussin ja se on jonkun verran rauhottanu unia.Oisko muita vinkkejä?

Meidän pieni vauva (6 ja puoli kk)muuten nousee seisomaan sohvaa vasten:konttauskypärä on meillä kovassa käytössä :)
 
Ihanaa! =)
Poika nukkui viime yön hyvin. Pitkästä aikaa. Tuttia laitoin vain klo 23, 05 ja 6.30 aikaa. :)
Tuntuu niin hyvälle kun sain nukkua kunnolla ja tämä tuttirumba alkaa hellittää.
Kyllä se kaksi viikkoa oli jo tarpeeksi tätä tuttirumbaa.
 

Yhteistyössä