*HEINIKSET 2008*

...Tai ainakin tuntuu pitkältä ajalta... Oon kyl käyny lukemassa mut koirjottaa en o jaksanu, kait ku ei o oikeest mitää asiaa =) Meillä menee hienosti; yleensä käydää nukkumaa 22-22.30 ja herätään syömään aamu 5-6, eli ei voi valittaa :)

Masuvaivoista: ne pienet kitinät mitä meillä oli, on historiaa, ainakin toivottavasti. Eli Rela tippoja annan vieläkin päivittäin sekä cuplatonia. Mun mielest Cuplaton on auttanu hyvin, vaik toiset sanoo ettei siitä olis apua. meillä tosin meni 2-3vk ennen ku tulosta (kunnon pieruja) alko tulla.

Maggie71: suosittelisin sulle molempia käyttöön eli Rela tipat kerran päivässä 5 tippaa ja myös disflatyliä! Meillä auttoi tuo cuplaton mut Disflatyl on kuulemma tehokkaampaa. Oonmyös kuulle et Rela tipat ei välttämättä olis se tehokkain mut niitä on niin helppo antaa kun ovat nestemäisiä. Gefilus kapselit olis tehokkaampia mut sieltä se jauho pitää tyhjentää lusikkaan ja antaa esim maidon kera. Gefilus kapseleista kannattaa ostaa se kallimpi "PLUS" versio koska siinä ei ole ollenkaa maitotärkkelystä, jota esim "BASIC" -versiossa on. Toivottavst ymmärsit jotain tästä sepostusesta =) Kovasti voimia ja tsemppiä! Suosittelisin myös vyöhyketerapiaa jos kovin masu vaivaa.

Mitähän muuta..Hymyistä: täällä myös hymyillää jo ihanasti! Ja kovasti on myös asiaa =) Eilen oli mummi ja vaari käymässä ni E jutteli kovasti. Kyllä oli isovanhemmat taas kerran ihan myytyjä =)

Mulla on huomenna jälkitarkastus mut en o ehtin miettiä ehkäsyä enkä koko seksiä, ei vois vähempää kiinostaa...Ukko parka... |O Viimeks mulle laitettii hormonikierukka jälkitarkastuksen yhteydes mut se ei sopinu vaan tiputteli koko ajan puolen vuoden aikana. Sit kyllästyin ja poistatin sen. Kierukan lisäks vois kuulemma syödä minipillereitä jotta ehkäsis vuotoa mut en näe siinä mitää järkeä. Nää omat hormonit riittää mulle, kiitos! Ei tarttis enää pillereistä niitä lisäillä sen kierukan lisäks...

Täällä alkoi tänää seurakunnan kerhot, jotem meillä 5-v ja 3-v pojat kerhossa ti ja to 9-12. Ihanaa olla rauhassa kotona mut on toi lähteminen aamulla iak rumba...

Nyt keittää kahvia ja syömää omenapiirakkaa :p Mukavaa, kirpeän aurinkoista syyspäivää ja jaksamista kaikille!

Neleka ja E 8 viikkoa :heart:
 
Kiitos vinkeistä [/b]Neleka! Eilen kävinkin apteekissa ja ostin disflatyliä. Olisin ostanu Rela-tippojakin, mutta olivat loppu. Tuskin ehtivät kuitenkaan heti auttaa, mutta eilen illalla meillä ei ollut iltahuutoja :D . Tyttö nukkui eilen lähes koko päivän, joten yöllä sitten nukuttiin lyhyempiä pätkiä kuin ne normi 6 tuntia.

Hymyt ovat kyllä valloittavia! Kun aamulla saa leveän hymyn, pyyhkii se pois illan huudot mielestä =)

Meinasin tuota hormoonikierukkaa kokeilla nyt ekaa kertaa. Ajattelin siirtyä suoraan siihen, kun kuitenkin on tarkotus hakea pysyvää ratkaisua. Täällä se laitetaan kolmen kuukauden sisällä synnytyksestä esim. jälkitarkastuksessa tai sitten kun kuukautiset alkavat. Mulla yleensä menny reilusti yli puoli vuotta, jopa vuodenkin, ennen kuin nuo ihanuudet palaavat.

Pitänee lähteä ruuanlaittoon!

Maggie
 
Meillä on monesti auttanu masullaan pötköttely masuvaivoihin.Eka tulee röyhtäisyt ja sit kunnon pierut piälle :D
Disflatyliä en oo enää 2 viikkoon pojalle antanu,varmaan on pienen masu jo tutteliin tottunu.Ei oo ollu masuvaivakitinöitä vähään aikaan.Nyt tuntuu nälkä olevan joten palailen joskus.

Ievaliina ja Jooseppi 8 vkoa ja 1 pvä
 
RouvaSumppisuu
Berliininmunkin tuoksuista päivää :LOL: . Eilen just vannoin miehelle, että ennen perjantaita ei mitään suklaata (mennyt ihan överiksi tää suklaanmussutus raskauden jälkeen) tai kahvipullia ja kuinkas sitten kävikään :whistle: ...

Vauvauintiin ei aiota mennä, mä oon uinut itse varmaan viimeks joskus vuonna nolla, en tykkää muutenkaan uimahalleista, liian kylmää vettä. Kylpylöissä voin lillua kyllä vaikka kuinka kauan, tai jos merivesi on oikeen lämmintä niin kastautua. Vilukissa siis.

Hymyt täällä alkoi kunnolla siinä viiden viikon iässä. Ja nyt jo nauretaankin kunnolla, sellaista HÖ-HÖ-HÖHÖHÖHÖÖÖÖ -naurua :D .

Sumppis ja A 8vkoa+

Ps. Meidän hamsteri koki eilen ihmepelastumisen ja vielä on siis elävien kirjoissa =) .
 
RouvaSumppisuu
Ai niin, piti vielä manata tätä hehkeää raskaudenjälkeistä aikaa...ei riitä, että napa on lörpöllään, mutta kun hiuksetkin alkaa pudota päästä ja naama kukkia (oiskohan sillä suklaalla osuutta asiaan :ashamed: ), pää alkaa muistuttaa päivä päivältä enemmän harakanpyllyä! Onneks illat alkaa jo olla pimeitä ja muutenkin päivät harmaita ja sateisia niin kehtaa kylillä liikkua :LOL: !
 
Yks kysymys vielä, oletteko antaneet vauvalle vettä? Minä sain vinkin että jos vauvalla kakkaamisessa hankaluutta niin antaa vettä, se ei ole muutenkaan pahitteeksi. Ennen vanhaa on kuulemma heti laitokselta tullessa alettu antamaan pullosta vettä. Keitin vettä ja laitoin tuttipulloon ja ajattelin että siinä on vauvalle päivän annos. Saa vaan nähä alkaako juomaan sitä.:)

Olen antanut pojalle vettä tuttipullosta ihan ekasta syntymäviikosta alkaen, ja hyvin näyttää osaavan - ajattelin että kun on niin kuumaa, tarvitsee maidon lisäksi nestettä - eikä siitä mitään haittaa ole ollut!
 
Sumppis kuuluu valitettavasti asiaan näin raskauden jälkeen tuo hiusten lähteminen :/ Jotenkin se liitty hormoneihin (mikäpä ei liittyis tässä vaiheessa!) ja niiden tasottumiseen. Muistaakseni. Minä selvisin yllttävän vähällä hiustenlähdöllä esikoisen aikaan ja ny odottelen miten tällä kertaa käy. Vielä ainakin pysyny karvat päässä. Jaloista voisivat kyllä lähtee :LOL:
Niin ja mukava kuulla ettei veteraanihamsteri vielä joutunutkaan viimeiselle matkalleen =)

Meillä on tänään ollu sellanen päivä että hohhoijaa. Esikoinen pistäny ihan parastaan, tullu läpsimään mua ja pikkuveljee kun oon imettäny ja jäähylle laittaessa vaan karkaili sieltä. Ja koitapa viedä takasi kun toinen on tississä koko ajan kiinni. Pienempi kaveri tosiaan söi kahden tunnin aikana kolme kertaa kun ei nyt sitten voinu kerralla syödä itteesä täyteen. Yöllä onneks nukku taas melkein 7h putkeen. Tosin uni tuli taas vasta kahentoista jälkeen. Onneks poitsu tosiaan nukkuu yöt järestään tosi hyvin, koska se menee nukkumaan tosi myöhällä nykyään ja esikoinen taas herää aikasin, niin omat unet on aika kortilla. Saati että miehen kans pääsis yhtään hellimään!
Päivällä pojat on nukku taas täysin eri aikaan, joten omasta hengähdystauosta ei oo tietookaan. Olo ollut tänään kohtalaisen väsynyt. Ja valitettavasti myös kiukkunen... :ashamed:

Illalla piti sitten ekaa kertaa antaa vähän korviketta lisäks kun ei poitsu tuntunu millään rauhottuvan. Pari tuntia oli tissillä vähän väliä ja sitten alko jo vaikuttaa siltä ettei saanu enään mitään irti. 40ml sitä maitoo sitten vielä meni, mutta en nyt sitten tiedä onko tuon paljon vai vähän kun ei tosiaan oo mitään tietoo paljonko kerralla syö yleensä.

Mutta tuosta imeytksestä muutenkin, niin kun musta tuntuu ettei tästä minun ruokintalaitoksesta tule illalla enää ollenkaan samallalailla maitoo kun päivällä. Syön ja juon ja mahdollisuuksien mukaan lepäänkin. Toista viikkoo poitsu on pitäny hurjia iltatankkauksia, mutta tuntuu ettei sillä oo mitään vaikutusta maitomäärään. Tai no aamulla kyllä on tissit ihan pinkeenä kun yöllä ei syödä, mutta päivän aikana se ei tunnu enää lisääntyvän samaa tahtia. Eihän ne tietenkään siis niin enää täytykään, mutta kun tosiaan tuntuu ettei sieltä tule kun liruja. Tuntuu vaan niin pahalta jos tämä imetys jää taas tähän pariin kuukauteen niin ku viimekski. No mut toistaseks tuota lisämaitoo tarvitaan vaan illalla ja toivotaan että se siinä pysyiskin. Tympeetä vaan kun tämä itelle on näin raskasta vaikka en todellakaan arvoi äitiyttä mitenkään imetyksen perusteella. Oonhan ton ekankin pullolla ja korvikkeella ruokkinu =)

Mutta eiköhän tässä oo taas tarpeeks tämän väsyneen mamman turinoita. Jos taas hörppäis kupin kahvia niin jaksaa vähän aikaa =)

Änkkäpöö ja poitsu 8vkoa
 

hyvä että muillakin ollut huono päivä!!

Imetin/lypsin eilen taas aikast paljon, joten johtuukohan meillä vatsavaivat minun syömisestäni, epäilen. En ole tottunut vatsavaivoihin, kun esikolla ei niitä ollut. Hain juuri apteekista relatippoja, saa nähdä auttaakohan, samalla ostin cuplatonicia. Aika sikakalliita noi relatipat.

Me käydään perhekerhossa joka tiistai.
Eilen siivosin koko talon illalla. eipä näytä siltä kun esikko riehunut/sotkenut koko päivän. kiukutellut kovasti, johtunee varmaan pikkuveljen itkuista, voi tätä ihanuutta.

Minulla ei ole vielä ollut jälkitarkastusta. kauhulla odotan sitä. meillä on vaihtunut lääkäri mieheen, hän on vasta 30v.
itse taidan tyytyä vain pillereihin. en halua kierukkaa, niin moni sanonut vain siittä olevan vaivaa, kun ei toimi.

virheitä taas. vauva huutaa joten kiire
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaSumppisuu:
Ai niin, piti vielä manata tätä hehkeää raskaudenjälkeistä aikaa...ei riitä, että napa on lörpöllään, mutta kun hiuksetkin alkaa pudota päästä ja naama kukkia (oiskohan sillä suklaalla osuutta asiaan :ashamed: ), pää alkaa muistuttaa päivä päivältä enemmän harakanpyllyä! Onneks illat alkaa jo olla pimeitä ja muutenkin päivät harmaita ja sateisia niin kehtaa kylillä liikkua :LOL: !
Justiin niinku mie,lisänä vaan puklulle haisevat olkapäät ja kakkarantut(vauvan ) puserossa :LOL:
Siis ei kakkaa vauvan puserossa vaan miun!Kirjoittelenki jo mitä sattuu :ashamed:
 
Meillä ei enään kärsitä iltaisin niin kovia mahanpuruja kun viel pari viikkoa sitten. Kiitos vyöhyketerapian. Nyt jo jaksetaan hymyillä ja "leikkiä"siskon kanssa leluilla lattialla. Huomasin myös että kova lattia ja siinä massullaan oleminen helpottaa pierun tuloa.

Pientä mustasukkaisuutta on ilmennyt. Varsinkin iltaisin jos on poikaa tarvinnut kovasti kannella.

Nyt poika herää iltauniltaan.
 
Iltaa kaikille!
Meillä alkaa vähän näyttämään niinku masuvaivat alkais helpottamaan. Ei oo niin älytöntä huutoa enää iltasin ja suht hyvin rauhottuu jos vähän itkeskelee. Yöt edelleen nukkuu tosi hyvin, sen että syö yleensä yhesti ja jatkaa unia saman tien. Päivällä nukkuu hyvin ulkona vaunuissa. Ennen on ollu sitä ettei oo kunnon päikkäreitä nukkunu sisällä, mutta nyt on näinä päivinä saanu nukuttua hyvin myös sisällä. Jotenki se nukkuminen on näyttäny levollisemmalta. Siitäki ehkä vähä näkee että ai oo niin kipiä enää. Välillä kuitenki päivällä on kitinää ja kätinää. nyt on ollu vähän sitä ettei kakka tuu niin usein että aiheuttaakohan se kitisemistä.... Meillä tosiaan taisi olla vyöhyketerapiasta apua vauvan mahavaivoihin.

Tuntuu että itekki jaksaa nyt enemmän touhuta kotihommia ja vähä "ylimäärästäki" ku vauva nukkuu paremmin ja on tyytyväisempi.

Nukutatteko muut vauvaa ulkona? Meillä päivittäin nukkuu kun ensin käydään lenkillä ja jätän sitten ulos nukkumaan ja nukkuukin hyvin siellä.

Mutta nyt taitaa poika alkaa heräilemään niin täytyy alkaa syöttöpuuhiin.
Voimia edelleen kaikille! Jaksamista arkeen!

Nisu ja 1,5 kuukauden ikäinen pojan pallero
 
tervehdys kaikille!

meillä elämä jatkuu samanlaisena kuin tähänkin asti. Ella nukkuu vieressä tiiviisti yöt, pari kertaa yössä herää muttei juurikaan syö vaan ottaa muutamat huikat pikaseen ja nukahtaa tissi suhun :D
Vaunuilut ei onnistu yhtään sen paremmin kuin aiemminkaan, se sapettaa!! |O Ihan turhan panttina koko kallis vaunu"vekotin"...

Turvakaukalo kelpaa jo hiukka paremmin että uskaltaa jopa kauppareissuja suunnitella.

Eilen oli jälkitarkastus, ne järkyttävät Zeracetit sain mistä en ole tyytyväinen ollenkaan mutta jotenkin lääkäri ei ollut hormoonikierukan puolesta puhuja vaikka sitä vähän pyytelinkin :eek:
Suositteli aloittamaan ehkäisyn mini pillereillä vaikka viimeksikin niistä tuli kauheat sivuoireet :eek:

Ellalle tehtiin lääkärin tarkastus, kaikki hienosti ja napatyrääkin jäädään seuraamaan eikä suoraan suunnitella leikkausta =)
8vko tarkastuksessa mitat olivat 4800g ja 55,5cm. Nyt oli painokin ottanut spurtin ylöspäin :) vihdoin!
naurettiin miehen kans että hän on syntyessään ollut samankokoinen kuin meidän nuppu nyt 2kuisena :LOL:

vauvauinti ei ole koskaan tuntunuut omalta jutulta vaikka tyttö tykkäisikin varmaan, sen verran paljon vedestä, kylvystä ja suihkuista nauttii.
Tykkääkö muiden vauvat vedestä?

Meillä kans hymyillään ihanasti, enimmäkseen isälle.

Minä yritän nyt aloittaa sellasen -5kg:n tähtäävän muutoksen tälle herkuttelulle mikä kostautuu just kun ei sinne lenkille ikinä pääse!

Nyt asioille... :wave:
 
Lenkkeily ongelma myös mulla. Pieni mies kyllä koisii hyvin vaunuissa, mutta vaan päiväsaikaan ja sillon ei taas esikoista mukaan kun ei ole tuplia eikä edes lautaa. Iltasin tuo pikkukaveri on viime aikoina pitänyt vaan huutokonserttia eikä nuku oikein missään ennen puoltayötä. Vaunutteluakin olen kokeillut ja sielläkin unta riitti vaan puolisen tuntia ja kyllä sitä vähän pidemmän lenkin mielellään tekis.

Vedestä meidänkin poitsu kyllä tykkää. Kylvyssä on aina näkee kuinka nauttii siellä olosta. Suihkua ei olla vielä kokeiltukaan.

Mutta nyt taidetaan heräillä vaunuissa. Tottakai just kun esikoista pitäis pistää kohta päikkäreille!

Änkkäpöö ja poitsu 8vkoa 1pvä
 
Heipat kaikille

Tultiin just 8 vk neuvolasta ja hyvin oli poju kasvanut. Pituus on nyt 58 cm ja paino oli 5050g, näköjään tisumaidollakin kasvaa isoja ja reippaita poikia :D
Mutta Mutta väpättääkö kenenkään muun vauvalla tuo alahuuli vielä??? Meilä väpättää ja neukkatäti sanoi, että on merkki siitä että keskushermosto ei ole vielä kunnolla kehittynyt. :(
Ei meidän tytöillä ole ollut vastaavaa. Käski kiinnittää erityistä huomiota miten vaavia nostaa (aina kyljellään ja niin minä teenkin) Mutta sitä väpätystä nyt seuraillaan. Seuraava neuvola on sit lääkärinneuvola, kaipa siellä ohjataan jatkotutkimuksiin jos aihetta on. Tää on kyllä mulle aivan uus ja outo juttu. Jos jollain on kokemusta niin kuulisin niistä mielelläni.

SmileX Kyllä täälläkin tykätään vedestä, suihkua ei mekään olla kokeiltu. Miten noita vauvoja oikein suihkutellaan tai minne?? oletteko ihan päähän ja kasvoille laskeneet vettä? Vauvauintiin ei täälläkään lähdetä.

Pandakarhu En ole antanut vauvalle vettä ollenkaan. Ihan tisumaidolla mennään.

ÄnkkäpööMeillä kans on tuota iltarähinää, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Nyt olen kuitenkin jättänyt tuon korvikkeen antamisen pois, kun ei se laps nälkäänsä huutanut tai huusi osaksi sitäkin, mutta kun ei viitsinyt imeä rintaa kunnolla vaan halus sitä "helppoa" maitoa. Niin kun imetys päättyi aina jonkinasteiseen rähinään niin kanniskelin poikaa noin 5-15 min ja tarjosin rintaa sitten uudestan niin jo tuo on muutaman illan jälkeen tajunnut, että hän ei enää helpolla pääse. :whistle:
Mutta nyt pikkumies haluaa jakamattoman huomioni.

AinoEinari ja Aadolf 8 vk
 
Alkuperäinen kirjoittaja AinoEinari:
SmileX Kyllä täälläkin tykätään vedestä, suihkua ei mekään olla kokeiltu. Miten noita vauvoja oikein suihkutellaan tai minne?? oletteko ihan päähän ja kasvoille laskeneet vettä? Vauvauintiin ei täälläkään lähdetä.



AinoEinari ja Aadolf 8 vk
Kiva nimi poitsulla! :)
Mä käyn tytön kanssa suihkussa ihan niin, ettäpesen samalla itseni.
Yksi kätistä hommaa se peseminen sillon on, mut kaiken oppii :D
Otan tytön tukevasti vasemmalle käsivarrelleni, peppu/selkä mun mahaan/kylkeä vasten ja eiku suihkuun! tyttö kastuu siinä kokonaan niinkuin minäkin ihan päätä myöten.
Se hassu nauttii suihkusta :heart: Kannattaa kokeilla!!
 
heippis !

jälkitarkastukses käyty sitten :/ :/ olipas lääkäri ei voi muuta sanoo ..ensinnäkin se oli kyllä suomalainen mutta puhu huonosti suomea ja nimi oli jopa suomalinen !!

no se lekuri rupes tuputtaa mulle ensi kierukkaa ja sitten sitä ehkäsy rengasta....sanoin etten huoli kumpaakaan....pileri reseptiä kyselin....sitten se lääkäri vaan totes mulle että et sä tarvi mitään ehkäsyy kun sä imetät se ehkäsee hyvin :x :x pitää isännälle sanoo että ei me tarvita ehkäsyy kun mä imetän ja sitten muutaman viikon päästä tehdään plussa testi ..voi kiesus mä sanon kyl..no kirjotti se sitten reseptin niitä pilereitä mutta niitä ei voi imetyksen aikana käyttää.....
zeracettejakaan en saannu edes mukaan...mielestäni neuvolan kuuluis antaa ne puolenvuoden pillerit sieltä vai olenko vääräs ??
sen todistuksen sain ja lähetteen papaan...

meillä Jemina tykkää vedestä nyt joka kerta enempi kun taas se ekakerta ja toka kerta oli vallan kauheita hänen mielestään ...

kylläpä se aika menee äkkii eilen meijän kakkonen täytti 3v vielä asken oli ihan pieni vauva...

nyt soffalle töllötimen eteen ..jaksuja heinä mamoille ja heidän lapsosilleen :wave: :wave:

bambiino ja Jemina 2kk 2pvä
 
Meidän pojalla alahuuli väpättää, mutta olen luullut sen johtuvan kylmästä :snotty: Miten se nostotaktiikka vaikuttaa asiaan? Poika on tosin vasta 3,5vko. Aika huippu lääkäri bambiinolla, niitähän on nähty, jotka uskoo että imettäessä ei voi tulla raskaaksi. Yeah right.

Poppeli
 
Huomenta!

On varmaankin laiskuus iskenyt kun ei ole saanut aikaseksi kirjoittaa pitkään aikaan. Oli eilen jälkitarkastus, kaikki ok ja oli onneksi tuttu lääkärikin. Bambiino harmi että sulle sattu tuomonen lääkäri. Otin kierukka reseptin mut en tiiä vielä et päädynkö siihen vai pillereihin. Pitäs varmaan tilata aika ku kuulosti olevan tk:ssa hirmuset jonot ja neuvolassa ei sitä kuulema laiteta.

On ristiäiset 14. päivä ja nimi on vielä mietinnässä et meinaa olla vähän kiirus alkaa miettiä. työnimenä käytetään poikien varpajaisissa keksimää Alberttia.

Meillä poitsu kasvaa ja on pirteä. On alkanut enemmän seuraileen ja jokelteleekin joskus pitkiä aikoja. Suihkussa ollaan käyty kun oltiin reissun päällä, 4 vk ikäsenä oltiin lomalla niin silloin oli pakko käyttää suihkussa eikä tullu isompia huutoja, sen jälkeen ei ole ollu tarvetta niin ei oo tullu kokeiltua et mitä "Albertti" sanoo suihkuttelusta.

Poitsu kitisee illasta, mut jos ei oo mahan puruja niin sit voi olla iltoja et ollaan yhtä hymyä. Albertti nukahtaa yleensä puolelta öin ja nukkuu kymmeneen aamulla. Syö yöllä pariin otteseen ettei yhtään paha =)

Albertti nukkuu kotona huonosti vaunuissa, tunti on max aika jos vaunut ei liiku. Mummolassa oltiin viikonloppuna ja siellä veteli 4 tunnin päikkärit ulkona ja vielä kahdet samalle päivälle, ensimmäisillä unilla oli hiljaista ja toisilla unilla oltiin venetsialaisissa juhlissa ja karaoke soi niin oli tosi hyvät ja rauhalliset unet. Kaupungissa ei vissiin ole tasasta ääntä ulkona tai en tiedä että mistä tuo johtuu. Kotona sisällä kyllä nukkuu 4 tunnin päikkärit ihan tuosta vaan.

Täytyy lähteä tekeen kotitöitä ku Albertti vielä nukkuu

Maija ja "Albertti" 7vk
 
Pandakarhu:Vettä en oo nyt antanu,ei kuulemma tarvitsekaan sano täti neuvolan.Syötön jälkeen ois kyl hyvä pari tippaa lurauttaa suuhun vettä nii ehkäsis sammaksen syntymistä.

SmileX:Alussa kylvetin Joosepin ammeessa,nyt on laiskuus iskeny ja oon käyny poitsun kans ihan suihkussa.

bambiino:Samaset minipillerit on miullakii edessä kuhan verenpaine laskis...KÄvin eilen jälkitarkastuksessa terkalla ja päädyin lääkärin päivystykseen,vaihteex taas poskiontelotulehus ja kuuri piällä...Miulla tosiaan tuo verenpaine oli 120/105 ni ei herunu reseptiä vaan verenpaineen seuranta -aika.Hemppaki oli huimat 159 joka kuulemma johtuu miun kuivumisesta,siis kehossa liian vähä nestettä niin tulos vääristyy.

Hikoilu:on aivan karmeeta!Mie jo luulin päässeeni siitä eroon ku oli pari pvää suht normaali vaan sieltä se taas tuli.Johtuu kuulemma hormooneista ja on vastaava tila ku vaihdevuosissa :ashamed: ,ei vaan oo kiva vaihtaa monta kertaa pvässä vaatetta ku pusero kastuu litimäräx...

Ja bambiinolle vielä:imetys on tosi tehokas ehkäsykeino...Onkohan tällä ihmisellä joku kieroutunu ajatusmaailma jotta lapsosia syntys mahollisimman paljon ;) .Karmeeta oikeesti jos joku ei taho pikku kakkosta ja uskoo tällasta ihan täysillä...

Jooseppi heräs vaan kerran viime yönä syömään!Rupes yöpuulle 22 aikaan,söi 4 maissa ja sit heräs 7.30 evästää.No eilispäivänä ei taas nukkunu kyllä ku 10-30 min.pätkiä.Pisin pätkä oli salkkareiden aikaan,eli kesti yhtä pitkään ku salkkarit!No sai kerrankii kattoo suht rauhassa senkii sarjan.

Voimia mammoille :hug:

Ievaliina ja Jooseppi 8 vkoa ja 3 pvä
 
Ievuskalle voimia sen hikoilun kanssa! :hug: Muistan tolta edelliseltä lapselta sen hikoilun eikä kivaa oo sekään. :kieh: Mulle ei ole vielä tullut sitä oiretta ku imetän vielä. Kiitos muistutuksesta että sekin vaiva on vielä edessä! :D
 
RouvaSumppisuu
Juu, Ievuska, täälläkin ois tarvetta hikipannalle :headwall: ! Naama kiiltelee ja niska on märkänä 24/7...kai ne ihanat hormonit taas tekee jotain kepposia. Tosin meillä on täällä pirskatin lämmin kun eilen innostuttiin pitkästä aikaa lämmittämään takkaa ja nyt paistaa aurinko sisään, puoliltapäivin oli 28 astetta!

Suihkusta/kylvystä
: Mä kylvetän vallan herra A:ta, en oikeen osaa käydä suihkussa vauvan kanssa, kädet loppuu kesken! Kylvystä tykkää kyllä tosi paljon, naureskelee kovin.

Rintamaidolla
mekin mennään, vettä en ole antanut. Tekis kyllä oikeestaan mieli kokeilla, osaako A juoda tuttipullosta, mutta en nyt sitä varten jaksa alkaa lypsämäänkään.

Alahuulen väpinästä en ole kuullutkaan, esikoinen meillä säpsyi paljon ja sen sanottiin olevan kans merkki tuosta ettei hermosto ole vielä täysin kehittynyt.

 
SmileX Ei se ole pojan virallinen nimi :ashamed: Iskän keksimä työnimi. Oikea nimi löytyy suljetulta.

On näköään kahta koulukuntaa tuossa imetyksen ehkäisevästä vaikutuksesta. Nappasin neuvolasta esitteen jonka mukaan ehkäisy on 98 % varmaa (sama kuin kierukalla)jos kuukautiset eivät ole alkaneet ja ollaan täysimetyksellä. Mutta meidänkin neuvolatäti oli ehdottamasti sitä mieltä että siihen ei voi luottaa. Joten kierukka kai tässä on laitettava, mikäli vahinko ei ole jo tapahtunut :whistle:

AinoEinari ja Aadolf
 

Yhteistyössä