*HEINIKSET 2008*

RouvaSumppisuulle: Olet oikeassa, ei sita itse siina tuskissaan kovin taysjarkisesti ajattele ja sen takia vastuu siirtyykin hoitohenkilokunnalle. Olin niin pahoillani, raivoissani, Qsillan takia viestia kirjottaessani. Varsinkin jos kyseessa on ensimmainen synnytys, niin eihan sita voi tietaa mita pitaa tehda ja sita uskoo/luottaa sokeasti muiden tietotaitoon,. Valitettavasti tallaisia tapauksia on aivan liikaa, suurimmassa osassa tapauksista vauvat selviavat hengissa ja suht pienilla vaurioilla, mutta varmasti kokemus jattaa kaikessa karmeudessaan jalkensa seka aitiin etta vauvaan. Mielestani, seka lukemani perusteella 1 tunnin ponnistusvaihe alkaa olla se maksimi, sen jalkeen seka aidin etta vauvan voimat alkavat heiketa ja jos laakari nakee, etta tilanne ei etene minnekkaanpain niin kylla tuossa Qsillan tapauksessa vastaava laakari voi vain katsoa peiliin ja ottaa kaiken syyn niskoilleen, myos salissa mukana ollut henkilokunta mukaanlukien.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kultatiuku:
en ole näillä sivuilla ihan äsken vieraillut, aika ja voimat eivät ole riittäneet. Eilen kävimme pikkuisen tyttömme kanssa pään ct-tutkimuksessa hänen prominoivan otsan takia. kolme tuntia kuvauksesta soitti lastenkirurgi, ja ilmoitti, että tytön aivot ovat kunnossa, mutta kallon saumat otsan sivuilla ovat molemmin puolin luutuneet liian varhain kiinni ylhäältä asti korviin päin. Nyt odotamme sitten tietoa Oulun yliopistollisen sairaalan suunnalta, pitääkö kallon saumat avata. Se tietää sitä, että leikkaus tehdään Oulussa, sillä Joensuusta puuttuu tietämys ja taito tällaisessa tapauksessa. Huoli pienestä on suuri, eikä ajatus leikkauksesta tunnu kivalta. Pelottaakin :'( .....

Kultatiuku ja tyttö 10vko 6pv
meillä oli kakkosella samanlainen tilanne kallon saumojen kans..neuvolas huomasivat ja sanoivat et jos eivät erkane toisistaan kun menivät päälekäin ni joudutaan kirurgisesti avaamaan ne...mutta saumat meni ihan normaalisti sitten kuiteskin kiinni ettei tavinnu availla...

:hug: :hug: voimia sinne teille ja haleja pienelle neitoselle ja toivotaan et kaikki menee hyvin

bambiino ja Jemina 2,5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
tietääkö kukaan Qnsillasta mitään... :|
On ollut monesti minun mielessäni :hug:
mie mietin myös heitä et miten he voivat :/

mites yrittääkö teijän muiden vauvat sylissä ni kammeta istumaan ?? meillä Jemina pukertaa istuma-asentoon ja on siin vähän aikaa....nyt olen huomannu että ikenet ovat ruvenneet kutiamaan...ei kait ne hampaat vielä tule ? :whistle: :whistle: no esikoinen 6kk kun tuli eka hammas ja kakkonen oli 5 kk kun sille tuli eka hammas...

mutta nyt tissittelee :wave: :wave:

bambiino ja Jemina 2,5 kk
 
Heips
Vau, toisilla jo meinaa pukata hampaita :eek: ....meillä möllötetään vaan eikä kujerreta edes...hymyä jaetaan edelleen tosi harvoin. Taitaa olla tosi vakavamielinen poika meillä. Tarkkaan kyllä seuraa mitä isoveli ja isot siskot rymyää. Flunssa ei ota lähteäkseen...täällä äiti imee posket klommolla (eivät sit muuten koskaan olekkaan) räkää jotta olo pienellä helpottuis.
Ai niin, meillä oli sunnuntaina ristiäiset ja ihan hyvin menivät. Nyt on sitten virallisesti Reino tämä meijän mussukka.
Mussukasta tuli mieleeni meijän 5v joka yks päivä istui sohvan käsinojalla mun vieressä katsomassa kun olin koneella..hän painoi päänsä mun kylkeen ja lauloi hiljaa "pullea äiti, pulleä äiti, pehmoinen ja ihana...ihana ja ihana ja ihana ja ihana...lämpöinen ja ihana!!!" Aikas ihana olo tuli, yleensä lapset vaan hokee miten tyhmä äiti on....mikä lie sitten heikko hetki tullut tytölle kun tollasta lauleskeli :kieh:

Jahas, nyt taidetaan tyttöjen kanssa syödä vähän jätskiä kun pojat nukkuu jo ja isi on vielä raksalla ;)

hetikial+Reino (arg...tarviikin oikein kalenterista laskea..) 2kk+3pvä
 
RouvaSumppisuu
Juu, Sandels, ihan samoilla linjoilla olen kyllä sun kanssa. Vieläkin vaan niin vihastuttaa, miten joillekin annetaan tuollainen tuska kannettavaksi :ashamed: :'( . Että mitä ne lääkärit on oikein miettineet. Ja kun itsellä esikoinen syntyi tosiaan imukupilla repien ja ½vuotta sen jälkeen mietin päivittäin, että voiko lapsi varmasti olla terve tuollaisen rääkin jälkeen niin puistattaa vaan koko juttu.

Jos vaikka siirtyis mukavimpiin juttuihin. Meillä menee aika lepposasti herra A:n kanssa, kovin naureskelee ja syö nyrkkejään. Mun mielestä alaikenessä näkyis jo jotain hampaan tynkää, mutta kyllä mäkin vähän ihmettelen jos nyt jo niitä alkaa tulemaan :eek: . Poju syö hyvin ja kasvaa kohisten, uusimmat mitat tais olla 6600g ja 61cm. Lattialla viihtyy jo hyvin masullaan ja ottaa tukea kyynerpäillä, istumaan ei pungerra sylissä ollessaan.

Reinolle pikaista paranemista flunssan kourista :hug:. Ja ihana isosisko, kun noin äipälle lauleskeli :heart: .
 
Napatyrasta: esikoisella oli ja vaikka se pullotti 2-3cm (itkiessa viela pahemmin) niin odotetusti se painui alas n. 1-vuotiaana. Tytollakin olen huomannut itkiessa navan pullahtavan ulos. Ymparoiva lihaskudos ei viela ole kehittynyt pitamaan kaikkea paikoillaan mutta kylla se siina useimmiten onnistuu ajan kanssa ilman leikkausta.

Tulee minunkin mietittya usein Qnsiltaa :'( . Omat synnytykset on olleet imukuppi/pihtisynnytyksia kun vauva on uupunut ja hata tullut saada ulos. Sydanaania seurattu koko ajan alusta asti, katilo myos vieressa jatkuvasti ja laakarit poikkesivat vahan valia. Itse synnytys sitten hoidettu vahintaan kahden laakarin (synnytys- ja lastenlaakarit) ja katilon toimin. Ja taalla puhutaan henkilokunta-pulasta!
On tietysti totta etta omalla kohdalla on ollut monta mutkaa matkassa etta sen vuoksi seurattu tarkasti, mutta tuntuu omituiselta kun Suomesta kuulee juttuja etta katiloa saa isat joskus etsia kissojen ja koirien kanssa - laakarista puhumattakaan. Suomessakin on varmaan resurssipulaa ja kaikesta nipistetaan ja joskus sattuu ruuhkaa, mutta silti mietityttaa.
En tieda pitaisiko tata edes sanoa mutta onko Suomessa vahan "luomu"-mentaliteetti? Synnytys on tietysti luonnollista ja mika sen parempaa kun se menee jouhevasti ilman mitaan kummempaa sen kulkuun puuttumista. Mutta luotetaanko siihen joskus liikaa?
Tasta voisi yhtena esimerkkina olla tassa viimeisessa raskaudessa minulle sattunut veriseulahalyytys mika viittaa istukan toimintaan. Loysin talta palstalta kohtalotoverin ja kokemuksia vertaillessa ko tila ei Suomessa aiheuta mitaan kummempaa seurantaa kun taala ja monessa muussa maassa se katsotaan riskiraskaudeksi.
Eipa silti, suomalaista terveydenhuoltoa arvostetaan taallakin.

Tallaisia ajatuksia vaan on minulle herannyt.
Oih, ja mika vuorokaudenaika pohtia |O Pikkuisella on nuha ja siksi nukkuu katkonaisesti. Minulta taas on unet tipotiessaan kun alkuyosta sain nukuttua pienet tirsat... Jaahas, siita puheen ollen - taas alkoi kuulua ahinaa ja tuhinaa :heart:

Yovuorolaiset musikka ja pikku-m 10 viikkoa ja rapiat
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaSumppisuu:
Juu, Sandels, ihan samoilla linjoilla olen kyllä sun kanssa. Vieläkin vaan niin vihastuttaa, miten joillekin annetaan tuollainen tuska kannettavaksi :ashamed: :'( . Että mitä ne lääkärit on oikein miettineet. Ja kun itsellä esikoinen syntyi tosiaan imukupilla repien ja ½vuotta sen jälkeen mietin päivittäin, että voiko lapsi varmasti olla terve tuollaisen rääkin jälkeen niin puistattaa vaan koko juttu.

Jos vaikka siirtyis mukavimpiin juttuihin. Meillä menee aika lepposasti herra A:n kanssa, kovin naureskelee ja syö nyrkkejään. Mun mielestä alaikenessä näkyis jo jotain hampaan tynkää, mutta kyllä mäkin vähän ihmettelen jos nyt jo niitä alkaa tulemaan :eek: . Poju syö hyvin ja kasvaa kohisten, uusimmat mitat tais olla 6600g ja 61cm. Lattialla viihtyy jo hyvin masullaan ja ottaa tukea kyynerpäillä, istumaan ei pungerra sylissä ollessaan.

Reinolle pikaista paranemista flunssan kourista :hug:. Ja ihana isosisko, kun noin äipälle lauleskeli :heart: .
Juu,esikkoa tikistelin melkein 2 tuntia,siin ponnistusvaihe kesti melki 2 tuntia.Pojan pää oli ihan pitkulainen ku synty ja silmät verenpurkautumia täynnä...Poju olikii sit älyttömän vilkas eikä keskittymiskyvystä ollu tietookaan...Pojan ollessa n.5 vee,pyysin sairaalasta synnytyskertomuksen ja keskustelin siitä kätilön kans et oisko ollu hapenpuutetta tai jtn. josta tuo ylivilkkaus ois johtunu.No, ei heijän mielestä ollu,poika on vaan periny äiteeltä tuon häröilyn :) .

Ievuska
 
Alkuperäinen kirjoittaja bambiino:
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
tietääkö kukaan Qnsillasta mitään... :|
On ollut monesti minun mielessäni :hug:
mie mietin myös heitä et miten he voivat :/

mites yrittääkö teijän muiden vauvat sylissä ni kammeta istumaan ?? meillä Jemina pukertaa istuma-asentoon ja on siin vähän aikaa....nyt olen huomannu että ikenet ovat ruvenneet kutiamaan...ei kait ne hampaat vielä tule ? :whistle: :whistle: no esikoinen 6kk kun tuli eka hammas ja kakkonen oli 5 kk kun sille tuli eka hammas...

mutta nyt tissittelee :wave: :wave:

bambiino ja Jemina 2,5 kk
Meijän Jooseppi punkaa ihan mielettömästi kanssa,hyvä et sylissä pysyy...Sylissä ei enää muuten viihdy ku pysty asennossa sight seeingillä,eli herra ilmottaa aina millon maisema alkaa tympiä ja äiti vaihtaa paikkaa :D

Taas Ievuska

Hampaita ei vielä oo ...Illalla tupashti outo nokkosrokko pojan jalkoihin,laitoin hydrocortisonia nii vähä helpotti,varmaan ei oo pesukone huuhellu kunnolla vaan housuihin oli jääny jtn jäämiä :|
 
Moi

Miunki tyttö punkee jo istumaan aina sylissä :D eikä tykkää kans yhtään olla makuuasennossa. Pystyssä pitää saada olla ja mielellään käppäillä paikasta toiseen, että neiti viihtyy :) Hampaita ei oo kans täällä vielä mut kuolaamaan on alettu vähän enempi, mistä lie johtuu :D
Kasvaa se hirmusta vauhtia.. haikeeta laittaa jo pieniä vaatteita pois :(

Anzzu ja Elsi 2kk ja 2,5 viikkoa
 
meillä on jo pidetty istuma-asennossa Ellaa sylissä jo :ashamed:
Sitterissä vihdoin alkanut viihtymään ja siinäkin niin että selkänojaa nostettiin ylöspäin, puoli-istuvaan asentoon.
Vaunuissa on ottanut nyt jopa päivittäin unia, pituudet tosin vaihtelee 15minuutista pariin tuntiin. Rytmiä ei meillä edelleen oikein ole!
Vaunuissa Ella alkoi hieman paremmin viihtyä kun sinne päätyyn laitettiin iso mukea tyyny ja hän on siis vaunuissakin puoli-istuvassa asennossa. Kova hinku ylös siis!!!

Hampaista
, että esikoinen oli 3kk kun ekat hampaat puhkes.
-ystävän poika syntyi 2 hammasta suusaan! eli kyllätämä on nyt sitä aikaa kun hampaita tosiaan voi alkaa tulemaan. Ystävän poika tekee just hampaita, on vajaa 3kk kans..

Ella hymyilee ja yrittää jokeltaa mut kunnollista ääntä ei vielä tule. Hassua kun suu liikkuu ja näkee että hän "juttelee" muttei mitään kuulu :D
Ääneen ei vielä kikattele, sitä kovasti oddotan.

eilen olin tekemässä 2 tenttiä ja oltiin ekaa kertaa erossa toisistamme. Ella ei ollut huolinut pullost maitoa ja oli itkeskellyt äidilleni joka oli lapsia hoitamassa. Mies sitte töistä tultuaan oli kanniskelemalla saanu tytön hiljentymään mut kun mä tulin kotiin niin tytön alaleuka alkoi väpättämään ja tuli super surkea ilme kasvoille kunnes parahti sydäntä raastavaan itkuun :heart: Tissit heti esiin ja siihen sitten tyytyi :heart:
kyllä nää vauvat on ihaniii!

nyt ulkoilemaan, moikkelis! :wave:
 
Eipä ole tullut oltua paljoa koneella, vaik aikaakin olis välillä. Lukemassa oon kyllä käyny mut en ole sitte kuitenkaa kirjotellu mitää..

Meillä menee dellee hienosti; E käy nukkumaa siinä 22-23 ja heräs tässä yks aamu klo 7.30 syömää ekan kerran! Yleensä herää 6-7 vasta aamulla syömää eli neiti siis nukkuu läpi yön =) Näin meillä ollut jo kuukauden päivät. Illalla nukahtaa yleensä syliin tuutulaulun jälkeen ja sitten kannan omaan sänkyyn josta siis heräilee syömään aamutuimaan. Ei siis valittamista. Kovasti jokeltelee ja hymyilee =) Onko muilla ollut jo vierastamista? Meillä selvästi välillä vierastaa jos on jokun vähemmän tutun ihmisen sylissä. Hampaita ei vielä näy, täysimetyksellä mennää, eikä kammeta vielä istumaan.

Tukaa on edellee päässä ihan mahottomasti! Se onki ensimmäinen asia johon kaikki vieraat ja tutut kiinnittää aina huomion... Neuvolalääkäri, 2kk, oli eilen ja siellä mitat 5910g ja 58,5cm eli hienosti siis kasvetaan +10 käyrällä
=) E on kyl jo lähes 2,5kk. Seuraava neuvola 3kk ja silloin tulee sit se eka piikki :'(

Kultatiuku: Kovasti voimia ja onnea teille pienen tyttösen kanssa! Onneks Suomessa on osaavaa ja taitavaa henkilökuntaa joten kaikki menee varmasti hyvin. Uskon kyllä, että huoli pienestä on valtava :hug:

Qnsilta on monesti ollut munkin mielessä. Toivon että heille on osattu tarjota apua jotteivät ole jääneet yksin suuren surunsa kanssa.

No niin, nyt kuuluu hälyttimestä kutsu, joten on mentävä taas...

Ai nii, Rytmistä: E herää siis ekan kerran yleensä 6-7 aamul syömää sit jatkaa unia taas ja herää 9-10. Siinä on tunnin hereillä ja ottaa minitirsat. Vaunuihin ulos yleensä 13 maissa, nukkuu 2-3 tuntia. Illalla ottaa enää pienet unet ennen yötä mut yön sitte nukkuukin läpeensä. Nyt tietyst ku hehkutan ni johan kohta rytmit muuttuu (koputtaa puuta). Tosin miä oon valvonu kaikkien kolmen pojan kanssa niin et ovat heräilleet parin tunnin välein, ni jospa nyt olis lupa sit nauttia hyvin nukkuvasta tyttösestä =)

jaksamista kaikille!

Neleka ja E 2,5 kk...Hui miten toi aika menee...
 
Taas mie tiällä!
Käytiin koiruliinin ja Joosepin kanssa mummon luona kahvilla aamupäivällä.Mummi intoutu kiusaamaan poikaa ja poikahan rupes ääneen hekottelemaan :D .Kylläpä mummi oli ihan onnessaan, halus kahesti pojan syliinki ottaa eli siis poju oli mummin sylissä mut mie olin myös pitämässä häntä siinä.Äiteellä on ne kädet tosi huonot (nivelreuman runtelemat) jaloista puhumattakaan, mutta silti vaikka hällä on kipuja ja kolotuksia niin jaksaa kuitenki yrittää ja olla ilonen.Tai sit lääkitys on kohallaan =) .Sitä Lyrica-lääkettähän hän joutuu käyttämään hermosärkyyn ja se on mielialalääke ensisijaisesti.

Napatyrää ei pitäs ainakaan olla meillä.Nivustyrä oli aikanaan esikoisella joka leikattiin muuten 9.9.1999 ja sinäpäivänä oli salatuissa elämissä 99. jakso.Poika oli kahtapäivää vaille 1,5 vuotta.Mites tuo napatyrä,pitääkö sekin "painaa" takas paikalleen (niinku nivustyrä ),sillon kun se pullottaa ulkona?Yhen ainoon kerran en saanu tyrää painettua takasin vaan se pullotti kovana ja poika itki ku syötävä,mentiin ensiapuun ja sielläkii lääkäri paino sitä varmaan sen 10 minuuttia ennenku onnistu.Hoitajia oli pitämässä poikaa selällään paikallaan jaloista ja käsistä ja poika rääky ihan hirveesti...No,sen jälkeen lääkäri sano et otetaan poika sisään yöksi et tarkkaileevat tilannetta.Meinasivat panna pojan yksin siihen rautakalteri-häkkisänkyyn ja lähettää meijät kotiin!Mie nostin äläkän et miun poikaa ei moiseen häkkiin laiteta ja et myö vanhemmat muuten jäähään kanssa yöks tänne,kotiin oli kuitenkii 50 km matka.Järjästyhän se,nukuttiin lasten osaston henkilökunnan huoneessa levitettävällä vuodesohvalla koko perhe :) .
Tän tapahtuman takia pojan leikkausaikaa aikastettiin, se leikattiin viikon päästä.

musikka:Varmaan aika pitkälle tuo resurssipula on paikkakunnasta kiinni.Mie taas oon seurannu noita amerikkalaisia synnytysohjelmia ja niissä tuntuu et vääjäämättä tehhään sektio jos jotain menee vikaan.
Nyt tuli Jooseppi-hälytys!

ievuska taas
 
Kaipailen äityliä, joka kirjotteli kovin ahkerasti odotusaikana ja vielä pojan synnyttyäkin vai eikö ole kirjautunu tänne ollenkaa? Yritin katella tuolta odottajienki puolelta mut en ainakaa hokannu...
 
Ei oo ehtiny kirjottelemaan ei... Meillä pojat nukkuu unensa niin hyvin eri aikaan että eipä siinä juuri äitille jää luppoaikaa =) Ja illat meneeki sitten pienempää kanniskellessa. On iltasin oikee sylikyhnyläinen :heart: Onneks itkut on kuitenki jo aika hyvin jääny pois.

Meillä Neleka menee nuo yöt aika samalla mallilla eli 22-23 nukahtaa ja eka syönti 5-7. Ei valittamista :D Tosin muutamana viime yönä poitsu heräs syömään jo 3 jälkeen, mikä oli oikeestaan vaan hyvä kun heti alko maidon tuotanto parantumaan. Meillä kun välillä tuntunut tekevän siitä vähän tiukkaa. Täysimetyksellä siis mennään edelleen.
Päivärytmi meillä on vielä vähän mitä sattuu. Aamulla herätään 7.30-10.30. Yleensä vähän vajaa pari tuntia hereillä ja menee unille ulos. Yleensä pisimmät unet on tässä, joskus jopa 4h, mutta pätkäuni päiviäkin on. Illalla ottaa sitten vaan vajaan tunnin torkkuja 2-3 kertaa.

Hampaita ei meillä ainakaan vielä vaikuttais olevan tulossa vaikka kuolaa riittääkin eikä istumaankaan pungerra. Makuuasennossa ei kuitenkaan viihdy yhtään ja sylissä ollessaki kantajan pitäis mielellään kävellä ympäriinsä =) Kova seuramieskin tuo kaveri on, käsky tulee heti jos juttukaveri häviää liian pitkäks aikaa :D Äänen ei naura vielä, mutta tuntuu ettei siihenkään enää kauaa mene.

Jaahas, mutta meidän pienin ei sittenkään tunnu jäävän vielä tähän aikaan sänkyyn, joten pitänee mennä hakemaan että isompi pääsee nukkumaan rauhassa =)

Änkkäpöö ja poitsu 2kk ja vähän päälle
 
Tiedustelisin etta paljonko teidan vauvat juovat pullosta ( pumpattua rintamaitoa tai korviketta ) kerrallaan / n. ml paivassa ? Minun 2kk 1vko tyttoni juo max sen 120ml ja mietin onko se tarpeeksi kun edelleen herailee yolla pari kertaa..
 
Sandels74: Meilla menee korviketta 70-100ml kerrallaan 5-6 kertaa paivassa. Tosin tarjoan myos rintaa, vaihtelevalla menestyksella, mutta sielta ei paljon tule etta en sita syomiseksi laske. Ei tama meidan rimppakinttu paljoa syo mutta nakojaan kuitenkin riittavasti kun kasvaa tasaisesti omalla kayrallaan. Nukkuu yot lapeensa, ikaa 2,5kk.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sandels74:
Tiedustelisin etta paljonko teidan vauvat juovat pullosta ( pumpattua rintamaitoa tai korviketta ) kerrallaan / n. ml paivassa ? Minun 2kk 1vko tyttoni juo max sen 120ml ja mietin onko se tarpeeksi kun edelleen herailee yolla pari kertaa..
Jooseppi vetäsöö tuttelia kerralla n.130 ml ja kolmen tunnin välein aika säännöllisesti,yöllä saattaa olla jopa 5-6 tunnin unijakso välissä.Eli se ravinnontarve vauvoilla oli 1/6 osa painosta suurinpiirtein,eli jos vauva painaa 6 kiloa niin ravinnon/mamman tarve on sillon 1000ml,näin neuvolassa ohjeistettiin.Ei meillä Jooseppi aiemmin mitenkään saanu sitä kuudesosaa täyteen vaan neuvolassa sanovat et hyvin kasvaa ja on tyytyväinen,se on paras mittari

Ievaliina =)
 
Moi taas kaikille pikästä aikaa.. Taas minä täällä yöllä kirjoittelen, mut milloinkas muuten? :) Nyt voin heti alkuun myöntää, etten ole edes käynyt viikkoon lukemassa teidän juttuja :( olisin kyllä halunnut, mutta aika ei ole antanut periksi. Ukko oli viikon reisussa pyöräkisoissa, ja sit oli itselle ristiäisiä ja juhlia ja molemmat lapset hoidettavana. Kyllä vilinää riiti. Rokotuksissakin käytiin.. Ollaan siis rokotustukimuksessa.. Onko muut? Ja esikon 2 vee neuvola oli ja pojan 2kk samaan aikaan :) mitat oli: 5700g ja 54cm.. eli paino menee + 15 ja pituus -5 :) Eli äitinsä mittainen ja isänsä painoinen :)
Olen myös miettinyt qnsiltaa, et miten he jakselee.. :hug: heille!!
Meillä on kitinät alkaneet kunnolla vasta nyt, eli sama toistuu mikä esikonkin kanssa.. Ensimmäiset 2kk meni ihmeen hyvin, mutta nyt alkaa se tuttu ilta kähinä, joka kestää ainakin 2h.. Yleensä 4h- Sit kun saadaan nukkuun, niin sit kyl nukutaan, mutta nukkumaanmenoaika saattaa olla kyl: klo 2 yöllä :kieh: Ja esikko kun herää jo puol 7 viimeistään, niin kyl on tällä äidillä välillä hermo hieman kireällä aamusta. Päiväunia ei voi millään nukkua samaan aikaan.. Jos edes saan tota esikoista unille, Jos vieras nukuttaa, niin se on 10 min, ja jos äiti, niin ainakin tunti :kieh: Nyt sain juuri vauvan unille, eli herätys on viim. 5 tunnin päästä ja taas koko päivä menoa, joten on itsekkin mentävä silmäpussien viereen lepäämään :eek: ;) Voikaa hyvin ja nauttikaa "vauvoista", kohta sellaisia meillä ei enään ole!! Aika menee niin hirmu nopeasti!! Terv. Paveli ja elmeri
 
Ei sitten riittänyt, että odotamme tietoa mahdolliseen leikkaukseen joutumisesta. Nyt pienellä on sitten flunssa ja VESIROKKOKIN yhtä aikaa. Jip jee :/ .

Tytön lastenlääkäri tuntee aikaisempien lasteni vaivat siinä missä tämän neitokaisenkin vaivat. Totesi heti tytön ja minut nähdessään, että tällä kertaa huoleni on todella aiheellista, ja ääneen ihmetteli, kuinka hyvin olen kaikki asiat jaksanut kantaa. Itsekin olen viime aikoina huomannut ihmetteleväni ääneen, että jos ihmiselle annetaan sen verran murheita ja huolia kun jaksaa kantaa, niin missähän mahtaa olla minun kohdalla se raja? Omia vaivojakin on tässä sen verran, että melkein itku pääsee. Viimeksi pari viikkoa sitten kävin tutkimuksissa, kun oikeassa kyljessä tuntui ja tuntuu edelleen joku möhkäle, aika iso vielä. No se ei onneksi ollut vakavaa, vaikkakaan se ei tuntunut ennen raskautta. Selitys patille oli niinkin luonnollinen kuin että minullakin on munuainen :LOL: . Huumori onkin varmasti yksi suurin asia, mikä minut on pitänyt pystyssä näissä aallokoissa.

Oli mieltä lämmittävää kuulla, että joku oli kaipaillutkin minun ja tytön kuulumisia, kiitos lohduttavista sanoista teille :flower: !

Kultatiuku ja Nuppu 11vko 5pvä
 
kultatuikulle jaksamista ja voimia sinne :hug: :hug:

huoh..itellä meinaa hermot mennä |O |O noi isommat hakee vaatekaapistaan juhlamekot ja huutaa ja mesoo kun en anna niiden pukee niitä ulos :kieh: :kieh: varmaan saavat traumoja mutta sille ei voi mitään ..opitava on ettei kaikee voi saada ja haluta ...ollaan huudettu koko eukko porukka Jeminaa lukuunotamatta täälä noita hemmetin mekkoja...ark !!

täs yhten päivän Jasmin ja Jenna leikki tos lattial ja yhtäkkii Jasmin selitti Jennnalle että
miehet on miehii ja naiset on naisii :whistle: :whistle: mistä lienee oppinnu ..

meillä on avutomuus iskenny isompiin lapsiin ..mitään ei osata pukee ja tehdä ilman et pitäs auttaa...

meillä oli tänään kuvauspäivä Jasmini kerholla siel sai kuvauttaa sisaretkin ja mä otatin noista yhes ja erikseen sitten kuvat ...Jeminaa jouduin pitää polvella mutta ihan hyvät kuvat niistä tuli ja minusta ei näy kun kädet ..Jenna olikin sitten haasteelinen tapaus ei oikein suostunnu yhteistyöhön mitenkään mutta lopuksi saatiin siitäkin sitten kuvat...Jasmin osas poseerata silleen kun piti...

aatella kohta on mennyt 3kk siitä kun meijän käärö synty...meillä on 2.10 3kk neuvola sitten tietää paljon meijän kirppuliini painaa ja on pitkä...veikaisin painoksi jo jonkun 4kiloo ja pituutta on varmaan jo 54 cm....vielä menee 50 cm bodit pääle mutta ei nekään kauaa mee enään hihoista...

mutta nyt noiden kauhukakaroiden kans ulos !!

bambiino ja Jemina melkein 3kk

 
Tiipero
Moi! En enää muista et olenko edes tälle puolelle kirjoittanut, monta kertaa olen ainakin meinannut :whistle: Välillä olen lukenut kirjoituksia, mut jotenkin tuo pini neiti pitää niin kovin kiireisenä...

Meillä päivärytmintynkää: herätys n.klo8, 1/2h unet n.klo10, 3h unet klo12-15 ja ilta meneekin aina vähän miten sattuu... Nukkumaan yritetään jo klo21, mut unessa ollaan yleensä 23 jälkeen. Päivä unille nukahtaa hyvin, mutta illalla sylitellään ja sylitellään.. Päikkäreille nukahtaa ekaks rinnalle ja sit herää ku nostetaan vaunuun ja sit nukahtaa itse vaunuun välillä ilman tuttia ja välillä tutin kanssa. Päikkärit nukutaan pihalla.

Syömiset: täysimetyksellä mennään. Hereillä ollessa syödään n.1-1,5h välein n.15min kerrallaan. Yöllä syödään vikaks n.klo23 ja sit klo5 ja sit 7-8 aikaan.

Yöt nukkuu omassa pinniksessä. Joskus aamulla jää äidin viakkuun, jos unet jatkuu vielä klo7 jälkeen. Yöllä imetän istualleen ku en jaksais muuten enää nousta laittamaan vauvaa pinnikseen. Enkä halua nukkua vauva kainalossa, koska silloin uni on niin kevyttä, ettei paljoa virkistä.

Hyvät päivät menee kuten kirjoitin, mut välillä kaikki menee ihan sekaisin ja sit ollaan kaikki kiukkuisia... Kuuden aikaan yritän saada neitiä nukkumaan vaihtelevalla menestyksellä. Josei onnistu, yöunille nukahtaminen on aina vaikeampaa.

Meillä ei pahemmin masuvaivoja. Käytössä Jekovit + Rela-drops. Kiukuttelee vain syystä: nälkä/väsy tai röyhy. Jättisinapit 1-2 kertaa pvässä, pieniä välissä.

Päätään neiti kannattelee hienosti vatsallaankin ollessa, koittaa jo nousta käsienkin varaan. Hymyjä tulee reilusti. Naurua ja jokeltelua odotellaan. Koittaa kovasti jutella, mutta ääni vielä uupuu vahinkoja lukuunottamatta. Kädet myös vielä hukassa. Kovasti sätkii potkii ja jumppaa lattialla mahallaan ja selällään. Leluja kyllä katselee mielellään.

Tällaista arkea meillä.
-äiti ja tytär 7,5vkoa



 
Tiipero
Hei Bambiino!
Taisit joskus kauan sitten kysyä siitä kaksisuonisuudesta..., jos nyt oikein muistan. Sairaalassa tosiaan tehtin vatsanUÄ ennen kotiutusta. Siinä oli kaikki hyvin ja jatkoon vain nlan seurannat. Toistaiseksi ainakin tyttö on kasvanut hyvin ja syö hyvällä halulla. Joten eipä siitä yhden suonen puuttumisella ole ollut mitään merktystä.

Ja KIITOKSET kun teistä mutamat kertoi kokemuksia synn.käynnistämisestä heinäkuun lopulla. Synnytystäni ei kuitenkaan ehdittykään käynnistää vaan kaikki sujui sponttaanisti ja hyvin.
 

Yhteistyössä