*HEINIKSET 2008*

meidän neiti syntyi 1.7.08 (rv 39+0 ) 2305g 45cm pipo 31.3cm

meillä oli 10.7 neuvolatäti tuli kotiin tekemään painokontrollin ja neiti painoi siloin 2280g eli painoa oli tullu vähäsen lisää siitä kun päästiin 7.7 sairaalasta neiti paino 2235g

nyt oli keskiviikona eka neuvola sitten ja neidille oli painoa tullu 2475 g ja pituutta 47.3cm ja pipo 33.7 cm...napa irtosi viikko sitten mutta siihen jäi semonen "törrö" ja neuvolatäti laapisti sitä kun meinas et lähtis pois mutta ei ole vielä irronnut mihinkään ...tosi ruman näkönen kyllä on ja se "törrö" erittää vielä jotain visvaa jota saa putsata sitten jatkuvasti....
tänään soitin sitten et napa ei ole muutunnut miksikään ja maananataina mennään näyttää sitä uudestaan se neukkatäti kyllä sano että ei hän osaa sille mitään tehdä |O |O en haluu että lapselleni jää napaan joku ruma lirpuke joka on sitten aina kipee :headwall: :headwall:

"justiina" on nyt saannut noita jekovitteja ja tuntuu että ilmaa on masussa joten ostin sitten varuille tota kublatoonia jota anoin sitten tänään ja nyt neitonen nukkuu tyyneen rauhalisesti tuola...
saatiin nyt lupa nukkua 5h pätkä yöllä syömättä kun painoa oli tullut niin hyvin ..mutta ei saa olla kun yksi 5h pätkä vaan muuten 3h väli syötöis.....mä olin aamuisin ihan pihalla kun jouduin herää sen 3h välein syöttää ja päivisin kun en saannu nukkua päiksyjä kun ei noi isommat nuku enään unia....

mutta nyt poistun miekin höyhsensaarille :wave: :wave:

bambiino ja "justiina"
 
Pikku-Ukko kasvaa kohinalla. Neuvolantäti kävi tänään punnitsemassa ukkelin. Sairaalasta lähtöpaino oli 3360 g ja nyt tasan viikon kuluttua 3700 g, eli hyvin oli painoa pojulle tullut lisää =) Eipähän tarvitse miettiä riittääkö maito.

Ensiviikolla on sitten se kahden viikon kuherruskuukausi ohi ja alkaa ne iltakäppyröinnit. Toistaiseksi on mennyt niin hyvin ja rauhallisesti, että oikein kauhulla odottelen ja olenkin maalaillut vaikka minkälaisia piruja seinille pojan tulevista masuvaivoista :headwall: Neuvolantätikin ihmetteli (kun poika ei oikein tykännyt hänen kylmistä käsistään) että kylläpäs pojasta lähtee ääntä ja ei tarvi miettiä kuka tässä talossa määrää tahdin :eek:
Minä en oo koskaan kuullu että vauvasta lähtis noin kova ääni. Jos tämä vaavi aloittaa ne koliikkihuudot niin korvatulpat tai kuulosuojaimet on hankittava koko perheelle :(

Naapurin eläkeläisrouva kävi vaavia katsomassa keskiviikkona ja ihmetteli miten jaksan imettää, kun se korvike ois niin paljon helpompaa, sitten se jakso vielä neuvoa että alä opeta sitä poikaa sylivauvaksi kun siitäkin tulee sitten niin hankalaa. :kieh: :kieh: V. kun rupes ärsyttämään. Lapsi on viikon ikäinen ja tietystikään minä en osaa kolmatta lastani hoitaa kunnolla, vaan hänen 50-60 luvun oppinsa on ne ainoat oikeat. Annoin silloin mennä oikeasta sisään ja vasemmasta ulos, mutta rupes nyt jälkikäteen ärsyttään ne kommentit. Sitten tää rouva on niin sairaan utelias, sillä oli pokkaa kysyä, että kuka teillä eilen kävi kun en tuntenu. Olivat sitä oikein toisen naapurin kanssa ihmetelleet, kun tämä meille tullut vieras oli erehtynyt kysymään neuvoa, että missä me asutaan. Voi kiesus, että ihmiset voivat olla uteliaita :headwall: :headwall: Sitten tää rouva vielä kiersi meidän ikkunoissa katselemassa, miten meiltä näkee heidän pihalleen ja oikein ääneen vielä totesi, että eihän tästä näykkään niin hyvin kun tuo Terijoensalva on niin iso. Naapurin rouvariepu se ei taida ymmärtää, että minua ei kiinnosta seurata heidän tekemisiään ja ketä heillä käy kylässä. Luulee vissii, että kun hän on sellainen niin luonnollisesti kaikki muutkin ovat. On tällaisissa naapureissa yksi hyvä puoli, kun lähtee reissuun niin voi huoletta unohtaa vaikka ovet auki. Anteeksi tämä avautuminen, mutta rupes vaan tänään vituttaan se. Mutta nyt helpotti :whistle:

Tarvis varmaan lähteä nukuskelemaan. Ehtii noin tunnin nukkua kun poju herää syömään. Meillä kun heräillään öisin 2h välein ja päivällä voi olla 3-4 tuntiakin syöttövälit. Mutta huomenna voi taas olla rytmi uus. :wave: :wave:

AinoEinari ja pikku-ukko 10 vrk
 
AinoEinari:Iäntä mualimaan mahtuu :hug: .Meijän Joosepilla on velipoikaansa verrattuna aika mieto ääni.Itkukin on lähinnä semmoista ehhe heh heh-tyyppistä älämölöä.Syntyessäänkin Jooseppi tuumas et "eh he heh",myö (mukaan luettuna kätilö) naurettiin ku se kuullostaa oikeesti ihan naurulta.Mut kyllä sit iäni kovenee kummasti jos palvelu ei heti tunnu pelaavan.Illalla taas kitistiin masun takia 9-01 välillä.Sitten tuli uni ja poju heräs syömään 5 aikaan,sama nyt puol kaheksalta.Nytpä taas uni maistuu.Ihan niinku eilisen päivänkii.
Napatynkä irtos illalla,ja vähänkö säikähin,käytiin pyllyn pesulla,laitoin pojan pyyhkeen piälle sängylle ja rupesin kattoo et mikä "kakkapapana" se pyörii pyyhkeellä.No,sehän oli se napatynkä ja oli ollu vaan ihan millistä ennää kiinni se irtoominen.Eipähän tarvii mennä torstaina neuvolaan ennää sen takia näytille! =)
Vaikka nauvolassa ja saikulla sanovat et menee pitkään ennenku irtoo niin Joosepilta irtos kyllä aiemmin ku isoveikalta aikanaan,sillon meni melkein 3 viikkoa!

Ukko on ollu nyt pari päviää tosi äksy... :(
Tiuskinu ja äyskiny ja ei yhtään tykkää kuunnella Joosepin kitinää...
Oisin eilen pyörähtäny kierrätyskeskuksessa vaan ku tuntu niin kiukkuselta niin tuumasin ukolle et ei se kierrätys sieltä mihinkään häviä,on se siellä vielä ens viikollakin.Eikä auta vaikka oon ehottanu et mänis tuulettummaan jonnekkin kavereitten luo.Täällä kotona pyörii ja äksyää.Eilenkii naris ku en oo pessy pyykkiä(pesin 3 koneellista ),en käytä koiraa ulkona(no lähin samantien ),ei saa nukkua (äijä koisannu joka iltapvä 3-4 tuntia...)
Taitaa tää nyt johtuu ihan miun huomion puutteesta,pitäs varmaan hyvänä muistaa sitäki pittää,mut työsarka lissäytyy.piä vauva tyytyväisenä,lenkitä koira,piä ukko tyytyväisenä,hoija huusholli,anna esikolle aikaa jne. Niin,entäs mie!?Kuka pittää huolen siitä et miun voimavarat riittää!Tiuskasinkii ukolle eilen et ei tarvii liikuttaakkaan poikaa,mie lapseni kyllä hoijan,sit itkin silimät piästäni poikaa nukuttaessa.Selekään koski ihan hirveesti,poju ol kitissy 3 tuntia ja pyysin ukolta et on hetken pojan kanssa et mie makaan pitkällen jos vaikka auttas.No eihän siitä mitään tullu,heti alako hirvee jupina,et ei tää oo yhtään kivaa,hoija nyt vauvas ku siun piti se saaha(vahinko raskaus ja yhessä päätettiin pitää vauva ja hoitaa myös yhessä...)... Luojan kiitos esikko on vielä serkkujen luona toista yötä niin ei tarvii täällä kuunnella tätä kinaamista :headwall: .Mie sanoin kans et äkäsenä et mee lähellekään vauvaa,ei ihme jos pien kitisee ku tiällä on niin kiree ilmapiiri.
No se olikin tyyntä myrskyn edellä ku mies ol saikulta piästessä kotia niin ihana,pitihän se arvata et ei se kauvaa jatku :'( ,pitää vaan purra hammasta ja yrittää jaksaa olla menettämättä hermojaan(joka varmaan hyvin onnistuu väsyneenä ).

Ievaliina ja Jooseppi 12 vrk
 
Ajattelin nyt sitten siirtyä tänne puolelle jo pikkuhiljaa.. Meidän tyttö syntyi siis 8.7 klo 11.54 sectiolla. painoa 3255g ja pituutta 49cm ja tukkaa niin mahottomasti =)

Alku meni tosiaan todella hyvin, ei oltu osastolla ku kaks yötä vaik leikattii ja haavakipua ei ole ollu ollenkaa. Enää en syö edes särkylääkkeitä. Tyttö on tosi rauhallinen ja eka viikko menikin aivan unelman mukaisesti eli tyttö vaan söi ja nukkui ja antoi mammankin nukkua pitkät pätkät. Välil ei syöty ku kerran yössä. Mut nyt selvästi alkaneet masuvaivat... Onko kellään vinkkejä masuvaivojen hoitoon? Cuplatonia käytii jo hakemas apteekista ja ite oon jättän kahvin pois enkä syö ruisleipää. Täysimetyksellä siis mennää. Vyöhyketerapiaan ajattelin jo soittaa maanantaina ihan varmuuden vuoks. Pitää nyt kuitenkin ehkä katsoa josko olis ohimenevää, Hope so!

Täl kertaa en ehdi muuta. Meil on vieraita tulossa vauvaa katsomaan ja pitää mennä tekee mansikkatäytskäriä :p

Anteeks ku oli vaa omaa napaa tällä kertaa mut ikäviä noi vatsavaivat. Kärsiikö kukaan muu niistä? Täällä ei vielä suoranaista huutoa mut ähkii ja puhkii, ihan selvästi pieru eksyksissä pienellä :'(

Voikaahan hyvin kaikki!

Neleka ja peikkotyttö 11pv :heart:
 
Täällä kans tytöllä ilmavaivoja. Myöskin ähkii ja puhkii ja välillä vähän rääkäsee.. ja tietty illalla ja yöllä on noita. Päivisin ei mitään ja nukkuu hyvin 3h putkeen.. Minä kans täysimetän.

Neuvoja tännekkin, jos jollain olis :)

anzzu ja tyttö 2vk 5pv
 
AinoEinari :hug: Kyllä sulla kans on naapuri. :D :headwall: :headwall: :headwall:
Ievaliina :hug: Kukapa meistä huolen pitäs jos me ei ite? :hug:
Kai noilla ukoilla tässä vaiheessa alkaa olla "pussit täynnä". :kieh: :kieh: Rupee vissiin siittiöt kellua jo korvien välissä. :kieh: :kieh: :kieh:
Mulla meni hermo ku tuo ukko on tahtonut joka ilta sen litran vähintään vetää kaljaa kurkusta alas. Sanoin joku ilta että nyt riittää, nin ei uskonut. No, eiliset kaljat kaadoin lavuraarista alas ja jos naapurit oli kotona taisivat kuulla että tällä tätillä meni hermot.
Nyt sitten sellainen väsymys päivä. |O |O |O
Tänään oli tarkoitus lähtee tolle meidän vauvelille käydä tinkaamassa tosi söpöt puuman lenkkarit, mutta enpä jaksanut. :( Siellä ne kengät odottaa.
Tolla meidän pojalla kans vähän ilma vaivaa. :(
 
Taitaa siis ilmavaivoja olla vähän yhdellä jos toisellakin, kurjaa :'( Äityli tuolla toisella puolella kirjotti jostain luontaistuotekaupasta saatavasta baby-pulverista mut ei muistanu nimeä tähän hätään. Lupas ilmotella kun mieleen palautuu. Mutta luulen et äityli on vauavnhakureissulla ku ei ole tänää tuol odottajien puolel näkyny =)

Meillä myös nuo vaiavt keskittyy lähinnä iltaan ja yöhön.. Ku tissillä on ni alkaa ähräys ja puhraus ja välillä just rääkäsee niin ku Anzzu sanoi. Toivotaa vaan ettei kellään äidy ihan koliikiksi asti...

Jaksuja kaikille ja vinkkejä ilmavaivojen hoitoon otetaan vastaan!! =)

Rinkinki: Viitsitkö lisätä meidät tuonne etusivulle kun joudat eli 8.7 syntyi tyttö, 3255g ja 49 cm :heart: Kiitos!

Neleka ja peikkotyttö 12pv
 
Sori, ku listan päivitys on kestäny. Kiirettä muka pitää.
Esikoinen uhmailee niin helvetisti ja poitsu on alkanu itkeskelemään... :'( Aattelin lopettaa d-vitamiinin antamisen vähäks aikaa, jos vaikka helpottas. Ja jossain vaihees alotan sit ihan parii tippaa antamaan.
Cuplatonit ei auttanu meijänkään esikoiselle. Ei sille auttanu mikään.
Nyt on taas mentävä. :wave:

rinkinki ja poitsu 3vko 1pvä
 
Bambiino: Onnea !! :hug: :heart: !!

Neleka: Onnea !! :hug: :heart: !!

Ievaliina: Täällä kanssa mies äksynä, kun ei saa nukutuksi öitä. Poika, kun on aikamoinen murisija ja ääntelehtijä...Mie se sängystä pompin kuin vieteriukko pinnäsängyn ja petin väliä ettei tiedä erkkikään, syötän ja vaihdan vaipan jos tarvetta. Miehen ei tarvitse kun kääntää kylkeä ja koittaa nukkua vaan. Viime yönä sitten otti ja meni nukkumaan sohvalle :/ Noh jos se tästä. Tsemppiä siulle!

Yö oli melko sirkusta täällä, rusina ei ottanut nukkuakseen vaikka söikin hyvin. Otin ja vaihdoin sitten yöllä vaipan ja kappas vaan napatynkö irtosi!! :D

Eilen käytiin vaunuja testaamassa, teki hyvää päästä kävelemään pitkästä aikaan. Nyt tuo haavakin antaa periksi sen verran, että käveleminen tuntuu hyvältä =) Poika nukkui niin sikeästi koko matkan. Nyt sataa niin perusteellisen paljon ettei ulos kyllä tee yhtään mieli. Toivottavasti ei huomenna sataisi niin pääsisi taas ulkona käymään :D

Brigantia & Rusina (2vkoa 1 pvä )
 
Meillä ukko kans nukkuu sohvalla. :D :kieh: Aamulla se kyllä ottaa vauvan ja vaihtaa vaipat ja antaa mun nukkua vähän pitempään. Huolehtii sitten muista lapsista ja koti töistä.
Tuo meidän vauva tahtoo hereillä olla vähän sellainen että kun imettää niin nukahtaa, mutta kun laittaa nukkumaan niin minuutin päästä pitää taas ottaa rinnalle imee 20 sekkaa ja sit taas nukahtaa..No, ei tämmöistä aikaa kovin kauan varmaan kestä. :eek:
 
suomalainen:Juu,ilmeisen täynnä kassit.Oon mie yrittäny välillä vähän helpottaa ukon olotilaa,kuhan vaan oon kerenny tai jaksanu...
Eilen pidin puhuttelua ukolle,otti onkeensa ja viimeyön hoiti pojan syötöt(pelas nettipokeria... )ja mie sain nukkuu.

Tosi outo juttu sattu eilen.Jooseppi kitis koko päivän.Ei nukkunu ku muutaman 20 minuutin pätkän.Esikko palas illalla yökylästä kotiin,suukotti pikkuveikkaa ja höpötti jotain nii Jooseppi otti ja rauhottu.Siitä lähtien on taas ollu suht rauhallista!
Sisko tuumas et tais pienellä olla isoveikkaa ikävä!Ei ihan heti lähekään poika uudelleen yökylään!Esikolla on vielä ihan mielettömän kova ääni,Jooseppia ei haittaa yhtään jos isompi höpöttää korvan juuressa,tyytyväisenä vetää vaan unta palloon =) .

Eilen suututti ihan sikana ku joku nuor sälli lähti krossimopollaan päristelemään,ees takas ajo tuota tietä pitkin.No,tietty Jooseppi siihen havahtu ku tuntu et ikkunatkii särkyy!Sillon meinas keittää miulla yli.Meinasin ottaa ukon moran ja käyvä veistämässä ne renkaat siitä moposta,ois loppunu se pärinä!!! :kieh:
Ois se ollu näky ku mie tukka pystyssä riehun pihalla et, -sie ***kele herätit miun vauvan,loppuukose h****tin ajelu nyt vai heti!?
Varmaan oisivat miule poliisit soittanu...
No,onnex se sälli lähti joitain muita kulmia häiriköimään!

Kävin eilen ostaa pojalle napaan bacibactia,vähän verestää mut ei punota.Olipas oudosti muotoiltu lause...
Siis siitä kohtaa mistä tynkä irtos nii vähän tipotelee verta.Soitan aamulla neuvolaan ku ei tarvita napatynkäkontrolli-aikaa joka oli torstaiks varattu ja kysyn vielä tuosta tiputtelustakin samalla.Siinäpä tällä erää tärkeimpiä uutisia.

Ievaliina ja Jooseppi 13 vrk
 
Nää hormoonit!! |O |O |O |O |O |O |O
Vauveli itki ja itki. Annoin lisä maitoa, itki ja itki. Koko ajan sinapit housussa. Ja ukko taas häippäs. :D Taitaa taas nukkua parkkipaikalla autossa. :kieh: :kieh:
Oh, hoijaa tätä elämää! Nyt vauva rauhottu mutta minä en. :D
 
Jee, pääsee vihdoin tällekin puolelle... :D Kyllä on hymy herkässä ja varsinkin, kun viimeyön sai nukkua omassa sängyssä! Ja en tiedä uskallanko tunnustaakaan, kun nuo miehet tuppaa olemaan tampioita näköjään muillakin... Meillä isukki lähti eilen takas töihin (käy toisessa kaupungissa) ja vei isommat neidit mukanaan anoppilaan! :ashamed: Saadaan viikon verran ihan rauhassa vauvan kanssa päästä taas homman alkuun... Tosin kaikki muut on päivitellyt, että kuinka se voi jo nyt lähteä ja jättää meidät kaksistaan, mutta mulle kyllä käy!
Tuo prkl:n rakennusala kun on vähän kiireistä näin kesäisin...
Synnytyskertomuksen ruukasinkin eilen tonne odotuspuolelle, enkä jaksa kyllä kopsatakaan, sieltähän se löytyy, jos vielä jotain tällä puolella jaksaa synnytykset kiinnostaa, kun vauva tuhisee vieressä... ;) Mutta pääpiirteittäin : Tyttö, rv 40+5, 19.7 (sama kuin kakkosella... ) 4100g ja 53 cm ja nopeasti taas maailmaan... =)
Nyt taas tissitelemään... :heart: :heart:
 
Huomenta, meidätkin saa lisätä tonne etusivulle eli poika, rv 40+0, 15.7 klo 04.37, 4210g, 53cm
Kiva lukea että yhdellä sun toisella on tässä alkuvaiheessa jos jonkinlaista tohinaa...joillakin mies kiukuttelee jne. Meillä tilanne se että tässä helmoissa on 5v, 3v, 1v1kk ja sitten tämä 6 päivän vanha niin ja koira. Mies joutuu olemaan raksalla kun talo tarttis saada kuntoon. Tuntuu että kädet ei riitä millään. Tänä aamunakin kun imetin vauvelia (pikkasen tökkii imetys ja kun vauva vihdoin saa kiinni niin en kyllä voi keskeyttää sitä) niin koira oksenis sohvalle ja tämä 1v innoissaan jo sormet pystyssä oli käymässä oksun kimpuun. Sitten koira oksensi keittiön matolle, pois silmistäni....arg....onneksi meijän 5 v ryntäsi apuun ja äitin opastuksella korjasi oksennuksen ja paimensi pikku veljeään ettei töki sormiaan joka paikkaan. Pelottaa tulevat päivät, mitä kaikkea vielä onkaan edessä, sitä kun on tosi sidottu tohon pienokaiseen vielä. Olispa joku joka tulis hetkeks auttamaan tänne :|
Imetyksen kanssa tosiaan on ollut kanssa hankaluuksia, eilen en saannut kuin kerran onnistumaan toisesta rinnasta, toisesta en ollenkaan. Tänä aamuna sit taas olen imettänyt molemmista ja lisämaitoa ei ole tarvittu. En ymmärrä, miks hän ei saa rinnasta kiinni välillä :ashamed:

Mutta nyt puuroa tarjoilemaan osalle porukasta...nuoremmat jo nukkuvat....1v:kin jo päikkäreitä tähän aikaan aamusta kun noustaan ylös niin aikaisin aina (05.30)

Mukavia vauvantuhina päiviä kaikille ja muistakaan että tätä aikaa kestää tosi pienen hetken....jo puolenvuoden päästä elämä on tyystin erinlaista =)

Ai niin ja masu vaivaa täälläkin, mutta meillä myös nukutaan 6 tunnin jaksoja =) =)
 
Huomenia vaan kaikille!

Me siirryttiin taas viikonloppuna tänne minun vanhempien luo kun mies palasi isyyslomalta töihin tänään. Ei ehtiny pariin päivään kaiken pakkaamisen ja muun tohinan keskellä istumaan koneella. Tänään sitten minun eno tuli touhuamaan tuon esikoisen kans, joten tähänkin touhuun on hetki aikaa kun pikkunen tuhisee uniaan.

Oikein paljon jaksamisia kaikille kenkkuilevien miesten kans asuville :hug: Minä oon vasta yhen kerran lähteny makkaristä yöllä melkein ovet paukkuen, kun mies kesken imetys puuhien tokas, että "onko pakko selittää niin paljon kun ei saa nukkua". Ei väsyneenä keskellä yötä oikein kestäny tuota kommenttia. Mulla kieltämättä on tapana aika paljon puhella vauvalle kun imetän, mutta jotenkihan se on ittesä saatava pysymään hereillä! Muuten on mies onneks kyllä ollu oikeinkin kultanen: touhunnu esikoisen kans, vaihdellu vaippaa ja kuskannu mulle vettä kun imetän. Öisinkin varmasti heräis vaipanvaihtoon, mutta oon antanu nukkua että jaksaa päivällä tosiaan tuon isomman poitsun kans.

Ja meillä kun on tämä pienempikin mies heränny parina viime yönä vaan kerran syömään! :eek: Alku yöstä nukkuu sen 5 tuntia ja sitten 4 ja syönnin päälle on heti jatkanu unia. Oon tosin nyt jättäny vaipan vaihtamatta yöllä, koska kaveri virkostu siihen niin paljon ja sitten tilloteltiin reilu tunti hereillä. Kyllähän siellä kakkaa on aamulla, mutta aika pieni tuhru ja ei näytä mitään haittaavan tai aiheuttavan punasta pyllyä tms.

Voi herranen aika mitä kommentteja te ootte saanu! Ei kyllä tosiaan kaikki ajattele mitä suustaan päästelee. Ja AinoEinarilla on kyllä melekonen naapuri, ei tosiaan tartte murehtia että kukaan kutsumaton teille pääsis yllättämään :LOL:

Meillä tuntuu Toiviksella kans olevan vähän pierujen kans taistelua illalla, mutta eivät oo onneks vielä uniin vaikuttanu. Äkistely tapahtuu ennen ja jälkeen unien.
Vaunuttelemassakin on käyty muutaman kerran, mutta nyt tuli taas sellaset sateet että ei tartte ajatellakaan meneväsä ulos. Toivottavasti kuitenki loppusivat pian, että pääsis iteki kunnon lenkille.

Hetikial teillä taitaa touhua riittääkin ihan urakalla siellä. Ja musta kun tuntuu ettei kädet tahdo riittää näiden kahdenkaan kans!

Passepartout nauti sinä nyt tosissaan rauhallisesta alusta vauvan kans! Ja mikäs siinä jos mies teidät kaksistaan jättää, eriasia jos olis isommatki lapset jättäny kotiin.

Huh, tulipas tässä taas tekstiä. Nyt alkaa sulonen tuhina kuitenkin muuttua sen sortin kitinäks että alkaa vissiin ruoka-aika lähestyä yhdellä pienellä miehellä.

Änkkäpöö ja Toivis 1vk 6vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Nää hormoonit!! |O |O |O |O |O |O |O
Vauveli itki ja itki. Annoin lisä maitoa, itki ja itki. Koko ajan sinapit housussa. Ja ukko taas häippäs. :D Taitaa taas nukkua parkkipaikalla autossa. :kieh: :kieh:
Oh, hoijaa tätä elämää! Nyt vauva rauhottu mutta minä en. :D
Voimia sinne :hug: .
Justiin ku saatiin edellinen kina selvitettyä nii tietty piti yöllä rueta riitelee.Ukko lupas hieroo illalla,miun piähän taas koskenu ihan sikana ja hartiat aivan jumissa.No tietty Jooseppi heräs 10 aikaan illalla ja kitis yhteen asti.Ukko vaan rupes pokkana pelaa nettipokeria ja mie tuumasin et en näkyy saanu sitä hierontaa tänään :( .No ukko sano et voipi hään hieroo,mie ratkutin et ei tarvii,pelaa vaan ku on näkyy niin tärkeetä.Tätä ratkutusta kesti tovin ja sit sanoin et no hiero.Hänpä hävis sit kympin miun takia ja rupes sit oikein murjoo hartioita äkäpäissään,miehän itkun kanssa lähin sit pois ja ukko tulee perässä ja jupisee.Tietty käämit kärähti kunnolla ja piti taas keksii kaikki mahollinen loukkaava puolin ja toisin...No sovittiin kuitenkii lopulta ja sain vähä hellempää hierontaa kuitenkii.
Kyllä pittää ite tehä tästä elämästä vaikeeta!miulla on pinna kireellä piänsäryn ja väsymyksen takia,tulee sit vejettyy herneet nenään ihan mitättömistä asioista...
Pittää käyvä lääkärissä tällä viikolla päivittämässä nuo lääkkeet,ei auta enää mikään tähän särkyyn.Ainut vaan et sit pitää miettii imetyksen lopetusta mut ei tässä järkee oo jos mie oon näin väsyny ja kippee.Jos vaan joku rohto tepsis miun koteloon nii ilomielin sitä ottasin.Ei kai tuo Jooseppi traumoja saa jos imetyksen lopetan.On kuitenkii jo tuttelia saanu pullosta ja hyvin on kelevannu!

Ievaliina ja Jooseppi 2 viikkoa
 
Ei kyllä Ievaliina kuulosta hääviltä tuo sinun olotila. Toivottavasti pääset pian lääkärille samaan jotain apua. Ja jos imetyksen joutuu lopettamaan, niin hyviä lapsia sitä pullolla ja korvikkeellaki tulee, meillä on yksi testattu :D Tervekin on, ei oo koko kaksvuotisen elämänsä aikana lääkärissä tarvinnu käyttää. Kyllä se vauvan kannalta kuitenkin on tärkeempää, että sinä oot kunnossa ja jaksat vauvan kans, kun että mistä se ruoka tulee.

Tuli tuosta nettipokerista mieleen, kun meillä esikoisen vauva-aikaan keskusteltiin kovastikin miehen pelaamisesta. Pelasi siihen aikaan nimittäin ahkerasti netissä jotain sotapeliä. Hoiti kyllä vauvaa aina kun pyysin, mutt ei tahtonut millään ymmärtää että minuakin voisi jotenkin huomioida. Aina kun pyysin lopettamaan pelaamisen, niin kuulu vaan että "no mitä nyt pitää tehä". Aika monet itkut tuli sillon asian takia väännettyä. Nyt ei onneks oo enää kun läppäri ja se ei sitä peliä jaksa pyörittää :D

Jaahas, mutta pitänee alkaa soittelemaan neuvolaan ja varaamaan ristiäisiin pappia, nyt kun molemmat pojatkin vielä nukkuu.

Änkkäpöö ja Toivis 13vrk
 
Meidätkin voi lisätä listaan, kiitos =) Tyttö syntyi 15.7 (rv. 40+6) 3350g ja 49 cm.

Meidän vauva-arki on lähtenyt käyntiin paljon paremmin kuin etukäteen uskalsin toivoa. Esikko (nyt 1,5v) kärsi vauva-aikanaan kovista vatsavaivoista, joihin ei auttanut cuplatonit, disflatylit eikä muutkaan apukonstit. Silloin ei kyllä meillä kukaan nukkunut, vaan elämä oli yhtä sumua. Nyt onkin mieletön ihme, että tämä vauva suunnilleen vaan nukkuu ja syö, ja hereillä ollessaan on tyytyväinen eikä koko aikaa huuda tai kitise, kuten esikko aikoinaan. Yhden rankan vauva-ajan kokeneena tätä osaa todellakin arvostaa.

Minä putsailen vauvan peppua pääasiassa niillä puhdistuspyyhkeillä. Hyvänä on pysynyt iho. Kestovaippoja käytetään päivisin ja kertsejä öisin. Kertsit tosin falskaa ja tänä aamunakin oli sänky ihan märkä. Pitänee harkita kestojen ottoa myös yökäyttöön. Ekoina öinä vaavi valvoi ja kitisi rinnalla kolmeen neljään saakka, kunnes nukahti kunnolla ja nukkui aamuun asti yhtä soittoa. Viime yönä annoin rintamaidon lisäksi pullosta pikkulirut tuttelia ja johan vaavi simahti unille samantien. Pari kertaa yöllä heräsi pikaisesti syömään, mutta nukahti sitten heti uudestaan. Uskomatonta! Esikkoa sai aikoinaan kanniskella yökaudet, ja väännellä ja käännellä, kun vatsa vaivasi eikä röyhtäystä tullut. Kyllä voi vaavit olla erilaisia! Ajattelin, että jatkossakin voin iltaisin antaa tytölle huikat pullosta, mutta muuten koitetaan pärjätä rintamaidolla. Pumppaaminen on mulla tosi hidasta, joten siinä touhussa menee vaan hermot.

Nyt tämä romaani saa loppua. Ievaliinalle kovasti jaksamisia ja muillekin joiden ukot käyttäytyy toopesti tai vaavit valvottaa. Niin ihania kuin vauvat onkin, kyllä semmonen pitkäkestoinen kova itku väkisinkin hermoja kiristää ja tietysti tuntuu surkealta, jos vauva itkee vatsavaivoja eikä itse pysty auttamaan. Jaksuja siis kovasti! Toivottavasti ette ärsyyntyeet, kun minä täällä vaan kehuskelen miten ihanan helppoa meidän vauva-arki on. Se vaan on meille niin uutta ja mahdotonta, ettei itekään uskota todeksi. Ja tilanteethan voi muuttua vaikka päivittäin...

Krissie ja tytsy 6 vrk

Ainiin, meidän tytöllä napatynkä lähtee varmaan irti ihan justiinsa. On jo osittain irti. Esikolta se irtosi jo viiden päivän iässä, mutta parani kyllä hyvin.
 
Moikka kaikille!! Mut voi kanssa lisätä tonne etu sivulle =) Eli meille syntyi poika 17.7 rv 39+4 klo.9.51 painoa oli 3260g ja pituutta 48cm. Nyt olemme olleet kotona 3 päivää ja hyvin on lähtenyt arki rullaamaan. Lukuunottamatta esikoisen raivareita ja pojan kiusaamista. Hieman on mustasukkaisuutta ilmassa. Ja uhmaikä painaa jo päälle. Toivotaan että pikkuhiljaa tottuu vauvaan. Ollaan yritetty pitää tyttöä mukana vaipan vaihtamisessa ja syöttämisessä. Torsatina olis neuvolatäti tulossa käymään. Sitä odotellessa =) onnea vielä teille kaikille joilla vauvat siellä kotosalla. Tulen paremmalla aikaa kirjoittelemaan lisää kuulumisia!! Nyt ruoan laitto puuhiin.
 
RouvaSumppisuu
Alkuperäinen kirjoittaja Krissie:
Meidän vauva-arki on lähtenyt käyntiin paljon paremmin kuin etukäteen uskalsin toivoa. Esikko (nyt 1,5v) kärsi vauva-aikanaan kovista vatsavaivoista, joihin ei auttanut cuplatonit, disflatylit eikä muutkaan apukonstit. Silloin ei kyllä meillä kukaan nukkunut, vaan elämä oli yhtä sumua. Nyt onkin mieletön ihme, että tämä vauva suunnilleen vaan nukkuu ja syö, ja hereillä ollessaan on tyytyväinen eikä koko aikaa huuda tai kitise, kuten esikko aikoinaan. Yhden rankan vauva-ajan kokeneena tätä osaa todellakin arvostaa.
Tämä vois olla mun näppäimistöltä =). Meilläkin esikoinen 1,5v itkeskeli iltaisin hirmu paljon masuvaivoja niin nyt tuntuu ihan oudolta, kun vauva vaan syö, kakkii ja nukkuu tyytyväisenä. Kova imemisvimma pojulla kyllä on, ja tissitakiaisena olis varmasti rinnalla lähes 24/7, mutta onneksi tutti kelpaa ja sen kanssa pian nukahtaakin. Tänään käytiin napakontrollissa neuvolassa ja pojun mitat otettiin samalla, painoa oli nyt reilut 4,1kg (syntymäpaino 3,7kg ja viime keskiviikkona 3,9kg), joten tuntuu rintamaito riittävän ja poju saa tuttia syöttöjen välillä lutkuttaa ilman että äitin tarvis potea huonoa omaatuntoa =).

Kiva kun vauvauutisia satelee nyt kokoajan, onnea kaikille nyyttinsä lunastaneille :flower: !!!

Juuh, kyllä nuo miehet osaa olla aika puupäitä välillä :headwall: . Meillä on tällähetkellä suht rauha maassa ja mieskin tajuaa katsoa lapsia tai tehdä jotain kotihommia oma-aloitteisesti. Mä vaan olen luonteeltani enemmän pikkutarkka ja tuo toinen sellainen suurpiirteinen taivaanrannanmaalari, niin välillä ihan pakosti kolisee ja paukkuu :LOL: .

Jaahas, jos sais itsensä tekemään jotain kotihommiakin ennen kuin mies ja esikoinen palaavat kauppareissulta...

Sumppis ja B 13vrk

 
Eli poika syntyi 2.7 50cm ja 3150g. Naistenklinikalla suunnitellulla sektiolla ja kaikki meni aivan loistavasti.
Nyt ollaan oltu 2.5viikkoo kotona ja on tää ihanaa aikaa :heart: (vaikkakin raskasta ,kun tuo pikkumies tykkää seurustella öisin) Nyt kuuluu kutsu, mutta palailen myöhemmin...

Julia-Orvokki ja Vempukka
 
tulen tänne puolelle jatkamaan :wave:

Tyttö syntyi rv 39+4 pikana 8.7, 3395g, 49cm pipo 34cm.

Tänää on siis tasan 14 vrk:n ikäinen, paino lähtenyt hienoon nousuun pelkällä rintamaidolla mutta myös vatsavaivoja on ilmaantunut. Tulee keskimmäisen koliikki pelottavasti mieleen vaikkei tuo neiti onneksi vielä pitkiä aikoja huutelekaan kerralla. Sitkeesti irvistelee ja sätkii ja "viime hädässä" vasta huutaa.
Paukuttelee neitonen ihan hirvittävän mahdottomasti ja haju on oikeesti pahempi kuin aikuisilla :LOL:
kakka vastaavasti haisee ihan erilaiselle kuin nuo paukut, niissä ihan tosi on "potkua"... :LOL:

TH:n kotikäynnillä havaittiin tytöllä napatyrä
:( olin itse jo katsellut ja ajatellutkin tuota. sitä nyt tässä vaan seuraillaan ja joudutaan kirurgin veitsen alle ellei asetu itsestään.
Ei se vaivaa neitokaista onneksi mitenkään, napa vaan on töröllään monta senttiä ja ympäröivä kudos "pömpöttää". Minä ne tuohon itsestään asettumiseen usko ja vaikka niin kävisikin, jossakin vaiheessa se varmaan pullahtaisi kuitenkin esiin uudestaan.

Neiti viihtyy sylissä ja sylissä ja sylissä, vaunuissa huutaa, sitterissä huutaa ja nyt 2 viimeistä yötäkin on nukkunut vain vieressä :headwall: periaatteessa olen sitä mieltä ettei saisi liiaksi tottua vieressä ja sylissä olemiseen, ainakin yöt pitäis nukkuu omassa sängyssä. Toisaalta, ihanaahan sitä on kainalossa katsella ja nuuhkia :heart: Kuitenkin kun on noita isompia lapsia jotka vaatii oman aikansa, on mahdotonta kokoajan kantaa pikkuista. Kantoliina siis tarvitaan! B)

meilläkin alkaa d vitamini tipat tänään. saas nähdä tuleeko lisää väänteitä.

Kuinkas te äidit olette toipuneet synnytyksestä?

Mä olen ihan ok, aloittanut jo rullaluistelun taas. Jälkivuoto alkaa loppua, pikkuhousunsuojassa yön jäljiltä haalea viiru vain :eek:
en ole kovin kauaa edellisiltäkään vuotanut, mutta 2 viikkoa tuntuu aika lyhyeltä ajalta!? Saattaahan se tietty tässä vielä vuodella mutta ei enää ole näkynyt veristä vuotoa ainakaan.
Painokin on tippunut ihan itsestään (karkkia ja pullaa mussuttamalla!), kun tuota "pullataikinaa" vaan saisi vielä alkaa treenaamaan masusta pois... mutta ei vielä!
Koti painoilla kevyen punttitreenin ajattelin aloittaa, kerran olen jo kokeillut liikkeitä eikä pahalta tuntunut.

mutta, palaillaan :wave: nyt kahvin keittoon
 
SmileX meillä kans poitsu viihtyy parhaiten sylissä, mutta onneks sitterikin kelpaa välillä. Liinaakin on tarkotus kokeilla, mutta kun unohdin sen kotiin ja nyt siis ollaan täällä minun vanhempien luona. Parin viikon päästä pääsen sen sitten hakemaan. Niin, ja yöt nukutaan tiiviisti äidin vieressä. Omaan sänkyyn ei ala oikein rauhottumaan. Pian on kyllä alotettava totuttelemaan sinnekin, vaikka ihana se tosiaan kuitenkin on kun pieni tuhnottaa vieressä. Hyvä se on kuitenkin omassakin sängyssä osata nukkua. Eilen kyllä nukku päivällä pitkän pätkän siellä, mutta illalla ei sitten millään.

Ja anteeks nyt kamalasti kaikille yövalvojille, mutta meidän ukkeli nukku viime yönä 23-05! :eek: Iteki jo heräsin vähän ennen poitsua siihen, että eikö meillä syödä ollenkaan. Saman sortin koisaaja tuntuu olevan kun isovelikin. Perineet unenlahjansa isältään :D

Tutti on meilläkin jo käytössä. Poitsu lutkuttaisi tissiä vaikka ja kuinka, joten nukkumaan mennessä otetaan tutti suuhun jos tarve vaatii. Ja onneksi se maistuu, ettei koko ajan tartte äitin olla tissi paljaana.

Napatynkä irtosi joskus viikko sitten ja hyvän näköinen napa tuli =) Esikoiseltakin se aikoinaan irtosi melko nopeesti.

Ihana muuten kuulla Krissie ja Sumppis, että ootte saanu edellisiä positiivisemman vauva-ajan tällä kertaa =) Voin vaan yrittää kuvitella kuinka rankkaa se voi olla jatkuvasti itkevän ja ei-tyytyväisen vauvan kans. Toivottavasti näiden kans tosiaan kaikki sujuu jatkossakin mallikkaasti.

Oma toipuminen on sujunut mallikkaasti. Mullakin alkaa jälkivuoto olla jo ihan lopuillaan. Kiloja on vielä 9 jälellä siitä hurjasta määrästä (20kg) mitkä sain kerättyä itteeni raskausaikana. Lenkkeilyn oon alottanu pikku hiljaa ja kunhan nuo ilmat taas paranis niin pääsis jatkamaan. Rullaluistimetkin vois kyllä kaivella taas kaapin perukoilta. Vatsan seutu kaipaa täälläkin kovasti treeanusta, mutta vielä tosiaan on maltettava odotaa. Mutta nilkkani oon kuitenkin saanu takasi, kun reilun viikon ajan oon ruhtinaalisesti öisin hikoillu turvotusta pois. Ja kyllä on muutenkin kevyempi ja kaposempi olo kiloista huolimatta!

Mutta nyt meillä aletaan vissiin taas heräilemään syömään. Jos vielä ehtis kupposen kahvia nauttia sitä ennen. Tuo esikoinen kun on nyt päättäny herätä aamuisin jo ennen seiskaa :/

Änkkäpöö ja Toivis, tänään tasan 14vrk
 

Yhteistyössä