heipparallaa, kuulumisia tulin kertomaan

Rollolainen
Mun miehellä on diabetes, en koskaan kiristäisi häntä asialla että jos ei hoida itseään niin jätän hänet. Toki minua ärsyttää jos hän ei huolehdi itsestään kunnolla, mutta minun kiukuttelut ja kiristämiset ei asiassa auta. Mahdatko ymmärtää ollenkaan kuinka raskasta kroonisen tai perussairauden hoito on? Siitä kun ei saa koskaan lomaa. Laiskuus ja sairaus on eri asioita, diabeteksen hoito voi olla sairaalle itselleen äärimmäisen raskasta ja ennenkaikkea pelottavaa. Se voi aiheuttaa myös esim. masennusta, jonka vuoksi ihminen ei jaksa huolehtia itsestään niinkuin pitäisi. Siihen päälle vielä esim. työkiireet ja vauvapaineet mitä teilläkin ilmeisesti on, niin ei ole miehellä helppoa. Hän tarvitsisi varmaan ennemminkin tukea ja ymmärrystä, ei kiristystä ja hylkäämistä.

Minusta tuo on sama kuin sanoisit miehellesi että hän ei kelpaa sinulle tuollaisena, sairautensa kanssa, vaan olet valmis hänet dumppaamaan heti kun hän ei terveydellisesti täytä sinun vaatimuksiasi. Sellainen suhde on lähinnä sairas. Enkä edes viitsi aloittaa siitä miten tuollainen toiminta vaikuttaa teidän lapsiin.
juu ei tulis mullekaanmielen erota miehestäni. hänellä on sepelvatimotauti ja keskivaikea astma. jos ukko haluaa syödä tai olla ottamata lääkeitään niin en mä sille mitään voi. Voin mä aisasta sanoa, mutta AIKUINEN pääättää itse.
 
"sopuli"
Oikean ratkaisun olet tehnyt ap, älä välitä näistä ilkeilijöistä :) Yksikään addikti ei tee muutosta, ellei sille anneta tarpeeksi motivoivaa porkkanaa. Tuskin yksikään ap:n haukkujista omaa kokemusta asiasta, kunhan haluavat "avautua" :)

Pelkäsit sitä, miten mies jatkossa tekee kun saa oman pankkikorttinsa takaisin. Sokeririippuvuus ja liikasyöminen on opittu tapa, ja terveelliseen ruokavalioon voi tottua. Kun vatsaa ei pingoteta äärimilleen joka ruokailukerta, kylläisyyden tunne tulee vähemmästä ruokamäärästä. Helppoa se ei tule olemaan, mutta mikäpä muutos olisi ikinä helppoa?

Oikessa olet myös siinä, että lapsille on vaikea perustella, miksi vanhemmat saa mässyttää jokapäivä karkkia, mutta lapset vain kerran viikossa. Eli vaikuttaa todellakin perhe-elämään tuo tuommoinen.

Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: kooäffä

Yhteistyössä