Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Ja matkaa päiväkodille on 500 metriä :LOL: ja siitä bussipysäkille 500 metriä.
:LOL: :LOL: Meillä kans on matkaa n. 500m, muttei ole kyllä edes tullut mieleen, että matka olis hankala tai pitkä. :D Täällä päin aika monet kuljettaa lapsiaan julkisilla hoitopaikkoihin, kun paikat ovat niin kiven alla.
Ei se ookaan :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Ja matkaa päiväkodille on 500 metriä :LOL: ja siitä bussipysäkille 500 metriä.
:LOL: :LOL: Meillä kans on matkaa n. 500m, muttei ole kyllä edes tullut mieleen, että matka olis hankala tai pitkä. :D Täällä päin aika monet kuljettaa lapsiaan julkisilla hoitopaikkoihin, kun paikat ovat niin kiven alla.
Tää on varmaan vaan tätä "alku on aina hankala" :ashamed:
Kyllä mä tiedän, kuinka suuri onni kävi, että saatiin tuosta paikka.
Se ehkä on se suurin mikä harmittaa on, se, että kun tämä on ihan uusi asuinalue, niin bussit (ne harvat) kulkee niin hankalasti. Tyhmää kun pojan päivätä hoidossa tulee työmatkan takia pitempi :snotty:

Ja kaikki tää johtuu siitä, että mua jännittää oikeasti ihan hirveästi tuo hoidon aloitus |O
Juu, kyllä mä ihan oikeasti ymmärrän. :hug: Mäkin stressaan hoidon aloitusta ihan superina ja problemisoin mielessäni päivittäin eri asioita hoitoon liittyen. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
mikä on sopiva summa häälahjaks???
Millainen "suhde" hääpariin? Olen itse juuri kokoamassa tyttömme kummitädille ja sedälle lahjaa seurakavereilta ja kukin saa antaa omantunnon mukaan. Laidasta laitaan on tullut 5-50e/hlö. Kyseessä pienet häät eli kukaan häälahjaan osallistujista ei ole menossa häihin, emme mekään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
mikä on sopiva summa häälahjaks???
60 euroa kahdelta?

Kerätkää kimppalahja niin shekki tuntuu suuremmalta... :)
No mä ajattelin juts jotain 40-50 e ja sitten halusin ostaa vielä jonkun pienen...vaikka yhdestä sisustuskaupasta jotain...
Mä laittaisin varmaankin tuo 50e.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
mikä on sopiva summa häälahjaks???
60 euroa kahdelta?

Kerätkää kimppalahja niin shekki tuntuu suuremmalta... :)
No mä ajattelin juts jotain 40-50 e ja sitten halusin ostaa vielä jonkun pienen...vaikka yhdestä sisustuskaupasta jotain...
Mä laittaisin varmaankin tuo 50e.
Mä kans ajattelin ensin tuota 50 euroo, mut sit ajattelin päälukua :). Ihan hyvältä kuulostaa helmeri tuo sinun ideasi =) :flower:
 
Meidän poika on muuten taas viimeiset kolme yötä heräilly yöllä useasti itkemään. Ja on pitäny jäädä makoilemaan sinne sen huoneen lattialle ainakin puoleks tunniks että nukahtaa. Ja tänään heräs ennen kuutta |O Hain sen viereen ja silittelin sitä ja voi hitto kun sillä silmät loppas! Mutte ei. ei nukahtanut :headwall:

Mikähän sillä taas on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Meidän poika on muuten taas viimeiset kolme yötä heräilly yöllä useasti itkemään. Ja on pitäny jäädä makoilemaan sinne sen huoneen lattialle ainakin puoleks tunniks että nukahtaa. Ja tänään heräs ennen kuutta |O Hain sen viereen ja silittelin sitä ja voi hitto kun sillä silmät loppas! Mutte ei. ei nukahtanut :headwall:

Mikähän sillä taas on?
Täysikuu? :xmas:
 
Kuka pakkaisi auton minun puolestani? Se olisi miehen hommia, kun kun se onneton häipyi ulkomaille ja pitäisi pärjätä ihan itse :whistle: Jos jotenkin jaksaisin tehdä sen nyt illalla, niin olisi se huomattavasti helpompaa kun ei tarvisi raahata tyttöä aina mukana.
 
Helmis hei, me miehen kanssa hiukka murehdittiin sitä, että kun neiti nyt sit kuitenkin menee yksityiselle pph:lle, niin joudutaan ajamaan autollanoin 500 metriä "väärään suuntaan" eli ei samaan suuntaan kuin mentäis töihin. Ja siis tosiaankin meillä on molemmilla autot käytössä. :whistle: :D

Niin ja mä pahvi luotin sitten taas liikaa palstaan, kun jahve joskus kirjoitti, että riittää kuin hoidon alkua edeltävänä päivänä peruu hoitopaikan. No tänään sitten aloin tavata tarkemmin noita lippusia, niin kaksi viikkoa ennen sovittua alkua pitäisi perua, tai menee puolen kuun maksu. No olin sitten kaksi päivää myöhässä. :headwall:

No ehkä noi on kuitenkin pieniä harmeja sen rinnalla, että saatiin tytylle tosi ihana pph, joka ei siis edes aio ottaa mein tytyn lisäksi mita hoidokkeja. Omat lapset hoitajalla on 2 v, 4 v ja 7v. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Niin ja mä pahvi luotin sitten taas liikaa palstaan, kun jahve joskus kirjoitti, että riittää kuin hoidon alkua edeltävänä päivänä peruu hoitopaikan. No tänään sitten aloin tavata tarkemmin noita lippusia, niin kaksi viikkoa ennen sovittua alkua pitäisi perua, tai menee puolen kuun maksu. No olin sitten kaksi päivää myöhässä. :headwall:
Taitaa olla pienemmillä paikkakunnilla eri käytännöt. :xmas:
 
Heipä hei! Tosi harvoin käyn täällä nykyään, enempi aika kuluu tuolla naamakirjan puolella, jos koneella olen.
Meillä pikku-ukkeli sairasti vesirokon ja ihmeen helpolla se sairastelu meni, vaikka poika olikin näppylöitä täynnä.
Meillä ei edelleenkään kävellä ja muorihan sitä taisi kyselläkin. Pikku-ukkeli ottaa muutaman askeleen ilman tukea, seisoo hienosti tuetta ja ajelee mopolla ja työntelee kärryjä.
Kävely ei kiinnosta yhtään, heti kun sanookin sanan kävely, niin heittäytyy lattialle ja kiukuttelee :D
Asiasta en kuiteskaan jaksa enää olla milläsinkään, eiköhän sitten joskus kävele.
Mitään ihmeempiä ei tänne kuulu, pikku-ukkelilla on nyt rasittava äiti vaihe, roikkuu kuin takiainen minussa ja kauhee huuto, jos ovesta pihalle lähden ilman häntä.
Neuvola aika pitäs varata... laittelen sitten neuvolakuulumisia tännekkin.
Kivaa loppukesää kaikille helmille, mielessä olette aina :heart:

Minä ja pikku-ukkeli 1v6kk :D :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Niin ja mä pahvi luotin sitten taas liikaa palstaan, kun jahve joskus kirjoitti, että riittää kuin hoidon alkua edeltävänä päivänä peruu hoitopaikan. No tänään sitten aloin tavata tarkemmin noita lippusia, niin kaksi viikkoa ennen sovittua alkua pitäisi perua, tai menee puolen kuun maksu. No olin sitten kaksi päivää myöhässä. :headwall:
Taitaa olla pienemmillä paikkakunnilla eri käytännöt. :xmas:
Joo meillä tosiaan noin, en tiedä muista =)
Ja taisi siinä joku juttu olla, että piti olla hyvä syy niin myöhäselle ilmottamiselle..työtilanne tms....kun meillähän on esim edelleen se tilanne, et ei tiietä alottaako neiti pk:ssa 7.9. vai 7.12 :snotty:

Jos jouduttas siirtään joulukuulle asti, niin luultavasti otetaan kuitenki joku 5pv/kk, että saadaan se paikka pidettyä, ettei jouduta hakeen paikkaa uudelleen ja saatas ties mistä...ja kun kht:tä ei kuitenkaan saatas, niin sama siinäki suhteessa :/
 
B)

Me kotiuduttiin eilen illalla reissusta ja vaikka se onkin kiva välillä vaihtaa maisemaa, niin kyllä kotimatka on aina paras matka. :D :heart: Lapsethan viihtyi möksällä hyvin, uimassa käytiin ja ideaparkissa shoppaamassa muksuille syssyksi vaatetta, tarttuihan sitä mukaan taas kaikenlaista... :whistle: Niin ja sain samalla reissulla neidin viime talven puvun ja muut tamineet eteenpäin, tuli taas vaatehuoneeseen vähän tilaa niin voi taas uusia ostella. :D

Mun paras ystävä toi meille aamupäivällä ämpärillisen mustikoita =) soitteli eilen että huolitaanko jos kerää. :D On vanhempiensa mökillä mökkeilemässä ja siellä on kuulemma mustikoita ihan tolkuttomasti-oli jo kerännyt oman pakkasen täyteen, mut keräysintoa kuulemma vielä olis ja mullehan se käy. Ja vattujakin kuulemma löytyy ja kerää sitten niitäkin meille ihan omaksi ilokseen. =) Ihana ihminen. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Joo meillä tosiaan noin, en tiedä muista =)
Ja taisi siinä joku juttu olla, että piti olla hyvä syy niin myöhäselle ilmottamiselle..työtilanne tms....kun meillähän on esim edelleen se tilanne, et ei tiietä alottaako neiti pk:ssa 7.9. vai 7.12 :snotty:

Jos jouduttas siirtään joulukuulle asti, niin luultavasti otetaan kuitenki joku 5pv/kk, että saadaan se paikka pidettyä, ettei jouduta hakeen paikkaa uudelleen ja saatas ties mistä...ja kun kht:tä ei kuitenkaan saatas, niin sama siinäki suhteessa :/
Joo, tää on ihan varmaan Vantaan ihan oma käytäntö. Periaatteessa siis riittää, että edeltävänä päivänä ilmoittaa, mutta sitten tosiaan joutuu maksamaan ton puolen kuun hoitomaksun. Eilisen asiaa harmttelin, mutta sitten tuumasin, että en mä oikeestaan olisi pystynyt juurikaan toisin toimimaan. Saatiin kyläily hoitopaikkaan järjestymään vasta tän viikon tiistaina, enkä halunnut sanoa päiväkotipaikkaa irti ennen kuin mieskin on antanut siunauksen hoitajallemme. =)
 
Ihanalta kuulostaa hilusen mustikkasato. Me käytiin muksujen kanssa keräämässä eilen kolme kiloa mansikoita. Neiti istui tyytyväisenä rattaissa ja katteli touhua ja isoveli keräsi 3 litran sadon. Oli kyllä jo etukäteen sovittu palkkoksi 1 euro/litra. Poika sitten huolissaan kyseli, että kuka sulle äiti maksaa palkkion sun keräämistä marjoista. =)

Neiti on muuten ihan hulluna mansikoiden perään. :p
 

Yhteistyössä