Helmikuiset 2012

Hei :wave: Varovaisesti ilmoittaudun mukaan pinoon. Laskettu aika näyttäisi olevan 2.2.12 ja tuskin uskallan edes ajatella asiaa pidemmälle niin ihanalta ajatus tuntuu... Meidän esikoisemme syntyi 04/09 ja pikkusisarus on enemmän kuin tervetullut! Ensi viikolla soittelen neuvolaan ja tarkennellaan sitten tilannetta =)
 
Oih! Uusi helmikuisten pino on jo tullut :D. Itse plussasin -09 samaan aikaan ja poika on nyt 1v4kk :heart:. Haluan toivottaa ihanaa raskausaikaa kaikille helmikuisille ja paljon tarrasukkia teiän pienille :heart:.

Pyyter ja pikkukolmonen rv 38+4
 
Heippa kaikille! :wave:

Täällä plussattu 9.6. eli vasta toissapäivänä.

Viikkoja olis nyt 4+6, LA 12.2.2012, esikoinen kyseessä ja tämä mamma on vuosimallia -84. Perheeseen kuuluu myös avomies ja kaksi koiraa joista toinen vasta ihan pentu, hulinaa siis riittää. :D

Olo on epäuskoinen, maailman onnellisin, huolestunut (menispä riskiviikot nopeesti!!!) ja tekisi mieli kertoa heti kaikille! Kenellekään ei olla vielä kerrottu, paitsi mun parhaalle ystävälle, ja yritämme hillitä itsemme ainakin heinäkuun loppuun asti vielä, huoh, niin vaikeaa....

Menkkamaista juilimista ja muita vihlomisia ja tuntemuksia alamahalla, päänsärkyä (normaalisti ei koskaan), väsymystä, tissikipua, ja voimakkaita hajuja, siinä mun oireet tähän asti.

Tänään on ensimmäinen vaikea tilanne edessä, naapurissa on grilli- ja kotiviinin maistelu-bileet, ja olen ihan paniikissa että miten selviän illasta. Normaalisti poltan tupakkaa, ja se etten juo ENKÄ polta, pistetään varmasti merkille, apua, mitähän valehtelis... :$

Ensi viikolla soittoa neuvolaan. :)

Ihanaa kuumaa kesäpäivää kaikille! :heart:
 
Tervetuloa uusille :wave:

Raskausoireista... Luojan kiitos edellisen raskauden kaltaista pahoinvointia ei vielä ole ilmaantunut tähän suuntaan. Ainoastaan maha on turvoksisa ja väsymys vaivaa, mutta se nyt saattaa johtua esikon viimeaikaisista huonoista öistä. Ei kipuja, ruoka maistuu normaalisti ja mitkään hajutkaan eivät ole ottaneet nokkaan. Perin kummallista, MUTTA OLEN TYYTYVÄINEN!

Hohto ja :heart: POKS 6+0
 
Moikka Kaikille! Täällä olisi myös yksi uusi odottaja mukaan. Meillä odotellaan nyt toista vauvelia, laskettu olisi 15.2. laskurin mukaan. Esikoinen on meillä syntynyt marraskuussa 2010, eli on nyt reilu 6 kk vanha pikkuneiti.
 
Mulla on ainakin ollut todella vaikeaa olla sanomatta kelleen..mutta vähän pitäisi yrittää hillitä itseään kun se ei ole niin selvää että se lapsi tulee vaikka plussaa :( Ajattelin että jos varhaisultrasta löytyy mitä pitääkin niin sitten voisin joillekin kertoa.. Tuntuu vaan että aika on nyt todellakin pysähtynyt!
Jotenkin kuvittelisin että varhaisultra yksityisellä maksaa 150-200e paikkeilla..en tiedä kun ei ole kokemusta, onko kellään varmaa tietoa?
Ja olo on mitä mainioin, jos ei testiä olisi tehnyt en tällä hetkellä tietäisi mistään että on raskaana :O

RR & 5+4
 
Täältäkin ilmoittautuu yksi odottaja varovaisesti mukaan. Eilen plussasin ja vauva oli todellinen ylläri. En ole kiertoani laskeskellut kun ei olla miehen kanssa lasta yritettykään, mutta muistaakseni vapun jälkeisellä viikolla tuli viimeisimmät menkat joten joskus helmikuun alussa olisi kai laskettu. Se selvinnee kunnolla vasta siis ekassa ultrassa.
Minulla on ennestään 9 kuukautta vanha poikavauva ja olen ollut yksinhuoltaja raskausajasta saakka. Nykyisen mieheni kanssa rakastuimme tässä vauva-aikana ja uusi vauva ei ollut vielä lähitulevaisuuden suunnitelmissa, mutta tästä alkushokista huolimatta ihana ylläri silti. Asioilla on tapana suttaantua ja toivotaan, että pieni pysyy matkassa mukana.
Samat alkuoireet ovat olleet kuin edellisessäkin raskaudessa. Alavatsaa on nippaillut ja samoin vihlaisukipuja on alkanut olla, rinnat ovat arat, vatsaa turvottaa ja ikävä kyllä, myös etova olo on alkanut. Viime raskaudessa oksensin koko 9 kuukautta enemmän tai vähemmän, toivotaan että tällä kertaa päästään vähemmällä pahoinvoinnilla. Viime raskaudessa mulla oli myös pahat ennenaikaiset supparit ja pelottaa, että ovat nyt toisessa entistä pahempia. Tuon mun villin alle 1-vuotiaani kanssa vuodelevot eivät tule kysymykseenkään. Myös väsymys vaivaa, mutta esikoinen on ollut niin järjettömän huono nukkuja alusta saakka että mun uupumus selittyy kyllä täysin sillä.

Audrina 5+4 (merkkaan nyt viikot sen mukaan, miten vikat menkat muistan, mutta arvaus saattaa tosiaan mennä hieman tai täysin metsään, pahoinvoinnista päätellen kyllä luulisi että ollaan jo lähempänä kuudetta raskausviikkoa)
 
Hiljaa hiipien ilmoittaudun mukaan. Viimeisten kuukautisten mukaan nyt olisi rv tasan 5, mutta pitkien kiertojen vuoksi todennäköisemmin ollaan vielä 4+jotain. LA 12.2 ja alkuraskauden ultraan olen menossa parin viikon kuluttua varmistamaan onko kaikki hyvin. PCO:n vuoksi keskenmenoriski on suurempi, joten toivotaan että pikkuinen pysyisi mukana <3
 
Moikka vaan kaikille muillekin! Audrinalle sanon, että kannattaa kyllä soitella neuvolaan, ja kysellä neuvoa. Ainakin minulle sanottiin kierukan poiston yhtedessä, että kannattaa odottaa yhdet menkat, jotta ollaan kartalla milloin raskaus alkaa. Kun seulonnat jne. tutkimukset tehdään tietyillä viikoilla, ettei sitten tule hutia.

Itselläni menkat alkoivat 7.5, mutta ovulaatio oli kuitenkin vasta kp 21. Eli kk-kierron ja ovulaation mukaan laskettuna mun la heittäisi 6 päivää. Ensi viikolla tarttis ekaa neuvolaa soitella :)

Ja ikää mulla 35v, meillä on 8v tyttö ja 6v poika <3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille ja onnea! :wave::heart:

Ruttuinen Rusina: täällä savossa (kuopiosta kyselin) olisi varhaisultra ollut yht. 82,70€ yksityisellä. Helsingissä Femadassa kävin esikoisesta vuonna 2007, kun siellä asuttiin silloin ja silloinkin maksoi jotain 86€ tienoolla.
Itse sain kuitenkin ajan neuvolaan ultraan, kun halusin selvittää viikot varmoiksi, kun lopetin pillerit ja melkein heti tärppäsi tämä raskaus. Neuvolan ultra on rv 7+4, yksityiselle olisi voinut mennä millä viikoilla tahansa :).

Audrina:
soita neuvolaan ja sano, että haluat lasketunajan määrittämisultraan, että sulla ei ole tietoa milloin vauva sai alkunsa. Pääset sinne varmasti melko nopsaan ultraan jossa määrittävät lasketunajan. :)

RM & Vilpuri 6+0
 
Minkälaisia oireita teillä on ollut näin ihan alkuvaiheessa? Itse olen kokenut eniten pahoinvointia, jota kestää pitkälle iltapäivään sekä huimausta. Vatsanippailut ovat vähenemään päin, mutta niitä tuntuu edelleen pitkin päivää. Ovat kuitenkin erilaisen tuntoisia kuin menkkakivut, ja tuntuvat enemmän vannemaisena tai sitten ihan vain tuikkauksena, joka menee yhtä nopeaa ohi kuin tuleekin.

Ninnis ja 5+0?
 
Heipparallaa kaikille. Täällä päin olisi la 13.2.2012, nyt rv 4+6. (mielestäni rv 4+5, ovis myöhässä) Esikoista odotellaan :heart: Maaliskuussa sain vahvan plussan testiin, mutta eipä pikkuinen jaksanut pitää kiinni. Nyt uusi yritys, mutta jatkuva epävarmuus raastaa kokoajan... :( Toivotaan parasta, meille kaikille! :)
 
Juu, huomenna ajattelinkin soitella meidän neuvolantätille. Jos tosiaan pääsisi ultraan saamaan varmuuden noista raskausviikoista. Mulla raskausoireina tosiaan pahoinvointi, jota on koko päivän ja myös öisin. Yöunet ovat menneet katkonaisemmiksi ja alavatsalla on jos jonkunmoista epämääräistä tuntemusta.

Audrina
 
Korvaakos Kela mitään varhaisultrakäynnistä? No, maksaa mitä maksaa mutta on se hyvä saada jotain varmuutta johonkin suuntaan..näin olen itselleni sen perustellut.

Ninni-Ilona kirjoitti tuosta huimauksesta, sitä mullakin on! Mutta muuten pelottaa kun muut oireet on aika lailla hävinneet.

Tervetuloa kaikille uusille ja pidetään peukkuja että kaikilla pysyy kyytiläiset matkassa :)
 
Kiitos siitä lentämis vastauksesta :) Päätettiin kumminkin että jos lähdetään niin mennään heinäkuussa kun ultra ja neuvola on ollut..

Toisaalta itsekkin varhaisultraan haluaisin mennä mutta EHKÄ 25 päivää jaksan odottaa että olisi sitten 9+1 niin varmasti näkis kaiken :) Koko ajan tulee tarkkailtua oireita että vieläkö niitä on koska todella paljon huonoa onnea ollut tuttava piirissä raskauksista niin sitten itse kuvittelee että miksi itsellä olis sitten niin hyvä tuuri että kaikki menis hyvin.. :/

Olisi ihana jo kertoa kavereille että raskaana :) Milloin te alatte kertomaan jos vielä salassa olette pitäneet?

Giggles & Pikkuinen 5+4
 
Hei! Ilmoittaudun mukaan. minulla aijemmin takana, myös kaksi keskenmenoa. Tämä alkoikin yllätäen jo toisesta kierrosta, edellisen keskenmenon jälkeen. En meinannut uskoo. Yritetty esikoista nyt yksi ja puoli vuotta. Raskausoireita on: rintojen arkuus, huimaus, turvotus, ällötys, jos ei ole muistanut syödä, valkovuotoa toosiiii runsaasti.... Laskettu aika olisi 7.2.2012 nyt menossa 5+5. Nyt varovaisesti toivon että kaikki menisi hyvin. Toivotaan, että kaikilla meillä menisi hyvin ja saatais pikkuiset kainaloon helmikuun pakkasilla. :)
 
Giggles, esikoisesta kerroin heti kaikille. Nyt jotenkin olen tämän toisen kanssa varovaisempi. Pelottaa, että mitäs jos kaikki ei olekaan kunnossa. Että kun esikoinen oli terve ja on kasvanut ja kehittynyt tosi hienosti, niin voidaanko mulle suoda sama onni uudestaan. Mun äiti varmaan arvaa raskauden aika pian, tuntee mut niin perin hyvin. Ja mun pahoinvointi todennäköisesti paljastaa homman muillekin ennen sitä maagista 12 viikon rajaa.

Audrina ja pieni 5+4?
 
Kela vissiin korvaa jossain tapauksissa jotain tuosta ultrasta, jos on löytyy jotain seurantaa vaativaa tms.. näin selitti mulle lääkäriaseman vastaanotosta ihminen. Ja kehotti kuitenkin hakemaan korvausta joka tapauksessa, koska saattaavat korvatakin.. vähän outo käytäntö Kelalta, mutta mikäpä ei olisi..
Tosiaan se noin satanen on pieni hinta siitä varmuudesta.

Kerron äidilleni varmaan tuon neuvolan ultran jälkeen, muille vasta np-ultran jälkeen. Jokunen ystävä tietää ja siskoni.

Mulla on lähes koko ajan kova painon tunne alamasulla, jomottaa melkeimpä koko ajan.. : / mitään ei vuoda tms, mutta kyllä tämä inhaa on ja pelottavaakin.. särkylääke auttaa, panadol 500mg olen ottanut kerran-pari päivässä. Nyt aika menee hitaasti, kun haluaisin jo sinne ultraan tsekkaamaan, että onhan kaikki kunnossa. Pelkään hurjasti kohdunulkopuolista raskautta, mieheni kaverin vaimo kuoli siihen. :O Toivottavasti meillä kaikilla olisi kaikki masussa hyvin vaan!

RM & Vilpuri 6+0
 
Pitikin mennä sanomaan, nyt se etova olo ja jatkuva väsymys on sitten rantautunut tähänkin osoitteeseen. Eilinen meni pitkälti nukkuessa ja tänään nouseminen oli sen verran tuskaista että... Toivottavasti ei menisi samoilla linjoilla kuin viimeksi :|

Hohto ja :heart: 6+2
 
Mä sain kuin sainkin selville kalenterin ja muun avulla vikat mensut. Eli viikkoja on nyt jotakuinkin juurikin se 5+5. Tänään soittelin neuvolaan, heinäkuun alussa olis eka aika.
Etova olo jatkuu ja menee aivan hirveäksi, jos syömisten välissä on liian pitkä aika. Täytyis yrittää muistaa nyt syödä tosi säännöllisesti. Kunpa ei menisi samanmoiseksi laattailuksi kuin viime raskaudessa, viimeksi muistaakseni pahoinvointi alkoi ihan todenteolla joskus rv:llä 8.

Audrina ja pieni 5+5
 
Pitääpä miettiä tuota varhaisultraa ekan neuvolakäynnin jälkeen. Eka raskaus, niin en oikein vielä tiedä, miten asiat tästä etenee. Jos vaikka sais neuvolan kautta ekan ultran vähän aikaisemmin...

Nyt on mulla alkanut järkyttävä väsymys, mitään ei jaksais tehdä. Huonovointisuuttakin on ollut, onneksi ei ole vielä ollut kuitenkaan tarvetta oksentaa... Kasvojen iho on ollut normaalia puhtaampi! ;) Eipä niitä finnejä ja epäpuhtauksia kyllä kaipaakkaan, ikääkin on jo kuitenki lähes 25... Maha on kanssa "turvonnut", näyttää selvästi jo nyt, että siellä jotain on mutta eihän se näin aikaisin kuuluisi vielä näkyä?? rv 6+0...

Undine ja pieni 6+0
 
Mua alkaa nyt jännittää, nimittäin ensi viikolla olisi eka neuvolakäynti ja ultra samalla. Pelottaa jos onkin mennyt kesken tms..
Oireita on kyllä ilmassa vieläkin ehkä vähän muuttuneet vain. rinnat ovat aamuisin tosi kipeet, minusta tosi outoa koska muilla iltaisin..
Niih ja ihan kauhee väsymys vaivaa koko ajan.
Mieheni haluaisi kertoa tuleville isovanhemmille raskaudesta heti ultran jälkeen jos kaikki niinkuin pitääkin. Itse en vielä haluaisi niille kertoa, koska arvaan jo mikä hössötys siitä alkaa. Parhaalle kaverilleni kyllä haluan kertoa silloin :)
 
Mä varasin tänään ekan neuvola ajan. Nyt on viikkoja menkkojen mukaan 5+2, oikeesti ei oo varmaan ku 4+3, kun ovulaatio oli niin myöhään.

Terkka sanoi vain, että parempi niin päin ultrassa, kuin että raskaus olisikin pidemmällä. Ja ultra-aikaa varatessa kannattaa ottaa tuo puheeksi, niin saan ajan sinne tietyn viikon loppupuolelle.

Ja jos la ultrassa heittää tuon 6 päivää, sitä ei kuulemma täällä päin yleensä edes aleta vaihtamaan.
 
Whisky Peat, aika samoissa mennään! Mulla viikkoja menkkojen mukaan nyt 5+1, mutta luulen että ovis oli viikon myöhässä ja oikeasti mennäänkin vasta 4+1...

Onko kenelläkään muulla ristiselkä puutunut?? Mitään kipuja ei ole, mutta selkä on selkeästi puutunut, ja kun kumartuu tai venyttelee, tuntuu "tikuttelua".

Pari päivää ollut jotenkin tosi huolestunut olo, ja varma tunne siitä että kesken menee, vaikkei mitään vuotoja tai kovia kipuja olekkaan ilmaantunut. :(

...Voi olispa aikaa, jo kulunut tarpeeksi...
 

Yhteistyössä