*Helmikuun Hehkeät 2011, TAMMIKUU*

Nelli,Varmaan pelottavaakin olla siellä kotosalla kyttäämä'ssä oloa,mut toivotaan nyt et paineet pysyis kurissa,jaksuja:hug:

Kitrus,Miä oon kummina tytölle joka ei kuulu kirkkoon ja siis kolmisen vuotta sitten oli hällä nimiäiset. Siellä vanhemmat ilmotti tytön nimen ens alkuun kun kaikki oli paikalla ilman kummempia juhlallisuuksia ja sit normi kahvittelua ja seurustelua. Ei muuten sama,mut ilman sitä kirkollista "alkua":)

Ruoka,Ruokahalu mulla on aina hyvä,ellen nyt kipee oo tai huolia:D Mut määrät on nyt pienentynyt...paitti sit illalla vois syödä enempi,mut hillitsen sitä kovasti... Himoja mulla on sitten ihan vaikka ja kuinka jotka kyllä johtuu tästä raskaudiabeteksen aiheuttamasta "lakkoilusta",mul on herkuttelun kans tiukka linja...mieli tekee etenkin suklaata (mitä en ees normisti oo syöny juurikaan) ja jäätelöä.
Sit taas näitä herkkuja mitä itelleni nytkin sallin,on maustamaton jugurtti marjoilla tai hedelmillä,pähkinät,vichy ja juustot:) Tykkään hirveesti salaateista ja hedelmistä,syön siis normistikkin paljon mut hedelmistä oon nyt joutunut tinkimään.
Alkuraskaudessa kun oli pahoinvointiakin,teki mieli kokoajan jotain pizza hamppari kebab- linjaa,niitä ei onneks oo tehny mieli nyt ollenkaan:)

Kaikenkarvasta supistelua tuntus olevan melkein joka mammalla,vaan eipä oo täälä:p Ylläri. Kyl tää niin käynnistykseen taas menee,mut enpä oo kokoaikana muuta oottanu. Jotain kolotuksia ja jomotuksia on ollu,mitkä ehkä saattas jotain lieviä suppareita olla...en tiiä,kun kerran paikat kypsenneet,mut ei mitään mainittavaa kuitenkaan. Ainakaan en nyt oota mitään lähtöö lähiaikoin vaan olo on kun olis vielä aikaa vaikka kuinka,toisin oli esikon aikaan kun lääkäri uhkaili et tulee millon tahansa ja viikosta 36 odotettiin...voi luoja et olin kypsää kauraa kun vihdoin sit käynnistettiin rv 41+6:D Nyt onneks ei ainneta mennä edes noille viikoille...

Repa ja säynävä 37+1
 
Viimeksi muokattu:
PIkaisesti ennen kannettavan akun loppumista: Supistukset taas napakoina noin 8-10 minuutin välein ja jotain (lapsivettä?) tihkuu pikkuhiljaa seisoessa ja välillä supistaessa myös istualtaan. Puoli tuntia vielä katsellaan ja sitten taas lähtö sairaalaan edessä.

Nelli; tsemppiä! Koita kestää epävarmassa tilanteessa, ei ne kotiin olisi laittaneet jos olisi syytä huolestua!

Commander ja Pepe 36+3
 
Maanantai yötä kaikille!!!

Täällä on jääty mammalomalle, pikkuselle alkaa olla kaikki valmiina, turvakaukalo viel uupuu ja tuplarattaat taistelee kantotakin kanssa, kun en oo viel osannu päättää kumpi ois loppupeleissä sit järkevämpi... kestovaippoja syyhyttäs ommella, mut tekis mieli tehä tyttö-kuosisia, enkä raaski viel ostaa kumminkaan kankaita, jos ei ookaan tyttö.

ON: hyvin menee, yöt on hankalia ja närästys kiusaa, pikkusen sormia turvottaa... muuten kaikki ok... vauva kasvaa hyvin, painoa on tullu tasasesti... odottelen vaan koska pääsis synnyttämään=) ei tän komannen kans enää osaa ees ressata, välil supistelee ja massua kiristelee, mut kaveri viel ilmottelee kyl itestään liikkumalla, alkuyöstä eniten (22-24 välillä)... ahasta alkaa olla.

meillä on kummit jo kysytty, nimet on valmiiksi kummallekkin sukupuolelle, kovasti hinkuisin jo alkaa suunnitella ristiäisiä... samalla kaavalla mennään, kun aikasemminkin ja toivottavasti saadaan sama pappikin vielä... =)

kaikki siis täällä ihan normaalisti, mitä nyt raskaana ollessa voi täs vaiheessa olla=)

jaksamista kaikille vielä viime metreille!!!

T: Maariana83 + Nyytti 35+5
 
Mä sit eilen soittelin kuitenkin sinne synnärille, kun liikkeitä tuli niin vähäsen... Käskivät tulla sinne näytille ja mentiin. Puolisen tuntia makasin käyrällä ja se oli tosi hyvä. :) Liikkeitäkin alkoi sit tulla aika mukavasti, kun siinä makasin kyljelläni... Sitten lääkäri ultrasi, ja kaikki oli ok. Vauva liikkui ja teki hengitysliikkeitä. Painoarvioksi saatiin 3,2 kg (mä ajattelin heti että apua, iso!!) Lääkärin mukaan keskikokoinen vauva ja syntymäpaino tulis tuon mukaan olemaan 3,6 - 3,8 kg. Ei siis aivan täysin sama mitä neuvolalääkäri käsin arvioi. :) Menin ehkä vähän "turhaan", mutta toisaalta omiin vaistoihinsahan pitää luottaa ja nyt sain ainakin mielenrauhan. Vauva on edelleen liikkunut aika vähäsen, mutta ehkä se sit tosiaan johtuu vain siitä tilan puutteesta. Lääkäri sanoi, että sikiöllä on tässä vaiheessa raskautta 2-3 aktiivista jaksoa vuorokaudessa.

Rv 37+0 tänään :heart: Nyt hän sais jo syntyä. :)
 
Meillä tulee myös olemaan nimiäiset lapsella kun kumpikaan ei kirkkoon kuuluta. Sen suuremmin ei olla vielä itse tapahtumaa pohdittu, paikalle kutsutaan isovanhemmat ja molempien siskot sekä sit "haltijakummit". Kahvia varmaan tarjoillaan, mutta ohjelmasta ei vielä mitään havaintoa. Jotain epävirallista vaan, mun mielestä olis kiva jos vieraat sais vihjeiden perustella arvailla nimeä ja sit kerrottais vasta. Kun jotenkin tuntuu töksähtävältä, jos vaan kerrotaan että nimi on se ja se ja nyt kahvia...Mutta katellaan.

Mulla tekee koko ajan mieli napsia jotain syötävää, mutta tän paino- ja turvotushomman takia on pakko vähän rajottaa. Onneksi annoskoot on pienentynyt jonkun verran kun ei vaan yksinkertasesti mahdu niin paljoa. Ja sitten kun mulla on sitä närästystä aika pahana niin ei voi ihan täyteen itteään ahtaa tai tulee ihan karmee olo.

Saas nähdä viihtyykö mytty masussa sinne sektiopäivään saakka. Eilen tuli päivän aikana 6 aika tujakkaa supistusta ja tänään on tullut jo yksi. Eihän ne tietty mitään välttämättä tarkota, mutta oon kyllä henkisesti vähän varautunut siihenkin, että saattaa muuttua kiireelliseksi sektioksi tää vielä.

Oma olo on aika sekava yhä ton sairaalajakson jälkeen. Koko ajan kuulostelen mytyn liikkeitä, eli omankin mielenterveyden kannalta vois olla ihan hyvä jos ei 2 viikkoa tarvis enää ootella. Onneks kuitenkin on melko hyvä seuranta nyt ainakin tällä viikolla kun huomena neuvolaan ja loppuviikosta polille käyriin. Ja onneks mulla on kotona se doppleri vielä...

nelli & mytty 37+1
 
nellille: tsemppiä

commanderille: taas jännät paikat. jokohan se nyt sieltä ulostautuisi. voimia kauheasti.

tänään oli neuvola. kaikki muuten ok, mut painoa tullut 758g per viikko hui! ja veri oli 3 + pissassa. poitsu oli pää alhaalla mut ei kiinni. liikkui tosi hyvin. eli ootostelua riittää. supistuksia on ollut mut ei mitään säännöllisiä. paine välillä kova.ens viikolla uus aika taas.

aapelikaapeli 36+1
 
Nellille kovasti voimia :hug: Onneks pikkunen saa jo kuitenkin syntyä ettei siitä tarvii huolestua.. Eikä ne sua kotiin päästäs jos olis huolissaan vaavista :)

Merve Hyvä että soitit ja sait mielenrauhan :) miks suotta stressaamaan kun halutessaan pääsee tarkistamaan että kaikki on hyvin.. :)

Commanderille kans voimia on/off tilanteeseen, toivotaan että joko rauhottus tai saisit pikkusen maailmaan :)

Ite tulis hetki sit taas neuvolasta.. Kaikki oli oikein hyvin.. Paineet pysyny samana, pissa puhdas, liikkeet ++ ja syke oli siinä 140 molemmin puolin(oli herra hereillä ja potkas tätiä käteenkin :D)
SF oli 33,5 ja paino noussut 350g/vko eli nyt olis sit tullu kiloja sellanen rapee 14,5kg.. Mutta eipä tässä oo enää ku 8pv laskettuun et ei se ihan hirveitä pääse enää nouseen :) eikä se mun kokoon nähden oo ees paljon kun aikas pikkunen oon..
Ens viikon tiistaina olis sit taas neuvola ja sillon sit varaillaankin aikaa äippäpolille kun sillon mulla on 40+0 täynnä.. Toivon nyt kuitenkin ettei tohon neuvolaan tarvis enää mennä ;)

Saa nähdä alkaako pikkuhiljaa sateleen synnytystarnoita:) aika moni ei oo hetkeen kirjotellu ja niin pitkällä jo ollaan.. Toivon että ite voin tulla viikonlopun jälkeen kertoon mun synnytyksestä ;) :D

Jane & Viltsu 38+6:heart:
 
Neitiniiskulle myöhäiset synttäri onnittelut :)

Merve noi vauvajuhlat ois ollu ihanat!!! :) itsekkin niistä olisin haaveillut, mutta nykyisellä paikkakunnalla ei kovin montaa kaveria ole niin ei mulle taideta sellaisia pitää :/ Edellisellä paikalla varmaan ois ystävät järjestänyt <3

Ruokahimoista oli kanssa aluksi enemmän oikea kotiruoka kuin mikään makea tai roskaruoka ja piimää meni ihan hulluna aluksi. Nyt ei oikein mitään himoja ole tosiaan jos jotain näkyy niin saattaa alkaa tekemään kauheasti mieli, mutta ei mitään tiettyä :)

Pokemoni toivottavasti jonkun helpotuksen tuohon keksit kun minulla jo menee hermo kun tissejä pelkästään kutittaa niin voin kuvitella kuinka rankkaa tuo kutina on :(

Commanderille taas lisää voimia ja hermoja :)

Jane toivottavastipääsisit sitten ens viikolla oman synnytystarinan kertomaan :)

Miten teillä meinataan pitää isyyslomia? Meillä mies jää heti kahdeksi viikoksi, kun vauva syntyy. On paljon helpompi sitten kun koiraakin tarvii käytellä niin ei tarvitse yksin kaikkea sumplia :)

On: Alkaa täälläkin vissiin hiukan ahtaaksi käydä kun ei ihan niin rallia vedä kun aiemmin, mutta kuitenkin liikkuu ihan kunnolla. Ei ole tarvinnut miettiä onko kaikki kunnossa kun iikkeitä tulee heti jos ajatukset harhailee huonoille teille :)

Mies sanoi eilen, että häntä jännittää ihan kamalasti se koska tulee lähtö ja muutenkin, että kohta se vaavi on maailmassa :)

Ke ois taas neuvola ja viimeiset verikokeet. Maanantaina vihdoin synnytystapa arviontiin ja ultra <3

Happynow ja pikkuinen 35+4 <3
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoittelenpa kuulumisia.....

Monella tuntuu olevan tosiaan huolia jos toisia, jos lie itsellänikin.

Toinen kypsyyspunktio osoitti, ettei pienen keuhkot edelleenkään ole tarpeeksi kypsät, tämä siis viikko sitten. Olo vastauksen jälkeen oli todella pettynyt, sillä nythän kävin kaksi kertaa punktiossa käytännöllisesti katsoen aivan turhaan. Sektio ei aikaistunut alkuperäisestä suunnitelmasta päivääkään.

Pahimman tunnekuohun jälkeen järki palasi päähän, ja tajusin, että vauvan parastahan tässä nyt kuitenkin ajatellaan. To-pe yönä lähdimme varalta sairaalaan näytille kovien vatsakipujen ja supistusten takia. Koko pallomahaan koski välillä alas ja välillä ylös. Päivä meni sairaalassa, eikä silti saatu selvyyttä kipuihin. Nyt sitten syön Panadolia pahimpiin kipuihin. Onneksi istukka näytti toimivan ihan hyvin ja kohtukaan ei ollut heikentynyt entisen haavan kohdalta entisestään. Jospa tässä siihen sektioon asti nyt sitten pysyttäisiin kasassa.

Niin, meidän vauva syntyy perjantaina 28.1. eli enää neljä yötä jäljellä. Tulen sitten kotiutumisen jälkeen viimeistään kirjoittamaan kuulumisia.

Perjantaita odottaen Kultatiuku ja Nötterö 38+3
 
Hei,
Tällekkin mammalle voisi päivittää iäksi 27. Semmonen ikä tuli saavutettua 19. päivä tätä kuuta. Täällä on olo aika tasanen, mitä nyt pikkanen möyrii tuolla varsinki nukkumaan mennessä niin kauheesti että ihan kipeetä käy. Ja aika huono löytää nukkuma-asentoa. Ja välillä tuntuu semmosta ihme kipua toisessa pakarassa, ihan ku kävis semmonen kauhee suonenveto.

Ootellaan vaan nyt sitä perjantain synnytystapa arviota joka on siis tulevana perjantaina että millanen tuomio sieltä tulee.

Jaksuja kipujen ja vaivojen kanssa painiville.

T:Sanuli ja öttiäinen 36+2
 
Heips!

Olipas taas yö. Miehelle pääsin juuri eilis iltana sanomaan että onpas ihanaa kun ei ole heräillyt yskimään yöllä, no nyt sit heräsin puol 5 aikaan kun ei meinannut happi kulkea mitään rööriä pitkin. Tässä taas menty lievien supistusten kanssa koko päivä, mutta ovat sellaisia että ei miun tahtia ole haitannut.

Meillä mies jää tän päivän jälkeen kotiin vartoomaan että koska pieni maailmaan tulee.. On itsellekkin paljon helpompaa ja turvallisempaa, kun on myös toinen kotona, eikä tunnin matkan päässä työharjoittelussa ja parempi itseäni ja koiria ajatellen. Ja vasta 7.2 miekkonen palaa takaisin koulun penkkiin, tai sitten pitää isyyslomaa.

Huomenna olis meillä taas neuvola, katsotaan nyt mitä sanovatten taasen siellä.

Devilii ja Möttis 38+5
 
'Moiksis =)!

Tänää Oli synnytystapa-arvio! vauvan painoarvio on nyt 3,2kg ja siis syntymäpaino siellä 4kg hujakoilla..mutta en yhtää ihmettele vaikkakin se ois sitte se 4,5kg! Huolta aiheutti myös, kun lääkäri totesi vauvan virtsarakon olevan iso :eek:, mut ei sitte oikeen kertonu mitä se tarkoittaa..sano vaan että voi olla täynnä pissaa.. Just!munuaiset oli kyllä normaalin näköiset !muilla ollu mitää vastaavaa?

Kohdunsuu oli vieläkin ihan kiinteä ja kiinni..kaulaa jäljellä 1-2cm! Eli ei vielä ihan tulossa...!! :) JA että kyllä otti kipeetä ,ku lääkäri ronklas tuota alakertaa :eek:. Johtuukohan supistuksista vai miks lie otti noin kipeetä!?

Vitsi vietä täällä eletäänki jänskiä aikoja ja aika on menny kyllä niiiin nopsaa! huoh..välillä tulee ajatuksia päähän että onko musta tähän ja myös semmosia että en tod.halua mennä synnyttämään..mut onkait ihan normaaleja! :D

Tsemppiä kaikille tulevaan koitokseen ja jaksuja erityisesti loppuajaksi !! :)

Pauliina ja Nuppu 37+2
 
Heips!

Lenkki ja jälleen lumityöt tehty, sitä onkin riittänyt taas tälle talvelle! Mutta en halua valittaa, koska tykkään kunnon talvista. Illalla vielä salille jos vaan energiaa illalla riittää.

Viime yönä sain hyvin nukuttua joten olo on oikein hyvä. Mikään kiire ei ole muutoinkaan saada vauvaa maailmaan sillä tiedossa niin paljon mukavaa touhua. Ensi viikonloppuna mm, kaverini mammajuhlat! Kestovaippoja tuossa vielä katsastin ja päätin vielä yhden pienen kuorivaipan hankinnasta, jotta on sitten mitä käyttää.

Nyt tyhjämään astianpesukonetta ja kaikille voimia ja jaksamista!

Ainoska
 
Kultatiuku Onnee oikein kovasti tälleen jo etukäteeb vauvasta:) ihanaa kun tietää koska nyytin saa syliin :)

Pauliis miten ne arvioi niin isoks syntymäpainon? Koska normaali viikkonousu vauvan painolle on tässä vaiheessa 150-200g eli ei sulla olis sen mukaan kun ihan maksimissaan 3800g vauvan syntymäpaino.. mullakin ultraaja arvioi syntymäpainon ton 200g/vko nousun mukaan, mutta neuvolantäti sano että ei se niin iso oo varmastikkaan se vko nousu..
 
Neuvolakuulumisia: painoa tullu 140g/vko, pissa puhdas, SF 37.5, liikkeet ++, syke 141, pt. paineet normi.

Tänään sain ajan sinne kääntöön... Torstai aamuna ois Oulun reissu... sitä odotellessa.... Mietin että ottaisko varalta kassin mukaan JOS sattuu sattumaan jotn?

Vanilja ja :heart: 37+4
 
kääkkis
Kultatiukulle tsemppiä sektioon :hug: Sama syntymäpäivä tulee, kun mun äidillä :heart:

Sanuliinille synttärionnittelut :flower:

Toivottavasti Commanderin tilanne on hyvä...

Meillä on nimiasia ollut koko raskauden jo ihan selvä ja viimemetreillä varmistui kummitkin, eli miehen, sekä mun siskot. Oli kyllä kummeja tosi vaikea löytää, kun haluan sellaiset ihmiset, jotka oikeasti ovat läsnä ja joita kiinnostaa muukin kuin lahjojen tuominen.

Huomenna olisi taas neuvola ja kieltämättä alkaa jo vähän kyllästyttää : / Nythän ilmeisesti on tällä viikolla sitten toinenkin käynti, kun LA:n jälkeen alkaa se tiiviimpi seuranta. Katsoo nyt miten pääsen sairaalaan kontrolliin.

kääkkis ja "osku" 40+0 ( POKS !! )
 
Täälläkin neuvola takana. Sf- mitta 34,5cm, pissa puhdas, paineet ok, liikkeet ++, syke 138-147 (ensin oli liki 190 kun täti kokeili että kuinka päin tämä pikkunen on eikä muistanut että mulla pitää ensin kuunnella sydänäänet kun tämä pikkunen villiintyy niin kovasti tuosta painelusta) ja RT.
Sain taas noi sokerin mittaus vehkeet kotia ja pitää nyt tää viikko mittailla, jos kaikki arvot ok niin voi lopettaa mutta jos menee 2 tai useampi arvo yli niin jatkaa vielä viikko. Sain myös tehtäväkseni alata laskemaan noita pikkusen liikkeitä, noh, tänään tuli 10 liikettä täyteen 15 minuutissa.
Sf-mitta mulla tosiaan menee nyt hieman yläkäyrän yläpuolella, terkkari meinas että mikäli ens viikolla lääkärissä mitta menee edelleen yli sen käyrän niin lekuri laittaa luultavasti lähetteen mammapolille jossa sitten katotaan vekaran painoarvio kunnolla ja ilmeisesti aletaan miettimään että käynnistetäänkö ennen LA:ta vai onko sektio edessä..
Tajusin siis että tässä ei välttämättä ole enää kuin 3vko kun pikkuinen on maailmassa jos sektioon tai käynnistykseen päädytään esim. viikolla 38. Alko jotenki ihan jännittämään.

Isyyslomasta sen verran, että meillä mies pitää 2vko kun olen muksun kanssa kotiutunut ja viikon sitten keväämmällä/kesällä.

Sasuma ja taapero 35+1 :kiss:
 
Olipas taas niin paljon tekstiä ettei enää muista mitä piti kommentoida..

Commanderille jälleen tsemppiä josko nyt jo oltas tositoimissa tai nyytti sylissä:heart:

Kultatiuku,ei oo pitkä aika h-hetkeen enää...harmi noi kaikki "kärsimykset" mut onpahan pian palkinto sylissä:)

Isyysloma,Mies pitää kaikki kolme viikkoa jahka ipana ulostautuu,tarkotus olis syksyllä kuitenkin vetäytyy rehdistä palkkatyöstä hetkeks tekeen musahommeleita mistä toki niistäkin tienaa...mut olis sit enempi kotosalla:)

Täällä lievää tympääntymistä ilmassa,oikeen mikään huvita ja vaihteeks ollu tuskanen yö/päivä takana..kolottelee jne. ei mitään selkeitä suppareita kuitenkaan. Toinen tissikin alkanut vaskaamaan...yön aikana tullu läiskä paitaan:D Pinna on melkosen lyhyt,mikä on huonompi homma uhmasen 2v8kk pojan kanssa... Ihme et oon silti saanu aikaseks niinkin paljon,ompeluhommat on hyvässä kuosissa (verhoa ja sellasta) olis hyvä saada pois alta ennen vauvan syntymää:) Kotikaan ei oo ihan rempallaan,mut siivota pitäs sillai kunnolla vielä.

Huomena jälleen neuvolaa puskis ja ekaa kertaa pakko ottaa poika mukaan. Ikävämpi homma kun tuola tota lunta sataa ja rattailla pitäs päästä etenemään...

Repa ja säynävä 37+2
 
Vauvan nimet: Ollaan päätetty ne jo suurinpiirtein ennen plussaa. ;) Tai no tytön nimi taitaa olla selvä. Pojannimestä täytyy vielä neuvotella, jos sellainen sattuu tulemaan. :)

Isyysloma: Mies ei pidä lainkaan. Mä jään heti synnytyksen jälkeen pyörittämään yksinäni arkea vauvan ja 1v6kk ipanan kanssa. :)

Edit. Vai puhuikohan kukaan täällä vauvan nimistä? ;) Nimiäisistä nyt ainakin. :D Meillekkin ne tulee. Ja ihan vaan kahvitusmeininkiä. Ei jaksa sen isompaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
oih ihanaa tällä viikolla vauvoja luvassa!
tsemppiä kaikille, ei enään pitkää odotusta ja tosiaan vauva korvaa kaikki kivut ja säryt.

jopas ainoska jaksaa reippailla vielä :O mulle riittää tallihommat ja kodinhoito, onneksi naapuri vetää traktorilla pihan puhtaaksi.

huomaa kyllä että paikat alkavat valmistautua tulevaan, alkaa olemaan jos jonkin näköistä kolotusta alakerrassa... isoäiti alkoi jo painostamaan vauvanhuoneen ja tavaroiden kanssa niinpä päätin olla ahkera ja nyt alkaa olemaan valmista. rattaatkin sain pestyä juuri ja tänään viiminen koneellinen pieniä vaatteita pyörimään niin a`vot!

meillä ei isyyslomia pystytä pitämään kun mies on yrittäjä. olen kyllä esittänyt toiveen että olisi edes muutaman päivän kotona auttamassa kun pääsen sairaalasta. 5 lapsen kanssa arki saattaa ottaa hetken ennenkuin saa luistamaan kunnolla.

voikaahan hyvin!
 
Tulin pikaisesti poksumaan, 37+0 :heart:

Isyyslomalle meillä mies jää suoraan vauvan syntymän jälkeen, ja pitää sen 3 viikkoa putkeen.

Nimistä ollaan puhuttu sen verran, että saatiin sairaalan esitietolomakkeeseen väännettyä ne hätäkastenimet. En sitten tiedä ovatko ne lopulliset nimivalinnat, saa nähdä miltä vauva näyttää :) Ei me näiden 3 edellisen kohdalla olla kyllä vaihtamaan jouduttu koskaan.. Ristiäiset on tulossa meille, kastettu on kaikki muutkin, vaikka enemmän kyllä tavan vuoksi kuin uskonnon. :whistle:

Oih, illalla pääsee kampaajalle laittaan uuden värin hiuksiin! Ja huomenna kosmetologille kulmien+ripsien väriin. Ei ole sitten kovin räjähtäneitä kuvia, kun räjähdän ;) Tosin ei oo yhtään semmoinen olo että kroppa valmistautuis vielä mihinkään, meinasin vielä lähteä käymään kotopuolessakin viikonloppuna, sieltä 280km lähimmälle synnärille :whistle:

neitiniisku
 
Joku oli kääntöön menossa: ottaisin kyllä laukun mukaan enkä lähtisi kiireellä pois Oulusta. Voipi hyvinkin olla, että kääntö (tai sen yritys) on ns. viimeinen pisara ja kohtu päättää ulkoistaa lapsen. Ei meinaan olisi suinkaan ensimmäinen kerta, kun sellaisesta kuulisin...

Miehen työnanataja on niin joustava, ettei edes talviloman ajankohta ole vielä päätetty. Eli jos kaikki menee synnytyksessä hyvin, mies aloittaa talvilomalla, kun tulen vauvan kanssa kotiin. Välillä viikko töitä ja sitten viikko taas isyyslomaa ja jatkoja katsellaan tarpeiden mukaan. Mies on työnjohtaja ja on työnantajalle helpompi, että hän ei pidä lomia putkeen, mutta myös minulle on helpompi, ettei heti jää kuukausiksi lasten kanssa keskenään kotiin, vaan ensin pitää pärjätä vain viikko yksin. Sama lomasysteemi oli esikoisesta ja oli todella toimiva meille (ja työnantajallekin).

Ja kuten Repalla, pinna ei ole ihan pisimmillään tuon uhmiksen kanssa. Ikää esikoisella on pikkusiskon syntyessä joko kaksi tai kolme vuotta.
Ja tänään neuvolaan. Ei tuo ainakaan kiinnittynyt ole, mutta laskeutumisesta en ole ihan varma, että olisiko jo puolitiessä menoillaan...
 
Viimeksi muokattu:
Meilläkin nimi vauvalle on jo suunnilleen mietittynä. Oon kyllä yrittäny ajatela sitä vähemmän kuin esikoisen aikaan. Ekasta ultrasta lähtien puhuttiin keskenämme tuosta tytöstä hänen omalla nimellään. Sehän oli sitten ristiäisiin mennessä jo niin tuttu omaan suuhun ettei se ollut mikään yllätys enää muillekkaan, eli moni tiesi nimen jo ennen ristiäisiä.

En toki pidä sitä kauheana katastrofina jos se nimi nyt paljastuisi ennen aikojaan mutta on siinä mukava pitää tietty jännitysmomentti.

Meillä mies pitää kans tuon kolme viikkoa isyyslomaa kunhan kotiudun sairaalasta vauvan kanssa.
 

Yhteistyössä