*Helmikuun Hehkeät 2011, TAMMIKUU*

Kääntöyrityksiin ja muihin hässäköihin näin yleinen tsempitys asianomaisille:hug:

Talvetaika,Voi kun ihanaa...varmasti hieno hetki saada vauva kotiin:heart:

Limatulppa,Nyt on tullut ainoastaan paksua limaista vuotoa aika ajoin,joskus isompiakin klönttejä mut ei varsinaista tulppaa. Esikoisesta se lähti sisätutkimuksen jälkeen rv 36 muutamassa erässä,mut eipä se synnytystä mitenkään ennakoinut.

Commander,Sopii mainiosti tuo pinon alotus:)

Mulla on nyt selkä oikealta puolelta ja pakara ja osa reittä jotenkin lukossa... jos istuu kauemmin,on hankala päästä ylös,etenkin jos väärällä tapaa nousee. Ikinä ollu tällästä,mikä lie hermo jumissa:confused:

Siivouspä'ivä olis tääläkin suunnitteilla....

Repa ja säynävä 37+4
 
Esikoinen aikanaan majaili pitkään pepullaan. Kotikäännöksellä kuitenkin selvittiin. Kontilleen ja ylävartalo maahan auttaa vauvan pois lantiosta ja vauva kääntyy lähes itsestään. Hiukan kädellä tuupin pimua kääntymään oikeaan suuntaan ja taskulampun valoa laitoin mahalle siihen suuntaan, jonne toivoin vauvan pään hakeutuvan. Kerralla kääntyi eikä sattunut.

Tämäkin kävi eilen neuvolassa. Vauva alkaa olla lähtöasemissa, mutta vielä kiinnittymättä.

36+2
 
Täällä myös ennen käännösyritystä kehotettiin "kumartelemaan mekkaan päin", eli juuri noin kun tillukas kertoi. Mutta ei ainakaan täällä auttanut kääntymiseen eli itsestäänselvää ei tuo kääntyminen niilä avuilla ole.

Talventaialla aivan loistavia uutisia. Varmasti ihan loistavaa päästä elämään sitten sitä vauva-arkea kotiin. Kyllä te olette onnenne ansainneet!

Varsinaista limatulppaa ei ole tullut, mutta myös mulla on jo muutaman viikon ajan vuotanut päivittäin sellasta sitkosta limaa (jää siis paperiin pyyhkiessä ihan useemman kerran päivässä semmonen sormenkynnen kokonen möllykkä). Mukana ei kuitenkaan oo mitään veriviiruja tms, eli en tiiä onko sitten vaan tosi sitkeetä valkovuoto vai mitä lie.

ON: Täällä eilisen pysyi paineet suht kohdillaan kotona. Josko tää nyt sitten tästä silleen, että se reilu 1,5 vko selvittäis vielä kotosalla etteivät sairaalaan ota enää.

nelli & mytty 37+3
 
Ihania uutisia talventaialla, onnea kahdesta kilosta ja kotiinpääsystä :heart:

Uusi pino ehdottomasti pystyyn syntyneiden puolelle, olisi mukava jatkaa jutustelua :)

ON: nukuin viimeyönä taas sellaiset 11 h miinus heräilyt ja pienet valvoskelut. Ihanaa kun saa taas nukutuksi :) Aamulla olin vähän kahdeksan jälkeen hereillä ja mietin että pitäisiköhän sitä jo nousta, vähän kyllä väsyttäisi, mutta hommia pitäisi tehdä... sitten tajusin, että mä olen lomalla ja saa nukkua jos nukuttaa :D Nukuin sit vielä puolitoista tuntia. Ihanaa!

pokemoni & myttynen 36+1
 
Heips vaan kaikille!

Olipas ihastutavaa herätä siihen kun mies oli koirien kanssa lenkillä, sain rahassa laittaa aamupalaa miulle ja miehelle ja koirien ruuat valmiiksi, kun yleensä se olen ollut mie joka koirat aamuisin käyttää ja ruokkii. muutenkin ollut leppoisa aamu tänään, vaikka aloitinkin aamusta 4 aikaan vessa/yskä rallin..

Tänään olisi meidän huushollissa huonekalujen pyörittämis päivä, eilen vaihtoi makuuhuone järjestystä ja tänään olisi sitten lohuoneen vuoro. Saas nähdä mitä tuleman pitää.

Mie tänään tajusin että se olisi viikko viralliseen jakautumispäivään. Saas nähdä miten käy, haluaako pieni tulla ulos aiemmin vaiko myöhemmin.

Devilii ja Möttis 39+0
 
Jaahas, sepä siitä tilanteen rauhoittumisesta...Yö meni taas KYSillä supistusten estolääkityksessä. Kiva oli kuunnella seinien takaa vauvojen itkua, kun tuntuu, että tätä omaa ei saa ikinä syliin. Päättivät siis edelleen estää synnytystä, vaikka supistukset tuli jo 4 minuutin välein aika napakoina tiukimmillaan :( Lääkkeillä ne sitten loiveni niin, että pääsin äsken kotiin. Ihan kaksi tuntia tuli nukuttua ja joka paikkaa särkee supistusten/valvomisen jäljiltä. Edelleenkään ei kohdunsuulla kuitenkaan ole suurempia muutoksia, kaulaa jäljellä 2 cm ja sormelle auki.

Onneksi on mummo täällä lapsenvahtina, pitää vissiin mennä nukkumaan. Ensi yönä lienee taas supistukset edessä...Rohkaisivat tulemaan vaan uudestaan sairaalalle, jos tilanne jatkuu, mutta ei tämä oikein näinkään voi mennä. Kaikki rahat menee sairaalalaskuihin ja -matkoihin. Viime yönä sain onneksi kyydin veljeltä, ei tarvinnut taksilla mennä. Mies kun ei voi lähteä viemään, kun lapset nukkuu kotona.

Mutta nyt lepäilemään, kun siihen on mahdollisuus...

Commander ja Pepe 36+6
 
TalvenTaika: Aivan ihania uutisia, paljon onnea sinne! :heart: Varmasti sanoinkuvaamaton tunne, kun saa pikkuisen kotiin vihdoin ja viimein, ja kun kaikki on mennyt niin hyvin! =)

Taas mä pohdiskelen, mitähän mahtaa kuulua muille jo synnyttäneille? Mitenhän siniziin pikkuinen tyttö jakselee?

Commander: Tosi mukavaa, jos jaksat lähteä aloittelemaan ja päivittelemään uutta pinoa syntyneiden puolelle! :)

pokemoni: Hyvä, että sun kutina on helpottanut ja oot saanut nukuttua paremmin! :) Saat kerättyä voimia synnytykseen! :)

Onko täällä paljon sellaisia, joilla on kotona kissa? Jännittääkö, miten kissa suhtautuu vauvan tuloon? Meillä on kissa, joka on oikea tuholainen kirjaimellisesti... Energiaa sillä riittää vaikka muille jakaa, vaikka se käy ulkona jne. Menetin hermoni äsken kun kissa oli ollut koko aamun ulkona, ja kun tuli kotiin, sen piti ihan ekana mennä repimään vauvan sängyn vuodekatosta... Yleensä se ei mitään verhoja ole repinyt, en tiedä miksi nyt. Muutenkin se on koko ajan vauvan tavaroiden kimpussa. Meillä oli parisen viikkoa sitten kylässä yks tuttavapariskunta, jolla on 4 kk ikäinen vauva, ja meidän kissa oli aivan mahdoton kun ne oli täällä, se vaaniskeli vauvaa koko ajan, yritti ns. hyökätä, karvat ihan pystyssä jne. Nyt kyllä vähän mietin, miten mahtaa sujua kun meidän pieni saapuu kotiin sairaalasta, ja miten mulla itsellä hermot riittää jos kissa on koko ajan sellainen kun nyt on ollut...

~ Merve ja masupoika 37+2
 
Talventaika: Ihanaa, että pääsette kotiin ja onnea jo noinkin hurjasta painosta!! :)

Commanderille oikein kovasti voimia! Ei ole varmasti helppoa sulla. Antaisivat vauvan sitten jo pian tulla, kun toisella on selvästi noin kovat halut tulla ulos. :flower:

Ja ehdottomasti jatketaan kirjoittelua vielä sitten vauvojen syntymän jälkeen. Sikälimikäli ihmisillä on aikaa. ;)

May, 35+4
 
Meillä on kans Merve kissa, tai siis peräti 2. Vähän on alkanut jännittämään itseänikin että mitenkä nämä karvapallerot suhtautuu kun uusi tulokas tulee kotiin. Onneksi meillä on sängyn päälle tuo kissasuoja. Täytyy kyllä yrittää sitäkin että laittaa tuo makkarin ovi kiinni ja kissat olkkarin puolelle etteivät pääsisi meidän makuuhuoneeseen, mutta epäilen vaan että siinä käy niin että alkavat raapia ovea kun ovat tottuneet nukkua meidän kanssa, toinen jopa aina isännän kainalossa :D Sitte ne kuorsaa kilpaa tuossa :p

Supistuksista sen verran, että tuossa aamulla tuli pari aika napakkaa supistusta mutta menivät sitten ohi..
Ja mua kun on alkanut jännittämään että meinaavatkohan ne laittaa mut sektioon kun muksu on ilmeisesti isompaa kokoa.. Ainakin yli yläkäyrien ollaan nyt menty parissa mittauksessa. Noh, ens viikolla neuvola lääkäri jossa sitten katotaan että laittaako se mut tarkempaan kokoarvioon keskussairaalalle.
 
Talventaialle paljon onnea!

Commanderille jaksamista!

Meiltä löytyy kotoa sekä kissa, että koira. Koira nyt ei ihan niin huoleta, on ihan kivasti suhtautunut lapsiin aikaisemmin. Kuitenkin pieni pelko on koska koira on jo kohta 8-vuotias, että kuinka mahtaa vielä vähän vanhempana pienen tempauksia jaksella. Kissa taas on aika arka tapaus ja toivottavasti viettää aikaansa taas muuallakin kuin sängyn alla :/ . Kissa kun tuli meille eläinsuojelu yhdistyksen kautta, oli hylätty tiineenä eläinkaupan tuulikaappiin. Kotoutumisessa kesti melko pitkään ja ensimmäiset kuukaudet meni melkein pelkästään sängyn alla. Samantien kun pinnasänky tuotiin kotiin, niin suihkuttelin sen kissanestoaineella (myrkytön, sisältää ainakin bergamonttiöljyä). Ja eipä tuo ole kissaa kovasti edes kiinnostanut. Tutut vauvat/lapset kun on käynyt, niin kissa on nähnyt parhaaksi pysyä poissa tieltä. No, sittenhän sen näkee miten nuo reagoi.... Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Voisin myös vielä tsempitellä yleisesti kaikkia, jotka sitä tarvitsevat! Kärsin pahasta raskausajan dementiasta ja asiat eivät oikein pysy muistissa :whistle:

Seepia j Sintti 36+1
 
Commanderille jaksuja.. Harmi kun tilanne ei muutu kumpaankaan suuntaan :( seuraavalla kerralla kun meet sairaalaan, niin sanot että mähän en täältä lähde ennen kun vauva on ulkona(jos sitä siis haluat) mulle on anoppi aina sanonu et "mitä vaan siel sairaalassa haluat ni sano tiukasti ja pidä pääs. Ja jos ei onnistu ni soita mulle" :D se on ite sairaanhoitaja ja miehen serkku ja sisko on kokenu rankat synnytykset kun vaan pitkitetty ja pitkitetty ja sit yhtäkkiä hätäsektioon :/

Mä en uskailtais pitää kissaa jos mulla sellanen olis.. Kannattaa kyllä olla merve tarkkana sen teidän kisun kans jos on noin vilperi.. Ei ainakaan pitää ovee auki missä vauva nukkuu yms.. Eikä varmaan paljon kannata vauvaa jättää sitteriin tai lattialle tai mihinkään oikeestaan mihin kissa pääsee :D Käykää ostaan joku nukke ja totutatte sen kisun jotenkin siihen nukkeen että siihen ei kosketa ja sen lähelle ei mennä :)

Jane & Viltsu 39+1
 
Meilläkin on kaksi kissaa, joista toinen ei ole ollut moksiskaan pienistä vierailijoista, tosin ei ihan lähelle päästä. Mutta toinen pelkää ihan kamalasti, mitä pienemmästä kyse, sitä enemmän pelottaa. Karkuun juoksee ja pysyy poissa. Vähän on tuo pelko helpottanut kun on ollut useammin pieniä lapsia meillä, mutta meilläkin kyllä kaitetaan yöksi makkarin ovi kiinni, vaikka tähän mennessä kissat ovatkin nukkuneet meidän kanssa... Enkä muutenkaan uskalla jättää vauvaa ja kissoja samaan tilaan ilman että olen haukkana paikalla, ovat kuitenkin sen verran arvaamattomia. Ja meillä yksi tapa tutustua kaikkeen uuteen on töpöttäminen :D
Jänskättää kuinka se arki lähtee rullaamaan, mutta eiköhän me kaikki totuta toisiimme :)
 
Pitkästä aikaa kuulumisia täältäkin. Maanantaina oli äitiyspolilla lkr-aika, vauva oli perätilassa, yrittivät sitten samalla reissulla kääntöyritystä, mutta eipä neiti suostunut kääntymään. Laittoivat lisäksi kuvauksiin, josko mahtuis alakautta tulemaan :eek: Tiistaina uusi aika polille ja sitten saa tietää paremmin. Oon lisäks yrittänyt vauvapalstan ohjeen mukaan kyykkiä sohvalta alas, josko auttais, mut eipä ainakaan vielä vaikutusta, sitkeästi pää kylkiluun alla. Jouluna oli vielä rt, miksiköhän sit päätti näin kääntyä...Niin ja painoarvio 36+3 3kg ja kohdunsuu oli pikkasen auennut.
Täällä alkaa yöt olemaan tuskaa! Joka puolelta painaa, niskat ihan jumissa ja vauva pätkiin patjaa vasten, jos hyvän asennon löytää. Tavarat alkaa olla kaikki hankittuna ja valmiina, senkun vaan tää yks tulis :)
Talventaialle onnea! Hienoa, että kotiin pääsette! :flower:
Niin ja Merve meillä on kissa ja tuota samaa ongelmaa mietitty, varsinkin kun nyt yhtäkkiä ennen niin itsenäinen kissarouva on muuttunut lellivauvaksi ja kokoajan sais olla paijaamassa, varmaan aavistelee jotain. Yleensä kavereitten vauvoja on käynyt haistelemassa, muttei juurikaan muuten ole kiinnostunut. Toki eriasia, kun tää vauva jääkin sitten kotiin.
Se onkin ensviikolla jo meidän kuu, tsemppiä kaikille tulevaan! :wave:

Hempukka ja pööpiäinen 36+5 :heart:
 
Moikka kaikille taas pitkästä aikaa!

Onnea Talventaialle ja perheelle pikkuisen kotiinpääsystä ja kahdesta kilosta!

Meillä meni rikki 2,5kg tällä viikolla! =) Neidin paino nousee hyvin siis! Nyt vaan on tullut nuha ja pikkuinen on aika tukkoinen. Arki sujuu ihan kivasti jo ja kovasti odottelen että päästään ulkoilemaan! =)

Meillä on kaksi kissaa ja olin kanssa huolissani että miten suhtautuvat vauvaan. Meillä kisut ei enää pääse makuu huoneeseen ihan turvallisuussyistä. Aluksi kissat pelkäsivät tulokasta ja pysyivät mahdollisimman kaukana. Nyt uskaltautuvat jo vähän nuuskimaan kun vauva mun sylissä, mutta kyllä kun neiti huudahtaa tai liikahtaa nopeasti kisut katsovat parhaakseen poistua =)

nyt täytyy mennä vaipanvaihtopuuhiin.. palaillaan..

Ninnu ja pikkuinen huomenna jo 3viikkoa! <3 (mihin se aika katoaa!)
 
Jane: Sitähän mäkin vähän pelkään, että kun nyt ohje on olla "ihan rohkeasti" kotona siihen asti, että kivut käy niin koviksi, ettei kotilääkityksellä enää pärjää, niin sitten mennään kiireelliseen sektioon, eikä mies pääse mukaan...Kun neuvolasta ohje oli, että pitää mennä hyvissä ajoin, että ehditään rauhassa tehdä se sektio, eikä tule taas kiirettä ja hätää niinkuin kahdesta aiemmasta. Jos nyt monta yötä vielä valvotaan, niin sitten otan miehen mukaan ja se saa sanoa, etten jaksa enää. Kun se on lääkäri, niin jospa ne uskois sitä.

Ninnu: Voi kun kuulostaa niin kadehdittavalta tuo vaipanvaihto :)

ON: Tänään on vuoto muuttunut vaaleanruskeaksi, tosin oli taas sellainen sisätutkimus tossa aamupäivällä, että oksat pois. Vaihtui vuoro, niin tuli taas se "tyrannilääkäri" paikalle. Miten se voi olla, että toinen saa tutkittua kohdunkaulan täysin minua satuttamatta ja tämä tökkii ja runnoo ja valittaa, että kun se on niin takana, ettei hän yltä...Vertahan tuossa vuodon seassa sen seurauksensa nyt siis varmaan on. Toisaalta, voihan se vauhdittaakin tilannetta...Supistukset jatkuu edelleen, selkää ja vatsaa särkee koko ajan. Hurjalta tuntuu, että tätä pitäisi jaksaa vielä viikko.

Commander ja Pepe 36+6
 
Moikka!
Onnea Talventaialle kotiin pääsystä ja kahdesta kilosta =)
Commanderille voimia. Ja ihmettelen myös lääkäreiden eroa tutkimuksissa. Mulla oli kaveri lääkärissä joka on 17 viikolla ja oli ihan kauhuissaan kun lääkäri oli painellut mahaa tosi kovaa. Oli sitten kätilöltä kysynyt, että saakko noin kovaa painaa, johon se oli vaan nyökytellyt. Hän joutui sairaalaan virtsakivien vuoksi ja sanoin, että jos sen kivun kestää niin kestää myös synnytyksen.

Täällä vielä hyvissä voimissa. Vähän on välillä supistellut, mut eivät ole olleet kivuliaita =)
Kovasti tulee siivottua ja järjestettyä paikkoja

T:Sike ja Tuuti (35+4)
 
Meillä on kolme kissaa. Muuta ihmeempiä en meinannut, kuin pinnasänkyyn kissaverkon. Meidän katit kuitenkin on sen verran "täyspäisiä", että en usko, että mitään ongelmia tulee, mutta varaudun niihin silti.
On mulla vaunuihinkin kissasuoja, mutta se on naapurin vapaana juoksevan katin takia, siitähän en tiedä mitä se tekee. Meidän kismiut ulkoilee tarhassa. Ja maalla kun ollaan, niin täällä on kaikkee muutakin elikkoo pihapiirissä.

Mutta ihan yleisohjeena, eläintä ja lasta ei jätetä valvomatta. Molemmat ovat arvaamattomia.
 
Yötä kaikille!

Tulipas sopiva hetki kirjoitella kuulumisia kun meidän 5 vee sai tarhasta ärhäkän vatsataudin joka alkoi nyt illalla klo 22. Eli täällä siskonpedillä olen tukena ja turvana... toivon vain ettei itseeni tarttuisi, on sen verran suppareita jotta vatsatauti tähän ei kuulosta kivalta :x

Neuvola käynnit tihentyneet viikon välein ja tiistailta sen verran että pissa puhdas, syke 150, pää alhaalla mutta liikkuu vielä ja hb hieman laskenut (nyt 108) eli rautakuurin vetäsen vielä viime vkoilla.

Koirista ja kissoista: löytyy kaksi koiraa ( 2 v ja 11 kk) sekä kissa (6 v). Kissa meillä oli jo kun esikoinen syntyi ja ei mitään ongelmia ollut. On aikasta itsenäinen kisuli joten luulen että antaa uuden tulokkaan olla rauhassa :) Vanhempi koira on suhtautunut kaverin vauvaan haistelemalla muutaman kerran ja that´s it mutta tuo nuorempi tapaus nuolisi pikkukaverin läpikotaisin, eli hänen kanssaan saa olla alkuun varovaisempi...

(.) ei tosiaan ihmeempiä, turvotusta on jonkin verran tullut joten nyt jätetään Lidl:n vissyt kaappiin ja keskitytään vain puhtaasti veden juontiin :whistle:
Pari viikkoa sitten sain aivan mahtavan närästyslääkkeen, joka on auttanut 100% aivan mahtavaa :popcorn:

Kaikille tsemppiä tulevaan ja tsemppiä niille myös jotka jo nyyttiinsä saaneet :heart:

Minäpä koetan alkaa myös nukkumaan ja toivon että tauti alkaisi pikku ihmisellä jo helpottamaan parin tunnin jälkeen...

Von Lin Lin & Taisto +36 *POKS*
 
Täällä otetaan vinkkejä vatsaan, millä saisi noita ennakoivia supistuksia vielä muutamaksi päiväksi laantumaan. Tiheys kipeähköillä suppareilla on nyt kolmatta päivää 1-7/tunti plus kivuttomat harkkarit. Vai onko se sitten tätä hamaan loppuun saakka :headwall: ? Alkaa vaan hiukan nukuttamaan, kun unen laatu ei ole parasta mahdollista...
 
Von Lin Lin vois julkistaa sen närästyslääkkeen nimen jollei se ole kauhea salaisuus ;) Täällä kanssa toisinaan ihan kauhee närästys niin ettei meinaa saada oikein kunnolla nukutuksi.

Meillä on myös kolme kissaa, vanhin jo 12-vuotias ja nuo kaksi muuta on 7-vuotiaita. Kissat on luonteeltaan hirveen erilaisia. Kun esikoinen syntyi niin ajateltiin ensin käyttää sitä kissaverkkoa pinnasängyssä, mut se tuntu jotenki niin epäkäytännölliseltä että päädyttiin sitten pitämään makkarin ovea kiinni. Tämä vaati sen että ovenkahva käännettiin väärään suuntaan koska tuo vanhin kissa saa ovet avattua hyppäämällä ripaa vasten. Hyvin nuo kissat ainakin viimeksi suhtautui vauvaan, vähän ihmettelevinä aluksi vaan nuuskuttivat.

Eipä sitä ihmeempiä tällä kertaa, viettelen täällä autuasta vapaapäivää ihan yksinäni kun esikoinen on tarhassa. On vielä helmikuullakin sen kymmenen päivää kuussa minkä on ollu tähänkin asti. Nyt onneksi selveni että saa tuo meiän neiti avoimeen päiväkotiin paikan jossa aloittaa maaliskuun alusta. Onpa meiän "isolle" tytölle sitten jotain muutakin seuraa kuin äiti ja vauva.
 
Commander,No ei kyllä kuulosta kivalta juoksemiselta kodin ja sairaalan väliä,tsemppiä!!!

Von Lin Lin,Argh,mahatauti..pahinta mitä tiiän: / Valitettavasti on niin takuu tarttuvaakin,mut toivotaan nyt kuitenkin et ihmeen kaupalla säästyt moiselta:)

Tillukas,Jaa-a,sen kun osais sulle kertoo...mulla ei oo varsinaisia suppareita vaan jotain ihme kramppeja jaloissa ja selässä ja välillä olo tosi tuskanen...mietin ihan samaa et miten jaksan tätä lystiä hamaaseen loppuun|O Tsemppiä sulle:hug:

Ninnu sielä elää jo täysillä vauva arkea,ihanaa:heart:

Repa ja säynävä 37+5
 
Talventaika ihania uutisia <3

Commander mahtaa olla rankkaa, kun koko ajan venkslataan. Koita ainakin levätä jos kerta lastenhoito apuakin on ja paljon jaksamisia :)

Merve meillä on kissa, mutta osaa kyllä vauvojen lähellä olla, ei sählää, säntäile tai yritä mitään muuta ku haistella ja tutustua ja tästä viimeinen esimerkki oli toissapäivänä kun kaveri oli vaavin kanssa kahvilla :) Mutta silloin kun olen kahdestaan kotona niin kissa vetää välillä ihan hullua rallia ympäri taloa :/
Toivottavasti sinun kissa tottuu nopeasti uuteen tulokkaaseen ja kaikki sujuu varmasti hyvin:)

Kiva kuulla Ninnu hyviä arjen kuulumisia :) Sitä odotellessa :)

Von lin lin toivottavasti menee nopeesti ohi mikään ei oo niin hirveetä ku vatsatauti :/

On: Neuvolakuulumisia
Paino: +550 yhteensä tullut nyt se 10kg
Turvotus: -
Sf: 30 alakäyrällä mennyt koko ajan joten sen perusteella ei ole jjättiä kuulemma tulossa :)
RR: 106/72 koko ajan pysyny melko samana
Hb:116
Tarjonta: Rt
Liikkeet: ++
Syke: 130-166 poika ei tykänny tökkimisestä niin jo alko jalat mahakummussa näkymään :D Yritti varmaan potkia takasin :)

Sitte kysyin os vois hiivan testata ku on alkanu kutisemaan niin paljon, mutta ei ainakaan se pikatesti näyttäny et ois ollu mitään ja tänään soittelee tarkemmin tuloksia. Bebanteniä neuvo käyttämään ja käski alkaa jo nännejäkin rasvailemaan :)


Nyt vaan ootellaan maanantain äippäpoli käyntiä :heart:
Happynow ja pikkuinen 36+0 :heart:
 
heip vaan!

Täällä eilen jo oltiin miltein lähtökuopissa, oli sen verta tiukkoja supistuksia, mutta kun odotteli taas muutaman tunnin, niin ne laantuivat. Sitten muistin puolen yön aikaan, että eipäs olla liikkeitä laskettu, tovin kun masua vähän töni ja mies että minä juteltiin pienelle, niin heräili ja saatiin liikkeitä laskettua.

Tänään on tiedossa vain olla möllötys päivä, eilinen huonekalujen pyörittäminen vei jotenkin kummati voimia. Mutta mikä parasta, tänään pääsi jo ulkona käymään, eilen kun oli aivan turha edes yrittää, kun happi meinasi loppua jo muutaman sadan metrin kauppareissulla. Pakkanen ja astma ei ole siis hyvä yhdistelmä :(

Devilii ja Möttis 39+1
 
Happynow Minä sain lievän hiivan kuriin maitohapolla. Emättimeen laitettavaa geeliä, viikon kuuri ja suosittelivat neuvolasta ensin sitä ja vasta jos se ei auta, sitten hiivalääkettä. Lactal oli muistaakseni tuotemerkki. Minä sanoisin sen Bepanthenin samantekeväksi ja vannon lanoliinin nimeen. Bepanthen on hyvä nyt edeltä kyllä, mutta tosipaikassa oli ainakin minulle aivan liian mietoa.
 

Yhteistyössä